3.14 Postat Ianuarie 4 Share Postat Ianuarie 4 Asa este ...unii au devenit mai grinch ... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Ianuarie 4 Share Postat Ianuarie 4 Acum 2 ore, ENEOS a spus: E, și colegii s-au schimbat în anii ăștia... Asa e, ai dreptate. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat Ianuarie 5 Share Postat Ianuarie 5 Ba unii chiar ai intinerit... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yglos Postat Ianuarie 5 Autor Share Postat Ianuarie 5 Acum 16 ore, smar2 a spus: Pentru turisme, doar clasa de franare pe ud este insuficienta dupa parereamea. Mai bine te uiti in testele ADAC pentru anvelope de iarna, vara respectiv all-seasons. Ai acolo mult mai multe elemente: franarea pe uscat, franarea pe ud, franarea pe zapada, stabilitatea directionala, zgomotul de rulare, viteza de uzura, consumul si inca cateva. Abia cand faci o medie penderata a scorurilor de la mai multe categorii, in functie de necesitatile tale poti vedea ce ti se potriveste mai bine. Sa te uiti doar la litera de la franare pe ud e versiunea comoda, dar complet inadecvata in opinia mea, mai ales daca vrei sa alegi varianta cea mai buna. Eu am facut naveta in Bucuresti Militari - Victoriei si Militari - Pipera vreo 10 ani in orice zi in care nu ploua sau nu ningea sau sa fie zapada depusa pe jos. Asa ca am prins la greu inclusiv mazga de-aia de iarna, si asfalt ud. Am avut o perioada Metzeler Tourance, apoi o perioada Metzeler Tourance pe față si Metzeler Enduro 3 Sahara pe spate. Poate merg eu mai batraneste, dar nu pot spune ca mi-au dat vreodata emotii. Am fost si pe namoale pe forestiere prin Carpatii Meridionali si si-au facut decent treaba. In schimb acum 4-5 ani cand am schimbat anvelopele, noile Tourance-uri s-au fisurat usor pe margini dupa mai putin de un an, desi aveau DOT foarte nou, ocazie cu care am constatat canu mai erau Made in Germany ca cele anterioare, ci Made in China. Poate odata cu schimbarea tarii de fabricatie, au mai schimbat si reteta de cauciuc... Asa ca am trecut pe Continental TrailAttack 3, care sunt mai mult de asfalt, dar oricum prin Germania nu am pe unde baga offroad sau macadam. Sa iti argumentez de ce pentru mine clasa de franare pe ud este criteriul nr 1 de alegere al anvelopelor: - Extrem de rar am gasit in istorie anvelope care sa aiba o clasa de franare mai slaba pe uscat decat pe umed - In Romania circul in 99% din km facuti pe uscat si umed, deci zapada nu intra in calcul. Referitor la anvelope auto exista diferente enorme de compozitie si textura vs anvelopele moto la acelasi brand. Ce DOT au Tourance-urile alea ale tale? Ale mele de cativa ani nu au fisuri pe margini dar nici nu au stat in temperaturi negative iarna. Nu m-a interesat unde sunt fabricate dar le-am testat simplu si am vazut ca vara sunt foarte bune, dar in sezon rece sunt extrem de slabe mai ales pe umed. Cum eu unul nu merg cu mobra doar vara pentru fun, imi trebuie ceva mai bun si sigur in toate anotimpurile. Constat ca o minoritate cauta asa ceva. Acum 14 ore, Speedy.K a spus: Intr-adevar sunt diferente smnificative la acelasi model de cauciuc de acum 10 ani si anul asta. S-au schimbat multe. Mitas, de ex, care acum 15 ani era opetarda, inteleg de la colegi pe care ii stiu ca se pricep ca sunt mult mai bune acum. La Metzler am auzit pe dos. Samd. Si ma refer strict la gume mixte, enduro-touring. Ce pot sa iti spun despre aceste gume pe care le-am avut si eu pe mobre este faptul ca Michelin este la fel de slab ca Bridgestone, aderenta mediocra pe uscat si slaba pe umed, uzura prematura la Michelin si Bridgestone pe fata (cam 8000 km cu mers decent si 99% asfalt) iar pe spate ambele au ajuns la stratul de negru de fum rapid dupa 15000 km. Aderenta ioc acolo dupa cum se stie. Metzeler este cu o clasa peste ele, tin dublu la nr de km si au aderente mai bune pe uscat. In schimb pe umed si rece 10-15 grade sunt pur si simplu plastice chiar de noi. Acum 13 ore, ENEOS a spus: E, și colegii s-au schimbat în anii ăștia... Ce vrei sa spui? Colegii mai tineri au simturile mai slabe decat cei vechi? Daca esti unul mai vechi sa vedem daca ne spui cum era textura si compozitia la anvelopele de minimobra din anii 80 vs anvelopele moderne din ziua de azi despre care discutam mai sus? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Flying Dutchman Postat Ianuarie 5 Share Postat Ianuarie 5 23 hours ago, yglos said: Multumesc de raspunsurile voastre, dar din pacate absolut nimeni nu a bagat de seama ce am vrut eu sa spun: Ca la anvelopele moto lipsesc clasele de franare A,B,C,D,E,F, etc pe suprafete umede asa cum le avem la anvelope auto. Am bagat de seama cu totii. On 1/3/2025 at 9:52 PM, Lup69 said: Fiecare are stil diferit de condus/calarit chiar și in aceleași condiții meteo/drum/trafic......de aceea același cotetz da feedback divers cu chilot diferit... Nu exista motocicleta perfecta, asa cum nu exista chilot perfect. Deci nici anvelopa perfecta. Iar aici ti-a fost oferita o explicatie buna. Pe aceeasi motocicleta, cu aceleasi anvelope, in aceleasi conditii, piloti diferiti obtin rezultate diferite pentru ca nu toti sunt la acelasi nivel, skill-ul difera de la om la om, de aici si feeling-ul diferit. Referitor strict la conditii de ploaie, urmareste cursele moto (MotoGP, de exemplu) si vei vedea ce rezultate obtin pilotii aceleiasi echipe. QED. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 5 Share Postat Ianuarie 5 Acum 31 minute, yglos a spus: ambele au ajuns la stratul de negru de fum rapid dupa 15000 km. Aderenta ioc acolo dupa cum se stie. Negrul de fum lovește din nou! Cum plm o fi strat când ăla e înglobat în compoziția materialului?!? 15000 km? Nu cred că m-a ținut atât vreo anvelopă moto. Acum 33 minute, yglos a spus: Ce vrei sa spui? Colegii mai tineri au simturile mai slabe decat cei vechi? N-ai înțeles, never mind. Acum 33 minute, yglos a spus: Daca esti unul mai vechi sa vedem daca ne spui cum era textura si compozitia la anvelopele de minimobra din anii 80 vs anvelopele moderne din ziua de azi despre care discutam mai sus? Sunt vechi, am mers cu anvelope de Luduș la viața mea. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Ianuarie 5 Share Postat Ianuarie 5 Foarte bun exemplul cu MotoGP! Aceleasi gume, aceleasi mobre, doar ca un pilot creste timpul pe tur cu 2 secunde cand e ud, colegul lui pierde 4. Si e foarte posibil ca pe uscat cel care pierde 4 sa mearga mai bine decat celalalt. Sau, cum se spune, unul e "specialist pe ud", celalalt nu. De-aia nu se fac comparatii de gume pe ud la moto, pt ca pe ud gumele si motoreta conteaza mai putin decat pilotul. Acum 37 minute, yglos a spus: Sa iti argumentez de ce pentru mine clasa de franare pe ud este criteriul nr 1 de alegere al anvelopelor: - Extrem de rar am gasit in istorie anvelope care sa aiba o clasa de franare mai slaba pe uscat decat pe umed - In Romania circul in 99% din km facuti pe uscat si umed, deci zapada nu intra in calcul. Referitor la anvelope auto exista diferente enorme de compozitie si textura vs anvelopele moto la acelasi brand. Ce DOT au Tourance-urile alea ale tale? Ale mele de cativa ani nu au fisuri pe margini dar nici nu au stat in temperaturi negative iarna. Nu m-a interesat unde sunt fabricate dar le-am testat simplu si am vazut ca vara sunt foarte bune, dar in sezon rece sunt extrem de slabe mai ales pe umed. Cum eu unul nu merg cu mobra doar vara pentru fun, imi trebuie ceva mai bun si sigur in toate anotimpurile. Constat ca o minoritate cauta asa ceva. Ce pot sa iti spun despre aceste gume pe care le-am avut si eu pe mobre este faptul ca Michelin este la fel de slab ca Bridgestone, aderenta mediocra pe uscat si slaba pe umed, uzura prematura la Michelin si Bridgestone pe fata (cam 8000 km cu mers decent si 99% asfalt) iar pe spate ambele au ajuns la stratul de negru de fum rapid dupa 15000 km. Aderenta ioc acolo dupa cum se stie. Metzeler este cu o clasa peste ele, tin dublu la nr de km si au aderente mai bune pe uscat. In schimb pe umed si rece 10-15 grade sunt pur si simplu plastice chiar de noi. Ce vrei sa spui? Colegii mai tineri au simturile mai slabe decat cei vechi? Daca esti unul mai vechi sa vedem daca ne spui cum era textura si compozitia la anvelopele de minimobra din anii 80 vs anvelopele moderne din ziua de azi despre care discutam mai sus? Nu asta a vrut sa spuna, dar da, bineinteles ca cei mai neexperimentati simt mai putin gumele decat cei mai vechi. 15.000 pe spate!?!?!? Mergi foarte incet! De fapt nu neaparat incet, cat gresit. Bunica-miu, sofer de cursa lunga in anii 50-80 zicea ca un sofer bun n-are nevoie de frane decat foarte rar. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smar2 Postat Ianuarie 5 Share Postat Ianuarie 5 Acum 2 ore, yglos a spus: Ce DOT au Tourance-urile alea ale tale? Ale mele de cativa ani nu au fisuri pe margini dar nici nu au stat in temperaturi negative iarna. Cand le-am montat acum 4 sau 5 ani, erau proaspete din fabrica, aveau DOT mai recent de jumatate de an. Dupa mai putin de un an (tinute in aer liber ce-i drept), capatasera fisuri, asa ca le-am schimbat repede cu Continental-urile. Poate era bine sa clarific ca si seturile mai vechi de Metzeler-uri fusesera tinute tot in aer liber, inclusiv iarna, si nu capatau fisuri pana venea vremea sa le schimb. Adica am comparat Metzeler din anii 2007-2020 (Made in Germany) cu cele montate in 2020 sau 2021 (Made in China). Diferente de aderenta nu am sesizat, dar cu cele din 2020-2021 nu am mai mers pe frig sau ud cum faceam cat eram in Bucuresti. Si am mentionat ca merg linistit, deci nu duc aderenta anvelopelor la limita. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Ianuarie 5 Share Postat Ianuarie 5 Metzeler Tourance (dar și Next) au căpătat microfisuri între riduri după un sezon, prea puțin a contat că erau nemțești sau chinezești. La alții am văzut sârma între riduri, omul mergea doar solo. La Pirelli n-am observat chestia asta (3 seturi), la Michelin nici atât. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat Ianuarie 5 Share Postat Ianuarie 5 6 hours ago, The Flying Dutchman said: Am bagat de seama cu totii. Iar aici ti-a fost oferita o explicatie buna. Pe aceeasi motocicleta, cu aceleasi anvelope, in aceleasi conditii, piloti diferiti obtin rezultate diferite pentru ca nu toti sunt la acelasi nivel, skill-ul difera de la om la om, de aici si feeling-ul diferit. Referitor strict la conditii de ploaie, urmareste cursele moto (MotoGP, de exemplu) si vei vedea ce rezultate obtin pilotii aceleiasi echipe. QED. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yglos Postat Ianuarie 7 Autor Share Postat Ianuarie 7 La 05.01.2025 la 11:37, ENEOS a spus: Negrul de fum lovește din nou! Cum plm o fi strat când ăla e înglobat în compoziția materialului?!? 15000 km? Nu cred că m-a ținut atât vreo anvelopă moto. N-ai înțeles, never mind. Sunt vechi, am mers cu anvelope de Luduș la viața mea. Ne-am lamurit de "calitatile" tale... La 05.01.2025 la 11:40, Speedy.K a spus: Foarte bun exemplul cu MotoGP! Aceleasi gume, aceleasi mobre, doar ca un pilot creste timpul pe tur cu 2 secunde cand e ud, colegul lui pierde 4. Si e foarte posibil ca pe uscat cel care pierde 4 sa mearga mai bine decat celalalt. Sau, cum se spune, unul e "specialist pe ud", celalalt nu. De-aia nu se fac comparatii de gume pe ud la moto, pt ca pe ud gumele si motoreta conteaza mai putin decat pilotul. Nu asta a vrut sa spuna, dar da, bineinteles ca cei mai neexperimentati simt mai putin gumele decat cei mai vechi. 15.000 pe spate!?!?!? Mergi foarte incet! De fapt nu neaparat incet, cat gresit. Bunica-miu, sofer de cursa lunga in anii 50-80 zicea ca un sofer bun n-are nevoie de frane decat foarte rar. Hai sa nu exageram cu exemple de curse caci nu asta e scopul unui rider. Cel putin eu asa gandesc, sanatos. La fel nu sunt de acord cu afirmatia ta ca nu conteaza anvelopele cat conteaza riderul. Normal ca trebuie sa fie constient de capacitatile sale dar cand ai plastice pe mobra iti trebuie experienta de peste 20-30000 km ca sa nu iei o tranta. Deci riderii care ies acum din scolile moto ce sa faca? Sa stea cuminti pe acasa in primii ani ca sa nu cumva sa ii prinda o ploaie rece pe undeva pana fac acei km? Este o gandire total gresita. Eu incerc sa ii fac pe toti sa constientizeze un mare risc la adresa tuturor riderilor, cel de ALUNECARE INVOLUNTARA din cauza anvelopelor moto extrem de proaste pe suprafete umede si reci. Faptul ca nu avem o clasificare oficiala a claselor de franare pe umed a acestor anvelope este EXTREM DE RAU. Oricine ar incerca sa ma contrazica nu are argumente logice si practice. Exemplele cu pilotii care fac diferenta nu tin. Tot la fel este si pe 4 roti unde driverul face diferenta. Si atunci de ce acolo avem clase de franare pe umed la anvelope auto iar la cele moto care sunt mai importante nu avem? Va spun eu adevarul: Materialele de la anvelopele moto din ziua de azi sunt mult mai tari, implicit NEADERENTE, pentru ca uzura lor in timp sa fie mica. E un adevar stiut de toti, iar comparatia cu anvelopele de mini-mobra de acum 40 de ani am intrebat-o colegului tocmai pentru ca sa vad daca stie ca acelea erau fabricate din acelasi material ca cele auto pe vremea aceea. E clar ca nu stia acest lucru pentru ca probabil nu a vazut cat de repede se uzau pe vremuri anvelopele de mobre. Te intreb eu pe tine cati km mergi cu anvelopele moto pe fata si pe spate? Iti atasez o imagine cu anvelopele de fabrica Bridgestone de la V-Strom care au mers si cu 200 km/h. Tu cum crezi ca sunt la 16500 de km? Uzate? La 04.01.2025 la 17:58, smar2 a spus: Poate odata cu schimbarea tarii de fabricatie, au mai schimbat si reteta de cauciuc... Asa ca am trecut pe Continental TrailAttack 3, care sunt mai mult de asfalt, dar oricum prin Germania nu am pe unde baga offroad sau macadam. Cum ti se par acele Continental TrailAttack 3 vs Metzeler pe suprafete umede? Sunt mai aderente? Fabricate in Romania? Incerc sa aflu ceva despre Continental TKC 70, care in esenta ar trebui sa fie chiar mai bune ca si compozitie aderenta decat cele pe care le ai tu acum. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Ianuarie 7 Share Postat Ianuarie 7 (editat) Știi de ce se duc rapid anvelopele? Dacă nu știai deja, e datorită cuplului, în primul rând. Aceeași anvelopă pusă pe o motocicletă gen V-strom 650 va ține mult mai mult decât pe BMW r1200gsa, spre exemplu. Valori duble la cuplu + greutatea mărită. In loc de o anvelopa care să țină muuuuuuuult, ca la auto, prefer să mă aducă acasă în siguranță. Dar astea le știai deja. Editat Ianuarie 7 de Lucian_M Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 7 Share Postat Ianuarie 7 Acum 53 minute, yglos a spus: Oricine ar incerca sa ma contrazica nu are argumente logice si practice Atât! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Djenavar Postat Ianuarie 7 Share Postat Ianuarie 7 Acum 3 ore, yglos a spus: Va spun eu adevarul Opa na, detii deja adevarul.Rau,foarte rau, asta una Doi:- mai bine dai cateva mailuri la producatorii de anvelope sa le ceri acele detalii Trei:- Cum ti.au msi spus colegii, suntt Nsprezece mii de variabile de combinatii care influenteaza acea aderenta la moto, unde mai pui ca suprafata de contact cu asfaltul este mai mica decat o palma. Pleaca uneori m9torul de sub tine pe uscat absolut dar cand este mazga/ud. Pe asfalt ud nu.mi fac probleme, ac3sta apar cand este nenorocirea de mazga sau cand dau dobitocii de la drumuri si poduri cu acel,,sampon,, Patru:- mergi mult mai incet cand este frig/ud/mazga si asta este. Cinci :-Pari o comvinatie intre Method si Domnul Constantin Cinci:- Sa vedem cat mai rar cum vine asfaltul peste noi Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kagemusha Postat Ianuarie 7 Share Postat Ianuarie 7 3 hours ago, yglos said: Va spun eu adevarul: Materialele de la anvelopele moto din ziua de azi sunt mult mai tari, implicit NEADERENTE, pentru ca uzura lor in timp sa fie mica. De unde ai informația asta? Ar fi interesant să vedem o sursă cât de cât credibilă, nu Facebook, TikTok sau din astea. Eu văd că cei care au postat pe aici (ca și mine, de altfel) nu prea se bucură de anvelope mult timp, nici ca număr de ani și nici ca număr de kilometri. Aprecierea este făcută în raport cu anvelopele auto cu care am sesizat că ai tendința să faci comparație. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Ianuarie 7 Share Postat Ianuarie 7 Au apărut de ceva vreme anvelope cu 3 zone de aderență (tri-compound), dar ne facem griji pentru aderență pe stradă?! Gooooosh... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoS Garage Postat Ianuarie 7 Share Postat Ianuarie 7 eu din 2008 incoace imi schimb cauciucurile daca trec de 2 ani pe motor. si am 7. bine, doar cu 3 merg zi de zi, deci practic schimb la 3 mobre, restul sunt motoare in conservare si unul pentru circuit. nu stiu cum de n-am murit iarna pana acum sau pe vreo ploaie fara sa stiu clasa de ceakat la tava, aderenta vietii. ah, stiu cum am facut: am invatat sa conduc cotetele de sub mine... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yglos Postat Ianuarie 7 Autor Share Postat Ianuarie 7 Acum 6 ore, Lucian_M a spus: Știi de ce se duc rapid anvelopele? Dacă nu știai deja, e datorită cuplului, în primul rând. Aceeași anvelopă pusă pe o motocicletă gen V-strom 650 va ține mult mai mult decât pe BMW r1200gsa, spre exemplu. Valori duble la cuplu + greutatea mărită. In loc de o anvelopa care să țină muuuuuuuult, ca la auto, prefer să mă aducă acasă în siguranță. Dar astea le știai deja. Asa e cum spui in mare parte. Si pe GS-uri exista functia TC iar cine il dezactiveaza nu are decat de pierdut la siguranta si uzura pneuri. Apropo de TC, azi am iesit cu baietii la o tura si am testat Tourance-urile noi cu doar 7000 km facuti. Pe aceleasi suprafete cum am testat anul trecut Bridgstone de fabrica si aceleasi temperaturi de 13-15 grade in aer. Iti spun ca la rece Metzeler patina cu TC si in a 3-a, in timp ce Bridgestone numai in a 2-a anul trecut cu 16500 de km facuti. La cald (cam 35 de grade pe ele la suprafata) se comportau ceva mai bine dar in general tot mai slabe ca uzatele Bridgestone pe care le-am schimbat anul trecut. Concluzia este dupa cum a zis colegul @smar2: Metzeler cu DOT dupa 2021 nu mai are calitate. Acum 4 ore, Kagemusha a spus: De unde ai informația asta? Ar fi interesant să vedem o sursă cât de cât credibilă, nu Facebook, TikTok sau din astea. Eu văd că cei care au postat pe aici (ca și mine, de altfel) nu prea se bucură de anvelope mult timp, nici ca număr de ani și nici ca număr de kilometri. Aprecierea este făcută în raport cu anvelopele auto cu care am sesizat că ai tendința să faci comparație. Tot ce am scris eu aici este din propria experienta de zeci de ani cu anvelopele, nu din auzite sau alte surse. Eu am pus informatiile ca sa ii ajut si pe altii iar cine vrea sa auda bine, cine nu, sa beleasca ochii la tik-toisti. Da, fac o comparatie cu anvelopele auto pentru ca sunt facute din material mult mai soft si implicit aderent vs stratul de uzura de la anvelope moto. Ce e rau in comparatia asta? Noi incercam pe cat posibil ca sa avem cele mai bune anvelope pe mobre. Ca unii se ocupa toata ziua cu carcoteala e problema lor. Eu unul astept informatii la subiect despre comportamentul diferitelor branduri de anvelope pe suprafete umede. Acesta este subiectul topicului iar cine are ceva de zis sa o spuna. Sa pastram topicul curat. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kagemusha Postat Ianuarie 7 Share Postat Ianuarie 7 Bine, hai sa-ți spun și eu câte ceva din scurta mea experiență. O să mă rezum doar la ultimii ani. - Bridgestone Battlax de mai multe feluri și generații: foarte bune pe ploaie; - Pirelli Diablo Rosso II: foarte bune pe ploaie; - Pirelli Diablo Rosso III: foarte bune pe ploaie; - Pirelli Night Dragon, mai multe generații: foarte bune pe ploaie; - Metzeler Sportec, mai multe generații: foarte bune pe ploaie; - Dunlop Sportmax de mai multe feluri: foarte bune pe ploaie; - Michelin Road 4, 5, 6: foarte bune pe ploaie; - MIchelin City Grip, mai multe generații, pe scutere: foarte bune pe ploaie. La momentul la care postez aici, în România am patru troace pe două roți, dintre care trei de stradă și un dual sport (dacă nu crezi te invit pe la mine să-mi vezi turma). La ele se adaugă câteva în afara țării. Nu le socotesc pe ale copiilor. Nu-mi amintesc toate mărcile și tipurile de anvelope pe care le-am folosit, dar așa cum a zis @ENEOSde alea de la Luduș, și eu am avut tot felul de chinezării sau "Iran-erii" pe unde am mers pe două roți. Mă cam depărtez destul de rapid de 60 ani și aș putea și eu să afirm că am o experiență de zeci de ani cu anvelopele, dar sunt puțin jenat. De fapt, aproape toate anvelopele pe care le-am avut au fost bune pe ploaie. De ce? Păi, probabil ca și @MotoS Garage am învățat să conduc ceea ce încalec și să nu las orgoliul să-mi depășească capacitățile. Poate de aceea sunt în viață la vârsta asta, cine știe? 37 minutes ago, yglos said: Tot ce am scris eu aici este din propria experienta de zeci de ani cu anvelopele, nu din auzite sau alte surse. Și experiența poate fi diferită de la om la om (am scris ceva mai sus), dar se pare că nu înțelegi asta. Ar trebui să te întrebi, totuși, de ce toți sau aproape toți care au scris aici au avut alte păreri decât ale tale, chiar dacă nu au o experiență atât de îndelungată ca a ta. Eu așa aș face. Numai bine! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Ianuarie 7 Share Postat Ianuarie 7 Acum 8 ore, yglos a spus: Ne-am lamurit de "calitatile" tale... Hai sa nu exageram cu exemple de curse caci nu asta e scopul unui rider. Cel putin eu asa gandesc, sanatos. La fel nu sunt de acord cu afirmatia ta ca nu conteaza anvelopele cat conteaza riderul. Normal ca trebuie sa fie constient de capacitatile sale dar cand ai plastice pe mobra iti trebuie experienta de peste 20-30000 km ca sa nu iei o tranta. Deci riderii care ies acum din scolile moto ce sa faca? Sa stea cuminti pe acasa in primii ani ca sa nu cumva sa ii prinda o ploaie rece pe undeva pana fac acei km? Este o gandire total gresita. . Incepatorii nu trebuie sa faca decat un singur lucru pe suprafete cu aderenta precara: sa mearga muuult mai incet decat pe aderenta normala. Si cum ei oricum merg incet daca sunt intregi la cap, daca o lasa mai usor pe aderenta scazuta nu va fi nicio problema. Ca sa cazi din cauza lipsei de aderenta trebuie sa mergi mult prea tare pentru aderenta aia sau sa bruschezi comenzile mobrei. Asa ca pana capeti experienta mergi lin si incet cand nu e aderenta optima. Simplu. Ca sa nu mai vorbim ca la mobrele din ziua de azi ai si o gramada de sisteme ajutatoare. Acum 20 de ani ce crezi ca faceam fara abs tcs prtz si cu gume pe care nici nu scria cand sunt fabricate?! Mergeam dreaqu mai incet cand vedeam ca e frig si ud sau nisip sau orice altceva. PS Dupa mine incepator esti exact cam aia 30.000 km de care zici. Asta daca nu-ti ia mai mult de 3 ani sa-i faci si nu schimbi mobra intre timp, caz in care o iei de la zero. Deci, cum spuneam, pana la aia 30.000 esti incepator, deci mergi mai incet. Acum 9 ore, yglos a spus: ... . Eu incerc sa ii fac pe toti sa constientizeze un mare risc la adresa tuturor riderilor, cel de ALUNECARE INVOLUNTARA din cauza anvelopelor moto extrem de proaste pe suprafete umede si reci. Faptul ca nu avem o clasificare oficiala a claselor de franare pe umed a acestor anvelope este EXTREM DE RAU. Oricine ar incerca sa ma contrazica nu are argumente logice si practice. Exemplele cu pilotii care fac diferenta nu tin. Tot la fel este si pe 4 roti unde driverul face diferenta. Si atunci de ce acolo avem clase de franare pe umed la anvelope auto iar la cele moto care sunt mai importante nu avem? . . Daca tu crezi ca soferul la masina conteaza la fel de mult sau putin ca motociclistul pe mobra inseamna ca habar n-ai de realitate. De mers normal si intors acasa in siguranta vorbesc, nu de dat calumea. Nu citesti ce scriu. Ti-am spus acum cateva zile cat m-au tinut gumele cu care merg de 10 ani . " Recomandare pentru asfalt rece si ud: Heidenau K60 Scout pana la 5-0 grade Celsius si K60 Silica sub 0 grade. Silica m-au tinut o iarna, vreo 2000 km. Scout - 6 luni, vreo 6000 km. Discutiile sunt despre anvelopa spate, eu folosind foarte mult frana spate si frana agresiva de motor, de foarte multe ori cu derapaj. Fata m-a tinut la Scout vreo 3 ani si vreo 30.000 km, folosind foarte putin guma pe franare pentru ca franele mobre respective erau foarte slabe." Acum 2 ore, yglos a spus: Asa e cum spui in mare parte. Si pe GS-uri exista functia TC iar cine il dezactiveaza nu are decat de pierdut la siguranta si uzura pneuri. Apropo de TC, azi am iesit cu baietii la o tura si am testat Tourance-urile noi cu doar 7000 km facuti. Pe aceleasi suprafete cum am testat anul trecut Bridgstone de fabrica si aceleasi temperaturi de 13-15 grade in aer. Iti spun ca la rece Metzeler patina cu TC si in a 3-a, in timp ce Bridgestone numai in a 2-a anul trecut cu 16500 de km facuti. La cald (cam 35 de grade pe ele la suprafata) se comportau ceva mai bine dar in general tot mai slabe ca uzatele Bridgestone pe care le-am schimbat anul trecut. Concluzia este dupa cum a zis colegul @smar2: Metzeler cu DOT dupa 2021 nu mai are calitate. Tot ce am scris eu aici este din propria experienta de zeci de ani cu anvelopele, nu din auzite sau alte surse. Eu am pus informatiile ca sa ii ajut si pe altii iar cine vrea sa auda bine, cine nu, sa beleasca ochii la tik-toisti. Da, fac o comparatie cu anvelopele auto pentru ca sunt facute din material mult mai soft si implicit aderent vs stratul de uzura de la anvelope moto. Ce e rau in comparatia asta? Noi incercam pe cat posibil ca sa avem cele mai bune anvelope pe mobre. Ca unii se ocupa toata ziua cu carcoteala e problema lor. Eu unul astept informatii la subiect despre comportamentul diferitelor branduri de anvelope pe suprafete umede. Acesta este subiectul topicului iar cine are ceva de zis sa o spuna. Sa pastram topicul curat. Ca tot veni vorba de experienta, ca sa stim si noi cum sa-tiexplicam mai bine si ce sfaturi sa-ti mai dam, zi-ne si noua ce experienta in ani si km ai si pe ce mobre. In felul asta poate n-o sa mai batem nici noi campii si poate nici tu. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yglos Postat Ianuarie 8 Autor Share Postat Ianuarie 8 Eu unul consider topicul foarte util, nici vorba de batut campii de catre nimeni. Fiecare isi da cu parerea proprie subiectiva iar de la fiecare avem de invatat cate ceva in lipsa unor clasamente oficiale care sa ne duca la o alegere mai buna a anvelopelor moto. Pur si simplu nu conteaza experienta mea sau a altora pe mobre, (ca fapt divers am undeva la 50000 km pe doua roti si doua V-Strom, deci nu ma consider nici incepator si nici veteran, dar pe 4 roti am peste 500.000. km si aici chiar sunt veteran, iar ca varsta am trecut de 50) dar conteaza sa facem macar un clasament al anvelopelor bune pe suprafete umede SI RECI. Subliniez suprafete RECI intre 7-18 grade celsius in aer, dar la sol ceva mai putin, caci la cald nu se prea simt diferentele intre anvelopele moto spuse de colegi ca fiind bune si testate de mine unele din ele. Daca pana acum ceva timp nu prea existau anvelope moto cu M+S deci facute din material mai moale dar mai uzabil, azi au aparut astfel de anvelope. Ma intereseaza in mod special experienta unora dintre rideri cu ele, atat cat au. Sa ne spuna diferenta fata de vechile clase de anvelope moto fabricate mai mult pentru vara. Eu unul stiu sa merg incet si pana acum am evitat orice pericol in trafic pe orice suprafata, dar topicul se vrea a fi util mai ales pentru cei aflati la inceput de drum si care pot sa isi ia anumite informatii utile de aici ca sa incalte mobrele. Ati vazut si voi probabil filmulete pe net zilele astea cu rideri incepatori care au luat trante la viteze incredibil de mici de 10-20 km/h la efectuarea unui viraj in intersectii pe asfalt umed si rece. Poate unii dintre voi nu realizeaza pe ce plastice merg, dar le recomand tuturor celor care merg pe umed si rece sa opreasca dupa 50 de m de la pornire si sa puna dreq mana pe anvelope ca sa vada cat de plastice (sau nu) sunt. Eu unul asa am facut si am evitat pericolele pana acum. Incerc sa ii constientizez si pe altii de acest lucru. Asta e tot. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Ianuarie 8 Share Postat Ianuarie 8 Păi după 50 m nu se încălzește nici mama cauciucului, doar cu burnout. Cât despre km și anvelope, nu ne măsurăm că sunt alții care ne râd în nas celor care am trecut de 650.000 pe diferite roți într-un timp mai scurt. Nu pot spune câți km am și în ce perioade, că nu-i topic de măsurat dimensiunile. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Ianuarie 8 Share Postat Ianuarie 8 Acum 42 minute, Lucian_M a spus: Nu pot spune câți km am și în ce perioade, era undeva un astfel de topic.... ani, km, nr de roti... tre sa-l caut, poate-l gasesc Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Djenavar Postat Ianuarie 8 Share Postat Ianuarie 8 https://www.motorcyclistonline.com/gear/how-motorcycle-tires-grip-in-rain-on-wet-roads/ Poate, poate, cine stie Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leon Postat Ianuarie 8 Share Postat Ianuarie 8 La 04.01.2025 la 13:23, yglos a spus: Profilul acela este numai pentru asfalt in opinia mea si nu prea se pupa cu V-Strom ca si clasa. E mai mult pentru vitezane. Din contra, se pupa perfect cu VStromul ca si clasa (care nu este adventure cum probabil ai realizat deja)...este un sport-touring. Am avut si eu 3 bucati de-a lungul istoriei (ultimul un XT din 2019). Recomand pentru Vstrom M. Pilot Road 4-5-6 (cu nici una nu dai gres)...Au o aderenta foarte buna inclusiv pe asfalt ud. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate