pinnutz_789 Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 salut! am citit pe mai multe forumuri, vorbe am auzit din mai multe parti, unde alimentati? unde vi se pare benzina cea mai buna la modul general ? unii spun ca rompetrol, unii petrom v-omv, altii lukoil. Mai conteaza si locul cica de unde pui, unii fac manarii indiferent ca e rompetrol sau lukoil sau.. Eu pun de la lukoil cam de 100 000 km la masina si la motor cam de 30 000 km si nu am avut probleme, insa se afuma putin stopul de spate si trebuie sters cu spirt . Mentionez ca pun doar 98. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 Rompetrol - 2 plinuri 95 - 1 Alto 101 si tot asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 cea mai buna benzina o gasesti acolo unde-i coada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 OMV, Rompetrol sau MOL. Niciodata de la Lukoil sau no-name-uri din pustietate. Daca in manual scrie ca de 95, apai 95 e. Nu 98. Afirmatii de genu "imi mere mai bine cu 98" is doar asa de efect placebo, ca sa iti justifici tie diferenta de bani. In plus, nici nu e sanatos pentru motor. Cifra octanica ii doar rezistenta la detonatie, nu arde mai bine sau altceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 in Austria! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 in Austria! Benzinarii mari, in nici un caz no-name-uri sau "affiliate" sau "partner". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi_papi Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 Niciodata Lukoil, am avut probleme cu ei, mergea mobra zici ca era caruta. De obicei bag de la Mol si cateodata Rompetrol ca au Efix care cica ar curata injectoarele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hardKnot Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 ..de obicei la peco, dar nu intotdeauna sincer sa fiu m'am ferit intotdeauna de Lukoil, Agip, si no'name.. am bagat doar cand am fost nevoit si nu mi'a placut. In rest '95-uri de la MOL, Rompetrol, Petrom, PetromV, OMV.. sincer nu cred ca e mare diferenta intre benzine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi cbr Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 95 de la petrom si in 30 mii km nici macar un rateu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sandu07 Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 Petrom sau OMV si uneori Mol si numa' benzina de 95 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexone Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 Petrom,singura benzinarie din oras de la noi.Doar de 95. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 Petrom-ul din Ghimpati si doar de 95. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexdimi Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 eu am auzit lucruri bune despre Agip. acum nu stiu daca e asa sau nu, eu unu bag benzina ( la masina ) de pe unde apuc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 OMV, Rompetrol sau MOL. Niciodata de la Lukoil sau no-name-uri din pustietate. Daca in manual scrie ca de 95, apai 95 e. Nu 98. Afirmatii de genu "imi mere mai bine cu 98" is doar asa de efect placebo, ca sa iti justifici tie diferenta de bani. In plus, nici nu e sanatos pentru motor. Cifra octanica ii doar rezistenta la detonatie, nu arde mai bine sau altceva. Aberezi ca intotdeauna! Acea benzina cu o cifra octanica mai mare are multi aditivi in plus care fac arderea mai curata si dau putere mai mare. Eu zic sa dai un search pe google si sa vezi ca treaba a fost testata cu masini de serie si chiar era diferenta in favoarea benzinei cu cifra octanica mai mare. De ex la motocicleta mea daca bag alta benzina in afara de 99+ sau 101, nu trage cum trebuie si nu se mai ridica pe-o roata la fel. Asa ca mai si citeste cate ceva inainte sa vb. Iar daca scrie in manual 95 ala este minimul cifrei octanice la care functioneaza normal, daca pui mai mare cu atat mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 Aberezi ca intotdeauna! Acea benzina cu o cifra octanica mai mare are multi aditivi in plus care fac arderea mai curata si dau putere mai mare. Eu zic sa dai un search pe google si sa vezi ca treaba a fost testata cu masini de serie si chiar era diferenta in favoarea benzinei cu cifra octanica mai mare. De ex la motocicleta mea daca bag alta benzina in afara de 99+ sau 101, nu trage cum trebuie si nu se mai ridica pe-o roata la fel. Asa ca mai si citeste cate ceva inainte sa vb. Iar daca scrie in manual 95 ala este minimul cifrei octanice la care functioneaza normal, daca pui mai mare cu atat mai bine. Tare faza asta cu ridicatu pe o roata - mai lasa poweru si da-i din ambreiaj - o sa observi ca nu mai e "diferenta" de benzina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 Aberezi ca intotdeauna! Acea benzina cu o cifra octanica mai mare are multi aditivi in plus care fac arderea mai curata si dau putere mai mare. Eu zic sa dai un search pe google si sa vezi ca treaba a fost testata cu masini de serie si chiar era diferenta in favoarea benzinei cu cifra octanica mai mare. De ex la motocicleta mea daca bag alta benzina in afara de 99+ sau 101, nu trage cum trebuie si nu se mai ridica pe-o roata la fel. Asa ca mai si citeste cate ceva inainte sa vb. Iar daca scrie in manual 95 ala este minimul cifrei octanice la care functioneaza normal, daca pui mai mare cu atat mai bine. Vezi ca daca distilezi benzina ca si rachiul, o scoti undeva pe la 120 cifra octanica. Insa eu zic sa o iei incetisor, treptat, 105, 110 si tot asa. Nu de alta dar s-ar putea sa te surprinda si sa o scapi pe spate in prima faza. Intre timp, noi o sa bagam ce scrie pe rezervor/manual/site la producator Mesaj completat De la Wikipedia.com citire: Octane rating does not relate to the energy content of the fuel (see heating value). It is only a measure of the fuel's tendency to burn in a controlled manner, rather than exploding in an uncontrolled manner. Where octane is raised by blending in ethanol, energy content per volume is reduced. Higher octane ratings correlate to higher activation energies. Activation energy is the amount of energy necessary to start a chemical reaction. Since higher octane fuels have higher activation energies, it is less likely that a given compression will cause autoignition. A fuel with a higher octane rating can be run at a higher compression ratio without causing detonation. Compression is directly related to power (see engine tuning), so engines that require higher octane usually deliver more motive power. Engine power is a function of the fuel, as well as the engine design, and is related to octane rating of the fuel. Power is limited by the maximum amount of fuel-air mixture that can be forced into the combustion chamber. When the throttle is partially open, only a small fraction of the total available power is produced because the manifold is operating at pressures far below atmospheric. In this case, the octane requirement is far lower than when the throttle is opened fully and the manifold pressure increases to atmospheric pressure, or higher in the case of supercharged or turbocharged engines. Si daca vrei sa citesti mai multe, de aici is luate: http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating De fapt chiar ai putea citi, inainte sa zici ca aberez ca de obicei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 Eu bag numai de 95 la toate agregatele (mobra, scuter, auto) si evit statiile no name si bineinteles Lukoil. Sa nu va puna dracu sa bagati de la Lukoil Mogosoia ca sigur o sa trageti pe dreapta dupa asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
undacover Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 Aberezi ca intotdeauna! Acea benzina cu o cifra octanica mai mare are multi aditivi in plus care fac arderea mai curata si dau putere mai mare. Eu zic sa dai un search pe google si sa vezi ca treaba a fost testata cu masini de serie si chiar era diferenta in favoarea benzinei cu cifra octanica mai mare. De ex la motocicleta mea daca bag alta benzina in afara de 99+ sau 101, nu trage cum trebuie si nu se mai ridica pe-o roata la fel. Asa ca mai si citeste cate ceva inainte sa vb. Iar daca scrie in manual 95 ala este minimul cifrei octanice la care functioneaza normal, daca pui mai mare cu atat mai bine. Doar de la petrom accepta masina mea, daca bag din alta parte variaza putin relantiul. De la petrom e perfect stabil. Si bineinteles bag 95 ca mi-e frica sa nu se ridice pe 2 roti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruxi2k Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 eu am vazut diferenta intre 95 si 98 la scuter (de 50cc) - se simte fantastic diferenta... la masina bag numai de la Rompetrol, bagam de la OMV si mi s-a intamplat sa nu plece la prima cheie, aia de la service cica sa bag de la Rompetrol si se rezolva... de 2 ani au avut dreptate... la moto - OMV 95 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 OMV, Rompetrol sau MOL. Niciodata de la Lukoil sau no-name-uri din pustietate. Daca in manual scrie ca de 95, apai 95 e. Nu 98. Afirmatii de genu "imi mere mai bine cu 98" is doar asa de efect placebo, ca sa iti justifici tie diferenta de bani. In plus, nici nu e sanatos pentru motor. Cifra octanica ii doar rezistenta la detonatie, nu arde mai bine sau altceva. mai studiaza putin partea cu cifra octanica... ca sa raspund si la topic.. omv 100 de departea cea mai buna benzina de la noi dupa care nu prea mai conteaza, mai importanta este statia in sine decit firma sa nu se tina aia de aiureli sa bage apa si alte alea prin rezervoare, sau sa fie rezervoarele murdare, etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
miltim Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 Am bagat de la un Petrom de pe valea prahovei, si la intrare in bucuresti nu mai statea la relanti (injectie). Ca sa plec de la stop trebuia sa o duc in 6000 si sa patinez ambreiajul... altfel murea. A trebuit sa bag 2 plinuri de la Rompetrol (efix 95) ca sa nu mai resimt apa sau ... resturile de la petrom. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 (editat) Poate sunt eu nesimtit, dar n-am simtit niciodata diferenta intre benzine. Si am alimentat de peste tot, fara jena, fara sa am cea mai mica problema. Iar cine ma cunoaste stie ca nu prea stau pe acasa. E drept, cu 99 dadea mai multe rateuri pe toba. Atat. Pe de alta parte, nu pot sa nu remarc cat de influentabili pot fi unii de marketing. Din acelasi ciclu preferati cumva sa beti Fanta si Sprite in loc de Cola, pentru ca sunt mai "sanatoase"? Inca o chestie, nu-i asa ca sangele din motorul vostru se numeste Motul? Si ca sa fiu si putin on-topic, cea mai buna benzina e aia ieftina Editat Iunie 30, 2010 de uzunu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 OMV, Rompetrol sau MOL. Niciodata de la Lukoil sau no-name-uri din pustietate. Daca in manual scrie ca de 95, apai 95 e. Nu 98. Afirmatii de genu "imi mere mai bine cu 98" is doar asa de efect placebo, ca sa iti justifici tie diferenta de bani. In plus, nici nu e sanatos pentru motor. Cifra octanica ii doar rezistenta la detonatie, nu arde mai bine sau altceva. ba e foarte sanatos pentru motor sa pui in romania benzina cu cifra octanica mai mare. mai ales pentru cele cu senzor de detonatie. si asa e vai de capul ei benzina noastra. culmea, benzina din rep. moldova e mai buna... si e 19.500 lei vechi sau 1,95 lei, cum vrei Aberezi ca intotdeauna! Acea benzina cu o cifra octanica mai mare are multi aditivi in plus care fac arderea mai curata si dau putere mai mare. Eu zic sa dai un search pe google si sa vezi ca treaba a fost testata cu masini de serie si chiar era diferenta in favoarea benzinei cu cifra octanica mai mare. De ex la motocicleta mea daca bag alta benzina in afara de 99+ sau 101, nu trage cum trebuie si nu se mai ridica pe-o roata la fel. Asa ca mai si citeste cate ceva inainte sa vb. Iar daca scrie in manual 95 ala este minimul cifrei octanice la care functioneaza normal, daca pui mai mare cu atat mai bine. fac arderea pe dracu' mai curata. doar rezista la autoaprindere mai bine. nu confunda puterea calorica cu rezistenta la detonatie! acele masini au senzor de detonatie, motorul tau nu! asa ca nu mai abera degeaba ca nu are rost! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Preacuviosul_Mihail Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 Poate sunt eu nesimtit, dar n-am simtit niciodata diferenta intre benzine. Si am alimentat de peste tot, fara jena, fara sa am cea mai mica problema. Iar cine ma cunoaste stie ca nu prea stau pe acasa. E drept, cu 99 dadea mai multe rateuri pe toba. Atat. Pe de alta parte, nu pot sa nu remarc cat de influentabili pot fi unii de marketing. Din acelasi ciclu preferati cumva sa beti Fanta si Sprite in loc de Cola, pentru ca sunt mai "sanatoase"? Inca o chestie, nu-i asa ca sangele din motorul vostru se numeste Motul? Si ca sa fiu si putin on-topic, cea mai buna benzina e aia ieftina ptr cei care sustineti ca e buna cifra octanica sa fie cat mai mare, din ce stiu eu e o prostie. Are dreptate Dan Cata, parca. Motoarele noi, sesizeaza singure cifra benzinei si isi regleaza timpii de aprindere in functie de asta. (asta am vazut documentar BBC, explicat frumos, stiintific - eu am retinut doar concluziile si cauzele generale, nu amanuntele efective). Dar daca nu are aceasta calitate de a detecta cifra octanica si a regla aprinderea in functie de tipul de benzina folosit (1200gs are sigur, ca ala era ca exemplu in documentar), trebuie sa pui ce scrie producatorul. Altfel timpii de aprindere nu corespund. Pentru cei care au constatat ca se ridica mia usor pe-o roata, se poate, dar ptr ca e dereglata din cauza benzinei, nu pentru ca merge mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
undacover Postat Iulie 1, 2010 Share Postat Iulie 1, 2010 mai urmeaza sa vina unul sa zica, ca uleiul 20w40 e mai bun decat 10w40 pentru ca deh, are numarul mai mare. Nu exista diferenta intre ardere, putere sau alte chestii, 99 rezista la compresie mai mare in timp ce 95 nu. Daca ai 13:1 compresia la motor (din constructie) trebuie sa pui 99+, altfel arunci banii aiurea pe fereastra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.