Geo_ZGA Postat Aprilie 29, 2014 Share Postat Aprilie 29, 2014 Nu toata lumea se naste invatata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat Aprilie 30, 2014 Share Postat Aprilie 30, 2014 Salut baieti. Ma intereseaza procedura cu o baterie noua. Inainte de a o pune pe mobra, cat timp sa o tin la incarcat pe redresor? Ce mai trebuie facut ? Va mulțumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 30, 2014 Share Postat Aprilie 30, 2014 Eu n-am pus-o deloc pe redresor... pus acidul, lasata vreo ora, masurata - 12,7v (sau pe acolo). Pusa pe mobra, pornita si aia e. De 2 saptamani e totul bine, lasata si cu farul aprins, omorata de vreo 10-12 ori la automat cand am ramas fara benzina si s-a golit carburatorul... incarcarea e buna, bateria tine f bine. Daca dupa activarea bateriei nu ai voltaj suficient, pune-o vreo ora, doua pe redresor... dar cred ca depinde si de redresor, ce amperaj scoate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat Aprilie 30, 2014 Share Postat Aprilie 30, 2014 Am inteles. Asa voi face. Mersi frumos. Salut din nou. Spuneti-mi va rog daca mobra incarca asa cum trebuie. Am pus baterie noua iar cifrele sunt următoarele : -la relantiu (1100rpm) si fara consumatori incarca 15,19 v. -tot la relantiu, cu faza scurta, incarca 15,07 v. -cu faza lunga, turat la 4000, incarca 15,01 v, iar cu scurta la 4000 incarca 15,19 v. Dupa cum arata, pare ok. Sper ca dupa ce va sta doua zile, nu se va mai descarca. In caz contrar voi da foc..la ceva )) Mulțumesc , Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 30, 2014 Share Postat Aprilie 30, 2014 E cam mult... 14-14,5v ar trebui sa incarce in ture mai mari si 12,5-13v la ralanti. Asta in linii mari... verifica si cat zice manualul ca ar trebui sa ai. Si vezi sa nu fie aparatul de masura decalibrat, sa indice aiurea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Aprilie 30, 2014 Share Postat Aprilie 30, 2014 Variaza fctie de motor. Mi-e lene sa ma uit in manual, dar de la an la an sint tensiuni diferite (aceeasi baterie). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat Aprilie 30, 2014 Share Postat Aprilie 30, 2014 Mersi baieti ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Aprilie 30, 2014 Share Postat Aprilie 30, 2014 e cam mult 15,2v . daca ai baterie cu gel ti-o strica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat Mai 1, 2014 Share Postat Mai 1, 2014 da,asa e. am masurat si cu alt multimetru iar valorile difera. sunt mai mici, in jur de 14,7. cum a spus si colegul,era aparatul decalibrat. si fa, bateria este cu gel. va multumeac. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Mai 8, 2014 Share Postat Mai 8, 2014 Aparat de masura decalibrat. Nu luati de buna ca masuratoare exacta ceea ce arata un ap de masura necalibrat. Lucrez la o firma unde se gasesc vre-o 10 aparate de masura , nici unul nu arata aceeasi valoare, adica, pot fi abateri si de 0.5V la 12V masurati. Deaia exista aparate de masura foarte scumpe sau ieftine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 8, 2014 Share Postat Mai 8, 2014 Aparat de masura decalibrat. Nu luati de buna ca masuratoare exacta ceea ce arata un ap de masura necalibrat. Lucrez la o firma unde se gasesc vre-o 10 aparate de masura , nici unul nu arata aceeasi valoare, adica, pot fi abateri si de 0.5V la 12V masurati. Deaia exista aparate de masura foarte scumpe sau ieftine.Eu nu te cred. Exagerezi si tu de dragul exageratului. Daca crezi ca e nevoie de tehnologii avansate ca sa masori o tensiune cu precizie sub 5%, se explica de ce spui asta. Ca ai tu pe la serviciu niste multimetre sovietice de acum 30 de ani, e alta treaba. Erori (considerabil) sub 1% la toate aparatele: http://www.robotroom.com/Multimeter-Reviews-5.html Exista si alte teste similare, cu rezultate similare. PS: de ce tine firma aia aparate de masura care nu-s in stare sa masoare cu precizie mai buna de 5%? Ce face cu ele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Mai 8, 2014 Share Postat Mai 8, 2014 Multimetrele de 20 de ron care se gasesc peste tot au prostul obicei sa arate o tensiune mai mare cand e consumata bateria din interior. Daca il aveti de cativa ani si s-a decalibrat, schimbati bateria. In rest sunt suficient de bune pentru omul de rand. Doar nu-ti trebuie scule profesionale sa masori tensiunea la masina sau motocicleta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat Mai 15, 2014 Share Postat Mai 15, 2014 pentru un amic intreb. vrea o baterie noua la mobra lui, un f4i-sport si il intereseaza codul. ms Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Mai 15, 2014 Share Postat Mai 15, 2014 (editat) ytz 10s BS Eu am avut un Top-lite care a tinut 4 ani. Poate mai tinea dar iarna trecuta am lasat-o pe motor si n-am mai incarcat-o deloc. In primavara era complet moarta, 3V. Acum am o Varta. Editat Mai 15, 2014 de cristidb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat Mai 15, 2014 Share Postat Mai 15, 2014 deci are acelasi cod ca si mine...doar cu BS in plus 4 ani sa tina e mai mult decat extra/mega mult ms fain Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Mai 16, 2014 Share Postat Mai 16, 2014 (editat) Eu nu te cred. Exagerezi si tu de dragul exageratului. Daca crezi ca e nevoie de tehnologii avansate ca sa masori o tensiune cu precizie sub 5%, se explica de ce spui asta. Ca ai tu pe la serviciu niste multimetre sovietice de acum 30 de ani, e alta treaba. Erori (considerabil) sub 1% la toate aparatele: http://www.robotroom.com/Multimeter-Reviews-5.html Exista si alte teste similare, cu rezultate similare. PS: de ce tine firma aia aparate de masura care nu-s in stare sa masoare cu precizie mai buna de 5%? Ce face cu ele? Citeste cu atentie: " pot fi abateri si de 0.5V la 12V masurati". Nu am zis ca toate au acele abateri.Multimetre sovietice? Cred ca glumesti (doar e dragul de a glumi). 12.35V in loc de 12.00V masoara ap de pe biroul meu. Avem in firma unul singul calibrat la sub 1 % . Nu m-a pasionat subiectul erorilor apartelor de masura pina nu am masurat citeva baterii moto si eram uimit, cum naiba sa stea bateria la 13.5V, dupa citeva zile de la incarcare. Le tine sa vada daca e o tensiune in punctul masurat, ca are 100mV in plus sau in minus, nu e deloc important . Mai pe intelesul tau, daca in loc de 5V ai 0,08V, e clar ca ai o problema e rezolvat, daca ai 4.9V, totul e OK. Editat Mai 16, 2014 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Mai 16, 2014 Share Postat Mai 16, 2014 Eu recomand o incarcare de 4 ore cu curent mic la o baterie noua daca are 12,7 V. E bine ca atunci cand se pune pe redresor o baterie descarcata, sa fie incarcata cu 0,3-0,4 A, nu mai mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 16, 2014 Share Postat Mai 16, 2014 (editat) Citeste cu atentie: " pot fi abateri si de 0.5V la 12V masurati". Nu am zis ca toate au acele abateri.Multimetre sovietice? Cred ca glumesti (doar e dragul de a glumi). 12.35V in loc de 12.00V masoara ap de pe biroul meu. Avem in firma unul singul calibrat la sub 1 % . Nu m-a pasionat subiectul erorilor apartelor de masura pina nu am masurat citeva baterii moto si eram uimit, cum naiba sa stea bateria la 13.5V, dupa citeva zile de la incarcare. Le tine sa vada daca e o tensiune in punctul masurat, ca are 100mV in plus sau in minus, nu e deloc important . Mai pe intelesul tau, daca in loc de 5V ai 0,08V, e clar ca ai o problema e rezolvat, daca ai 4.9V, totul e OK. Ce scrii acolo nu e conform cu realitatea. Daca te uitai pe link observai ca, raminind la exemplul tau, abaterea de la o tensiune de referinta de 5V a fost 0,02V in cel mai rau caz, la majoritarea aparatelor a fost de 0,01V. Nu stiu de ce deformezi datele, acea eroare de 0,1V nu e constanta pe tot intervalul de masurare, tu vrei sa para ca e un offset care ramine constant de la 1000V la 1V. Am 2 aparate de masura f ieftine, la o tensiune masurata de cca 12V unul indica 11,94, celalalt fluctueaza intre 11,93 si 11,95. Pentru sarcina discutata aici (masurarea unei baterii) asa ceva e prea bun. 12.35V in loc de 12.00V masoara ap de pe biroul meu.Is curios sa vad si eu o poza cu aparatul ala cu abaterea aia dar mi-e sa nu ti se fi stricat subit camera foto Editat Mai 16, 2014 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Mai 17, 2014 Share Postat Mai 17, 2014 Is curios sa vad si eu o poza cu aparatul ala cu abaterea aia dar mi-e sa nu ti se fi stricat subit camera foto Uita-te la Fluke pe site sunt cateva modele foarte acurative. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Mai 17, 2014 Share Postat Mai 17, 2014 Am un Fluke si un no-name. Daca masor o baterie cu motor oprit, cam indica la fel. Daca pornesc motor, cel no-name, in functie de noroc, ia o razna, sau indica ceva stabil dar eronat. Diferenta banuiesc ca o face ecranare / deparazitare la Fluke si probabil felul in care masoare - un multimetru DC care functioneaza corect de obicei arata o valoare medie, nu varfuri, nu minim. Eventul arata effective / RMS daca e mai bun. Asa la un voltaj stabil fara o sursa de bruiaj mai toate trebuie sa arata ceva de aproape de adevarul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 19, 2014 Share Postat Mai 19, 2014 Uita-te la Fluke pe site sunt cateva modele foarte acurative.Eu m-am referit la aparatul ala care da erori de 0,3V sau nu stiu cit. Aia e o inventie. Normal ca Fluke is precise, dar costa cit costa si din motive care nu au legatura cu precizia. Tot ce am vrut sa zic (si o sa repet de o mie de ori daca e nevoie) e ca un aparat trebuie sa fie adecvat sarcinii pe care trebuie sa o indeplineasca, nu mai mult. Nu masori terenul arabil cu micrometrul. Ca idee, cel mai ieftin Fluke de pe Farnell: http://ro.farnell.com/fluke/fluke-113/multimeter-digital-hand-held-6000/dp/1578321 534 RON Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian69 Postat Mai 22, 2014 Share Postat Mai 22, 2014 Mare Ti-e gradina. De obicei unde nu stiu întreb! Nu înțeleg ce a părut in neregulă de faci acestă afirmatie! A doua varianta. Linia curbata e pentru alternativ. Uite poate te ajuta si asta. http://www.douamaini.ro/cum-sa-folosesti-un-multimetru/ Merci Danny Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Mai 23, 2014 Share Postat Mai 23, 2014 Salut revin cu o intrebare pentru cine stie. Daca ai alarma instalata pe motor e motiv de pierdere a garantiei la baterie? Intamplator am gasit actele bateriei decedate si mai am o luna de garantie, am fost cu ea la service si mecanicul a verificat incarcarile care erau ok si in termen. M-a intrebat daca am alarma, i-am zis ca da, dar e deconectata de 2 ani ca n-o mai folosesc. Si a inceput sa-mi tina teoria chibritului ca din cauza asta s-a distrus bateria, adica stie el mai bine decat mine, daca am avut alarma pusa sau nu. Am incercat sa-i explic ca bateria a stat culmea in casa nu pe motor si cu atat mai putin sa fi avut treaba cu alarma iarna asta, plus ca de cand am curte si garaj am deconectat alarma de la circuit. Oricum mi-am luat o alta baterie, dar m-a deranjat atitudinea cum ca incerc sa-i pacalesc, de parca au fabrica de baterii in spatele curtii si eu vreau sa-i trag pe sfoara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_dive_eagle Postat Mai 23, 2014 Share Postat Mai 23, 2014 Salut revin cu o intrebare pentru cine stie. Daca ai alarma instalata pe motor e motiv de pierdere a garantiei la baterie? Intamplator am gasit actele bateriei decedate si mai am o luna de garantie, am fost cu ea la service si mecanicul a verificat incarcarile care erau ok si in termen. M-a intrebat daca am alarma, i-am zis ca da, dar e deconectata de 2 ani ca n-o mai folosesc. Si a inceput sa-mi tina teoria chibritului ca din cauza asta s-a distrus bateria, adica stie el mai bine decat mine, daca am avut alarma pusa sau nu. Am incercat sa-i explic ca bateria a stat culmea in casa nu pe motor si cu atat mai putin sa fi avut treaba cu alarma iarna asta, plus ca de cand am curte si garaj am deconectat alarma de la circuit. Oricum mi-am luat o alta baterie, dar m-a deranjat atitudinea cum ca incerc sa-i pacalesc, de parca au fabrica de baterii in spatele curtii si eu vreau sa-i trag pe sfoara. O alarma cu acte in regula consuma curentul din baterie, nu o distruge. Cel putin asa ar trebui, dar daca domnia sa vanzatorul vrea sa te scoata din garantie iti va acuza si praful pe borne. Iar pentru ala nu poti sa zici ca nu esti direct vinovat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 24, 2014 Share Postat Mai 24, 2014 Adevarul e ca in timp alarma omoara bateria, dar daca a fost deconectata evident ca minca rahat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.