cristidb Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 Experientele mele cu baterii in ultimii ani. La motor am avut: Toplite - 4ani Varta- 5 ani In toamna am luat un landport la 100 lei. Iarna le mai pun cate o ora pe redresor auto la 3-4 saptamani. La Astra: bateria originala - 4ani. Rombat calciu - 4 ani. Nu recomand pentru ca nu era etansa si se oxidau bornele. Varta Silver - 5 ani inca nu da semne de oboseala. La Corsa: Bateria originala 6,5 ani. Rombat Premier 5,5 ani, inca nu da semne de oboseala. Spre deosebire de rombat-urile mai ieftine, asta e etansa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 (editat) Citat Iar cu becul ABS, tare mi-e sa nu aiba si alte probleme decat electrice...ar fi bine sa faci o testare pe stand de frana ca sa vezi eficacitatea franelor. Nu mai are nici o problema cu ABS-ul de cand s-a schimbat bateria. Franele au fost testate la RAR. Unitatea ABS isi monitorizeaza singura tensiunea de alimentare iar daca ceva e in neregula semnalizeaza eroare. Stiu ca astfel de comportament se intalneste des la motociclete BMW, cand e bateria slaba au eroare de ABS. Un alt sistem mai ciudat se intalneste la Piaggio MP3, daca ai bateria slaba claxoneaza singur de 3 sau 5 ori, nu mai stiu exact, mare (cuvant urat) a fost cel ce a gandit sistemul asta.... Ai mari sanse de violente in trafic daca nimeresti la un semafor in spatele unuia mai nervos si ai probleme cu bateria :)) Editat Ianuarie 20, 2020 de binox Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 (editat) Acumulator Fullbat FT12A-BS pus din fabrica pe motor. Are aproape 5 ani si capacitatea a scazut la 50% (conform redresor Saito Pro Charger XL). Pus pe redresor, pare ca se incarca, dar dupa o zi de stat pe masa deconectat, scade si voltajul si capacitatea. Pe motor se simte ca bateria e pe moarte, la cresterea turatiei, creste luminozitatea farului iar daca electroventilatorul functioneaza, se aude o crestere a turatiei acestuia. In decursul celor 4 ierni, am tinut bateria conectata la redresor. Nu cred ca a influentat cu ceva durata ei de viata. Probabil si daca nu o incarcam, tot atata tinea. Cred ca viata unei baterii tine mai mult de functionarea in parametrii a releului regulator. Daca acesta e defect, se duce si bateria. PS: martorul ABS poate semnaliza o baterie la limita vietii ei, cel putin la unele motorete, precum a mea (altii cu acelasi model au observat deja asta). Editat Ianuarie 20, 2020 de Kassu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 (editat) Durata de viata a bateriei depinde de multi factori, pana si daca moto staționează la soare sau la umbra, cata caldura ajunge in locul unde e bateria, cat de mult se actioneaza electromotorul etc. Eu am tinut iarna bateria moto pe redresorul Lidl pozitia "fulg" si a intrat in al 5-lea an de cand mobra e la mine, bateria fiind de vechime neidentificata. Banuiesc ca reglajul ala automat fiind pe tensiune si nu intensitate nu prea ar avea treaba cu capacitatea acumulatorului, dar posibil sa ma înșel. La auto am avut baterii de prima echipare care au tinut >10 ani, la moto anterior un Saito de 12€ care m-a dus 5 ani si am vandut mobra cu el functional, o Varta care a tinut 6 luni 1/2 (garantia fiind la vremea aia 6 luni) și altele despre care nu-mi mai amintesc. Editat Ianuarie 20, 2020 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 Acum 11 minute, caracterincompatibil a spus: Yuasa a ținut 7 ani la scuterul mare.12-19,in vara nu l am folosit și a leșinat.yuada cumpărată din magazin nu a ținut mai mult de 3 sezoane,atât motocicleta cât și scuter Din cauza unui bosch.am lăsat scuterul lângă Sibiu și m am întors ziua următoare cu o baterie noua,a crăpat când coboram Transfăgărășan ul Cumva cea care a tinut 7 ani a fost cea originala cu care a venti scuterul de la mama lui? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yglos Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 Acum 3 ore, Christian 1 a spus: Ok @yglos,nu iau de bun nimic din ce relee de incarcare au pus producatorii aia.Cu alte cuvinte toti aia = prosti,eu = destept,ca vreau doar max 14,4 V! Bun.Unde gasesc alte relee de incarcare compatibile pentru ele sa incarce max 14,4 V? Normal releul electronic de pe motor trebuie sa stie cat sa-i dea. Daca e defect, ii da mai mult, sau mai putin. Acum 2 ore, Djebelu' a spus: Eu am constata in timp ca motocicletele cu alimentare pe injectie au plaja de incarcare mai mare14,6-14,7 V in timp ce,cele cu carburator au 14,3-14,4 V. Concret,tatal meu a avut Aprilia Pegaso 650 ML,an 1996(carburatoare)a carei incarcare nu trecea mai mult de 14,4 V.La fel si in cazul meu la Suzuki DR 350 si DR-Z 400.Dupa Pegaso,tata si-a cumparat o Aprilia Caponord 1000 ETV din 2003 ,care fiind pe injectie avea incarcarea pana la 14,7 V.Acum are o Aprilia Pegaso Trail 650 din 2009,care e tot injectie si tot pana la 14,7 V are plaja la incarcare.Toate motocicletele pe injectie enumerate mai sus au incarcarea maxima(dupa ce motoarele sunt calde)in relantiu,iar in turatie cu toti consumatorii aprinsi nu trec mai mult de 13,7-13,8 V. Tot injectie Euro 4 este si a mea. Nu are treaba injectia cu incarcarea. De unde le scoateti fratilor ? Oameni buni, intelegeti ca principiile chimice sunt aceleasi. Nu reinventeaza nimeni chimia in 2020, deci ce este intre 13,6-14,4V este ok. Ce nu este acolo, este anormal si din cauza asta se fac si verificarile de garantie cand se pun acumulatorii pe vehicule. Ai tensiunea in intervalul de acolo, iti da garantie, nu ai, nu iti da garantie. Simplu! Nimic nou sub soare... Acum 3 minute, Christian 1 a spus: Am fost pana la garaj sa pornesc si motocicletele pe carburator sa masor incarcarea:Beta Euro 350 are max 14,3 V,Suzuki DR 125 are max 14,4 V,iat Yamaha T80 Townmate care are instalatia pe 6 V are 7,1 V max. Ai tensiuni optime. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 Acum 13 minute, Christian 1 a spus: Ok,iar la celelalte ce au 14,7 V la max,adica la Suzuki si Derbi,nu-s ok? Tensiunea unui element de accu este 1.1 - 1.2 V. Avand 12 elementi tensiunea teoretica trebe sa fie 13,2 - 14,4 V. Daca la bornele acumulatorului ai mai mult de 14,4 V o supraincarci si crapa mai repede. Acuma este indicat sa masori tensiunea la bornele acumulatorului in conditiile de functionare nominala, adica cu luminile aprinse. Posibil sa cada tensiunea suficient ca sa mai ramana la bornele accu tensiunea potrivita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yglos Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 1 oră în urmă, Christian 1 a spus: Ok,iar la celelalte ce au 14,7 V la max,adica la Suzuki si Derbi,nu-s ok? Retrospectiv,mi-am adus aminte ca si la Aprilia Shiver 750,tot injectie,aveam la max tot 14,7 V... Suzuki nou E4 am si eu, 14,40V. Deci la ale tale sunt releele de incarcare defecte, daca ai peste 14,40V la rece. La cald, cel putin pe masini VAG, incarcarea scade la 13,6-13,8 ca sa compenseze cu temperatura ridicata pentru a preveni sulfatarea. Deci bateriile cele mai bune facute in Korea, HEXA - DELKOR din ce vad nu se mai aduc in RO. Au ramas MOLL pentru auto si YUASA pe moto ca fiind cei mai buni, dar cu o scadere de calitate mare si la ei. Depinde de voi cum le intretineti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 Acum 19 minute, yglos a spus: Suzuki nou E4 am si eu, 14,40V. Deci la ale tale sunt releele de incarcare defecte, daca ai peste 14,40V la rece. boss, termina cu aberatiile , te crede cate un milenial si incepe sa schimbe relee degeaba . 14.7V e ok , sunt mobre mai vechi la care zice si 15v in carte . Chiar acum, superbec a spus: boss, termina cu aberatiile , te crede cate un milenial si incepe sa schimbe relee degeaba . 14.7V e ok , sunt mobre mai vechi la care zice si 15v in carte . Acum 1 oră, yglos a spus: Normal releul electronic de pe motor trebuie sa stie cat sa-i dea. Daca e defect, ii da mai mult, sau mai putin. sa-mi spui si mie pe ce motocicleta se gaseste acest releu ELECTRONIC ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 Pe GPZ 500 Varta a tinut 6 sezoane cam 6000 km anual. Nici macar in al saselea an nu am incarcat dupa o iarna destul de rece. Deci f. bune Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Ianuarie 20, 2020 Admin Share Postat Ianuarie 20, 2020 Doar contactul pus 12.1 La ralanti și în ture cu faza lunga / scurta între 13.9 și 14.3. Eu am norocul că am computer bord. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai c Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 Atentie ca tensiunea optima depinde mult de temperatura.13.8V la cald,14.4V la rece dar asta insemnind 15-20 grade.Acum la +5 grade e normal sa vrea mai mult. Si ideal ar fi ca releul sa masoare temperatura bateriei.La masini,fiind sub aceeasi capota,e mai pe aproape,dar la moto nu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 1 oră în urmă, l.u.v a spus: Doar contactul pus 12.1 La ralanti și în ture cu faza lunga / scurta între 13.9 și 14.3. Eu am norocul că am computer bord. Nu e cam putin 12.1 ?! Mai poate sa invarta electromotorul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Ianuarie 20, 2020 Admin Share Postat Ianuarie 20, 2020 Nu am avut probleme, pleaca imediat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Ianuarie 20, 2020 Admin Share Postat Ianuarie 20, 2020 Acum 14 minute, Christian 1 a spus: Cred ca trebuie sa schimb aproape toate releele de incarcare si alternatorul masinii,ca-s cak. Ce să te mai complici, trebuie să schimbi mașinile cu totul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 21, 2020 Share Postat Ianuarie 21, 2020 Iar comfuterul poate sa nu afiseze fix aceeași tensiune cu cea de pe bornele bateriei! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Ianuarie 21, 2020 Share Postat Ianuarie 21, 2020 Valoarea aia din bord e doar orientativa. De cele mai multe ori multimetrul arata diferit. La mine arata cu 0,5V mai putin in bord. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Ianuarie 21, 2020 Share Postat Ianuarie 21, 2020 Cand pun contactul,daca bateria are 12.6 initial, se duce la 12.4 sau12.3. Dispay-ul papa diferenta. De cand mi s-a stricat bordul, porneste la sfert si cu bateria obosita. Daca stiam asta,il spargeam de mult... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Ianuarie 21, 2020 Share Postat Ianuarie 21, 2020 1 oră în urmă, megamotoreta a spus: Cand pun contactul,daca bateria are 12.6 initial, se duce la 12.4 sau12.3. Dispay-ul papa diferenta. De cand mi s-a stricat bordul, porneste la sfert si cu bateria obosita. Daca stiam asta,il spargeam de mult... Pai cred ca era stricat de dinainte de aveai o cadere de tensiune de 2,5% la cativa consumatori amarati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pandy Postat Ianuarie 21, 2020 Share Postat Ianuarie 21, 2020 Poate are farul automat. Ca si ala mananca cand pui contactul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Ianuarie 21, 2020 Share Postat Ianuarie 21, 2020 Dispay-ul consuma curent, sa afiseze informatiile, temperatura,ceas,etc. Acum,fara display, porneste la sfert! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yglos Postat Ianuarie 22, 2020 Share Postat Ianuarie 22, 2020 La 20.01.2020 la 18:08, superbec a spus: boss, termina cu aberatiile , te crede cate un milenial si incepe sa schimbe relee degeaba . 14.7V e ok , sunt mobre mai vechi la care zice si 15v in carte . sa-mi spui si mie pe ce motocicleta se gaseste acest releu ELECTRONIC ! Men, nu stiu ce motor ai tu, dar cam pe toate motoarele facute dupa 2000 trebuie sa fie acele relee de care vorbim. Uite cateva modele aici: https://www.unimotors.ro/index.php?cat=1223&filter_id=56&cPath=1075_1096_1223&page=1 Despre tensiuni, poti baga si 16V daca vrei ca nu se supara nimeni....pe riscul tau..:) La 20.01.2020 la 19:36, mihai c a spus: Atentie ca tensiunea optima depinde mult de temperatura.13.8V la cald,14.4V la rece dar asta insemnind 15-20 grade.Acum la +5 grade e normal sa vrea mai mult. Si ideal ar fi ca releul sa masoare temperatura bateriei.La masini,fiind sub aceeasi capota,e mai pe aproape,dar la moto nu Da, putini stiu chestia asta si mai putini inteleg de ce... Acum 6 ore, Djebelu' a spus: Eu cred ca tu nu intelegi ca este o diferenta de curent intre cele pe carburator si injectie.Ca de exemplu,astea cu injectie au obiceiul de a avea mai multi consumatori inclusiv si cand doar pui contactul.De aici nevoia de curent nitel mai mare. Daca spui ca esti electronist,zi-mi si mie ce e un releu electronic de incarcare. Tu nu faci diferenta intre curent si tensiune. Ce treaba are curentul de incarcare cu tensiunea de incarcare? Normal ca pe injectie sunt mai multi consumatori, dar si alternatorul e dimensionat corespunzator sa dea X amperi. Voltajul insa este acelasi pe toate bateriile plumb acid. Nu sunt aici ca sa explic notiuni elementare de fizica, chimie, electrica. Fiecare invata ce si cum poate. Cine vrea sa fie autodidact se informeaza si vede ce e bine. Cine nu, ia de bune toate prostiile debitate de necunoscatori. Dar scopul topicului este putin deviat aici. Eu am initiat alt topic dedicat incarcatoarelor de mentinere pe timpul iernii. Moderatorul a unit topicul meu cu acesta, in care sunt si alte discutii. Revenind la ideea de la care am plecat, va spun ca am cumparat un incarcator de la emag: https://www.emag.ro/redresor-pentru-baterie-6-12v-powermat-pm-pm-1t/pd/D4J27GBBM/?ref=graph_profiled_similar_1_1&provider=rec-go&recid=rec_golang_49_c30e04ab65078df50f21182358b41bc3d9fa7e4b38a0ea0c8a7cb3756d8fce37_1579711642&scenario_ID=49 L-am testat si este impecabil. Are exact functiile care trebuie: Testeaza bateria, Incarca constant pana la 14,40V, apoi mentine in impulsuri bateria la 13,7V in float. Recomand cu incredere si la altii, in locul altora scumpe si care nu au incarcarea corecta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Ianuarie 22, 2020 Share Postat Ianuarie 22, 2020 gizas ... nu exista relee electronice pe motociclete , in linku dat de tine sunt relee ordinare cu shunt , exista si relee cu mosfet gasite pe r1 de vreo 10 ani si cam atat o regulare precisa ( electronica ) a incarcarii , cum o face un redresor "inteligent" ,nu se regaseste pe nici o motocicleta cam toti motociclistii stiu asta ,mai ales astia care bantuie sectiunea , intelege ca aberezi ca sa putem trece mai departe. p.s scrie o scrisoare la suzuki , felicita-i ca ti-au vandut technologie centenara pe minunatia vopsita .. nu la fel de frumos ca o honda. pps unde-i maestrul rrt-ului cand e nevoie de o esplicatie de la electronist la ajutor de electrician ( to be determined) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 23, 2020 Share Postat Ianuarie 23, 2020 Acum 11 ore, yglos a spus: am cumparat un incarcator de la emag: https://www.emag.ro/redresor-pentru-baterie-6-12v-powermat-pm-pm-1t/pd/D4J27GBBM/?ref=graph_profiled_similar_1_1&provider=rec-go&recid=rec_golang_49_c30e04ab65078df50f21182358b41bc3d9fa7e4b38a0ea0c8a7cb3756d8fce37_1579711642&scenario_ID=49 L-am testat si este impecabil. Are exact functiile care trebuie: Testeaza bateria, Incarca constant pana la 14,40V, apoi mentine in impulsuri bateria la 13,7V in float. Am same thing dar inscriptionat cu Dunlop, la fel a fost ambalat intr-un blister. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Ianuarie 23, 2020 Share Postat Ianuarie 23, 2020 Acum 1 oră, Christian 1 a spus: Si care e diferenta intre cel de Lidl de 69 de lei si asta pus de tine in link? Cel de Lidl nu mai munceşte după ce a ajuns la 14,4V. Cel de la Emag încarcă cu 1 A iar cel de Lidl cu 3,8 A pentru auto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.