Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Schimbi treptele prea devreme, cred ca mergi subturat... daca vrei sa "tragi" de ea, retrogradezi in 5 sau 4, ca sa ai o turatie cat de cat ok. Cate ture ai intr-a 6a, la 90 km/h, 2000?

 

are cam 4000 rpm la 90 km/h cu a 6-a. Este destul de lesinat in conditiile astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Buna ziua .

Anul trecut am luat carnetul iar anul acesta vreau sa-mi iau un motor , bugetul este de 2500 euro

Am 1.89 si 100kg , Va rog sa ma ajutati in luarea acestei masuri.

 

GSR 600, GSXR 600, ER-6N ,

 

Astept si alte sugestii.

Multumesc

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut, uita-te si la Bandit, dintre naked-uri. pe ce vrei tu e cam greu la inaltimea ta, ar cam fi la limita. pot sa iti dau sfatul pe care as fi vrut sa-l primesc si eu la inceput: urca-te pe mai multe motorete, de ex la smaeb - pe cele expuse si, eventual, pe cele din parcare, bineinteles cu acordul proprietarilor - si alege una pe care stai ok dar care nu e prea puternica (gen 100+ CP). Cilindreea poate sa fie cat de mare, conteaza tipul motorului si puterea. La banii pe care ii ai, poti sa iti aduci ceva ok de afara, eventual vorbeste cu sotii Biris.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va multumesc ca ati raspuns asa de repede , dintre toate modele enumerate de voi si eu :D cel mai mult imi place er-6n si gsr de 600, pe cele 2 m-am urcat , m-am urcat si pe r6 dar este deoarece am 2 copii acasa :) as prefera un naked , nu exlud si alte modele daca am pe care sa ma urc ( cu acordul proprietarilor :))) ) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va multumesc ca ati raspuns asa de repede , dintre toate modele enumerate de voi si eu :D cel mai mult imi place er-6n si gsr de 600, pe cele 2 m-am urcat , m-am urcat si pe r6 dar este deoarece am 2 copii acasa :) as prefera un naked , nu exlud si alte modele daca am pe care sa ma urc ( cu acordul proprietarilor :))) ) .

Si Yamaha FZ6-N e atragatoare ca design.Eu am vrut sa imi iau asa ceva cand am schimbat Banditul dar era un pic prea mare pentru mine si am mers pe Hornet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anul trecut am luat carnetul iar anul acesta vreau sa-mi iau un motor , bugetul este de 2500 euro

Am 1.89 si 100kg , Va rog sa ma ajutati in luarea acestei masuri.

GSR 600, GSXR 600, ER-6N ,

 

La capitolul alte sugestii: Cumpara echipament complet inaintea motocicletei(casca, geaca, pantaloni(sau combinezon care te scapa si de geaca), genunchiere, cizme/ghete, manusi)

Sfatul meu, cumpara-ti un ER-6n sau GSR. Ca prima motocicleta, la banii aia, mai poti lua in calcul, Bandit 650, Hornet 2003-2004 sau daca ai mare noroc(cu banii aia) 2005-2006.

Ca supersport iti recomand doar ceva de cilindree mai mica(Ninja 250, Ninja 300).

 

Ca idee, urca-te pe ele, vezi cum te simti si decide-te.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ti s-a parut mic GSR, la 1.89?

 

Oarecum, insa nu ma deranja pozitia .

 

La capitolul alte sugestii: Cumpara echipament complet inaintea motocicletei(casca, geaca, pantaloni(sau combinezon care te scapa si de geaca), genunchiere, cizme/ghete, manusi)

Sfatul meu, cumpara-ti un ER-6n sau GSR. Ca prima motocicleta, la banii aia, mai poti lua in calcul, Bandit 650, Hornet 2003-2004 sau daca ai mare noroc(cu banii aia) 2005-2006.

Ca supersport iti recomand doar ceva de cilindree mai mica(Ninja 250, Ninja 300).

 

Ca idee, urca-te pe ele, vezi cum te simti si decide-te.

Imi cer scuze am uitat sa precizez am echipament luat de anul trecut : casca shoei xr1100 , geaca textila alpinestars , blugi moto , si ghete moto alpinestars , manusi alpinestars ( nu am un fetish cu alpinestars :)) )

Multumesc pentru sugestii in legatura cu motoarele

 

Si Yamaha FZ6-N e atragatoare ca design.Eu am vrut sa imi iau asa ceva cand am schimbat Banditul dar era un pic prea mare pentru mine si am mers pe Hornet.

Multumesc pentru sugestie , stiu arata foarte bine fz6-n dar singura problema care o am in general cu motoarele care-mi plac locatia lor e la mama naibii :) la 400 - 500 km .

Astept sa vedem poate apare ceva mai aproape de bucuresti .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oarecum, insa nu ma deranja pozitia .

 

Imi cer scuze am uitat sa precizez am echipament luat de anul trecut : casca shoei xr1100 , geaca textila alpinestars , blugi moto , si ghete moto alpinestars , manusi alpinestars ( nu am un fetish cu alpinestars :)) )

Multumesc pentru sugestii in legatura cu motoarele

 

Multumesc pentru sugestie , stiu arata foarte bine fz6-n dar singura problema care o am in general cu motoarele care-mi plac locatia lor e la mama naibii :) la 400 - 500 km .

Astept sa vedem poate apare ceva mai aproape de bucuresti .

Ar trebui sa iti completezi la profil locatia poate poate ai noroc si gasesti vreun coleg prin apropiere care vrea sa vanda ceva care cauti tu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu tot ca incepator am luat un er6-f si am 187 inaltime. Nu am ce sa ii reprosez motoretei, trage f bine la caii ei si ma atras cuplul mare jos, foarte usor de manevrat

Le: poti sa te uiti si la sv650, am avut si modelul asta in vizor dar am avut un deal bun la er6-f

Editat de Saprodvl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, i-ai spus sa nu verifice doar la rece, dar nu ai spus cum altfel sa faca. Oarecum ma simt si eu cu musca pe caciula la acest capitol. Eu am 1.85 si 110kg (oase grele... still lil athletic).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, i-ai spus sa nu verifice doar la rece, dar nu ai spus cum altfel sa faca. Oarecum ma simt si eu cu musca pe caciula la acest capitol. Eu am 1.85 si 110kg (oase grele... still lil athletic).

 

Pai eu nu am alta solutie decat sa mearga mult cu motorul, lucru destul de greu de realizat cand esti incepator si nu e al tau :).

 

Tot ce vreau e sa evite situatia in care se simte inconfortabil inca de la inceput, dar ignora asta pentru ca ii plac alte aspecte ale motorului. "Nu ma deranjeaza" poate insemna si "ma deranjeaza, dar imi place cum suna".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

toti ati fost ca noi :))

si sincer va spun ca socoteala din fata calculatorului nu e aceeasi cu cea de la fata locului :)

nu-mi ramane decat sa vizionez cat mai multe motoare din cele expuse de voi si vedem care corespunde

Editat de Jhn Ro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am aceeasi ''problema'', am 1.88 cm pe 96 de kg. Prima motocicleta a fost o Yamaha MT-03 naked, mi-a placut motocicleta dar aveam probleme la viteze de peste 100 de km/h, si am jurat ca o sa conduc numai semicarenate sau carenate dupa ce o vand, Si mi-a fost furata ... am luat apoi un GSX 750 F din 1999, cu care m-am inteles tare bine (apropo, e la vanzare daca te intereseaza, detalii in privat). Am facut vreo 15.000 de km, singur, cu nevasta, pe ploaie, soare, etc si am inceput sa apreciez protectia si confortul oferit de o motocicleta carenata.
Acum am un GSX 1250 FA din 2011, alt motor, alte prestatii ... Tinanad cont ca esti incepator, dar cu capul pe umeri din cate se vede, poti sa sari peste ideea de ''prima motocicleta trebuie sa fie naked, cu putini cai si sa nu te omori cu ea''.

Tragand linie, eu as sari peste naked uri, din motivele de mai sus. Salutare si bafta in gasirea unui motor decent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bonnn.. Esti incepator si vrei sa-ti cumperi motocicleta. Nu-i asa?!

Esti confuz, parerile sunt impartite si nu mai intelegi nimic.

In primul rand bine ai venit in lumea pasionatilor de doua roti.

Acesta este un ghid menit sa te ajute in alegerea pe care urmeaza sa o faci.

 

Imaginea conteaza?

Inainte de a te hotari e bine sa iei in considerare cateva din indicatiile “batranilor” care pe viitor te vor alaturi de ei la plimbari. Daca te-ai uitat vreodata pe strada tanjind dupa sunetul motorului care a trecut in viteza warp pe langa tine sau vazand privirile lungi ale fetelor care iti erau alaturi, deja abordezi gresit problema! Cu timpul vei descoperi ca nu inseamna de fapt nimic fata de potentialul pe care il are o motocicleta in sine. Iar pentru asta trebuie sa apuci sa prinzi asta, adica sa supravietuiesti! Nu e spus cu rautate ci doar in baza statisticilor existente. In strainatete termenul medical dat motociclistilor este de "donatori de organe" si nu degeaba. Acum ideea e sa vedem cum te putem ajuta ca sa eviti asta.

 

Din pacate adevarul este ca nimeni nu poate indica ce anume ti s-ar potrivi mai bine! Fiecare ofera experiente unice in felul sau si se poate ca un stil sa ti se potriveasca mai bine decat altul. Se poate ca incepator sa ai formata deja parerea despre ce anume sa-ti cumperi insa experienta ne arata ca multi se reprofileaza pe parcurs, descoperind avantajele si dezavantajele clasei sale. Nu ne bagam aici, alegerea e a ta!

 

Cilindreea

Ceea ce ar trebui sa stii insa se leaga de alegerea cilindreei potrivite. Ca incepator vei fi tentat sa iti iei un motor mare, 600 cmc, 750 cmc, 1.000 cmc... Exista argumente in aceasta privinta: nu trebuie sa-l mai schimbi peste cativa ani, vrei putere si viteza, vecinul are unul si arata bestial, taximetristul de la stop o sa crape cand ii spui cilindreea, etc.. Toate sunt valabile in felul lor si nu suntem aici ca sa le contestam ci sa-ti evidentiem ce inseamna experienta in domeniul moto.

 

De ce "mai mic"?

Limitele de fapt si de drept nu sunt date de catre om ci de catre masinarie. Ce inseamna asta?! De ce se recomanda sa incepi pe ceva mai mic?! Cum se explica asta concret?!

Well, ideea e urmatoarea. Faptul ca te afli pe doua roti te face din start mai vulnerabil. Asta inseamna ca riscul de a avea un accident este de 100 de ori mai mare decat daca te-ai afla intr-o masina, daca nu chiar mai mare. Statisticile spun ca sansele de a te lovi in cazul unui accident sunt de 48 de ori mai mari decat ale unui automobilist si de 16 ori mai mare de a deceda!! E monstruos daca stai bine si te gandesti.

 

Pericole

Detalii pe care in mod normal nu le-ai lua in considerare pot fi fatale. O fasie de nisip te poate dezechilibra, o frunza uda peste care treci, un viraj abordat gresit, o acceleratie atunci cand nu trebuie, etc..etc.. Dupa cum vezi, toate astea desi par ireale atunci cand esti pe motor trebuie sa le iei in seama. Iar ele se raporteaza direct la dezvoltarea reflexelor si a stilului de mers.

 

Limite si reflexe

Ei bine, vorbeam de limitele masinariei... Un motor sport sau sport-touring de exemplu, de 400 cmc, iti va taia din puterea de acceleratie si din viteza. Asta inseamna ca motorul va fi mai turat si va deveni instabil la viteze mari. Ce inseamna concret pentru tine asta? Inseamna ca iti extinde capacitatea de anticipare cu cateva fractiuni de secunda sau chiar o secunda. Un incepator nu stie cum sa reactioneze si este normal sa se panicheze, pentru ca nu are inca reflexele formate. Reflexul inseama a actiona inconstient si impulsiv instantaneu.

 

Ce inseamna "motorul te iarta"?

Un motor de cilindree mare nu iti va oferi acest timp! Prin urmare, riscul de a-l pierde de sub control creste exponential. De asta se spune ca motoarele de cilindree mica “iarta”. De fapt nu te scutesc de greseli insa datorita timpului de reactie iti ofera sansa de a remedia problema in timp util. Alta statistica: accidentul “tipic” moto ofera doar 2 secunde pilotului pentru a actiona corespunzator in vederea evitarii coliziunii! Atunci cand motorul este turat simti mult mai acut viteza si-l simti ca devine instabil. Un motor de 400 poate merge in 140 lejer insa fiind turat te va obliga sa te concentrezi mult mai bine asupra vitezei si conducerii lui. Si asta e valabil.

 

Ce inseamna: "te fura" viteza?

Se spune despre motoarele de cilindree medie si mare ca te “fura” la viteza. Ce inseamna asta concret? Faptul ca poti atinge 200 intr-o depasire de exemplu fara sa realizezi macar. Fiindca tu te concentrezi asupra depasirii nu poti fi atent la indicatorul de viteza. Nici nu este indicat sa pierzi o secunda cu asta! Ei bine, un motor de 1.000 nici nu-l simti la 150 sau 200km/h! Poti sa ai surpriza sa te uiti la bord si sa vezi ca ai viteza asta. De ce nu-l simti? Pentru ca nefiind turat ti se pare ca ai inca o viteza “decenta”.

 

Frana, curbe, pilotaj ... oau!

Nu spunem sa nu te folosesti de potentialul maxim al motocicletei insa asta numai dupa ce esti sigur ca poti reactiona instictiv. Se leaga si de multi alti factori. Sa stii sa franezi corect! Nu numai in functie de situatie dar si de drum! Cand folosesti fata si cand spatele?! Cum te redresezi intr-o curba in care ai intrat prea tare? Cum te inclini? Care e pozitia optima? Vezi, toate sunt lucruri pe care orice ai face nu ai cum sa le inveti din carti sau fiindca ti le spunem noi. Jumatate din accidentele fatale se petrec datorita abordarii necorespunzatoare a unei curbe. Iarasi o statistica demna de luat in seama!

 

Despre "auto-stapanire"

Se invata mergand in functie de situatiile cu care te confrunti. Majoritatea celor care s-au orientat spre motoare mari din prima au cazut, multi sfarsind tragic. Din simplul motiv ca au crezut ca pot stapani motorul. Cum se explica altfel faptul ca in 92% din accidentele moto de pretutindeni sunt implicati incepatori! De stapanit poti sa-l stapanesti insa nu te poti stapani pe tine care il pilotezi, fiindca nu ai experienta necesara de a reactiona in timp util si de a intelege fiecare aspect a ceea ce inseamna a conduce o motocicleta.

 

De ce 2 ani

Nu-ti spunem asta fiindca suntem mai tari ci fiindca in timp experienta ne-a invatat cate ceva. Dupa doi ani vei putea usor sa vinzi motorul si sa treci pe ceva mai mare, fiind sigur ca nu vei pierde nimic din farmecul pe care il are condusul unei motociclete. Insa atunci, chiar daca nu crezi asta acum, o sa ai reflexele formate cat de cat si vei putea intr-adevar sa pilotezi. Cu grija la inceput pentru a invata motorul insa cu siguranta vei privi altfel lucrurile.

 

De ce am spus doi ani? Statisticile mai arata ceva. Accidentele nu se produc din prima. Se produc dupa un an, cand devii sigur pe motocicleta respectiva si incepi sa “risti”. Involuntar vei merge mai violent, vei invata sa te strecori si sa te bagi printre masini, sa te inclini din ce in ce mai pronuntat. E normal! Vei descoperi ca prietenii pe care i-ai facut merg mai tare decat tine si ramai ultimul si incepi sa tragi mai tare de motor. Insa reflexele de care vorbeam nu s-au format inca fiindca nu au avut timp! Si implicit se va intampla si dezastrul.

 

"Nu te-am vazut" ... eterna scuza, si alte pericole

Ca sa intelegi ce inseamna de mai bine de 100 de ori mai periculos de condus decat o masina trebuie sa intelegi ca in trafic motociclistii nu sunt observati! Asta inseamna zilnic masini care schimba banda fara sa te observe, masini care iti taie fata, masini care te imping crezand ca ai loc. Gropi care pentru tine pot fi fatale, linii de tramvai, nisip, portiuni umede, pietoni, etc. Toate intr-o fractiune de secunda, la distanta de o frana pe doua roti si nu pe patru. Iar asta fara sa iei in calcul erorile de pilotaj personale.

 

Astea sunt motivele pentru care se recomanda motociclete "docile" pentru inceput. Iar cuvantul "docil" este unul relativ... Nu te lasa furat de aparente, un supersport de 400 ajunge la urmatorul stop inainte ca ceilalti sa fi plecat macar de pe loc! Multi aud de Rossi insa putin isi aduc aminte de Cagiva Mito de 125 cmc pe care a inceput... Apoi 250, 500 si in final 1000.

 

Viseaza cu ochii deschisi..., timp e destul si gama variata :ok:

 

 

Iata statistica celor mai “populare” accidente de pe glob, facuta publica multumita companiilor de asigurari. Cilindreea incepand de la 600>

 

1. Seria Suzuki GSX-R

2. Seria Kawasaki Ninja

3. Suzuki TLR

4. Seria Yamaha YZF

5. Seria Honda CBR

 

Alte statistici:

 

- Portul castii reduce cu 29% sansele unei fatalitati in cazul unui accident. De asemenea, o casca integrala reduce cu 85% riscul unor leziuni la cap in cazul accidentelor usoare, cele mai frecvent intalnite.

 

- Motociclistii implicati in accidente au dovedit a nu stapani "arta" dozarii franei spate si a celei fata. Abilitatea de countersteering a fost de asemenea nula sau redusa.

 

- Prezenta crash bar-urilor a aratat o reducere a leziunilor din zona gleznei si o crestere a celor din zona genunchiului si a zonei superioare a piciorului.

 

- Severitatea leziunilor este direct proportionala cu viteza si masa motocicletei.

 

- Accidentele datorate problemelor tehnice constituie doar 3% din total, majoritatea acestora fiind datorate pierderii controlului in urma unei pene.

 

- Intersectiile sunt cele mai frecvente locatii ale accidentelor moto, de cele mai multe ori celalalt vehicul ignorand dreptul de prioritate al motocicletei.

 

Alta f. importanta:

 

- Mai mult de jumatate din accidentele moto au implicat piloti cu experienta de pana la 5 luni pe motocicleta respectiva, totalul experientei moto a pilotului fiind pana in 3 ani!

 

Acum fuga la pusculita tongue.gif

Asfalt uscat si bine ai venit printre noi! :moto:

 

Nu uita: ti se poate intampla si tie!

Oaauuuuu! Si eu mi/am luat r1 si singura experienta care o am este cea dobandita pe un Hornet de 600 in timpul scolarizarii. Adica sunt praf!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...