Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Acum 5 minute, john17 a spus:

Eu am pățit cu minunea asta de redresor ca, în urma unui șoc nu foarte puternic, să se rupă niște piste de pe cablaj pe care sunt lipiți pinii transformatorului. Revenea în standby imediat după ce apăsam butonul, dar parcă licăreau alea pe display 1-2 secunde. 

Redresorul facea asa : il conectam la baterie apoi la alimentarea cu curent, moment in care incepea sa arate voltajul bateriei. Daca apasam butonul clipea voltajul 90 sec , aparea o fractiune de secunda semnul cu moto si apoi ramanea afisat voltajul bateriei. In tot acest timp led-ul standby ramanea aprins.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 5 ore, mrrlr a spus:

Redresorul facea asa : il conectam la baterie apoi la alimentarea cu curent, moment in care incepea sa arate voltajul bateriei. Daca apasam butonul clipea voltajul 90 sec , aparea o fractiune de secunda semnul cu moto si apoi ramanea afisat voltajul bateriei. In tot acest timp led-ul standby ramanea aprins.

De unde esti de loc?

Daca vrei iti imprumut un incarcator sa vezi cum sta treaba.

Daca esti din Bucuresti da un mesaj.

Daca trebuie trimis cu curier rapid, pretul dus-intors e 20% din bateria noua  🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Silver Arrow a spus:

De unde esti de loc?

Daca vrei iti imprumut un incarcator sa vezi cum sta treaba.

Daca esti din Bucuresti da un mesaj.

Daca trebuie trimis cu curier rapid, pretul dus-intors e 20% din bateria noua  🤣

Multumesc Silver pentru oferta. Daca va fi nevoie iti scriu.

 

 

Acum 54 minute, john17 a spus:

95% a fost trântit redresorul și are fix ce a avut al meu! 

Mereu a fost tinut in cutie in dulap , iar eu am fost singurul care l-am manevrat. 

Il voi incerca si pe alta baterie, iar daca face la fel imi este clar ca incarcatorul este defect. Ai reusit sa il repari sau mai bine cumpar altul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gand la gand cu Silveru'

daca ai nevoie doar sa o incarti ti -l imprumut gratis pe al meu

daca vrei sa l cumperi..a fost 70 ron. da si tu de mancare unui sarman si al tau sa fie  ( e nou, tipla, folosit de 2 ori , cutie, cred ca si garantie mai are).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Va salut.

Am cumparat un scuter Aprilia Sr max 300 din 2012, care mai mult a stat decat a mers.

Cand ii pun contactul se aprinde si farul automat.

Porneste la sfert in mare parte.

Dar cateodata cand ii pun contactul, farul porneste, are claxon, semnalizari, totul ok, dar cand ii dau la automat, se stinge tot, si bordul si tot.

Am masurat bateria cand fac procedura asta, si scade de la 12.x volti la sub 10v.

Sa fie bateria moarta, sau sa fie altceva?

Mentionez ca in mers sta constant la 14 sau 14.1v. imi indica in bord.

Am gasit si ceva substanta pe borne si le-am curatat, oxid de la baterie, si pare ca era curs si sub ea, pe fire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 53 minute, G2ubogdan a spus:

Va salut.

Am cumparat un scuter Aprilia Sr max 300 din 2012, care mai mult a stat decat a mers.

Cand ii pun contactul se aprinde si farul automat.

Porneste la sfert in mare parte.

Dar cateodata cand ii pun contactul, farul porneste, are claxon, semnalizari, totul ok, dar cand ii dau la automat, se stinge tot, si bordul si tot.

Am masurat bateria cand fac procedura asta, si scade de la 12.x volti la sub 10v.

Sa fie bateria moarta, sau sa fie altceva?

Mentionez ca in mers sta constant la 14 sau 14.1v. imi indica in bord.

Am gasit si ceva substanta pe borne si le-am curatat, oxid de la baterie, si pare ca era curs si sub ea, pe fire.

Schimbat acumulatorul. A murit cum zici tu.

Farul si claxonul impreuna au nevoie cam 10-15% din cat ii trebuie demarorului. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 26 minute, Silver Arrow a spus:

Schimbat acumulatorul. A murit cum zici tu.

Farul si claxonul impreuna au nevoie cam 10-15% din cat ii trebuie demarorului. 

Azi ma duc sa iau altul.

Temperaturile ne ajuta cam inca o luna anul asta.

Am zis sa merg pana scade sub 3 grade, sa ma simt safe cu aderenta si cu confortul.

Cu echipament bun, mergi lejer la 4-5-6-7 grade.

Mersi mult. Asfalt uscat sa aveti! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, Starcream a spus:

Vad ca are dată valoarea de Wh,  dacă calculezi, rezulta ca are 1.6 Ah.

 

Normal ca o da in Wh , ca suna mai bine.

Pentru ca 1,6 Ah este adicatelea 1.600 mAh care se rezolva cu niste acumulatori  AA de la magazin. Iei 12 bucati acumulatori AA pe care ii legi cu o banda adeziva si uite acumualtorul de 12 V si 1,6 Ah. 😛

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Hopa,uite cuvantul-cheie dupa care caut...regulator;Stimabili,cum se poate conecta o sarma cu AC(magnetou minsk)la un releu regulator cu doua intrari ,pt a sursa bifazata de AC...releu cu patru sarme...he-he,n-am gasit cu mai putine;galben si roz intrare AC,rosu DC,verde,Planeta Albastra.Am pus intrarea pe galben,rozul mi s-a parut gay,daaa cu el ce fac,sa fiu politically correct...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 46 minute, turanoid a spus:

Hopa,uite cuvantul-cheie dupa care caut...regulator;Stimabili,cum se poate conecta o sarma cu AC(magnetou minsk)la un releu regulator cu doua intrari ,pt a sursa bifazata de AC...releu cu patru sarme...he-he,n-am gasit cu mai putine;galben si roz intrare AC,rosu DC,verde,Planeta Albastra.Am pus intrarea pe galben,rozul mi s-a parut gay,daaa cu el ce fac,sa fiu politically correct...

Poti sa pui si tu o poza sau si mai bine tipul de regulator pe care il ai?

 

Uite aici un link cre poate te ajuta:  https://pro-bike.ro/forums/topic/88025-aprindere-minsk/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Folosesc magnetoul doar ca sursa de curent,neinteresat fiind de aprindere,respectiv matzaraiele-i adiacente,care oricum sint pe AC;regulator ATV chinezesc in patru fire,cromatica mentionata mai sus.Intrebarea ar fi  cum cuplezi/regulezi,una bucata fir/sursa AC printr-un regulator cu doua intrari AC.(destinat pt magnetou bifazat)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Va salut

 

As avea urmatoarea intrebare: pot incarca acumulatorul conectand redresorul (incarcatorul) direct la baterie, FARA A DECONECTA BATERIA de la cablurile principale ale motoretei? Datele problemei: Yamaha XMAX 300 (keyless, cred ca e bine de precizat asta), incarcator OPTIMATE 6 sau CTEK MXS 5.0.

Am fost asigurat de service-ul Yamaha ca nu e nici o problema. Deasemnea pe forumul german nu si-a pus nimeni problema asta, cand am ridicat-o eu, au inceput (ca si p'aici, uneori) sa divagheze ca pentru ce trebuie un incarcator scump, etc. 

 

Ce sa zic? Pe mine tata m-a invatat sa scot cablurile de pe borne si apoi sa conectez redresorul, era ATUNCI un "must" nenegociabil. Totusi, intre timp, tehnologia a evoluat. De aceea as dori sa cunosc parerea unor oameni care stiu ce scriu.

 

Va multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult. Nu prea imi e mie de volti, mai mult de forma de unda care vine de la incarcator, la trecerea prin diverse programe (automate, ca doar de aia sunt incarcatoare inteligente, nu?). Nu stiu daca bateria "netezeste" treaba sau pleca asa mai departe spre sensibila electronica. 

 

Poate filozofez prea mult dar, daca se strica ceva, presimt ca e scump rau. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bateria netezeste suficient,daca mai are ceva viata in ea;iar redresoarele astea noi  chiar sunt inteligente

Cum am zis ,singurul pericol real e conectarea inversa;si respectati prospectele,adica mai intii puse bornele corect si apoi bagat in priza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incarcatoarele inteligente au toate protectie anticonectare pe dos :) deci poti conecta oricum. Si oricum daca e scuter probabil ca e greu de ajuns la baterie si daca isi ia Ctek, ala sigur vine cu mufa minune care o lasi pe batierie si conectezi incarcatorul la mufa.
Sunt atatea masini care daca stau au atatea calculatoare incat in 2-3 saptamani e moarta bateria, solutia oferita de range rover, ca exemplu, a fost conectarea unui incarcator inteligent in garaj, evident cu totul conectat.
La dacie nu stia mai nimeni care era plusul :)cablurile erau cum erau, bornele la fel, iar redresoarele alea vechi bagau curent oricum era, daca conectai aiurea prajeai platoul de diode. Faptul ca sunt 11V sau 14.2V "pe instalatie"
nu afecteaza cu nimic, nici diodele vechi nici calculatoarele noi, electornica e facuta sa reziste si sa reziste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune, omule, redresorul liniștit! 

Și la mine e bateria sub rezervor și am tras o mufă prin care conectez redresorul, toate astea cu funcție de întreținere se pot conecta fără să decuplezi bateria de la instalație. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc! Facand o medie a raspunsurilor cred ca pot concluziona:

-Se poate conecta redresorul (incarcatorul) direct la acumulatorul conectat la instalatia motoretei

-E de preferat CTEKul pentru ca nu poate depasi tensiuni rezonabile; OPTIMATE 6 poate furniza, intr-un anumit "scenariu" pana la 22V, ceea ce nu e de dorit

-Chestia cu alimentarea CTEKului la 110V nu e chiar asa, manualul citat este, probabil, pentru US/... Al meu merge la 220V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Just now, einstein1984 said:

In general ajuta sa stingi lumnile /iei contactul cand incarci bateria....

Si daca lasi becurile pornite iar incaractorul sa zicem prin absurd ca debiteaza 22 V sigur nu o face la cererea de consum care e neviie, deci conform legii lui ohm pe instalatie nu vor fi 22 V... Dar na, daca nici ctek  nu face incarcatoare inteligente alea de la lidl or fi cutiute cu maimute...

10 hours ago, easy ride on! said:

 

Te-a învăţat bine.

Hai te rog lumineaza ne pe noi astia nestiutori de ce e bine sa deconectezi bateria la dacie din sistemul el al acesteia, care masina nu are nici un consumator si in afara de 1-2 "chestii" totul pornea dupa punerea contactului. Nici macar o scanteie mica nu facea cand conectai borna ca nu avea cine ce sa consume...

 

Era o treaba de vodoo. Nu stim ce sa intampla dar e mai bine asa...

Are rost sa mai zic ca unora calculatoare de bord le place sa stea sub tensiune, daca stau prea mult fara isi pierd memoria... Caz concret citroen C4, avea sub 50 mii km si vreo 5 ani de la fabricatie, dupa 3 luni fara baterie ca nu i folosita masina si mai bine sta cu borna desfacuta sa nu cumva sa strice bateria... A decedat unul din calculatoarele de bord. Stiu ca nu mai pornea masina si ca a fost schimbat fu unul de picaso, am descoperit asta incercand sa programez radioul...

 

Astept explicatia aia stintifica de ce e bine sa decuplezi bateria la dacie cand oricum diodele din platou tin 20-30 de A, pai ori 20 ori 30...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...