Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Sorgetti bo$$, e sau nu e KINA?

Sau poate acum iti place alt brand.

 

Nici eu nu te contrazic doar ca cel mai ieftin e cu banii cash in manutza, fara rate, fara dobanzi, fara banci.

Sau poate ca ai dreptate pentru cine e suficient de lenes ca pe langa incarcat bateria nici sa nu adune ratele (?)

Ori poate mai exista supriavietuitori creduli ai valului 2008 care iar se simt bogati pe bani imaginari de la banci caritabile.

 

YTZ10S OEM costa aprox 145 de euro

Kina intre 35 si 70 de euro

Li-Ion: 125 de euro

LiFePO4: 135 de euro

 

Eu unul, daca ar fi sa aleg, as lua 100% LiFePO4 din foarte multe considerente.

Tu, probabil ai cumpara Sorgetti, in rate.

 

Fara rautate te intreb, oare nu vom fi mereu saraci, daca gandim ca niste saraci?

 

Off Topic: am un prieten care lucreaza (mult zis lucreaza) la un amanet auto. Vin clientii si lasa S8, S-Klasse si alte barosaneli cu textul "nu avem bani acum, ca avem de incasat"

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Off Topic: am un prieten care lucreaza (mult zis lucreaza) la un amanet auto. Vin clientii si lasa S8, S-Klasse si alte barosaneli cu textul "nu avem bani acum, ca avem de incasat"

Si se mai intorc sa le recupereze sau..?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lifepo4 la 135 euro iau foc, ca-s facute de ingineri iscusiti. Din cauza vibratiilor. Luate de la dealeri romani , cu garantie. 667ron un YTZ10S, care fara mari intretineri tine 6 ani. O chinezeasca de 130 ron tine 2 ani. Nu are nici o legatura cu S Klasse. In rate fara dobinda, pt acest caz, inseamna ca de 667ron iti iei cel putin 5 baterii chinezesti la 130 ron, platesti la fiecare 2 ani cite 130 ron. In loc sa blochezi 660ron anul asta, blochezi doar 130, si peste 2 ani mai dai inca pe atit pe alta baterie. Am zis initial ca nu are sens sa explic ce inseamna ratele fara dobinda, dar daca ai adus povestea cu amanetul, poate ca nu ai inteles ce am vrut sa spun. Mai aduc vorba ca foarte putine motociclete poposesc la acelasi proprietar 6-10ani de zile?

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O chinezeasca de 130 ron tine 2 ani.

Sau o luna pana se deconecteaza un element, cum am patit eu si multi altii. Cheama platforma in Bulgaria, scoate banii (transport in rate nu se poate) si... opa ca te-ai transformat dintr-un bogat imaginar in saracul care isi fumeaza hasisul de sub unghii

» Post actualizat in 16 May 2017 07:48

Lifepo4 la 135 euro iau foc, ca-s facute de ingineri iscusiti.

Eu n-am vazut. Poate Li-Ion.

» Post actualizat in 16 May 2017 07:49

Am zis initial ca nu are sens sa explic ce inseamna ratele fara dobinda, dar daca ai adus povestea cu amanetul, poate ca nu ai inteles ce am vrut sa spun.

ba culmea ca am priceput dar ne place masa la restaurant in rate ca n-om fi fraieri sa mancam parizer cu mustar pe pliant de brico-store.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai ca eu am specificat clar de Sorgeti, nu am generalizat celelalte chinezisme care pot crapa in orice moment. Dar, pe bune, daca te incurc in afacerile tale, spune0mi pe privat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atentie mare la lifepo si liio - sunt baterii care au capacitatea la jumatate din ce au bateriile plumb - acid. Ca plus pot asigura curent de pornire foarte mare, mult pe ste plumb acid, pot suporta mai multe cicluri de incarcare - descarcare fara sa se strice DAR vor suporta un numar mai redus de porniri fara a lasa motorul sa mearga o vreme (din ce stiu eu pana acum au nevoie cam de acelasi timp pentru a se incarca... ).

 

La plumb acid - pentru a recupera energia folosita la o pornire trebuie sa mergi in principiu cam 15 km cu mobra

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atentia mare la Lixxx, cele facute pt piata saracilor din SE Europei, este legata de integritatea mecanica a lor. Din cauza ca lipiturile sint facute pe genunchi, contactele nu sint ferme. Am vazut cel putin 2 LIFEPO4 cumparate din RO, noi, care au luat foc. Una a lui Socaci, cealalta a lui Alexandrescu, ambele la Adancata. Cea a lui Alexandrescu s-a aprisns dupa numai o tura parcursa, i-a ars cu ocazia asta interfata de resoftare a ECU-ului care costase 400$$.Ce s-a constatat, ca scria pe baterie LIFEPO4, in ea avea elementi Li I .Plus contactele electrice de 2 bani. Nu-s prosti americanii ca vind bateriile asamblate de ei cu 170$.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acumulatorii cu Li au o reziztenta interna foarte mica, de aceea un acumulator de genul acesta subtire si usor poate genera un curent mare la pornire. Din pacate, aceasta rezistenta interna le face predispuse la scurcircuit, fenomen care poate fi devastator pentru instalatia electrica. Producatorii de marca echipeaza acumulatorii cu Li cu o siguranta fuzibila in interior pentru protectie la sc. Exemplu acumulatorii Ulrabatt din New Zeeland au fuzibil la interior. Cand vrei sa cumperi un acumulator cu Li trebuie sa ai referinte solide pentru marca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragilor, nu va mai certati, majoritatea celulelor LiPo si LiFePo vin din China. Ce scrie pe eticheta depinde daca vanzatorul s-a obosit sa-si printeze numele pe ea sau a lasat fabrica sa aleaga pentru el. Si toate iau foc daca-s incarcate sau descarcate prea mult. Sau daca le troznesti prea tare. Sincer, hotararea de a pune celule LiPo pe masini si motociclete mi se pare un pariu interesant cu zeii accidentelor. Din majoritatea punctelor de vedere, un rezervor clasic plin de benzina e mai sigur.

Cat despre bateriile moto LiPo, desi nu am folosit una inca, nu vad cum asa ceva poate fi o investitie inteligenta. In primul rand, sunt foarte pretentioase la mentenanta. Fiecare celula trebuie incarcata si verificata separat. Chiar daca majoritatea vin cu board-uri integrate sa faca incarcarea si citirea tensiunii/celula mai usoara, asta introduce un punct suplimentar de futere. Daca ti se strica balance board-ul, jigodia o sa se umfle si o sa crape. Apoi ai problema mentinerii tensiunii optime pe fiecare celula. Daca o celula scade sub 3V, face ca laptele pe foc si posibil iti da foc si la oo.

Si asta ma duce la urmatorul punct de pe agenda intrebarilor: De ce ai pune o chestie care ia foc din proprie initiativa sub rezervor? Mai ales pe o mobra de concurs, unde riscul sa faci o tumba si sa infigi ceva in baterie e destul de rezonabil?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiti cumva daca in loc de ytz10s se poate monta o baterie ytz10s-bs ? Nu stiu cum e cu acel bs in plus. Ms!

BS= bottle supplied , adica vine ne-formatata si cu sticla sau sticlute cu acid pe care le torni tu, e cel mai bine

 

nu stiu cu S-u ala dupa 10 care-i treaba sa nu fie bornele inversate sau alte dimensiuni

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

metoda oficiala de turnat acid in batrie. instructiunile sunt de la un toplite.

post-351-0-17015500-1495296766_thumb.jpg

recomandareae sa lasi bidonele de acid infipte in baterie minim 20 minute (baeria va fi in continuare calda dupa operatiune)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • 4 months later...

Salut,

 

Am vandut motorul, un cb500, cumparatorul a vrut verificare in service, unde mecanicul, dupa verificarea incarcarii, a dat verdictul ca releul de incarcare este pe duca, ajungand la aceasta concluzie in urma urmatoarelori valori ale incarcarii:

motorul la relanti (1500 rpm): 13.5v

motorul la 4000 rpm : 14.43

valoarea cu farul aprins nu a masurat-o.

 

Cand l-am intrebat de unde pana unde stie el ca e pe duca releul, mi-a spus ca oscileaza mult incarcarea :|.

Eu nu am auzit niciodata asa ceva, voi? pareri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pareri?

un releu bun iti tine 14-14.4v constant

 

faptul ca a masurat fara consumatori baga mecanicul in oala cu prosti .

 

releul e pe duca dar poate sa mai duca un sezon sau mai multe daca este tinut sub observatie ... poate sa fie o mufa oxidata poate sa moara maine releul .. poate nu scoate generatorul suficient curent, cert e ca mecanicul nu-i cel mai inteligent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu stiu ca daca tensiunea este cuprinsa intre 13.5 la relanti si nu depaseste 14.5 in sarcina, regulatorul e ok. Ca a masurat fara consumatori si pe langa asta, a mai verificat doar rulmentii rotilor. Motocicleta avea probleme cu rulmentii de la jug (motorul avea un voblaj intre 40-80 km/h), lucru pe care cumparatorul il stia, mecanicul a zis ca acest voblaj este de la cauciuc, cauciucul fiind nou (dot1217), montat la vulcanizare moto si echilibrat (cauciucul fiind schimbat de mine tot la sfatul unui "mecanic", tocmai pentru a scapa de acel voblaj).

Faptul ca nu s-a uitat la ulei, antigel, lichid de frana, nu a zis nimic despre starea lantului, avand in vedere ca cumparatorul nu stia absolut nimic de verificarea unei motociclete, mie unu mi s-a parut lipsa de profesionalism/dezinteres/necunoastere . mi-a parut mie rau de banii platiti de cumparator pentru verificare ......

 

 

P.S. Nu era alex_en, cu toate ca eram sigur ca va aparea aceasta intrebare :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai da , 13.5 e minimul , dar cand aprinzi farul porneste ventilatorul si pui frana .. ce crezi ca se intampla ?

 

un regulator bun iti tine constant 14.4 v . scade un pic cand aprinzi farul dupa care urca iar la 14.4v .. d'aia ii zice regulator ca reguleaza :) , rectificatorul face alte chestii ... asta nu-i o problema majora la motociclete se schimba repede si aia e , un fel de consumabila cu viata lunga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba...nu stiu la alte mobre, dar la a mea japonezul zice ca masurarea se face la 4000 rpm si atat. N-am gasit nimic in manual despre masurare la relanti sau cu luminile aprinse. Pe de alta parte de la un anumit an in colo luminile nu se pot stinge. Deci masurarea se va face automat cu faza scurta aprinsa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...