fesu' Postat Mai 11, 2011 Share Postat Mai 11, 2011 carbon lorraine sunt printre cele mai bune chiar! oricum, nu scartaie placutele cu discul ci spatele placutelor cu pistonasele din etrier! copperslip din anglia mi-a da frate-miu care lucreaza intr-un santier naval. eu am si de pe louis. prefer copperslip, e mai vascoasa ca sa spun asa si tine mai bine la apa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 12, 2011 Share Postat Mai 12, 2011 Nu o sa inteleg niciodata de ce producatorii de placute de frana nu'si insotesc produsele cu ghiduri de utilizare deoarece, functie de tipul lor, respectiv exploatarea preponderenta a uneia dintre componentele frecarii - abraziva sau adeziva - ele lucreaza si deci trebuie exploatate diferit. La fel, nu am gasit niciodata un ghid minimal in care sa fie descrisa procedura care trebuie urmata la schimbarea placutelor cu alt tip (compozitie) sau cum anume trebuie rodate (coapte). Pentru a'mi raspunde mai multor intrebari despre placutele de frana cat si despre franarea in general, ceva vreme in urma am facut un studiu in acest sens. Cred ca daca aveti rabdarea sa'l parcurgeti veti gasi si comentarii in legatura cu subiectul dezbatut pe acest topic. http://www.pro-bike.ro/site/index.php/informatii-utile/pilotaj/173-totul-despre-teoria-franarii Ride sAfe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Mai 12, 2011 Share Postat Mai 12, 2011 aceeasi problema o am si eu. placute schimbate de aprox 2000 de km si scartaie uneori la franari, la viteza mica... placutele sunt carbone lorraine A3+...oare sunt de cacao astea? o sa incerc cu spray ptr frane initial si mai vedem dupa. Am avut Âşi eu aceleaÂşi plăcuțe Âşi scârțâiau Âşi la mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.sebi Postat Mai 12, 2011 Share Postat Mai 12, 2011 Acea lamela,stiu,este la locul ei si placutele sunt FERODO.Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Mai 12, 2011 Share Postat Mai 12, 2011 Tocmai am instalat ferodo platinum pe spate. Pana acu nu scartaie, poate pana ce se aseaza pe disc, ca are un pic de buza si ala, nu e tocmai nou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vice Postat Mai 13, 2011 Share Postat Mai 13, 2011 Ferodo am si eu pe Transalp si scartaie zici ca sunt cu autobuzul. Si le am de ~ 1000km si tot asa fac. Am dat si cu spay din ala de curatat discurile si degeaba. Ciudat, ca Ferodo am si la masina si acolo sunt chiar ok. Intre timp, e bine si asa, ca in trafic toti ma aud Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Mai 13, 2011 Share Postat Mai 13, 2011 Am avut Âşi Ferodo, pe față. Nu mi-au plăcut deloc, scârțiau puțin la viteză mică, atunci când nu frânam tare, dar frâna era greu dozabilă. Nu mi-au plăcut deloc Âşi au cam păpat din disc, numai Âştiu decare erau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 13, 2011 Share Postat Mai 13, 2011 Nu mai puneti FERODO. Desi exista compozitii bune, in Romania pana acum n-am vazut sa se importe. Daca incep sa scartaie nu e ceva catastrofal dar nici tocmai in regula nu este. Scartaitul este o frecventa acustica a ansablului disc placuta piston de frana. De cele mai multe ori scartaitul este produs de o transformare a materialului de frictiune intr-o "depunere" sticloasa. Se remediaza frecand placuta cu materialul de frictiune de o bucata de smirghel 240 sau 320, pusa pe o suprafata plana.Nu frecati sa ramaneti fara material de frictiune pe placuta. cel mai destept este sa se cumpere placute de calitate care sunt mai moi si nu fac santuri in discuri. Pasta de cupru nu elimina cauza, elimina doar efectul - atunci cand e vorba despre depuneri sticloase pe placuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-alex- Postat Mai 14, 2011 Share Postat Mai 14, 2011 Salut , si eu am avut si inca am niste placute de frana pe spate care scartaiau si dupa 1500 km de folosinta , din cauza asta m-am si dezobisnuit la un moment dat sa mai franez cu spatele in oras. Placutele sunt de la TRW si sunt sinterizate deci nu sunt grozave , problema s-a rezolvat la mine cu schimbul discului de frana , ce-l vechi avea santuri pe el poate asta a contribuit la scartait , pe acesta nou (sh) nu au scartait deloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.sebi Postat Mai 15, 2011 Share Postat Mai 15, 2011 Nu sunt ceramice,sunt sinterizate si scartie numai la oprire,2-3 metri,viteza infima,4-5 km/h.Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 Salut ca tot vad ca se discuta de placute am si eu o nelamurire. Anul trecut mi-am pus pe spate SBS de strada, nu stiu exact ce compozitie au, dar dupa ce s-au rodat putin, au mers super, nu scot nici un zgomot. Acum deja pe fata cred ca am ajuns la metal, ca scartie la orice frana. Am vorbit cu cineva despre faza asta cu placutele si mi-a dat un raspuns care m-a bulversat. Cika SBS-urile au insertii metalice si mananca discul foarte mult, ca Ferodo ar fi mult mai bune si sa zic 'disk friendly' si sa-mi iau mai degraba Ferodo decat SBS. Ce-i drept am Ferodo pe masina si acolo n-am observat probleme. Comparat cu ce am observat la mine plus feedbackurile de pe diverse surse parerea mea era complet alta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 Folosesc Ferodo de acu 63k km. Platinum is. Intr-adevar mananca ceva din disc dar presupun ca e normal, daca ai si frana buna... Io zic ca e in felu urmator: frane ce tin mult si nu mananca din disc nici nu opresc bine mobra. Reciproca e valabila. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cezarzanf Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 (editat) Am Ferodo Platinum pe fata si TRW pe spate. Dupa 2400km scartaie putin la viteza mica. Da uite ca nu am fost atent care scartaie. De pe fata sau de pe spate. Discurile sunt impecabile. Zici ca sunt noi noute. Prima data cand le-am auzit primavara ma uitam in stanga si in dreapta fara sa am idee de unde se aude. ) Chestia ca le-am auzit dupa ce am fost pe la munte o tura. Pana acum nu faceau. Franele tin foarte bine nu ma plang. Nesperat de bine chiar. Mai merg asa cateva zile sa vad ce si cum. Sper sa nu trebuiasca sa cumpar placute iar ca sunt de doua luni puse. Editat Mai 31, 2011 de cezarzanf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 Folosesc Ferodo de acu 63k km. Platinum is. Intr-adevar mananca ceva din disc dar presupun ca e normal, daca ai si frana buna... Io zic ca e in felu urmator: frane ce tin mult si nu mananca din disc nici nu opresc bine mobra. Reciproca e valabila. Mda din astea ma sfatuia si omul sa pun ferodo platinum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pachemon Postat Mai 31, 2011 Share Postat Mai 31, 2011 sunt o multime de tipuri de placute de frana: unele au insertia de metal din compozitie mai mare altele mai fine. exista placute minerale si sinterizate. cele minerale la "praful" ala care murdareste. cele sinterizate mult mai sanatoase pentru disc si pentru franare. mai sunt cele pro care se folosesc pe circuit. toate placutele scartaie la un anumit moment din diverse cauze: o bucata din insertia de metal din compozitie mai mare, mizerie, limitatorul de tabla care anunta uzura mare a placutei, discul poate fi si el o cauza daca s-a calit din cauza unor pistonase blocate si a fost frecat de placute o perioada mare de timp (se impune schimabrea si a discului)... etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 1, 2011 Share Postat Iunie 1, 2011 De cele mai multe ori scartaitul este produs de o transformare a materialului de frictiune intr-o "depunere" sticloasa. Aici nu sunt tocmai de acord cu tine. De cele mai multe ori scartaie ca nu iti functioneaza toate pistoanele la etrieri. O cauza mai des intalnita decat ce ai zis tu. Sau sa nu iti functioneze deloc un etrier din cei 2 de pe fata. E si intrebare la scoala de soferi, pentru profesionisti, clasica inca: De ce scartaie frianele la camion? Pt ca una din roti nu franeaza deloc sau franeaza dar nu la 100% din incapacitate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
X-eL Postat Iunie 1, 2011 Share Postat Iunie 1, 2011 Ati surprinsi ce efecte uimitoare are asupra etrierilor o curatare de rutina. O sa va fie dor de scartait. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Iunie 1, 2011 Share Postat Iunie 1, 2011 recunosc, nu mă pot abține și cer date suplimentare... așa, pe ansamblu sau pe secțiuni, de ochii soacrei sau temeinic, cu bețigașu' de urechi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Iunie 1, 2011 Share Postat Iunie 1, 2011 Ferodo sunt cele mai proaste placute de frana pe care le-am intalnit pana acum. Am facut si eu o data greseala sa cumpar asa ceva si nu am luat cea mai ieftina compozitie ci am luat unele ceva mai scumpe si au fost extrem de proaste, in sensul ca nu franau deloc si chiar aveau un scartait metalic destul de pronuntat, motiv ptr care a trebuit sa imi cumpar altele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cip11xx Postat Septembrie 12, 2011 Share Postat Septembrie 12, 2011 care sunt the best Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Septembrie 12, 2011 Share Postat Septembrie 12, 2011 (editat) De Dacie daca e sa-ti raspund strict pe masura intrebarii tale... Ce mobra ai? Editat Septembrie 12, 2011 de marcone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Septembrie 12, 2011 Admin Share Postat Septembrie 12, 2011 Daca vrea"the best" nu poate avea decit Honda, cred eu.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 12, 2011 Share Postat Septembrie 12, 2011 (editat) care sunt the best Ce motocicleta ai? Sunt multi producatori si calitatile la cei mai mari sunt relativ apropiate. Un factor important este pretul... Deci, in functie de ce motocicleta conduci si pe unde, se poate da un raspuns. Editat Septembrie 12, 2011 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cip11xx Postat Septembrie 12, 2011 Share Postat Septembrie 12, 2011 honda 1100xx black bird '97 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Wolfman Postat Septembrie 12, 2011 Share Postat Septembrie 12, 2011 (editat) honda 1100xx black bird '97 Care e the best? Ferrari 458 Italia sau Dacia 1300? Cam asta e diferenta intre Brembo si Carbone Lorraine. Pe bune, inainte sa pui intrebarea asta, te-ai gandit macar un picut? BTW, cele mai bune sunt Brenta Editat Septembrie 12, 2011 de Wolfman Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.