Sari la conținut

Dispar mobrele de 250-300 cc?


CNNicks
 Share

Postări Recomandate

Salutare. 

Termin scoala in curand si m-am tot uitat de mobre si, din ce am incercat pana acum, cele din zona asta (250-300 cc) imi sunt cele mai prietenoase. Problema e ca nu le mai gasesc in ofertele producatorilor. 
Si de aici si intrebarea: exista vreun motiv (consumer related) pentru care aceste capacitati mai mici decat ce se impinge pe piata  (500/600/650 cc) sa fie scoase din productie/comercializare?
Sunt ceva mai in varsta si nu am pretentii de sportivitate, ideea era sa merg oras(job si una-alta)+exterior singurel pe drumuri nu foarte circulate. Pe la un 100 kg cu 1,70 ma uitam la Versys 300, DL 250 sau Mt03 si CB300R. Si, surprizaaaaaa! Nem! Doar 500/650/< si 125.  Ceva pareri?
Nu as vrea sa ajung la CF Moto sau alte obscuritati cu parteneriate pentru marketing, pe cat posibil cu program rabla, si nu gasesc o solutie decenta. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuzati interventia, dar daca matale ai 100 kg, un 250-300, se va simti ca un scuter tras de par pana ramai cu parul intre degete. Si asta, chiar si in oras ca drum de rutina.

 

Va recomand, ca de la 100 kg la 90 kg cu 50% din drumul cu moto fiind in oras (job si una-alta)+exterior singurel in mare parte, un versys de 650, un dl 650 MINIM (pe care l-am si avut 2 ani), pentru dimensinule dvs...in general s-a prins ideea, sper. NU va uitati la capacitati mai mici de 600 cmc, veti da banii degeaba pentru ca, la cat de lenes e motorul sub 600 cmc pe motor, graficul "invatare versus angrenaj" va va dicta sa il schimbati dupa nici 3-4 luni. Si aici, evident, vorbim si de greutatea de 100 kg. Nu cara un fulg 😄

 

 

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, misionaru a spus:


 

 

 

Eeeeeeeeeeee, lasa ca o sa slabesc eu! :))) Nu mult, ca e agoniseala de o viata dar un 20-25 kile tot lepad. :)))
Ideea e ca sunt melc eu de felul meu in deplasare si ce 500/600/650 am incercat pana acum m-a speriat. Si ce nu ma sperie cu puterea ma sperie cu gabaritul. Are trupsorul meu diafan aproape 100 de kile dar daca trebuie sa ridic vreun puf de 220-250 de kile de jos.... imi cam da KO. O las acolo si arunc si o lopata de pamant pe ea. Iar 125 face doar scandal dar nu se intampla nimic. 
Ma gandeam ca astia mai batrani in domeniu stiu cumva motivul pentru care astea de 250 - 300 dispar. 
Am tot frunzarit forumul si peste tot li se recomanda incepatorilor ceva mai mic la inceput, nu direct 600. Dar ia 300-le de unde nu-i! 

Editat de CNNicks
Am gresit formatul raspunsului. Sorry!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 46 minute, CNNicks a spus:

 dar daca trebuie sa ridic vreun puf de 220-250 de kile de jos.... imi cam da KO. 

Ridicatul de jos nu se face cu "muschiu", ci cu tehnica. Cand il vei scapa pe jos-se pune problema de cand, pe loc, in parcare, uiti cric, sau oprit, aluneca piciorul pe nisip, etc, este important sa stii tehnica de ridicare. Cauta in youtub how to lift a fallen motorcycle. Si te lamuresti. Gasesti inclusiv tantite de 1,65 care ridica R1200GSA. SI nu poti ridica tu un 650 de 200 kile?

Legat de moto, depinde ce vrei de la ea. Daca vrei strict oras, mai bine iei un scuter de 300 :) Daca vrei sa mai si iesi din oras, atunci un 650 e ok. Nu merita luat nou, primul agregat. Pentru ca dupa un an iti vei da seama de fapt ca vrei altceva, altfel, etc. Si pierzi la vanzare. Cauta mai bine ceva sh, de 2 3 ani vechime, cu ABS. EU stiu fata de 60 kg, 1.70, si prima moto, honda nc700x DCT. Se descurca din ce vad foarte ok cu motocicleta respectiva. 

La o prima idee, ma gandesc la Kawasaki versys 650, yamaha tracer 7, Honda CB500x sau NC700x ori NC750x, toate moto ok pentru incepator mai corpolent, docile, usor de pilotat.  

Aia cu, vreau doar oras, nu merg tare, ocazional prin afara singur, nu tine. Dupa ce vei vedea ce fain e, te va prinde, si vei dori sa iesi tot mai des la drum lung. Si pentru asta, e ok ceva cu un motor mai de doamne ajuta. Da, in oras ar fi ok orice de 300, dar fata de un scuter, schimbi trepte mereu, vs nema schimbare viteze :D

Asa ca, mai analizeaza :)

Editat de Adrian M.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hahaha, bai @easy ride on!, nimic n-ai inteles. Ce zic eu ca mintea mea are vreo 12 ani, dar a ta n-a trecut de 3. Cadoul ideal pentru tine este o bavetica, sa nu-ti curga saliva pe haine. Conform gandirii tale ar trebui sa fim de acord cu arderea pe rug, ca acum vreo 400 de ani era acceptata.🤦‍♂️

Editat de littlekriminal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SUCCES!

 

Acum 1 oră, CNNicks a spus:

Back to drawing board, cum ar veni. ) 
 

Kawasaki ER 5 für Anfänger A2 gut geeignet

1.750 EUR (brut)

1 / 8

Preis

1.750 EUR (brut)

TVA nedeductibil

8.556 RON (brut)

1 EUR = 4.8893 RON

EuroBulgarian levSwiss francCzech korunaDanish kroneCroatian kunaHungarian forintNorwegian kronePound sterlingPolish zlotyRomanian leuRussian roubleSwedish kronaTurkish liraUS Dollar

Date tehnice

Condiţie

Vehicul second-hand

CategorieTourer

Prima înregistrare04/2001

CombustibilBenzină

Cutie de vitezeCutie de viteze manuală

Kilometraj17.069 km

Putere25 kW (34 CP)

Capacitate cilindrică34 cc

ITP03/2023

CuloareViolet Metalic

Sistem de propulsieTransmisie prin lanţ

CategorieTourer

Seturi de caracteristici

Demaror electric

Descriere vehicul

Traduceți descrierea vehiculului

Kawasaki ER 5 für Anfänger A2 super geeignet
 

$_21.jpeg

Acum 2 ore, CNNicks a spus:

Back to drawing board, cum ar veni. ) 
 

Kawasaki ER 5 für Anfänger A2 gut geeignet

1.750 EUR (brut)

1 / 8

Preis

1.750 EUR (brut)

TVA nedeductibil

8.556 RON (brut)

1 EUR = 4.8893 RON

EuroBulgarian levSwiss francCzech korunaDanish kroneCroatian kunaHungarian forintNorwegian kronePound sterlingPolish zlotyRomanian leuRussian roubleSwedish kronaTurkish liraUS Dollar

Date tehnice

Condiţie

Vehicul second-hand

CategorieTourer

Prima înregistrare04/2001

CombustibilBenzină

Cutie de vitezeCutie de viteze manuală

Kilometraj17.069 km

Putere25 kW (34 CP)

Capacitate cilindrică34 cc

ITP03/2023

CuloareViolet Metalic

Sistem de propulsieTransmisie prin lanţ

CategorieTourer

Seturi de caracteristici

Demaror electric

Descriere vehicul

Traduceți descrierea vehiculului

Kawasaki ER 5 für Anfänger A2 super geeignet
 

$_3 (1).jpeg

$_3 (2).jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice SH cade din start. Cel putin dpmdv nu este o optiune pentru incepatori cum sunt eu. Mi-ar fi frica pe un 600/650 cu abs si TC nou d-apai pe ceva din 1800 toamna... Nu vreau sa invat mecanica moto, imi ajunge cata mecanica stiu deja.
Eu ma uitam la 300 tocmai pentru ca erau in zona asta de 4-5000 eur si pareau perfecte pentru incepator cu un raport putere/greutate decent si fiabilitatea/garantie. 
Azi am sunat la Honda si doamna de acolo nu a stiut sa imi raspunda de ce nu mai au 300 in oferta. La Suzuki acelasi "n-avem" dar pe un ton mai scarbit. Nu putem fi toti Rossi, mai suntem si d-astia cu top speed 120-130. Ma simt ca si cum as fi un copil luat din clasa pregatitoare de la gradinita si dus direct la gimnaziu.
Acum ma uit la MT07...  Decupam o mana si un picior la achizitie si cealalata mana dupa prima cazatura. :)) Ramanem cu un picior ca sa putem totusi munci... :))
 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

top speed este dat de de mana ta cand fierul poate, sau de fier daca mana ta vrea mai mult.
cu un motor de 15-35 cai (~250cmc) ca sa ajungi la 120 la ora trebuie sa fii ft aproape de rosu, de fapt viteza de 'croaziera' o sa fie de 80-90.
ca sa iti dau un exemplu practic, un drum sibiu - bucuresti pe un motor de 250, m-a obosit mai tare decat un drum satu mare - bucuresti pe un motor mai mare, ca sa nu mai zic de abuzul adus fierului, dupa 1 ora de 'croaziera' la 12mii ture (pentru 120 la ora) cand am oprit intr-un peco a ramas saracu turat pe la 4000 pentru cateva minute.

cred ca ce cauti tu este un scuter nou de 300cmc, cel putin pana inveti sa iti controlezi frica/mana

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, CNNicks said:

imi ajunge cata mecanica stiu deja.

Good point!

 

1 hour ago, CNNicks said:

Orice SH cade din start.

Dacă vrei nouă, uită-te la KTM Duke 390 sau Kawa Ninja sau Z 400.

Desigur, MT-07 este peste ele, dacă-ți permite contul. Oleacă mai grea însă, dar și semnificativ mai puternică.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, CNNicks a spus:

Mi-ar fi frica pe un 600/650 cu abs si TC nou d-apai pe ceva din 1800 toamna.

Pai de ce ? Care e rationamentul ? Scoala nu o faci tot pe 600 ? Prima mea mobra a fost de 600cmc, 80 CP, fara ABS, luata SH. N-am nici un regret in privinta alegerii, dupa vreo 2-3 sezoane mi-am dat seama ca vreau alt gen de moto si mi-a fost mai usor sa o vand, cu pierderi financiare mai mici si mult mai repede (e un segment de piata care are cerere mare din partea incepatorilor). Am cazut de vreo 2 ori pe strada cu acea motocicleta, in mers, la viteze mici (o data pe un ac de par, a doua oara pe niste curbe la Bulgari). In nici una din situatii nu a fost de vina nici puterea motorului, nici vechimea lui ori lipsa ABS (de TC nici nu mai zic).

Ce faci oare cu TC-ul la 250-300cmc, n-am nici o idee...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
1 hour ago, CNNicks said:


Eu ma uitam la 300 tocmai pentru ca erau in zona asta de 4-5000 eur si pareau perfecte pentru incepator cu un raport putere/greutate decent si fiabilitatea/garantie. 

 

 

Eh , dupa ce mai prinzi putina experienta o sa pricepi  ca fiabilitate inseamna ca si o motoreta cumparata de altcineva acum 5 ani , se descurca fantastic de bine si acum pe mana ta la 60% din pretul de noua( marci cansacrate si cumparate cu ajutorul cuiva priceput).

Daca aduci acum un CB300 sh din De ,o sa mergi si tu pe el si inca 6-7 incepatori dupa , in cca 15 ani .

 

Ai nevoie sa inveti mecanica la vechituri ...dar la motorete de 3-5 ani ? 

 

Si inca nu au disparut toate . Numai ce au fost lansate crf 300 l si Kawa 300 supermoto. Daca inca nu au fost livrate in Ro ( ca sa nu ia covid) se gasesc in De .Se gasesc pe net kit-uri de coborare si orice ai nevoie sa o faci prietena ta .

Ajunge la prea multi bani ? 

Pai daca e ceva sh , ca noua , o cumperi si faci si toate modificarile necesare sa te simti perfect si iti mai ramane si de cateva iesiri.

 

Noua are farmecul iei ...dar e pentru oameni care mai au ceva rezerve pe langa pretul de achizitie.

 

 

 

 

 

Mda, am verificat acum si Klx300sm inca nu a fost livrat decat la dealeri din USA si Asia.

Dar CRF 300L este pe stoc, in Ro,  la Motoboom ( la 5790€  parca).

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, taong_mapagbiro a spus:

Nu spusei io bre ca am mers pe o saracie din asta ? 

Este absolut parfum ....dar ...conteaza si din ce pct de vedere privesti . ...ca uite ..nea Caracteru face scurta la picior .😁

 

La 300 "amesteci" in cutia de viteze ca la mamaliga, n-ai timp sa stai decit cit te stergi rapid de transpiratie. Pe mine unul nu ma deranjeaza a.i. s-o schimb, dar parca ceva mai rar ar fi fost binevenit. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Pai la ofiliti poate e un deranj faza cu schimbatul de viteze ...dar unui incepator nu cumva ii prinde bine ,pe termen lung, sa treaca prin faza traditionala de mestecat in cutie? 

Unde mai pui ca in zilele astea si buburuzele astea au spipper clutch ... 

Deci e si protejat de eventuale schimbari in jos cu finete de brotozaur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

 

 

Acum ii faceti capul calendar sa stea pe buda si sa dea gaz...dar peste 2 ani cand o sa-si ia r1200gs ( ca sa scape de gura voastra), nu o sa fie rusinos ca nu stie sa schimbe vitezele bine ? 

 

 

@caracterincompatibil

 

Mah, esti ofilit ca atitudine si pt ca esti satul de niste chestii care pt altii sunt o placere. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@CNNicks din punctul meu de vedere pentru ce iti doresti tu te ai descurca foarte bine cu CB500X sau F dupa preferinta sau NC750X sau S si deasemena cum a mai spus cineva Integra.

Daca vrei un pic mai mult decat cele de mai sus atunci poti cauta Versis 650,V-Strom650 sau Tracer de 700 si probabil multe altele.

A mea nevasta incepatoare fiind a avut ca prim motor un NC700X si s au inteles perfect avand 1.70m si mult mai putine kg.

Bafta in alegerea mobrei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Eu te inteleg , dar intelege si tu ca un incepator are nevoie sa treaca prin multe ca sa ajunga la toanele tale .  Si dpmdv sunt unele lucruri care prinde bine sa fie facute mai pe la inceputuri...printre care si mersul cu o cutie traditionala  pana o stapaneste foarte bine.

 

Doctorul @XaeLa avut( poate il mai are)  nc700 si s-a intaplat de cateva ori sa ma nimeresc in spatele lui . Atata timp cat a fost in campul meu vizual nu l-am vazut nici macar o secunda cu piciorul stang pe scarita in pozitie neutra.

E asa de scurta in ture incat era tot timpul cu piciorul pregatit sub pedala ,sa-i mai dea cate una in sus. Si in oras si in afara. Iar pe curbele de la munte freca toba de asfalt la aproape toate curbele la dr. Deci mai tine si de caracterul motorului nu numai de cc.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 23.03.2021 la 17:07, CNNicks a spus:

 
Si de aici si intrebarea: exista vreun motiv (consumer related) pentru care aceste capacitati mai mici decat ce se impinge pe piata  (500/600/650 cc) sa fie scoase din productie/comercializare?
Sunt ceva mai in varsta si nu am pretentii de sportivitate, ideea era sa merg oras(job si una-alta)+exterior singurel pe drumuri nu foarte circulate. Pe la un 100 kg cu 1,70 ma uitam la Versys 300, DL 250 sau Mt03 si CB300R. Si, surprizaaaaaa! Nem! Doar 500/650/< si 125.  Ceva pareri?
Nu as vrea sa ajung la CF Moto sau alte obscuritati cu parteneriate pentru marketing, pe cat posibil cu program rabla, si nu gasesc o solutie decenta. 

 

Capacitatile despre care spui, se produc si se vand bine merci la alte latitudini si longitudini de pe glob. Din pacate nu si in Europa. De ce? Pentru ca mariilor producatori li s-a facut lehamite de toate normele antipoluare din UE si nu considera rentabil sa bage bani si cercetare, ca sa se tot alinieze cu cerintele din ce in ce mai restrictive, impuse de organismele europene. Asa ca pe piata se mai gasesc motoarele de 125 cmc, care se conduc cu A1 iar pentru A2, oferta incepe de pe la 500cmc. Un model care te-ar putea interesa, pe care il (mai)poti gasi in Romania, ar fi Suzuki VStrom 250. Trebuie sa ai grija insa, ca motoreta sa fie model 2021 si sa indeplineasca norma de poluare Euro5, altfel risti sa nu o mai poti inmatricula, chiar daca este noua. Versis-ul 300 se pare ca nu se mai comercializeaza la noi. Tot in zona asta, adventure - dual sport, ar mai fi si Honda CRF300 Rally si oferta de la CFMoto, Hyosung, etc 

In Europa civilizata, unde  exista o alta cultura moto, motoarele mici sunt cautate si, in consecinta, exista si o oferta mai variata, acoperita de branduri de nisa, cum sunt Brixton, Mutt, Mash, care produc motorete in stil retro clasic. Veste proasta este ca in groapa, in care traim, nu sunt distribuitori pentru brandurile astea si nici nu vor fi prea curand... nah.. romanul vrea miar. Asa ca daca vrei o asemenea motoreta, trebuie sa ajungi cel putin la Budapesta.   

In ceea ce priveste greutatea, nu mi-as face griji, in locul tau. Un 250 are suficienti cp ca sa te duca in spate si sa iti ofere o experienta placuta. Ca sa iti faci mana si pentru ce ai tu nevoie, nici nu iti trebuie mai mult. Asa cum spunea un coleg, poate nu ar fi rau sa te uti si la modele de scutere in plaja 200-400 cmc. Mult mai practice atat pentru oras, job, cat si pentru ture de weekend si chiar mai lungi.  Spor la cautari!   

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, cuki a spus:

 

https://www.bmw-motorrad.ro/ro/models/roadster/g310r.html 

 

5000 Euro, norma de poluare Euro 5, plus retea super ok de Service. Sincer dintre toate modelele de pe piata, la cerintele si bugetul tau...asta este cam cel mai bun.

ABS, 34 Cai, Max. 145km/h (100-120km/h cred ca nu is chinuiti)...plus tehnica si inginerie BMW

 

Eu chiar l-am condus acuma vreo 2 ani si am ramas placut impresionat de cum mergea motocicleta.

Iti recomand sa dai o fuga la BMW pentru un Drive Test. Probabil dai avansul dupa 10min pe jucarie 🤩

 

Are 92 kg...pe tiripliciul asta de 300, nu l vad stand prea comod.

Mai bine mai pune ceva si se uita spre ce i-am sugerat, cb500x, nc700x, nc750x, tracer7. Si toate sh. Ma repet, dar nu vad nici un rost sa ia noua. SIgur o schimba dupa primul sezon...been there, done that. Cati ati tinut prima moto mai mult de un sezon? :P

Acum 11 ore, john17 a spus:

🤦‍♂️

Daaa, super. Experienta mea cu Bavaria a fost super, asa super, ca dupa m-am dus la Tibi sa fac reviziile la Bavarez. De preturi nu comentez, cine ia bembeu isi asuma ora de manopera de 480 lei, sau cat mai e acum :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, easy ride on! a spus:

:crack: Nu ţi-a plăcut ce scrie în Wiki... despre Alba ...?

Da, ai ghicit din prima, m-a atins la inima. Emoticon-ul facea referire la tine si la ideile tale, ca pui o poezie de-a lu' Eminescu si faci sa para ca si cum ar fi scris poezia ieri seara. Sau, daca vrei s-o luam asa, inseamna ca toata lumea e indreptatita sa nu dea prioritate si sa "omoare" motociclisti, ca pot invoca inexistenta legii de acum 200 de ani.

Editat de littlekriminal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...