Admin l.u.v Postat August 4, 2022 Admin Share Postat August 4, 2022 Ca o paranteză, în România de astăzi cea mai inutilă opțiune este 4x4. Vorbeam cu cineva din Suceava, vrea să-și vândă 4x4. Vorbim de SV, unde erau munți de zăpadă! Acum or să vină teoreticienii să-mi spună ca 4x4 nu e bun doar pe zăpadă. Evident, dar cu condiția să mergi la limită și nu în traficul din zilele noastre. Și nu numai aici, ci în toată lumea. Am avut Audi Quattro vreo șapte ani. În afară de câteva zile de joacă, am avut fix degeaba integrală. Greutate și costuri mai mari. Noroc că la Audi sistemul este fiabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat August 4, 2022 Admin Share Postat August 4, 2022 La cele cu propulsie este obligatoriu să ai doar cauciucuri noi de iarnă și 3/4 ani nu o să ai probleme. Dar nu mă mir, văd pe forumuri pițigoi cu mașini de zeci de mii de euro care întreabă de gume SH.. Acum 15 minute, Clit Eastwood Jr. a spus: Si am fost o data la Fundata, era sa cadă in prăpastie, el accelera in față, masina mergea in lateral Având sisteme electronice de siguranță nu are voie să facă așa ceva, îți taie accelerația. La E39 erau doua sisteme: ASR mai vechi care doar tăia gazul și la cele mai noi ESP care tăia injecția plus frâna roțile independent. Eu aveam ESP și nu am avut nicio problemă, senzația era ca o mână invizibilă corecta instantaneu trasa mașinii pe zăpadă. Cine știe ce ccotoarbă și ce opinci avea amicul tău.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tzitzicat Postat August 4, 2022 Share Postat August 4, 2022 Acum 10 minute, Clit Eastwood Jr. a spus: Am un prieten care avea un 520d, aceeași generație cu fostul tău BMW. Daca de E39 vorbesti, nu se mai fabrica din 2004 Avea un control al tractiunii mai primitiv, dar chiar si asa fara surprize iarna cu cauciucuri bune De la E90 in sus cu cauciucuri bune de iarna mergi ca pe sine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi_ice Postat August 4, 2022 Share Postat August 4, 2022 In Romania de astazi, la cate drumuri neasfaltate avem (incepand cu DN66A, apoi judetene, comunale) prin munti si pe care putem circula fara nici o restrictie, un SUV cu garda la sol decenta (nu din alea de mall) si tractiune integrala e cea mai buna alegere. Va zic asta dupa ce am facut 2 concedii cu Duster AWD, descoperi o altfel de Romanie, aia pt care care vin evreii ori nemtii, de ne miram ce cauta la noi. Tin minte ca au fost 2 zile legate in care nu dadusem cu ochii de "civilizatie" (adica vreun petic de asfalt sau ceva mai mult de cateva asezari cu case rasfirate). Bine, cei care au mobre adventure/dual sport si au batut in lung si lat tara pe forestiere (eventual traseele din TET sau ACT) stiu la ce ma refer. Nu mai zic ca la o zvarlitura de bat avem Bulgaria si Grecia unde iar sunt o gramada de posibilitati... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat August 4, 2022 Admin Share Postat August 4, 2022 Astea sunt situații extreme. 90% însă din autoturismele cu 4x4 sunt de șosea și au garda joasă. Iar din alea 90 % merg doar pe asfalt. Dar prinde bine la orgoliu să știi că ai 4x4. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat August 4, 2022 Admin Share Postat August 4, 2022 Adevărat, dar aia ține de cât este dispus să plătească fiecare pentru confortul personal. 4x4 în schimb este total nefolositor în majoritatea covârșitoare a cazurilor de mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat August 4, 2022 Share Postat August 4, 2022 E mishteaux să ai 4x4 (=16), mai ales dacă îți permiți întreținerea. Utilitatea i-o văd pe zăpadă și eventual prin noroaie, la munte, dacă se abordează trasee de genul. În rest, pentru condus civilizat, nu cred să aibă o așa mare utilitate, însă cresc costurile de exploatare. Puține mașini au integrală permanentă, majoritatea au ori pe față, ori 4x4 on demand (dacă știe calculatorul că trebuie la un moment dat). Personal nu mi-aș lua SUV, decât dacă aș avea de tractat în mod frecvent rulotă sau remorcă, platformă. Vorba aia, totul ține de bani, omul își permite, deci își ia. Numai să nu facă gălăgie când va merge in service pentru intervenții. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat August 4, 2022 Share Postat August 4, 2022 Un 4x4 adevărat are cursa mare la suspensii şi evident suspensie moale ca să preia denivelările, asta îl face periculos de instabil pe şosea la viteze mari, garda înaltă mută centrul de greutate mai sus şi rezultă că iei virajele mai încet decât ceilalţi, comme un camion, vorba francezului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat August 4, 2022 Share Postat August 4, 2022 daca o singura data te-a scos din cacao 4x4 deja isi merita banii zic eu....! eu la cat circul, in fiecare iarna de 2-3-4 ori ma ajuta, deci pt mine sunt cei mai bine investiti bani, (si sa nu vorbim ca si pe asfalt ud te ajuta mult) ..eu personal nu m-as mai intoarce la 2x4 never ever Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat August 4, 2022 Share Postat August 4, 2022 = aroganta 1 oră în urmă, Kristian K a spus: Eu am AWD la Subaru,deci... = aroganta + obraznicie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat August 4, 2022 Share Postat August 4, 2022 Acum 2 ore, apriliacluj a spus: daca o singura data te-a scos din cacao 4x4 deja isi merita banii zic eu....! eu la cat circul, in fiecare iarna de 2-3-4 ori ma ajuta, deci pt mine sunt cei mai bine investiti bani, (si sa nu vorbim ca si pe asfalt ud te ajuta mult) ..eu personal nu m-as mai intoarce la 2x4 never ever Rar am fost în situație să spun: dacă aveam 4x4 ieșeam instant. Când pui mașina pe burtă, cuplezi troliul sau cauți tractor/dubă/jip etc. Bine, când am împotmolit Dacia tatei în nisip, așa mă uitam in zare după un tractor... Am fost ingenios și ammpus preșurile de cauciuc sub roți și am ieșit, dar mi-am luat panică oleacă (tânăr și neliniștit). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat August 4, 2022 Share Postat August 4, 2022 E bun 4x4, nu mai tre să deszăpezești locul de parcare de la bloc! Dar stai, e închiriat de la primărie, deci e treaba lor să ți-l întrețină. Cu E46 Touring (4x2) echipat cu gume Nokian am împins vreo 50m la deal o Octavia spre o cabană unde mergeam de revelion, am pus 2 pături între bare și dă-i, că el se oprise în drum și nu aveam cum să trec și nici chef să urc cu bagajele în cârcă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat August 4, 2022 Share Postat August 4, 2022 pai daca ala cu Octavia a avut cauciucuri ca si fruntea lu' Lenin , sau era sofer de duminica si de vara, ce sa faci, patesti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat August 4, 2022 Share Postat August 4, 2022 Ultimele 3 masini au fost toate 4x4. Da, fun in alea 3 zile cu zapada pe care le avem in ultima vreme /an, dar, cum zicea si Luv, in rest aproape useless. Da, teoretic te ajuta si in conditii de uscat daca intrii in curba ca putin in Ua, idem pe udatura daca te apuci sa bruschezi, e mai safe etc. Practic... practic la ultima masina mi-am bagat ceva si in gume de vara/iarna separate, ca si pe alea de cativa ani le schimb aproape degeaba... Mi s-a luat. Mi-am luat un set de Michelin Crossclimate 2 si aia e, apa paie si bataie Pana acum sunt super multumit de ele. Vad si la iarna cum or fi, dar din ce am vazut pe varul yutub, se comporta mai bine decat multe gume medii dedicate asa ca nu prea imi fac griji sa raman cu ele pe undeva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat August 4, 2022 Admin Share Postat August 4, 2022 În ce oraș stai și ce mașini ai avut de ai dus dorul 4x4? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat August 4, 2022 Share Postat August 4, 2022 (editat) La 01.08.2022 la 0:05, Cap0ne a spus: Baieti, este o chestie de mentalitate. Daca iti faci reviziile la BMW pt ca ai un BMW iesit din garantie, irelevant ca a iesit din garantie acum 1 luna sau acum 10 ani....... ce sa zic..... esti "o victima" sigura a unor alegeri financiare proaste. Nu inteleg logica de merge la reprezentanta pt revizie. Ai costuri nejustificate si parte de 80% idioti in atelier condusi de un mecanic mai in varsta si sictirit, dar experimentat, acesta din urma. Eu am avut mai multe BMW-uri si nu numai BMW, masini vechi sau noi sau proaspat iesite din garantie cand le-am cumparat. NICIODATA NU AM AVUT CE SA CAUT la reprezentanta mama, decat in cazul (erorii) masinii luate de noua (din pacate, mare mare mare prostie - masina noua). Am avut si BMW cu +300.000km cu care am mers +100.000km fara probleme, fara "RIVANOL" sau Castrol sau Motul , (MARKETING), folosind uleiul cel mai ieftin ce respecta standardul producatorului din carte. Am schimbat doar un egr, bujii, incadescente, 3x set-uri de discuri si placute in 120.000km, na...masina resoftata si cu acc "sudata" la podea de cele mai multe ori. Cat despre 4x4, Xdrive, Quattro bla bla bla, astea sunt mofturi. Mofturi mari de tot pe asfalt. Daca ai 400de cai si 800Nm OK putem justifica 4x4 pt asfalt, insa cand ai valori modeste, 150-180cai si 350-400nm, a avea 4x4, pt o utilizare pe asfalt este efectiv snobism, mai ales cat timp ai anvelope de 255mm pe rotile motrice. Totusi financiar vorbind imi mentin parerea ca daca esti capabil sa cumperi din banii tai cash, fara imprumut, o masina de 20-25k, nu te f*te pe tine ca se strica ceva la masina. Aia e o repari si te bucuri de viata. In prezent la 20-25k iti cumperi doar savoniere. Savoniere care NU te ajuta la drum cu absolut nimic. Daca iti cumperi o masina de 20-25k din imprumut sau etc, adica te intinzi mai mult decat iti este patura (la acel moment/status financiar din viata ta) normal ca esti apocaliptic si te sperie ideea de service sau factura la service si accepti un produs mediocru cu substandarde ca sa zic asa doar pt considerentul ca este "nou". Editat August 4, 2022 de Bigfoot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pierrotlefou Postat August 5, 2022 Share Postat August 5, 2022 (editat) La 03.08.2022 la 23:53, Papa_Bear a spus: Sa va spun si eu o experienta cu BMW 520D fabricat in 2013: 1. Cumparat in 2018 de la reprezentanta din Germania la 180k km in stare impecabila si echipare Luxury + o gramada de optionale. Masina a avut un singur proprietar 2. 2020 - cazut turbina si de aici costuri cat cuprinde a. Mers cu masina la reprezentanta si facut deviz: Turbina 16500 lei, + schimb ulei 900 lei + schimb capac chiulasa 2800 (contine supapa de la separatorul de gaze) + procedura curatare admisie cf procedura BMW 4000 lei + manopera... 3. Va trebui facuta mentenanta la cutia automata: pret ulei + kit intretinere = 3500 lei 4. Va urma schimbul distributiei - procedura BMW spune ca trebuie schimbata si pompa de ulei si o gramade de repere mici... minim 12000 de lei Deci... cine il indruma pe initator sa isi cumpere BMW... sa ii spuna si de costuri. Un fleac de minim 38000 RON (7600€). Dupa 2 ani de utilizare. Faina investitie Sau Acum 5 ore, Bigfoot a spus: Baieti, este o chestie de mentalitate. Daca iti faci reviziile la BMW pt ca ai un BMW iesit din garantie, irelevant ca a iesit din garantie acum 1 luna sau acum 10 ani....... ce sa zic..... esti "o victima" sigura a unor alegeri financiare proaste. Nu inteleg logica de merge la reprezentanta pt revizie. Ai costuri nejustificate si parte de 80% idioti in atelier condusi de un mecanic mai in varsta si sictirit, dar experimentat, acesta din urma. Eu am avut mai multe BMW-uri si nu numai BMW, masini vechi sau noi sau proaspat iesite din garantie cand le-am cumparat. NICIODATA NU AM AVUT CE SA CAUT la reprezentanta mama, decat in cazul (erorii) masinii luate de noua (din pacate, mare mare mare prostie - masina noua). Am avut si BMW cu +300.000km cu care am mers +100.000km fara probleme, fara "RIVANOL" sau Castrol sau Motul , (MARKETING), folosind uleiul cel mai ieftin ce respecta standardul producatorului din carte. Am schimbat doar un egr, bujii, incadescente, 3x set-uri de discuri si placute in 120.000km, na...masina resoftata si cu acc "sudata" la podea de cele mai multe ori. Cat despre 4x4, Xdrive, Quattro bla bla bla, astea sunt mofturi. Mofturi mari de tot pe asfalt. Daca ai 400de cai si 800Nm OK putem justifica 4x4 pt asfalt, insa cand ai valori modeste, 150-180cai si 350-400nm, a avea 4x4, pt o utilizare pe asfalt este efectiv snobism, mai ales cat timp ai anvelope de 255mm pe rotile motrice. Totusi financiar vorbind imi mentin parerea ca daca esti capabil sa cumperi din banii tai cash, fara imprumut, o masina de 20-25k, nu te f*te pe tine ca se strica ceva la masina. Aia e o repari si te bucuri de viata. In prezent la 20-25k iti cumperi doar savoniere. Savoniere care NU te ajuta la drum cu absolut nimic. Daca iti cumperi o masina de 20-25k din imprumut sau etc, adica te intinzi mai mult decat iti este patura (la acel moment/status financiar din viata ta) normal ca esti apocaliptic si te sperie ideea de service sau factura la service si accepti un produs mediocru cu substandarde ca sa zic asa doar pt considerentul ca este "nou". Foarte pertinente remarci, atat pentru partea cu service-ul, cat mai ales pentru partea cu "investitiile" in masini. Pentru service, e bine ca omul sa si cunoasca alte ateliere de incredere. Nu ca cele de firma ar fi de mai mare incredere. Cat despre finantare, intr-o tara in care cultura financiara se ia la intrecere cu educatia sexuala nu pot sa iasa decat aberatii: masini la fel de scumpe ca si apartamentul in care-si duc existenta (si apoi fuga la Penny&Co ca sa mai reduca costul cosului zilnic), "benzinare" (Cayenne, Audi A8 etc.) pe GPL in care baga gaz de 50 de RON, recordul european pentru mame minore, vs. abureala pentru fraieri cu familia traditionala etc. etc. Editat August 5, 2022 de pierrotlefou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat August 5, 2022 Admin Share Postat August 5, 2022 Foarte adevărate observații! Acum ceva timp vad pe unul pe un grup dedicat CLS. Omul venise de undeva de afară și căuta gen : vreau o recomandare de atelier să-mi facă revizia, dar nu am încredere în reprezentanțe că e japcă și au mecanici proști" Mașina era un cls 350 de prin 2015 parcă, bijuterie de 17-18.000 euro. Deci voia revizia: ulei, filtre. Îl trimit la băieții mei dedicați Mercedes. Ca să vă faceți idee, la ambele mașini mă costă în jur de 800 ron: - 7/8 litri ulei de origine Mercedes. - filtre aer, polen, ulei Mann. - verificare vizuală scurgeri motor. - verificare și completare lichid răcire, servo dacă e cazul. - manoperă. Ăsta mă întreabă dacă oamenii sunt de încredere. Da, evident, de aia te-am trimis. Dar ștampilă pun pe cartea mașinii? Aici m-am blocat.. Nu, nu pun, ai întrebat de un atelier cu oameni pricepuți, dar nu voiai reprezentanță! Eee, da, da vreau stampilă. Atunci du-te-n plm de figurant la reprezentanță, plătești 50 milioane în loc de 800 și ai ștampilă! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat August 5, 2022 Share Postat August 5, 2022 În aşa hal s-au scumpit ştampilele? Ce implică ştampila aia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jinxy Postat August 5, 2022 Share Postat August 5, 2022 Salut! OP, am un XC60 ca daily driver de 4 ani si iti zic ca...X3 e mai fun La vremea aia am ales Volvo pentru ca nu-mi plac BMW-urile - parca au aceleasi interioare din 90 toamna si Volvo venise cu ceva inedit cu design minimal, touchscreen pe mijloc etc. Designul tine de gust, dar la condus prefer X3. De ce SUV? Pt ca: 1) copii - intra toate carucioarele, bicicletele, bagajele fara stres 2) fun - ma urc cu fi-miu in masina si mergem sa exploram pe drumuri nu tocmai bune. bineinteles, drumuri unde ai intra si cu loganul, dar nu cu un sedan sport 3) e practic - urci borduri, parchezi aiurea. iarasi, nimic din ce n-ai face cu un logan, dar nu ceva ce poti face cu jante de 21 pe A6 De ce 4x4? E moft, clar. Dar daca iti permiti, de ce nu? Masina se simte mai stabila pe curbe = mai putin stress. Ajuta inclusiv la plecarile tare de pe loc cu rotile bracate. OP, eu as lua in calcul si SUVuri noi in buget similar. eg. Tucson, CX5. Tucson vine cu irice dotari ti-ai putea dori, inclusiv scaune ventilate. Da, nu pot compara tinuta de drum, dar e nou, ieftin si dotat. CX5 e fun de condus, dar putin mai scump si sufera la dotari. In fine, dai o tinuta de drum putin mai buna si prestigiul "marcii" pe mai putina bataie de cap cu eventuale probleme si feelingul de masina noua. Alegerea ta in functie de ce e important pt tine. Spor la cumparaturi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat August 5, 2022 Admin Share Postat August 5, 2022 Croatul ăsta ce dracu face cu protecțiile alea din carton? O fi născut în Caracal? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat August 5, 2022 Share Postat August 5, 2022 Protejează anvelopele de UV. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat August 5, 2022 Admin Share Postat August 5, 2022 Mi se pare culmea ruptului în cur asta. Un fel de terosonare cu pânză de sac de pe vremuri, dar măcar noi eram amărâți. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat August 5, 2022 Share Postat August 5, 2022 pe vremuri, prin anii '70 asa facea toata lumea daca mergi la tara, si acum vezi rotile tractoarelor acoperite.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat August 5, 2022 Share Postat August 5, 2022 Acum 1 oră, l.u.v a spus: Croatul ăsta ce dracu face cu protecțiile alea din carton? O fi născut în Caracal? Nu vrea sa ii crape anvelopele, sa nu faca riduri. Asta e..... cam trasa de par. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.