CMS Postat Noiembrie 7, 2016 Share Postat Noiembrie 7, 2016 Salutare ... ce tip de baterie e mai buna cea cu start AGM sau cea cu start GEL ? sau daca imi puteti recomanda o baterie la un pret accesibil as fi recunoscator. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 7, 2016 Share Postat Noiembrie 7, 2016 Salut, O sa-ti dau cateva detalii tehnice pentru lamurire, iar in final ai parerea mea pentru ca am testat/verificat cele doua tipuri constructive. AGM si GCB 1. Exista o asemanare intre acumulatorii AGM(Absorbed Glass Mat)-acid lichid și cei cu gel(Gel Cell Batteries). Pentru cele doua tipuri se aplica procesul de "recombinare" Oxigenul produs in mod normal la placile pozitive ale tuturor acumulatorilor plumb-acid (din punctul de vedere tehnic, atat acumulatorii cu gel și AGM sunt clasificati - plumb-acid) este absorbit de catre placile negative. Acest lucru blocheaza producerea hidrogenului la placile negative, iar in schimb se produce apa, care este controlata prin reactie chimica si este retinuta in interiorul acumulatorului. Rezultatul acestui proces chimic=acumulatorul este cu auto-completare, si nu are nevoie de apa distilata adaugata in electrolit ca la cele clasice. Un mare avantaj !! Procesul se numeste "supapa regulatoare" VRLA – (valve-regulated lead-acid battery ) pentru ca nu au nevoie sa fie alimentati, acumulatorii sunt sigilati. Un alt avantaj- rezista la vibratii si se pot utiliza pentru autovehicule care circula pe teren accidentat. 2. Acumulatorii GCB conțin un electrolit gelificat, "thixotropic", format din acid sulfuric, apa demineralizata pura, apa deionizata și acid fosforic- nu curge ca un lichid obisnuit, are consistenta și aspectul de vaselina. La AGM, electrolitul lichid conține acid sulfuric de inalta puritate, apa demineralizata si deionizata. Datorita proprietatilor fizice ale thixotropic/ gel electrolit acumulatorii cu gel au tendința de a pierde capacitatea mai repede decat bateriile AGM la temperaturi sub 0 grd C(vascozitatea electrolitului creste). AGM se comporta bine in medii extrem de reci, exemplu snowmobile. 3. Durata de viata este excelenta la AGM, daca acumulatorii nu sunt descarcati mai mult de 60% din capacitate. Tinand cont de pretul de cost la GCB, si faptul ca iarna acumulatorul de motocicleta este pastrat la temperaturi de peste 0 grd C(garaj), AGM este o alegere mai buna!!. De asemenea, incarcarea statica/incarcator cu unui acumulator GCB trebuie sa fie controlata, tensiunea la borne nu trebuie sa depaseasca 13,8 V, de altfel mai toate incarcatoarele inteligente sunt adaptate si la GCB. Exemplu practic/testat: Cu un AGM Yuasa intretinut in conditii normale/optime ai garantia a cel putin 6 ani!!, iar ca pret, in jur de 300-350 lei. Iar, GCB, mult mai mult .... Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Noiembrie 11, 2016 Share Postat Noiembrie 11, 2016 Salutare ... ce tip de baterie e mai buna cea cu start AGM sau cea cu start GEL ? sau daca imi puteti recomanda o baterie la un pret accesibil as fi recunoscator. Multumesc Incearca la Sorgeti, e cam cel mai bun raport calitate pret pt baterii moto. 2 ani garantat tine o baterie, la 130 ron, cea echivalenta Yuasa YT10S, e afacere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BMWs1000RR Postat Ianuarie 5, 2017 Share Postat Ianuarie 5, 2017 La 130 lei nici daca o schimbi anual nu e made lucru. Dar mai bine la 3-4 ani cu un no name. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirciulik4 Postat Ianuarie 6, 2017 Share Postat Ianuarie 6, 2017 Yuasa cumpara de 1 an : AGM, 340 lei a costat. Fara probleme de functionare, dar cand am dat bateria jos de pe motor, sa o iau in casa, am vazut ca s-a deformat carcasa. Parca a facut vid in interior. E trasa 3-4mm . Nu stiu daca sa o las asa sau sa iau masuri. Sa o desigilez? Are nevoie de electrolit/apa distilata? In 1 an (pe GSXR 600 K2) nu a avut nevoie niciodata de reincarcare. Adusa in casa, a stat 5 minute pe redresor apoi s-a oprit, semn ca e incarcata full. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 6, 2017 Share Postat Ianuarie 6, 2017 Daca un acumulator cu electrolitul diluat se descarca, el poate ingheţa chiar şi la -100C. Simptomele ingheţării: carcasa devine bombata IN EXTERIOR pentru ca lichidul din interior se transforma in substanta solida si isi mareste volumul. In majoritatea cazurilor in acumulatorul inghetat se intrerup si legaturile intre celule.La tine este deformatia in interior !! L-ai cumparat gata formatat sau l-ai formatat la domiciliu? Ce tensiune ai la borne dupa incarcare? Trebuie si o proba de pornire a motorului dupa incarcarea acumulatorului, astfel verifici capacitatea electrica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirciulik4 Postat Ianuarie 6, 2017 Share Postat Ianuarie 6, 2017 Bateria am cumparat-o de noua. Eu am turnat electrolitul, lasat la racit, sigilat , incarcat cu redresor moto de la LIDL. Totul facut ca la carte. Cu motorul am circulat din martie pana in decembrie. Nu a facut figuri si nu a necesitat vreo incarcare. Pe 27.12.2016 am luat-o in casa si am observat carcasa deformata. Pusa la incarcat si in 5 minute a decuplat. Am lasat-o inca 2 zile pe modul e iarna apoi am deconectat totul. Pe 03.01.2017 am iesit la o noua plimbare. 60 km parcursi si probabil vreo 15 porniri. Porniri/ opriri facute pentru alimentat sau miscat dintr-un loc in altul. Nu am probleme tehnice. Motorul porneste mereu foarte usor. Invarte 1 secunda si a luat-o. Am terminat si plimbarea pe 03.01.2017. Am dus bateria in casa, Am lasat-o vreo 3 ore. Apoi am pus-o iar la redresor. Nu a incarcat deloc. A verificat 1 secunda si apoi a decuplat. Nu ma induce in eroare voltajul. Sunt convins ca si amperajul din ea e in parametri. Nu stiu in ce moment din martie pana in decembrie s-a deformat. Motorul nu are probleme tehnice sau electrice. Totul este stock . Am voltmetru montat in bord (prin releu- citire direct la bornele bateriei). Statorul a fost rebobinat. Incarcarea variaza constant in intervalul 12.5-13.5V . 14V la relanti. Bateria nu a fost chinuita, descaraca sau solicitata niciodata in nici un fel. Orice pornire dureaza 1 secunda si asta e tot. Nu obisnuiesc sa las faruri aprinse sau alti consumatori . Din punctul meu de vedere....bateria nu are nici un defect ca functionalitate. Nu ma deranjeaza ca s-a deformat. Am ales o baterie mai scumpa in ideea in care o pot folosi 3-4 ani. Dilema mea e ca nu stiu ce sa ii fac. Imi e teama sa nu o afecteze mai tare daca o decapsez. O las asa, nu o las asa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 6, 2017 Share Postat Ianuarie 6, 2017 Exact, la AGM nu se intervine decat cu incarcarea pe timp de stationare/incarcator. Daca totul este in regula o pastrezi intr-o camera mai racoroasa si cu mentenata periodica/incarcare. Daca totusi vrei o rezolvare si este inca in garantie( si verificarea pe acel talon de garantie/tensiunea de incarcare la un service autorizat) o poti schimba, dar depinde de magazin si cum interepreteaza situatia. Un acumulator de genul acesta pe un motor cu instalatia electrica in parametrii si iarna cu mentenanta, functioneaza cel putin 5 ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Ianuarie 6, 2017 Share Postat Ianuarie 6, 2017 (editat) Ca tot pomeneam de Sorgetti, am lasat bateria pe moto pina la revelion, afara. Nu am mai pornit motoreta de luni bune, Masor tensiunea, 6.5V, zic clar, mi-am batut joc de ea, e terminata. Bag un alimentator liniar de 14.2V, o las 1 ora, vad ca trage inca 1.5A din sursa, asa apare si prima speranta. A doua zi motoreta porneste la 1 secunda de dat la automat. Inca o bila alba pt Sorgetti. Editat Ianuarie 6, 2017 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Ianuarie 6, 2017 Share Postat Ianuarie 6, 2017 Ca tot pomeneam de Sorgetti, am lasat bateria pe moto pina la revelion, afara. Nu am mai pornit motoreta de luni bune, Masor tensiunea, 6.5V, zic clar, mi-am batut joc de ea, e terminata. Bag un alimentator liniar de 14.2V, o las 1 ora, vad ca trage inca 1.5A din sursa, asa apare si prima speranta. A doua zi motoreta porneste la 1 secunda de dat la automat. Inca o bila alba pt Sorgetti. ai ucis 30% din CCA asa am salvat yuasa stata 1-2 ani prin garaj nici nu mai stiu de pe ce motocicleta era , am pus-o la incarcat si tinea 12.5v cateva saptamani bune . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Ianuarie 7, 2017 Share Postat Ianuarie 7, 2017 Ziceam de o baterie care costa 120ron, cu TVA. Yuasa e de pe alta planeta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 7, 2017 Share Postat Ianuarie 7, 2017 bateria ai ca re s-a supt - a pierdut apa la un momendat. Cand s-a raacit - a creat vid la interior.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jakk Postat Ianuarie 7, 2017 Share Postat Ianuarie 7, 2017 Yuasa cumpara de 1 an : AGM, 340 lei a costat. Fara probleme de functionare, dar cand am dat bateria jos de pe motor, sa o iau in casa, am vazut ca s-a deformat carcasa. Parca a facut vid in interior. E trasa 3-4mm . Nu stiu daca sa o las asa sau sa iau masuri. Sa o desigilez? Are nevoie de electrolit/apa distilata? In 1 an (pe GSXR 600 K2) nu a avut nevoie niciodata de reincarcare. Adusa in casa, a stat 5 minute pe redresor apoi s-a oprit, semn ca e incarcata full. IMG_20170106_150655 (Large).jpg IMG_20170106_150659 (Large).jpg IMG_20170106_150711 (Large).jpg IMG_20170106_150715 (Large).jpg IMG_20170106_150819 (Large).jpg aceias baterie ca si a ta cumparata in iarna anului 2013 deci sau facut 4 ani , merge sfert nu a fost incarcata niciodata tinuta in casa doar cand a fost zapada si nu am putut folosi motorul. La cum da cred ca mai merge mult si bine . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Ianuarie 7, 2017 Share Postat Ianuarie 7, 2017 (editat) aceias baterie ca si a ta cumparata in iarna anului 2013 deci sau facut 4 ani , merge sfert nu a fost incarcata niciodata tinuta in casa doar cand a fost zapada si nu am putut folosi motorul. La cum da cred ca mai merge mult si bine . imagineaxza-ti ca nu toate motocicletele incarca la fel si nu toti motociclistii le folosesc in aceleasi conditii , altfel ai vedea foarte rar diferente intre baterii de acelasi tip si capacitate, indiferent de marca. Editat Ianuarie 7, 2017 de superbec Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jakk Postat Ianuarie 7, 2017 Share Postat Ianuarie 7, 2017 imagineaxza-ti ca nu toate motocicletele incarca la fel si nu toti motociclistii le folosesc in aceleasi conditii , altfel ai vedea foarte rar diferente intre baterii de acelasi tip si capacitate, indiferent de marca. perfecta dreptate ai aici , am vazut model de baterie ca a mea care a mers 6 ani si vandut motorul tot cu ea pe el , dar si altele care au picat in 2-3 ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirciulik4 Postat Ianuarie 7, 2017 Share Postat Ianuarie 7, 2017 Mai tine si de noroc. Am avut experienta neplacuta si cu baterii Varta (la masina). Referitor la Yuasa mea, o las in pace. Merg cu ea asa pana da semne de oboseala (sper sa nu). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Ianuarie 9, 2017 Share Postat Ianuarie 9, 2017 Fix modelul asta mi-a crapat dupa 6 luni. Am tinut-o iarna in casa si in primavara nu mai tinea curent deloc. Mi-am luat una la 80 de lei si o am de 3 sezoane. Cred ca a avut defect de fabricatie ceva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 9, 2017 Share Postat Ianuarie 9, 2017 De multe ori bateriile scumpe sunt tinute mult in stoc de catre magazine - cele umplute cu acid (cam toate auto) sigur sufera si ar trebui intretinute, nu stiu cat sunt de afectate cele care vin pre-formate si cu acidul separat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Ianuarie 13, 2017 Share Postat Ianuarie 13, 2017 , nu stiu cat sunt de afectate cele care vin pre-formate si cu acidul separat. citisem pe undeva 10 ani "shelf life" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 14, 2017 Share Postat Ianuarie 14, 2017 De la inceputul anului tot vreau sa pun bateria pe redresor. Ultima data nu mai stiu cand am circulat cu mobra, cred ca a trecut (deja) o luna. Azi am reusit si agregatul de la Lidl arata 11.7V, ce-i drept conectat pe firul care alimenteaza alarma. Bateria fiind sub rezervor mi-a fost lene sa demontez ca sa ma conectez direct, eventual sa mai scot si o borna. Mobra sta in garaj, temperatura nu a scazut sub 5℃ nici o secunda, alarma nu a stat activata (consuma cevasilea oricum, dar infim zic eu). Sa-mi fac oare griji pt tensiunea scazuta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 14, 2017 Share Postat Ianuarie 14, 2017 De la inceputul anului tot vreau sa pun bateria pe redresor. Ultima data nu mai stiu cand am circulat cu mobra, cred ca a trecut (deja) o luna. Azi am reusit si agregatul de la Lidl arata 11.7V, ce-i drept conectat pe firul care alimenteaza alarma. Bateria fiind sub rezervor mi-a fost lene sa demontez ca sa ma conectez direct, eventual sa mai scot si o borna. Mobra sta in garaj, temperatura nu a scazut sub 5℃ nici o secunda, alarma nu a stat activata (consuma cevasilea oricum, dar infim zic eu). Sa-mi fac oare griji pt tensiunea scazuta? Salut, Trebuie sa-ti faci griji daca doresti sa ai un acumulator in stare buna de functionare! In functie de tensiunea la borne in gol se poate aproxima starea de incarcare a unui acumulator, astfel: 12,6 V = acumulator incarcat 100 % ; 12,4 V =acumulator incarcat 75 % 12,2 V = acumulator incarcat 50 % 12,0 V = acumulator incarcat 25 % 11,9 V =acumulator descarcat Se poate, ca avand 12,6 V la borne in gol, totusi capacitatea acumulatorului sa nu fie functionala, adica acumulatorul sa nu furnizeze curentul necesar pentru pornire. Exemplu_ daca acumulator este incarcat la minimum 75% si este solicitat pentru pornire, tensiunea masurata la borne( in sarcina) nu trebuie sa scade sub 9,5 V pentru (8-10) secunde cat conectezi demarorul.Mentinerea acumulatorului pe perioade insuficente de incarcare (sub 50%) are ca rezultat sulfatarea acumulatorului si scoaterea acestuia din uz. Monteaza un incarcator(de preferinta unul 'inteligent') si o sa vezi ca tensiunea echilibrata la borne este mai mare de 13V. Numai bine, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Ianuarie 14, 2017 Share Postat Ianuarie 14, 2017 De la inceputul anului tot vreau sa pun bateria pe redresor. Ultima data nu mai stiu cand am circulat cu mobra, cred ca a trecut (deja) o luna. Azi am reusit si agregatul de la Lidl arata 11.7V, ce-i drept conectat pe firul care alimenteaza alarma. Bateria fiind sub rezervor mi-a fost lene sa demontez ca sa ma conectez direct, eventual sa mai scot si o borna. Mobra sta in garaj, temperatura nu a scazut sub 5℃ nici o secunda, alarma nu a stat activata (consuma cevasilea oricum, dar infim zic eu). Sa-mi fac oare griji pt tensiunea scazuta? Salve! Acel "infim" la unele alarme iti poate descarca complet bateria intr-o luna de "stat". DAca acum "se incarca" o sa fie ok, parere mea. Am patit la fel la mobra acum o vreme cand s-a descarcat de la un fir de la alimentatorul de bricheta care "fura" curent. Am reusit s-o resuscitez si a mai mers 2 ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 14, 2017 Share Postat Ianuarie 14, 2017 Merci. Am pus aseara "the Lidl intelligent device" pe ea. M-am conectat pe firul alarmei ca sa nu demontez nik - lenea. N-am prevazut ca nu voi mai iesi cu mobra atata amar de timp, as fi scos naibii siguranta alarmei. Desi tot mai consuma cativa mA, cu ceasul si ce memorii o mai tine, ledul de immo vad ca dupa un timp se potoleste si nu mai licareste. La transplant daca luai contactul nu mai era nik care sa suga, astea moderne au tot felul de k@kturi. Griji nu-mi fac oricum, o baterie de ~19€ parca a tinut 6 ani si am dat mobra cu ea functionals. De vreo 2 ori am lasat-o pana s-a sleit, de alte 2 x am gasit-o cu nivelul electrolitului scazut mult si a rezistat eroic. Asta e bateria cu care am luat mobra, daca o crapa asta e, nu e o avere una noua ca nu iau "avioane". Am experiente pozitive cu Tab, niste baterii din Slovenia parca, am vandut si auto si moto si toata lumea a fost multumita, pretul e omenesc spre ieftin (sau era, ca nu am mai verificst recent). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 14, 2017 Share Postat Ianuarie 14, 2017 Tensiunea se masoara direct la bornele bateriei pentru a da un verdict clar. Altfel poti avea o cadere de tensiune pe firele pana la locul tua de masura (a mentionat bine john17 ca a masurat pe firul de alarma, fara sa spuna in clar ca nu e sigur pe metoda) sa nu mai mentionam precizia unor aparate de masura. O verificate in conditiile astea e pur orientativa, nu decisiva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 14, 2017 Share Postat Ianuarie 14, 2017 Doar nu era sa dau rezervativul jos pt atata lucru! Uite, se topeste zapada afara, maine-poimaine ies cu ea Acu' nu'sh ce sa zic, alarma e alimentata de la un + permanent de la cutia cu sigurante, mai sunt ~30 cm de fir pana la siguranta. Aparatul de masura in cazul de fata a fost cel incorporat in Lidl machine pe care nu l-am confruntat niciodata cu altceva mai profi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.