vlad58 Postat Ianuarie 7, 2016 Share Postat Ianuarie 7, 2016 Nu situ nimic de marca lantului mentionat de tine dar sunt sigur ca vei primii un raspuns de la mecanicii de pe forum cat despre raport, acesta la choppere e ales ca sa dea mai mult cuplu cu alte cuvinte se poate mari viteza maxima prinsa dar in detrimentul demarajului, incearca sa schimbi pinionul de la 16 la 18 adica un castig de viteza la aceeasi turatie de 12,5%, dar bineinteles ia in considerare scaderea corespunzatoare a demarajului. Vezi cum merge, cum se descurca cu 2 persoane +bagaje. Peste aceast raport te-as sfatui sa nu treci, e bine sa ai o rezerva de putere plus ca chopper-ele nu sunt pentru "fuga". Raportul intre treapta a-V-a si a-IV-a la virago 535 de exwmplu este 1,2 asa ca 1,125 mi se pare acceptabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Ianuarie 8, 2016 Share Postat Ianuarie 8, 2016 Nu situ nimic tu ma contrazici doar asa sa pari mai "electrician" sau ai de gand sa-i cumperi alt pinion cand calculele tale ingineresti o sa-i scada si viteza maxima si demarajul? la motocicletele sub 50-60 de cai nu poti creste viteza maxima din raportul final, e ca la daciile care luau vmax in a 4-a si scadea viteza cand ii dadeai a 5-a .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emilian_rks Postat Ianuarie 8, 2016 Share Postat Ianuarie 8, 2016 @ bogdanodobescu 2 exemple: Kawa ER5 500cmc, 2cil in linie 50CP, am schimbat cauciucul spate de la 130/70/17 la 150/70/17 (din cauza ca am sunat la magazin si spuneau ca este de 130 pe stoc, si cand am mers cu rotile desfacute nu aveau decat de 150) S-a marit cu ocazia asta raportul datorita diametrului mai mare al rotii spate. Cu anvelopa originala ajungea top speed 180-190km/h in functie de vant Cu anvelopa mai mare intr-a 6-a deabia trecea de 140km/h. Daca ii dadeam cu a 5-a mai mult sa zic 170 si schimbam a 6-a nu numai ca nu crestea viteza ci incepea sa scada pana se stabiliza undeva intre 140-150km/h. Am mers asa cam 2 luni si pana la urma a trebuit sa schimb pinionul fata cu unul cu un dinte in minus. Transalp 600 2 cil in V 50CP pinioane 15/47 Am schimbat pinionul fata de 15 dinti cu unul de 16 dinti, ca pe la croaziera de 120km/h era cam turat. Cu 16 dinti mergea relaxat la 120km/h, dar accelera foarte greu intr-a 5-a. NU am facut teste de top speed (nu cred ca a ajuns la 150km/h vreodata cu Transalpul), dar eram o data intr-o depasire de coloana am ajuns foarte greu la 140km/h cu pinionul de 16. Cu raportul original prindea foarte usor 140km/h. un alt dezavantaj era in oras, la mersul pe strazi la 90 grade, trebuia aproape de fiecare data sa dau a1-a ca intr-a doua era foarte subturat. Solutia a fost sa pun in loc de 15/47 cat e original, un raport 16/49, astfel sa poata sa mearga cat de cat relaxat pe la 120km/h si totusi sa mai si traga cat de cat intr-a 5-a. La problema ta din cate stiu Shadow 600 e chiar mai slab decat un Transalp de 600, eu recomand maxim 2 dinti in minus la pinionul spate - asta ca sa mergi mai relaxat un pic la viteze mai mari. Top speed-ul nu il vei creste cu raport mai mare, dimpotriva s-ar putea sa nu ajungi nici macar la top speed-ul cu configuratia originala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Ianuarie 8, 2016 Share Postat Ianuarie 8, 2016 Totusi, ce dreaq sa faci cu topspeed si cu coaziera peste 140 la Shadow 600? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Ianuarie 8, 2016 Share Postat Ianuarie 8, 2016 (editat) Si eu, la inceputurile "carierei" in motociclism, aveam prima mobra, o Jawa350. Avea 17 dinti la pinionul de atac. Ma tot gindeam eu cum naiba sa fac sa prind mai mult de 130km/h. Gata, am gasit solutia, pun un pinion de 18dinti. Cumpar unul, montez, si ies sa verific. Am crezut initial ca s a stricat motorul, nu mai depasea 115km/h, pur si simplu nu se mai putea tura, nu avea putere din cauza asta, parea o mirtoaga care trage sa moara. Am pus pinionul de 17 la loc si sa vezi cum si-a revenit la 130km/h. Mai tirziu am inteles ca puterea dicteaza viteza maxima. Si cum puterea motorului e data de turatia la care functioneaza, ghici ghicitoarea mea.Nu ai putere = nu ai viteza. Toate motocicletele stock, daca conditii de trafic liber pe autostrada, si incerci sa atingi turatia maxima a motorului in ultima treapta de viteza, nu vei reusi. Poate daca esti un rider foarte mic si usor si bate vintul putin din spate. Lungirea raportului duce la scaderea vitezei maxime reale in ultima treapta de viteza, ea va putea fi atinsa eventual in penultima treapta. E adevarat ca puterea maxima nu e la turatia limita, e undeva la 1000ture mai jos. Tocmai de aceea, un raport mai lung blocheaza definitiv turometrul in zona de putere maxima a motorului. Insa pt viteza maxima, trebuie turat si mai mult motorul. Oricum, mersul la viteza maxima, duce la uzura definitiva a propulsorului, si mai nimeni nu o atinge decit 1-2 ori . In rest.... Editat Ianuarie 8, 2016 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Ianuarie 8, 2016 Share Postat Ianuarie 8, 2016 (editat) Ca fapt divers... Azi am achizitonat din Dedeman un spray Nigrin de curatat lanturile moto, cu OXZ ringuri: Pret :17 RON/500ml. Conform Motorrad ar fi printre cele mai bune. Intrebare: in poza a treia, la punctul 4 scrie "Se foloseste Nigrin ulei". Singurul ulei pe care il aveau la Dedeman din gama Nigrin era asta. A folosit cineva acest tip de ulei? Din ce scrie pe el, nu pare a fi special pentru lanturi, ci mai mult pentru transmisii prin curele. Am tot citit si aici pe topic si in alte parti despre utilizarea sprayului WD-40 la curatarea lantului. Asa cum se vede si in topul Motorrad, exista un spray WD-40 Specialist Motorbike Chain Cleaner, conceput special pentru protejarea OZX ringurilor (formula diferita de cea folosita la WD-40). Nu pare a fi prea grozav, conform celor de la Mottorad. Editat Ianuarie 8, 2016 de Kassu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Ianuarie 8, 2016 Share Postat Ianuarie 8, 2016 N-are nici o treaba uleiul de la nigrin cu uleiul pt lanturi... Exista 15000 de uleiuri pt lant, de ce te-ai oprit tocmai la nigrin, pt ca asa scrie pe sprayul de curatare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Ianuarie 8, 2016 Share Postat Ianuarie 8, 2016 tu ma contrazici doar asa sa pari mai "electrician" sau ai de gand sa-i cumperi alt pinion cand calculele tale ingineresti o sa-i scada si viteza maxima si demarajul? la motocicletele sub 50-60 de cai nu poti creste viteza maxima din raportul final, e ca la daciile care luau vmax in a 4-a si scadea viteza cand ii dadeai a 5-a .... Haida de am specificat ca chopper-ele in general au rezerva de putere daca vrei sunt un fel de humvee pe doua roti, acesta prinde maxim 120km/ora dar vorbeste lumea ca aceeasi viteza o are si pe o rampa de 30grade oricum ceva de genul asta. Honda shadow 600 are 54CP teoretic viteza ei maxima la putere maxima ar fi cam 190km/ora daca nu o prinde la turatia/puterea maxima este clar ca are rezerva, eu nu as modifica nimic ca 140km/ora sunt suficienti pentru tipul asta de mobra. Apropo cu a mea de 400cmc/32CP ma duc la 140 si am rezerva, singura data cand am tras de ea a ca sa ajung la 130 a fost pe un vant frontal turbat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Ianuarie 8, 2016 Share Postat Ianuarie 8, 2016 Haida de am specificat ca chopper-ele in general au rezerva de putere daca vrei sunt un fel de humvee pe doua roti, acesta prinde maxim 120km/ora dar vorbeste lumea ca aceeasi viteza o are si pe o rampa de 30grade oricum ceva de genul asta. Honda shadow 600 are 54CP teoretic viteza ei maxima la putere maxima ar fi cam 190km/ora daca nu o prinde la turatia/puterea maxima este clar ca are rezerva, eu nu as modifica nimic ca 140km/ora sunt suficienti pentru tipul asta de mobra. Apropo cu a mea de 400cmc/32CP ma duc la 140 si am rezerva, singura data cand am tras de ea a ca sa ajung la 130 a fost pe un vant frontal turbat bai da termina frate cu aberatiile ca vede un incepator si le ia de bune tampenii mai mari n-ai debitat de ceva vreme , ia un colebil ceva poate esti deranjat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Ianuarie 8, 2016 Share Postat Ianuarie 8, 2016 Nu te dezici, m-ai dat pe spate acu doua zile cand ti-ai cerut scuze pentru neatentie cred ca te lovisesi la cap. Vino cu argumente daca ai inteles ce ti-am explicat si nu esti de acord hai ca e iarna, timp de palavre. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Ianuarie 9, 2016 Share Postat Ianuarie 9, 2016 N-are nici o treaba uleiul de la nigrin cu uleiul pt lanturi... Exista 15000 de uleiuri pt lant, de ce te-ai oprit tocmai la nigrin, pt ca asa scrie pe sprayul de curatare? Nu de aia, oricum nu specifica clar pe eticheta aia la care ulei de lant fac referire, iar ala era singurul de acolo. Or mai fi avand si altele, cine stie... Tocmai de aia intrebam. Pentru uns, folosesc un spray de la Bel-Ray. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 9, 2016 Share Postat Ianuarie 9, 2016 Lanturi, pinioane AFAM? Stie cineva ceva despre ele, vreun feedback? Multzam. » Post actualizat in 09 Jan 2016 17:17Ceva (pedofili) belgieni pare-se... http://afam.com/html/product-catalogue/index.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stRADu Postat Ianuarie 15, 2016 Share Postat Ianuarie 15, 2016 Am gasit un filmulet interesant, in caz ca nu a fost postat pe aici il postez eu, daca a fost atunci poate reimprospateaza memoria cuiva: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Ianuarie 22, 2016 Share Postat Ianuarie 22, 2016 Daca vrei croaziera la peste 140 km/h ori schimbi clasa, ori iti iei un cruiser mai mare de 1.000cc (si carenat). Am avut Viroaga de 535 (mai puternica ca Shadow de 600) si cand treceam de 120 km/h nu mai era fun (desi i-am dus acul pana la 170 km/h).... am avut Vulcan de 800, si pana la 140 era cat-de-cat ok, peste, desi motoreta putea 'cruza' si la 160 km/h (si asta am dus-o pana la 190 km/h), eram ca o vela de barca (bine...eu nici nu puneam parbrize pe ele, ca aratau ca o plua!)...m-am dat cu muulte cruisere, si mici si mari.... sub 1.000cc nu prea merge constant peste 120 km/h, mai ales fara carene/parbrize.... oricum, farmecul la cruisere/choppere e sa stai intr-a-5-a la 80-90 km/h pe un DN pustiu si sa auzi sunetul ala bum-bum-bum si vantull cum iti adie in pleata.....nu sa urle motorul sub tine la turatie maxima in timp ce abia te mai tii de ghidon de la vant. Nu pierzi nimic daca schimbi categoria, din contra, castigi. Eu am vrut manevrabilitate mai mare asa ca am trecut pe naked de 600 si n-am fost dezamagit, am facut ture scurte de munte cu scaritele pe jos, de ses-campie, touring in europa full de bagaje si pasager cu 150-160 km/h constant (cam aia e limita de croaziera la naked 600 necarenat), am dus-o la 220 km/h....nu mai zic de cum era in oras. Fiindca am ajuns sa fac ture mai lungi, in care bag mult drum drept si A ca sa ajung unde vreau, si pt ca vroiam sa poata cara mai usor bagaje+pasager si sa taie vantul mai bine la viteze mari am trecut la un sport-touring, pe care o sa-l fac naked pt cand vreau sa merg pana in 150 km/h, iar daca vreau sa plec cu nevasta in spate si bagaje pana in Paris, ii montez carenele pe el si Germania o fac cu 200 km/h... D-aia zic, pt tine cel mai bine cred ca ar fi un Varadero(V2) sau V-strom(V2) sau TDM(L2)....asta daca nu iti place sa dai cu scaritele pe jos....in cazul asta iti recomand un sport-touring (semi) carenat cu motor in V2 (sa nu duci lispa duduielii) gen VTR, SV1000s, TL1000s, dar cu astea trebuie avut grija la inceput, ca musca daca nu esti atent, mai ales venind direct de pe un Shadow 600 Incearca sa te dai cu astea, sa vezi cum e, renuntand in acelsi timp la ideea ca chopper/cruiser e miezu in materie de ceva....caci obiectiv vorbind, nu exceleaza la nimic, nici macar confort. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Februarie 7, 2016 Share Postat Februarie 7, 2016 (editat) Stii cumva vreoceva de bine/de rau de lanturile KMC? Pe cutie scrie "certified ISO 9001".... Te intreb pt ca la banii astia mi-ar conveni si la 5000km sa il schimb, dar nici sa ajung sa mi se rupa in mers... Referitor la cuplu, nu ma pricep deloc. Motorul e echipat standard cu un raport pinion/foaie de 16/48, sunt foarte multumit de cuplu, imi place cum trage si la demaraj si la deal, dar mi-ar place sa fuga un pic mai tare, acum nu depasesc 140 decat in lung... Cat sa modific foaia astfel incat sa castig un 10-20 km/h, dar nici sa nu imi moara motorul la plecare? Multumesc mult! mai sus ziceai 16/44, infine, iti recomand 17/48 sau 16/46 daca acum ai 16/48. Cel mai ieftin este pinionul mic, care daca il pui mai mare este mai bine pt lant, dar cred ca iti va lua din cuplu mai mult decat iti doresti.Nu pune ieftin! la mine a sarit la 20 mii km la 80 kmh, senzatii... Regina Editat Februarie 7, 2016 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GPRider Postat Februarie 7, 2016 Share Postat Februarie 7, 2016 (editat) ce solutii pt ungere lant folositi? care ar fi cele mai bune variante de spray-uri care se gasesc la noi ? eu in principal am tot folosit ulei pentru ungerea lantului, mi s-a parut foarte ok, singurul lucru negativ era ca trebuia facut cam des... am folosit o vara un spray, era ca o pasta alba, isi facea treaba bine dar aduna multa mizerie si imi facea depuneri pe aparatoarea de la lant + alte locuri prin care mai sarea.(nu am exagerat sa pun foarte mult) Daca stiti vreo solutie "magica" pt uns care sa nu faca asa multa mizerie, as aprecia sa imi recomandati si mie PS: am gasit pe la noi, pe un site moto, un spray de la motorex pt ungere cu teflon. a folosit cineva spray cu teflon? care ar fi "marele + " la el? nu imi dau seama... Editat Februarie 7, 2016 de GPRider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Februarie 7, 2016 Share Postat Februarie 7, 2016 (editat) Eu, dupa ce ajunsesem sa caut mobra cu cardan pt a scapa de smacazul de pe lant, am folosit multa vreme PDL - Profi Dry Lube, nu partidul! Uni zic ca nu unge bine, eu am dat mobra cu kitul de lant de 25000km si undeva la 1/2 verdelui de pe bascula. Drept ca il ungeam cam des. Acum ma bate gandul la ceva gen Loobman, eventual home made. Editat Februarie 7, 2016 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Februarie 7, 2016 Share Postat Februarie 7, 2016 Motorex este bun , dar cam scump . Cel mai mult mi-a placut Putoline ca pret si cat de mult tine un flacon. Acum am motorex doar pt ca are flacon de buzunar care il reumpli de la sprayul mare. » Post actualizat in 07 Feb 2016 19:05 eventual home made. am eu cu electrovalva dar tot dau cu spray dupa spalatorie, curatare sau drumuri neasfaltate cand trebuie ajustat debitul si am uitat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
napoleon Postat Februarie 16, 2016 Share Postat Februarie 16, 2016 Tocmai ce mi-am luat un lant nou JT, ca cel vechi desi mai avea viata in el avea vre-o 2-3 zale blocate, si n-am mai putut sa-l salvez. Acuma intrebarea este: merge lantul nou cu pinioanele vechi? Ca nu-s foarte uzate, eventual as putea sa le intorc invers. Sau sa iau si pinioane? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paul_dimancia Postat Februarie 17, 2016 Share Postat Februarie 17, 2016 (editat) Buna ziua, am o Honda CBR F3 si trebuie sa schimb kitul de lant. Care e cea mai buna firma? Sau ce ar trebui sa stiu inainte de al cumpara/schimba? Poate imi recomandati si o firma pt placutele de frana. Multumesc. Editat Februarie 17, 2016 de paul_dimancia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 17, 2016 Share Postat Februarie 17, 2016 Care e cea mai buna firma? Sau ce ar trebui sa stiu inainte de al cumpara/schimba? 3D sau DDD se numeste firma, sunt oem pe zx14 , dar costa cam jumate de cbrf3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Old School Rider Postat Februarie 17, 2016 Share Postat Februarie 17, 2016 Man,ia DID,vezi ca ai si magazin moto in oras,au preturi ok.Un DID intretinut ok te va tine macar 30 000 de km.adica ani de zile.Nu te stresa,nu e fusiune nucleara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Februarie 18, 2016 Share Postat Februarie 18, 2016 3D sau DDD se numeste firma, sunt oem pe zx14 , dar costa cam jumate de cbrf3 ... asa ieftin este closetu' ala ori lantul ala pt o motocicleta de 320 cp este cam scump ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 18, 2016 Share Postat Februarie 18, 2016 ... asa ieftin este closetu' ala ori lantul ala pt o motocicleta de 320 cp este cam scump ? ambele variante sunt corecte bonus, lantul este fabricat in belgia de catre calugari sihastrii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Martie 2, 2016 Share Postat Martie 2, 2016 (editat) As avea si eu o intrebare referitoare la lant. Pt BMW F650ST am luat lant DID, care cred ca e inchis (pe site nu se specifica inchis sau deschis). Constat ca pe toate zalele scrie ceva, cu exceptia uneia. Din cate observ, la zaua asta nitul e mai putin deformat. Nu are forma de piramida ca la celelalte zale. Asa sunt toate lanturile inchise? Cu o za mai putin nituita? Editat Martie 2, 2016 de Redresor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.