Toată activitatea
- Ora trecută
-
Un V4 de 850 nu este complet diferit de unul de 1000, arhitectura este aceeasi, componentele sunt aceleasi, ca functii, dar nu este atat de simplu.. faci downsize la cilindru, in limitele cerute de regulament si gata. Practic motorul ala este proiectat si construit de la 0 ( o diferenta de nuanta!), desigur pe baza know how-ului obtinut cu motorul anterior, de 1000. Odata cu reproiectarea motorului, toate celelalte componente vor fi reproiectate: sasiu, suspensii, bascula, elemente aero (aici si regulamentul vine cu modificari), sistem de franare, electronica, totul. Si sa nu uitam ca motoreta 2027 va trebui construita in jurul opincilor Pirelli. Vorbim despre o motoreta prototip, care trebuie sa livreze performante extreme, nu e ca si cum ai face modificari de cilindree la motoreta personala. Pentru Yamaha era vital sa vina din 2026 cu un V4 de 1000, pentru ca ei nu au nici un fel de date cu motoarele in V si au nevoie de date pentru comparatie. Altfel, construiesc noua motoreta in orb. Ar fi intr-o situatie similara cu cea in care a fost KTM, cand au intrat in competitie: tabula rasa! Ceilalti nu au problema asta, pentru ca au ani intregi de date, tranzitia lor va fi mult mai usoara. Din punctul asta de vedere, Yamaha oricum pleaca la drum cu un handicap. Daca nu ar fi construit motorul V4 de 1000, pentru 2026, in 2027 handicapul ar fi fost urias.
-
Silver Arrow îl urmărește pe Mi-am luat Fiat si imi place, imi place mult.
-
Mi-am luat Fiat si imi place, imi place mult.
topic a răspuns lui Silver Arrow în Bigfootul Automobile
@Bigfoot s-o stapanesti sanatos! Si sper sa nu te incadrezi in categoria: ''cu masina ai 2 bucurii - cand o cumperi si cand o vinzi'' Cat timp te duce de colo colo , cu costuri predictibile si drept urmare asumate, este ceea ce ti-ai dorit. Vechimea si km nu sunt principalul criteriu, ci cum am fost intretinuta. Cat priveste minusurile enumerate de tine nu sunt chiar asa de suparatoare: - daca mergi mai mult prin oras, treaba cu izolarea fonica nu este un capat de tara - banuiesc ca femeile sunt principalul grup de clienti vizati la Fiat 500, asa ca volanul sensibil pare normal. Frana nu este si aia destul de apriga? - suspensia si DCT-ul... chestie de obisnuinta, si la fel in oras la 18-20 km/h viteza medie nu cred ca deranjeaza. -
Scule de calitate - de unde le cumparam?
topic a răspuns lui Kassu în mavetzul Service si intretinere curenta
- Azi
-
Sa zicem ca m-a costat cat CF Moto 450 MT. Pt mine a fost un no brainer, pt o masina euro6, absolut decenta cu un motor foarte foarte agreabil, automata si 4x4. De aceea am zis ca fata de alte marci am ramas cu 4000e-6000e in buzunar fara a avea 170cai si cutie automata,in cazul altor variante.
-
Da, si eu am spus ca un motor de 850 poate fi un downscale al unui de 1000 ,, insa cand nu ai ce sa downscale.. devine mult mai greu sa faci unul de la 0 direct de 850cc. Dar nu, a sarit @Method si inca unul, al carui nume nu il mai retin, ca nu domle ca nu exista asa ceva ca motorul de 850 este COMPLET DIFERIT fata de cel de 1000, ca difera masele, ca difera aia aia, ce mai, degeaba ai un V4 de 1000, cand trebuie sa faci unul de 850.. gata.. poti sa arunci toate datele pe care le ai despre 850 la shreder si sa o iei de la 0, tot ce ai muncit sa faci un V4 1000.. nu mai foloseste la nimic daca il faci apoi de 850. "Bai nestiutorule de BB, compari mere cu pere, habar nu ai, tu crezi ca aia dau zoom la motor?" Da, efectiv dau zoom out la motorul de 1000 in 850.. de fapt daca mosifica usor diam cilindrilor si/sau cursa pistoanelor pot atince 850 foarte usor cu mici modificari. 150cc/4 = 37cc.. 37ml trebuie sa scada din fiecare cilindru, adica nici o shot (mic!) de tarie! Bajaj deja a cumparat restul de KTM, adica deja are un nou owner care se pare ca nu intervine in partea asta a companei. De ce tot va asteptati voi sa renunte la MotoGP nu inteleg. Adica cumperi o companie plina de datorii, le achiti, le dai la austrieci restul, esti mandrul posesor al KTM brand si tu ce faci? Te apuci si inchizi singurul lucru interesant pe care il mai facea compania aia.. racing-ul. Pai asta e sufletul KTM si a fost dintotdeauna, pure racing machines. Si mai e si RedBull pe-acolo..
-
https://www.motogpnews.com/2025/12/12/pedro-acosta-has-now-signed-his-2027-motogp-contract-hes-already-locked-in/ adica contract incepand cu 2027
-
ziua buna! hai, pana joi rezist cumva! dupa aia pana in 12 ianuarie liniste si odihna si distractie! diiiii!
-
Eu am pus 0w30 cum scrie in manual (norma ACEA 2). Am luat uleiul de la Emag cu cateva luni inainte sa fac mentenanta (m-a anuntat ca a scazut pretul unui produs de la favorite....si ce sa vezi, 24 lei litrul de ulei de la 62 cat costa de obicei) Nici eu. Eu am anvelope vara/iarna pe care le schimb cand vine sezonul. Nu m-am complicat cu roti (din cauza de pret ca trebuie cu senzori de presiune...si din cauza greutatii, ca mai greu sunt de carat 4 roti cu jante de 17 decat 4 cauciucuri). E adevarat ca ma costa schimbul de anvelope cam 350 lei pe an Banuiesc ca l-ai luat la super-pret. Nu prea se inghesuie lumea la Fiat si are si cam multi km. Sa te bucuri de el
-
Sfarsit de 2015 si 182400km acum. O sa ii schimb si uleiul de la cutie, verific mecatronicul si schimb uleiul din grupul spate. Urmeaza si un set de roti pt vara. Nu sunt adeptul allseason.
-
Mi-am luat Fiat si imi place, imi place mult.
topic a răspuns lui apriliacluj în Bigfootul Automobile
si cat ai dat pe ea? -
Ce an si cati km are?
-
E 500 X, gen Nissan Qasquai. Multumesc frumos. Da, sunt constient ca e 1200e piesa respectiva, dar la cat am dat pe masina si ce imi ofera masina asta, merita 1200-1500e pt o reparatie daca este cazul. Multumesc frumos. Da stiu ca Fiat a cumparat Jeep si imparte platformele. Foarte bine ai mentionat faza cu scaunul, exact asa si eu, am ridicat scaunul ca sa nu imi planga genunchii, si pot sa stau cu palarie in masina, tot nu ating plafonul. Am pus in ea Liqui Molly undeva la 90ron litrul, cam scump, dar am zis hai sa folosesc ceea ce a avut inainte. Nu stiu daca la vara se va simti bine cu 0W30 vs un 0W40, vedem la vara. Momentan all good.
-
Leon îl urmărește pe Mi-am luat Fiat si imi place, imi place mult.
-
N-are nici o treaba, este Fiat 500X care e alta chestie. Felicitari. O alegere inspirata. Am cam aceeasi treaba Jeep Renegade (care e pe aceeasi platforma cu 500X). Probabil stii ca Jeep a fost cumparat de Fiat acum ceva ani si ei le fabrica (renegade e produs chiar in Italia) Eu sunt incantat de masinuta (1.3 turbo 150cp, cutie automata cu dublu ambreiaj dar cu 6 viteze). Trage de rupe in orice moment, n-am simtit niciodata nevoia sa apas butonul sport. Consumul in oras nu prea ma multumeste, dar per ansamblu sunt multumit. Am 1,93m si e singura masina la care i-am mai ridicat scaunul si tot mai am o palma pana ajung la plafon. E o placere sa o conduci (e foarte versatila la manevre ) Si mi-a placut aerul ceva mai masculin (e patratoasa) fata de ce vad acum la suv-urile noi sau la masini in general care se feminizeaza de la an la an, cu farurile alea ca niste gene false si formele rotunjite peste tot. PS: mentenanta e absolut banala (la fel de simpla ca la un Logan). Ultima oara am prins o promotie la ulei (yacco 0w30) si m-a costat 250 lei toata treaba (ulei, filtru ulei, filtru aer si filtru habitaclu).
-
Marian Cretu s-a înregistrat pe forum
-
-
fiat 500 e aia mica in 2 usi si e 4x4? n-ai pus si tu o poza de afara sau e aia XL?
-
Faina alegere. Grija mare la unitatea MultiAir. Este considerata consumabila si costa ceva inlocuirea. Drumuri bune.
-
Salut! O actualizare dupa aproape un an. Dupa cum stim de progranul rabla s-a ales praful in iunie asa m-am simtit nevoit sa aleg ceva SH. Eram decis 99% si pe noul Nmax 125 plus ca intrasera ceva oferte care se invarteau in jurul sumei de 3750E. Am ales in cele din urma o Aprilia SR GT 200 2024 impecabila cumparata SH din Constanta cu doar 400km la fix suna de 3000E. Cateva impresii dupa aproximativ 4000Km: Motorul este surpriza placuta, liniar si puternic, atinge usor 100km/h dar cel mai bine se simte pe la 80-90Km/h. Maxim duce 115-120Km/h. Ma ajuta manevrabilitatea si ciclistica care este extraordinara, te cam imbie oarecum sa mergi tare. Pornirea din pacate se face clasic cu cheia in contact. Consumul dupa 4000km este de 2.6l/100km. Frane sunt foarte bune, ajuta si anvelope care au o aderenta buna. Amortizoarele pe fata sunt ok insa pe spate sunt ceva cam tari in opinia mea. Pozitia in sa este cam inalta insa la 181cm ating asfaltul cu toata talpa. Pentru persoane sub 170cm s-ar putea sa aibe ceva probleme. Odata ce te pui in miscare pozitia este perfecta pentru mine, ca pe motocicleta adv. Spatiul de sub sa este MIC, undeva la 25L, incape la limita o casca open face si ceva echipamente in caz de ploaie sau pana.. Am compensat totusi si cu un topcase. Si nu in ultimul rand imi place cum arata (cu excepria culorii jantelor). Probabil o sa le vopsesc negru la urmatorul schimb de anvelope.
-
Da...nici eu nu pricep - adica Acosta "a fugit" de la uzina?.Doar am dat quote,am zis ca poate mai are altcineva date,dar daca e chiar asa,asta e huge. Eeexact. Yamaha e sitting duck in curse chiar din cauza caracteristicilor sale.Au explicat TOTI pilotii Yamaha care e problema,au explicat si oponentii Yamaha cum ii blocheaza in curse lejer si fara drept de apel,a explicat toata lumea din paddock - colegul insa alege sa ignore absolut tot ce zice paddock'ul si sa isi mestece in continuare teoria "Q e de porc,Yamaha ar zbura cu alt pilot" - nu mai reiau nu mai are rost. Nu cred ca ii poti schimba nici gandirea si desigur nici discursul - chiar daca vine Marquez la Yamaha si zice si el acelasi lucru,omul tot pe a lui o tine. In mintea lui Yamaha a inregistrat un progres fantastic doar ca e pe ultimul loc din cauza lui Quartararo.Mai ai ce reply sa dai la asa ceva?Eu personal nici nu mai incerc Sa intelegem ca Yamaha si Honda duduie Pe clasament s-a uitat cineva?Ati observat ca sunt pe ultimele locuri nu?Si continua,vor continua samd sa ramana acolo,afara doar de cazul cand KTM va fi parasita si de sponsori,bani,piloti etc. Pai da mai nene mai,dar progresul sau regresul unui competitor/echipe se face in functie de concurenta,nu?Ca asa e'n tenis.La cine te raportezi - la circuit? ..."Noi am progresat masiv - suntem cu 0.3s sub timpii nostri de anul trecut,dar bulangii aia n-au stat si ei sa ii ajungem,au continuat dezvoltarea...not fair" - asa? Aia am zis tot timpul dar lumea nu aude si dupa aia e surprinsa - daca vrea sa recupereze timpul (de 10 ani) in care a dormit,Yamaha trebuie sa progreseze la un ritm mai accelerat decat al concurentei !! Nu te poti raporta la ritmul tau de anul trecut daca tu esti ultimul din curtea scolii !!! - trebuie sa te raportezi la progresul locului pe care il urmaresti (ideal ar fi sa urmaresti pe cei de pe primele 2 locuri,dar na) Doar Ducati de pe primul loc se poate raporta la timpii lor si in functie de ei sa incerce un progres,in rest toti ceilalti,daca vor sa se bata cu Ducati,ghici ce - trebuie sa se raporteze la timpii si progresul per lap al Ducati. Aaa,daca vor sa o dea asa in modul "iata - noi am progresat - avem timpi anul asta mai buni decat ai nostri de anul trecut",felicitari - au facut o treaba super! - fantastic revirimentul ...suna foarte mult a raportare din Epoca de Aur - "am depasit productia la grau la porumb,duduie economia. Si ei sunt ultimii din coada.Si nu asta e rau,e rau faptul ca iata - dupa cum zici - nu numai ca nu recupereaza,dar raman din ce in ce mai in urma.Daca continua pe aceasta linie,cu locul 1 luand 0.3/0.4s pe tur pe fiecare an peste ei,mi-e teama ca in progresul si revirimentul lor fulminant,in 10 ani vor ajunge sa aiba timpi similari cu cei din moto2. Meanwhile,in timp ce unii fug dupa cai verzi pe pereti,altii au un plan bine pus la punct si deja se gandesc la 2027 : Aprilia’s new 850cc MotoGP engine “ready, running”
-
Bună dimineața! Greața a revenit imediat ce a trebuit să merg la muncă.
-
E o veste buna (daca s-a adoptat deja). Trecerea trebuie sa o face piata, nu politica.
-
Dau de băut!!!
-
Ue a renuntat la interdictia de vanzare a termicelor,interdictie care ar fi intrat din 2035.
- Ieri
-
Ca tot a venit iarna, am zis sa fiu om serios sa imi iau si eu o masina, mai de Doamne ajuta. De la bun inceput, trebuie sa mentionez ca nu sunt pasionat de o marca anume, nu cred in Mercedes/BMW/Fiat/Mazda/'Ondaaa..(aoleu aici), analizez pachetul tehnic, pretul si performanta, nu conteaza ca scrie 'Onda sau Trabant, pt mine. Am un sweetspot pt BMW, pt ca raportat la ceea ce caut eu de la o masina, sincer doar BMW ofera, dar toate la timpul lor, nu am bani de dat pe mofturi acum, mofturi...scumpe. Bun, fratilor, dupa tura de 1200km cu Renault Clio Symbol 1.4mpi din 2004, la care am avut remorca pt a lua SWM-ul tocmai de la Caransebes, o idee, de "bai daca prinzi o oferta buna, cumpara si tu o masina ceva mai moderna". Mazda CX3 2.0i nu era disponibila cand am plecat la Caransebes, era plecata masina tot asa prin tara. Nu vroiam sa cheltuiesc foarte mult pe o masina moderna, insa cumva vroiam minim 150cai. Mai si vad prin tara diverse masini, aproape la toate cele vazute, mi-a parut ca cer foarte multi bani pt starea lor, pt doarile lor si foarte important pt mine pt puterea lor. O singura masina mi-a atras atentia pozitiv ca raport calitate pret o Laguna 3 1.5dci EDC, dar mmmmmm mi-a parut lesinata. Dupa deceptia totala in ceea ce priveste Mazda si motoarele aspirate, stiam clar ca imi trebuie ceva cu 250nm-300nm de la 1500-2000rpm, deci turbo. M-am uitat la Seat Exeo, Audi A4, Skoda Octavia 2.0tsi, pt ca am zis sa fie ceva de bun simt si decent, 200cai - 300nm, insa........Dumnezeule, toate scoteau fum albastru pe toba cand ii dadeam in teste si sincer........nu prea trageau, nu aveau toti (cuvant jignitor) acasa. Am eliminat BMW pt ca sunt stupid de scumpe astea cu motor mic 2.0, (pt mine BMW inseamna 6cil sau 8cil) de aceea m-am dus catre VAG, nu ca as fi pasionat VAG. Ma luase un vanzator ca, domnule Skoda declara in manual ca poate consuma pana la 1l de ulei la 1000km si ca e normal, cand l-am intrebat daca e in doi timpi motorul s-a suparat pe mine. Inteleg ca e masina SH si la SH cumperi intretinerea produsului, nu marca produsului, dar la mersul meu 2.0tsi consuma 2l de ulei la 1000km atunci. Cum am ajuns la Fiat?....ca prea vb de alte marci. Eu am facut in 2019 1000km in Franta cu un Fiat 500 X, manual 1.0t si mi-a placut masina, mai ales ca design interior, ceva total deosebit. Imi apare in feedul OLX Fiat 500 X 125kw 170cai 4x4, hopaaaa, repede ma uit pe specificatii si vad 250nm la 1750rpm (excelent), 1500kg masa pt versiunea 4x4 cu o cutie automata in 9trepte cu dublu ambreiaj, 0-100 in 8,6secunde, deci destul de decent si de mult bun simt, pe mine ma intereseaza mai mult elasticitatea motorului in repriza 80-150 de exemplu. Imi amintesc ca pe vremea cand aveam 330d un prieten cu Fiat 500 1.4 Abarth, ma alerga si nu imi dadea pace, masinile fiind aproximativ egale ca acceleratie, evident cu un avantaj de partea 330-ului. Ma duc sa vad masina cu motorul rece, dau o tura cu ea, ii si dau, hopaaa pana acum de departe a fost singura masina care chiar s-a miscat cand i-am dat pedala si asta fara drama, fara fum fara sincope. Dupa o negociere scurta si la obiect, decid sa iau masina. Puncte pozitive: 1) Motorul 1.4turbo Multiair. De departe motorul, foarte elastic, prezent in orice RPM si civilizat, la mers normal, este o placere sa il conduci, fata de un amarat de 2.0i. Eu la drum lung nu ma mai urc in Mazda aia nici sa ma bati. De asemenea motorul este foarte silentios si daca ii dai "blana" nu urla ca 2.0i, pe bune, foarte silentios motorul. Un motor discret si foarte eficient. Nota 10 aici din punctul meu de vedere. Consuma cat 2.0i de la Mazda pe CX3 (tot 4x4, tot automat si atentie cu 100kg in minus, 1400kg) insa ofera o siguranta si o placere la condus NET superioara. Pe romaneste pot sa depasesc fara sa am icoana in mana si sa zic, haide haide. Inclusiv consoarta care merge cu Mazda CX3 a zis, pai asta trage bineeeeeeee. Nu este un motor stresant si frustrant, este un motor cooperant, un tovaras de nadejde. 2) Garda la sol, este mai inalta ca la alte masini din segmentul ei. 3) Dinamica sasiului este OK, este atat de buna incat sa nu o critic, raportat la stilul meu de condus. In anumite viraje daca le iei sportiv, se simte ca este o masina mai inalta, un pasionat sau un conducator sportiv cu experienta va simti centrul de greutate care "danseaza". Imi permit sa zic asta si pt ca am pus anvelope noi noute. Masina nu derapeaza usor insa te avertizeaza cand tragi de ea, " vezi ca sunt inalta". CX3-ul de exemplu este IMPECABIL pe viraje, la mersul meu, pacat de motorul ala lesinat si ineficient pt ceea ce ofera. 4) Design-ul interior. Mie imi place mult pt ca este total altceva. In prezent toate masinile arata la fel si pe exterior si pe interior. Fiat 500 X fiind o gura de aer proaspat de ceva diferit in sensul bun al cuvantului. Masina are doua torpedouri, destul de spatioase. 5) Este o masina spatioasa pt cineva de 1.87m. 6) Interiorul, bordul, comenzile cu butoane cu manete, par a fi foarte solide iar finisajele interioare sunt "curate". 7) Imaginea proasta in ochii celor care cumpara, marfa "nemteasca" sau "japoneza". SH poti gasi un FIAT cu un pachet full option si cu o stare tehnica buna, la pret de VW/BMW/Honda/Mazda, moarte si reinviate de doua ori. Piata care nu analizeaza pachetul si merge dupa "brand" ofera 4000e-6000e in plus pe o masina similara dar scrie domne pe ea "Fauve" sau Onda, BMW. Daca merg 3 ani cu masina asta nu ma intereseaza cu cat o vand. Si-a scos banii in 3 ani, daca se strica, nu ma intereseaza, tot am ramas in buzunar cu bani seriosi pt orice reparatie in caz de nevoie, cumparand un brand care nu este pe hype, dar cumparand un pachet definit si clar, fara a intra in "vraja brandului". FIAT nu este o marca pt samsareala, deci in principiu macar in 60% din cazuri un FIAT secondhand poate fi o masina intretinuta la zi cu o stare buna dpdv tehnic. Puncte negative: 1) Izolarea fonica. Aici sunt eu rau probabil sau mofturos, dar pt gustul meu, masina asta e cam zgomotoasa, ma refer la zgomotul facut de rularea pe carosabil si de vant. 2) Servodirectia, cam playstation pt gustul meu, destul de sensibil volanul la comenzi. 3) Setarea suspensiei, cam rigida. Bine poate si masina e obosita fiind SH, dar pt gustul meu suspensia este 10% prea rigida. 4) Cutia de viteze ca solutie tehnica. Nu sunt fanul cutiilor cu dublu ambreiaj. Consider ca o cutie automata este una care are convertizor de cuplu, adica cu bloc de valve si lichid hidaulic. Restul este can can. In ceea ce priveste consumabilele, gen filtre, ulei, bujii, bobine, anvelope, placute de frana si discuri de frana, preturile sunt normale, nimic exagerat. Cand voi avea timp la anul o sa ii fac si o prezentare filmata.
-
+1. e suficient sa te uiti pe timpi ca sa intelegi ca in timp ce ducati a imbunatati cu peste 0.6, yamaha a imhunatati cu aprox 0.3
-
Cu toate ca fost chinuit in fel si chip al meu , mai mult de 5.6 pe rezervor consumat nu a vazut niciodata . Uzual : afara , mers decent (80-120) scoti cca 3.6-3.8 afara , mers 140-150 ...cca 5,2-5,6 Oras la ore aglomerate : 4.8 - 5.6 Mixt ....cca 4.5 -4.8
- 149 răspunsuri
-
- Dual Sport
- 450
-
(și 2 alții)
Setat cu taguri:
