Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

Ai zis un cuvant foarte foarte bun acolo, paulynos. "Tolerant'. Exact asta am observat si eu. Cand nu mai 'imi iau prioritatea tot timpu' parca e mai safe. Vorba aia, prioritate ai cand ti se ofera. Ochii in 4 :)

Si sunt de acord ca nu vor sa te omoare by default. Toti suntem oameni si toti mai gresim :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu-mi dau seama daca glumesti sau nu. Hai sa-ti zic cum vad eu problema. Observ destui motociclisti, multi dintre ei incepatori care se plang de treaba asta, ca "soferii ne vaneaza" si "vor sa ne omoare" si altele din zona asta. Eu iti zic ca nu este adevarat.

 

In momentul in care o sa reusesti sa vezi care intersectii sunt problematice, desenate prost, sau care semafoare nu sunt vizibile cand bate soarele in ele ca sunt vechi si s-a matuit geamul si multi ciupesc rosul din cauza asta, care semne de cedeaza trecerea sunt de multe ori pozitionate prost si ignorate sau pe tataita cu SuperNova care inteapa DNul de pe ulita pe care locuieste si te vede pe tine la 3-4 sute de metri si nu poate sa conceapa ca tu in 1.2 secunde esti in dreptul lui pt ca are si nepotu-su moped si alea abia se taraie si crede ca are timp sa se bage. Si multe alte situatii care vin doar odata cu km adunati.

 

Adica pe scurt: sa inveti sa citesti traficul, sa te adaptezi la el si sa arati curtoazie in trafic, chiar daca esti pe prioritate, vei observa ca poti traversa orasul de la un capat la altul fara sa vrea nimeni sa te omoare, fara situatii limita si complet relaxat, de multe ori chiar mai repede decat o faceai inainte cand erai vanat in trafic pe acelasi traseu :)

 

Eu asta am invatat pe pielea mea.

Am fost prin B cu motorul si al naibii sa fiu daca a incercat vreunul sa se suie pe mine! Poate o fi fost zilele alea ceva in aer. Daca intelegi traficul, cam poti "citi" ce sofer urmeaza sa faca o prostie. Parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Dupa aprox. 1500 km vin cu un feedback scurt al unui incepator pe R6, mers preponderent in oras.

 

Prima data am sa enumar problemele de care m-am lovit.

 

- frica de a ma lasa in viraje

- plecatul de pe loc era un chin pentru mine, mi se parea ca niciodata nu plec cum trebuie, ori aproape sa moara motoru ori plecat in forta.

- point fixation ( momentu acela cand privire iti e blocata pe un obiect anume, tinzi sa te indrepti catre el)

- franarea

- downshift

 

Cum vad lucruile dupa acesti km?

 

Avantaje:

 

- docila in turatii mici 3000- 7000 rpm, asta daca nu tragi ca ghiolbanu de acceleratie, cam la 6000-7000 schimb de obicei treapta,

- arata bine...si cam atat.

 

 

Dezavantaje:

 

- greu de controlat la viteze mici

- cursa ghidonului foarte mica

- iti frigi ouale rau, daca nu mergi cu o viteza constanta de 30+ motorul se incinge repejor, plec de la semafor cum pleaca colegii cu cruiserele ( am ras la duma asta facuta de un coleg )

- dureri de maini

- instabila la denivelarile facute de tiruri pe sosea

- la o frana mai serioasa pasagerul pica ca din pod pe tine, punand o presiune mare pe mainile tale si implicit pe roata din fata

- fata de un cruiser centru de greutate e mai ridicat, crescand sansele sa te dezechilibrezi.

Pe scurt te chinui si tu si motoru.

 

 

Privind in ansamblul inca traiesc, si asta datorita conducerii preventive si a norocului bineinteles. Tine de fiecare daca vrea sa-si ia un SS pentru inceput, poate doar am avut noroc pana acum, insa deja m-am bagat in hora si acum trebuie sa joc, neavand acum alta alternativa de a cumpara altceva.

 

Overall, se poate incepe si pe un R6 dar cu o atentie sporita

 

Numa' bine!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Morningstarr

 

nu inteleg de ce incepatorii merg numai in oras si isi cumpara rachete de gen R6 sau R1 ...bine am inteles ca numai d'ástea se cauta pe OLX , e o fobie sau cum ?

si acuma sa revenim , ce inseamna conducere preventiva cu R6 in oras ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- docila in turatii mici 3000- 7000 rpm, asta daca nu tragi ca ghiolbanu de acceleratie, cam la 6000-7000 schimb de obicei treapta,

 

Schimbi la 6-7000mii... deci habar n-ai sa mergi, sau asa te-a invatat careva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@angus_young, conducerea preventiva pentru mine inseamna sa mergi dracului linistit, sa ai timp sa observi intentiile celorlalti participanti la trafic.

 

@petre.81, ce inseamna pentru tine habar n-ai sa mergi? si spune-mi ce e gresit sa schimb la 7000 atata timp cat nu am nevoie de cuplu sau putere?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@petre.81, ce inseamna pentru tine habar n-ai sa mergi? si spune-mi ce e gresit sa schimb la 7000 atata timp cat nu am nevoie de cuplu sau putere?

 

Pai sunt doua bube, zici ca schimbi la 7000 dar mergi preponderent in oras. Asta inseamna ca mergi tare prin oras desi esti incepator ori te tarasti cu a 2-a sau a 3-a prin oras ca sa mergi incet dar cu motorul turat aiurea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici ai dreptate, mai mult de a 3-a nu am cum sa merg, undeva la 4000 de ture intr-a 3a am aproape 50 km/h, totusi tin sa cred ca nu e chiar asa deranjant spre deosebire daca ai schimba la 11.000-12.000 rpm.

 

Suna dubios ce zici, pentru un R6...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bre, ce treaba aveti la ce rpm schimba omul ?

 

Cu rasnita mea, in oras, tot asa schimb la 5-7k rpm (din 11.500) in functie de cat vreau sa accelerez. Treptele 1-3 in 95% din cazuri, uneori 4 cand am liber pe podul Basarab. Nu mi se pare civilizat sa mergi cu motorul turat in oras (pt ca decibeli). In plus, ma deranjeaza si pe mine zgomotul fiindca in oras nu merg cu dopuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ ovi_ice, pe acelasi principiu merg si eu, eu zic ca 6-7k rpm e de bun simt, pe langa 15k redline-ul la R6.

 

In alta ordine de idei, am deviat putin, am spus parerea personala in privinta incepatorilor pe motociclete mari, important e sa citeasca cine trebuie.

 

PS: sunt deschis la sfaturile voastre si le astept cu drag ( fie rautacioase sau nu)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS: sunt deschis la sfaturile voastre si le astept cu drag ( fie rautacioase sau nu)

 

Ne zici si noua (dupa mia si jumatate de km) de ce ti-ai luat SS, si daca ai mai lua - in situatia ta, de incepator?

 

LE. Intreb (fara rautate) pentru beneficiul altor incepatori, nu pentru mine :)

Editat de leopold
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.Design ( astept huiduielile)

2.Nu as mai lua, nu am simtit placerea pe care credeam ca iti ofera o motocicleta.

 

Greseala a fost ca nu am incercat mai multe motociclete inainte de a cumpara un SS pentru a vedea clar ce imi place. As fi ipocrit sa zic ca nu mi-a placut absolut deloc, insa daca as dispune de bani, mi-as tranti un Dragstar de 650 sau chiar si 1100.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevaru' e ca cei mai multi, daca nu toti, ne luam motociclete pentru ca ne trebuie. Exista o nevoie stringenta care nu poate fi satisfacuta cu altceva. Nu tin minte sa fi vazut pe cineva ca si-a luat motocicleta pentru ca i-a placut.

Nu crezi ca e mai important la ce iti trebuie motocicleta, si dupa aia de care iti place?

Nu pot spune ca mi-am luat motocicleta pentru a o folosi in vre-un scop anume, am luat-o strict pentru plimbari de weekend, in timpul saptamanii nu ma prea ating de ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu crezi ca e mai important la ce iti trebuie motocicleta, si dupa aia de care iti place?

 

In cazul asta 90% din motocicletele prezente pe strada sunt luate "din greseala".

Motocicleta se cumpara cu inima, apoi vezi cum te impaci cu "particularitatile" alegerii facute.

Exceptia aici sunt incepatorii. Majoritatea acestora isi cumpara prima motocicleta "din greseala", anume cred ca li se potriveste si constata ca parca da, parca nu...

Cata vreme motocicleta detinuta te cheama la plimbare ... este motocicleta potrivita.

Restul se invata cu grija si responsabilitate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevaru' e ca cei mai multi, daca nu toti, ne luam motociclete pentru ca ne trebuie. Exista o nevoie stringenta care nu poate fi satisfacuta cu altceva. Nu tin minte sa fi vazut pe cineva ca si-a luat motocicleta pentru ca i-a placut.

 

Mno, trebuie sa recunosc c-am dat cu sutul in bara :) E buna poanta...

Ce vroiam sa spun e daca vrei sa te dai pe circuit nu-ti iei cruiser, daca vrei enduro nu iei chopper, daca vrei siriu, nu iei vespa, chestii de genul. Iti iei mobra sa te ajute, nu sa te incurce.

 

Incepe sa ma preocupe si pe mine diversificarea parcului moto propriu :) insa daca pica vre-un SS SIGUR nu ma apuc sa fac naveta sau s-o frec prin oras. Ca nu sunt masochist.

 

Nu pot spune ca mi-am luat motocicleta pentru a o folosi in vre-un scop anume, am luat-o strict pentru plimbari de weekend, in timpul saptamanii nu ma prea ating de ea.

 

Tu ai zis mai sus mers preponderent prin oras :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce sa va spun ,

Incepator , am luat motorul de 2 luni , Honda NC 750 , 7000 km pe parcursul asetor luni .... , deja am facut a doua revizie .

Genul de motor care te invita la plimbare , am facut plimbari de 400 km pe zi fara a resimtii oboseala sau disconfort , daca nu aveam vremea asta musonica parca as fi luat-o de la capat , este un motor foarte confortabil . O singura problema , saua cam inalta , stau cam pe varfuri la semafor , a trebuit sa ma obisnuiesc sa o tin pe un singur picior , este ma in regula asa .

Citeam pe aici ca te vei plictisi repede de prima motocicleta in cazul in care o iei de putere mica , posibil sa fie si asa , in cazul meu nu cred ca as vrea altceva , 55 CP m-au ajutat sa merg si cu 10 km/h si cu 170 km/h , ma simt in siguranta pe motor , simt ca-l pot controla si chiar mi-a dovedit asta de cateva ori ( niste franari de urgenta ...) , pozitia de condus este una verticala te poti bucura de peisaj fara sa numeri pietricelele din asfalt , traficul in oras este o placere , practic vad deasupra masinilor si am o imagine de ansamblu asupra drumului de parcurs .

Binenteles ca am aplicat tactica pe care o folosesc si cand eram la volan , mintea trebuie sa ajunga inaintea motorului , mai ales acolo unde cunosti traseul , sti semafoarele , sti trecerile de pietoni , anticiparea este cheia succesului si a sigurantei .

Am prieteni cu motoare sport sau supersport , stau parcate cu saptamanile , se uita ca eu folosesc motorul zi de zi , chiar daca inca mai mustacesc ei ca NC-ul arata ca un SUV , pana la urma ( incepand de la a doua bere ) recunosc si ei ca este o alegere potrivita , in cazul meu cel putin .

Si am mai spulberat un mit ,incepator mi-am luat motor nou .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu ai zis mai sus mers preponderent prin oras :)

Acolo o folosesc, dar nu am luat-o cu un scop anume adica sa merg cu ea la lucru etc. Doar sa ma duc din punctul A in B pe timp de weekend, un fel de plimbare de acasa pana la cafea cu prietenii si inapoi. Si inca sustin ca nu a fost cea mai buna alegere X-( atat din punct de vedere al unui incepator cat si modul de exploatare la care o folosesc.

» Post actualizat in 15 Jun 2018 05:51

Ce sa va spun ,

Incepator , am luat motorul de 2 luni , Honda NC 750 , 7000 km pe parcursul asetor luni .... , deja am facut a doua revizie .

Genul de motor care te invita la plimbare , am facut plimbari de 400 km pe zi fara a resimtii oboseala sau disconfort , daca nu aveam vremea asta musonica parca as fi luat-o de la capat , este un motor foarte confortabil . O singura problema , saua cam inalta , stau cam pe varfuri la semafor , a trebuit sa ma obisnuiesc sa o tin pe un singur picior , este ma in regula asa .

Citeam pe aici ca te vei plictisi repede de prima motocicleta in cazul in care o iei de putere mica , posibil sa fie si asa , in cazul meu nu cred ca as vrea altceva , 55 CP m-au ajutat sa merg si cu 10 km/h si cu 170 km/h , ma simt in siguranta pe motor , simt ca-l pot controla si chiar mi-a dovedit asta de cateva ori ( niste franari de urgenta ...) , pozitia de condus este una verticala te poti bucura de peisaj fara sa numeri pietricelele din asfalt , traficul in oras este o placere , practic vad deasupra masinilor si am o imagine de ansamblu asupra drumului de parcurs .

Binenteles ca am aplicat tactica pe care o folosesc si cand eram la volan , mintea trebuie sa ajunga inaintea motorului , mai ales acolo unde cunosti traseul , sti semafoarele , sti trecerile de pietoni , anticiparea este cheia succesului si a sigurantei .

Am prieteni cu motoare sport sau supersport , stau parcate cu saptamanile , se uita ca eu folosesc motorul zi de zi , chiar daca inca mai mustacesc ei ca NC-ul arata ca un SUV , pana la urma ( incepand de la a doua bere ) recunosc si ei ca este o alegere potrivita , in cazul meu cel putin .

Si am mai spulberat un mit ,incepator mi-am luat motor nou .

Asfalt uscat si sa te bucuri de ea, daca scrii asta cu placere inseamna ca ai facut alegerea potrivita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Salutare. Dupa multi ani in care m-am tinut deoparte, asteptand sa ma coc departe de riscurile iminente, m-am hotarat sa fac scoala moto.

Entuziasmat, am inceput sa ma uit dupa motoare. Nu sunt aproape deloc in tema cu tipurile de motoare, cilindree potrivita pentru mine samd, m-am documentat putin in ultimele zile.

Pasionat de BMW, am ajuns sa ma uit la Rxx. De fapt si acum cativa ani buni am mai aruncat cate un ochi la R80 -uri de vanzare.

 

Acum mi-au picat ochii pe R850 RT, dupa care mi-am dat seama ca R850R e mult mai frumoasa.

Si am inceput sa ma intreb: de ce nu R1150?

Dupa cateva "palme" luate virtual de la prieteni, pentru ambitiile mele, starnesc discutia si aici: cum e boxerul de 850cc pentru un incepator?

 

Experienta mea...

Cu bicicleta am cucerit Bucurestiul, soselele patriei pana la Sighisoara si Putna, plus varful Piatra Mare de doua ori. Vreo doua trante mai serioase, luate gonind nebuneste, acum ~15 ani.

Cu masina, 15 ani de permis, cateva sute de mii de km cu cateva RWD fara abs sau alte controale, in orice conditii.

Cateva sute de metri pe camp cu o MNHCK, acum multi ani.

 

 

La ce as folosi-o...

Probabil ocazional naveta 60+60km spre Bucuresti.

Ocazional drumuri de we de ~300+300km.

 

Imi place sa conduc sportiv, dar nu agresiv.

Am vreo 70 de kile.

Editat de TiL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...