Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Depinde de starea a ceea ce gasesti. Ipotetic poti sa gasesti un ER-5 cu 34kw in acte si atunci sa nu fie nevoie sa fie limitat la 25. Acum fanboys o sa-ti spuna ca una e mai buna decat cealalta, dar facand propriul research intre cele 2 modele, daca ar fi la fel de bine intretinute, ER-5 merita mai mult decat GS500, GS-ul fiind mai slab din punct de vedere al constructiei (cauta pe google sa vezi reviewuri pentru amandoua). Plus ca ER-5 e racit pe apa in timp ce GS500 e racit pe aer. Intre cele doua, daca ar fi la pret similar si in aceeasi stare tehnica, ER-5 ar trebui sa castige every time.

Totusi, ti-as sugera sa consideri un CB500 limitat daca gasesti, el fiind singurul din categoria asta care este mult peste celelalte dpdv al calitatii constructiei. Plus ca dupa 2ani poti sa iti dai A-ul si sa scoti limitarea si atunci o sa ai o motoreta super decenta si fiabila pe care o poti calari mai multe sezoane.

 

Pana la urma sa caut un er 5 limitat la 25 kw sau gs500e?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salutare, ce părere aveți despre acest motor https://www.olx.ro/i2/oferta/suzuki-sv650s-kvvtm-honda-cbr-kawasaki-zx-yamaha-r6-ID7670M.html

Este un sv650! Nu am văzut varianta asta cu carne! Dacă as vrea sa îl iau cum ma sfătuiți sa procedez având în vedere ca este din Bacău iar eu sunt din București. Sunt mecanici dispuși să meargă pana acolo sau îmi puteți recomanda pe cineva din zona? Mulțumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut ore astazi si l-am intrebat pe instructor de dilema cu ER-5 -ul, si mi-a spus ca exista 3 motoare pe ER-5. (33kw, ~34kw si ~37kw)

Deci stiam eu ce stiam. Te uiti in talon inainte sa o cumperi are 35 sau pana in 35, e ok. :)

 

"Dupa 2 ani, cel mai probabil, o sa schimb cu ceva mai puternic." Nu stiu ce sa zic, depinde de om. Vezi ca trage suficient de tare si ER-5 -ul, daca ii dai gaz ceva mai puternic in a-I-a prinzi imediat 50km/h.

 

"Nu pot sa ii pun eu limitator? " Ba da, dar e mai comod sa o iei direct limitata sau in normele pt A2.

Editat de Catalin24
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca o sa gasesc un cb500 la pret bun, o sa ma interesez sa vad cat costa sa ii pun limitator. Pana in primavara am timp.Sigur costa vreo 400 lei.

» Post actualizat in 27 Oct 2016 18:10

Pana atunci probabil o sa gasesc limitat, dar nu prea stiu site-uri de anunturi unde sa caut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna dimineata, dupa cum spune si titlul m.ar interesa o motocicleta de inceput.

In curand fac 18ani si motocicleta mi se pare perfecta pentru mine.

Asa ca am si eu cateva intrebari:

1)Ce motocicleta as putea gasi pana in 3mii?

2)Am gasit un Ninja 300(nou) la 4mii, se merita sa mai astept pana strang 4mii?

3)Cam cat m.ar costa inmatricularea?

 

Va multumesc pentru tot, o zi buna.

Editat de sKpMarius
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ai venit.

 

Ce bine imi pare uneori ca am prins alte vremuri, si la 18 ani nu mi se parea motocicleta potrivita pentru mine...

Probabil ti-au spus si parintii, si multa lume, ca ar fi bine sa conduci inainte masina, si apoi sa treci pe motor...

Probabil ti se par exagerate aceste sfaturi, sau venite de la oameni excesiv de fixisti.

 

Poate conteaza, poate nu, dar parerea mea este ca ai putea incepe sa conduci o masina, si sa o conduci BINE, elegant, riguros, prevazator. Asta e cel mai greu in primii ani. Si sa faci macar un 150 de mii in masina. Asta te va ajuta nu doar sa cunosti traficul, sa anticipezi, bla bla bla.

Asta te va face sa gandesti ca un sofer, sa vezi ca un sofer, sa FII un sofer. Abia apoi sa treci pe motor, cand vei sti instinctiv ce vrea sa faca fiecare sofer, 360 de grade in jurul tau.

 

un sofer care are vreo 400 k pe masina si vreo 80 k pe motor.

 

Spor la cazut pe ganduri !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Alegerea depinde de tine. Depinde pe ce neam de motocicleta te vezi.

In general, prima motocicleta nu se uita niciodată, insa tot ea e cea pe care ai sa o schimbi cel mai repede. Trebuie sa incepi sa vezi cu ce se mananca motociclismul, apoi iti dai tu seama de ce anume ai nevoie.

Am fost si eu in locul tau la inceputul sezonului. Am ales un naked, cu care am mers si pe asfalt, si pe deal un pic, si pe malul Dunarii, pe diguri. Isi face treaba cu brio.

Depinde de tine, oferte sunt destule

» Post actualizat in 01 Nov 2016 06:20

LE: tine cont de sfaturile colegului de mai sus!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand, ai permis?

Cat despre motocicleta, poti alege si alte modele: Suzuki GS500, Honda CB500 sau CBF500, Kawa ER5. Sunt mai ieftine(costa maximum 2500 euro) si iti mai raman si bani pentru echipament.

Ca incepator, nu te-as sfatui sa iti iei motocicleta noua sau prea scumpa. Cat vei si incepator e foarte posibil s-o scapi de pe loc sau sa cazi cu ea.

 

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tare gluma aia cu 150 de mii de km inainte de motocicleta. La 10 mii de km pe an cum fac multi sau cum isi permit multi, nu-ti iei pana nu faci 33 de ani.

Sau, ce faci, daca iti permiti? Te plimbi neaparat pana la 150 de mii ca sa-i faci, ca si cum iti deblocheaza urmatorul nivel? Hai sa fim seriosi.

Kilometrii facuti nu iti dau experienta, doar iti cresc numarul afisat in bord. Sunt atatia soferi mega prosti si periculosi cu sute de mii de km facuti.

 

Inveti sa conduci strict doar daca iti pasa de condus. Esti atent la altii doar daca te concentrezi, inveti sa manevrezi masina doar daca experimentezi si te documentezi, nu faci prostii daca gandesti cateva secunde inainte sa faci ceva, risti mai putin doar daca stii cat poti si nu te crezi pilot. Chestiile astea te fac "sofer", nu kilometrii. Si ajungi la ele repejor daca, repet, iti pasa de cum conduci si de condus. Foarte putini sunt pasionati sau interesati de automobilism/motociclism incat sa ajunga acolo.

 

Pentru initiatorul topicului, stai linistit. Ia-ti ce vrei, ca esti baiat mare si major. Pune-ti mintea la contributie, nu te lua dupa sfaturile generice de pe forum, ca asa orice ai face nu faci bine. Ar trebui comentatorii sa fie atenti ca nu te gandesti cum sa furi la RAR si sa-ti inmatriculezi un 600RR pentru A2 ca sa il deblochezi dupa, si sa isi dea seama ca nu e topicul obisnuit de "incepator, vreau motocicleta, ce sa-mi iau: R6 sau 600RR?".

 

Legat de motocicleta...

 

Un Ninja de 300 e o motocicleta fantastica. Arata bine, daca are si ABS e mai sigura, si intr-un oras mai mare o vei da usor peste ceva timp.

E economica (3.5-4.5l la suta), are rezervor mega mare pentru clasa ei (17l), in oras va fi foarte usor de mers cu ea, in afara vei faci depasiri lejer.

Te inveti pe una mica, ai mult mai multa incredere cand iei A-ul si te urci pe una de 600 sau 1000, fara sa mergi stresat o gramada de timp.

 

Eu tind sa cred ca daca ai 3000 de euro de spart pe o motocicleta la 18 ani, vei avea mult mai mult de atat peste cativa ani cand te vei gandi sa treci la altceva.

 

Personal, desi am un naked de 600, as putea trai lejer cu una de 300 in multe din plimbarile pe care le fac.

Editat de FadeToBlack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tii motocicleta doi ani si te intereseaza sa fie mai noua un Ninja 300 e o idee buna. Dar nu e singura.

 

Daca vrei ceva mai puternic, dar tot relativ nou, si care tot sa fie OK pentru inceput dar si dupa ce iei A-ul, poti cauta un ER-6n de la Kawasaki sau MT-07 de la Yamaha.

Kawasaki-ul e mai ieftin, gasesti sub 3000 de euro si cu ABS. Personal, recomand ABS in ziua de azi. Yamaha-ul e mai scump, insa mai modern la anumite aspecte.

Ambele sunt compatibile A2. A facut un coleg de forum un topic in care explica cum se pot limita pentru A2, legal, in Romania motocicletele.

 

Daca nu te deranjeaza ceva mai vechi alegerile tale sunt motocicletele de 500cmc, pe care de altfel le-a si enumerat un coleg mai sus.


Eu recomand ER-6n, pentru ca poti gasi un model care sa aiba sub 10 ani, cu ABS, la un pret care se incadreaza in bugetul tau si iti mai si raman bani de schimbat consumabile, eventual anvelope.

Motocicleta asta poate fi folosita si multi ani de acum incolo, si fara probleme. E destul de manevrabila, e fiabila, si distractiva cand e nevoie.

Pentru plimbari e super in oras, la fel si in afara. Un prieten a mers pana la Hell in Polonia si inapoi cu una, deci no problems there.

 

Cand ai in vedere bugetul de motocicleta ia in considerare si faptul ca daca vei vrea echipament complet care sa fie si de calitate si mai versatil te poti astepta sa cheltui cam in jur de 1000 de euro pe el.

Daca nu te deranjeaza sa fie SH, gasesti evident si mai ieftin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este simptomatic pentru lumea de azi faptul de a nu mai avea rabdare in nimic. Totul trebuie sa fie ACUM. Satisfactie acum, acum, si dupa 2 secunde, din nou acum...

 

150K nu este o cifra batuta in cuie , dar este o cifra mai realista. Eu am 36 de ani si am facut ( cu tot cu bicicleta pe sosele) undeva spre 500 de mii. Cred ca 100-150 de mii ii faci relativ usor in 5-7 ani de condus. Pentru cineva care are cai la caruta de la 18 ani, asta inseamna ca la 25 de ani are macar skillurile mai ascutite, si putina experienta in ghiozdan. Dar 25 de ani e ceva oribil pentru epoca in care traim, e deja om hartanit prin viata, asa-i ? Daca baiatul avea deja veleitati de Rossi, atunci se justifica sa faca treaba pe circuit de la 7 ani...de acord. Dar pentru un amator ca noi toti ? Where's the rush ?

 

Argumentul tau suprem este ca "daca iti permiti"... Daca ceva iti este la indemana, trebuie musai sa experimentezi tot ce iti arunca viata in fata... ?? Tipul asta de gandire imi aduce aminte de celebrul "Toate îmi sunt permise, dar nu mă voi lăsa stăpânit de nimic" (Pavel, un tip o leaca mai destept decat noi).

 

In rest, faptul ca nu kilometrii te fac sofer, este adevarat. Du te rog rationamentul pana la capat, ca la matematica. Este o conditie necesara, dar nu suficienta. DAR ESTE NECESARA...

 

Sa nu iti para ca sunt un tip care nu stie ce inseamna riscul. Am facut si inca mai fac alpinism si parapanta, dar din fericire, la tinerete m-am apucat cu ALEA, si nu cu motociclismul. Accidentele in sporturile alea vin de cele mai multe ori din eroare proprie, pe cand pe sosea de cele mai multe ori mori din vina (in mare masura) a altuia...

 

Se pare ca sfaturile mele sunt usor desuete si "o gluma buna".

 

Pentru initiatorul topicului: tinere, iti doresc ca atunci cand te urci pe motor, sa ai multa rabdare si maturitate, chiar daca in buletin abia ai trecut de majorat. Trebuie doar sa lasi la o parte vocile specifice varstei. Multa bafta si asfalt uscat !

 

Tare gluma aia cu 150 de mii de km inainte de motocicleta. La 10 mii de km pe an cum fac multi sau cum isi permit multi, nu-ti iei pana nu faci 33 de ani.

Sau, ce faci, daca iti permiti? Te plimbi neaparat pana la 150 de mii ca sa-i faci, ca si cum iti deblocheaza urmatorul nivel? Hai sa fim seriosi.

Kilometrii facuti nu iti dau experienta, doar iti cresc numarul afisat in bord. Sunt atatia soferi mega prosti si periculosi cu sute de mii de km facuti.

 

Inveti sa conduci strict doar daca iti pasa de condus. Esti atent la altii doar daca te concentrezi, inveti sa manevrezi masina doar daca experimentezi si te documentezi, nu faci prostii daca gandesti cateva secunde inainte sa faci ceva, risti mai putin doar daca stii cat poti si nu te crezi pilot. Chestiile astea te fac "sofer", nu kilometrii. Si ajungi la ele repejor daca, repet, iti pasa de cum conduci si de condus. Foarte putini sunt pasionati sau interesati de automobilism/motociclism incat sa ajunga acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

18ani nu am inca, am sa incep scoala peste 1luna.

Ca si detalii:Am 80kg, 1.72,motorul il voi folosi atat pentru plimbari prin oras si cat pentru iesit cu prietenii.Va fi folosita doar pe asfalt(daca ajuta cu ceva detaliul asta).

 

daca te-ai fi documentat putin, ai fi aflat relativ usor ca nu se face scoala moto iarna....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

18ani nu am inca, am sa incep scoala peste 1luna.

Ca si detalii:Am 80kg, 1.72,motorul il voi folosi atat pentru plimbari prin oras si cat pentru iesit cu prietenii.Va fi folosita doar pe asfalt(daca ajuta cu ceva detaliul asta).

In primul rand vezi ca esti cam gras. Mai cu grija la ce mananci si mai des cu sportu'. Asta inclusiv pentru motociclismul de care vrei sa te apuci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand, ai permis?

Cat despre motocicleta, poti alege si alte modele: Suzuki GS500, Honda CB500 sau CBF500, Kawa ER5. Sunt mai ieftine(costa maximum 2500 euro) si iti mai raman si bani pentru echipament.

Ca incepator, nu te-as sfatui sa iti iei motocicleta noua sau prea scumpa. Cat vei si incepator e foarte posibil s-o scapi de pe loc sau sa cazi cu ea.

 

Bafta

 

Colegu are dreptate, nici eu nu mi-as lua primul motor nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E cam tarziu sa te mai apuci acum, dar cat timp nu ninge afara inca se face scoala moto.(nu toate scolile fac asa, dar majoritatea.) Si tare rau faza cu 150k... pe bune?!

 

Sunt "soferi" din astia cu sute de mii de km la mine la scoala si merg pe moto super incordati, o scapa in 8-uri, etc. Si mai fac si pe GSR, Hornet, etc.. vitezane de 600. Deci asta mi se pare o prostie, da te inveti cu trafic-ul... dar doar atat. Restul nu vin de la sine ca ai mai condus tu masina pana acum.

 

Sa nu mai zic de tatal meu care are B-ul de cel putin 10 ani si abia are in jur de 100-150k km. Nu toata lumea isi alearga masinile peste tot doar de distractia de a aduna kilometri.(si cum zicea cineva, de la un anumit punct adaugi doar la un numar.)

 

Si nu inteleg de unde chestia asta: daca ai 18 ani garantat esti un idiot cu acte, mie unul mi-a placut super mult si YBR-ul de 125 pe care am facut la inceput. Nu se compara cu ER-5-ul, pe care fac acum, dar totusi. Nu toti pustanii viseaza la 200 de km/h pe autostrada sau mai stiu eu ce idiotenii.

 

Din pacate, mie unul, nu imi pare un motociclist foarte serios, a renuntat prea repede cand ii s-a spus ca nu se prea poate acum. Ai grija sa nu fii motociclist doar cu numele, o sa vezi asta cand ai sa te sui pe ea si ai sa mergi. Daca rezisti primele sedinte, ai speranta. Stiu "pasionati" care au facut 3 sedinte si s-au lasat dupa ce s-au speriat putin...

Editat de Catalin24
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aplica logica ta la ce ai spus tu legat de alpinism si parapanta si da-ti seama ca nici tu nu ai facut ce recomanzi. Ca altfel, de ce te-ai apuca de sporturi deosebit de periculoase cand esti tanar?

Nu mai bine te duci vreo 15 ani si faci indoor climbing inainte? Si nu zi ca alpinismul e mai sigur, indiferent a cui e vina. Daca ai cazut, sunt sanse mari sa ai o intalnire cu rudele pe orizontala cateva zile mai incolo.

 

Totul trebuie sa fie "acum", pentru ca asta este epoca in care traim. Ori accepti asta ori nu -- insa de schimbat nu vei schimba pe nimeni. Restul is povesti.

 

E viata lui la mijloc, e treaba lui ce face. Nu inseamna ca nu sunt de acord cu ce ai spus tu -- ca si principiu e bine sa te urci pe doua roti cu skill pe masina (ca sa nu zic experienta), te ajuta foarte mult la inceput cand chiar inveti sa te dai pe strada.

 

Legat de scoala de soferi, am inteles ca in Bucuresti ar fi o scoala de soferi care ar face inauntru cursuri iarna. Nici colegul care a initiat topicul nu a spus de unde e, asa ca nu stiu daca i se aplica.

Depinde si cand face 18 ani, daca are sens sa se grabeasca sau nu.

 

Este simptomatic pentru lumea de azi faptul de a nu mai avea rabdare in nimic. Totul trebuie sa fie ACUM. Satisfactie acum, acum, si dupa 2 secunde, din nou acum...

 

150K nu este o cifra batuta in cuie , dar este o cifra mai realista. Eu am 36 de ani si am facut ( cu tot cu bicicleta pe sosele) undeva spre 500 de mii. Cred ca 100-150 de mii ii faci relativ usor in 5-7 ani de condus. Pentru cineva care are cai la caruta de la 18 ani, asta inseamna ca la 25 de ani are macar skillurile mai ascutite, si putina experienta in ghiozdan. Dar 25 de ani e ceva oribil pentru epoca in care traim, e deja om hartanit prin viata, asa-i ? Daca baiatul avea deja veleitati de Rossi, atunci se justifica sa faca treaba pe circuit de la 7 ani...de acord. Dar pentru un amator ca noi toti ? Where's the rush ?

 

Argumentul tau suprem este ca "daca iti permiti"... Daca ceva iti este la indemana, trebuie musai sa experimentezi tot ce iti arunca viata in fata... ?? Tipul asta de gandire imi aduce aminte de celebrul "Toate îmi sunt permise, dar nu mă voi lăsa stăpânit de nimic" (Pavel, un tip o leaca mai destept decat noi).

 

In rest, faptul ca nu kilometrii te fac sofer, este adevarat. Du te rog rationamentul pana la capat, ca la matematica. Este o conditie necesara, dar nu suficienta. DAR ESTE NECESARA...

 

Sa nu iti para ca sunt un tip care nu stie ce inseamna riscul. Am facut si inca mai fac alpinism si parapanta, dar din fericire, la tinerete m-am apucat cu ALEA, si nu cu motociclismul. Accidentele in sporturile alea vin de cele mai multe ori din eroare proprie, pe cand pe sosea de cele mai multe ori mori din vina (in mare masura) a altuia...

 

Se pare ca sfaturile mele sunt usor desuete si "o gluma buna".

 

Pentru initiatorul topicului: tinere, iti doresc ca atunci cand te urci pe motor, sa ai multa rabdare si maturitate, chiar daca in buletin abia ai trecut de majorat. Trebuie doar sa lasi la o parte vocile specifice varstei. Multa bafta si asfalt uscat !

Editat de FadeToBlack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in Bucuresti ar fi o scoala de soferi care ar face inauntru cursuri iarna.

Ami, au o hala in care pot face practica si iarna.

@initiator: daca incepi acum (verifica treaba cind te poti inscrie la scoala de soferi, mi se pare ca cel mult cu 30 de zile INAINTE de a implini 18 ani, corespunzator pt. A2) ai sanse sa te inscrii la examen printre primii la primavara, lucru care totusi nu prea se poate petrece inainte de luna aprilie, daca ai noroc (apropo, poate completezi la profil de und esti, problema cu examinatorii insuficienti pentru categoriile A este acuta in Bucuresti, poate in alte orase e mai bine).

Colegii au dreptate, esti cam prea gras pentru virsta ta, trebuie sa incerci sa dai burta jos, toate organele tale interne sint suprasolicitate din cauza ca trebuie sa sustina un corp prea mare, in primul rind inima; iar genunchii tai pling de fiecare data cind te ridici in picioare. Motociclismul este mult mai fizic decit volaneala, trebuie sa te misti mult in sa, sa fii "alert" fizic si psihic in permanenta ...

Despre motocicleta pt. A2 au zis bine colegii mai sus.

 

Asta cu experienta obligatorie la volan inainte de ghidon eu nu o vad ca obligatorie, cu o singura conditie: TREBUIE SA FII CONSTIENT CA SE POATE INTIMPLA ORICE, ORIUNDE, ORICUM SI SINGURUL CARE ARE GRIJA DE TINE ESTI DOAR TU, PE CEILALTI II DOARE LA BANANA DE TINE. SI sa adaptezi stilul de condus in consecinta, fara asumarea unor riscuri pe care nu esti capabil macar sa le evaluezi, nici nu poate fi vorba de preventie sau nivelul urmator, evitare. Astea vin cu anii (maturizarea psihica) si cu kilometrii (maturizarea capacitatii de a conduce motocicleta).

 

Eu am vreo juma' de milion de kilometri la volan facuti in 20 de ani (nu sint profesionist) si la un moment dat credeam ca le-am vazut pe toate, dar nu ... izvorul prostiei si badaraniei in trafic nu seaca niciodata. E drept, in timpul si distanta asta am dezvoltat un fel de "al saselea simt" pentru situatii potential periculoase, dar asta nu inseamna deloc ca sint intangibil si nu o pot pati daca se aliniaza gresit planetele intr-o zi ...

Editat de FLEX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...