Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Imi cer scuze ca nu am timp sa citesc toata poliloghia din topicul despre baterii, poate cineva e amabil sa-mi spuna cum sa procedez in urmatoarea situatie:

 

Am cumparat o baterie AGM (Volton, daca conteaza), vinzatorul mi-a spus ca vin gata formate si incarcate din fabrica; am scos-o din cutie, am masurat tensiunea la borne = 12.7V.

In acest caz mai e nevoie sa o pun la incarcat (pe celebrul incarcator Lidl cu afisaj) sau e plug&play ca atare direct pe motoreta?

 

Multumesc anticipat.

Nu-i strica cu nimic sa o mai pui la incarcat un pic. Daca nu te grabesti nu vad de ce n-ai pune-o. La 12,7 e la limita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut,motocicleta mea este la prima iarna in Romania, si fiind prima mea motocicleta as vrea sa ii dau jos bateria pe timpul iernii si am inteles ca mai trebuie incarcata din cand in cand. Imi poate recomanda cineva un redresor? Ce parere aveti de cel de la lidl?

 

 

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baterie fara intretinere, scot de pe redresor, porneste motorul. Motorul se opreste, incerc din nou,nu mai reuseste sa invarta. Gata, baterie noua tocmai cand vroiam sa fac ultima plimbare pe anul asta. Nervos, cu o surubelnita rup capacul de plastic ce adapostea dopurile . Bateria fara intretinere dar si fara apa. Adaug apa distilata, incarc o ora si bateria super, plec la drum. Inainte sa aruncati o baterie care da semne de oboseala, verificati lichidul chiar daca e SLA.

Editat de george13
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

https://youtu.be/mEO4y-RtKCk

 

Bateria sta incarcata la 12,8 apoi urca pana la 14,4 dupa care scade iar la 12,8. Sta cateva minute pe 12,8, scade la 12,7 si isi reia ciclul. Bateria e Varta de 60Ah si sta pe redresor de vreo 15 ore. Care e treaba?

Editat de adidas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum am scos-o, o las cateva ore si apoi o masor. Ideea e ca pe masina merge dar mai face figuri uneori, adica nu o ia din prima. Prezinta exact simptomele unei baterii moarte, nu invarte, lumina in bord abia se aprinde, dar la a doua, treia cheie o ia ca si cand bateria ar fi noua. Ciudat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum am scos-o, o las cateva ore si apoi o masor. Ideea e ca pe masina merge dar mai face figuri uneori, adica nu o ia din prima. Prezinta exact simptomele unei baterii moarte, nu invarte, lumina in bord abia se aprinde, dar la a doua, treia cheie o ia ca si cand bateria ar fi noua. Ciudat.

 

Circuit interior intre celule afectat din cauze diferse: socuri, calitate slaba materiale, etc. Dupa cum vezi, el se reface in anumite conditii la cresterea curentului de incarcare sau pornire, dar are o functionare aleatorie, practic nu o ofera o stabilitate in functionare. Verificarea cea mai buna se face cu un tester pentru acumulatori in care se verifica comportarea la sarcina/curentul de pornire. Masurarea dupa incarcare a tensiunii, indica gradul de incarcare, dar nu este edificatoare privind sarcina/ a suporta curentii mari.

In functie de tensiunea la borne in gol se poate aproxima starea de incarcare a acumulatorului:

2,6 V acumulator incarcat 100 % ;

12,4 V ................................. 75 % ;

12,2 V.................................. 50 % ;

12,0 V ................................. 25 % ;

11,9 V........ .....................descarcat;

Poate avea o tensiune de 12,6 V si indica teoretic o incarcarcare completa, dar ai surpriza ca aceasta sa nu poata furniza curentul necesar pentru pornirea unui motor. Pentru a verifica capacitatea acumulatorului de a furniza curentul necesar se va masoarea tensiunea la borne in sarcina(test foto). Pentru aceasta, acumulatorul trebuie sa fie incarcat in proporţie de minim 75 % (tensiunea la borne mai mare sau egală cu 12,4 V), apoi se va fi conecta la o sarcina ce va consuma de trei ori mai mult curentul nominal inscris pe aceasta, timp de maxim 15 secunde. Pentru a trece testul, acumulatorul trebuie sa aiba la final o tensiune la borne de minim 9,6 V.

Daca nu poti sa-i faci un test, verifica daca isi mentine tensiunea la cel putin 12,4 V in gol, daca nu UN ALT ACUMULATOR.

post-74268-0-91426200-1512102965_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Poftim:

 

L.e. Eu in schimb iti recomand o baterie LP, toate m au tinut minim 3 sezoane fara nici macar o problema. Tin si 5 sezoane daca motorul pe care montezi e ok.

post-96026-0-31979300-1515058559_thumb.png

post-96026-0-85470200-1515058775_thumb.png

Editat de BMWs1000RR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poftim:

 

L.e. Eu in schimb iti recomand o baterie LP, toate m au tinut minim 3 sezoane fara nici macar o problema. Tin si 5 sezoane daca motorul pe care montezi e ok.

super baterie, indeed.

din pacate (eu asa fac), la un scuter prefer sa iau caranda (pret~ 136 ron) si s-o schim la 3 ani (fix asa cum am facut de fapt, bateria veche am donat-o si mai merge de 2 ani ..) in loc de asta pentru ca..pret.

 

la mobra in schimb am preferat sa merg pe ce ai zis si tu(de peste 2 ori mai scumpa)dar merge de 5 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salutare, ce model de baterie pentru cbr 600rr 2004 trebuie sa pun? Si daca stie cineva la modelele astea ce amperaj trebuie sa aiba la pornire, bateria anterioara a fost ytz10s de 8A, ma uitam pe net la bateria asta https://vrumauto.ro/baterii-moto/111649-baterie-moto-varta-powersports-agm-12v-8ah-ytx9-bs-ytx9-4-508012008-a514.html dar vad ca are curentul de pornire de 135A fata de 150A cea model ytz10, recomandari? Sa o aleg pe cea varta de amperaj la pornire mai mic sau sa aleg

Landport AGM 12V 8AH YTZ10S-BS?
» Post actualizat in 18 Feb 2018 06:18

Edit: Am rezolvat am luat aceeasi baterie de a fost inainte, am ytz10s(probabil asta este si in manual) firma mai putin cunoscuta("PowerRoad") si un sezon si jumatate daca ma tine tot ies mai bine decat yuasa, imi iau aproape 5 baterii in banii aia(110ron/buc) si culmea mai este si fara intretinere:))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La moto am avut si eu experiente negative cu Varta. In iarna mi-a decedat o Varta Blue de pe o masina cumparata de mine sh in 2012, precedentul proprietar o importase sh cu2 ani inainte si mi-a spus ca nu cunoaste de cand e bateria. Una peste alta minim 8 ani in conditiile in care ultimii 2 ani la mine masina mai mult a stat. Deci jos palaria pt acea Varta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De FullBat ce parere aveti? Stiu ca e pocnitoare, dar la 150 lei nu poti avea pretentii. Daca tine doua sezoane, si-a scos banii.

Nu mai stiu ce marca era fosta baterie, ca am dat-o unui prieten. Cert este ca pe capacul ei scria ca e din 2010 sau 2011.

post-92464-0-82586900-1519489241_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am tot Varta de 4 ani si a pornit motocicleta fara sa incarc bateria. Probabil unii au avut experiente mai nasoale cu ele. Depinde si cum o folosesti eu drum mai scurt de 10 km nu fac si moto porneste mereu la prima cheie.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-a tinut una la IJ vreo 8 luni. Avea 6 luni garantie si, la 2 dupa expirare, daca statea motorul in garaj >2 zile, nu mai aprindea nici becurile din bord. Ma pusesera sa-i montez si regulator electronic, ala original nu incarca destul pt gustul lor ca sa-mi valideze garantia...Probabil daca as fi avut moto cu demaror as fi apucat s-o schimb in garantie, asa doar pt 2 beculete + aprinderea a reusit sa se taraie cat sa treaca :P

» Post actualizat in 24 Feb 2018 16:51

F probabil la noi ajung stocuri vechi, nevandute prin alte tari, si de aici rata mare de nemultumiri. Aia a mea de 8 ani era din Germania.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe masina am bateria de fabrica(are 8 ani), pe un hyundai. Depinde si de noroc... azi am cumparat si eu o dracie din aia de redresor din lidl la 70 lei pare destul de ok pentru banii ceruti, incarca treptat, l-am cumparat pentru ca am vazut ca are program dedicat moto pentru incarcare la amperaj mic. Incerc sa vad daca resuscitez bateria veche cu el. Va tin la curent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Culmea este ca daca o pun pe redresor se face full(asa arata redresoru) destul de repede, este de moto din ala din lidl, dar imi ajunge de maxim 1-2 porniri, pot sa las bateria neatinsa si 10 zile si nu scade sub 12.4-12.5 care sa fie cauza? Redresoru cand afiseaza full si da afara nu cred ca mai incarca

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...