gn77b Postat Mai 16, 2014 Share Postat Mai 16, 2014 (editat) Citeste cu atentie: " pot fi abateri si de 0.5V la 12V masurati". Nu am zis ca toate au acele abateri.Multimetre sovietice? Cred ca glumesti (doar e dragul de a glumi). 12.35V in loc de 12.00V masoara ap de pe biroul meu. Avem in firma unul singul calibrat la sub 1 % . Nu m-a pasionat subiectul erorilor apartelor de masura pina nu am masurat citeva baterii moto si eram uimit, cum naiba sa stea bateria la 13.5V, dupa citeva zile de la incarcare. Le tine sa vada daca e o tensiune in punctul masurat, ca are 100mV in plus sau in minus, nu e deloc important . Mai pe intelesul tau, daca in loc de 5V ai 0,08V, e clar ca ai o problema e rezolvat, daca ai 4.9V, totul e OK. Ce scrii acolo nu e conform cu realitatea. Daca te uitai pe link observai ca, raminind la exemplul tau, abaterea de la o tensiune de referinta de 5V a fost 0,02V in cel mai rau caz, la majoritarea aparatelor a fost de 0,01V. Nu stiu de ce deformezi datele, acea eroare de 0,1V nu e constanta pe tot intervalul de masurare, tu vrei sa para ca e un offset care ramine constant de la 1000V la 1V. Am 2 aparate de masura f ieftine, la o tensiune masurata de cca 12V unul indica 11,94, celalalt fluctueaza intre 11,93 si 11,95. Pentru sarcina discutata aici (masurarea unei baterii) asa ceva e prea bun. 12.35V in loc de 12.00V masoara ap de pe biroul meu.Is curios sa vad si eu o poza cu aparatul ala cu abaterea aia dar mi-e sa nu ti se fi stricat subit camera foto Editat Mai 16, 2014 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Mai 17, 2014 Share Postat Mai 17, 2014 Is curios sa vad si eu o poza cu aparatul ala cu abaterea aia dar mi-e sa nu ti se fi stricat subit camera foto Uita-te la Fluke pe site sunt cateva modele foarte acurative. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Mai 17, 2014 Share Postat Mai 17, 2014 Am un Fluke si un no-name. Daca masor o baterie cu motor oprit, cam indica la fel. Daca pornesc motor, cel no-name, in functie de noroc, ia o razna, sau indica ceva stabil dar eronat. Diferenta banuiesc ca o face ecranare / deparazitare la Fluke si probabil felul in care masoare - un multimetru DC care functioneaza corect de obicei arata o valoare medie, nu varfuri, nu minim. Eventul arata effective / RMS daca e mai bun. Asa la un voltaj stabil fara o sursa de bruiaj mai toate trebuie sa arata ceva de aproape de adevarul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 19, 2014 Share Postat Mai 19, 2014 Uita-te la Fluke pe site sunt cateva modele foarte acurative.Eu m-am referit la aparatul ala care da erori de 0,3V sau nu stiu cit. Aia e o inventie. Normal ca Fluke is precise, dar costa cit costa si din motive care nu au legatura cu precizia. Tot ce am vrut sa zic (si o sa repet de o mie de ori daca e nevoie) e ca un aparat trebuie sa fie adecvat sarcinii pe care trebuie sa o indeplineasca, nu mai mult. Nu masori terenul arabil cu micrometrul. Ca idee, cel mai ieftin Fluke de pe Farnell: http://ro.farnell.com/fluke/fluke-113/multimeter-digital-hand-held-6000/dp/1578321 534 RON Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian69 Postat Mai 22, 2014 Share Postat Mai 22, 2014 Mare Ti-e gradina. De obicei unde nu stiu întreb! Nu înțeleg ce a părut in neregulă de faci acestă afirmatie! A doua varianta. Linia curbata e pentru alternativ. Uite poate te ajuta si asta. http://www.douamaini.ro/cum-sa-folosesti-un-multimetru/ Merci Danny Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Mai 23, 2014 Share Postat Mai 23, 2014 Salut revin cu o intrebare pentru cine stie. Daca ai alarma instalata pe motor e motiv de pierdere a garantiei la baterie? Intamplator am gasit actele bateriei decedate si mai am o luna de garantie, am fost cu ea la service si mecanicul a verificat incarcarile care erau ok si in termen. M-a intrebat daca am alarma, i-am zis ca da, dar e deconectata de 2 ani ca n-o mai folosesc. Si a inceput sa-mi tina teoria chibritului ca din cauza asta s-a distrus bateria, adica stie el mai bine decat mine, daca am avut alarma pusa sau nu. Am incercat sa-i explic ca bateria a stat culmea in casa nu pe motor si cu atat mai putin sa fi avut treaba cu alarma iarna asta, plus ca de cand am curte si garaj am deconectat alarma de la circuit. Oricum mi-am luat o alta baterie, dar m-a deranjat atitudinea cum ca incerc sa-i pacalesc, de parca au fabrica de baterii in spatele curtii si eu vreau sa-i trag pe sfoara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_dive_eagle Postat Mai 23, 2014 Share Postat Mai 23, 2014 Salut revin cu o intrebare pentru cine stie. Daca ai alarma instalata pe motor e motiv de pierdere a garantiei la baterie? Intamplator am gasit actele bateriei decedate si mai am o luna de garantie, am fost cu ea la service si mecanicul a verificat incarcarile care erau ok si in termen. M-a intrebat daca am alarma, i-am zis ca da, dar e deconectata de 2 ani ca n-o mai folosesc. Si a inceput sa-mi tina teoria chibritului ca din cauza asta s-a distrus bateria, adica stie el mai bine decat mine, daca am avut alarma pusa sau nu. Am incercat sa-i explic ca bateria a stat culmea in casa nu pe motor si cu atat mai putin sa fi avut treaba cu alarma iarna asta, plus ca de cand am curte si garaj am deconectat alarma de la circuit. Oricum mi-am luat o alta baterie, dar m-a deranjat atitudinea cum ca incerc sa-i pacalesc, de parca au fabrica de baterii in spatele curtii si eu vreau sa-i trag pe sfoara. O alarma cu acte in regula consuma curentul din baterie, nu o distruge. Cel putin asa ar trebui, dar daca domnia sa vanzatorul vrea sa te scoata din garantie iti va acuza si praful pe borne. Iar pentru ala nu poti sa zici ca nu esti direct vinovat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 24, 2014 Share Postat Mai 24, 2014 Adevarul e ca in timp alarma omoara bateria, dar daca a fost deconectata evident ca minca rahat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Mai 27, 2014 Share Postat Mai 27, 2014 (editat) Mda am cam picat de fraier la faza asta. M-am luat degeaba de oameni pentru ca ei nici macar nu se ocupau de garantia bateriei.Nici ei nu mi-au explicat lucrul asta din prima nici eu nu le-am explicat ce voiam de la ei si s-au creat tensiuni care nu aveau sens.Am fost trimis la ei aiurea, cand de fapt nici nu se ocupau de acest lucru. Acu trebuie sa aflu la cine trebuie sa ma duc cu adevarat si daca ma mai duc undeva. Editat Mai 27, 2014 de danny_nt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Mai 28, 2014 Share Postat Mai 28, 2014 sa facem un pic de fizica de scoala generala o baterie, ca si o galeata cu apa, are o capacitate( adica e plina de curent , ca si o galeata cu apa ). daca din galeata bei , se va goli, chiar daca bei putin ( cu un pahar , de exemplu ). o alarma pe mobra este un consumator maricel ( Cam cum ai bea cu o halba de bere dintr o galeata ) daca galeata se goleste si ramana goala un timp nu se intampla nimic, insa o baterie golita ( si vorbim de baterii auto/moto ) se distruge fizic , proces irevesibil. Bateriile acestea se mentina incarcarcate si niciodata nu se vor " epuiza " , din motive tehnologice golirea lor completa ( golire care intervine cand un consumator " bea" din ea, iar alarma bea permanent ) este echivalenta cu o crima, bateria nefiind supusa in acest caz, garantiei. Asta e pe scurt, detaliile nu si au rostul in acest moment. CAzul discutat este in ipoteza in care galeata nu se " mentina plaina dupa fiecare halba bauta" respectiv bateria de pe vehicol nu se incarca . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Mai 28, 2014 Share Postat Mai 28, 2014 A mea a tinut 4 ani cu alarma, dar mai mult de 2-3 zile nu sta nepornita. Da, bateriile astea trebuie sa stea tot timpul incarcate pentru a avea viata lunga. Daca motocicleta e folosita frecvent, e ok alarma, nu apuca sa goleasca bateria. Daca sta nepornita cu saptamanile, cu alarma pusa, atunci alarma dauneaza bateriei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Iunie 29, 2014 Share Postat Iunie 29, 2014 http://www.electrexworld.co.uk/acatalog/Troubleshooting-3P-PMG-&-RR.pdf Un ghid util pt diagnosticarea bateriei și a sistemului de încărcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crysandcrys Postat Iulie 4, 2014 Share Postat Iulie 4, 2014 heeeeeeeelp... .asazisele baterii uscate se pot reincarca ca si cele clasice? am probleme cu ea, motorul a stat prea mult pe dreapta....mssssssssss Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Animads Postat Iulie 30, 2014 Share Postat Iulie 30, 2014 Cum pot sa pornesc motorul folosind curent de la masina? Mi-a murit bateria de nici luminile in bord nu se mai aprind cand bag cheia...e cam urgent ca maine plec la un drum .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Iulie 30, 2014 Share Postat Iulie 30, 2014 tragi cabluri sanatoase, de preferat specializate (nu, nu d-alea de 20-30 de lei din benzinarii) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Animads Postat Iulie 31, 2014 Share Postat Iulie 31, 2014 Nu mi-am mai batut capul. Cumparat baterie Yuasa=No problem! Am cautat pe internet si am intrebat in stanga si in dreapta: motocicleta poate sa fie pornita folosind curent de la masina, important e sa aiba acelasi voltaj. Unii au spus ca e important si amperajul,ca cica arzi diodele daca amperajul nu este acelasi. Altii ca nu conteaza si ca merge asa. Nu stiu ce sa zic in privinta asta Stiu ca nu am descoperit eu gaura din macaroana, pe undeva pe forumul asta sunt sigura ca scrie despre acest subiect, dar am mai actualizat informatia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 1, 2014 Share Postat August 1, 2014 Sa fie acelasi curent nici nu are cum, ajunge sa te uiti la dimensiunile unei baterii de masina ca sa banuiesti ca are sigur ceva in plus fata de cele moto. Dar imi miroase a genul de subiect pe care se poate discuta pina la umplerea serverului fara vreo concluzie clara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cyclops Postat August 11, 2014 Share Postat August 11, 2014 Pun o intrebare. Sunt sigur ca s-a mai discutat pe topic, dar sunt cumva presat de timp si sa citesc 58 de pagini... . Am probleme cu releul de incarcare... si sunt zgarcit si nu vreau sa dau 500-600 lei pe unul original nou. In afara de faptul ca nu sunt asa fiabile, daca iau unul chinezesc de ATV, tot cu 5 fire ca al meu (3 galbene si 2 rosu si negru) imi rezolva problema? Multumesc anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 11, 2014 Share Postat August 11, 2014 Depinde de noroc... unii merg de 1-2-3 ani cu asa ceva, eu nu am avut norocul asta, am cumparat unul de pe ebay si din start imi incarca 15+v. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cyclops Postat August 11, 2014 Share Postat August 11, 2014 pai din start ATV-ul are mai multi consumatori decat motocicleta, deci teoretic e posibil sa dea mai mult curent, dar pt aprox 100 lei, o sa incerc. O sa fiu atent la masuratori dupa, si daca nu scoate in regula, o sa ma scobesc undeva si o sa iau unul pentru mobra mea... OEM sau aftermarket... Multumesc oricum de reply Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat August 11, 2014 Share Postat August 11, 2014 Care sunt consumatorii aia mai multi pe un atv ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat August 11, 2014 Share Postat August 11, 2014 2 faruri, 2 stopuri, 2 proiectoare... nu obligatoriu dar multe au. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat August 11, 2014 Share Postat August 11, 2014 Si asa multe iti par? Spre exemplu, la mobra mea,pot fii aprinse 5 becuri la far(unu faza scurta,2 faza lunga si 2 pt pozitii), 2 la stopul spate la pozitie,aceleasi 2 si pt stop frana...daca mai si semnalizez e clar. Deci nu vad cum un atv are mai multi si mai mari consumatori. Corect,nu toate mobrele sunt la fel, asta fiind valabil si la atv'uri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cyclops Postat August 11, 2014 Share Postat August 11, 2014 Un amic mi-a gasit printre piesele care i-au ramas cand a vandut ATV-ul un releu de incarcare pe care mi l-a cedat. Dilema mea este ca respectivul releu are 2 mufe. Una cu 3 fire de aceiasi culoare (care sunt 90% sigur ca merg pe alternator) si 3 fire la cealalta mufa (rosu, negru si verde). Ma gandesc ca nu va merge divaisu cu cel verde lasat in aer, de aceea ii intreb, pe aceia dintre noi cu mai multe valente in electrica / electronica, unde sa leg firul verde? Pe (+) sau pe (-) spre baterie? Va multumesc anticipat » Post actualizat in 11 Aug 2014 17:35 Un amic mi-a gasit printre piesele care i-au ramas cand a vandut ATV-ul un releu de incarcare pe care mi l-a cedat. 20140811_194650.jpg Dilema mea este ca respectivul releu are 2 mufe. Una cu 3 fire de aceiasi culoare (care sunt 90% sigur ca merg pe alternator) si 3 fire la cealalta mufa (rosu, negru si verde). Ma gandesc ca nu va merge divaisu cu cel verde lasat in aer, de aceea ii intreb, pe aceia dintre noi cu mai multe valente in electrica / electronica, unde sa leg firul verde? Pe (+) sau pe (-) spre baterie? Va multumesc anticipat Am mai gasit niste scheme electrice...cel cu 5 fire e la mine la motocicleta, iar cealalta cu un regulator compatibil cu al meu... Cu umilele mele amintiri din scoala vad ca firele negru si verde se duc pe (-) dar in zone diferite. Am inteles bine sau am citit prost schema? » Post actualizat in 17 Aug 2014 09:01Intrebare de 5.000 de puncte. Vreau sa inlocuiesc pe motocicleta o mufa cu 2 pini de pe releul de incarcare, care sa reziste la curentul care ar circula prin ea. Poate sa-mi spuna vreun electronist amator sau profesionist cam ce calitati ar avea curentul care trece de la releu spre baterie? Stiu ca ar trebui sa fie mai mic de 15V, dar amperajul nu-l stiu. Bateria este de 8 amperi, si mufa la care ma gandesc (Tamiya mare / mica) rezista la un maxim de 15 A. Oare reusesc sa o topesc daca o pun acolo? Multumesc Anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat August 19, 2014 Share Postat August 19, 2014 salut ... probabil s-a mai discutat, dar nu am gasit in ultimile 5-6 pagini, asa ca intreb ceva poate prostesc pentru greii din motociclismul forumistic. Trebuie sa cumpar o baterie Yuasa YTX12-BS. Pe toate site-urile pe care am gasit-o imi spune ca vine cu acidul separat si instructiunile de rigoare. Deci eu trebuie sa pun acidul in baterie ... iar acum intrebarea ... trebuie sa cumpar si incarcator? ... sau se produce o minune chimica si acidul ala face 12 volti instantaneu dupa ce l-am pus in baterie? Stiu ... si eu rad de mine ... dar intreb, pentru ca un charger e in jur de 40-50 lire ... si nu mai am ce face cu el dupaia. Merci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.