Sari la conținut

Toată activitatea

Acest curent se actualizează automat

  1. Ora trecută
  2. Am schimbat intinzatorul lantului de distributie, intinzator problematic pentru modelele pre-2014, care dupa mai multi sau mai putini km exista riscul ca lantul sa sara dinti si sa distrugi motorul. Intrucat stiu ca am avut un coleg in oras cu un super tenere din 2014 si auzisem ca a incercat sa schimbe intinzatorul (nu stiu daca s-a bagat si la supape) si a gresit pe undeva, motorul ajungand in cele din urma pe la Iasi la service. Nu l-am mai vazut prin oras de multa vreme. Experienta mea suna cam asa: - tacanit metalic pentru 2-3 secunde la pornire la rece in ultimii 2 ani. - incercat la diverse service-uri si mecanici pentru rezolvare. Multi au spus ca nu se baga, ca trebuie diagnoza (aici e alta poveste pt ca multi nu cunosteau faptul ca modelele pre-2014 nu au mufa diagnoza; diagnoza se face din bord), dar toti care au auzit-o au confirmat: intinzatorul. - mersi userului @bogdan harea cu ajutorul caruia, dupa cateva sapaturi si sincronizari, am reusit sa ajung la motodynamics Otopeni, la mecanicul Alex si colegul sau, pe care chiar daca i-au pus sefii sa se ocupe mai mult de vanzari si nu au timp, stiu meserie si incearca sa te ajute. - am adunat know-how suficient ca sa fiu 100% convins ca pot face operatiunea in siguranta. Deci pentru detinatorii de Super Tenere 2010-2013 cu probleme la intinzator: Am ridicat rezervorul, desfacut capacul lateral pentru acces lant, rotit manual motorul ca sa ajunga in repaus. Am pus cele 4 coliere de plastic pe lant pentru a-l tine tensionat + bucata aia neagra în locasul din stanga tijei pe care ruleaza lantul, înainte să scot vechiul întinzător. După ce l-am scos, l-am pus pe cel nou și am îndepărtat bucata neagra, lăsând tija libera. Sunt 3 chestii care merita mentionate: A durat ceva pana am prins miscarea de a ghida aricii ca să prinda lantul - doar indoi putin varful si il introduci de sus. Intra perfect in bucla. Spatiul era limitat pentru unul dintre suruburile intinzatorului, dar se poate scoate cu putina dexteritate si imbusuri potrivite. Dupa ce montezi intinzatorul nou, dupa manualul oficial, trebuie sa impingi tija cu o surubelnita mare pana detensionezi intinzatorul nou. In cazul meu, n-am reusit sa-l eliberez cu surubelnita. Am folosit o cheie, am facut parghie pe crashbar si am apasat pana am auzit un fasait. Am verificat tija si era tensionata. Am scos aricii, am verificat inca odata lantul sa fie tensionat. Am pus totul la loc si am pornit motorul. Absolut niciun zgomot la pornirea la rece. Atentie la garnituri, sa nu se deterioreze – atat la intinzator, cat si la capac. In mod normal ar fi trebuit scos si capacul de la valve pentru a lega lantul de pinioanele alea, sa ai confirmare vizuala ca lantul nu sare dinti. Nu am scos capacul de la supape. Aricii isi fac treaba perfect. N-am ales intinzator manual, ci tot intinzatorul automat updatat, care n-ar trebui sa mai aiba probleme.
  3. Azi
  4. sa traiasca! pacat ca nici ei nu prea mai activeaza pe aici....
  5. pauza de masa! pofta mare! ....all you can eat! ....
  6. Asta este un lucru bun. Mulțumesc. Poate că este bine ca periodic, cei care fac atacuri la persoana și în principu nu respecta niste reguli elementare de bun simt, să primească o "pauza". Asta este însă o chestiune ce tine de cel sau cei care administrează acest forum.
  7. Nu-i de ce sa te scuzi,doar sa stii de ce a fost inchis. ✌
  8. intre timp si Pirelli incepe sa testeze gumele pentru Mgp anul asta: https://www.gpone.com/en/2025/06/04/motogp/pirellis-first-motogp-tyre-test-set-for-mid-july-at-aragon.html
  9. Asa este. My bad. Scuze.
  10. Te intrebam caci ai promis sa revii cu detalii dupa 15 noiembrie 2024,pe topicul ei de vanzare.Cred ca era ok sa precizezi dupa data de 15 :nu s-a vandut,nu se mai vinde sau ca s-a vandut.Mai ales ca te-a intrebat cineva despre el acolo pe topic.
  11. Cu scuzele de rigoare o sa imi permit un off-topic, desi este legat si de acest topic. Mi-as permite cateva constatari: s-a pus de curand in discutie ca forumul o sa moara. Verificati cati membri mai noi sau mai vechi au disparut definitv. Oare de ce? Din punctul meu de vedere agresivitatea de limbaj a unora, sexismul si misoginismul, bulling-ul fata de cei care incearca si ei sa apara pe aici, multe nesanctionate de catre moderatori, face ca lumea sa nu se mai simta confortabil pe forum, iar cei mai noi sa plece dupa primele cateva postari. Un motociclist veteran, care spre deosebire de multi dintre noi chiar merge cu motorul sau mai nou cu scuterul, mai ca nu a fost facut verde in fata ''mosh bashinos'' pentru ca a avut indrazneala sa ne povesteasca ceva despre motociclism. A reactionat rapid si ferm vreun moderator? Nu-mi aduc aminte sa o fi facut. Vin copii sau debutanti pe aici, cer un sfat, si repede sunt luati agresiv in varful bocancului pentru greseli gramaticale, pentru prostiile tehnice pe care le mai spun, sau pur si simplu pentru naivitate. Mai oameni buni, sunt adolescenti trecuti printr-o scoala stramba din Romania, pentru care noi suntem in principiu de vina, si voi ii dojeniti. Ei sunt victimele, nu infractorii. Si evident ca dupa aceste ''sfaturi'' dispar pentru totdeauna de pe forum. Acuma vine o fetita, impresionata de povestea Sabinei, ne impartaseste niste ganduri, asa cum a simtit ea, si este luata la rost fara menajemente. Aveti pretentia sa gandeasca ca un om mare? Si bineinteles se porneste misoginismul, mai ca nu se spune direct ca femeile sunt niste proaste care nu au ce cauta pe motor (ca barbatii sic!). Moderatorii stau cuminti si cumva accepta tacit situatia. Si cand o colega rebufneste, se activeaza moderatorii, este luata repede la rost, si i se sterge postarea. Cate fete s-au inregistrat pe forum in 2024 si 2025? Pe strada vad din ce in ce mai multe fete pe motor. Sunt convins ca acest forum a fost facut de oameni pasionati de motociclism, si majoritatea celor care i s-au alaturat impartasesc aceeasi pasiune. Acceptarea unei sectiuni de social si politica a fost o eroare care a facut mult rau. Nu neaparat prin subiectul in sine cat mai ales prin discutiile si limbajul folosit. De asemenea tolerarea unor comentarii de orice alta natura decat despre motociclism a facut ca lumea sa plece de pe aici. Nu dau sfaturi, nu este forumul meu, dar faptul ca moderatorii nu au reactionat rapid la derapaje de limbaj decat cand anumiti membri au fost ''atinsi'', in opinia mea a condus la ceea ce a ajuns astazi forumul. Acest forum trebuie sa fie doar despre pasiunea noastra comuna, iar orice alt comentariu sau thread despre orice altceva, sau care contine remarci rasisite, xenofobe, antisemite, misogine, politice etc sa fie eliminat. Ca sa ramana vorba doar despre motociclism. @Kristian nu este vorba de a impaca lumea, este vorba de a avea o directie clara in care se doreste sa mearga forumul. Cui ii place directia participa, cui nu sta deoparte. Nu exista ''se sterg'', este o persoana care ''le sterge''. Nici nu trebuie data o explicatie de ce a fost stearsa o postare sau cine a sters-o avand in vedere ca este un forum privat si cei care il conduc decid ce trebuie facut. Nu vad o problema cu asta. Doar ca dupa parerea mea, forma asta de disculpare nu isi are locul. Cu speranta ca nu am suparat lumea, doresc tuturor o zi buna.
  12. Nu. Tricker-ul este "the best in town" :). Este imbatabil in trafic intens.
  13. Pentru eliminarea limitării, se poate schimba CDI-ul cu unul fără restricții, se poate scoate inelul de la variator și se pot elimina restricțiile de pe evacuare sau admisie.
  14. For the first time in history, Yamaha will unveil a V4-powered M1 this weekend at Motorland Aragon! Fabio Quartararo is set to test the revolutionary bike on Monday during the post-race test.
  15. Tricker-ul l-ai dat,nu?
  16. In primul rand, sa te duci cu cineva care poate evalua starea tehnica a unei motociclete. Daca iei o cazatura si in 2 zile iti dai seama ca e "aranjata", nu conteaza nici ca e 2T, 4T, firma buna sau chinezarie... Exemplu elocvent: un prieten dintr-ai mei, dorind sa se apuce de motociclism, si-a luat un DR650 (desi i-am zis ca se aude ceva ciudat la motor, cand l-am vazut). El a fost incantat de pretul mic, 750 euro, si l-a luat. In 2 luni l-a dezmembrat, deoarece avea chiulasa cu probleme. Si nimeni nu da 1000 euro pe o chiulasa noua, la un motor de 750 euro.... Asa ca fii foarte atent la problemele tehnice, nu lua ceva cu gandul ca "las ca-l repar eu". S-ar putea ca reparatia sa depaseasca valoarea motorului. De asemenea, inainte de a te duce sa vezi ceva, cauta piese pentru motorul respectiv. Daca iei ceva foarte vechi, s-ar putea sa nu mai gasesti consumabile uzuale, gen ambreiaj, frane, etc. Si sa nu mai poti folosi o mobra din 1980-1990, chiar 2000, din cauza unui astfel de consumabil. Iar, exemplu elocvent, am avut o Husqvarna din 1996. Lantul de distributie nu l-am gasit pe nicaieri, a trebuit sa ma uit la specificatii, sa iau un lant de la un alt motor (cu aceleasi specificatii, dar mai lung) si sa elimin zale din el. De asemenea, nu am gasit pe nicaieri kit reparatie pompa frana mana. Si nu vrei sa dai 150-200 euro pe o alta pompa, in loc de 20-30 euro pe un kit de reparatie. Eu as lua in 2T daca as gasi ceva OK. La 2T sunt mai putine sanse sa fie "aranjat" un motor, iar reparatiile sunt mai ieftine, chiar daca sunt mai dese. P.S. Ca sa evaluezi daca la un motor mai gasesti segmenti, ambreiaj, etc, poti incerca, de exemplu, pe acest site: https://www.romimoto-piese.ro/ro2/ Bagi motocicleta in partea dreapta si iti arata cam ce au ei la vanzare. Parerea mea e ca daca nu gasesti ambreiaj, placute de frana, piston si segmenti, nici sa nu te uiti la modelul respectiv.
  17. Salutare. Am descoperit intamplator topicul asta, cand am intrat acum pe forum, dupa o pauza semnificativa. Detin o CFMoto 450-MT din luna noiembrie (este modelul 2025), dar nu am apucat sa fac decat vreo 1000 de km pe asfalt, in rodaj. Ma bucur ca mobra asta a inceput sa suscite interesul. Ne auzim cu impresii dupa ce voi incepe sa adun km. Asfalt uscat tuturor (sau drumuri noroioase, dupa caz).
  18. Prima masina a fost in 1991 o Dacia 1310 MLS (fabricata in 1986) cumparata cu 500 DM din Germania, de la Dresda. Motorul, ce putea fi in 1988 decat o Mobra Hoinar.
  19. Prima mea masina a fost Ford Fiesta 2004, in 2005, iar prima motocicleta a fost Daelim VT 125 1996, in 2008.
  20. Bună ziua. Pana la urma... A aflat cineva unde este limitarea la Super 8?
  21. M-am informat dar am zis ca niste pareri in plus nu strica. Singura "motocicleta" care am condus-o a fost un moped honda sgx50. Da eu am deschis cu scuterul. Stiu care e faza cu 2t cu uleiul. Da aveti dreptage motorul 4t e mult mai liniar. Multumesc mult Cred ca un dr125 imi iau daca gasesc. Dar de honda xr125l ce parere aveti? Imi pare rau daca v-am deranjat!
  22. Opel Ascona B , Diesel de 2000 cm din '81,prin '99 Prima motocicleta :Honda Hornet din '98,prin 2009
  23. La mai mult din tot sa ai, micutule ( @derkleine ). La fel si lui @Garcya.
  1. Încarcă mai multă activitate
MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...