Sari la conținut

Un motor, o problema si 14 mecanici


vallentin
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 886
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

frateme leu gaseste un transalpist dispus sa-si demonteze mobra si o iei prin eliminare: schimbi carburatie, testezi... daca nu e rezolbara schimbi aprinderea si testezi daca nici asa nu vrea tre luata la puricat ca are un cacao de contact nasol pe undeva.

 

pasul 1 : gaseste transalpistu'

 

pasul 2 : al tzaspelea mecanic incearca

 

pasul 3 : test test test

 

pasul 4 : depistarea si rezolvarea necazului

 

pasul 5 : spritz bauatura si voie buna in asteptarea primaverii unii/ sprit bautura si coclauri altii :friends:

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

frateme leu gaseste un transalpist dispus sa-si demonteze mobra si o iei prin eliminare: schimbi carburatie, testezi... daca nu e rezolbara schimbi aprinderea si testezi daca nici asa nu vrea tre luata la puricat ca are un cacao de contact nasol pe undeva.

 

pasul 1 : gaseste transalpistu'

 

pasul 2 : al tzaspelea mecanic incearca

 

pasul 3 : test test test

 

pasul 4 : depistarea si rezolvarea necazului

 

pasul 5 : spritz bauatura si voie buna in asteptarea primaverii unii/ sprit bautura si coclauri altii :friends:

 

 

 

owene, motorul a fost pus pe stander, a fost turat in treapta a-5-a pana la 6-7000 RPM fara sa se intrerupa absolut nimic. In treapta- a- 5 -a, pe stander vibra atat de tare incat credeam ca mai are un

 

un pic si decoleaza.

 

S-a dat cu solutie pe galeria de admisie in speranta ca se va gasi ceva suspect - nu s-a gasit nimic !

 

Revenirea pe filtru original (HIFLO) se va face azi.

 

Problema se manifesta la oricare plaja de viteza incepand de la 60-70 km/h.

 

Nu prea am citit in urma ce e drept ...

 

Dar vin si eu cu o idee .

 

Fisele bujiilor ?

 

 

Au fost verificate apoi inlocuite.

 

Testele de scanteie au fost facute cu motocicleta pe loc...ceea ce nu e concludent avand in vedere ca defectul se manifesta doar in sarcina.

Spor la investigatii in continuare!

 

 

Atat am putut face, neavand alte instrumente de verificare si control. Multumesc.

 

Pana la urma s-a rezolvat?

 

 

Nu, nu s-a rezolvat, de mai bine de doua luni astept o rezolvare. Azi, merg la al saisprezecelea mecanic !

 

Desi am citit in primul post ca au fost verificate acele de dozaj, tuburile emulsoare, nivelul in camera constanta... etc., intreb totusi: cum s'au verificat?

 

Recapituland datele problemei, motorul functioneaza relativ bine pe acceleratie dar in regim de croaziera, adica gaz constant pe la 60-70km/h motorul balbaie. Care e diferenta intre gaz constant si acceleratie? In primul rand in regim de croaziera se folosesc deschideri relativ mici ale manetei de accerelatie, vacuumul este destul de mare, amestecul sarac. Cum in general aceasta situatie (rulaj de croaziera) este utilizata preponderent, cel putin la plimbarile de placere, acele de dozaj se vor uza preponderent pe primii mm, adica pe portiunea unde acestea lucreaza preponderent la mersul in regim de croaziera. Delimitarea acestei portiuni este uneori atat de evidenta incat pur si simplu ti se agata unghia de muchia uzurii. Ma gandesc ca nu ar fi imposibil ca acele de dozaj sa "agate" cumva la trecerea prin aceasta zona, mai ales daca se acelereaza bland, fara bruscari.

 

Pe de alta parte, chiar daca uzura nu este atat de avansata incat sa fie vizibila cu ochiul liber, aceasta exista. Am citit ca tuburile emulosare sunt garantate doar cca 20mii km, dupa care, ovalizarea lor impreuna cu uzura acelor de dozaj imbogatesc amestecul pe portiunea de idle/low rpm si regim de croaziera. O metoda de compromis, recomandata de cei de "FactoryPro" este coborarea nivelului cu cca 1mm sub cel recomandat de manual. Daca se constata o imbunatatire evidenta, tuburile emulsoare si acele de dozaj trebuiesc inlocuite.

 

O alta posibila cauza, dar care are ca simptom obligatoriu si probleme la relanti, este uscarea garniturilor dintre corpul carburatorului si piesa in care sunt montate jiglerele, cel principal, de soc, si capatul inferior al tuburilor emulsoare. Aceasta permite ca amestecul sa fie imbogatit suplimentar datorita neetansarii si respectiv neizolarii jiglerelor unul fata de celalalt.

 

Doar o teorie, care nu explica pe deplin fenomenul in discutie, dar care zic eu ca merita verificata.

 

Ride Safe!

 

 

Tot motorul a fost verificat cu manualul in fata.

 

Da, cunosc problema acelor de dozaj, acele de dozaj nu sunt uzate. Membranele vacumatice sunt noi - OEM Honda. Amestecul, in cazul meu, este sarac, bujiile sunt albicioase indiferent cat s-au "jucat" mecanicii la suruburile de dozaj.

 

scuze, e vina mea pentru ca am citit gresit. Mi s-a parut ca problema este o ezitarea doar intre 60 si 70, nu faptul ca problemele incep la acea viteza.

Rateuri in evacuare la decelerare sunt semn de amestec bogat, rateuri in admisie (carb) de obicei cand vrei sa accelerezi sunt semne de amestec sarac, nu ne punem problema de avans.

Da o tura cu ea la 60-70 km/h constant. De exemplu fa un dus pe un sector pe soseaua de centura si la intors mergi constant la viteza maxima la care motocicleta functioneaza (60-70-80 cat dracului o fi). La destinatie fara sa decelerezi taie motorul din kill switch si apoi scoate bujiile afara si vezi ce arata ca e uda, ca e funingine neagra multa pe ea, alba, ca e sticloasa.

 

Am facut acest test - bujiile sunt albicioase (amestec sarac)

 

Bafta!

 

 

Multumesc.

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu inca nu am inteles clar cum se manifesta... De la 60-70km/h face figuri dar doar la mers constant cu accelerari line, iar daca accelerezi brusc merge normal si ajunge si la 160? Am inteles corect?

Atunci cand face figuri pierderea de putere e brutala sau lina?

In principiu daca e brutala ar trebui sa fie problema electrica.

O chestie asemanatoare a patit-o fratemiu la vfr, culmea chiar dupa ce si-a schimbat filtru de aer ( cu unul nou da standard). Pe la 6-7000rpm, cateodata si mai jos incepea sa dea in nas.(la el problema se manifesta si pe cric) Toata lumea i-a spus ca-i problema de carburi, ca e amestecul sarac iar pana atunci acest amestec a fost "mascat" de filtrul de aer vechi si murdar. Era hotarat sa demonteze carburatoarele dar inainte am dat si eu o tura cu ea si mi-am dat seama rapid ca problema nu e din carburatie pentru ca atunci cand dadea in nas, era foarte brutala, pe revenire smucea rau.

I-am demontat carenele cu scopul de a incepe verificarile la instalatia electrica si am observat ca mufa de imbinare a firului dintre senzorul de aprindere si cdi nu era bine "infipta", probabil o agatase gand schimbase filtrul de aer. Facea contact dar la un anumit regim de vibratii nu mai facea.

Din ce spunea tng problema nu apare strict la 60-70 ci mai degraba cand se merge usor subturat. Eu ma gandesc ca atunci cand mergi subturat apar si vibratii cu amplitudine mai mare ce pot deranja vreun contact imperfect, care la o masurare "statica" sa rezulte ca ar fi ok.

Si explicatia cu uzura tuburilor emulsoare are logica dar, daca am retinut corect parca ai inlocuit carburile si facea la fel, si totusi e un motor nu foarte vechi, ma gandesc ca nu ar trebui sa se manifeste asa urat aceasta uzura....

Ar merita acum verificate cu foarte mare atentie toate firele si mufele ce au legatura cu aprinderea, eventual chiar tras un pic de ele pe cat se poate pt a depista un defect pervers de genul unui fir cvasi intrerupt in izolatia sa. ( am intalnit un defect de genul asta la un RF, numai ca acolo firul se intrerupsese de tot si a fost mai usor de diagnosticat)

Eu personal nu cred sa fie de vina filtrul de aer, si inainte sa cumpar altul as incerca niste variante mai putin "profesioniste" de genul obturarii totale sau partiale cu o carpa sau burete a prizei de aer sa vad daca se schimba ceva.

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

owene, motorul a fost pus pe stander, a fost turat in treapta a-5-a pana la 6-7000 RPM fara sa se intrerupa absolut nimic. In treapta- a- 5 -a, pe stander vibra atat de tare incat credeam ca mai are un

 

un pic si decoleaza.

E normal? Nu stiu dar nu cred. Dar daca vibra mecanic si nu s-a simtit nimic, nu mai cred ca e de electrica]

 

S-a dat cu solutie pe galeria de admisie in speranta ca se va gasi ceva suspect - nu s-a gasit nimic !

Asta ziceam, si eu am dat cu solutie si nu am gasit nimic, pana am dat cu talc. Arata motorul ca un drogat, dar nu strici nimic. Altfel nu am produs dovada ca am aer fals f.f.f.putin. Dar nu cred ca ai aer fals, s-ar fi simtit poate o lipsa de putere peste 120 probabil.

 

bujiile sunt albicioase indiferent cat s-au "jucat" mecanicii la suruburile de dozaj
.

 

Asta e simptom de bagat in seama care arata la carburatie, eu m-as concentra aici. Poate trebuie reglat nivelul, suruburile de dozaj din cate stiu cam regleaza relantiul doar. Un furtun transparent bagat in fundul camerei de nivel, deschis surubul de golire si se poate afla nivelul pe principiul vaselor comunicante.

 

Error- s-au schimabt carburile, deci am vb prostii.; :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Valentin, mobra asta a mers bine la un moment dat, da?

 

Ce ai schimbat la ea fix inainte sa mearga prost? Gandeste-te :)

a dus o la 1 mecanic :lol:

ps. si eu tot pe partea electrica cred ca are "bube"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca Valentin si-o montat filtru de hartie Hiflo, si acu ii mere bine motorul si de aia nu mai sta pe topic ca se da cu mobra, ca sa recupereze :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca pana la primavara nu rezolvi poate o aduci sa ma uit si eu la ea.

Acum din pacate nu am loc in garaj sa ma apuc de ea, am ceva motoare la iernat bagate si duc mare lipsa de spatiu.

Respect si nu in ultimul rand bafta!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu as merge pe TPS,mai precis firele de la el la CDI .Acum am realizat ca sa schimbat tps si cdi dar nu cred ca sa verificat legaturile dintre ele!!!

Mai ales ca simtomele sunt de parca cineva se joaca la avans,ba este prea mult ba prea putin.... merita incercat un fir rupt o legatura slaba la un pin din mufe..

GRESEALA... am scos tps la o proba,deci la fel....

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai Vali tu o sa duci motocicleta la 100 de mecanici pana o sa te hotarasti sa o parchezi la unu in poarta si sa o iei reparata.

Eu asa ma facut. Aveam un Suzuki cu probleme. PE vremea aiai nu aveam timp sa ma murdaresc pe maini asa ca am dus-o la Bogdan Padure si fiindca era plecat am lasat-o la el in poarta. Am bagat cheile in cutia de scrisori si am plecat acasa. Dupa cateva zile am luat-o reparata. Cineva a spus ca de fapt nu ai dus-o la nici un mecanic. Eu as spune ca tu de fapt nu ai LASAT-O la nici un mecanic. Acum fiecare om are felul lui de a fi. Unii sunt mai neincrezatori.

EU nu am timp, ca eu fac mecanica din placere si dupa cum ai vazut nu o fac pentru bani. Dar alege un mecanic care iti place tie din cei 16-17 cunoscuti pana acum si las-o la el.

E dificil sa te concentrezi si sa iti vina idei bune cand stii ca pana seara clientul vrea sa plece acasa pe roti.

Probabil ai vazut si la mine cateva motociclete lasate la reparat dar sunt service-uri unde sunt zeci de motociclete lasate de clienti.

 

Nu mai stiu daca ti-am povestit dar la un moment dat un prieten mi-a adus un Bandit de 400 cu care fusese pe la vre-o 5 mecanici. Si el chiar a lasat motocicleta la mecanici cu zilele. A avut ghinion si era o problema mai perversa.

Motocicleta pornea cand vroia ea. Nu se oprea in mers dar cand o opreai pornea aleator.

Am verificat-o si eu de la contact pana la esapament. Pornea de 100 de ori pana cand gata nu mai pornea.

A stat motorul la mine 2 ani si cam o data pe saptamana o apuca damblaua si nu mai pornea moment in care o duceam la atelier la verificari. Intr-un final am descoperit ca problema era de la magnetou. Pe loc incarca la orice turatie fara ezitare. O perioada m-am plimbat cu vacumetrele legate de carburatoare. Apoi am lipit de rezervor un multimetru si iar plimbare. Atunci am observat ca la un moment dat scade brusc tensiunea momennt in care daca o opreai nu mai pornea. Daca reuseai sa o pornesti dupa cativa Km revenea brusc incarcarea la normal.

Avea unul din cele trei fire de la magnetou intrerupt. Uneori nu facea contact.

 

Mie mi-a luat 2 ani fiindca nu aveam timp. Unui mecanic normal i-ar fi luat 2 saptamani cu pauze de nervi. Ca si mie mi se lua de ea si o abandonam acasa.

O problema dificila te cam umple de spume si de lehamite.

Ca sa o fac m-a costat cam 200 de euro numai piesele. Trei randuri de bujii. Si la Banditul de 400 bujiile costa 40 de ron una. Am cumparat filtre, bujii, carburatoare.

 

Eu daca nu ma pricepeam la mecanica as fi cumparat un alt motor de transalp. Costa pe Ebay cateva sute de euro. Daca mie mi se buseste motorul si trebuie sa schimb cilindrii, pistoane, segmenti, biele... Prefer sa cumpar unul SH decat sa muncesc aiurea. As iesi mai ieftin decat sa pierd timp pretios.

 

Problema la TA lui Vali nu e ca are pierderi de putere la anumita turatie. Problema este ca nu merge constant. Nu poti sa il tii la o viteza si turatie constanta ca incepe sa piarda din putere. Este aceiasi senzatie ca atunci cand ramai fara benzina pe autostrada. Mergi constanti si incepe sa vina incet in nas. Cu diferenta ca nu se opreste motorul de tot.

 

E posibil sa fie de la filtrul ala. Ce nu inteleg este ca nu este primul care isi pune filtru KN pe TA. Sunt unii care si-au pus burete de filtru in loc de hatie si merg fara probleme.

Si eu sunt curios daca se rezolva problema. Si eu am o problema asemanatoare la TA meu. Merge cu amestec foarte sarac si orice ii fac nu se modiifica. Pe la 4500 la mine apare o vibratie deranjanta ca si cand nu are destula benzina. Nu am avut timp vara asta si la mine nu era asa grav. Si eu am filtru sport dar la fel facea si cu cel de hartie.

O sa il caut pe cel vechi de hartie sa il punem la Vali.

TA are un airbox foarte mic si un filtru naspa poate cauza probleme la acc bruste dar cam atat.

 

Scuze ca scriu mai mult dar am idei. Nu cumpara filtru aiurea. Ori ai rabdare sa il caut eu pe al meu ori ia o bucata de burete pune-l peste filtru KN si vezi ce face. Am eu burete de filtru si ala stiu unde e. Poti sa vii azi sa il iei. Te sun.

Am patit-o la un scuter. El din fabrica avea un orificiu foarte mic pe unde tragea aer in airbox. Niste destepti au zis sa il tuneze si au marit gaura aia sa fuga mai tare. Evident ca nu mai mergea. Abea mai pleca de pe loc. Dar TA nu e scuter ce dracu. :D

 

 

Daca nu e de la filtru las-o la un mecanic. Scuze, nu ai cum, fiindca nu avem nici un mecanic. :D

Oricum daca o rezolvi tu pe a ta ii rezolv si eu la a mea vibratiile. :D

 

Ar mai fi o varianta. Filtrele astea sunt pe grosimi. Fiecare tara are alta grosime in functie de mediu. Va explic daca vreti dar si asa am scris mult su unii sunt alergici pe aici. Poate la noi avem alte dimensiuni la jiglere pentru filtru mai gors. Nu stiu. Doar zic si eu asa. Eu nu am verificat la mine din motive de lene. Dar parca tu ai verificat jiglerele cu manualul. Cum sunt?

 

Plec al atelier si poate gasesc filtrul meu ala vechi.

 

 

PS: Ma ajuta un administrator pls? Am pus 3 emoticoane si mi-a spus ca am prea multe. Unii pun 10 si eu nu pot sa pun nici unul? Care e treaba? Nu e prima data. HELP lol

 

PSS se dublase postul dar tot am probleme ca nu pot sa pun mai mult de 5-6 emoticoane.

Editat de ozzy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bafta!

 

 

Sa fie ! Multumesc.

 

frateme leu gaseste un transalpist dispus sa-si demonteze mobra si o iei prin eliminare: schimbi carburatie, testezi... daca nu e rezolbara schimbi aprinderea si testezi daca nici asa nu vrea tre luata la puricat ca are un cacao de contact nasol pe undeva.

 

pasul 1 : gaseste transalpistu'

 

pasul 2 : al tzaspelea mecanic incearca

 

pasul 3 : test test test

 

pasul 4 : depistarea si rezolvarea necazului

 

pasul 5 : spritz bauatura si voie buna in asteptarea primaverii unii/ sprit bautura si coclauri altii :friends:

 

 

 

 

1. Mai greu cu gasirea unui Transalpist din Bucuresti !

 

2. De acord cu tine.

 

3. Ai dreptate ! Teste teste si iar teste dar cu ce ? Cu ce sa mai faci teste ? Au fost testate aproape 99% din componentele motocicletei.

 

4. Cu depistarea e mai greu ... rezolvarea e mai simpla.

 

5. E singurul lucru pe care il pot face chiar de unul singur - nu am nevoie de ajutoare, da' nu vreau sa fiu egoist. :cheers:

 

Eu inca nu am inteles clar cum se manifesta... De la 60-70km/h face figuri dar doar la mers constant cu accelerari line, iar daca accelerezi brusc merge normal si ajunge si la 160? Am inteles corect?

Atunci cand face figuri pierderea de putere e brutala sau lina?

In principiu daca e brutala ar trebui sa fie problema electrica.

O chestie asemanatoare a patit-o fratemiu la vfr, culmea chiar dupa ce si-a schimbat filtru de aer ( cu unul nou da standard). Pe la 6-7000rpm, cateodata si mai jos incepea sa dea in nas.(la el problema se manifesta si pe cric) Toata lumea i-a spus ca-i problema de carburi, ca e amestecul sarac iar pana atunci acest amestec a fost "mascat" de filtrul de aer vechi si murdar. Era hotarat sa demonteze carburatoarele dar inainte am dat si eu o tura cu ea si mi-am dat seama rapid ca problema nu e din carburatie pentru ca atunci cand dadea in nas, era foarte brutala, pe revenire smucea rau.

I-am demontat carenele cu scopul de a incepe verificarile la instalatia electrica si am observat ca mufa de imbinare a firului dintre senzorul de aprindere si cdi nu era bine "infipta", probabil o agatase gand schimbase filtrul de aer. Facea contact dar la un anumit regim de vibratii nu mai facea.

Din ce spunea tng problema nu apare strict la 60-70 ci mai degraba cand se merge usor subturat. Eu ma gandesc ca atunci cand mergi subturat apar si vibratii cu amplitudine mai mare ce pot deranja vreun contact imperfect, care la o masurare "statica" sa rezulte ca ar fi ok.

Si explicatia cu uzura tuburilor emulsoare are logica dar, daca am retinut corect parca ai inlocuit carburile si facea la fel, si totusi e un motor nu foarte vechi, ma gandesc ca nu ar trebui sa se manifeste asa urat aceasta uzura....

Ar merita acum verificate cu foarte mare atentie toate firele si mufele ce au legatura cu aprinderea, eventual chiar tras un pic de ele pe cat se poate pt a depista un defect pervers de genul unui fir cvasi intrerupt in izolatia sa. ( am intalnit un defect de genul asta la un RF, numai ca acolo firul se intrerupsese de tot si a fost mai usor de diagnosticat)

Eu personal nu cred sa fie de vina filtrul de aer, si inainte sa cumpar altul as incerca niste variante mai putin "profesioniste" de genul obturarii totale sau partiale cu o carpa sau burete a prizei de aer sa vad daca se schimba ceva.

 

 

 

binox, problema se manifesta incepand cu 60-70 km/h si se manifesta in orice plaja de turatii si viteza dupa depasirea acestui prag - 60-70 Km/h.

Au fost incercate metode de opturare a debitului de aer dar fara rezultat.

Ai avut dreptate in privinta filtrului de aer - nu e de acolo !

 

Valentin, mobra asta a mers bine la un moment dat, da?

 

Ce ai schimbat la ea fix inainte sa mearga prost? Gandeste-te :)

 

 

 

Am facut cu ea peste 23.000 km! Am schimbat doar consumabilele, atat !

 

Cred ca Valentin si-o montat filtru de hartie Hiflo, si acu ii mere bine motorul si de aia nu mai sta pe topic ca se da cu mobra, ca sa recupereze :D

 

 

Dan Cata, ce frumos ar fi sa se implineasca gandul asta, al tau ... sa pot merge din nou cu motocicleta ...

 

Din pacate filtrul de aer iese din ecuatie, a fost testat astazi cu un filtru nou HIFLO - acelasi rezultat.

 

 

Valentin, mobra asta a mers bine la un moment dat, da?

 

Ce ai schimbat la ea fix inainte sa mearga prost? Gandeste-te :)

 

 

Am facut cu ea peste 23.000 km! Am schimbat doar consumabilele, atat !

 

Aceleasi simptome le-am avut la Yamaha FZ6. Rezolvarea a fost schimbarea senzorului TPS.

 

Senzorul TPS a fost schimbat odata cu a doua baterie de carburatoarecare a fost montata - fara niciun rezultat !

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acum fara gluma.. Toba de esapament nu este cumva infundata?

asa se manifesta cand nu poate sa evacueze bine gazele..merge cand esti in accelerare, iar la relantiu si in viteza mica inca nu scoate asa mult fum incat sa se simta ca toba este infundata!!!

incearca cu o alta toba! fara toba finala nu prea este indicat dar pt un test merita incercat..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai Vali tu o sa duci motocicleta la 100 de mecanici pana o sa te hotarasti sa o parchezi la unu in poarta si sa o iei reparata.

Eu asa ma facut. Aveam un Suzuki cu probleme. PE vremea aiai nu aveam timp sa ma murdaresc pe maini asa ca am dus-o la Bogdan Padure si fiindca era plecat am lasat-o la el in poarta. Am bagat cheile in cutia de scrisori si am plecat acasa. Dupa cateva zile am luat-o reparata. Cineva a spus ca de fapt nu ai dus-o la nici un mecanic. Eu as spune ca tu de fapt nu ai LASAT-O la nici un mecanic. Acum fiecare om are felul lui de a fi. Unii sunt mai neincrezatori.

EU nu am timp, ca eu fac mecanica din placere si dupa cum ai vazut nu o fac pentru bani. Dar alege un mecanic care iti place tie din cei 16-17 cunoscuti pana acum si las-o la el.

E dificil sa te concentrezi si sa iti vina idei bune cand stii ca pana seara clientul vrea sa plece acasa pe roti.

Probabil ai vazut si la mine cateva motociclete lasate la reparat dar sunt service-uri unde sunt zeci de motociclete lasate de clienti.

 

Nu mai stiu daca ti-am povestit dar la un moment dat un prieten mi-a adus un Bandit de 400 cu care fusese pe la vre-o 5 mecanici. Si el chiar a lasat motocicleta la mecanici cu zilele. A avut ghinion si era o problema mai perversa.

Motocicleta pornea cand vroia ea. Nu se oprea in mers dar cand o opreai pornea aleator.

Am verificat-o si eu de la contact pana la esapament. Pornea de 100 de ori pana cand gata nu mai pornea.

A stat motorul la mine 2 ani si cam o data pe saptamana o apuca damblaua si nu mai pornea moment in care o duceam la atelier la verificari. Intr-un final am descoperit ca problema era de la magnetou. Pe loc incarca la orice turatie fara ezitare. O perioada m-am plimbat cu vacumetrele legate de carburatoare. Apoi am lipit de rezervor un multimetru si iar plimbare. Atunci am observat ca la un moment dat scade brusc tensiunea momennt in care daca o opreai nu mai pornea. Daca reuseai sa o pornesti dupa cativa Km revenea brusc incarcarea la normal.

Avea unul din cele trei fire de la magnetou intrerupt. Uneori nu facea contact.

 

Mie mi-a luat 2 ani fiindca nu aveam timp. Unui mecanic normal i-ar fi luat 2 saptamani cu pauze de nervi. Ca si mie mi se lua de ea si o abandonam acasa.

O problema dificila te cam umple de spume si de lehamite.

Ca sa o fac m-a costat cam 200 de euro numai piesele. Trei randuri de bujii. Si la Banditul de 400 bujiile costa 40 de ron una. Am cumparat filtre, bujii, carburatoare.

 

Eu daca nu ma pricepeam la mecanica as fi cumparat un alt motor de transalp. Costa pe Ebay cateva sute de euro. Daca mie mi se buseste motorul si trebuie sa schimb cilindrii, pistoane, segmenti, biele... Prefer sa cumpar unul SH decat sa muncesc aiurea. As iesi mai ieftin decat sa pierd timp pretios.

 

Problema la TA lui Vali nu e ca are pierderi de putere la anumita turatie. Problema este ca nu merge constant. Nu poti sa il tii la o viteza si turatie constanta ca incepe sa piarda din putere. Este aceiasi senzatie ca atunci cand ramai fara benzina pe autostrada. Mergi constanti si incepe sa vina incet in nas. Cu diferenta ca nu se opreste motorul de tot.

 

E posibil sa fie de la filtrul ala. Ce nu inteleg este ca nu este primul care isi pune filtru KN pe TA. Sunt unii care si-au pus burete de filtru in loc de hatie si merg fara probleme.

Si eu sunt curios daca se rezolva problema. Si eu am o problema asemanatoare la TA meu. Merge cu amestec foarte sarac si orice ii fac nu se modiifica. Pe la 4500 la mine apare o vibratie deranjanta ca si cand nu are destula benzina. Nu am avut timp vara asta si la mine nu era asa grav. Si eu am filtru sport dar la fel facea si cu cel de hartie.

O sa il caut pe cel vechi de hartie sa il punem la Vali.

TA are un airbox foarte mic si un filtru naspa poate cauza probleme la acc bruste dar cam atat.

 

Scuze ca scriu mai mult dar am idei. Nu cumpara filtru aiurea. Ori ai rabdare sa il caut eu pe al meu ori ia o bucata de burete pune-l peste filtru KN si vezi ce face. Am eu burete de filtru si ala stiu unde e. Poti sa vii azi sa il iei. Te sun.

Am patit-o la un scuter. El din fabrica avea un orificiu foarte mic pe unde tragea aer in airbox. Niste destepti au zis sa il tuneze si au marit gaura aia sa fuga mai tare. Evident ca nu mai mergea. Abea mai pleca de pe loc. Dar TA nu e scuter ce dracu. :D

 

 

Daca nu e de la filtru las-o la un mecanic. Scuze, nu ai cum, fiindca nu avem nici un mecanic. :D

Oricum daca o rezolvi tu pe a ta ii rezolv si eu la a mea vibratiile. :D

 

Ar mai fi o varianta. Filtrele astea sunt pe grosimi. Fiecare tara are alta grosime in functie de mediu. Va explic daca vreti dar si asa am scris mult su unii sunt alergici pe aici. Poate la noi avem alte dimensiuni la jiglere pentru filtru mai gors. Nu stiu. Doar zic si eu asa. Eu nu am verificat la mine din motive de lene. Dar parca tu ai verificat jiglerele cu manualul. Cum sunt?

 

Plec al atelier si poate gasesc filtrul meu ala vechi.

 

 

PS: Ma ajuta un administrator pls? Am pus 3 emoticoane si mi-a spus ca am prea multe. Unii pun 10 si eu nu pot sa pun nici unul? Care e treaba? Nu e prima data. HELP lol

 

PSS se dublase postul dar tot am probleme ca nu pot sa pun mai mult de 5-6 emoticoane.

 

 

 

 

ozzy, cu ce te incalzeste pe tine sau pe un mecanic ca las motocicleta peste noapte in service? Eu ajung cu motorul la service inaintea mecanicului, ora 9:00 AM si plec cu motorul atunci cand i se incheie programul - in jur de 6:00 PM. Doua carene si un filtru de aer se monteaza in mai putin de 30 de minute la Transalp ! Nu vad care ar fi problema !

 

Eu am fost cu motocicleta la profesionisti care au lucrat si cate 10 ore la motor; e o diferenta mare, imensa fata de un amator care nu are timp, fie ca mai are un serviciu sau alte probleme.

Nu am nimic cu amatorii care mesteresc la motoare in timpul liber, din contra, consider ca a ajuta un prieten si a face un ban in plus este un serviciu binevenit pentru toti motociclistii. Eu am ales

oameni care lucreaza incepand de la primele ore ale diminetii si pana seara tarziu; la ce i-ar folosi lui ca ii las motocicleta in service ? O grija in plus la paza si securitatea motocicletei - te intreb: la ce bun ?

 

Nu vreau s-a o duc la un mecanic care sa uite de ea pe undeva printr-un colt al atelierului si sa se apuce de lucru cand are chef, pentru ca nici eu nu il platesc cand am chef, il platesc pe om cand a

terminat treaba si mi-a rezolvat problema. O duc la cineva care incepe lucru la ea si nu se apuca de altceva pana nu termina ceea ce a inceput. Imi plac oamenii care duc la bun sfarsit un lucru de care

s-au apucat. Eu asa procedez. Nu doresc sa ofensez pe nimeni si cu atat mai putin vreun mecanic, doresc doar sa explic ca eu nu imi permit asa ceva. Am nevoie de motor pentru ca este un moijloc de transport cu care imi fac treaba si mai ales castig timp.

 

Nu doresc sa astept doi ani pana cand am sa pot merge cu motocicleta !

Hai, ca poate fara sa vrei ai dat un laitmotiv unor "mecanici" care vor spune : nu pot dom'le sa o repar ca nu vrea sa o lase aici. Exact asa cum imi spunea un "amic": “Ba, io ti l-as face da’ n-am timp”

Mecanici care ar face motorul asta da nu au timp sau care spun ca nu pot face motorul pentru ca, clientul nu lasa motocicleta in service sunt pe toate drumurile. Asa cum am mai scris un mecanic profesionist, care poate repara o motocicleta, o repara, isi ia banii si trece la urmatoarea. Ce crezi ca ar putea demonta un mecanic profesionist de pe motorul meu si sa nu il poata pune inapoi in 10 ore ? - vorbim de mecanicii profesionisti!

 

Gandeste-te la urmatorul scenariu: esti patron de service moto, iti vine un client care are o problema de rezolvat, dar doreste ca pe timpul noptii motocicleta sa fie la el in garaj. Ce faci, il refuzi

argumentand ca motorul trebuie sa ramana peste noapte la tine in service sau incerci sa-l intelegi, nu pentru ca tu l-ai putea intelege sau pentru ca ai vrea sa-l intelegi, ci pentru ca esti patron, ai un service, ai o chirie de patit, ai niste angajati de platit, si nu iti permiti sa pierzi un client doar pentru ca tu vrei sa-ti faci ambitia cu el si sa-i dovedesti cine e "bossu'" ?

 

 

Eu nu am alt mijloc de transport, tu ai o motocicleta si o masina !

 

Profit inca odata de imprejurari (faptul ca urmaresti acest topic) sa-ti multumesc pentru ajutorul acordat. Multumesc pentru ca ai postat aici si esti interesat de problema. Multumesc pentru filtru dar

am considerat ca e mai bine sa cumpar unul nou pentru a termina odata toate incertitudinile cu privire la acest subiect.

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi suna a problema tipica pt motocicletele cu motor 2T Nagy_Arpad s-ar putea sa aiba dreptate.

Am vazut in manual ca modelul tau are catalizator.

Taicamiu la masina a patit ceva relativ asemanator. Dupa un drum de 100 si ceva de km si cateva ore de stationare la destinatie cand sa se intoarca nu mai reusea sa depaseasca 60km/h cu masina si s-a tarat asa pana acasa unde s-a uitat un pic sub capota si a strans ceva suruburi pe la niste coliere de la furtunuri de aer care i s-au parut slabe. Dupa chestia asta masina si-a revenit(intamplator) dar se plangea ca din cand in cand mai da in nas.

Cand am ajuns eu in oras am dat si eu o tura, mi s-a parut si mie ca nu trage cum trebuie, am forjat-o un pic crezand ca a ancrasat bujiile de la mersul lui batranesc. Dupa forjare si-a revenit miraculos. La urmatoarea vizita in oras m-a rugat sa ma uit la evacuare ca-i scapa gaze si facea zgomot aiurea. Cand am desfacut flansa dintre catalizator si restul coloanei de evacuare am gasit intamplator cauza problemelor anterioare cu pierderea de putere. O bucata din fagurele ala din catalizator s-a desprins si s-a oprit in flansa aia unde ramasese intepenit dar putea sa se roteasca vreo 90 grade fix ca o valva exup. Cand se punea cu gaurile in sensul iesirii gazelor masina mergea normal , cand se rotea obtura f mult evacuare si masina mergea naspa. Eu cand am forjat-o atunci am intepenit bucata de catalizator in pozitia in care nu obtura.

 

N-ar fi o idee rea sa verifici si chestia asta, sa scoti partea in care este catalizatorul, eventual sa lasi doar coturile de evacuare in care poti baga niste bureti de sarma ca sa nu faca zgomot prea mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O parere a unui cetatean de pe strada:

Problema a aparut in septembrie. Probabil atunci s-a si racit. E si k&n si mai si pocneste ca un bici (subtire si probabil o scremere ).

Obtureaza-i cu ceva intrarea de aer de pe la airbox,(o cirpa, ceva, suficient de groasa sa conteze si suficient de subtire sa nu-l ineci) si mergi asa. Daca merge bine/mai bine, e ceva cu alimentarea. Daca nu, poate aprinderea/altceva.. Daca are vreun senzor de temperatura prin airbox, ar putea fi si asa ceva.

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi au fost schimbate bujiile cu unele noi, desi cele "vechi" aveau mai putin de 500 Km si in acelasi timp s-a schimbat si filtru de aer K&N care are si el tot 500 km cu un filtru de aer nou - HIFLO

 

Ce credeti ca s-a intamplat ?

 

Motocicleta mergeeeeeeeeeee ... la fel de prost cum mergea si cu filtru K&N. Am spulberat pentru totdeauna mitul cum ca datorita filtrului de aer K&N motorul nu functioneaza.

 

 

Am spus si mai repet: sunt multi posesori de Transalp care au montate filtre K&N fara ca acesta sa le afecteze pozitiv sau negativ functionarea motocicletei.

 

Am cumparat filtru K&N, nu pentru reclamele lor conform carora motocicleta si-ar modifica factorul de putere, ci pentru doua motive: 1. aveam de asteptat 11-12 zile pentru un filtru OEM Honda si 2. filtrul este lavabil.

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi au fost schimbate bujiile cu unele noi, desi cele "vechi" aveau mai putin de 500 Km si in acelasi timp s-a schimbat si filtru de aer K&N care are si el tot 500 km cu un filtru de aer nou - HIFLO

 

Ce credeti ca s-a intamplat ?

Daca hiflo ala e mai des, eu zic ca merge mai bine.

 

Alimentarea cum e, ai robinet/pompa/filtru de benzina?

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acum fara gluma.. Toba de esapament nu este cumva infundata?

asa se manifesta cand nu poate sa evacueze bine gazele..merge cand esti in accelerare, iar la relantiu si in viteza mica inca nu scoate asa mult fum incat sa se simta ca toba este infundata!!!

incearca cu o alta toba! fara toba finala nu prea este indicat dar pt un test merita incercat..

 

 

Am mers fara toba de esapament cu acelasi rezultat.

 

Am dat jos si colectoarele dar problema persista.

 

Cred ca partea electrica (desi a fost verificata de mai multe ori) este cea care cauzeaza probleme...pacat ca nu ai o alta instalatie sau o alta mobra de pe care sa faci un schimb sa testezi.

 

 

Pacat !

 

Desi suna a problema tipica pt motocicletele cu motor 2T Nagy_Arpad s-ar putea sa aiba dreptate.

Am vazut in manual ca modelul tau are catalizator.

Taicamiu la masina a patit ceva relativ asemanator. Dupa un drum de 100 si ceva de km si cateva ore de stationare la destinatie cand sa se intoarca nu mai reusea sa depaseasca 60km/h cu masina si s-a tarat asa pana acasa unde s-a uitat un pic sub capota si a strans ceva suruburi pe la niste coliere de la furtunuri de aer care i s-au parut slabe. Dupa chestia asta masina si-a revenit(intamplator) dar se plangea ca din cand in cand mai da in nas.

Cand am ajuns eu in oras am dat si eu o tura, mi s-a parut si mie ca nu trage cum trebuie, am forjat-o un pic crezand ca a ancrasat bujiile de la mersul lui batranesc. Dupa forjare si-a revenit miraculos. La urmatoarea vizita in oras m-a rugat sa ma uit la evacuare ca-i scapa gaze si facea zgomot aiurea. Cand am desfacut flansa dintre catalizator si restul coloanei de evacuare am gasit intamplator cauza problemelor anterioare cu pierderea de putere. O bucata din fagurele ala din catalizator s-a desprins si s-a oprit in flansa aia unde ramasese intepenit dar putea sa se roteasca vreo 90 grade fix ca o valva exup. Cand se punea cu gaurile in sensul iesirii gazelor masina mergea normal , cand se rotea obtura f mult evacuare si masina mergea naspa. Eu cand am forjat-o atunci am intepenit bucata de catalizator in pozitia in care nu obtura.

 

N-ar fi o idee rea sa verifici si chestia asta, sa scoti partea in care este catalizatorul, eventual sa lasi doar coturile de evacuare in care poti baga niste bureti de sarma ca sa nu faca zgomot prea mare.

 

 

 

 

Am mers si fara catalizator - acelasi rezultat !

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai spus ca bujiile aratau amestec sarac oricat au fost reglate din suruburi, dar poate cine le cunoaste, spune cum se regleaza bogatia amestecului de sarcina, doar din nivel?. Ai incercat sa reglezi carburatoarele fortat pe mai bogat? Nu din reglajele de relanti, ci din nivel? Nu stiu daca se poate, daca ai plutitoare de plastic, dar macar ai masurat nivelul? Parca TNG spunea ca cu soc se comporta altfel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O parere a unui cetatean de pe strada:

Problema a aparut in septembrie. Probabil atunci s-a si racit. E si k&n si mai si pocneste ca un bici (subtire si probabil o scremere ).

Obtureaza-i cu ceva intrarea de aer de pe la airbox,(o cirpa, ceva, suficient de groasa sa conteze si suficient de subtire sa nu-l ineci) si mergi asa. Daca merge bine/mai bine, e ceva cu alimentarea. Daca nu, poate aprinderea/altceva.. Daca are vreun senzor de temperatura prin airbox, ar putea fi si asa ceva.

 

 

A fost obturata gura de admisie a filtrului de aer in mai multe teste, astfel: s-a astupat 1/4, 2/4, 3/4 din admisie - motorul functiona mai rau

 

TNG a gasit chiar si alte solutii pentru a reduce cantitatea de aer - mi-au placut ideile lui, dar fara niciun rezultat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A fost obturata gura de admisie a filtrului de aer in mai multe teste, astfel: s-a astupat 1/4, 2/4, 3/4 din admisie - motorul functiona mai rau

 

TNG a gasit chiar si alte solutii pentru a reduce cantitatea de aer - mi-au placut ideile lui, dar fara niciun rezultat.

La cum pare, pare ca e totusi alimentare. Merge mai rau in sensul ca incepe sa faca mai devreme?

Daca ai robinet, verifica ca le curge liber (probabil ati facut-o deja). Daca ai filtru de benzina, incearca fara(poate ati facut-o deja).

Daca ai si pompa, aici e complicat. Daca e pompa bulita, nu o poti verifica f bine decit cel mult sa mergi cu un bidon sau alta pompa.

La cum pare, in caz ca nu e una din asta evidenta, sint 2 variante dupa mine: Pompa n-are debit, pare ok dar nu duce suficient sau atunci cind sint montate pe aocol, furtunul e strangulat cumva sau face vacuum in rezervor (poti sa incerci cu busonul deschis)...

Intrebarea ramine: Pompa ai? Poate fi un furtun cu insertie metalica care se stringe la rece?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...