3.14 Postat Sâmbătă la 19:31 Share Postat Sâmbătă la 19:31 Asa este ...unii au devenit mai grinch ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Sâmbătă la 21:41 Share Postat Sâmbătă la 21:41 Acum 2 ore, ENEOS a spus: E, și colegii s-au schimbat în anii ăștia... Asa e, ai dreptate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat Duminică la 08:36 Share Postat Duminică la 08:36 Ba unii chiar ai intinerit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yglos Postat Duminică la 09:03 Autor Share Postat Duminică la 09:03 Acum 16 ore, smar2 a spus: Pentru turisme, doar clasa de franare pe ud este insuficienta dupa parereamea. Mai bine te uiti in testele ADAC pentru anvelope de iarna, vara respectiv all-seasons. Ai acolo mult mai multe elemente: franarea pe uscat, franarea pe ud, franarea pe zapada, stabilitatea directionala, zgomotul de rulare, viteza de uzura, consumul si inca cateva. Abia cand faci o medie penderata a scorurilor de la mai multe categorii, in functie de necesitatile tale poti vedea ce ti se potriveste mai bine. Sa te uiti doar la litera de la franare pe ud e versiunea comoda, dar complet inadecvata in opinia mea, mai ales daca vrei sa alegi varianta cea mai buna. Eu am facut naveta in Bucuresti Militari - Victoriei si Militari - Pipera vreo 10 ani in orice zi in care nu ploua sau nu ningea sau sa fie zapada depusa pe jos. Asa ca am prins la greu inclusiv mazga de-aia de iarna, si asfalt ud. Am avut o perioada Metzeler Tourance, apoi o perioada Metzeler Tourance pe față si Metzeler Enduro 3 Sahara pe spate. Poate merg eu mai batraneste, dar nu pot spune ca mi-au dat vreodata emotii. Am fost si pe namoale pe forestiere prin Carpatii Meridionali si si-au facut decent treaba. In schimb acum 4-5 ani cand am schimbat anvelopele, noile Tourance-uri s-au fisurat usor pe margini dupa mai putin de un an, desi aveau DOT foarte nou, ocazie cu care am constatat canu mai erau Made in Germany ca cele anterioare, ci Made in China. Poate odata cu schimbarea tarii de fabricatie, au mai schimbat si reteta de cauciuc... Asa ca am trecut pe Continental TrailAttack 3, care sunt mai mult de asfalt, dar oricum prin Germania nu am pe unde baga offroad sau macadam. Sa iti argumentez de ce pentru mine clasa de franare pe ud este criteriul nr 1 de alegere al anvelopelor: - Extrem de rar am gasit in istorie anvelope care sa aiba o clasa de franare mai slaba pe uscat decat pe umed - In Romania circul in 99% din km facuti pe uscat si umed, deci zapada nu intra in calcul. Referitor la anvelope auto exista diferente enorme de compozitie si textura vs anvelopele moto la acelasi brand. Ce DOT au Tourance-urile alea ale tale? Ale mele de cativa ani nu au fisuri pe margini dar nici nu au stat in temperaturi negative iarna. Nu m-a interesat unde sunt fabricate dar le-am testat simplu si am vazut ca vara sunt foarte bune, dar in sezon rece sunt extrem de slabe mai ales pe umed. Cum eu unul nu merg cu mobra doar vara pentru fun, imi trebuie ceva mai bun si sigur in toate anotimpurile. Constat ca o minoritate cauta asa ceva. Acum 14 ore, Speedy.K a spus: Intr-adevar sunt diferente smnificative la acelasi model de cauciuc de acum 10 ani si anul asta. S-au schimbat multe. Mitas, de ex, care acum 15 ani era opetarda, inteleg de la colegi pe care ii stiu ca se pricep ca sunt mult mai bune acum. La Metzler am auzit pe dos. Samd. Si ma refer strict la gume mixte, enduro-touring. Ce pot sa iti spun despre aceste gume pe care le-am avut si eu pe mobre este faptul ca Michelin este la fel de slab ca Bridgestone, aderenta mediocra pe uscat si slaba pe umed, uzura prematura la Michelin si Bridgestone pe fata (cam 8000 km cu mers decent si 99% asfalt) iar pe spate ambele au ajuns la stratul de negru de fum rapid dupa 15000 km. Aderenta ioc acolo dupa cum se stie. Metzeler este cu o clasa peste ele, tin dublu la nr de km si au aderente mai bune pe uscat. In schimb pe umed si rece 10-15 grade sunt pur si simplu plastice chiar de noi. Acum 13 ore, ENEOS a spus: E, și colegii s-au schimbat în anii ăștia... Ce vrei sa spui? Colegii mai tineri au simturile mai slabe decat cei vechi? Daca esti unul mai vechi sa vedem daca ne spui cum era textura si compozitia la anvelopele de minimobra din anii 80 vs anvelopele moderne din ziua de azi despre care discutam mai sus? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Flying Dutchman Postat Duminică la 09:16 Share Postat Duminică la 09:16 23 hours ago, yglos said: Multumesc de raspunsurile voastre, dar din pacate absolut nimeni nu a bagat de seama ce am vrut eu sa spun: Ca la anvelopele moto lipsesc clasele de franare A,B,C,D,E,F, etc pe suprafete umede asa cum le avem la anvelope auto. Am bagat de seama cu totii. On 1/3/2025 at 9:52 PM, Lup69 said: Fiecare are stil diferit de condus/calarit chiar și in aceleași condiții meteo/drum/trafic......de aceea același cotetz da feedback divers cu chilot diferit... Nu exista motocicleta perfecta, asa cum nu exista chilot perfect. Deci nici anvelopa perfecta. Iar aici ti-a fost oferita o explicatie buna. Pe aceeasi motocicleta, cu aceleasi anvelope, in aceleasi conditii, piloti diferiti obtin rezultate diferite pentru ca nu toti sunt la acelasi nivel, skill-ul difera de la om la om, de aici si feeling-ul diferit. Referitor strict la conditii de ploaie, urmareste cursele moto (MotoGP, de exemplu) si vei vedea ce rezultate obtin pilotii aceleiasi echipe. QED. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Duminică la 09:37 Share Postat Duminică la 09:37 Acum 31 minute, yglos a spus: ambele au ajuns la stratul de negru de fum rapid dupa 15000 km. Aderenta ioc acolo dupa cum se stie. Negrul de fum lovește din nou! Cum plm o fi strat când ăla e înglobat în compoziția materialului?!? 15000 km? Nu cred că m-a ținut atât vreo anvelopă moto. Acum 33 minute, yglos a spus: Ce vrei sa spui? Colegii mai tineri au simturile mai slabe decat cei vechi? N-ai înțeles, never mind. Acum 33 minute, yglos a spus: Daca esti unul mai vechi sa vedem daca ne spui cum era textura si compozitia la anvelopele de minimobra din anii 80 vs anvelopele moderne din ziua de azi despre care discutam mai sus? Sunt vechi, am mers cu anvelope de Luduș la viața mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Duminică la 09:40 Share Postat Duminică la 09:40 Foarte bun exemplul cu MotoGP! Aceleasi gume, aceleasi mobre, doar ca un pilot creste timpul pe tur cu 2 secunde cand e ud, colegul lui pierde 4. Si e foarte posibil ca pe uscat cel care pierde 4 sa mearga mai bine decat celalalt. Sau, cum se spune, unul e "specialist pe ud", celalalt nu. De-aia nu se fac comparatii de gume pe ud la moto, pt ca pe ud gumele si motoreta conteaza mai putin decat pilotul. Acum 37 minute, yglos a spus: Sa iti argumentez de ce pentru mine clasa de franare pe ud este criteriul nr 1 de alegere al anvelopelor: - Extrem de rar am gasit in istorie anvelope care sa aiba o clasa de franare mai slaba pe uscat decat pe umed - In Romania circul in 99% din km facuti pe uscat si umed, deci zapada nu intra in calcul. Referitor la anvelope auto exista diferente enorme de compozitie si textura vs anvelopele moto la acelasi brand. Ce DOT au Tourance-urile alea ale tale? Ale mele de cativa ani nu au fisuri pe margini dar nici nu au stat in temperaturi negative iarna. Nu m-a interesat unde sunt fabricate dar le-am testat simplu si am vazut ca vara sunt foarte bune, dar in sezon rece sunt extrem de slabe mai ales pe umed. Cum eu unul nu merg cu mobra doar vara pentru fun, imi trebuie ceva mai bun si sigur in toate anotimpurile. Constat ca o minoritate cauta asa ceva. Ce pot sa iti spun despre aceste gume pe care le-am avut si eu pe mobre este faptul ca Michelin este la fel de slab ca Bridgestone, aderenta mediocra pe uscat si slaba pe umed, uzura prematura la Michelin si Bridgestone pe fata (cam 8000 km cu mers decent si 99% asfalt) iar pe spate ambele au ajuns la stratul de negru de fum rapid dupa 15000 km. Aderenta ioc acolo dupa cum se stie. Metzeler este cu o clasa peste ele, tin dublu la nr de km si au aderente mai bune pe uscat. In schimb pe umed si rece 10-15 grade sunt pur si simplu plastice chiar de noi. Ce vrei sa spui? Colegii mai tineri au simturile mai slabe decat cei vechi? Daca esti unul mai vechi sa vedem daca ne spui cum era textura si compozitia la anvelopele de minimobra din anii 80 vs anvelopele moderne din ziua de azi despre care discutam mai sus? Nu asta a vrut sa spuna, dar da, bineinteles ca cei mai neexperimentati simt mai putin gumele decat cei mai vechi. 15.000 pe spate!?!?!? Mergi foarte incet! De fapt nu neaparat incet, cat gresit. Bunica-miu, sofer de cursa lunga in anii 50-80 zicea ca un sofer bun n-are nevoie de frane decat foarte rar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smar2 Postat Duminică la 11:16 Share Postat Duminică la 11:16 Acum 2 ore, yglos a spus: Ce DOT au Tourance-urile alea ale tale? Ale mele de cativa ani nu au fisuri pe margini dar nici nu au stat in temperaturi negative iarna. Cand le-am montat acum 4 sau 5 ani, erau proaspete din fabrica, aveau DOT mai recent de jumatate de an. Dupa mai putin de un an (tinute in aer liber ce-i drept), capatasera fisuri, asa ca le-am schimbat repede cu Continental-urile. Poate era bine sa clarific ca si seturile mai vechi de Metzeler-uri fusesera tinute tot in aer liber, inclusiv iarna, si nu capatau fisuri pana venea vremea sa le schimb. Adica am comparat Metzeler din anii 2007-2020 (Made in Germany) cu cele montate in 2020 sau 2021 (Made in China). Diferente de aderenta nu am sesizat, dar cu cele din 2020-2021 nu am mai mers pe frig sau ud cum faceam cat eram in Bucuresti. Si am mentionat ca merg linistit, deci nu duc aderenta anvelopelor la limita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Duminică la 11:21 Share Postat Duminică la 11:21 Metzeler Tourance (dar și Next) au căpătat microfisuri între riduri după un sezon, prea puțin a contat că erau nemțești sau chinezești. La alții am văzut sârma între riduri, omul mergea doar solo. La Pirelli n-am observat chestia asta (3 seturi), la Michelin nici atât. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat Duminică la 16:12 Share Postat Duminică la 16:12 6 hours ago, The Flying Dutchman said: Am bagat de seama cu totii. Iar aici ti-a fost oferita o explicatie buna. Pe aceeasi motocicleta, cu aceleasi anvelope, in aceleasi conditii, piloti diferiti obtin rezultate diferite pentru ca nu toti sunt la acelasi nivel, skill-ul difera de la om la om, de aici si feeling-ul diferit. Referitor strict la conditii de ploaie, urmareste cursele moto (MotoGP, de exemplu) si vei vedea ce rezultate obtin pilotii aceleiasi echipe. QED. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yglos Postat 3 ore în urmă Autor Share Postat 3 ore în urmă La 05.01.2025 la 11:37, ENEOS a spus: Negrul de fum lovește din nou! Cum plm o fi strat când ăla e înglobat în compoziția materialului?!? 15000 km? Nu cred că m-a ținut atât vreo anvelopă moto. N-ai înțeles, never mind. Sunt vechi, am mers cu anvelope de Luduș la viața mea. Ne-am lamurit de "calitatile" tale... La 05.01.2025 la 11:40, Speedy.K a spus: Foarte bun exemplul cu MotoGP! Aceleasi gume, aceleasi mobre, doar ca un pilot creste timpul pe tur cu 2 secunde cand e ud, colegul lui pierde 4. Si e foarte posibil ca pe uscat cel care pierde 4 sa mearga mai bine decat celalalt. Sau, cum se spune, unul e "specialist pe ud", celalalt nu. De-aia nu se fac comparatii de gume pe ud la moto, pt ca pe ud gumele si motoreta conteaza mai putin decat pilotul. Nu asta a vrut sa spuna, dar da, bineinteles ca cei mai neexperimentati simt mai putin gumele decat cei mai vechi. 15.000 pe spate!?!?!? Mergi foarte incet! De fapt nu neaparat incet, cat gresit. Bunica-miu, sofer de cursa lunga in anii 50-80 zicea ca un sofer bun n-are nevoie de frane decat foarte rar. Hai sa nu exageram cu exemple de curse caci nu asta e scopul unui rider. Cel putin eu asa gandesc, sanatos. La fel nu sunt de acord cu afirmatia ta ca nu conteaza anvelopele cat conteaza riderul. Normal ca trebuie sa fie constient de capacitatile sale dar cand ai plastice pe mobra iti trebuie experienta de peste 20-30000 km ca sa nu iei o tranta. Deci riderii care ies acum din scolile moto ce sa faca? Sa stea cuminti pe acasa in primii ani ca sa nu cumva sa ii prinda o ploaie rece pe undeva pana fac acei km? Este o gandire total gresita. Eu incerc sa ii fac pe toti sa constientizeze un mare risc la adresa tuturor riderilor, cel de ALUNECARE INVOLUNTARA din cauza anvelopelor moto extrem de proaste pe suprafete umede si reci. Faptul ca nu avem o clasificare oficiala a claselor de franare pe umed a acestor anvelope este EXTREM DE RAU. Oricine ar incerca sa ma contrazica nu are argumente logice si practice. Exemplele cu pilotii care fac diferenta nu tin. Tot la fel este si pe 4 roti unde driverul face diferenta. Si atunci de ce acolo avem clase de franare pe umed la anvelope auto iar la cele moto care sunt mai importante nu avem? Va spun eu adevarul: Materialele de la anvelopele moto din ziua de azi sunt mult mai tari, implicit NEADERENTE, pentru ca uzura lor in timp sa fie mica. E un adevar stiut de toti, iar comparatia cu anvelopele de mini-mobra de acum 40 de ani am intrebat-o colegului tocmai pentru ca sa vad daca stie ca acelea erau fabricate din acelasi material ca cele auto pe vremea aceea. E clar ca nu stia acest lucru pentru ca probabil nu a vazut cat de repede se uzau pe vremuri anvelopele de mobre. Te intreb eu pe tine cati km mergi cu anvelopele moto pe fata si pe spate? Iti atasez o imagine cu anvelopele de fabrica Bridgestone de la V-Strom care au mers si cu 200 km/h. Tu cum crezi ca sunt la 16500 de km? Uzate? La 04.01.2025 la 17:58, smar2 a spus: Poate odata cu schimbarea tarii de fabricatie, au mai schimbat si reteta de cauciuc... Asa ca am trecut pe Continental TrailAttack 3, care sunt mai mult de asfalt, dar oricum prin Germania nu am pe unde baga offroad sau macadam. Cum ti se par acele Continental TrailAttack 3 vs Metzeler pe suprafete umede? Sunt mai aderente? Fabricate in Romania? Incerc sa aflu ceva despre Continental TKC 70, care in esenta ar trebui sa fie chiar mai bune ca si compozitie aderenta decat cele pe care le ai tu acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat 2 ore în urmă Share Postat 2 ore în urmă (editat) Știi de ce se duc rapid anvelopele? Dacă nu știai deja, e datorită cuplului, în primul rând. Aceeași anvelopă pusă pe o motocicletă gen V-strom 650 va ține mult mai mult decât pe BMW r1200gsa, spre exemplu. Valori duble la cuplu + greutatea mărită. In loc de o anvelopa care să țină muuuuuuuult, ca la auto, prefer să mă aducă acasă în siguranță. Dar astea le știai deja. Editat 2 ore în urmă de Lucian_M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat 2 ore în urmă Share Postat 2 ore în urmă Acum 53 minute, yglos a spus: Oricine ar incerca sa ma contrazica nu are argumente logice si practice Atât! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Djenavar Postat 6 minute în urmă Share Postat 6 minute în urmă Acum 3 ore, yglos a spus: Va spun eu adevarul Opa na, detii deja adevarul.Rau,foarte rau, asta una Doi:- mai bine dai cateva mailuri la producatorii de anvelope sa le ceri acele detalii Trei:- Cum ti.au msi spus colegii, suntt Nsprezece mii de variabile de combinatii care influenteaza acea aderenta la moto, unde mai pui ca suprafata de contact cu asfaltul este mai mica decat o palma. Pleaca uneori m9torul de sub tine pe uscat absolut dar cand este mazga/ud. Pe asfalt ud nu.mi fac probleme, ac3sta apar cand este nenorocirea de mazga sau cand dau dobitocii de la drumuri si poduri cu acel,,sampon,, Patru:- mergi mult mai incet cand este frig/ud/mazga si asta este. Cinci :-Pari o comvinatie intre Method si Domnul Constantin Cinci:- Sa vedem cat mai rar cum vine asfaltul peste noi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.