Survolaj Postat Iulie 8, 2011 Share Postat Iulie 8, 2011 (editat) Survolaj - cu permisiunea ta, ma indoiesc de acest aspect. Am trecut prin asta si stiu foarte clar ca nu mai poti reactiona coerent in aceste ultime sutimi de secunda si tragi sa eviti. Se vede ca franeaza 1-2 secunde binisor la inceput, chiar se indreapta putin moto, incepe sa mearga aproape taras probabil, dar nu cade pana cand nu trage stanga de ghidon pentru ca se apropie prea mult de masina. Nu avem cum sa verificam acest aspect, doar daca isi aduce aminte motociclistul care a postat, dar cred ca acest lucru se poate intampla si cu un ABS de ultima generatie, care chiar daca opreste blocarea rotii, cand trage violent stanga cu frana fata trasa la maxim - se intalneste asfaltul. La o inspectare atenta a filmuletului smor daca am vazut vreo franare. Sa va uitati la ceasuri. El i-a mana din gaz undeva foarte aproape de masina scade turometru cu vreo 1k-2k rpm dupa care pica. Posibil sa fi ciupit frana fata si sa o blocheze - acul de la ceasul din stanga care banuiesc ca este vitezometru abia se clinteste pe toata durata filmuletului. Editat Iulie 8, 2011 de Survolaj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Iulie 8, 2011 Share Postat Iulie 8, 2011 (editat) Ia uita-te mai bine ca are capac de canal si pe banda lui, doar ca se vede ca franeaza dupa capac. Poate doar spatele sa prinda capacul. (0.17-0.18 se vede capacul chiar in fata bordului, iar la 0.20-0.21 in partea din dreapta jos a ecranului, langa jamba dreapta) Exact...in prima parte a filmarii ai impresia ca a franat pe capac, insa la reluarea cu incetinitorul se vede ca blocarea rotii fata a fost dupa capac Invata sa mergi pe motocicleta pentru ca, sincer, habar n-ai. Ce-ai patit tu in situatia de fata, putea fi evitat usor chiar si cu o dacie fara frane. Nu vad de ce ai pus un filmulet in care te faci singur de ras... No comment Imi pare rau pentru tine , dar ai facut acolo o manevra pe care nu o inteleg . Uita-te la filmulet cu atentie , invata din greseala , si ai grija pe viitor . P.S. Toate motocicletele sunt prevazute cu frana spate , spune-i si lui Alex Nu poti sa ii recomanzi unui incepator sa franeze (doar) cu spatele cand e inclinat. Roata spate se blocheaza si danseaza si in linie dreapta, daramite cand esti in pic inclinat. Cred ca trebuia sa franeze cu ambele roti, atunci ai stabilitatea cea mai mare....insa trebuia franat din timp. Parerea mea, cea mai buna solutie era sa iti arunci privirea in stanga masinii si sa eviti pe acolo fara franare, sau cu franare lejera. Insa si evitarea asta si franarea se invata in timp. Mie mi se pare ca soferul vorbea la telefon...parca avea mana stanga la ureche....oare asa e? Editat Iulie 8, 2011 de vladut50 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alvasi Postat Iulie 8, 2011 Share Postat Iulie 8, 2011 Nu pot sa zic ca sunt doctor in motociclism, dar am permis de B de niste ani buni si asta m-a ajutat de multe ori. Merg mult mai atent cu mobra decat o fac cu masina, mai ales in situatiile de prioritate. Cu moto risti mult mai mult sa mori cu dreptatea in brate, asa ca de multe ori cedez: schimb banda de la distanta mai mare de ghiolbanul in cauza, sau chiar reduc viteza ca sa ii dau posibilitatea sa intre pe banda. In plus, incerc intotdeauna sa ma pun in locul conservarului si sa imi aduc aminte si de "nefacutele" pe care si eu le comit cu masina, fie pentru ca sunt obosit, nervos sau grabit aiurea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorge Lorenzo Postat Iulie 8, 2011 Share Postat Iulie 8, 2011 (editat) Survolaj - cu permisiunea ta, ma indoiesc de acest aspect. Am trecut prin asta si stiu foarte clar ca nu mai poti reactiona coerent in aceste ultime sutimi de secunda si tragi sa eviti. Se vede ca franeaza 1-2 secunde binisor la inceput, chiar se indreapta putin moto, incepe sa mearga aproape taras probabil, dar nu cade pana cand nu trage stanga de ghidon pentru ca se apropie prea mult de masina. Nu avem cum sa verificam acest aspect, doar daca isi aduce aminte motociclistul care a postat, dar cred ca acest lucru se poate intampla si cu un ABS de ultima generatie, care chiar daca opreste blocarea rotii, cand trage violent stanga cu frana fata trasa la maxim - se intalneste asfaltul. In acel moment, cand s-a apropiat mai mult de masina, a franat si mai tare si s-a blocat roata fata. Nu a mers taras pana atunci, e imposibil. Ce vezi tu ghidonul ca se duce brusc spre stanga, tocmai din cauza asta e, fiindca roata s-a blocat si el era deja usor aplecat spre stanga. Nu trage nimeni in halul ala de ghidon ca sa evite. Si la cursele de motociclism cand un pilot pierde fata intr-o curba, ce crezi ca se intampla? Ghidonul se suceste la fel ca si in filmuletul din acest accident. Si acolo nu mai trage nimeni violent de el, din cauza conservarilor Mai exact, esti inclinat si ai blocat fata, cazi exact la fel ca si in filmuletul de aici de pe topic, chiar daca esti singur pe drum si nu trebuie sa eviti nimic. Editat Iulie 8, 2011 de bogdan_gba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soimul Postat Iulie 8, 2011 Share Postat Iulie 8, 2011 Mai zic odata: 1)bine ca ai scapat ieftin cu lectia de cazatura. 2)Aceasta banala cazatura a ta, nu cred ca fi fost comentata mai mult de 1-2 pagini daca ai fi povestit-o doar...faptul ca ai filmat-o, ca actorul esti chiar tu, e deja cu totul altceva si topicul va trece de 10 pagini...eu iti recomand sa devii un "motopaparazzi" , sa ai mereu in drumurile tale camera pornita, ca se pare ca esti norocos si cine stie ce situatii inedite mai prinzi...mie imi place f f mult filmuletul realizat de tine, si cred ca si celorlalti....vezi doar cite analize facem pe marginea lui!!! 3)Iti doresc ca in urmatoarele filmulete, sa nu mai fi tu actorul principal...ci doar "operator". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TARKA 2 Postat Iulie 8, 2011 Share Postat Iulie 8, 2011 (editat) Da, sunt incepator si nu neg si partea mea de vina ... am considerat ca sunt "safe" tocmai pe banda a doua ... o sa-mi fie invatatura de minte. Dar idiotul nu cred ca are vreo scuza. Sa fii incepator nu are cum sa fie o vina, cred ca nu ai B-ul altfel anticipai mai bine iesirea BMW-ului si faceai o eschiva pe banda 3, desi personal recomand eschiva prin spatele masinii care iti taie fata, daca ai loc. Ti-au spus si altii ce s-a intamplat, ai blocat roata fata prin bruscarea franei. Foloseste si spatele cu incredere. Dupa parerea mea, singura greseala pe care ai facut-o este ca ai uitat semnalizarea in functiune pe "dreapta" si ala a crezut ca faci dreapta de unde a venit el, si asa poate pleca de pe loc. Numa' ca de unde venea el, de pe Sofia, este sens unic si nu ai cum sa faci dreapta iar pana la Rabat, Atena mai este de mancat o paine, deci ori a fost un idiot ori un nesimtit. Ia-o ca pe-o experienta pe care 99 % din cei de pe forumul asta au evitat-o sau nu li s-a intamplat niciodata si care au habar de tot din primul moment in care ating ghidonul. .Asa ca te poti considera-te chiar un special. Editat Iulie 8, 2011 de TARKA 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Elikratos Postat Iulie 8, 2011 Share Postat Iulie 8, 2011 Foarte bun topicul, felicitari initiatorului pentru 'materialul didactic' si pentru curajul de a fi sincer, in primul rand cu el si apoi si cu noi, the others. Anticiparea ar fi ajutat mult, aici. Capacitatea ca, scanand continuu traficul, sa prevezi miscarile viitoare, cu cateva secunde in avans, si sa actionezi din timp. Desigur, calculand scenariile posibile in varianta pesimista, defavorabila bikerului. Aceasta este conduita preventiva, in acceptiunea mea. Cu atat mai mult cu cat, in acest caz, lucrurile nu s-au intamplat 'din scurt' ci au avut o 'faza de incubatie'... Eu m-am obisnuit atat de mult sa tin, tot timpul, doua degete pe maneta de ambreiaj si un deget pe cea de frana incat nu mai pot altfel. La modul serios. Mi-am impus asta de la inceput, pentru a castiga timp si viteza de reactie atunci cand trebuie sa 'lucrez' cu cele doua comenzi si pentru a reduce riscul accelerarilor accidentale. Asta ma enerveaza, acum, in interurban, insa e greu sa schimb un obicei deja format... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Iulie 8, 2011 Share Postat Iulie 8, 2011 Greseala de incepator. Lipsa de anticipatie, frana fata pe curba, incredere prea mare in dreptul la prioritate si altele. Zi merci ca ti s-a intamplat asa si acum, la inceput. Vei invata din asta, chestie care te poate salva pe viitor din situatii care ti-ar putea pune viata in pericol. La politie te duci degeaba. Autorul moral nu se pedepseste la noi decat daca un politist a fost martor si intocmeste un proces verbal prin care il sanctioneaza pe ala pentru ce a facut si mentioneaza ca acea contraventie a cauzat accidentul tau. (Chestia asta mi-a fost explicata pe larg de un politist de la accidente usoare secor 3, acum ceva ani, cand o tarasem acolo pe o vita care iesise fara semnal si fara sa se asigure de la bordura si din cauza careia, incepator fiind prin ploaia torentiala, am fandat incercand sa o evit, am derapat si am cazut. Eu stiam ca daca nu e contact nu exista accident, dar am vrut sa o fac pe aia sa stie alta data ca nu e de glumit. Ceea ce a inteles bocind 10 minute incuiata in masina. Scuze de divagatie.) Inca o data, e bine ca ai patit ce ai patit, bine ca nu ai trecut pe avcolo cu 2-3 secunde mai devreme, caz in care ar fi intrat in tine din lateral. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Iulie 8, 2011 Share Postat Iulie 8, 2011 Vrei sa deschidem din nou cutia Pandorei cu cauciucuri proaste si frane blocate? 1. Aveai 1000 de posibilitati de evitare. 2. Schimba gumele. Doar o remarca am de facut si dupa aceea puteti continua dezbaterea. Bre, voi sunteti mai dibaci decat Jagi. El isi dadea seama ca gumele erau "talpa" din pozele postate, voi cred ca ati ghicit profilul si compozitia gumei dupa umbra pe care o lasa roata pe asfalt in momentul cazaturii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Larry Flyt Postat Iulie 8, 2011 Share Postat Iulie 8, 2011 Lasa Adrian, bine ca esti ok! Ideea e sa inveti si sa ANTICIPEZI ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi88 Postat Iulie 8, 2011 Share Postat Iulie 8, 2011 (editat) In seara asta la Piata Dorobanti mi-a taiat calea idiotul din imagini ... nici macar nu s-a sinchisit sa opreasca sa vada daca sunt ok. Cat de jegosi pot fi unii oameni ? Oare daca eram cu tirul, tot la fel de lejer intra in intersectie ?! nu imi vine sa cred cati piloti adevarati ,cati doctori in motociclism (ca ROSSI), cati destepti sunt pe forum, sunt mandru de voi bai ! si-a pus cineva intrebarea daca soferul s-a dus pana in banda 3? (ca din filmare nu se vede! poate vroia sa faca stanga in intersectie ) cum mai evita ?? sau sa zicem ca motociclistul tragea pe banda 3 sa il evite si din spate venea unu de il baga sub roti, cum era ? orice om cand iese de pe o straduta secundara pe una principala se uita sa vada daca vine cineva , prostu/proasta cu bmw nu s-a uitat , nu prea aveai cum sa anticipezi ca nu se uita decat prea tarziu. MERSUL PREVENTIV in bucuresti inseeamna sa mergi incet , iar Adrian asa a facut ! Editat Iulie 8, 2011 de gabi88 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ionutz2oo0 Postat Iulie 8, 2011 Share Postat Iulie 8, 2011 Te-ai panicat si atunci ai blocat fata. Aveai unde sa te duci ca sa eviti. Banda 3 era libera. Daca te duci la politie nu au ce face cu filmuletul fiindca nu a existat contact. Pe de alta parte si tu mergeai peste limita am impresia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator sangerete Postat Iulie 8, 2011 Share Postat Iulie 8, 2011 e doar o impresie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iulie 8, 2011 Share Postat Iulie 8, 2011 Am tot moto cu ABS si nu ajuta la franarea in curbe. Isi face datoria DOAR in linie dreapta. Ai franat cu ghidonul rotit, esti PA. http://www.youtube.com/watch?v=UwAFvCtmGi0&feature=related Mai asculta la secunda 45, zice ca nu o sa poti bloca franele in curba incat sa iti intre abs, nu ca nu iti foloseste abs in curba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Iulie 8, 2011 Share Postat Iulie 8, 2011 (editat) Hai sa-ti spun eu din practica cum sta treaba la moto cu ABS: in prima fractiune de secunda, roata tinde sa se blocheze. Atunci, senzorul sezizeaza acest inceput de blocare si intrerupe comanda pe frana eliberand-o. Daca esti inclinat in fractiunea aia de secunda (cand tinde sa se blocheze roata), o pui jos cu tot cu ABS. ABS-ul te ajuta in linie dreapta pe ud, ulei, nisip, piatra cubinca. In rest, e bine sa stii sa franezi astfel incat sa nu intre ABS-ul in functiune. Cine isi ia moto cu ABS ca sa poata frana in curba, o sa aiba surprize tare neplacute. Vezi secunda 53: for a max braking stop, the bike HAS to be str8 up... La secunda 45 asta spune si nea ala: NU POTI FRANA IN CURBA FOLOSIND ABS-UL... Editat Iulie 8, 2011 de Kassu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Iulie 8, 2011 Share Postat Iulie 8, 2011 (editat) si-a pus cineva intrebarea daca soferul s-a dus pana in banda 3? (ca din filmare nu se vede! poate vroia sa faca stanga in intersectie ) cum mai evita ?? Simplu, cu gaz. sau sa zicem ca motociclistul tragea pe banda 3 sa il evite si din spate venea unu de il baga sub roti, cum era ? Cum ziceam, cu gaz. orice om cand iese de pe o straduta secundara pe una principala se uita sa vada daca vine cineva , prostu/proasta cu bmw nu s-a uitat , nu prea aveai cum sa anticipezi ca nu se uita decat prea tarziu. Nu stiu cine stabileste care strada e secundara si care e principala... MERSUL PREVENTIV in bucuresti inseeamna sa mergi incet , iar Adrian asa a facut ! Nu, dupa parerea mea mersul incet in Bucuresti este al dreaqu de periculos. Cat despre mersul preventiv in Bucale...cred ca cel mai preventiv e mersul pe loc sau deloc. Editat Iulie 8, 2011 de speedy.k Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Iulie 8, 2011 Share Postat Iulie 8, 2011 (editat) Cred ca de la atata anticipat in trafic voi incepe sa calatoresc in timp,deja am inceput sa prevad cu 3-7 secunde ce se intampla in trafic. Oare ar trebui sa-mi schimb user-name-ul in Tata Omidu ? M-am saturat de traficul din Bucuresti,cred ca trebuie sa ies intr-o zi si sa ma descarc,de regula ma calmeaza orele de asteptat la accidente usoare cand ciocnesc intentionat conserva de servici. Editat Iulie 8, 2011 de Penetru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kriminal Postat Iulie 8, 2011 Share Postat Iulie 8, 2011 Chiar daca il identifica la politie, iti vor zice exact asa: "Da, si? Din ce se vede el s-a bagat si tu ai cazut. Nu ai intrat in el, deci e vina ta." Am fost intr-o situatie similara cand eram la inceput, un taxi s-a bagat abuziv pe banda mea si am cazut franand, atingand-ul foarte usor in spate dupa cadere. Politaiul mi-a zis clar "Ai cazut inainte sa-l atingi, deci ai cazut ca ai franat prost". L-am urat atunci si am fost convins ca taximetristul era vinovat. Acum imi dau seama ca se putea foarte usor evita situatia. Nu prea ai ce face. Asta e procesul de invatare. Strangi din dinti, mergi mai departe, exersezi și nu ti se va mai intampla. C'est la vie, vorba englezului. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MaximBogdan Postat Iulie 8, 2011 Share Postat Iulie 8, 2011 Buna seara tuturor, Am 37 de ani si peste 1000000 de km in trafic, fara accident. De aproape 1 an am permis cat A si moto. Il intleg perfect pe Adrian. Sunt deacord cu toti cei care sustin ca accidentul(cazatura) putea fi evitat/a. Dar, si e un mare DAR: in cat timp se formeaza reflexele? Dupa cati km apar AUTOMATISMELE? In astfel de situatii din pacate in cazul unui incepator guverneaza PANICA. Si nu spun asta din carti, ci din prisma unei intamplari similare in care un sofer a ignorat semnificatia indicatorului "oprire" (stop) si desi aveam in jur de 30-40km/h si aveam timp berechet sa il evit, m-am panicat vazand ca traiectoriile noastre se intersecteaza si pur si simplu NU AM GASIT FRANA SPATE, am bajbait ca un dobitoc cu piciorul drept in zona unde stiam eu ca trebuie sa fie am actionat prea tarziu frana de mana in paralel cu fandare stanga dar tot l-am acrosat pe nemernic cu partea dreapta a motocicletei in zona barei spate. Consecinta: motociclist pe asfalt cu motor peste el. Concluzie : cu siguranta, ca acest accident nu ar fi avut loc daca eram la volan sau daca aveam suficienti km pe sa(sha). Masuri: e clar ca experienta in trafic nu imi permite deplasarea in siguranta si ca am nevoie de un curs suplimentar de manevrare (solicit chiar ajutor in acest sens) si de mult, mult poligon!! Nu mi-a folosit la nimic experienta in trafic, conducerea preventiva si capacitatea de a intui(previziona). Sau poate ca da...daca nu le aveam si intram ca orbetele in intersectie acum nici nu mai postam. Seara buna si asfalt uscat! Adriane, ne vedem in poligon!! Fara accident din vina ta? sau fara niciun accident? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat Iulie 8, 2011 Share Postat Iulie 8, 2011 La fel ca si ceilalti colegi care au scris inaintea mea cred ca ai facut cateva greseli si anume: 1) Ai blocat frana fata in viraj. 2)Nu ai anticipat intentia tipului cu masina. 3)Cred ca ai inceput foarte tarziu sa franezi. Dar nu-i nimic,important este ca esti intreg. Mi s-a intamplat cam acelasi lucru si mie, de 2 ori chiar, in primul an de condus (si cred ca la amrea majoritate dintre noi). Numai ca eu am chemat politia si asigurarea celuilalt mi-a platit daunele fizice+reparatia motocicletei , desi nu a existat contact (legislatia in Italia e diversa). Asfalt uscat in continuare si ochii in 4. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Iulie 8, 2011 Share Postat Iulie 8, 2011 Desigur, lipsa de experientza. Cred ca trebuie sa amintesc ca daca avea un cauciuc mai moale si proaspat pe roata fatza avea o sansa in plus. In cazul de fatza nu e cazul de mers racing. Ginditiva citi o ard cu viteza inzecita si apare din senin obstacolul. Putea ocoli prin stinga, dar daca venea un grabit pe banda exterioara si se urca pe initiatorul acestui topic? Iar apar acum oamenii de bine care or sa ma certe. Dati inainte, incepatori apar zilnic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorge Lorenzo Postat Iulie 8, 2011 Share Postat Iulie 8, 2011 Desigur, lipsa de experientza. Cred ca trebuie sa amintesc ca daca avea un cauciuc mai moale si proaspat pe roata fatza avea o sansa in plus. In cazul de fatza nu e cazul de mers racing. Ginditiva citi o ard cu viteza inzecita si apare din senin obstacolul. Putea ocoli prin stinga, dar daca venea un grabit pe banda exterioara si se urca pe initiatorul acestui topic? Iar apar acum oamenii de bine care or sa ma certe. Dati inainte, incepatori apar zilnic. Eu la acest accident iti dau dreptate, pentru ca pana la urma asta a fost cauza cazaturii: pierderea aderentei rotii fata. Nu spun nici aici ca daca ar fi avut cauciuc moale si incalzit nu ar fi picat, pentru ca nu putem stii asta. Insa de ajutat, cu siguranta ar fi ajutat La accidentul in care nu iti dadeam dreptate, era altfel situatia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Iulie 8, 2011 Share Postat Iulie 8, 2011 (editat) Doar o remarca am de facut si dupa aceea puteti continua dezbaterea. Bre, voi sunteti mai dibaci decat Jagi. El isi dadea seama ca gumele erau "talpa" din pozele postate, voi cred ca ati ghicit profilul si compozitia gumei dupa umbra pe care o lasa roata pe asfalt in momentul cazaturii. Desigur, lipsa de experientza. Cred ca trebuie sa amintesc ca daca avea un cauciuc mai moale si proaspat pe roata fatza avea o sansa in plus. In cazul de fatza nu e cazul de mers racing. Ginditiva citi o ard cu viteza inzecita si apare din senin obstacolul. Putea ocoli prin stinga, dar daca venea un grabit pe banda exterioara si se urca pe initiatorul acestui topic? Iar apar acum oamenii de bine care or sa ma certe. Dati inainte, incepatori apar zilnic. Eu la acest accident iti dau dreptate, pentru ca pana la urma asta a fost cauza cazaturii: pierderea aderentei rotii fata. Nu spun nici aici ca daca ar fi avut cauciuc moale si incalzit nu ar fi picat, pentru ca nu putem stii asta. Insa de ajutat, cu siguranta ar fi ajutat La accidentul in care nu iti dadeam dreptate, era altfel situatia. JAGI, cred ca te-am laudat prea devreme. De unde stii ce gume avea flacaul pe Monster? Continuati, va rog! Editat Iulie 8, 2011 de Doctor X Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi88 Postat Iulie 8, 2011 Share Postat Iulie 8, 2011 e al dracu de simplu din fata calculatorului... absolut tot ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
coco_monster Postat Iulie 8, 2011 Share Postat Iulie 8, 2011 Am si eu cateva intrebari la tine. Ai B-ul? Ce DOT are cauciucul de pe fata? Ai mers pe bicicleta cand erai copil? Ai dat testul psihologic pe bune sau cu spaga? Vezi bine? Ai piciorul drept paralizat? Confunzi dreapta cu stanga? Cine te-a pus sa iti iei Monster? Nu crezi ca era mai bine sa dai banii pe un curs la AMKART decat sa dai banii pe o camera? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.