Sari la conținut

BUJII - Totul despre.


Postări Recomandate

am si eu o mica problema cu motorul... am o yamaha virago de 125 si imi porneste greu la cald. la rece, prima data porneste din prima, sau cand las motorul sa se raceasca. sa fie de la bujie?? :baldy: ma gandesc sa o schimb! Multumesc.

 

 

cand iti porneste greu la cald ...scoate fum negru? poate iti ineaca motorul de la carburator

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 993
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

man... scanteia este una singura indiferenti cati electrozi ar avea bujia, ptr ca descarcarea electrica are loc prin drumul cu rezistentza electrica cea mai mica. Singurul avantaj cu care se lauda ei ar fi acela ca scanteia s-ar produce in locul cu cel mai mult combustibil :hug:

Nu da banii pe prostii. Sfatul meu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu cat sunt de bune dar am folosit si eu odata bujii denso cu electrod in forma de 'u', cu scanteie marita si alte vrajeli.....

rezultatul e ca am sperat sa vad ceva imbunatatiri dar am fost dejamagit si am revenit tot la ngk-urile mele recomandate de constructor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu cat sunt de bune dar am folosit si eu odata bujii denso cu electrod in forma de 'u', cu scanteie marita si alte vrajeli.....

rezultatul e ca am sperat sa vad ceva imbunatatiri dar am fost dejamagit si am revenit tot la ngk-urile mele recomandate de constructor

 

Rezultatul vizibil nu apare ca o crestere a performantei...Scanteia este aceeasi. Avantajul apare in situatie de amestec "ciudat"... in sensul ca o bujie "normala" calaminata sau "umezita" face scanteie cum, cand, si daca vrea ea. Cele multilectrod sunt mai sigure din acest punct de vedere.

Am pus pe Dnepra veche bujii multiscanteie, si au mers ceva mai bine decat cele normale..Dar motorul de Dnepra era mai ciudat oricum :hug:

Bujiile multiscanteie sunt obligatorii in aviatie. Eu am folosit asa ceva la motodelta si la avion. La moto... nu prea vad avantajul. Nu se prea pune problema sigurantei vietii daca se opreste motorul :what:, nu esti la 3000 m si nu ai unde naiba sa pui cioara jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

crede-ti ca daca schimb fisele originale (dar cam imbatranite)de la o Yamaha YZF 750 cu unele de la LOUIS(la metru siliconate) este vreo problema???

Rog raspuns urgent.Ma mananca si nu prea am rabdare!

Cu stima Dany

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu, nu ai probleme daca pastrezi pipele vechi (le poti inlocui si pe astea dar tre sa afli daca au rezistor in ele sau nu)

zi si mie, ce rol au rezistorii astia din pipe? Io de exemplu la DR i-am scos afara ca erau afumati si am pus niste ghemotoace de fir de cupru in loc, adica "pe direct", pentru o scanteie mai buna :D (asta era in capul meu atunci :rock: ) CE rol au?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zi si mie, ce rol au rezistorii astia din pipe? Io de exemplu la DR i-am scos afara ca erau afumati si am pus niste ghemotoace de fir de cupru in loc, adica "pe direct", pentru o scanteie mai buna :D (asta era in capul meu atunci :rock: ) CE rol au?

ideea de baza e ca tu ai nevoie pt aprinderea in cilindru de o scanteie de mica ENERGIE si inalta tensiune (nu iti trebuie un arc electric puternic ca doarr nu faci sudura).

 

energia intr-un arc electric din asta creste cu tensiunea ce a produs arcul si cu intensitatea curentului prin el. tu vrei sa pastrezi tensiunea dar sa scazi intensitatea curentului >> pui un rezistor in circuit.

 

efecte adverse aale lipsei rezistorului de limitare:

- bujiile se uzeaza mut mai repede si inutil (din cauza arcului electric de (mai)mare energie)

- ai paraziti radio (nu iti merge mp3-ul bine si electronica de la moto recente are de suferit)

- UNELE TIPURI DE APRINDERI ELECTRONICE SE POT ARDE DIN CAUZA LIPSEI REZISTORULUI DE LIMITARE

 

Acum exista 2 metode de prezenta a rezistorului de limitare:

1- in pipele fiselor sau pe traseul lor

2- in bujia in sine (bujiile care au un R in denumire au rezistorul inclus in corpul ceramic) de aia chiar daca pui bujie echivalenta dpdv termic la o moto cu aprindere electronica si nu are rezistorul aferent atunci o sa mearga ca un kur si ai mari sanse sa futzi electronica de pe ea.

 

 

atentie - nu e bine sa folosesti 2 rezistori adica si bujie cu rezistor si fise cu rezistor inclus - ca iar merge naspa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ideea de baza e ca tu ai nevoie pt aprinderea in cilindru de o scanteie de mica ENERGIE si inalta tensiune (nu iti trebuie un arc electric puternic ca doarr nu faci sudura).

 

energia intr-un arc electric din asta creste cu tensiunea ce a produs arcul si cu intensitatea curentului prin el. tu vrei sa pastrezi tensiunea dar sa scazi intensitatea curentului >> pui un rezistor in circuit.

 

efecte adverse aale lipsei rezistorului de limitare:

- bujiile se uzeaza mut mai repede si inutil (din cauza arcului electric de (mai)mare energie)

- ai paraziti radio (nu iti merge mp3-ul bine si electronica de la moto recente are de suferit)

- UNELE TIPURI DE APRINDERI ELECTRONICE SE POT ARDE DIN CAUZA LIPSEI REZISTORULUI DE LIMITARE

 

Acum exista 2 metode de prezenta a rezistorului de limitare:

1- in pipele fiselor sau pe traseul lor

2- in bujia in sine (bujiile care au un R in denumire au rezistorul inclus in corpul ceramic) de aia chiar daca pui bujie echivalenta dpdv termic la o moto cu aprindere electronica si nu are rezistorul aferent atunci o sa mearga ca un kur si ai mari sanse sa futzi electronica de pe ea.

 

 

atentie - nu e bine sa folosesti 2 rezistori adica si bujie cu rezistor si fise cu rezistor inclus - ca iar merge naspa

ok, merci mult man, la mine sunt pipe NGK cu rezistor inauntru.... inseamna ca trebuie completate... eu facusem asta inainte sa constat ca fisele sunt intrerupte din bobina si apoi cand am schimbat fisele am uitat sa pun rezistorii la loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am de ceva timp probleme cu bujiile la moto. Le-am schimbat insa dupa 2 saptamani mi-au cazut din nou. Dupa cum suna motorul si dupa cum trage sub 4000 rpm mai mult ca sigur ce putin una dintre ele nu functioneaza decat de la 4500-5000 in sus. Acum vin si eu cu intrebarea de ce au cazut asa de repede bujiile noi? Or fi fost ele proaste sau exista oare un un motiv mai ascuns? De asemenea doresc o recomandare asupra modelului de bujii pe care ar trebui sa le pun...ceva de calitate indiferent daca au un pret mai mare. Motocicleta e o Honda CBR 600 F3 din 98.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand demonteaza bujiile si vezi cum arata.......

Ca sa-ti dai seama daca merg toti cilindri pune mana pe coturi sa vezi daca-s toate la fel de calde dar ATENTIE MARE , coturile se incalzesc repede si f tare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauze ar putea fi multe...Bobina defecta fise sau pipa strapunsa=>tensiune mica pe electrozii bujiei ,carburatie defectuoasa pt un cilindru..(nivel carburant prea mare sau jiclor relanti infundat ).

supape arse deci compresie insuficienta sau necesita reglaj joc tacheti (pastile)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu o pb ..care mi s-a intamplat azi . am pus contactu(nu pornisem inca motorul) si brusc ..liniuta de la indicatorul de temperatura a apei a urcat pana peste rosu .. ce naiba sa fie .? o fi vreun fir care face masa pe acolo ? mai e un fir care duce la radiator cumva ?sa fie acela ? sa duca la CDI ? sa fie de acolo ? cand am parcat-o ultima oara . mergea normal ceasu de la apa ..insa pana sa o pornesc azi ,am spalat-o si atata ..o fi de la apa ? jet de apa nu am folosit.. ... e grava treaba ? .... ma pricep si eu insa ma vreau sa aud pareri . sau daca ati mai patit si voi asa ceva ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca acu de temp s-a dus pe rosu cu moto rece inseamna ca firu de la sonda de temperatura care de obicei este pe undeva pe langa termostat da la masa si acu se duce pe rosu` vezi ca nu e bine sa mergi cu el asa ca se poate strica idicatorul de temperatura!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cumpara bujii normale ..recomandate ptr motorul tau NGK sau DENSO

iridium numai daca ai motor pe injectie ..

avantajul e doar durata de viata dubla ..intre 35-48000 KM dar tre considerat pretul cel putin dublu fata de bujiile normale

in plus bujiile iridium se ard usor daca motorul e pornit ptr o perioada f mica de timp apoi oprit ...si nu ii dai timp sa se incalzeasca cel putin ..

multor amici s'a intamplat sa le arda ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul a fost construit cu un anume tip de bujii. Recomandabil este sa folositi ce spune producatorul, ca ei stiu cel mai bine.

Altii care stiu mai bine sint producatorii de bujii. Dupa iesirea din productie a modelului original de bujie, seria este inlocuita cu alta cu caracteristici asemanatoare.

P.S. Este evident ca in anii 1970 nu existau bujii cu iridiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

salut baieti ! am si eu o intrebare ; cine imi poate spune si mie ce bujii sunt mai bune pentru o yamaha fzr 1000 din 1988 ??? de unde pot sa cumpar si cat m-ar costa??? apoi as dori daca are cineva ...imi trebuie si mie un lant second hand tot pentru ea...stiu ca e mai ciudat dar acum nu imi pot permite un chit de lant nou si al meu e foarte uzat,are un punct unde este foarte intins apoi e foarte slab,mai ales cand reduc si merg in ture mici imi bate rau de tot,ma gandeam ca o pot lungi cu un lant second mai bunicel...daca ma poate ajuta cineva ...mentionez ca l-am spalat cu motorina si l-am uns cu un amestec de vasilina si motorina si parca imi bate mai rau,imi e si frica sa mai ies cu ea...multumesc.o zi buna !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut baieti ! am si eu o intrebare ; cine imi poate spune si mie ce bujii sunt mai bune pentru o yamaha fzr 1000 din 1988 ??? de unde pot sa cumpar si cat m-ar costa??? apoi as dori daca are cineva ...imi trebuie si mie un lant second hand tot pentru ea...stiu ca e mai ciudat dar acum nu imi pot permite un chit de lant nou si al meu e foarte uzat,are un punct unde este foarte intins apoi e foarte slab,mai ales cand reduc si merg in ture mici imi bate rau de tot,ma gandeam ca o pot lungi cu un lant second mai bunicel...daca ma poate ajuta cineva ...mentionez ca l-am spalat cu motorina si l-am uns cu un amestec de vasilina si motorina si parca imi bate mai rau,imi e si frica sa mai ies cu ea...multumesc.o zi buna !

 

1. Bujii "mai bune" sunt alea care le-a stabilit producatoul. Sunt sigur ca gasesti pe forum manual de service . Eventual poti sa le dai jos pe astea care le ai acum si sa cumperi unele identice.

2. Nu exista termenul de "lant second" . Daca de ex foaia sau pinionul sunt super uzate un lant nou se uzeaza in 1000 de km. Daca nu ai bani de kit de lant astepti cuminte pana faci rost :hurt:

3. Amestecul de vasilina si motorina este unul nefericit ...nici la Jawa nu foloseam asa ceva :burnout:. Trebuie sa cumperi un spray de lant in functie de ce o, x ringuri ai si sa-l folosesti fara zgarcenie . Daca nu ai bani astepti cuminte pana faci rost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...