Sari la conținut

Un motor, o problema si 14 mecanici


vallentin
 Share

Postări Recomandate

bb, nu cred ca e o solutie sa ai jigloare mai mari. desigur vorbesti de cele principale,ori teoria e valabila doar la treapta 1-2-3, mai departe, la treptele superioare, cand turatia scade si folosesti practic jigloarele de relanti/ture medii problema persista ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 886
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nici eu nu ma supar cand cineva zice ca sunt porst si are dreptate. Dar cand nu are dreptate tu ce faci?

Nimeni nu s-a dat mare mecanicos pe aici. Toti am incercat sa il ajutam fara sa petindem nimic in schimb. Si el ce a facut? A zis ca a fost la 15 oameni care sunt prosti. pai daca suntem asa prosti ce dracu a mai cautat pe la noi? Hai ca la mine a venit fiindca eram un prost care avea un Transalp de donat piese dar la restu?

Daca eu vin la tine sa imi dai o bere pe degeaba si plec inainte sa beau berea oferita de tine, apoi umblu prin lume si le spun tuturaor ca nu ai fost capabil sa imi dai o bere. Tu ce faci? Ori taci ori le spui tuturor ca eu sunt nebun.

 

 

 

Nu e cazul aici. Clientul nu a platit absolut nimic iar nici unul din oamenii care au lucrat la motorul lui nu au stricat nimic.

Cum se zice pe aici hai sa ramanem pe context.

 

 

 

 

Legal ori ilegal nu a platit nimic. cel putin mie nu. In concluzie nu are motive sa se duca la OPC, fisc, Garda financiara.

A fost inselat cu ceva? Oamenii au incercat doar sa il ajute si el ce a facut in schimb?

E adevarat ca nu ne-a facut prosti pe fata dar cand a spus ca suntem doar niste schimbatori de piese cum se interpreteaza?

Poate ca suntem doar niste schimbatori de piese dar nu l-am inselat cu nimic, nu l-am jignit cu nimic, si nu i-am stricat noi motorul. El dintre toti oamenii era cel mai putin indreptatit sa spuna asa ceva.

 

 

 

Revin sa iti spun ca nu a impartit nici un ban. Singurii bani pe care i-a dat au fost pe consumabile pentru motorul lui. Nici unul din non mecanicii ilegali nu i-au montat ceva pe motor si apoi sa ii pretinda bani pentru un lucru inutil.

 

E aberant sa spui ca 15 oameni nu au fost in stare... El doar a trecut cu motorul pe la fiecare om si atat.

Eu nu am apucat decat sa ii fac o verificare simpla in cele doua- trei ore cat a stat pe la mine. Si macar am eliminat o cauza posibila. Mi-am facut treaba corect si eficient. E adevarat ca nu i-am depistat defectul dar am eliminat o posibila cauza. Apoi cand am scapat de el am respirat usurat.

Probabil fiecare din cei 15 oameni a apucat sa faca doar cate o verificare. Practic cat ar fi facut unul singur in 3 zile daca lasa motorul la unul din ei.

 

La mine a fost simplu fiindca nu am pierdut prea mult timp. Dar altii chiar au muncit si au pierdut mult mai mult timp incercand sa ii repare junghiul in conditiile impuse de el.

Macar am invatat ceva din treaba asta. Cand mai vine unul ca el la mine la usa si impune conditii trebuie sa platesca. Eventual inainte ca nu merita incredere. :D

 

 

Este absolut incorect sa plimbi vorbe pe forumuri despre niste oameni care nu ti-au facut nici un rau, nu te-au inselat si nu au zis nimic rau despre tine. Ca si cand oamenii aia aveau o datorie fata de tine sa iti repare jaful moca.

 

Deci hai sa nu mai divagam. Vorbim strict despre porblema si despre cei 15 oameni. Nu despre mecanici in general, nu despre legal-ilegal ori alte inselaciuni. Singurii inselati au fost cei 15 oameni, non mecanici, schimbatori de piese. Au muncit moca pentru un individ care nu merita asta.

 

La ce institutie pot sa reclam asta? :crack:

 

Vai am fost folosit!

Vai, fiti alaturi de mine. :lol:

 

 

pai a venit omu sa te intrebe daca are probleme de la senzorul de cric sau sa te intrebe de unde are probleme si cum se pot rezolva?

 

este o motocicleta cu o problema mai fistichie, diagnosticarea unei probleme costa, de obicei e inclusa in pretul reparatiei daca problema nu se rezolva deranjul costa x lei, e atat de simplu...

 

e lafel de adevarat e ca multi clienti stramba din nas cand li se cer bani pentru constatare, asta e un caz clar pentru care se justifica cu varf si indesat recompensarea descoperirii defectiunii.

 

cred ca problema asta cu "schimbatorii de piese" sete doar o treaba de orgoliu personal, va afecta oarecum imaginea de mecanic pe care unii useri o au aici pe forum si implicit cei care vor citi aceste pagini se vor indoi de performantele lor. nu il cunosc foarte bine pe Valentin dar din ce am discutat cu el la telefon este un tip foarte ok, desi l-am intrebat pe la cine a fost s-a limitat sa imi spuna ca erau si prieteni de ai mei printre mecanicii incercati.

 

acum vin eu si intreb? cel care va rezolva problema va primi titulatura de "MECANICUL ANULUI" sau va fi uitat in cele cateva luni de iarna ce vor urma?

 

PS: oricum mai e doar o luna din anul asta asa ca io zic sa ii dam titlul oricum :P :))))))

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cei care au fost cel mai aproape de solutie pe forum sa primeasca titlul de "mecanicul virtual al anului"!

:grinbandit:

Eu INSIST pe carburatie, sa tineti minte. :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bah, si eu tot din carburatie as incerca prima oara dar e descurajanta treaba cu cele trei baterii schimbate...

 

acum, ce na a scris vali aici pe forum si sper ca nu se supatra ca scriu eu este ca problema a aparut in urma unei plecari de la semafor mai accelerate, adica a tras putin de ea 1,2,3 si dupaia a aparut necazu si intrebarile... de aceea tind sa cred ca ar putea fi ceva de la distributie...

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si asta e o idee buna, ori e de la carburatie ori e dela distributie.

Eu, daca as fi el, as schimba lanturile si as vedea apoi ce se intampla.

 

Eu as vrea sa stiu daca in poza asta sunt aliniate marcajele si jos, pe gaura de vizitare.

 

/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=757642

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai a venit omu sa te intrebe daca are probleme de la senzorul de cric sau sa te intrebe de unde are probleme si cum se pot rezolva?

 

este o motocicleta cu o problema mai fistichie, diagnosticarea unei probleme costa, de obicei e inclusa in pretul reparatiei daca problema nu se rezolva deranjul costa x lei, e atat de simplu...

 

e lafel de adevarat e ca multi clienti stramba din nas cand li se cer bani pentru constatare, asta e un caz clar pentru care se justifica cu varf si indesat recompensarea descoperirii defectiunii.

 

cred ca problema asta cu "schimbatorii de piese" sete doar o treaba de orgoliu personal, va afecta oarecum imaginea de mecanic pe care unii useri o au aici pe forum si implicit cei care vor citi aceste pagini se vor indoi de performantele lor. nu il cunosc foarte bine pe Valentin dar din ce am discutat cu el la telefon este un tip foarte ok, desi l-am intrebat pe la cine a fost s-a limitat sa imi spuna ca erau si prieteni de ai mei printre mecanicii incercati.

 

acum vin eu si intreb? cel care va rezolva problema va primi titulatura de "MECANICUL ANULUI" sau va fi uitat in cele cateva luni de iarna ce vor urma?

 

PS: oricum mai e doar o luna din anul asta asa ca io zic sa ii dam titlul oricum :P :))))))

 

Tu ai dreptate ca omul nu a venit cu scopul sa ii verific ceva anume. Si nu asta e problema.

 

A mai venit candva un tip la mine ca nu ii merge deloc semnalizarea. Nu a venit cu scopul sa ii verific butonul de semnalizare. Era o problema generala. Eu nu sunt electrician dar am incercat sa il ajut. I-am verificat butonul si ala mergea. Probabil era releul. Asa ca l-am trimis la un electrician care a descoperit ca era releul si a rezolvat problema. Evident ca nu i-am cerut nici un ban. Dar nici nu m-a cantat pe froumuri ca nu i-am rezolvat problema.

Ba chiar cu toti cei care au venit la mine pe batatura am ramas prieten. Ne plimbam impreuna, iesim la bere impreuna. Singurul caz exceptional este cel de fata fiindaca este un om incorect. Si nu fata de mine special, fata de toti cei 15-16 oameni pe la care a trecut.

 

Si a gresit inca de la inceput. Cum ar fi sa te duci la un doctor si sa incepi sa il verifici daca stie unde e ficatul, splina si alte organe? Daca char esti mai neincrezator il verifici prin alte surse. Nu te pui in fata lui si il interoghezi. Ce fel de om face asta?

 

Cea mai tare faza a fost cand i-am povestit ca in iarna mi-am schimbat mebranele din carburatoarele Transalpului meu. Dupa care ma intreaba daca am mai demontat vreodata un rezervor de Transalp. Putin a lipsit ca un client aflat pe langa noi sa ii spuna ca am teleportat carburatoarele direct pe banc fara sa demontez rezervorul. Chestie povestita dupa plecarea individului exasperant.

 

O alta duda care l-a facut notoriu a fost aia cu baia de spalat carburatoare. Vine la mine in curte si imi spune ca un service adevarat e cel care are baie de spalt carburatoare. Cam ca aia cu stetoscopul.

Eu stiu ca am o basina de magazie pe care o folosesc ca sa repar motociclete. Dar nu vii ma omule la mine in casa sa imi spui ca o casa adevarata e ia care are jacuzi. Si apoi te miri ca te trimit in pestera. Pai daca acolo se afla manierele tale.

Inca mai vin oameni pe la mine si ma intreaba daca mi-am luat baie de spalat carburatoare. Ca cica nici mecanic nu sunt si nici service adevarat nu am daca nu imi iau asa ceva. Acu' tre' sa-mi iau si stetoscop 'tui ceara ei de treaba.

Omu care era de fata la porcariilea astea e activ pe forum daca vreti martori. Poate considerati ca mint.

 

Si nu e chestie de orgolui personal. Ma doare in bascheti daca sunt considerat mecanic bun sau rau.

Nu din asta imi castig existenta. Mecanica o fac din placere si in majoritatea cazurilor o fac pentru prieteni ori pentru prietenii prietenilor iar ei stiu cat pot. Cand mai vine unul de pe strada incerc sa il ajut si daca problema nu imi ia mult timp nu il costa nimic. Am si eu o pata pe mecanicii jepcari. Ca din cauza lor mi-am deschis baraca aia si nu vreau sa fiu ca ei.

Si nici ilegal nu sunt. Am firma. Din pacate berile de la prieteni nu le pot baga in contabilitate dar pot sa dau bon fiscal daca berea o cere. :cheers:

 

Ce e atat de greu sa recunoasca ca el a fost in trecere pe la 15 mecanici? ce e atat de greu sa recunoasca ca au incercat sa il ajute. Nici unul nu a putut aprofunda problema ca nu a avut timp.

El tot insista sa ii spun ce are motorul. Nu sa ii repar motorul. Sa ii spun ce are.

Eu inteleg ca unii dintre noi stam mai prost financiar dar nu e o rusine sa recunosti asta.

Daca se interesa stia ca la mine poate sa vina sa isi repare singur motorul cu indrumari unde se incurca si scule la dispozitie. Si nu il costa nimic. Ba chiar sucurile si apa sunt din partea casei.

El tot insita ca nu vrea sa dea banii degeaba. Si nu ii ceruse nimeni nici un ban. Poate e doar zgarcit. Dar la cat insista ca vrea sa isi repare motorul nu prea mai e loc de zgarcenie. Mie daca nu imi merge motorul imi amanetez o mana si nu conteaza cat costa reparatia.

 

Dar na. Fiecare cu ale lui dar sa nu uitam bunul simt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai spus'o si o repet, astfel de probleme nu se rezolva pe forumuri... si mai mult, din motive evidente, nici de catre mecanici, cel putin nu in conditiile de pana acum, oricat de buni ar fi ei.

 

Astfel de probleme sunt in general rezolvate de catre proprietarul motocicletei, in timp, dupa multe teste si analiza analitica sau, de ce nu, empiric, prin schimbarea aleatorie a mai multor componente. Motocicletele cu astfel de probleme vor ramane in aceeasi stare si, de obicei, vor schimba mai multi proprietari pana cand vor incapea pe mana cuiva care are si timpul si disponibilitatea necesare gasirii cauzelor (de obicei mai multe) care provoaca astfel de ... sa le zicem, defecte mofturoase.

 

Si nu, daca intamplator vre'un mecanic va descoperi si rezolva problema in discutie, nu va primi titlul de "mecanicul anului" ci, eventual, cel de "norocosul anului".

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acum, ce na a scris vali aici pe forum si sper ca nu se supatra ca scriu eu este ca problema a aparut in urma unei plecari de la semafor mai accelerate, adica a tras putin de ea 1,2,3 si dupaia a aparut necazu si intrebarile... de aceea tind sa cred ca ar putea fi ceva de la distributie...

 

QED

 

Initiatorul topicului nu trebuia sa jigneasca 15 mecanici si sa minta inca de la prima pagina despre cum a aparut problema.Ii mai pune si pe oamenii aia sa lucreze GRATUIT si sa schimbe tot felul de piese pe motor.E un caz tipic de "transalpita" cum bine zicea Aleko,cred,mai devreme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Is curios cata manopera a platit la acesti 15 mecanici schimbatori de piese care is prea prosti toti sa isi dea seama din ascultat motorul ce are de fapt megacuriozitatea asta. Din semnatura lui si cele zise pe topic tind sa cred ca fiecare a luat motorul in service/garaj/grajd si au lucrat cateva ore bune pe care au incasat bani buni dupa care au zis sa ia motorul si sa il bage unde vrea ca nu ii gasesc buba. Dar parca suna a fantezie asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum am afirmat si mai inainte s-a "deschis sezonul" la discutii cu alt subiect, pe linga ideea initiala a topicului, chiar total fara legatura su topicul , care mai de care mai ofensive, mai defensive, mai avizate sau nu.Pentru a intelege ceva din topicul asta, cineva interesat de problema ar trebui sa parcurga mult prea multe pagini si sa cearna informatia utila de balariile existente.

Cine vrea sa injure, isi poate deschide un topic unde poate injura pina face "scurta la deshte", incercati sa va abtineti daca doriti sa intelegeti ceva din tot ceea ce se scrie aici!

Dar traim in Romania si toti stim de toate si mai ales cum si ce este mai bine.

As ruga un moderator sa incerce sa scoata comentariile fara de rost din topic...poate mai scade 15-20 de pagini. :crack:

Acum fara gluma: Domnilor, este intr-adevar un forum in care poate posta oricine....dar chiar ORICE ????

 

Stima,

 

Liviu

Editat de Unchiu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multi de pe aici sunteti oameni seriosi si cu ceva experienta,mecanica dar si de viata!Si cu toate astea va prosteste un individ semidoct care da impresia ca stie tot dar nu e in stare de nimic practic.Pentru ca la cata teorie si vrajeala are in el trebuia sa fie in stare SINGUR sa desfaca si apoi sa puna la loc totul.Spune o poveste pe care o haleste toata lumea cu mic cu mare.Ca a fost la 14-15-16 mecanici,dar uita sa mentioneze ca doar pentru cateva ore.Ca sa stricat din senin,dar el de fapt ia dat in goarna pana ia facut poc ceva in MOTOR.

La reprezentanta nu-l tin boasele sa se duca ca na acolo costa si nu poate sa aiba atitudinea asta de stiutor.Pe DYNOJET nu vrea sa o puna ca si asta costa bani.Asa ca ce face individul,o arde dubios pe la niste baieti care incearca mai mult sau mai putin dezinteresat sa-l ajute dar care fac greseala sa joace dupa cum le canta individul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multi de pe aici sunteti oameni seriosi si cu ceva experienta,mecanica dar si de viata!Si cu toate astea va prosteste un individ semidoct care da impresia ca stie tot dar nu e in stare de nimic practic.Pentru ca la cata teorie si vrajeala are in el trebuia sa fie in stare SINGUR sa desfaca si apoi sa puna la loc totul.Spune o poveste pe care o haleste toata lumea cu mic cu mare.Ca a fost la 14-15-16 mecanici,dar uita sa mentioneze ca doar pentru cateva ore.Ca sa stricat din senin,dar el de fapt ia dat in goarna pana ia facut poc ceva in MOTOR.

La reprezentanta nu-l tin boasele sa se duca ca na acolo costa si nu poate sa aiba atitudinea asta de stiutor.Pe DYNOJET nu vrea sa o puna ca si asta costa bani.Asa ca ce face individul,o arde dubios pe la niste baieti care incearca mai mult sau mai putin dezinteresat sa-l ajute dar care fac greseala sa joace dupa cum le canta individul.

 

Nu e nici chiar asa..... pana la proba contrarie, e un om, un coleg motociclist cu o problema serioasa..... lumea incearca sa il ajute. Acuma motivele ptr. care el face ceea ce face, adica faptul ca nu o lasa mai mult timp la un mecanic, sa ca nu o duce la reprezentanta...... sa fim seriosi..... in primul rand nu foarte multi isi permit sa ceara ajutorul unei reprezentante.... in al doilea rand..... sa fim seriosi din nou ...... foarte multi din mecanicii "de forum" cum le spun unii si altii sunt de 10 ori mai buni decat peste ce dai in asa zisele reprezentante de la noi..... si faptul ca nu isi lasa motorul mai mult timp nu face decat sa dovedeasca ca omul n-are incredere in prea multa lume.... ceea ce.... e absolut alegerea lui...... vrajeala de forum sigur nu este, problema chiar exista, altfel sigur nu postau pe aici unii din mecanicii cu experienta si cunoscuti cum ar fi TNG sa zicem. (nu vreau sa fac reclama, e doar primul nume care mi-a venit in minte..... putine litere probabil :D ).

Cel putin topicul asta a demonstrat ca exista totusi si la noi o comunitate moto, cat de mica o fi ea, atunci cand exista probleme mai serioase. Daca s-ar aplica asta si in altele ar fi si mai bine.... dar exista vorba aia ... e bine si asa rau.

Gata ca o dam in offtopic si iar se face din tantar armasar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aoleu, acu o dati in goarne si alte chestii, bai nene voi va auziti ? va donez transalpu meu din 94 si plecati in mama goarnei cu el de la 5 semafoare nu 1 si daca il stricati vi-l dau cadou si 1000 de euro peste, sunteti pe bune sau faceti misto ? ce poti sa-i faci ? ganditi-va logic pleci la peste 4000 si lasi brusc ambreiaju se ridica p-o roata, apoi ce ? o ti in rosu in a1-a si a-2-a si a -3-a si deja ai alt semafor.

pe bune acu las-o dreac ca deja numa aberatii am citi p'aci :angryfire:

 

pun pariu ca la cum merge Valentin a pleca mai tare de la un semafor inseamna ca nu a trecut de 6000 rpm, sa fim seriosi aveam motoru explodat de vreo 3 ani daca era p'asa !

Editat de reltih
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Credeti ca ADMIN ma lasa sa strang pariuri pe problema lui vallentin?

 

Cotele sunt:

 

- carburatie: 1.00001

- CDI: 1.2

- avans: 1.22

- cutia de viteze: 4

- camshaft non-stock: 5

- cadru: 99

- coclender: 666

 

:crack:

 

 

 

@vallentin: din cei nshpe mecanici la care ai fost, la cati le-ai lasat mobra linistit (fara sa ii suni sau sa ii intrebi ce- i cu motoru) si cati te-au sunat dupa 3-4 zile ca nu i-au dat de cap? Pura curiozitate, ca vorbeste lumea, deh cum ca niciunul din mecanici n-ar fi avut mobra s-o bibileasca linistit.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ozzi: man, eu nu am avut placerea sa lucrez direct cu omul, am vb doar la telefon si mi-a lasat o impresie placuta...

 

@paco : vezi ca te iau bajetii la ochi :P mithbuster ce esti :))

 

@valentin: mai scrie frate ceva ca dam in fiert acilea si mergem pe langa subiect de plictiseala, in ce stadiu esti cu motoreta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

57 de pagini si nu am sa recitesc tot, asa ca apelez la memoria celor care au citit....TNG parca se oferise sa arunce o privire peste meandrele pricinuite de japonezi. Cum s-a finalizat ?

Nu de alta, dar am inteles( din lectura si review-uri) ca el e mare dibaci si am o oarecare stima pt el, ca pare om serios...mi-a spulberat stima ? :unsure:

---------

Nu-l cunoscpe TNG si nici nu intentionez sa ii fac reclama, e doar o parere (buna )legata de el. Atat.

Editat de yzulyka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...