yuk Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 Suntr cauciucuri diferite cele pentru benzina (furtune si garnituri) si cele pentru lant. Difera foarte mult compozitia lor. Vorbesti din experieta proprie de chimist sau e numai o banuiala. Nu vreau sa te jignesc insa ca si in cazul muzicii eu fac diferenta intre muzicieni si lautari. Daca esti chimist ar trebui sa faci o demonstratie ca sa doarma lumea (si eu pe acolo) linistita dupa ce curata un lant de 600 lei. Nu de alta dar benzina e mai buna pentru smotru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin Daniel Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 (editat) Vorbesti din experieta proprie de chimist sau e numai o banuiala. Nu vreau sa te jignesc insa ca si in cazul muzicii eu fac diferenta intre muzicieni si lautari. Daca esti chimist ar trebui sa faci o demonstratie ca sa doarma lumea (si eu pe acolo) linistita dupa ce curata un lant de 600 lei. Nu de alta dar benzina e mai buna pentru smotru. Vorbesc din experienta, ca mecanic in timpul scolii, liceu si facultate (politehnica, sectia motoare) nu de chimist. Nu stiu ce varsta ai dar poate ai apucat la dacie furtunele de benzina care se puneau din pompa de benzina pana in carburatie. La cel mult trei luni se crapau si deveneau aproape casante. Am incercat multe tipuri de furtune (cu insertie panzata, fara insertie, cauciuc moale sau mai tare) dar fara nici un rezultat pana dupa revolutie cand au aparut cele de calitate europeana care acum sunt fabicate si la noi. Cele care sunt pentru benzina sunt mai flexibile si mai moi ca material fata de cele care conduc alte lichide.De aici motivul in care sustin ca sunt de compozitie diferita pentru anumite intrebuintari. Un chimist poate confirma asta sau putem gasi date si pe google. Editat Iunie 4, 2009 de Florin -v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Carturaru' Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 deci concluzia logica ar fi curatarea de jeg cu motorina, uscare, spalare cu jet de apa caldutza, uscare, spray-are cu spray de lantz. Practic. Right? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin Daniel Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 deci concluzia logica ar fi curatarea de jeg cu motorina, uscare, spalare cu jet de apa caldutza, uscare, spray-are cu spray de lantz. Practic. Right? Asta este si procesul pe care eu il aplic la al meu lant cat si la alte motociclete care trec pe la mine prin garaj. Cu o singura modificare; uscarea nu o fac si intre etapele curatarii cu motorina si spalarea la jet de apa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Carturaru' Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 o sa incerc si eu chestia asta ca lantul meu arata ca o senila de tanc rusesc impotmolit in namoalele Siberiei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 kerosenul are CO de 120, sa nu se confunde cu "Kerosene" care este petrol lampant, acesta din urma este bun la spalarea lantului , se gaseste prin hypermarketuri la raionul "gradina" kerosenul este un fel de motorina proasta, nu are nici o legatura cu benzina de aviatie. stii macar de ce avioanele (cu motoare pe benzina, cu aprindere prin scanteie) au nevoie de benzina cu cifra octanica mai mare desi sunt foarte similare cu motoarele normale? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 Amice zise Caragiale, cate usite DE REZERVOR la cate masini ai deschis sa vezi???? Maine am sa iti fac poze cu sigla "PETROL" LA MASINILE DIESEL. sigla asta se afla pe masinile fabricate pentru tarile arabe.Taci si studiaza eventual intreaba decat sa te faci de ras, cu maximele tale sau minimile cunostiinte !!! Si inafara de pozele pe care o sa le postez maine seara inchei conversatia scrisa cu tine. Scuze daca te-am facut sa te simti naspa, dar mi s-a parut prea tare faza. Nu am zis ca nu scrie "Gasoline" si "Petrol" pe usite, da, scrie....dar am zis ca "Gasoline" din engleza inseamna "Benzina" in romaneste si nu inseamna gazolina. Nu e "furculition", daca seamana cu un cuvant romanesc, are si aceeiasi semnificatie. De ex "dramatic" in engleza inseamna "spectaculos", nu "dramatic" (tragic) cum am fi inclinati sa credem."Eventually" inseamna "in cele din urma", nu "eventual" cum am fi inclinati sa credem. Asa si "Gasoline" inseamna "benzina", nu "gazolina" cum am crede noi. Cine stie cate exemple mai sunt. Se scrie in engleza pe masini ca e cea mai vorbita limba si se foloseste ca standard (cred)....de aia ABS (Anti Blocking System) nu e SAB (Sistem Anti Blocare) sau ESP (Ellectronic Stability Programme) nu e PES (Program Electronic de Stabilitate)....unele seamanacu romana sau le asemanam noi cum ar fi TDI (Turbocharged Direct Injection) pe care noi l-am facut Turbo Diesel pe Injectie, ca doar suntem romani si nemtii trec initiale romanesti pe Passat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 petrol = gasoline (in engleza). la motorina se spune diesel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 (editat) Pt cei ce cred ca lantul trebuie totusi uns si vor sa faca lucrul acesta automat si pt a intrerupe disputele lingvistice, pun cateva poze cu ceeace mi-am facut eu. Dupa mai multe incercari am ajuns la o varianta care functioneaza in orice conditii (drumuri proaste, noroi si ploaie). Pana acum am peste 3500 km de cand nu am folosit sprayul si nu am spalat lantul. Spor la lucru! Editat Iunie 4, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 Super tare! Cum ai facut? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucian45 Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 (editat) sistemul de ungere cu ulei nu este bun ( arunca ulei pe cauciuc ) => derapeaza , testat de mine ( 1 picatura la 4 minute ) astazi am demontat unul si proprietarul avea sistemul cumparat si era nemultumit de aceeasi problema ( derapa ) Editat Iunie 4, 2009 de lucian45 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 sistemul de ungere cu ulei nu este bun ( arunca ulei pe cauciuc ) => derapeaza , testat de mine ( 1 picatura la 4 minute )astazi am demontat unul si proprietarul avea sistemul cumparat si era nemultumit de aceeasi problema ( derapa ) serios ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 sistemul de ungere cu ulei nu este bun ( arunca ulei pe cauciuc ) => derapeaza , testat de mine ( 1 picatura la 4 minute )astazi am demontat unul si proprietarul avea sistemul cumparat si era nemultumit de aceeasi problema ( derapa ) Mie imi cam suna a fantezie asta, dar fie. Daca supraungi, atunci da, atunca de pe lant; e de inteles! De asta exista sisteme de reglare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iunie 5, 2009 Share Postat Iunie 5, 2009 sistemul de ungere cu ulei nu este bun ( arunca ulei pe cauciuc ) => derapeaza , testat de mine ( 1 picatura la 4 minute )astazi am demontat unul si proprietarul avea sistemul cumparat si era nemultumit de aceeasi problema ( derapa ) eu am o picatura la 50 secunde si probabil ca la temperaturi mai mari (decat atunci cand fac reglajul) porbabil pica si mai des. Vreau sa spun ca ungera e abundenta pentru sosea si insuficienta pentru macadame cu praf. Nu derapeaza din cauza ungatorului, alte piese pot fi devina: anvelopa sau "piesa" dintre sea si ghidon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Iunie 5, 2009 Share Postat Iunie 5, 2009 Ultima data cand am uns lantul l-am dat cu ulei de tranzmisie. Dupa 2-3 zile mi se parea ca nu mai este deloc pe lant. Ce nu fac bine? Cred ca trec iarasi pe spray... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Iunie 5, 2009 Share Postat Iunie 5, 2009 Pt cei ce cred ca lantul trebuie totusi uns si vor sa faca lucrul acesta automat si pt a intrerupe disputele lingvistice, pun cateva poze cu ceeace mi-am facut eu. Dupa mai multe incercari am ajuns la o varianta care functioneaza in orice conditii (drumuri proaste, noroi si ploaie). Pana acum am peste 3500 km de cand nu am folosit sprayul si nu am spalat lantul. Spor la lucru! roata se murdareste sau nu sare pe ea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Iunie 5, 2009 Share Postat Iunie 5, 2009 Se murdareste de ulei amestecat cu praf jeanta rotii, dar aceasta mizerie se spala usor cu apa calda si sampon, odata cu spalarea curenta a motorului. Pe cauciuc la mine nu se murdareste. Nu-mi aluneca spatele. Daca reglezi debitul la 4 picaturi pe minut (reglaj pe care-l recomand si eu pt drum bun fara ploaie si praf) este exclus sa ajunga ulei pe cauciuc. In fond vorbim de 15 picaturi pe ora timp in care ai strabatut minim 60 km. Este prea putin ulei pt a derapa. Nu toate cele 15 picaturi ajung pe cauciuc. O parte din ulei ramane in lant, o parte pe janta , alta se pierde in aer si mai ramane foarte putin pt a murdarii eventual calea de rulare. La ultimul drum de 1200 km din care peste 700 km pe ploaie sustinuta spre torentiala, am marit debitul pana la 2-3 pic/min. Ungerea a fost OK, iar cauciucul nu s-a murdarit. In cca 1000km am terminat uleiul din rezervor care in conditii normale mi-ar fi ajuns 3500 km. Eu unul sant incantat de castigul adus de ungerea continuua si nu ma refer neaparat la marirea duratei de viata a lantului, ci in special de plusul de putere la roata obtinut prin eliminarea frecarilor inutile din lantul uns din joi in pasti. Probabil ca la motoare cu puteri peste 100 CP diferenta nu se simte avand mereu o rezerva de putere nuexploatata, dar la 67 CP ai mei, conteaza cei 3-4 CP nerisipiti aiurea. Parerea mea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iunie 5, 2009 Share Postat Iunie 5, 2009 eu chiar nu inteleg cat de lung tre sa fie drumu' sa consumi un spray..?? ... daca in manual scrie ca trebuie sa il ungi la fiecare mie ... de ce sa il ung la fiecare suta de km ... pai ma duc spray-urile intr-o durata de viatza a unui kit ..ma duc dublu cat am dat pe kit ... eu cred ca dintr-un exces de zel .... va costa din ce in ce mai mult o simpla plimbare de cateva sute de km ... ..de ex..de 1 mai ...ma duc in vama .. verific daca e are destula unsoare pe el ..daca nu .. mai dau un pic ..pt ca ..am 300-400 ..km de cand am schimbat kitul ..si mai fac 750 dus intors din vama ..si il mai ung putin ..asta inainte de curatarea si ungerea lui totala pe care am sa o fac la intoarcerea din vama ... parerea mea...este ca exagerati .. in manual zice ca trebuie uns la fiecare 500 km si curatat la 1000 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Iunie 5, 2009 Share Postat Iunie 5, 2009 Eu azi l-am mai dat cu ulei de tranzmisie si dupa vreo 10 km am observat destul de mult ulei pe partea stanga a rotii din spate (bineinteles si pe janta si restu). M-am impacientat, ca urma sa ma duc pe serpentine (unde te apleci destul de mult) si am sters cauciucul cu un servetel din benzinarie. Daca nu observam, poate ca imi fugea spatele cand imi era lumea mai draga, in ceva serpentina unde cine stie cat eram de aplecat. Dar dupa ce am sters, nu s-a mai pus ulei pe roata. Cred ca doar surplusul sare de pe lant si doar in primii 10-20 de km...dupa aia, e ok. Totusi un scottoiler din ala e super treaba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 5, 2009 Share Postat Iunie 5, 2009 Ultima data cand am uns lantul l-am dat cu ulei de tranzmisie. Dupa 2-3 zile mi se parea ca nu mai este deloc pe lant. Ce nu fac bine? Cred ca trec iarasi pe spray... Ma distreaza ca multa lume nu pricepe un lucru: lubrifiantul, oricare ar fi el (vaselina, ulei de motor, smecleu Motul sau Procycle, ulei Durex etc) nu e util decit ca pelicula. Orice e surplus va sari si oricum lubrifiantul poate sa fie si cu kilogramele ca doar pelicula superficiala are un rol util. Chiar daca tu vezi smecleul ala Motul/Procycle ramas pe lant, surplusul nu foloseste la nimic. Anyway, ma fascineaza cite controverse si pasiuni poate sa stirneasca subiectul asta. Tocmai am uns lantul cu o tira de 80W90, cu pensula. Nu m-am mai murdarit, n-am mai pus cu kilogramul, rapid si eficient. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Iunie 5, 2009 Share Postat Iunie 5, 2009 Eu azi l-am mai dat cu ulei de tranzmisie si dupa vreo 10 km am observat destul de mult ulei pe partea stanga a rotii din spate (bineinteles si pe janta si restu). M-am impacientat, ca urma sa ma duc pe serpentine (unde te apleci destul de mult) si am sters cauciucul cu un servetel din benzinarie. Daca nu observam, poate ca imi fugea spatele cand imi era lumea mai draga, in ceva serpentina unde cine stie cat eram de aplecat. Dar dupa ce am sters, nu s-a mai pus ulei pe roata. Cred ca doar surplusul sare de pe lant si doar in primii 10-20 de km...dupa aia, e ok.Totusi un scottoiler din ala e super treaba! nu iti sare ulei pe zona care face contact cu soseaua a cauciucului , nu are cum ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Iunie 6, 2009 Share Postat Iunie 6, 2009 nu iti sare ulei pe zona care face contact cu soseaua a cauciucului , nu are cum ! E, uite ca sare, si inca 3 cm din partea stanga a zonei de contact cu asfaltul au fost patati binisor. Faza e ca sare pe marginea gumei, unde nu are contact cu asfaltul, dar prin invartire (cred) se prelinge pe zona de contact cu asfaltul. Am vazut cu ochii mei, pe motorul meu si am sters uleiul cu mana mea Se poate sa fi pus prea mult..data viitoare nu ma mai intind atata. Pt cei ce cred ca lantul trebuie totusi uns si vor sa faca lucrul acesta automat si pt a intrerupe disputele lingvistice, pun cateva poze cu ceeace mi-am facut eu. Dupa mai multe incercari am ajuns la o varianta care functioneaza in orice conditii (drumuri proaste, noroi si ploaie). Pana acum am peste 3500 km de cand nu am folosit sprayul si nu am spalat lantul. Spor la lucru! Sa inteleg ca e confectionat de tine? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 6, 2009 Share Postat Iunie 6, 2009 (editat) Sa inteleg ca e confectionat de tine? Daca te uiti vreo 20 pag inapoi vei vedea discutiile despre ungatoarele automate "made from bricostore parts". Editat Iunie 6, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stancu5 Postat Iunie 6, 2009 Share Postat Iunie 6, 2009 Daca reglezi debitul la 4 picaturi pe minut (reglaj pe care-l recomand si eu pt drum bun fara ploaie si praf) este exclus sa ajunga ulei pe cauciuc. In fond vorbim de 15 picaturi pe ora timp in care ai strabatut minim 60 km. ar trebui refacut un pic calculul pe aici pe undeva,nu.? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Iunie 6, 2009 Share Postat Iunie 6, 2009 ar trebui refacut un pic calculul pe aici pe undeva,nu.? Scuze, m-am grabit si abia acum am observat greseala. Este vorba de 1 picatura la 4 minute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.