Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salutari!

 

Am si eu o nelamurire, poate ma puteti ajuta cu pareri;

Am un BMW F650ST din 1996 cu cauciucuri mai vechi.

Vreau sa le schimb dar m-am izbit de o problema: cauciucurile conform carte tehnica sint fata: 100/90R18, spate: 130/80R17.

Cand m-am uitat, cel de fata e alta: 110/90R19.

Cum influenteaza siguranta si stabilitatea, modul de rulaj al rotilor, etc. cauciucurile care sint neconforme din cartea tehnica?

Ce ziceti daca cauciucul din spate schimb cu una de 150/70R17?

 

M-as bucura daca dati cu pareri si sugestii.

 

Bafta!

 

e posibil pe fata sa ai roata de F650 normal, nu ST...si spun asta ca ziceai ca in carte ai roata pe 18...F-ul normal are 19 pe fata, deci asa as deduce eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

19 respectiv 18 este diametrul in toli al rotii. probabil ca a fost schimbata roata cu tot cu cauciuc. Daca nu ma insel ST avea roata pe 18 spre deosebire de celelalte variante de F care o aveau pe 19. La RAR o sa te puna sa schimbi roata cu tot cu cauciuc. Poate poti imprumuta una numai pt RAR apoi ti-o pui la loc pe a ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, anul trecut am cumparat motorul.

am fost la rar pt. indentificare.

nu era nici o problema.

ulterior am constatat problema cu roata si m-am mirat (dar m-am si bucurat) ca nu era problema.

in 2014 o sa am iar de mers la rar.

pana atunci m-am gandit sa fac schimbul. si la rar vom vedea...

la control in trafic cred ca mai rar opresc motoare... cine stie poate o sa am "norocul" de ma opresc si atunci am belit-o.....

 

dar totusi sa revenim putin la influenta rotilor cu dimensiuni necorespunzatoare: stabilitatea motorului mai ales in curbe si la franari? acela din spate.

 

alta intrebare: 150/70 inseamna: inaltimea cauciucului este 70% din latimea ei?

adica 150*0.7=105?

la cauciucul meu existent la 130/80: 130*0.8=104.

deci cele doua cote au o diferenta de 1mm.

 

..... ce parere aveti?....

bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite, ca intre timp am gasit ceva informatii legate de cauciucuri: http://www.conti-mot...ificareanvelopa

uita-te la ultimul punct, identificarea anvelopei.

 

fac un copy-paste

 

Identificarea anvelopei

Dimensiunea unei anvelope ne arata urmatoarele informatii::

-latimea anvelopei (in inches sau mm)

-raportul inaltime/latime

-viteza maxima constructiva

-diametrul jantei

-incarcarea maxim permisa

De exemplu:

150/70 B17 69H TL unde:

150 = latimea anvelopei in mm

/70 = raportul inaltime/latime = 70 : 100

B = tipul constructiv bias belted

17 = diametrul jantei in inch

69 = indicele de incarcare

H = viteza maxima, simbolul H corespunde vitezei maxime de 210 km/h

TL =fara camera

Va dorim o calatorie cat mai sigura si cat mai placuta!

Echipa dvs, Continental.

 

 

ma rog, asta e la cauciucuri auto...

Editat de crazyzly
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai roata de F650 normal pe fatza.

 

Ref 130 -> 150... depinde.. teoretic gumele de 150 sunt pt janta mai lata. In practica ce se intampla depinde de la guma la guma... nu e reteta universala. Pe barba proprie am avut 140/80 17" in loc de 130/80 17" si mobra se simtea mai inalta, scazuse eroarea de la bord si cam atat... cu subleru cauciucul avea cam 130 oricum latime ( 130-ul dinainte avea spre 120 de fapt de la acelasi producator )... ce sa zic decat... depinde.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca e mai lata cauciucul cu 2 cm, nu exista posibilitatea de smulgere in curbe de ex.? :-?

ma gandesc eu ... si intreb...

 

Pai in primul rand e mai scump... semnificativ in general. In al doilea rand, da faptul ca pe hartie iese 150/70 ~ 130/80 la inaltime nu inseamna nimic in practica. Eu n-as varia atat de mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

situatia este ca am intrat in posesia a doua cauciucuri putin uzate din 2011 la un pret foarte bun.

am retineri cu cel din spate... de aceea am pornit acest topic.

sincer sa fiu dupa capul meu n-as schimba 130/80 cu 150/70 dar imi pare rau de cauciuc ca e mult prea bun de aceea v-am intrebat...

n-am ce face ori o vand si imi cumpar alta ori o schimb.

poate ma ajuta cineva cu cumparatul sau cu schimbul.

 

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.

 

alta intrebare: 150/70 inseamna: inaltimea cauciucului este 70% din latimea ei?

adica 150*0.7=105?

la cauciucul meu existent la 130/80: 130*0.8=104.

deci cele doua cote au o diferenta de 1mm.

 

..... ce parere aveti?....

bafta!

http://sigemo.ro/info_citim.php

 

de curand am luat o adeverinta de la Reprezentanta masinii cu inca 3 tipuri de anvelope pe care cei de la RAR le-au scris fara sa platesc nici o taxa, adica masina are acum 2 variante de anvelope pt janta de 15 si cate una pentru 14 si respectiv 16 !!! ... pe Yaris ! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://sigemo.ro/info_citim.php

 

de curand am luat o adeverinta de la Reprezentanta masinii cu inca 3 tipuri de anvelope pe care cei de la RAR le-au scris fara sa platesc nici o taxa, adica masina are acum 2 variante de anvelope pt janta de 15 si cate una pentru 14 si respectiv 16 !!! ... pe Yaris ! :)

 

Bun, tu ai primit de la reprezentanta masinii (reprez. Toyota)...

Banuiesc ca masina e noua, cumparat recent de la ei.

Dar.... motocicleta mea e veche si nici nu am luat de la reprezentanta :)

A... si ai scris "am luat o adeverinta".... cu cat ai luat-o? :) ca banuiesc pe gratis ni ti-l da...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are nici o legatura latimea cauciucului cu pierderea stabilitatii. Daca diametrul exterior al cauciucului se modifica atunci se modifica datele problemei. Nu iti fa problemd. Recomand un cauciuc neuzat si neinvechit. Ce tine de stabilitate este compozitia cauciucului, starea lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A... si ai scris "am luat o adeverinta".... cu cat ai luat-o? :) ca banuiesc pe gratis ni ti-l da...

dupa ce le-am dat 10 mii de euro era culmea sa-mi ceara bani pt 3 randuri la imprimanta :tomato:

 

oricum , pana nu mergi la reprezentanta moto sa intrebi, nu ai de unde sa sti ce date au aia despre "fiarele" fabricate in ultima suta de ani

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa ce le-am dat 10 mii de euro era culmea sa-mi ceara bani pt 3 randuri la imprimanta :tomato:

 

oricum , pana nu mergi la reprezentanta moto sa intrebi, nu ai de unde sa sti ce date au aia despre "fiarele" fabricate in ultima suta de ani

 

mmmda... cred ca o sa trec pe la bmw din tgms si ma informez un pic... sau la rar sau...vad eu

oricum mersi de informatii

bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Ce parere aveti de Metzeler Sportec M3, ca si guma de mers la munte?

 

Eu am mai avut Sportec M5... de care am fost foarte foarte multumit, acum nu stiu daca merita sa risc la ceva ce pare inferior calitativ.

 

Voi ce recomandari aveti? Motorul in cauza 929rr, merg mult cu pasager (mers decent, insa imi place sa ma joc si eu 15 20 minute)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Ce v-ati lua si de ce?

Cauciucurile noi mie mi se par ridicol de scumpe. Avand in vedere ca trebuie sa le schimb, nu stiu exact ce sa-mi iau.

Am sh gasit cu dot de 2008, sunt prea vechi?

Garantia unor gume moto este undeva la 4 5 ani (depinde de producator), insa garantia este valabila pentru anvelopele depozitate in conditii optime de conservare. Intradevar sunt scumpe... eu unu aleg SH uril, insa e bine sa cunosti persoana de la care cumperi... in caz ca au defecte sa le poti returna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, sunt scumpe insa cauciucurile noi sunt... cauciucuri noi. Se vor simti mult mai bine si pentru mai mult timp decat niste cauciucuri sh.

In cazul in care nu-s fonduri, desigur ca mai bine o pereche sh bunicele decat niste pingele vechi si coapte,

DOT 2008 inseamna aproximativ 5 ani. Sunt foarte vechi. Alea deja-s plastic.

Orienteaza-te la un DOT nu mai vechi de 1 an - maxim 2. Deasemenea, sa aiba cat mai multa "carne" si sa fie tocite "corect", aproximativ simetric (sa nu fie "patrate" de exemplu de la mers mult fara aplecari sau forje si burnout-uri [in linie dreapta desigur :P])

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine iei cauciucuri SH pentru că cele noi se devalorizează repede, atenţie însă să nu fie daţi la ele kilometrii înapoi. Ar fi bine să aiba şi carte de service ( peteceală ).

 

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mers pe sh-uri de cand ma stiu si nu am avut probleme niciodata.La franare nu mi-a fugit niciodata fata pe asfalt curat.Ultimul cauciuc fata pe care l-am avut a fost schimbat anul trecut ,era pe motocicleta cand am cumparat-o in 2008 si era DOT 2004.Si nu am murit.Dar probabil nu am murit pentru ca nu i-am dat goarna oriunde si oricand fara sa-mi pese de ce se intampla in jurul meu,ci doar cand a fost drumul liber si fara trafic...



Eu cred ca ochii in 4 si stapanirea de sine cand este cazul sunt mai pretioase decat orice cauciuc de 1000 de euro bucata

Editat de Nationalistul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...