Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

crezi ca in primavara o sa aduca 2014? eu am avut anunt de cumparare aici pe forum, si in majoritatea mesajelor mi se ofereau cauciucuri ( nu la oferta de pret) cu DOT 2012 sau nu puteau sa-mi zica anul fabricatiei, insotite cam 90% de precizarea ca sunt optime timp de depozitare de 5 ani, pai daca eu le iau la anu' si o sa ma tina 4 ani, daca ele au deja 5 o sa am la urma vechi de 9 ani :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

crezi ca in primavara o sa aduca 2014? eu am avut anunt de cumparare aici pe forum, si in majoritatea mesajelor mi se ofereau cauciucuri ( nu la oferta de pret) cu DOT 2012 sau nu puteau sa-mi zica anul fabricatiei, insotite cam 90% de precizarea ca sunt optime timp de depozitare de 5 ani, pai daca eu le iau la anu' si o sa ma tina 4 ani, daca ele au deja 5 o sa am la urma vechi de 9 ani :)

La anu in primavara le iei si ai grija sa fie macar DOT 2013 si gata. Lasa vrajeala cu depozitarea, maxim un an vechime, le tii si tu 3 sezoane si le dai jos netocite daca mergi doar 2000km/an.

Editat de the mentalist
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine stie...
Sunt pneurile OEM pe KTM 1290 SuperDuke R, care s-a lansat acum. Banuiesc ca mobra n-o sa fie exclusiv pentru piata americana.

Si daca e succesor pentru Sportsmart, care este la vanzare pe piata europeana, logic ar fi sa il ofere si aici, dar cine stie care e strategia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

 

Am nevoie de ajutor.

Vreau sa pun pe fata o anvelopa cu 1cm mai lata. Am 80/100/R19 si vreau 90/100/R19.

Am vb cu un user de pe forum si l-am amanat ca nu stiam daca imi incape la aripa, am ajuns in tara, am vazut, am facut ITP ieri cu dimensiunile ok din talon... si azi cand sa sun m-a lovit intrebarea... "Dar pe janta oare se potriveste 90/100/19 fata de 80/100/19??"

 

In carte am gasit asta. Dar nu pricep daca da sau nu.

 

Deci... se potriveste oare?

 

Merci.

post-37279-0-72501800-1381247640_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am inteles din poza de mai sus scrie ca latimea standard este 80 (cel putin asta recomanda fabricantul).80 trebuie sa fie latimea iar talonul este 100.Nu stiu insa daca se potriveste pe jantă cea de 90.Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aia stiam si eu... ca 80 e din fabrica.

Imtrebarea e daca imi intra 90 pe janta cu 80 standard.

La masina de exemplu am pus 195 in loc de 185 sau 225 in loc de 215...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu se dejanteaza in nici uncaz.Nu e asa mare diferenta.

In plus, deoarece diametrul total al rotii va fi mai mare, viteza afisata e posibil sa fie cea reala, nu plusata cu cativa km, cum e la majoritatea autovehiculelor. Verifici cu un gps si ne anunti si pe noi, eventual.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca inaltimea talonului e procent din latime. Daca pui un cauciuc cu latimea mai mare si cu aceeasi cifra la talon vei avea un cauciuc mai inalt adica o roata cu diametrul mai mare, deci ar putea sa frece in aripa nu numai pe lateral ci si sus. Pe langa asta se va modifica un pic ciclistica si daca ai vitezometrul cuplat la roata fata iti va indica eronat. (o viteza mai mica decat cea reala)

Daca vrei neaparat un cauciuc mai lat si stii ca-ti incape in aripa comanda unu cu cifra de la talon mai mica ceva gen 90/90/19 si atunci vei avea aproximativ acelasi diametru la roata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...daca ai vitezometrul cuplat la roata fata iti va indica eronat. (o viteza mai mica decat cea reala)...

 

 

Colegu te contrazic aici - daca ai roata mai mare vei avea o viteza usor mai mare :) - un diametru mai mare la aceeasi viteza de rotatie acopera distanta mai mare in acelasi interval de timp, pe cand roata originala care e mai mica la aceeasi viteza de rotatie acopera o distanta mai mica in acelasi interval de timp. Daca nici asta nu te convinge te invit sa te joci putin cu urmatorul calculator de dimensiuni; pacat ca e doar pt vehicule si nu stie dimensiuni specifice motocicletelor.

 

Ca sa fiu ontopic am sa ii raspund colegului cu o experienta personala

 

pe motocicleta din echipare dimensiunea standard pt roata fata este 120/60/17.... eu cand am cumparat-o am avut-o echipata cu 120/70/17... diferenta notabila era la manevrarea ghidonului pe loc (putin mai greoi cu roata mai inalta) si in curbe o inclinam mai dificil cu anvelopa de 120.60.17...

 

trace tu concluzii daca merita sa pui roata mai lata si mai inalta....

Editat de ..:::ZAR:::...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu nu inteleg cum e mai inalta cand in loc de 80/100/19 pun 90/100/19... talonul e 100 la ambele, janta tot de 19" doar latimea se modifica de la 80mm la 90mm.

Despre aripa. O schimb cu una de supermoto nu-i problema.
Sa-mi intre pe janta.

De viteza si inclinat in curbe nu-mi fac probleme... d'aia mi-am luat XG-ul asta si nu R6 :D ...Cred ca ieseam si mai ieftin,

 

Si explicatia de ce vreau 90/100/19 nu 80/100/19.

Am Bridgestone TW 202/201 si as vrea Dunlop K460.

K460 de spate gasesc la dimensiunea din talon dar de fata nu gasesc. Gasesc doar lat de 90 (90/100/19).

Dunlopul are un desen care cred ca m-ar ajuta mai mult in teren si in plus am inteles ca sta mai bine ca si aderenta. Pe langa sunt chiar mai scumpe decat Bridgestoneurile.

Nu-i o fita sau un complex de "roata subtire" :D

Editat de BlackLord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu nu inteleg cum e mai inalta cand in loc de 80/100/19 pun 90/100/19... talonul e 100 la ambele, janta tot de 19" doar latimea se modifica de la 80mm la 90mm.

 

Despre aripa. O schimb cu una de supermoto nu-i problema.

Sa-mi intre pe janta.

al doilea rand de cifre reprezinta PROCENTUL din primul.. adica latime(mm)/procent din latime (talon)/diametru (inch)

 

astea sunt oricum teoretice, fiecare producator are anumite dimensiuni si profile in functie de tipul cauciucului

 

eu cred ca o sa se potriveasca.. dar pana nu incerci....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aaa, gata m-am prins. Adica 100% din 80mm respectiv 100% din 90mm. Adica va fi si mai lat si mai inalt cu 1cm cauciucul cu diferenta ca la latime se imparte in 0,5 si 0,5 pe laterale (spre aripa) iar pe inaltime 1cm fata de cum e actualul.

Asta nu stiam. Credeam ca sunt 90mm/100mm/19"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de raspunsuri.

O sa ma mai gandesc in cazul asta.

Pana la urma ajung la concluzia pe care o trag si cand vine vorba de modificari la masina.... "daca atunci cand a fost proiectata s-au gandit niste zeci de ingineri sa o faca asa si nu altfel... stiu ei de ce" :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Colegu te contrazic aici - daca ai roata mai mare vei avea o viteza usor mai mare :) - un diametru mai mare la aceeasi viteza de rotatie acopera distanta mai mare in acelasi interval de timp, pe cand roata originala care e mai mica la aceeasi viteza de rotatie acopera o distanta mai mica in acelasi interval de timp. Daca nici asta nu te convinge te invit sa te joci putin cu urmatorul calculator de dimensiuni; pacat ca e doar pt vehicule si nu stie dimensiuni specifice motocicletelor.

 

Ca sa fiu ontopic am sa ii raspund colegului cu o experienta personala

 

pe motocicleta din echipare dimensiunea standard pt roata fata este 120/60/17.... eu cand am cumparat-o am avut-o echipata cu 120/70/17... diferenta notabila era la manevrarea ghidonului pe loc (putin mai greoi cu roata mai inalta) si in curbe o inclinam mai dificil cu anvelopa de 120.60.17...

 

trace tu concluzii daca merita sa pui roata mai lata si mai inalta....

 

roata aia mai inalta are avantajul unei pete de contact mai buna in curbe. in plus, cand schimbi guma se regleaza si suspensia prin ridicarea sau coborarea telescoapelor in juguri, dupa caz! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca m-am decis.... nu mai iau nimic. Astept primavara sa pun anvelope noi ca oricum nu mai merg acum. Cred ca e mai bine decat sa stea toata iarna in loc pe ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...