Sari la conținut

Am Lovit O Masina Stationata Ilegal


-DINU
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 143
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Oameni buni, a fost vina mea, asta e clar. Putea sa fie orice acolo in locul acelei masini, trebuia sa o vad si sa o ocolesc.

Chiar daca prin absurd ar fi fost vina aluia, tot nu avea cu ce sa ma despagubeasca, cacatul de Fiat nu era asigurat ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Cine îl lovește.

Daca ai gasi si un articol din codul rutier ca sa sustina asta te-as crede, pana atunci parcarea in curba fara vizibilitate e interzisa si orice accident cauzat de asta e din vina celui care a parcat. Chiar si in Romania., unde taranul cu masina parcheaza unde are chef.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai gasi si un articol din codul rutier ca sa sustina asta te-as crede, pana atunci parcarea in curba fara vizibilitate e interzisa si orice accident cauzat de asta e din vina celui care a parcat. Chiar si in Romania., unde taranul cu masina parcheaza unde are chef.

 

Dacă ai citit cu atenție ai vedea că s-a precizat cuvântul "oprește". "Parcat" e de la tine. Chiar și așa, cu "parcat", eu zic că în cel mai fericit caz scoți o culpă comună, dar am mari dubii (am avut accident cu un pieton care mi-a zbughit-o în față, mascat de o dubă mare parcată ilegal înaintea unei treceri de pietoni - ghici cât a contat faptul că duba aia mare era parcată ilegal și n-am văzut pietonul).

Editat de bibi.audiofil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai intr-o curba fara vizibilitate trebuie sa incetinesti ca sa nu te ia prin surprindere neprevazutul.

Eu am o alta intrebare si m-am lovit de multe ori de asa ceva: daca o masina este oprita/stationata in mod ilegal pe un drum cu doua sensuri despartite de o linie continua, ce faci? Depasesti? Daca depasesti, e legal sa iti suspende permisul, daca opresti in spatele ei asteptand sa se miste, e legal sa iti dea amenda pentru oprire interzisa. Asadar, ce faci?

Vazusem un clip pe trafictube cu un tip care isi pierdea permisul pentru asa ceva...

Ce zici tu era la un moment dat intrebare pentru examen, stiu ca mi-a picat la unul din examenele de sala.

Te asiguri si depasesti. Daca te loveste careva in timp ce depasesti e vina ta ca nu te-ai asigurat. Acu de unde stii tu ca ala e oprit sau stationeaza?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ahahahahaha, oi fi oare singurul care s-a spart de ras la primul post? Cat de praf poti fi frate???? My f*cking god!

 

Ontopic: intrebarea e buna, daca unul opreste intr-o curba fara vizibilitate, cine e de vina? :)

 

Asa se intampla cand iti iei privirea de la drum chiar si pentru o secunda, si mai ales cand mergi in coloana pe drum drept, incet.. si te crezi pe sine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi s-a intamplat si mie sa intorc privirea ca sa salut un alt motociclist si sa se opreasca brusc coloana, totusi nu a fost o tragedie. Asa cum a spus si OP, pana la masina erau cateva zeci de m. De la 30 franezi in 5m maxim :) Si totusi masina aia nu mergea nicaieri, daca era stationata fara sofer, sigur era acolo de ceva timp, deci ar fi trebuit sa o vada dinainte de trecere....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Ontopic: intrebarea e buna, daca unul opreste intr-o curba fara vizibilitate, cine e de vina? :)

 

Daca ai gasi si un articol din codul rutier ca sa sustina asta te-as crede, pana atunci parcarea in curba fara vizibilitate e interzisa si orice accident cauzat de asta e din vina celui care a parcat. (... ...)

Intodeauna principala vina este a celui care tamponeaza, nu are importanta daca ala era parcat acolo regulamentar sau nu. Cel care este in miscare nu are de unde sa stie de ce este celalalt oprit acolo (poate are o defectiune, poate este blocat de catre altcineva, etc) si trebuie sa se asigure cu tot ce presupune (incetineste pina la evitarea oricarui pericol, se asigura si depaseste).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[..]Eu am o alta intrebare si m-am lovit de multe ori de asa ceva: daca o masina este oprita/stationata in mod ilegal pe un drum cu doua sensuri despartite de o linie continua, ce faci? Depasesti? Daca depasesti, e legal sa iti suspende permisul, daca opresti in spatele ei asteptand sa se miste, e legal sa iti dea amenda pentru oprire interzisa. Asadar, ce faci?[..]

 

Unu şofer îi este permis să oprească în dreptul unei zone cu linie continuă dacă prin acestă manevră nu obligă ceilaţi participanţi la trafic să depăşească acea linie; caz în care comite o contravenţie.

Tu vei avea voie, legal, să depăşeşti. Va trebui evident să procedezi la fel ca şi în cazul oricarei alte depăşiri, având aceleaşi obligaţii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

coloana nu opreste niciodata brusc, asa cum nu pleaca toti in acelasi timp de la semafor spre exemplu. daca stii unde sa te uiti, mai ales de pe motocicleta (caz in care poti ocupa si o pozitionare mai favorabila be banda), ai sa vezi cat de lent se opreste coloana de fapt. pe de alta parte, chiar daca stii unde sa te uiti si esti neatent, sau nu te uiti dint-un motiv sau altul - asa cum am patit toti la un moment dat, rezultatul poate fi ca in cazul de fata. chiar daca accidentul s-a petrecut cu masina, este ceva de invatat si de aici pentru motociclisti.

nu se va da culpa comuna, ala va fi amendat pentru oprire/parcare ilegala, vinovat de producerea accidentului este cel care nu a oprit/asigurat/ocolit.

pacat ca trebuie sa renunti la motocicleta din considerente practice, bine ca s-a lasat doar cu daune, mai multa atentie si sa speram la o revenire grabnica la doua roti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Intodeauna principala vina este a celui care tamponeaza, nu are importanta daca ala era parcat acolo regulamentar sau nu. Cel care este in miscare nu are de unde sa stie de ce este celalalt oprit acolo (poate are o defectiune, poate este blocat de catre altcineva, etc) si trebuie sa se asigure cu tot ce presupune (incetineste pina la evitarea oricarui pericol, se asigura si depaseste).

Pe astia cu incetinirea pana la evitarea oricarui pericol v-as impusca pe stadion pentru ca stupiditatea e molipsitoare. Nu mai exista notiunea asta in codul rutier, e interzisa oprirea in curba fara vizibilitate si nu ai nici o obligatie sa incetinesti, daca ai un articol din codul rutier cu care sa demonstrezi asta te rog sa o faci, altfel bati campii pentru ca fix asta am spus si mai sus: daca argumentati cu obligatii spuneti articolul din lege, altfel nu exista obligatia. Tot ce nu e interzis in cod e permis.

 

Iar cauza unui accident nu e tot aia cu ce trece un militian cu clase cat trenul in procesul verbal. Ala poate sa treaca ce vrea, de-aia exista contestatie unde ajungi la un judecator cu facultate si mult mai mult creier.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe astia cu incetinirea pana la evitarea oricarui pericol v-as impusca pe stadion pentru ca stupiditatea e molipsitoare. Nu mai exista notiunea asta in codul rutier, e interzisa oprirea in curba fara vizibilitate si nu ai nici o obligatie sa incetinesti, daca ai un articol din codul rutier cu care sa demonstrezi asta te rog sa o faci, altfel bati campii pentru ca fix asta am spus si mai sus: daca argumentati cu obligatii spuneti articolul din lege, altfel nu exista obligatia. Tot ce nu e interzis in cod e permis.

 

Iar cauza unui accident nu e tot aia cu ce trece un militian cu clase cat trenul in procesul verbal. Ala poate sa treaca ce vrea, de-aia exista contestatie unde ajungi la un judecator cu facultate si mult mai mult creier.

 

Dupa ce ca habar n-ai ce spune codul rutier, tot tu esti ala tare in degete care face pe desteptul. Macar informeaza-te inainte, ca sa nu te faci de ras.

 

Art. 123 (din Hotararea Guvernului nr 1391/2006)– Conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h, în localităţi, sau 50 km/h în afara localităţilor, în următoarele situaţii:

a. la trecerea prin intersecţiile cu circulaţie nedirijată;

b. în curbe deosebit de periculoase semnalizate ca atare sau în care vizibilitatea este mai mică de 50 m;

[...]

___________________

 

Pentru unii, formularea din codul rutier e mult prea complicata. Trebuia sa scrie asa:

Incetineste in pana mea in curbe unde nu vezi nimic, ca poate e un dobitoc oprit acolo si nu il vezi si mori ca prostu' cu dreptatea in mana.

Editat de Jorge Lorenzo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum m-am prins eu de ce JLo nu mai castiga nimic in ultima vreme: reduce viteza in curbe pana la evitarea... :crack:

 

Serios acum, stipulata de lege sau nu, nu-i o idee rea sa nu mergi cu o viteza mai mare decat iti permite sa opresti (in cel mai rau caz sa poti efectua o eschiva eficienta) in limita vizibilitatii. Asta inseamna curbe fara vizibilitate, rampe, noapte, ceatza s.a.m.d.

 

Da, mai ales pe curbe e frustrant sa te dai ca o baba pentru ca nu vezi ce e "dincolo" dar parca e si mai frustrant sa te infigi in retardul oprit jumate pe sosea sau sa te tavalesti "pentru ca balega in mijlocul drumului".

Editat de io, bogo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

(... ...)Nu mai exista notiunea asta in codul rutier, e interzisa oprirea in curba fara vizibilitate si nu ai nicio obligatie sa incetinesti, daca ai un articol din codul rutier cu care sa demonstrezi asta te rog sa o faci, altfel bati campii pentru ca fix asta am spus si mai sus: daca argumentati cu obligatii spuneti articolul din lege, altfel nu exista obligatia. Tot ce nu e interzis in cod e permis.

(... ...)

Am subliniat ideea principala, poate realizezi pina nu-i tarziu ca obtuzitatea asta te poate baga in pamant, mai ales cind esti pe doua roti. Dovedesti multa ignoranta, iar asta te poate costa scump!

Fiind mai puiandru poate pentru tine conduita preventiva, prudenta, atentie si limita evitarii oricarui pericol sunt notiuni perimate si vorbe in vant, pentru mine insa sunt cit se poate de actuale, mai ales in nebunia asta de trafic.

 

Si io m-am intrebat deseori care-i viteza potrivita evitarii unui pericol da' n-am aflat inca..

Asta pentru ca nu ai avut nicio trozneala serioasa pina acum, ca pe urma sa spui ce bine era daca..!

 

 

(... ...)Adica: orice limita de 130kmh ai avea tu, sau orice permisiune de depasire, tot trebuie sa reduci pana la patrușcâtaitunevoiesănuintriînparapetcaprostul km/h

(... ...)Pentru unii, formularea din codul rutier e mult prea complicata. Trebuia sa scrie asa:

Incetineste in pana mea in curbe unde nu vezi nimic, ca poate e un dobitoc oprit acolo si nu il vezi si mori ca prostu' cu dreptatea in mana.

Este o vorba din batrani..gura bate c.uru, probabil ca n-o stie..

Eu sper doar sa invete si din ceea ce-i spuneti si voi, ar fi pacat sa ajungem sa dam cu RIP-uri datorita ingamfarii, infatuarii si arogantei..

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prietene acolo putea sa fie o persoana ivalida, un om lesinat, putea sa fie orice. Faptul ca era oprirea interzisa nu inseamna nimic. Daca vrei sa stii in lege scrie foarte clar ca poti imoboliza un vehicul pentru imbarcarea/debarcarea pasagerilor ... etc etc....

Prima problema:

- vad ca ai o interpretare proprie asupra traficului si a legilor (specific majoritatii celor care nu au permis categoria B)

A 2-a:

-daca ti-ar lua permisul ti-ar face un serviciu (desi din pacate nu te incadrezi la asa ceva)

 

P.S. din solidaritate, mi-am dat seama ca vinovati sunt cei de la Apa Nova, eu zic sa ii dai in judecata pentru ca este inadmisibil sa existe capace pe strada, si murdare, si probabil gri, care cred ca era si obraznic, delicvent (ascundea umezeala sub el).

Sanatate si asfalt uscat... dar sa nu mai mergi cu motocicleta... asfalt uscat pe trotuar vreau sa zic



poate ca vi sa pus la unii pata pe mine ca v-am facut conservari ....
am cerut niste sfaturi pana la urma... cine mi-a dat mersi de ele.
pe unii vreau sa-i intreb si eu cati km faceti cu motorul pe an? eu anul trecut am facut 40000.
este normal sa se mai intample cate una daca meri intruna.
cat despre aia care merg perfect si legal cu motorul, care vad ca-s o gramada pe aici eu zic sa va mai ganditi un pic.

Pentru cineva cu 40.000 km pe an eu zic ca e greu sa nu franezi chiar si pe canal... ori esti mincinos ori nu stii ca 40.000/365 = 109.5 km / zi.

Daca ai vrut sa spui 400 e ok si se justifica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@danut1984

"Pentru cineva cu 40.000 km pe an eu zic ca e greu sa nu franezi chiar si pe canal... ori esti mincinos ori nu stii ca 40.000/365 = 109.5 km / zi.

Daca ai vrut sa spui 400 e ok si se justifica."

 

Pentru cineva cu 40.000 km pe an eu zic ca e imposibil sa nu franezi la un moment dat chiar si pe canal...

109.5 km / zi sunt foarte usor de facut cand singurul tau mijloc de transport este motocicleta si lucrezi la 50 de km de casa asta fara sa luam in calcul un concediu pe motor care poate sa acopere usor cateva mii de km in cateva zile.

Las-o putin mai moale cu "calculelele" si mai baga ceva gandire ca sa fie ok si sa se justifice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Pe astia cu incetinirea pana la evitarea oricarui pericol v-as impusca pe stadion pentru ca stupiditatea e molipsitoare.

ar cauza unui accident nu e tot aia cu ce trece un militian cu clase cat trenul in procesul verbal. Ala poate sa treaca ce vrea, de-aia exista contestatie unde ajungi la un judecator cu facultate si mult mai mult creier.

Tizule, sunt sigur că ai înțeles ideea !

Cine poate descrie accidentul mai bine ? Polițistul care a mai văzut vreo sută de accidente similare sau judecătorul tău cu doctorat pe baza unor schițe și/sau povești cu martori ?

Vezi că mai era un infatuat pe-aici, un troll permanent care îi contrazicea pe toți, era cel mai deștept și era cât pe ce să :rose:

 

mascat de o dubă mare parcată ilegal înaintea unei treceri de pietoni - ghici cât a contat faptul că duba aia mare era parcată ilegal și n-am văzut pietonul).

La tine s-ar fi aplicat prezumția de vinovăție care se aplică pt dube și blonde, tu fiind tot șofer de dubă. Nici ailalți nu văd de tine în trafic.

Deci un "quid pro quo", o "compensare" cum se zice la noi, la .ro

 

Si io m-am intrebat deseori care-i viteza potrivita evitarii unui pericol da' n-am aflat inca..

Ți-a calculat-o Starcream "patrușcâtaitunevoiesănuintriînparapetcaprostul km/h"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Art. 123 (din Hotararea Guvernului nr 1391/2006)– Conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h, în localităţi, sau 50 km/h în afara localităţilor, în următoarele situaţii:

a. la trecerea prin intersecţiile cu circulaţie nedirijată;

b. în curbe deosebit de periculoase semnalizate ca atare sau în care vizibilitatea este mai mică de 50 m;

[...]

Art 124: Administratorul drumului public este obligat ca in locurile prevazute la Art. 123 sa instaleze indicatoare de avertizare si sa ia masuri pentru realizarea de amenajari rutiere care sa determine conducatorii de vehicule sa reduca viteza de deplasare..

 

Asta inseamna ca limita de 50 km/h in afara localitatii se aplica acolo unde exista indicatoare de avertizare; fara indicator de avertizare nu ai de unde sa stii cat e vizibilitatea, nu cobori cu ruleta sa o masori. Chiar si la 50 km/h, adica 14metri / secunda cu un timp de reatie de 1-1.5 secunde si inca 20 de metri de franare deja faci 35-40 de metri, suficient incat circuland regulamentar sa te poti tampona cu un vehicul stationat neregulamentar.

Serios acum, stipulata de lege sau nu, nu-i o idee rea sa nu mergi cu o viteza mai mare decat iti permite sa opresti (in cel mai rau caz sa poti efectua o eschiva eficienta) in limita vizibilitatii. Asta inseamna curbe fara vizibilitate, rampe, noapte, ceatza s.a.m.d.

Nu era o discutie despre cum e mai bine, ci a cui e vina in caz de accident. Nu e acelasi lucru.

Fiind mai puiandru poate pentru tine conduita preventiva, prudenta, atentie si limita evitarii oricarui pericol sunt notiuni perimate si vorbe in vant, pentru mine insa sunt cit se poate de actuale, mai ales in nebunia asta de trafic.

Asta pentru ca nu ai avut nicio trozneala serioasa pina acum, ca pe urma sa spui ce bine era daca..!

Poate eram mai puiandru acum vreo 20 de ani cand am facut scoala. Si am avut cateva neplacute plimbari cu ambulanta la urgenta, niciodata din vina mea (si din pacate nici nu era posibil de evitat, a reiesit din anchete).

Era o discutie despre VINOVATIE, nu despre conduita preventiva. Trebuie sa iti citesc pe litere? Sau nu poti sa raspunzi la intrebari clare si directe?

Prietene acolo putea sa fie o persoana ivalida, un om lesinat, putea sa fie orice. Faptul ca era oprirea interzisa nu inseamna nimic. Daca vrei sa stii in lege scrie foarte clar ca poti imoboliza un vehicul pentru imbarcarea/debarcarea pasagerilor ... etc etc....

Daca in mijlocul curbei zacea o persoana lesinata intra la categoria "traversat strada prin loc nepermis". E o discutie despre culpa, nu despre ce ar fi crestineste sa faci cand mergi cu trotineta.

 

Daca vrei sa stii in lege scrie foarte clar ca nu ai voie sa opresti un vehicul pentru imbarcarea/debarcarea pasagerilor "daca prin aceasta manevra nu a fost perturbata circulatia pe drumul public respectiv;". E citat din lege, nu din memoriile lui Eliade. O tamponare demonstreaza o perturbare a circulatiei pe drumul public respectiv.

Cine poate descrie accidentul mai bine ? Polițistul care a mai văzut vreo sută de accidente similare sau judecătorul tău cu doctorat pe baza unor schițe și/sau povești cu martori ?

Cine crezi ca o sa conteze pana la urma cand e vorba de stabilirea vinovatiei, politistul cu experienta sau judecatorul care da o sentinta? Explica-mi mai clar, ca pricep greu: vreau sa inteleg cum un politist anuleaza ce zice un judecator, ca de cazul invers e plina lumea.

Intodeauna principala vina este a celui care tamponeaza, nu are importanta daca ala era parcat acolo regulamentar sau nu. Cel care este in miscare nu are de unde sa stie de ce este celalalt oprit acolo (poate are o defectiune, poate este blocat de catre altcineva, etc) si trebuie sa se asigure cu tot ce presupune (incetineste pina la evitarea oricarui pericol, se asigura si depaseste).

Deci, pana la urma ai vreo demonstratie legala prin care vinovatia este intotdeauna a celui care tamponeaza indiferent de circumstante? Si despre partea cu "incetineste pina la evitarea oricarui pericol"? Ultima parte a fost in lege si a fost scoasa pentru ca era atat de ambigua incat nu se putea aplica, in caz ca o mai cauti: NU MAI EXISTA.

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica daca vezi 10m intr-o curba e normal sa intri cu 90 km/h? Dupa aia 10m poate fi orice, o masina oprita, un copac cazut, o vaca, o groapa. Se pare ca unii nu au deloc instinctul de autoconservare.

Cum adica nu ai de unde sa stii cat e vizibilitatea? N-ai ochi? Iti trebuie indicator "din punctul asta vezi 14m"?

Editat de cristidb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...