Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator darcocbr

Salut baieti. Ma intereseaza procedura cu o baterie noua. Inainte de a o pune pe mobra, cat timp sa o tin la incarcat pe redresor? Ce mai trebuie facut ? Va mulțumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu n-am pus-o deloc pe redresor... pus acidul, lasata vreo ora, masurata - 12,7v (sau pe acolo). Pusa pe mobra, pornita si aia e. De 2 saptamani e totul bine, lasata si cu farul aprins, omorata de vreo 10-12 ori la automat cand am ramas fara benzina si s-a golit carburatorul... incarcarea e buna, bateria tine f bine.

Daca dupa activarea bateriei nu ai voltaj suficient, pune-o vreo ora, doua pe redresor... dar cred ca depinde si de redresor, ce amperaj scoate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Am inteles. Asa voi face. Mersi frumos.

 

Salut din nou. Spuneti-mi va rog daca mobra incarca asa cum trebuie. Am pus baterie noua iar cifrele sunt următoarele :

-la relantiu (1100rpm) si fara consumatori incarca 15,19 v.

-tot la relantiu, cu faza scurta, incarca 15,07 v.

-cu faza lunga, turat la 4000, incarca 15,01 v, iar cu scurta la 4000 incarca 15,19 v.

Dupa cum arata, pare ok. Sper ca dupa ce va sta doua zile, nu se va mai descarca. In caz contrar voi da foc..la ceva :)))

Mulțumesc ,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E cam mult... 14-14,5v ar trebui sa incarce in ture mai mari si 12,5-13v la ralanti. Asta in linii mari... verifica si cat zice manualul ca ar trebui sa ai.

Si vezi sa nu fie aparatul de masura decalibrat, sa indice aiurea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

da,asa e. am masurat si cu alt multimetru iar valorile difera. sunt mai mici, in jur de 14,7. cum a spus si colegul,era aparatul decalibrat. si fa, bateria este cu gel. va multumeac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aparat de masura decalibrat. Nu luati de buna ca masuratoare exacta ceea ce arata un ap de masura necalibrat. Lucrez la o firma unde se gasesc vre-o 10 aparate de masura , nici unul nu arata aceeasi valoare, adica, pot fi abateri si de 0.5V la 12V masurati. Deaia exista aparate de masura foarte scumpe sau ieftine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aparat de masura decalibrat. Nu luati de buna ca masuratoare exacta ceea ce arata un ap de masura necalibrat. Lucrez la o firma unde se gasesc vre-o 10 aparate de masura , nici unul nu arata aceeasi valoare, adica, pot fi abateri si de 0.5V la 12V masurati. Deaia exista aparate de masura foarte scumpe sau ieftine.

Eu nu te cred. Exagerezi si tu de dragul exageratului. Daca crezi ca e nevoie de tehnologii avansate ca sa masori o tensiune cu precizie sub 5%, se explica de ce spui asta. Ca ai tu pe la serviciu niste multimetre sovietice de acum 30 de ani, e alta treaba.

Erori (considerabil) sub 1% la toate aparatele:

http://www.robotroom.com/Multimeter-Reviews-5.html

 

Exista si alte teste similare, cu rezultate similare.

 

PS: de ce tine firma aia aparate de masura care nu-s in stare sa masoare cu precizie mai buna de 5%? Ce face cu ele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multimetrele de 20 de ron care se gasesc peste tot au prostul obicei sa arate o tensiune mai mare cand e consumata bateria din interior. Daca il aveti de cativa ani si s-a decalibrat, schimbati bateria. In rest sunt suficient de bune pentru omul de rand. Doar nu-ti trebuie scule profesionale sa masori tensiunea la masina sau motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

pentru un amic intreb. vrea o baterie noua la mobra lui, un f4i-sport si il intereseaza codul. ms :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ytz 10s BS

 

Eu am avut un Top-lite care a tinut 4 ani. Poate mai tinea dar iarna trecuta am lasat-o pe motor si n-am mai incarcat-o deloc. In primavara era complet moarta, 3V.

Acum am o Varta.

Editat de cristidb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

deci are acelasi cod ca si mine...doar cu BS in plus :)

4 ani sa tina e mai mult decat extra/mega mult :D

ms fain

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu te cred. Exagerezi si tu de dragul exageratului. Daca crezi ca e nevoie de tehnologii avansate ca sa masori o tensiune cu precizie sub 5%, se explica de ce spui asta. Ca ai tu pe la serviciu niste multimetre sovietice de acum 30 de ani, e alta treaba.

Erori (considerabil) sub 1% la toate aparatele:

http://www.robotroom.com/Multimeter-Reviews-5.html

 

Exista si alte teste similare, cu rezultate similare.

 

PS: de ce tine firma aia aparate de masura care nu-s in stare sa masoare cu precizie mai buna de 5%? Ce face cu ele?

Citeste cu atentie: " pot fi abateri si de 0.5V la 12V masurati". Nu am zis ca toate au acele abateri.Multimetre sovietice? Cred ca glumesti (doar e dragul de a glumi). 12.35V in loc de 12.00V masoara ap de pe biroul meu. Avem in firma unul singul calibrat la sub 1 % . Nu m-a pasionat subiectul erorilor apartelor de masura pina nu am masurat citeva baterii moto si eram uimit, cum naiba sa stea bateria la 13.5V, dupa citeva zile de la incarcare.

Le tine sa vada daca e o tensiune in punctul masurat, ca are 100mV in plus sau in minus, nu e deloc important . Mai pe intelesul tau, daca in loc de 5V ai 0,08V, e clar ca ai o problema e rezolvat, daca ai 4.9V, totul e OK.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu recomand o incarcare de 4 ore cu curent mic la o baterie noua daca are 12,7 V.

 

E bine ca atunci cand se pune pe redresor o baterie descarcata, sa fie incarcata cu 0,3-0,4 A, nu mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citeste cu atentie: " pot fi abateri si de 0.5V la 12V masurati". Nu am zis ca toate au acele abateri.Multimetre sovietice? Cred ca glumesti (doar e dragul de a glumi). 12.35V in loc de 12.00V masoara ap de pe biroul meu. Avem in firma unul singul calibrat la sub 1 % . Nu m-a pasionat subiectul erorilor apartelor de masura pina nu am masurat citeva baterii moto si eram uimit, cum naiba sa stea bateria la 13.5V, dupa citeva zile de la incarcare.

Le tine sa vada daca e o tensiune in punctul masurat, ca are 100mV in plus sau in minus, nu e deloc important . Mai pe intelesul tau, daca in loc de 5V ai 0,08V, e clar ca ai o problema e rezolvat, daca ai 4.9V, totul e OK.

Ce scrii acolo nu e conform cu realitatea. Daca te uitai pe link observai ca, raminind la exemplul tau, abaterea de la o tensiune de referinta de 5V a fost 0,02V in cel mai rau caz, la majoritarea aparatelor a fost de 0,01V. Nu stiu de ce deformezi datele, acea eroare de 0,1V nu e constanta pe tot intervalul de masurare, tu vrei sa para ca e un offset care ramine constant de la 1000V la 1V.

Am 2 aparate de masura f ieftine, la o tensiune masurata de cca 12V unul indica 11,94, celalalt fluctueaza intre 11,93 si 11,95. Pentru sarcina discutata aici (masurarea unei baterii) asa ceva e prea bun.

12.35V in loc de 12.00V masoara ap de pe biroul meu.

Is curios sa vad si eu o poza cu aparatul ala cu abaterea aia dar mi-e sa nu ti se fi stricat subit camera foto :) Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Is curios sa vad si eu o poza cu aparatul ala cu abaterea aia dar mi-e sa nu ti se fi stricat subit camera foto :)

Uita-te la Fluke pe site sunt cateva modele foarte acurative.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un Fluke si un no-name. Daca masor o baterie cu motor oprit, cam indica la fel. Daca pornesc motor, cel no-name, in functie de noroc, ia o razna, sau indica ceva stabil dar eronat.

Diferenta banuiesc ca o face ecranare / deparazitare la Fluke si probabil felul in care masoare - un multimetru DC care functioneaza corect de obicei arata o valoare medie, nu varfuri, nu minim. Eventul arata effective / RMS daca e mai bun.

Asa la un voltaj stabil fara o sursa de bruiaj mai toate trebuie sa arata ceva de aproape de adevarul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uita-te la Fluke pe site sunt cateva modele foarte acurative.

Eu m-am referit la aparatul ala care da erori de 0,3V sau nu stiu cit. Aia e o inventie.

Normal ca Fluke is precise, dar costa cit costa si din motive care nu au legatura cu precizia.

Tot ce am vrut sa zic (si o sa repet de o mie de ori daca e nevoie) e ca un aparat trebuie sa fie adecvat sarcinii pe care trebuie sa o indeplineasca, nu mai mult. Nu masori terenul arabil cu micrometrul.

 

Ca idee, cel mai ieftin Fluke de pe Farnell: http://ro.farnell.com/fluke/fluke-113/multimeter-digital-hand-held-6000/dp/1578321

 

534 RON

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut revin cu o intrebare pentru cine stie.

Daca ai alarma instalata pe motor e motiv de pierdere a garantiei la baterie?

Intamplator am gasit actele bateriei decedate si mai am o luna de garantie, am fost cu ea la service si mecanicul a verificat incarcarile care erau ok si in termen.

M-a intrebat daca am alarma, i-am zis ca da, dar e deconectata de 2 ani ca n-o mai folosesc. Si a inceput sa-mi tina teoria chibritului ca din cauza asta s-a distrus bateria, adica stie el mai bine decat mine, daca am avut alarma pusa sau nu. Am incercat sa-i explic ca bateria a stat culmea in casa nu pe motor si cu atat mai putin sa fi avut treaba cu alarma iarna asta, plus ca de cand am curte si garaj am deconectat alarma de la circuit.

Oricum mi-am luat o alta baterie, dar m-a deranjat atitudinea cum ca incerc sa-i pacalesc, de parca au fabrica de baterii in spatele curtii si eu vreau sa-i trag pe sfoara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut revin cu o intrebare pentru cine stie.

Daca ai alarma instalata pe motor e motiv de pierdere a garantiei la baterie?

Intamplator am gasit actele bateriei decedate si mai am o luna de garantie, am fost cu ea la service si mecanicul a verificat incarcarile care erau ok si in termen.

M-a intrebat daca am alarma, i-am zis ca da, dar e deconectata de 2 ani ca n-o mai folosesc. Si a inceput sa-mi tina teoria chibritului ca din cauza asta s-a distrus bateria, adica stie el mai bine decat mine, daca am avut alarma pusa sau nu. Am incercat sa-i explic ca bateria a stat culmea in casa nu pe motor si cu atat mai putin sa fi avut treaba cu alarma iarna asta, plus ca de cand am curte si garaj am deconectat alarma de la circuit.

Oricum mi-am luat o alta baterie, dar m-a deranjat atitudinea cum ca incerc sa-i pacalesc, de parca au fabrica de baterii in spatele curtii si eu vreau sa-i trag pe sfoara.

O alarma cu acte in regula consuma curentul din baterie, nu o distruge.

Cel putin asa ar trebui, dar daca domnia sa vanzatorul vrea sa te scoata din garantie iti va acuza si praful pe borne.

Iar pentru ala nu poti sa zici ca nu esti direct vinovat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...