Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Salut,

 

Am vandut motorul, un cb500, cumparatorul a vrut verificare in service, unde mecanicul, dupa verificarea incarcarii, a dat verdictul ca releul de incarcare este pe duca, ajungand la aceasta concluzie in urma urmatoarelori valori ale incarcarii:

motorul la relanti (1500 rpm): 13.5v

motorul la 4000 rpm : 14.43

valoarea cu farul aprins nu a masurat-o.

 

Cand l-am intrebat de unde pana unde stie el ca e pe duca releul, mi-a spus ca oscileaza mult incarcarea :|.

Eu nu am auzit niciodata asa ceva, voi? pareri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

pareri?

un releu bun iti tine 14-14.4v constant

 

faptul ca a masurat fara consumatori baga mecanicul in oala cu prosti .

 

releul e pe duca dar poate sa mai duca un sezon sau mai multe daca este tinut sub observatie ... poate sa fie o mufa oxidata poate sa moara maine releul .. poate nu scoate generatorul suficient curent, cert e ca mecanicul nu-i cel mai inteligent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu stiu ca daca tensiunea este cuprinsa intre 13.5 la relanti si nu depaseste 14.5 in sarcina, regulatorul e ok. Ca a masurat fara consumatori si pe langa asta, a mai verificat doar rulmentii rotilor. Motocicleta avea probleme cu rulmentii de la jug (motorul avea un voblaj intre 40-80 km/h), lucru pe care cumparatorul il stia, mecanicul a zis ca acest voblaj este de la cauciuc, cauciucul fiind nou (dot1217), montat la vulcanizare moto si echilibrat (cauciucul fiind schimbat de mine tot la sfatul unui "mecanic", tocmai pentru a scapa de acel voblaj).

Faptul ca nu s-a uitat la ulei, antigel, lichid de frana, nu a zis nimic despre starea lantului, avand in vedere ca cumparatorul nu stia absolut nimic de verificarea unei motociclete, mie unu mi s-a parut lipsa de profesionalism/dezinteres/necunoastere . mi-a parut mie rau de banii platiti de cumparator pentru verificare ......

 

 

P.S. Nu era alex_en, cu toate ca eram sigur ca va aparea aceasta intrebare :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai da , 13.5 e minimul , dar cand aprinzi farul porneste ventilatorul si pui frana .. ce crezi ca se intampla ?

 

un regulator bun iti tine constant 14.4 v . scade un pic cand aprinzi farul dupa care urca iar la 14.4v .. d'aia ii zice regulator ca reguleaza :) , rectificatorul face alte chestii ... asta nu-i o problema majora la motociclete se schimba repede si aia e , un fel de consumabila cu viata lunga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba...nu stiu la alte mobre, dar la a mea japonezul zice ca masurarea se face la 4000 rpm si atat. N-am gasit nimic in manual despre masurare la relanti sau cu luminile aprinse. Pe de alta parte de la un anumit an in colo luminile nu se pot stinge. Deci masurarea se va face automat cu faza scurta aprinsa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vinde care vreun redresor din ala de la Lidl cu afisaj? Pe olx sunt nesimtiti cu preturile alea.

Edit: Mi-am luat :peace:

Editat de adidas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi cer scuze ca nu am timp sa citesc toata poliloghia din topicul despre baterii, poate cineva e amabil sa-mi spuna cum sa procedez in urmatoarea situatie:

 

Am cumparat o baterie AGM (Volton, daca conteaza), vinzatorul mi-a spus ca vin gata formate si incarcate din fabrica; am scos-o din cutie, am masurat tensiunea la borne = 12.7V.

In acest caz mai e nevoie sa o pun la incarcat (pe celebrul incarcator Lidl cu afisaj) sau e plug&play ca atare direct pe motoreta?

 

Multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am corectat .

da cel mai mult si cel mai mult injinerii ...a, si gramaticienii

 

"daca'i inteles acum ce zic

poti in continuare s-o mulgi din ibric"

 

Imi cer scuze ca nu am timp sa citesc toata poliloghia din topicul despre baterii, poate cineva e amabil sa-mi spuna cum sa procedez in urmatoarea situatie:

 

Am cumparat o baterie AGM (Volton, daca conteaza), vinzatorul mi-a spus ca vin gata formate si incarcate din fabrica; am scos-o din cutie, am masurat tensiunea la borne = 12.7V.

In acest caz mai e nevoie sa o pun la incarcat (pe celebrul incarcator Lidl cu afisaj) sau e plug&play ca atare direct pe motoreta?

 

Multumesc anticipat.

dap, pe mobra direct

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi cer scuze ca nu am timp sa citesc toata poliloghia din topicul despre baterii, poate cineva e amabil sa-mi spuna cum sa procedez in urmatoarea situatie:

 

Am cumparat o baterie AGM (Volton, daca conteaza), vinzatorul mi-a spus ca vin gata formate si incarcate din fabrica; am scos-o din cutie, am masurat tensiunea la borne = 12.7V.

In acest caz mai e nevoie sa o pun la incarcat (pe celebrul incarcator Lidl cu afisaj) sau e plug&play ca atare direct pe motoreta?

 

Multumesc anticipat.

Nu-i strica cu nimic sa o mai pui la incarcat un pic. Daca nu te grabesti nu vad de ce n-ai pune-o. La 12,7 e la limita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,motocicleta mea este la prima iarna in Romania, si fiind prima mea motocicleta as vrea sa ii dau jos bateria pe timpul iernii si am inteles ca mai trebuie incarcata din cand in cand. Imi poate recomanda cineva un redresor? Ce parere aveti de cel de la lidl?

 

 

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baterie fara intretinere, scot de pe redresor, porneste motorul. Motorul se opreste, incerc din nou,nu mai reuseste sa invarta. Gata, baterie noua tocmai cand vroiam sa fac ultima plimbare pe anul asta. Nervos, cu o surubelnita rup capacul de plastic ce adapostea dopurile . Bateria fara intretinere dar si fara apa. Adaug apa distilata, incarc o ora si bateria super, plec la drum. Inainte sa aruncati o baterie care da semne de oboseala, verificati lichidul chiar daca e SLA.

Editat de george13
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

https://youtu.be/mEO4y-RtKCk

 

Bateria sta incarcata la 12,8 apoi urca pana la 14,4 dupa care scade iar la 12,8. Sta cateva minute pe 12,8, scade la 12,7 si isi reia ciclul. Bateria e Varta de 60Ah si sta pe redresor de vreo 15 ore. Care e treaba?

Editat de adidas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum am scos-o, o las cateva ore si apoi o masor. Ideea e ca pe masina merge dar mai face figuri uneori, adica nu o ia din prima. Prezinta exact simptomele unei baterii moarte, nu invarte, lumina in bord abia se aprinde, dar la a doua, treia cheie o ia ca si cand bateria ar fi noua. Ciudat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum am scos-o, o las cateva ore si apoi o masor. Ideea e ca pe masina merge dar mai face figuri uneori, adica nu o ia din prima. Prezinta exact simptomele unei baterii moarte, nu invarte, lumina in bord abia se aprinde, dar la a doua, treia cheie o ia ca si cand bateria ar fi noua. Ciudat.

 

Circuit interior intre celule afectat din cauze diferse: socuri, calitate slaba materiale, etc. Dupa cum vezi, el se reface in anumite conditii la cresterea curentului de incarcare sau pornire, dar are o functionare aleatorie, practic nu o ofera o stabilitate in functionare. Verificarea cea mai buna se face cu un tester pentru acumulatori in care se verifica comportarea la sarcina/curentul de pornire. Masurarea dupa incarcare a tensiunii, indica gradul de incarcare, dar nu este edificatoare privind sarcina/ a suporta curentii mari.

In functie de tensiunea la borne in gol se poate aproxima starea de incarcare a acumulatorului:

2,6 V acumulator incarcat 100 % ;

12,4 V ................................. 75 % ;

12,2 V.................................. 50 % ;

12,0 V ................................. 25 % ;

11,9 V........ .....................descarcat;

Poate avea o tensiune de 12,6 V si indica teoretic o incarcarcare completa, dar ai surpriza ca aceasta sa nu poata furniza curentul necesar pentru pornirea unui motor. Pentru a verifica capacitatea acumulatorului de a furniza curentul necesar se va masoarea tensiunea la borne in sarcina(test foto). Pentru aceasta, acumulatorul trebuie sa fie incarcat in proporţie de minim 75 % (tensiunea la borne mai mare sau egală cu 12,4 V), apoi se va fi conecta la o sarcina ce va consuma de trei ori mai mult curentul nominal inscris pe aceasta, timp de maxim 15 secunde. Pentru a trece testul, acumulatorul trebuie sa aiba la final o tensiune la borne de minim 9,6 V.

Daca nu poti sa-i faci un test, verifica daca isi mentine tensiunea la cel putin 12,4 V in gol, daca nu UN ALT ACUMULATOR.

post-74268-0-91426200-1512102965_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Poftim:

 

L.e. Eu in schimb iti recomand o baterie LP, toate m au tinut minim 3 sezoane fara nici macar o problema. Tin si 5 sezoane daca motorul pe care montezi e ok.

post-96026-0-31979300-1515058559_thumb.png

post-96026-0-85470200-1515058775_thumb.png

Editat de BMWs1000RR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poftim:

 

L.e. Eu in schimb iti recomand o baterie LP, toate m au tinut minim 3 sezoane fara nici macar o problema. Tin si 5 sezoane daca motorul pe care montezi e ok.

super baterie, indeed.

din pacate (eu asa fac), la un scuter prefer sa iau caranda (pret~ 136 ron) si s-o schim la 3 ani (fix asa cum am facut de fapt, bateria veche am donat-o si mai merge de 2 ani ..) in loc de asta pentru ca..pret.

 

la mobra in schimb am preferat sa merg pe ce ai zis si tu(de peste 2 ori mai scumpa)dar merge de 5 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...