Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lucrez in domeniul de service auto,si am vazut pina acum foarte multe Varta picate dupa fix un an;inclusiv la una din masinile mele,la masina nasului meu,la un vecin de atelier si la a unui prieten.toate la un an de la  montaj;fara problele de incarcare la masini (sunt electronist).E suficient? Si eram fan Varta inainte...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, mihai c a spus:

Lucrez in domeniul de service auto,si am vazut pina acum foarte multe Varta picate dupa fix un an;inclusiv la una din masinile mele,la masina nasului meu,la un vecin de atelier si la a unui prieten.toate la un an de la  montaj;fara problele de incarcare la masini (sunt electronist).E suficient? Si eram fan Varta inainte...

 

Daca asta este experienta ta nu mai am ce spune.

Ori s-au adunat aici pe forum ghinionistii cu baterii Varta sau am avut eu noroc chior 😂

Am avut o Varta cumparata in 2013 pentru Chopper. Dupa 2 ani  i-am dat-o lui fii-miu pe Transalp, apoi dupa un an i-am luat una noua si cea veche s-a intors la mine pe Chopper. Anul acesta nu a mai pornit moto asa ca am luat una noua. Tot Varta 🙈. Asadar a tinut 6 ani. Poate daca as fi fost atent cu ea si o dadeam jos de pe chopper asta iarna ar mai fi mers, cine stie.

Si la masini nu a fost rau: Renault Koleos are o dimensiune ciudata la baterie. Si am gasit doar la Varta. La una dintre masini bateria are 6 ani iar la cea mai "tanara" are 3 ani.

 

Acuma si experienta mea pozitiva zic ca este suficienta ca sa consider ca Varta sunt baterii bune.

 

De departe cea mai tare baterie pe care am avut-o a fost una Delphi de pe duba, Renault Master. E drept ca a fost cea de fabrica si a tinut 14 ani.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, Silver Arrow a spus:

Ori s-au adunat aici pe forum ghinionistii cu baterii Varta

 

Varta, si nu numai, cred ca baga rebuturile pe Europa de Est. Asa s-ar explica ca firme consacrate ca Varta sau Bosch dau tot felul de rateuri.

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Nguyen Posibil, nu stiu ce sa spun. Tipul de la care le cumpar isi verifica fiecare baterie pe care o achizitioneaza si posibil ca importatorul sa nu ii mai dea jafuri. La inceput mi-a spus ca respingea si jumatate dintre acumulatorii livrati.

 

@mihai c in general acumulatorii de prima echipare, adica cei pusi in fabrica, au caracteristici superioare celor din magazin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 55 minute, mihai c a spus:

Si cele OEM Opel din anii 2001-2005

 

Acum 42 minute, john17 a spus:

Nu comparați bateriile (și alte piese) cu care vin mașinile din fabrică!

 

Acum 39 minute, Silver Arrow a spus:

in general acumulatorii de prima echipare, adica cei pusi in fabrica, au caracteristici superioare celor din magazin.

 

Piesele care se monteaza in fabrica sunt cea mai buna calitate disponibila in baza unui raport calitate/pret negociat intre fabrica si furnizor.

 

Piesele de schimb OEM desi sunt vandute ca piese originale nu au aceeasi calitate ca cele montate din fabrica. Indiscutabil au o calitate foarte buna dar nu aceeasi cu cele din fabrica.

 

Piesele aftermarket ale marcilor consacrate (TRW, Bilstein, Monroe, Bosch, etc) au o calitate destul de buna dar nu se compara cu fabrica sau OEM-ul. Piesele no name... cat dai atat face desi foarte rar poti avea surprize placute.

 

Chestiile astea sunt in general stiute, primele doua variante le-am aflat de la o persoana care lucreaza in domeniu si mi-am dat seama ca asa este, mai ales in cazul pieselor de schimb pentru masinile care nu se mai fabrica dar care inca exista pe piata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Update: am dat bateria jos de pe gpz și nu este yuasa, asa cum am crezut(nu știu de ce mi s-a părut după partea de sus care era la vedere). Este o varta pe care scrie 2017 de fostul proprietar, deci 2 ani a ținut. Am pus-o pe redresor și am mai mers cu ea vreo 2 zile pana când s-a descarcat sub 11v, deci e buan de aruncat 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

21 minutes ago, easy ride on! said:

Intenţionat, mulţi fabricanţi chiar montează "releul" ăsta pe lângă toba de eşapament, fără circuit de aer de răcire  :o

 

Cu consumerismul asta,ajutat si de graba noastra si lipsa noastra de informare si de actiune cetateneasca,toate firmele sunt orientate cit mai 'de unica folosinta' si cit mai dependenti sa fie consumatorii de biberonul-reprezentanta;apogeul va fi in curind,cu inchirierea masinilor catre clienti... sa te fi auzit badea Ion mai demult de asa ceva,sa iei tu 4 roti cu chirie,te trimitea direct la sanatoriu..dar de,noi credem sa cumtem tot mai destepti si de fapt suntem tot mai dependenti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu lucrez in domeniul de service auto (pe parte de electronice,nu are importanta); sunt uimit cit de bine sunt 'calculate' piesele;spre exemplu,calculatoarele de diesel Opel y20dth din anul 2000 sunt cele mai bune.apoi,an de an,aceeasi piesa a devenit mai slaba (cam 10-15% in fiecare an);aceeasi situatie si la altele cu care am contact

La fel,releele marca TYCO,idiferent ca sunt in aragaz Bosch sau in masina Opel,cedeaza...e drept ca sunt si puse la limita,dar doar astea cedeaza .

Spunea cineva ca la o fabrica de pivoti aftermarkete prin tarile de jos  au masini de testat si cind li se pare ca sunt prea buni,mai scad reteta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, mihai c a spus:

Eu lucrez in domeniul de service auto (pe parte de electronice,nu are importanta); sunt uimit cit de bine sunt 'calculate' piesele;spre exemplu,calculatoarele de diesel Opel y20dth din anul 2000 sunt cele mai bune.apoi,an de an,aceeasi piesa a devenit mai slaba (cam 10-15% in fiecare an);aceeasi situatie si la altele cu care am contact

La fel,releele marca TYCO,idiferent ca sunt in aragaz Bosch sau in masina Opel,cedeaza...e drept ca sunt si puse la limita,dar doar astea cedeaza .

Spunea cineva ca la o fabrica de pivoti aftermarkete prin tarile de jos  au masini de testat si cind li se pare ca sunt prea buni,mai scad reteta...

Daca vei avea ocazia sa lucrezi in automotive ai vedea ca producatorii auto cer an de an reducerea costurilor pieselor si subansamblelor achizitionate de la furnizori. Asta desi ele ar trebui sa se scumpeasca urmare a inflatiei.

Este evident ca dupa un anumit prag de reducere a pretului prin reducerea profitului urmeaza reducerea pretului prin ''ajustarea'' calitatii.

Partea nasoala este ca nu mai exista nici un producator auto care sa spuna ca mentine un standard al calitatii chiar cu riscul unui pret mai mare.

Pe scurt orice masina cumperi vei primi o troaca. Acesta este adevarul trist.

Din pacate toti (cuvant jignitor) de MBA-isti care conduc industria in ziua de astazi  invata pe la aceleasi scoli, dupa aceleasi manuale, cu aceeasi profesori ... Si au un singur scop, de altfel la cererea actionaritului: bani, bani si iarasi bani, cat mai multi si indiferent de urmarile pe termen mediu si lung.

 

 

Da, bag seama ca s-a activat senzorul pudic al internet-ului.

S-ar parea ca daca il faci pe un mare manager Bos Bovis se numeste ca l-ai jignit.

Din pacate ei au voie sa ne jigneasca pe noi in fiecare zi cu marfa din ce in ce mai proasta, si noi trebuie sa zambim si sa platim, ca oricum nu avem de unde sa luam alta mai buna.

Parca imi aduce aminte de niste vremuri de prin tineretea mea cand nu prea aveai de unde alege ....

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

31 minutes ago, Silver Arrow said:

Parca imi aduce aminte de niste vremuri de prin tineretea mea cand nu prea aveai de unde alege ....

traim doar un alt ...ism

ar trebui sa citim mai mult ,pina nu interzic cartile

scuze de offtopic

Editat de mihai c
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Las' că reno are roboți din ăia ca la ikea, unul trage de clanțe și deschide/inchide uși. Dacă rezistă piesa mai mult de n cicluri ce crezi? O reproiectează! Parcă e prea de tot să investești în roboți ca să poți face piese proaste... 

Omu' cu electronica auto, în jurul anului 2000 s-a eliminat Pb din aliajele de lipit. Ei bine, în anii care au urmat s-a aliat Sn cu diverse alte cheștii și lipiturile au început să crape de la vibrații. Atunci nu era așa mare prostituția producătorilor, dar directiva cu iz ecologic a făcut ecu-rile consumabile. Dacă tot zici de ghenopel, ar trebui să știi povestea ecu-rilor de c16xe. Sau sunt prea vechi? Mai e abs-ul de BMW e46 și altele care suferă de aceeași boală. Y20dth moare și ăla de ceva electronică, cred însă că e vb de aia din pompă, m-au cam ocolit mizeriile alea. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scump doamna, scump!!😂

 

Noi mergeam de la Casa Pionerilor cu dom' profesor si cumparam cu punga de 1 leu, tranzistoare cu germaniu neverificate. Era cativa lei puga.

Apoi stateam o zi doua si le sortam. Gaseam cam 20 % foarte bune. Le sortam dupa factorul beta. inca vreo 20% acceptabiile si un pogon rebut.

Alea rebut le desfaceam cu sficul si le scoteam pasta de silicon sa o punem pe la tranzistorii de putere pe radiator.

 

Treaba cu inflatia este gandita in toate tarile capitaliste de catre cei bogati  spre saracirea populatiei.

Rata inflatiei este in general in jur de 3%. Cam cu atata se scumpesc produsele anual.

Smecheria este simpla: ni se serveste cu lingurita ca e musai sa ai inflatie ca vezi doamne altfel nu se poate asigura functionarea statului.

Drept urmare banii pe care populimea ii are la banca sau saltea, cam tot aia este, isi pierd anual 3% din valoare. 

Evident caq mai cresc si lefurile dar tot timpul cu un decalaj suficient si bine gandit.

Banca (adica ai bogati) se ingrasa, populimea slabeste.

 

Da, intr-o economie sanatoasa (la cap) cheltui cat ai. Dar treaba asta s-a dus de mult.

Se imprumuta cu totii la greu ca ''sa fie bunastare''.

Priveste evolutia datoriei publice la americani incepand cu administratia Reagan. Atuncia explodat datoria publica si de atunci creste ametitor. Impreuna cu devalorizarea banilor.

 

Gata. Prea mult offtopic.

 

 

Ideea este urmatoarea: cumparam marfa din ce in ce mai proasta pentru ca noi toti dam din coada ca este tot mai ieftina. Asta inseamna bunastare, nu?

Doar ca gratis nu exista, ieftin nu rezista.

Chestie verificata de  noi toti cu fiecare achizitie.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, easy ride on! a spus:

Eee... Voi (pe la Bucale) nu aveaţi nici raţie de benzină (aia de 5l / lună / "mobră" / dacă se dă). 

Ba mai aveaţi şi acces la tranzistori ...

Pentru noi însă, un drum până la I.P.R.S. ...

De ce crezi că Ceauşescu i-a trimis pe Coman şi Stănculescu să tragă în Timişoara?

Crezi tu ca nu era ratie. Fix 5 L/luna.

Si aveam bonuri de benzina regular, aia de 90.

Dar nu o puteam lua ''decat''  de la o gazarie de pe Soseaua Chitila.

 

Dar noi nu aveam acces la ceasuri electronice si blugi ca la Timisoara 😂

Mergeam pe strada Covaci si luam de acolo le pret dublu sau triplu decat la TM.

Si noi invatam la TV bulgareste nu sarbeste 🤪

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Salutare prieteni,

 

Deoarece nu am gasit un topic dedicat acestora, iar eu spun ca e un subiect important mentinerea incarcarii bateriilor pentru perioada sezonul rece, pornim discutia despre ele.

Topicul se doreste a fi unul tehnic avansat. Diferitele tipuri de baterii existente pe motociclete, necesita o incarcare de mentinere in functie de nivelul de autodescarcare lunar.

 

Majoritatea motocicletelor nu au consum de stand-by ca la turisme, deci autodescarcarea e si in functie de temperatura, cu cat e mai mare, cu atat mai mare este reactia chimica interna.

Dpdv al constructiei, toate sunt cu Pb, variante cu acid si gel, baterii de pornire.

 

Versiunea mea este YUASA 12V-8,4Ah/C20 cu 135A curent de pornire. Ultima tura de incarcare am dat-o luna trecuta, iar azi am 12,60V in stand-by, sau 10V cu sarcina de 100Ah la 5 grade celsius temperatura de test. Se poate spune ca este > 80% incarcata, desi testul de -18 grade spune adevarul.

 

Ca sa nu mai pornim motorul pentru o reincarcare rapida, avem varianta cu incarcatoare de mentinere/redresoare moto.

Pe net sunt o multitudine de tipuri, dar la niciunul nu am gasit posibilitatea setarii curentului de incarcare si a tensiunii limita de oprire a incarcarii. Majoritatea larga sunt transformer less, deci in comutatie, cu slaba fiabilitate.

 

E drept, curentul de incarcare la baterii moto nu trebuie sa fie mare, de regula 1-5Ah long term, dar cel mai important este pragul la care se opreste incarcarea automat. Pe VRLA-AGM/GEL avem un 13,6-13,8V ca tensiune float, iar pe cele normale avem 14,2-14,4V limita. Peste acestea, bateriile incep sa se sulfateze/incalzeasca/umfle.

 

Deci incercam sa gasim modele de incarcatoare/redresoare folosite de useri cu succes de-a lungul anilor. Va rog sa scrieti experientele voastre, ce tip de aparate ati folosit, daca au functii setabile si eventual sursa de achizitie. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Optimate mi se par cele mai ok, pe încercate la auto și la moto.

Acum am un charger de la Lidl, care nu dezamăgește. Decât 600 lei pe un charger super-smecher, mai bine îmi iau baterii noi când este cazul. Încărcat cu acest charger (varianta cu afișaj albastru), bateria moto ține de două sezoane. Am dat pe un FulBat 150 lei. Dacă pică, iau alt acumulator.

 

IMG_20200118_154100.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CTEK CT5 POWERSPORT

Trei în familie, își fac treaba excelent. Bateria poate fi conectată la redresor fără să o demontezi. Redresorul are și funcție inteligentă de mentenanță, așa că poți ține bateria conectată toată iarna, dacă ai chef.

 

Mai am și unul dedicat de la Ducati, care, la fel, are și funcție de mentenanță și poate fi conectat la baterie fără ca aceasta să fie demontată de pe motoretă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ce tensiune se opreste incarcarea la cele de Lidl?

Si din punctul meu de vedere aceste aparate nu merita mai mult de 100 de lei, atata timp cat o baterie (cel putin pentru mine) costa undeva la 230 de lei.

 

Ideea este ca sa nu strice bateria prin supraincarcare. Cum putini au aparate de masura si mai nimeni tester special de baterii, eu unul incerc sa ajut comunitatea in acest sens.

Voi achizitiona un incarcator simplu si va spun daca isi merita banii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...