Sari la conținut

Montare ABS pe un motor mai vechi ?


Stig
 Share

Postări Recomandate

Asta e. Posibil sa nu fi facut cea mai buna alegere, dar tot nu esti in masura sa-mi denumesti motocicleta "mizerie", mai ales fara sa o fi vazut vreodata. Poti afirma asta eventual despre tine daca tot iti place sa folosesti acest cuvant. Eu nu o fac sa nu ma aleg cu vreo suspendare, dar avand in vedere afirmatiile tale cu greu ma abtin.
Crede-ma cu muncitul, chiar am muncit pe bune, mult mai "pe bune ca tine". Nu cred ca e asa usor sa te trezesti dimineata la 6, sa pleci la facultate, apoi la munca si sa mai vii acasa tocmai seara la 10.

ps: si sa-ti iei si toate examenele.

Editat de cr1s71
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 103
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

cat despre mizeria ta de motor afla ca tot ce inseamna honda, in afara de mici exceptii, este egal cu un gunoi!

 

 

Am impresia ca semnatura ta proprie te contrazice....sau ai uitat de ea? :))

"""Ride a Honda and live forever!"""

 

Plus de asta , parerea ta e pur subiectiva.Daca studiezi multe cotatii pe piata, vei vedea ca Honda ocupa loc fruntas la fiabilitate...bineinteles, pe langa alte marci.

Plus si de asta, nu prea e frumos sa te iei de motorul omului.Chiar daca e din anul xx sau din 54.Daca ii explici ceva pertinent omului , sunt de acord si te sustin.Dar daca pur si simplu arunci cu injective si invective...nu cred ca e de caracter.

 

ON:

Se poate face.Multa munca, mult studiu,etc.Plus, suficienti km in care sa verifici functionalitatea sistemului.Plus, multe alte reglaje ale motocicletei avand in vedere ca acum va fi dotata cu ABS.Abia dupa poti spune ca ai ABS.

Succesuri...

Editat de cry_ss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Discutii inutile ca si cea cu ram air pe 125cmc. Sunt atatea modele de motociclete din care sa-ti alegi incat nu prea merita sa le modifici decat daca ai multi bani si timp liber si o fixatie pe un model. Altfel e mult mai simplu sa cumperi una care are ce-ti trebuie, mai multa putere, sau ABS, sau altceva.

Un transplant de la acelasi model dar cu abs e justificat, altfel e prea multa bataie de cap.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


Recunosc nu am multi KM (intre 3000 si 5000), dar niciodata nu am fost idiot sa-mi blochez roata sau sa pic dupa motocicleta. Cand o sa pic o sa-mi iau 125.

Si in plus, a fost doar o parere, respectat-o, nu trebuie sa sariti cu gura si sa veniti cu impresii d-astea de "motociclisti de o viata".

Vezi ca buseu vine exact dupa cei 3-5 mii km, exact cand capeti incredere si zici ca le stii pe toate. E o chestie clasica. Cand capeti incredera maxima la experienta 0 nu te mai concentrezi pe ce faci - urmare nu mai belesti ochii - consecinta - belesti P***

La probleme de franare nici 125 nu te ajuta. Fara minte se va repeta evenimentul.

In cel mai rau caz, atunci cand ABS-ul nu functioneaza, masina/motocicleta franeaza normal, ca si cum nu l-ar avea montat. Atat timp cat da eroare sau ceva nu merge cum trebuie, ABS-ul se dezactiveaza.

Asta se intampla daca e un sistem reusit. In cazul sistemelor montate artizanal e posibil sa nu faca gestul mentionat de tine.

Pe langa montarea efectiva - un ABS trebuie programat pentru mobra in cauza Daca n se face asta va interpreta gresit vitezele de rotatia ale rotilor is apare posibilitatea :hurt:

 

 

 

Acum on topic referitor la adaptari din astea dubioase:

ABS functioneaza pe baza nei pompe electrice cu un consm semnificativ. Pe motocicletele neechipate cu asa ceva din fabrica si in special pe cele de generatie mai veche puterea alternatorului si capagitatea bateriei nu sunt suficiente pentru a sustine functionalitatea ABS.

 

BMW f650 GS are 400W alternator



Discutii inutile ca si cea cu ram air pe 125cmc.

Aia a fost o discutie utila. S-a adunat acolo ceva informatie pentru cei care vor sa afle chestii utile. Bieninteles, daca au rabdare sa navigheze intre mistocareli.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca n-a zis nimeni pana acum, senzorul abs de pe furca se poate lega cu sarma, discul cu fante se poate taia dintr-un frisbee..

avantajul la legarea cu sarma e ca devine reglabil, daca simti ca nu merge te dai jos de pe motoreta si-l mai asezi cu mana

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 chestii aici:

 

1. Sunt putine lucruri pe lumea asta care (inca) nu se pot face, intrebarea care se pune e daca merita efortul (uman, financiar)

Un raspuns sec la topic este DA, suint o gramada de exemple pe net cu oameni care au facut lucrul asta fie la motoare care aveau dipozitivul montat ca si optional, fie la motoare care nu aveau deloc disponibil ABS.

Nu trebuie sa se nasca inca un Einstein ca lucrul asta sa fie posibil, trebuie doar pasiune (sa vrei), pricepere (sa stii), timp (sa ai cand) dotari, bani (sa ai cu ce) fiecare intr-o mai mica sau mai mare masura.

 

2. Unii tin mortis sa sa se laude cu ineficienta propriului raport efort/rezultate Gen: muncesc cat mai multe ore pe zi ca sa-mi iau motor de o valoare cat mai mica.

Poate ca in acest caz ar fi trebuit mai intai sa evaluezi daca banii astia obtinuti cu atata efort n-ar fi fost mai bine directionati spre a permite un grad mai mare de independenta financiara decat ingropati in ceva care necesita un efort financiar continuu pe langa costurile de cumparare, care efort trebuie sa vina din aceleasi surse de venit. In niciun caz laudat pe forumuri :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eventual se poate da o gaura in telescop, dar cu bagare de seama sanu atinga tija amortizorului iar ca sa nu curga uleiu din furca surubul de fixare al senzorului se insurubeaza cu calti pe el. atentie si la lungimea surubului se va calcula incat sa nu atinga tija amortizorului din interiorul telescopului.

 

voalaaa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar nemtii sunt mai inventivi decat romanii la capitolul accesorizare moto, dar macar aia o fac dupa ce acele sisteme sunt conforme cu MFk-ul lor (RAR-ul nostru). Inteleg interesul moto pe care-l au diversi useri sei/carene/acceleratie/vopsea.. dar sa te apuci si sa umbli la sistemul de franare in garaj cu cateva chei potrivite, deja mi se pare absurd despre felul in care vezi viata.

 

Mai degraba invata sa folosesti frana montata pe motoreta si lasa ABS-ul ala ca nu te salveaza de la niciun eveniment, iti influenteaza doar efectul placebo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
daca n-a zis nimeni pana acum, senzorul abs de pe furca se poate lega cu sarma, discul cu fante se poate taia dintr-un frisbee..

avantajul la legarea cu sarma e ca devine reglabil, daca simti ca nu merge te dai jos de pe motoreta si-l mai asezi cu mana

Flacai, haideti cu totii la surubareala..cei care aveti mobre dar nu aveti ABS..

Ideile sunt geniale..

Cei mai fericiti sunt posesorii de comuniste, aveau mobre dar nu aveau ABS..

Intrebare:pentru discul cu fante, daca nu am frisbee il pot face dintr-un capac de conserva?

Am omorat acum o costita cu fasole si parca n-as arunca cutia aia goala, pacat de metal..

De-acum singurele probleme apar sa va procurati frisbi, cutii goale de tabla si calti..

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ABS-ul te scoate din pericol daca nu stii sa folosesti frana pe ud mai ales

de fiecare data cand cineva da cu mecla de pamant ii vine cate-o idee ca abs l-ar fi salvat. asta e amuzant. da cand si-a cumparat mobra nu s-a gandit ca vine si ziua cand o sa se intample asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
eventual se poate da o gaura in telescop, dar cu bagare de seama sanu atinga tija amortizorului iar ca sa nu curga uleiu din furca surubul de fixare al senzorului se insurubeaza cu calti pe el. atentie si la lungimea surubului se va calcula incat sa nu atinga tija amortizorului din interiorul telescopului.

:stuck:

 

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare:pentru discul cu fante, daca nu am frisbee il pot face dintr-un capac de conserva?

Am omorat acum o costita cu fasole si parca n-as arunca cutia aia goala, pacat de metal..

De-acum singurele probleme apar sa va procurati frisbi, cutii goale de tabla si calti..

 

am regandit sistemu si ai dreptate, tre sa fie de tabla discu cu fante ca daca e de plastic nu se efectueaza efectu Hall. deci nu arunca cutia de conserve

 

m-am mai gandit si mi-am dat seama ca merge si cu freesbee, de data asta reducandu-se mult costu de fabricatie al sistemului abs.

 

pentru citirea vitezei de rotatie a rotii se poate folosi cu succes sistemul optic de la rotita de scrol de la maus. daca ai un maus vechi pe care nu-l mai folosesti se poate adapta (tot legat cu sarma sau combinatii) rotita de maus cu discul de freesbee cu gaurele in el.

mai ramane un lucru elementar, transformarea nivelului semnalului (cu un mic amplificator ) ca sa fie inteles de intrarea in controlerul ABS.

dar asta nu e greu, daca ai participat la un curs de electronica la casa pionierului iti aduci aminte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"CONCLUZIONAND"

 

1 DACA NU AI ABS NICI SA NU ITI PUI

2 DACA ESTI IN MOM UNI NOI ACHIZITII CUMPANESTE BINE..CU ...SAU ..FARA ABS ...CA DUPA DRACU ITI MAI PUNE

3 DACA ESTI INCEPATORPROFI SI ADEVARAT CA UNII DE PE AICI INVATA DRACU SA FANEZI FARA ABS ...AUZI ..CE O MAI FI SI AIA ......ABS,

AUTOMATIZARE DE LUAT BANII LA SNOBI..CICA

Editat de ianachim
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am regandit sistemu si ai dreptate, tre sa fie de tabla discu cu fante ca daca e de plastic nu se efectueaza efectu Hall. deci nu arunca cutia de conserve

 

m-am mai gandit si mi-am dat seama ca merge si cu freesbee, de data asta reducandu-se mult costu de fabricatie al sistemului abs.

 

pentru citirea vitezei de rotatie a rotii se poate folosi cu succes sistemul optic de la rotita de scrol de la maus. daca ai un maus vechi pe care nu-l mai folosesti se poate adapta (tot legat cu sarma sau combinatii) rotita de maus cu discul de freesbee cu gaurele in el.

mai ramane un lucru elementar, transformarea nivelului semnalului (cu un mic amplificator ) ca sa fie inteles de intrarea in controlerul ABS.

dar asta nu e greu, daca ai participat la un curs de electronica la casa pionierului iti aduci aminte

Cele mai bune amplificatoare sunt pe lampi. Recomand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, se poate adapta si ceva in genul asta dar e posibil sa nu fie spatiu.

OP nu ne-a explicat despre ce motor e vorba, daca e ceva cu loc mai mult sub sea eu as zice ca orice e posibil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu o intrebare, ce inseamna "jamba" ca in 40 de ani de activitate motociclistica n-am auzit termenul, si pentru ce-i care-l folosesc as vrea sa-mi explice de unde l-au preluat, multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Absolut corect, jambă.
Spre deosebire de frânarea motocicletelor

numai cu frâna de faţă... care se numește... goangă.

 

oh_go_on.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://dexonline.ro/definitie/jamba

 

Prin analogie cu "fork leg", unul dintre cele doua brate ale furcii se numeste jamba.

 

JÁMBĂ, jambe, s. f. Fiecare dintre cele două picioare ale trenului de aterizare de care sunt prinse roțile avionului.

 

asa o fi cum ziceti voi :moron:

 

si "telescopul" ce-o fi ? nu ala de privit la stele.. telescopul furcii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Telescop: dispozitiv de privit departe... la dreacu' în praznic...

până unde s-au împrăștiat prin telescopare... vitejiștii moto...

care nu știu să utilizeze corect frânele din dotare!

 

(Doamne ferește!)

 

3.gif

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Ideea cu prinderea senzorului cu sarma este buna, nu trebuie sa fim reticenti la o idee noua

Numai sa fie sarma zincata, ca aia nu rugineste si da bine pe motor.

Daca ai ciopar o poti croma, sa nu-ti sara in ochi.

Sarma gasesti peste tot, in cel mai rau caz iei dintr-un gard.

Oricum, dupa ce ai implementat sistemu, la drum mai pui cite o frana, din cand in cand, sa verifici ABS-ul..daca esti atent si procedezi asa te tine-o viata.

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor, ABS-ul la motoretele de strada e cea mai buna inventie. Problema: eliminind din ecuatie cazurile de nisip, ulei, ce e mai recomandabil? Un cauciuc mai aderent sau nu se tine seama de starea anvelopelor, ABS-ul avind rolul de protector impotriva alunecarii? Caz frecvent intilnit, si periculos, iese brusc in fatza un obstacol, se impune frinarea maxima, maxima. Care motoreta va frina mai repede? Una cu ABS dar cu cauciucuri standart, sau una fara ABS dar cu cauciuc short life, foarte aderent?



Daca, intimplator, o ardeti race pe serpentine, la frinarea in curba, nu aveti nici o sansa cu ABS-ul activat.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...