Vizitator Haywood Yablomme Postat Martie 24, 2010 Share Postat Martie 24, 2010 Iar alimentatorul de laptop sau altul cu 17-22 volti e foarte bun daca ii inseriezi un bec de bord de 2 sau 4 wati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 24, 2010 Share Postat Martie 24, 2010 Nu neaparat, depinde ce are in el, multe alimentatoare nu sunt stabilizate, au doar transformatorul si puntea. In cazul asta tensiunea care-i scrisa pe el e data la valoarea ei medie, si cand o masori cu voltmetrul tot valoarea medie e afisata, dar varfurile pulsurilor de tensiune sunt mai mari si se poate incarca lejer un acumulator moto, dureaza mai mult dar se incarca. (teoretic daca valoarea medie e de 12V varfurile au amplitudinea maxima de 16.92) Daca alimentatorul e stabilizat atunci 12V nu-s suficienti. Eu ma refeream la situatia unei surse care prezinta o forma sau alta de stabilizare/filtrare (cum cred ca era cazul alimentatorului de imprimanta din discutie). In cazul unui redresor rudimentar constituit doar din traf/punte, curentul nu e chiar "continuu" ci mai degraba pulsatoriu pozitiv. Cum dupa redresare (dubla alternanta) tensiunea sufera o amplificare cu un coeficient de 1.41 (radical 2) cei 12VAC ajung la 16.9VDC (nestabilizat), relativ acceptabil pentru incarcarea unei baterii auto/moto cu plumb (nediscutand aspectul intensitatii curentului). Tensiunea stabilizata "ideala" pentru incarcare este insa, asa cum am spus, cu cca 15% mai mare decat cea nominala. Tocmai de aceea se vehiculeaza "stadardul" 13.8VDC. Ride Safe! Mesaj completat Iar alimentatorul de laptop sau altul cu 17-22 volti e foarte bun daca ii inseriezi un bec de bord de 2 sau 4 wati. Probabil ca faci confuzie cu metoda limitarii curentului prin folosirea unui bec paralel cu circuitul de incarcare. Oricum, exista multe metode empirice de a adapta o sursa nepotrivita pentru incarcarea unei baterii auto/moto insa rezultatele sunt de obicei la limita acceptabila, nerecomandate decat in cazuri de urgenta. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SRJN Postat Martie 25, 2010 Share Postat Martie 25, 2010 credeti ca daca pun bateria neincarcata de vreo 4 luni pe motor si ii dau curent de la un diesel cu baterie de 75 mAh fac vreo branza sau pierd vremea degeaba? A mea pe injectie a pornit fara nici o jena dupa aproape 4 luni(garaj incalzit). Ce amperaj baga releul de pe motocicleta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 26, 2010 Share Postat Martie 26, 2010 A mea pe injectie a pornit fara nici o jena dupa aproape 4 luni(garaj incalzit). Ce amperaj baga releul de pe motocicleta? Probabil nu era bateria descarcata. Oricum daca e 4-L porneste foarte usor. Amperajul sau puterea e data in manualul utilizatorului (cartea tehnica) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drcri Postat Aprilie 3, 2010 Share Postat Aprilie 3, 2010 Salutare tuturor! sunt si eu posesor de moto, de doar 2 saptamani! in prima sapt , moto pornea la prima cheie! in a 2 sapt a inceput sa plece din ce in ce mai greu, la a 2-a, la a 3-a, pana cand azi de dimineata nu a mai pornit deloc! mentionez ca in a 2a sapt pornea f greu dimineata, dar in cursul zilei pornea la prima cheie! sa fie bateria de vina? sa fie alte probleme? mai mentionez faptul ca in momentul in care pun contactul se aprinde si farul! deci daca nu pleaca la primele incercari e destul de probabil sa se duca bateria! ce ma sfatuiti? sa pun bateria la incarcat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Aprilie 3, 2010 Share Postat Aprilie 3, 2010 asa am patit si eu. cand am vrut sa pornesc iarna motorul bateria era cam lesinata,dadea cam greu la automat..dupa ce am pus-o 10 minute pe un redresor rusesc, se auzea altfel cum invarte, cu forta, rapid...deci si tu, daca dimineata tragi greu de ea, pune-o nitel pe redresor, eventual verifica electrolitul. nu te apuca sa schimbi cine stie ce la ea aiurea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drcri Postat Aprilie 3, 2010 Share Postat Aprilie 3, 2010 da, maine o sa o pun si eu pe un redresor! dar de ce s-a descarcat asa brusc, la iesirea din iarna? de ce in prima saptamana dupa o hibernare de 4-5 luni, a fost ok, iar in a 2-a saptamana a decedat? ma gandesc ca e posibil sa fi decedat in timpul iernii , iar fostul propietar sa nu o fi incarcat-o suficient! voi ce parere aveti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Aprilie 3, 2010 Share Postat Aprilie 3, 2010 da, maine o sa o pun si eu pe un redresor!dar de ce s-a descarcat asa brusc, la iesirea din iarna? de ce in prima saptamana dupa o hibernare de 4-5 luni, a fost ok, iar in a 2-a saptamana a decedat? ma gandesc ca e posibil sa fi decedat in timpul iernii , iar fostul propietar sa nu o fi incarcat-o suficient! voi ce parere aveti? Cati ani are bateria aia? Tipul asta de acumulator pe care il avem noi pe GS-uri mai mult de 3 ani nu tine. Si a mea face la fel. Fara s-o "intep" la redresor 5-10 minute inainte de prima cheie dimineata nu vrea sa porneasca...Alta, cadou de Paste! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drcri Postat Aprilie 3, 2010 Share Postat Aprilie 3, 2010 sincer, nu am de unde sa stiu cati ani are bateria! motorul il am de 2 saptamani ! de unde imi recomanzi alta baterie, si cam la ce pret ajunge? multam anticipat de informatii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Aprilie 3, 2010 Share Postat Aprilie 3, 2010 Vezi pe topicul asta sau asta...la alegere, functie de pretul din PM! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariuschopper01 Postat Aprilie 3, 2010 Share Postat Aprilie 3, 2010 da, maine o sa o pun si eu pe un redresor!dar de ce s-a descarcat asa brusc, la iesirea din iarna? de ce in prima saptamana dupa o hibernare de 4-5 luni, a fost ok, iar in a 2-a saptamana a decedat? ma gandesc ca e posibil sa fi decedat in timpul iernii , iar fostul propietar sa nu o fi incarcat-o suficient! voi ce parere aveti? salutare domnilor , ideea este ca propietarul sau fostul prop a incarcat bateria dar nu mai este buna si de aceea in timp se descarca inapoi , asta in cazul in care releul de la moto este bun , daca ai ceva probleme cu uncarcarea la motor s ar putea sa cumperi baterie si sa se descarce si aia . totusi cred ca bateria este de vina , insa verifica si releul e boala veche la bmw , numai bine tuturor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexxus Postat Aprilie 3, 2010 Share Postat Aprilie 3, 2010 @yo4hgx mersi de raspuns. m-am lamurit. acum am si redresor din imprimanta (facusem limitarea cu LM317 la 5V pt un alt proiect, deci doar am schimbat rezistentele pentru limitare la 14V) @binox mersi. alimentatorul scoate curent continuu, are o punte de redresare bi-alternanta la intrare, deci nefolosibil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drcri Postat Aprilie 4, 2010 Share Postat Aprilie 4, 2010 Christos a inviat! acu' cateva minute am vrut sa dau si eu bateria jos! am desfacut bornele, dar vad ca este fixata de un furtunas! care este rolul acelui furtun? e vreo problema daca il scot? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Haywood Yablomme Postat Aprilie 4, 2010 Share Postat Aprilie 4, 2010 Furtunas de evacuarea gazelor si vaporilor,ca sa nu murdareasca pe acolo cu acid. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strumfuadi Postat Aprilie 4, 2010 Share Postat Aprilie 4, 2010 Poti sa scoti furtunasul, dar ai grija sa nu uiti sa'l infigi cand pui bateria inapoi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Aprilie 4, 2010 Share Postat Aprilie 4, 2010 Christos a inviat! acu' cateva minute am vrut sa dau si eu bateria jos! am desfacut bornele, dar vad ca este fixata de un furtunas!care este rolul acelui furtun? e vreo problema daca il scot? Adevarat a inviat! nu-l scoate furtunasul! in nici un manual de reparatii sau intretinere producatorul nu recomanda sa scoti furtunasul in Duminica Pastelui!!! lasa bateria sa se odihneasca astazi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drcri Postat Aprilie 4, 2010 Share Postat Aprilie 4, 2010 Tocmai, intr-o asa zi sfanta, ma gandeam sa rasfat bateria cu o sedinta de revigorare la redresor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Aprilie 4, 2010 Share Postat Aprilie 4, 2010 Tocmai, intr-o asa zi sfanta, ma gandeam sa rasfat bateria cu o sedinta de revigorare la redresor Sau mai bine o sedinta de (vibro)masaj...ajuta la fel de mult! Cand cumperi alta noua, da-mi detalii(de unde, cu cat, garantie, etc)...sa nu mai pierd vremea sa caut. Merci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drcri Postat Aprilie 4, 2010 Share Postat Aprilie 4, 2010 sper sa-si revina dupa spa-ul asta! daca o sa fie incapatanata si o sa-si doreasca sa o reciclez, o sa-ti spun cu ce am inlocuit-o! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata01 Postat Aprilie 23, 2010 Share Postat Aprilie 23, 2010 Eu mi-am luat anul trecut in Noiembrie o baterie Exide. Parerea mea este ca aceasta baterie este ieftina, dar este f proasta si va zic si de ce: Dupa 1 luna de folosire, a venit iarna; am tinut bateria in casa. Anul acesta, la inceputul sezonului am incarcat-o si am pus-o pe moto. De atunci (de 1 luna jumate) mi-a scos peri albi. Se descarca f repede. E loterie daca porneste sau nu cand am chef sa merg cu motorul. Am verificat partea electrica la motor, tensiuni de incarcare, releu, etc; sunt OK. Intr-un final am testat bateria in felul urmator: am incarcat-o pe redresor (de calitate, nu chinezarie) si am lasat un bec de 55W legata la ea. In 10 minute a descarcat-o. Concluzia o trageti si singuri .... bateria e varza. Am gresit ca nu am fost cu motorul cand am instalat bateria la un service autorizat sa imi completeze in certificatul de garantie starea motocicletei. Acum p*** garantie. Dar sigur nu avea nici o problema motorul (nici acum nu are) pentru ca bateria dinainte m-a tinut peste 2 ani. Cat dai, atata face ... Ce baterii recomandati voi ? Ma gandeam acum sa imi iau Toplite, Yuasa ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Aprilie 23, 2010 Share Postat Aprilie 23, 2010 hmmm... dupa ce ai cumparat-o ai formatat-o pe redresor? in timpul iernii i-ai verificat nivelul de incarcare sa nu scada prea mult si sa se sulfateze? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Aprilie 23, 2010 Share Postat Aprilie 23, 2010 Al meu Varta a stat toate iarna in motocicleta afara in fata blocului. Am incercat sa poresc la -11 grade, s-a invartit dar nu a vrut mai mult decat ata, iar in Februarie cand s-a mai incalzit a pornit fara probleme, fara sa incarc samd. De atunci merg aproape zilnic fara probleme (cu baterie, cel putin). Un coleg de munca tot are ceva no-name si pateste exact ca tine, ba o ia, ba nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 23, 2010 Share Postat Aprilie 23, 2010 eu am un saito. are un an si ceva si merge foarte bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asdfghjk Postat Aprilie 24, 2010 Share Postat Aprilie 24, 2010 cu cine da: prin america sunt unanim de acord ca odissey sunt de departe cele mai bune. daca schimbati bateria mai bine puneti una din asta. http://www.odysseybatteries.com/ ca o remarca colaterala, bateriile bmw erau in mod particular proaste de noi. si cu motocicleta tinuta in casa, dupa cca 3 luni, fara incarcare nu mai porneau. de cca un an le-au schimbat, au pus cu gel am impresia, anul asta am tinut motorul peste iarna in curte sub o copertina cu prelata pe el, a stat 6 luni inclusiv in ger, nu am incarcat bateria niciodata si a pornit la primul buton. am incarcat-o ulterior. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata01 Postat Aprilie 24, 2010 Share Postat Aprilie 24, 2010 (editat) hmmm...dupa ce ai cumparat-o ai formatat-o pe redresor? in timpul iernii i-ai verificat nivelul de incarcare sa nu scada prea mult si sa se sulfateze? Cand am cumparat-o nu am formatat-o; scrie pe ea, si mi-a zis si vanzatorul ca pot sa o pun direct pe motor ; e baterie cu acid (care vine separat, il torni in ea ii pui capacelele si apoi pa). In timpul iernii a stat in casa (cam 3 luni), si nu a scazut nivelul de incarcare f mult ( avea ceva curent cat sa porneasca 1-2 motorul). Poate nu am avut grija de ea ca la carte, dar sa o folosesc numai 2 luni ??? Cea dinainte (GS) am avut-o peste 2 ani din care intr-o iarna a stat pe motor afara ... si a pornit in primavara !!! Editat Aprilie 24, 2010 de kta007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.