yzulyka Postat Februarie 15, 2013 Share Postat Februarie 15, 2013 Zoran, nu zice nime' ca nu e asa cum zici tu, se presupune doar ca oricine stie ca un cauciuc, cu cat e mai vechi, e mai rigid, e mai tare, nu se muleaza perfect pe asfalt / pamant pt o aderenta crescuta, etc. Fie ca acel cauciuc e facut pt o bucsa sau pt o anvelopa, odata cu imbatranirea lui, acesta isi pierde proprtietatile. Intelegi ? De aia, oamenii normali la cap, cand vin la tine la garaj, primul lucru dupa ce verifica starea anvelopei te intreaba de DOT. Iti dau dreptate cand spui ca DOT'ul nu e reglementat in vre'o lege, pt ca, repet, se presupune ca oamenii normali la cap ( subliniez, de aia repet ) nu isi pun o guma veche, tare, rigida...motiv pt care nici nu ai sa vezi motoare de supermoto cu cauciucuri cramponate, de exemplu. ( ptoate ca nu e buna analogia...dar sper sa prinzi ideea ) Si ca sfat ... nu mai investi bani in cauciucuri de enduro cross pe 19', pt ca nu prea ai cui sa i le vinzi...cauta dimensiuni gen : 120/100/18 ...140-100-18...is mult mai uzuale, le dai mai repede si scoti profit instant dupa cei 2.5 euro investiti pt bucata de anvelopa. Cele pe 21', de fatza, is ok ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dequiallo Postat Februarie 15, 2013 Share Postat Februarie 15, 2013 DOT-urile nu conteaza daca mergi cu motorul in remorca,voi ce dracu nu pricepeti ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Game Postat Februarie 15, 2013 Share Postat Februarie 15, 2013 Zoran, nu zice nime' ca nu e asa cum zici tu, se presupune doar ca oricine stie ca un cauciuc, cu cat e mai vechi, e mai rigid, e mai tare, nu se muleaza perfect pe asfalt / pamant pt o aderenta crescuta, etc. Fie ca acel cauciuc e facut pt o bucsa sau pt o anvelopa, odata cu imbatranirea lui, acesta isi pierde proprtietatile. Intelegi ? De aia, oamenii normali la cap, cand vin la tine la garaj, primul lucru dupa ce verifica starea anvelopei te intreaba de DOT. Iti dau dreptate cand spui ca DOT'ul nu e reglementat in vre'o lege, pt ca, repet, se presupune ca oamenii normali la cap ( subliniez, de aia repet ) nu isi pun o guma veche, tare, rigida...motiv pt care nici nu ai sa vezi motoare de supermoto cu cauciucuri cramponate, de exemplu. ( ptoate ca nu e buna analogia...dar sper sa prinzi ideea ) Si ca sfat ... nu mai investi bani in cauciucuri de enduro cross pe 19', pt ca nu prea ai cui sa i le vinzi...cauta dimensiuni gen : 120/100/18 ...140-100-18...is mult mai uzuale, le dai mai repede si scoti profit instant dupa cei 2.5 euro investiti pt bucata de anvelopa. Cele pe 21', de fatza, is ok ... Inteleg exact ce incerci sa imi spui insa e aberant sa afirme cineva ca daca a depasit dotul 2 ani nu mai e bun, cine afirma asa ceva e bolnav mintal. In parerea voastra o fi ca Dot ul nou nout e cel mai bun si pe masura lunilor ce se imbatraneste se inlemneste cauciucul, insa eu spuneam ca cine spune ca Dotul de peste 2 ani nu mai e bun ala e bou, La motorul meu nu mi se potrivesc Dot uri de sub MIIIINNNNNIIIIIMMMMMM 3ani, pt ca le montez ca peste 3000km sa le demontez. Dar daca voi spuneti ca dotul mai vechi de 2 ani nu e bun, hai sa ne intalnim undeva mai multe persoane si sa vad bagati cutitul in anvelopa daca e mai vechi de 4ani? Dupa teoria voastra ar trebuii sa va taie peste noapte cineva cauciucurile daca e peste 2 ani sa va salveze viata si sa nu derapati in prima curba......Nu observati ca vb si parerea voastra e in contradictoriu cu fapta voastra, Voi care va ratzoiti aici aveti atata coloana vertebrala incat sa mergeti afara in garaj si sa va uitati ce dot are cauciucul vostru cu care umblati bine mersi, dar aici meditati pt Dotul nou ca cel vechi ce rau este? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Februarie 15, 2013 Share Postat Februarie 15, 2013 DOT la mine un an si vreo 6 luni. Si oricum nu-l prinde doi ani ca ajunge slic si il schimb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Februarie 15, 2013 Share Postat Februarie 15, 2013 Inteleg exact ce incerci sa imi spui insa e aberant sa afirme cineva ca daca a depasit dotul 2 ani nu mai e bun, cine afirma asa ceva e bolnav mintal. In parerea voastra o fi ca Dot ul nou nout e cel mai bun si pe masura lunilor ce se imbatraneste se inlemneste cauciucul, insa eu spuneam ca cine spune ca Dotul de peste 2 ani nu mai e bun ala e bou, La motorul meu nu mi se potrivesc Dot uri de sub MIIIINNNNNIIIIIMMMMMM 3ani, pt ca le montez ca peste 3000km sa le demontez. Dar daca voi spuneti ca dotul mai vechi de 2 ani nu e bun, hai sa ne intalnim undeva mai multe persoane si sa vad bagati cutitul in anvelopa daca e mai vechi de 4ani? Dupa teoria voastra ar trebuii sa va taie peste noapte cineva cauciucurile daca e peste 2 ani sa va salveze viata si sa nu derapati in prima curba......Nu observati ca vb si parerea voastra e in contradictoriu cu fapta voastra, Voi care va ratzoiti aici aveti atata coloana vertebrala incat sa mergeti afara in garaj si sa va uitati ce dot are cauciucul vostru cu care umblati bine mersi, dar aici meditati pt Dotul nou ca cel vechi ce rau este? 2012. dunlop d616, gumele "de iarna". luna viitoare vin cele "de vara", dunlop roadsmart, primul set pe anul asta. pe mine ma tin cam 5000, le schimb de minim 2 ori pe an. ce spui tu acolo ca te tine o guma noua 3000 e si normal, ai cuplu cacalau pe monstrul ala, nu mai spun de greutate. una veche se va uza mai greu ca e intarita, logic. asta nu inseamna ca are aceeasi aderenta cu una proaspata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Game Postat Februarie 15, 2013 Share Postat Februarie 15, 2013 DOT-urile nu conteaza daca mergi cu motorul in remorca,voi ce dracu nu pricepeti ) Pana ce nu ai atata bilute sa vii sa areti ce stii cu DOT ul tau nou prin Alpi pe serpentine pana atunci in ochii mei nu este decat un SONNTAGSFAHRER !!! ceva de genul http://www.youtube.com/watch?v=R8PKKqJrMh0. Si aici nu ma refer nici la pilotul de avion nici la ala cu jeepanul. 2012. dunlop d616, gumele "de iarna". luna viitoare vin cele "de vara", dunlop roadsmart, primul set pe anul asta. pe mine ma tin cam 5000, le schimb de minim 2 ori pe an. ce spui tu acolo ca te tine o guma noua 3000 e si normal, ai cuplu cacalau pe monstrul ala, nu mai spun de greutate. una veche se va uza mai greu ca e intarita, logic. asta nu inseamna ca are aceeasi aderenta cu una proaspata. Tocmai ca ala mai vechi ma tine minim dublu.IO vorbesc io aud. Ca la borsa, Noroc ca-s numa in vizita pe acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Februarie 15, 2013 Share Postat Februarie 15, 2013 Am mai auzit asta si n-am priceput-o: cum dreaqu va tin pe voi gumele doar 3000-5000 km? Pe mine ma tin cam 20.000... Jumate asfalt, jumate macadam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
warlock Postat Februarie 15, 2013 Share Postat Februarie 15, 2013 (editat) pentru ca tu ai o partoleta cu cuplu de 40Nm iar luca are tanc cu 200Nm. d-aia! Editat Februarie 15, 2013 de warlock Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Februarie 15, 2013 Share Postat Februarie 15, 2013 Am mai auzit asta si n-am priceput-o: cum dreaqu va tin pe voi gumele doar 3000-5000 km? Pe mine ma tin cam 20.000... Jumate asfalt, jumate macadam. eu am o vitezana cu peste 100nm la roata si merg (si) tare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Februarie 15, 2013 Share Postat Februarie 15, 2013 (editat) Pai da, dar si caucioacele sunt diferite. Una e K60 Scout si alta gumele de vitezana. Alt material, alte dimensiuni, alta suprafata de contact, etc, etc. Si io numai cuminte nu merg, contrar asteptarilor... Stiu, nu poti s-o arzi agresiv pe KLE...mi s-a mai spus. Dar hai sa lasam astea, n-are treaba cu DOT-ul... Editat Februarie 15, 2013 de Kollar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Game Postat Februarie 15, 2013 Share Postat Februarie 15, 2013 Maine va pun niste poze sa vad ce comentarii primesc.....Abia astept. Aici cand intru rar in ultima vreme ori ma mir cat s-a extins GRADINA DOMNULUI, si mor de ras, ori ma ia cu dureri de cap. Explica-i omului sa inteleaga.... Deci tu ai un motor cu cai putere mai putini, nu cunosc motorul nu stiu probabil 50-60cai putere implicit daca accelerezi pleci de pe loc doar cat poate motorul, insa la mine sant 2300ccm 150cp, 220nm pornire de pe loc. Asta inseamna ca eu cand dau blana ori decopertez asfaltul daca nu e prins bine acolo, ori zdrodhezc anvelopa. Avand in vedere ca anvelopa e guma si moale ( DOT NOU hello despre ce vb defapt) se uzeaza guma mai repede. Si cand e vb ca motorul uscat este de 380kg io mai am 100kg benzina inca vo 20kg iacata se aduna 500kg de numa, Pt asta guma se uzeaza vazand cu ochii. Am plecat pe remorca pana in alpi ( vb lui daichile ) acolo m-am dat 1500km asa cum stiu io mai blana, ( nu cum nu stie daichile) si guma so predat. De exemplu cand am avut Virago 535 am avut anvelopa YOKO ma tinut 8000km esenta moale, apoi am pus Metzeller am mers 15000, apoi mi-am luat Dragstar de 1100 am mers cu Metzeller 15000, am schimbat pe AVON am mers 8800 si am facut pe autostrada explozie, am revenit la Metzeller are esenta cea mai tare si tine deja peste 15000km si mai am macar vo 5000km de mers cu el. Dupa ce am facut aceasta experienta am luat 4buc de cauciucuri 200 70 R15 una am monta si restul de 3 am pus la MATURAT, Prost am fost ca nu am luat si pe fatza macar vo 2 sa am pe stoc. Eu personal obser treaba in felul urmator. Un cauciuc care sta mult Intradevar se lemneste pui sus pe motor mergi 1000km se uzeaza din putin ( maxim 1mm) apoi are aderenta ca inainte dar cu o esenta de guma putin putin mai tare, deci acest putin mai tare caut eu. Si ca sa ve demonstrez ca am dreptate maine cand imi vine mecanicul la domiciulu pt schimbat roata ( cum vreau eu ca io platesc) o sa fac cateva poze si o sa expun aici. Cine stie poate va mai luminati cativa care nu aveti trase obloanele de stati in totala bezna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Februarie 15, 2013 Share Postat Februarie 15, 2013 (editat) Deci la Dragstar te tine Metzller 15.000? Mai devreme ziceai altceva... Inteleg ca te-au tinut la fel si pe Viroaga si pe Dragstar... Pai Viroaga 535 are cai si cuplu cat KLE-ul. Ce guma si pe ce mobra a fost aia de s-a dus in 1500 km? Editat Februarie 15, 2013 de Kollar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Februarie 15, 2013 Share Postat Februarie 15, 2013 triumph rocket III probabil ce spui tu ca se uzeaza un pic si se duce stratul "de deasupra" si are aceeasi aderenta cu una noua e o tampenie. aderenta este oferita (si) de niste uleiuri volatile care-s, ei bine, cum le spune si numele, volatile! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mrija Postat Februarie 15, 2013 Share Postat Februarie 15, 2013 Tocmai ca de aia am si intrebat, ca sa fiu lamurit. Iar pe lista de prioritati au urcat pe primul loc cauciucurile. Apropo de guma mea, dupa ce s-a curatat de mizerie arata asa. Daca nu m-am inclinat pe ea ..... Subiectul este incheiat. Voi cumpara alte gume. Multumesc pentru lamuriri ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Februarie 15, 2013 Share Postat Februarie 15, 2013 Tocmai ca de aia am si intrebat, ca sa fiu lamurit. Iar pe lista de prioritati au urcat pe primul loc cauciucurile. Apropo de guma mea, dupa ce s-a curatat de mizerie arata asa. Daca nu m-am inclinat pe ea ..... 14022013(005).jpg Subiectul este incheiat. Voi cumpara alte gume. Multumesc pentru lamuriri ! ala ti se pare aplecat? gizas! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 15, 2013 Share Postat Februarie 15, 2013 Tocmai ca de aia am si intrebat, ca sa fiu lamurit. Iar pe lista de prioritati au urcat pe primul loc cauciucurile. Apropo de guma mea, dupa ce s-a curatat de mizerie arata asa. Daca nu m-am inclinat pe ea ..... 14022013(005).jpg Subiectul este incheiat. Voi cumpara alte gume. Multumesc pentru lamuriri ! :eek: Giiiaaaaaaaa!!! Adica ai mers .. drept! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Februarie 15, 2013 Share Postat Februarie 15, 2013 Este normala dorinta unui client de a cumpara gume cat mai proaspete. Insa cei care suna in Ianuarie si cer anvelope cu DOT 2013 ar trebui sa trimita cateva mailuri in Germania sau Austria si sa ne spuna si noua daca se deplaseaza neamtul in depozit sa ii citeasca dotul de pe gumele aflate in stoc, sau ce raspuns primesc la afirmatia "Din 2012 e vechi, ori imi aduci 2013 ori imi faci discount" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlady_80 Postat Februarie 15, 2013 Share Postat Februarie 15, 2013 Un singur lucru vreau si eu sa intreb si anume , gumele alea second in stare buna aduse de afara , de ce au fost ele acolo date jos ( aruncate ) de pe mobra , erau prea bune nu ???? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gtr 1000 Postat Februarie 15, 2013 Share Postat Februarie 15, 2013 Din ce am citit si eu de pe forumurile (caci sunt si forumuri ,la fel ca asta) la care facea trimitere Zoran, se discuta lipsa specificarii clare din partea legiuitorului referitor la vechimea in ani pe care trebuie sa o aiba un cauciuc de autoturism (PKV ) .Tot la fel sunt si povestiri ale unor forumisti,cum ca , cu toate ca nu se specifica nicaieri ce vechime poate sa aiba un cauciuc de autoturism,totusi au fost cazuri cand nu au trecut ITP-ul tocmai ca aveau cauciucuri mai vechi de 10 ani. Cum la fel se face referire la recomandarea specialistilor din cadrul TÜV sau ADAC (al caror cuvant cantareste greu in fata legiuitorului ) cum ca un cauciuc ,odata cu trecerea timpului,s-a dovedit ca isi pierde cele mai importante calitati pe care trebuie sa le aiba : se durifica (lipsa aderenta) , apar pori in structura cauciucului (scade rezistenta la intindere-rupere) , deci devine nesigur in exploatare . De aici si abundenta de cauciucuri cu DOT "batranel" aduse in special din Germania. Si inca odata specific ca erau discutii referitoare la PKV ( autoturisme) nicidecum la Motorrad (motociclete ) . Am gresit : PKW (cu v nemtesc ) . Acuma si aia e adevarat ca fiecare poate face ce vrea cu viata lui (atata timp cat nu afecteaza vietile altora ) . Cele bune oameni buni ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bocosb Postat Februarie 16, 2013 Share Postat Februarie 16, 2013 Chestia cu "maturatul" cauciucurilor e o tampenie sinistra. M-am dat si eu pe vremuri cu cauciucuri cu care puteai face burnout si nu se vedea pe ele, dar ma kkm pe mine cu ele in curbe si imi dadeau flashuri aia cu daciile 1300. Cu DOT-ul nu as avea probleme sa ma dau cu unul de 5-6 ani. Daca l-as lua de nou probabil m-as uita sa nu fie sub 3 ani. Nu cred ca contesta nimeni durabilitatea marita la cauciucurile vechi, dar scade aderenta. Zici de Rocket ca iti mananca cauciucurile din cauza greutatii si a cuplului si ca e mai rentabil cu alea vechi. Problema e ca greutatea aia mai trebuie si franata si tinuta pe curbe - si acolo ai minusuri mari cu cauciucurile "maturate". Dupa cum vad eu problema, ori ar trebui sa gasesti alt tip de cauciuc(daca ai de unde alege pe dimensiunea aia) sau alt tip de motocicleta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Februarie 16, 2013 Share Postat Februarie 16, 2013 Dupa ce i-ati spus ca guma nu mai are aderenta de loc ca-i veche acum radeti de el ca nu s-a inclinat suficient Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kamikazee Postat Februarie 16, 2013 Share Postat Februarie 16, 2013 spate 2004 fata 2008. n-am avut nici pe draq, si daca eu nu i-am dat in goarna, nu stiu cine. cauciucul incepe sa coaca de la exterior spre interior, deoarece pe exterior sunt schimbarile de mediu. in interior cat te tine aerul si nu se lasa, atat timp te tine mediul. ori ii dai span pe loc sa-i iei din mm o pelicula, ori mergi pe khuru tau fara batmanisme vre-o 100 de km pana se uzeaza si fata. nu-i vad sensul discutiei. mie-mi convine si unul si altul. doar ca nou te tine mai putin la vitezane fiind prea moale, mai ales pentru drumurile noastre toate. cu cat drumul are mai multe asperitati, cu atat iti mananca mai mult cauciucul. unele drumuri la nou au asperitati de 2m in diametru, posibil sa-ti manance cauciucul pe loc. ar fi ok, da, daca am avea sosele ca-n palma de fine, atunci asi zice si eu ca neaparat cauciuc cat mai nou. cu totii stim ca slick-urile dupa ce se incalzesc, se lipesc de asfalt ca si guma de mestecat de birou. problema e ca-ti raman cativa microni desfasurati pe asfalt la fiecare ciclu de rotatie. eu zic ca proportia e undeva de 50%, in sensul ca, un cauciuc nu foarte vechi dar nici foarte moale, la buzunarele noastre e numai bun. mie unul imi convin mai mult cele de 4 ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Februarie 16, 2013 Share Postat Februarie 16, 2013 numai aberatii pe-aici frate. Romanul s-a-nvatat expert in orice, de-aia romania e unde e, datorita procentului mare de experti in orice - 100% din populatie. Vine un om si citeaza niste nemti, reiese ca un cauciuc chipurile tine 7 ani. Apoi vin expertii romani care incep sa bata campii pe subiect. Care-i faza? Ps. io zic sa-i somati pe nemti ca au tratat superficial problema, sa stie ca nu merge cu minciuni si manevre la romani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bocosb Postat Februarie 16, 2013 Share Postat Februarie 16, 2013 http://www.safetyresearch.net/safety-issues/tires/ bun de citit la subiectul asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
THE VADER Postat Februarie 16, 2013 Share Postat Februarie 16, 2013 daca am avea sosele ca-n palma de fine Ar fi distanta de franare mai mare,nici aderenta nu ar fi la fel de buna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.