Doctor X Posted February 2 Share Posted February 2 Tocmai Gubelini comentează, ăla care i-a umflat prost de câteva ori gumele lui Fabio. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Method Posted February 2 Share Posted February 2 (edited) Gubelini mi se pare ca are dreptate in ceea ce zice - mai pe scurt daca nu mai pot trisa ...ocoli limitele,vor cadea masiv cand ajung la 2.2.Si atunci vor merge finut ca sa termine cursa in picioare - nu vor forta,si se va transforma si motogp intr-o procesiune,ca F1. Fuckin'tyres.. Si - daca pun aer in ele - are si Gubelini niste circumstante atenuante - e ff greu sa nimeresti presiunea in gume asa cu aer,pt ca niciodata nu ai control incat sa stii la cat se ridica in functie de cum se incalzesc gumele in timpul cursei si cat stau asa.Prea multe variabile. Ok,pe partea cealalta se poate argumenta "dar cum pot ceilalti sa o nimereasca numai Gubelini da balbe?" Edited February 2 by Method Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PzKpfW Posted February 3 Share Posted February 3 Am pus pe topic-ul de WSBK, dar scriu și aici, mi se pare relevant: în testele de la Portimão, Bautista la mai puțin de două zecimi de pole-ul din MotoGP. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danypop Posted February 3 Share Posted February 3 Deci motoGp ul bate pasul pe loc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PzKpfW Posted February 3 Share Posted February 3 Nu mă pronunț, sunt multe aspecte pe care nu le cunoaștem. Mă bucură doar faptul că niște motociclete derivate dintr-unele de stradă sunt capabile de asemenea performanțe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xt600 Posted February 3 Share Posted February 3 (edited) La 02.02.2023 la 9:31, Method a spus: ..... se va transforma si motogp intr-o procesiune,ca F1. Fuckin'tyres.. Ne va consola cursa de sprint, in care toti pilotii vor merge la 110%, vor fi atacuri la baioneta (a se citi "la carena"), ce mai, spectacol total! Parca asa se preconizeaza pe aici, nu? La 02.02.2023 la 9:31, Method a spus: Ok,pe partea cealalta se poate argumenta "dar cum pot ceilalti sa o nimereasca numai Gubelini da balbe?" Ceilati au trisat colegu'! Aia care au respectat regulamentul, sunt cei care au dat balbele. Gubelini gen. Baietii destepti mergeau sub presiunea regulamentara. Sau cu azot? Sau cu ambele? Asa se castiga titlurile. Gubelini spune bine, ceea ce spune, dar, pe de alta parte, trebuia sa se termine si cu golania asta, legata de presiunea din pneuri. Edited February 3 by xt600 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Le Mertois Posted February 4 Share Posted February 4 Acum 13 ore, PzKpfW a spus: Nu mă pronunț, sunt multe aspecte pe care nu le cunoaștem. Mă bucură doar faptul că niște motociclete derivate dintr-unele de stradă sunt capabile de asemenea performanțe. https://www.motogp.com/en/news/2023/01/30/vr46-riders-academy-hit-portimao-alongside-rossi/446770 Și pe una de stradă... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Method Posted February 4 Share Posted February 4 Acum 8 ore, xt600 a spus: Gubelini spune bine, ceea ce spune, dar, pe de alta parte, trebuia sa se termine si cu golania asta, legata de presiunea din pneuri. Asta e foarte adevarat - regulile trebuie sa fie la fel pt toata lumea si respectate de toti.Altfel,cei care pot sa le eludeze vor avea in mod clar un avantaj.Can't argue that. Eh,sa speram ca vor ajunge la un compromis - baga azot si ala ramane la 1.9.Si le incalzesc cu feon'ul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xt600 Posted February 4 Share Posted February 4 Acum 4 ore, Method a spus: baga azot si ala ramane la 1.9.Si le incalzesc cu feon'ul Si crezi ca unii nu au bagat? Asa, din gresala.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PzKpfW Posted February 4 Share Posted February 4 7 hours ago, Le Mertois said: https://www.motogp.com/en/news/2023/01/30/vr46-riders-academy-hit-portimao-alongside-rossi/446770 Și pe una de stradă... Este clar că taica Valentino își dorește să rămână în istorie drept un pilot Yamaha. De-asta se distrează și acum, când nu mai are niciun fel de obligație contractuală, pe un R1. De-asta Desmosedici-ul cu "46" este probabil singurul care lipsește din muzeul Ducati. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xt600 Posted February 4 Share Posted February 4 Acum 3 ore, PzKpfW a spus: Este clar că taica Valentino își dorește să rămână în istorie drept un pilot Yamaha. De-asta se distrează și acum, când nu mai are niciun fel de obligație contractuală, pe un R1. Ca isi doreste sau nu, oricum ramane, in istoria disciplinei, ca pilot Yamaha. Cu actualul R1 are o relatie mai speciala, pentru ca a fost implicat direct in dezvoltarea lui, back in 2015, cand facea echipa cu Iorghe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Le Mertois Posted February 5 Share Posted February 5 Acum 16 ore, PzKpfW a spus: Este clar că taica Valentino își dorește să rămână în istorie drept un pilot Yamaha. De-asta se distrează și acum, când nu mai are niciun fel de obligație contractuală, pe un R1. De-asta Desmosedici-ul cu "46" este probabil singurul care lipsește din muzeul Ducati. Ideea era de comparații între moto de stradă, și una de GP, cum ziceai... ,,Reigning MotoGP™ World Champion Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) was rocking his new number 1 plate on his Ducati V4S and revealed he set an impressive 1:43.286 lap time, which isn’t too far shy from Fabio Quartararo’s (Monster Energy Yamaha MotoGP™) 2022 1:39.435 Grand Prix race lap record in Portimao.,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Method Posted February 5 Share Posted February 5 (edited) Acum 20 ore, xt600 a spus: Si crezi ca unii nu au bagat? Asa, din gresala.... Eu tot nu stiu ce specifica regulamentele - este interzis sa se bage azot in gume?E specificat ca doar aer atmosferic? Daca nu se specifica si baga aer atmosferic pt ca asa aleg ei,ma gandesc ca pt ca nu aduc gumele in temp cu azot. La 03.02.2023 la 17:42, PzKpfW a spus: ...în testele de la Portimão, Bautista la mai puțin de două zecimi de pole-ul din MotoGP. Acum 2 ore, Le Mertois a spus: Ideea era de comparații între moto de stradă, și una de GP, cum ziceai... ,,Reigning MotoGP™ World Champion Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) was rocking his new number 1 plate on his Ducati V4S and revealed he set an impressive 1:43.286 lap time, which isn’t too far shy from Fabio Quartararo’s (Monster Energy Yamaha MotoGP™) 2022 1:39.435 Grand Prix race lap record in Portimao.,, Mi se pare o prea mare diferenta intre cele 2 specificatii de moto ca sa fie "real" acest gap atat de mic. Motogp'ul e la 157 kg,putere au pe la 280,poate in regim de quali se apropie de 300 neavand fuel limitations,SBK au 10kg in plus minim,si vreo 50 cai in minus.Nu mai zic de unsprung weight de suspensii,de franele de carbon samd samd. In mainile unora precum Q,Bagnaia etc,aceste diferente s-ar fi tradus in secunde bune diferenta,daca astea ar fi fost singurele variabile.Cand un rider precum Bautista - baiat bun tot respectul pt el si pretty fast in his glory days dar clar ajuns la o anumita varsta si pe final de cariera face pe un sbk un timp ff apropiat de un campion mondial din gp (si zic eu cel mai rapid pilot din gp)...Bautista care a mers si in gp,cu rezultate ok'ish dar nimic special....asta ce ne spune? Cred ca gumele sunt cele care "le aduc impreuna" cam la aceleasi performante - cu alte cuvinte michelin sucks. Ar mai fi electronica - in gp e destul de rudimentara - nu stiu ce se foloseste in sbk - au smart electronics?Proprietary,self-learning?Adica ce a fost interzis in gp in 2015? Sa o privim si dpdv al gp'ului : moto clar net superioara din absolut toate punctele de vedere - greutate,putere,handling,etc etc,pilot de gp net superior celui din sbk (sa nu fiu inteles gresit - departe de mine gandul sa il hateresc pe Bautista)...dar eu cred ca se vede clar problema :Cand un pilot aflat pe final de cariera cu o moto net inferioara la absolut orice capitol - putere,greutate,frane,suspensii,handling,orice,face timp f apropiat de campionul de gp aflat pe o moto de top din gp - acolo e clar un factor limitativ. Alt factor - temperatura si conditiile de pista - Portimao 2022 a fost desfasurat la sfarsitul lui aprilie? iar aceste teste in mijlocul iernii - deci a fost in mod clar o diferenta de grip si temperatura.In favoarea gp'ului !!Si nu mai zic de circuit - hai ca Jerez mic windy twisty as mai fi crezut-o dar fuckin'huge Portimao?Serios? In concluzie,daca o privim asa,simplist,asta e un titlu de ziar "iata ca pe circuit moto de sbk de o suta de mii aproape ca egaleaza un prototip de gp care costa cateva milioane - ce rost mai are gp'ul?",numai ca daca analizam toate aspectele si circumstantele,ne dam seama ca sunt multe aspecte si variabile pe care nu le cunoastem. As fi de acord cu asta daca i-as vedea pe Bautista si pe Q pe aceleasi gume,in acelasi timp/zi/an ca sa fie aceleasi conditii, pe un circuit mixed ca sa zic asa.Dar asa...as zice ca acei timpi nu sunt concludenti. Edited February 5 by Method Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xt600 Posted February 5 Share Posted February 5 1 oră în urmă, Method a spus: Eu tot nu stiu ce specifica regulamentele - este interzis sa se bage azot in gume?E specificat ca doar aer atmosferic? Daca nu se specifica si baga aer atmosferic pt ca asa aleg ei,ma gandesc ca pt ca nu aduc gumele in temp cu azot. ....pilot de gp net superior celui din sbk .... ,handling.... In concluzie,daca o privim asa,simplist,asta e un titlu de ziar "iata ca pe circuit moto de sbk de o suta de mii aproape ca egaleaza un prototip de gp care costa cateva milioane - ce rost mai are gp'ul?", Din cate stiu, este specificat ca trebuie sa bage aer, insa nu am timpul si chefiul sa caut acum. Dar tinand cont de scandalul iscat de presiunea in pneuri, logic este ca baga aer. Nu se prea sustine afirmatia asta. Doar UNII piloti de GP sunt superiori celor din WSBK, dupa cum, UNII piloti de SBK pot fi superiori multor piloti de GP. Ma indoiesc, de pilda, ca Maravilla, A. M, Marini si inca vreo cativa le sunt superiori lui Rea sau lui Razga. Ar trebui sa urmaresti WSBK, ca sa intelegi despre ce vorbesc. Bine, discutia este doar de dragul discutiei, in realitate sunt doua discipline foarte diferite, care impune o specializare diferita a pilotilor. Nu! Toti pilotii care au mers pe ambele au afirmat fara echivoc ca motocicleta de GP este extrem de rigida, o scandura pe roti, care solicita pilotul mai mult, pe partea de handling. Argumentele tale sunt in buna parte corecte, pe hartie, insa realitatea de pe circuit arata ca diferentele de performanta, intre cele doua specificatii, sunt minore. Care sunt cauzele reale, nu este foarte relevant, cert este ca o motoreta care costa in jur de 200000 $ este doar cu cateva zecimi mai lenta, pe acelasi circuit, decat una de doua milioane $. Asta ar trebui sa dea de gandit hodorogului care pastoreste Dorna, mai ales ca diferenta de spectacol intre cele doua conpetitii, este clar in defavoarea MotoGP-ului. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEOS Posted February 5 Share Posted February 5 Acum 8 ore, Method a spus: michelin sucks Atât! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedy.K Posted February 5 Share Posted February 5 La 04.02.2023 la 0:37, xt600 a spus: Ne va consola cursa de sprint, in care toti pilotii vor merge la 110%, vor fi atacuri la baioneta (a se citi "la carena"), ce mai, spectacol total! Parca asa se preconizeaza pe aici, nu? Ceilati au trisat colegu'! Aia care au respectat regulamentul, sunt cei care au dat balbele. Gubelini gen. Baietii destepti mergeau sub presiunea regulamentara. Sau cu azot? Sau cu ambele? Asa se castiga titlurile. Gubelini spune bine, ceea ce spune, dar, pe de alta parte, trebuia sa se termine si cu golania asta, legata de presiunea din pneuri. Eu nu inteleg de ce atatea reguli privind presiunea. Siguranta sau ce? Ca oricum fiecare ar trebui sa bage cat e cel mai bine pentru mobra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PzKpfW Posted February 5 Share Posted February 5 Teoretic este vorba despre siguranță. Producătorul testează gumele în anumite condiții, la anumite presiuni. Din nou, paralelă cu F1: și acolo au fost probleme de genul, și acolo s-a clarificat și rigidizat regulamentul, și acolo "a fost devină producătorul gumelor". Pentru că este foarte ușor să produci și să furnizezi gume pentru un campionat mondial de prototipuri. Stau fabricanții la coadă. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEOS Posted February 5 Share Posted February 5 Bibendum sucks! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
damager Posted February 6 Share Posted February 6 (edited) https://www.roadracingworld.com/news/motogp-yamaha-quickest-on-day-one-of-shakedown-test-at-sepang/?fbclid=IwAR2zAS1adu3KzSnHcZRuC1AHrIO3zvYnxt-VkaIYXtmA8z_zQywxteJrhvo folosesc dry air. Min 5:30. s-a folosit azot, dar se pare ca aerul asta dry este apropiat de azot ca proprietati si mai poti sa-l si compresezi. Cu azotul nu poti. Si pb ca logistic e mai complicat sa-l transporti Edited February 6 by damager Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Method Posted February 6 Share Posted February 6 Acum 22 ore, xt600 a spus: Din cate stiu, este specificat ca trebuie sa bage aer, insa nu am timpul si chefiul sa caut acum. Dar tinand cont de scandalul iscat de presiunea in pneuri, logic este ca baga aer. Asa mi s-ar parea si mie logic insa nici eu nu stiu regulamentul in privinta asta.Dar clar azotul nu ar fluctua atat. Acum 22 ore, xt600 a spus: Nu se prea sustine afirmatia asta. Doar UNII piloti de GP sunt superiori celor din WSBK, dupa cum, UNII piloti de SBK pot fi superiori multor piloti de GP. Ma indoiesc, de pilda, ca Maravilla, A. M, Marini si inca vreo cativa le sunt superiori lui Rea sau lui Razga. Ar trebui sa urmaresti WSBK, ca sa intelegi despre ce vorbesc. Bine, discutia este doar de dragul discutiei, in realitate sunt doua discipline foarte diferite, care impune o specializare diferita a pilotilor. Nu vreau sa intru intr-o polemica despre valoarea pilotilor din SBK,disciplina in sine nu ma intereseaza decat poate dpdv tehnic,insa din moment ce 1.cam toti pilotii care au venit intr-un fel sau altul in gp din sbk au avut niste prestatii hai sa nu zic jalnice dar neconvigatoare 2.cam toti pilotii care au plecat din gp pe final de cariera si au mers in SBK sa mai faca un ban au devenit campioni sau oricum au avut niste prestatii impresionante - uita-te nu mai departe de exemplul micutului Bautista....Toate aceste lucruri pe mine personal ma fac sa trag concluzia ca pilotii din gp sunt net superiori. Cand vor veni de-alde Rea sau turcul ala de merge cu H2R in spritari cu glenza goala si se vor califica macar in Q2 (nu zic sa termine cursa in primii 10,ca e prea mult) ,atunci mai vorbim.Pana atunci permite-mi sa cred ca pilotii de gp sunt peste. Btw,Vinales e unul din cei mai rapizi piloti care au existat in gp.Il hateresc continuu si voi continua sa il hateresc pana va iesi din gp,insa omul e racheta.Trebuie sa ii faca altcineva setarile si tot,dar e meserie.Pe un tur. Si oricum vis-a-vis de subiectul discutiei,era o comparatie intre Quartararo si Bautista.Hai sa nu o dam cotita,nu prea exista comparatie intre cei 2.Nu? Acum 22 ore, xt600 a spus: Nu! Toti pilotii care au mers pe ambele au afirmat fara echivoc ca motocicleta de GP este extrem de rigida, o scandura pe roti, care solicita pilotul mai mult, pe partea de handling. Da este rigida insa cred ca este asa special pt a putea "exploata",extrage "performanta" spune-i cum vrei,din acele gume mirifice.Adica e facuta asa nu pt ca de-alde Honda si Yamaha nu stiu sa faca ce fac in sbk,ci pt ca asa ajung la cele mai bune rezultate cu gumele care li se dau. Iar ca si suspensie...cred ca suspensiile Ohlins carbon din gp sunt varful de gama seems logic nu? Despre frane....ceva de zis?1.8G pe franare?SBK cat scoate?0.8-1 maxim ?Deci se vede pt cine vrea sa vada.Nu mai aduc iar discutia despre cai kg etc... Acum 22 ore, xt600 a spus: Argumentele tale sunt in buna parte corecte, pe hartie, insa realitatea de pe circuit arata ca diferentele de performanta, intre cele doua specificatii, sunt minore. Care sunt cauzele reale, nu este foarte relevant, cert este ca o motoreta care costa in jur de 200000 $ este doar cu cateva zecimi mai lenta, pe acelasi circuit, decat una de doua milioane $. Asta ar trebui sa dea de gandit hodorogului care pastoreste Dorna, mai ales ca diferenta de spectacol intre cele doua conpetitii, este clar in defavoarea MotoGP-ului. Asta e un argument....tipic feminin daca pot spune asa - explic niste chestii aduc argumente si mi se replica "da,da tu ai dreptate insa eu tot pe a mea o cred" Nu mai repet tot ce am zis mai sus - "realitatea de pe circuit" este inexistenta atata timp cat nu conditiile de pista au fost TOTAL diferite si nu s-au dat pe aceleasi gume,nu ai ce compara. Repet - cand vor incalta ambii aceleasi gume,aceleasi conditii de pista,acelasi pilot care sa aiba ceva experienta pe ambele discipline (uite de ex Bautista),si moto de gp va iesi tot marginal in fata,atunci iti dau dreptate.Pana atunci insa chestia asta e doar un subiect de dezbatut la seminte pe marginea circuitului,un fel de "Brusli il bate pe Vandam",o comparatie reala nu poate fi facuta. Acum 2 ore, damager a spus: folosesc dry air. Min 5:30. s-a folosit azot, dar se pare ca aerul asta dry este apropiat de azot ca proprietati si mai poti sa-l si compresezi. Cu azotul nu poti. Si pb ca logistic e mai complicat sa-l transporti Mister elucidat deci.Aer filtrat fara umiditate....care "e aproape" de azot.Si pt ca bani,inteleg ideea,ok. Dar cred ca tot timpul vor avea asemenea probleme cu aerul atmosferic. S-ar putea sa vedem o migratie spre azot in 2023 pt a respecta presiunile impuse.Pt ca nemaiputand sa fii sub,trebuie sa bagi 1.9 obligat-fortat si daca risti sa se ridice presiunea la 2.1-2.2 si sa iei o tranta...cred ca azotul e preferabil nu?Parerea mea. Acum 3 ore, damager a spus: https://www.roadracingworld.com/news/motogp-yamaha-quickest-on-day-one-of-shakedown-test-at-sepang/?fbclid=IwAR2zAS1adu3KzSnHcZRuC1AHrIO3zvYnxt-VkaIYXtmA8z_zQywxteJrhvo Doamne-ajuta ! Poate are anul asta si Q o motoreta buna sub el. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xt600 Posted February 6 Share Posted February 6 Acum 16 ore, Speedy.K a spus: Eu nu inteleg de ce atatea reguli privind presiunea. Siguranta sau ce? Ca oricum fiecare ar trebui sa bage cat e cel mai bine pentru mobra. Sunt impuse de producatorul pneurilor. Desigur, ei invoca siguranta, dar de multe ori, rezultatul este exact pe dos. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Method Posted February 6 Share Posted February 6 Aprilia pare din ce in ce mai puternica,mai avansata : Si Yamaka lui Chel cu noua toba : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PzKpfW Posted February 6 Share Posted February 6 7 minutes ago, Method said: Yamaka lui Chel cu noua toba : Și noile aripi. Și noua basculă. E de discutat pe topic-ul tehic, cred. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Method Posted February 6 Share Posted February 6 Deci ce face aprilia...wow Asa un outside the box thinking...sper sa ii ducă departe.Ok,știu ca sunt soluții relativ vechi puse deja în practică dar față de trial and error ul celor de la Ducati sau de debusolarea totala și copy-paste ul fără noima practicat de Honda,aprilia e...wow. Smart ideas și bani investiți deștept.Just good management...exceptând cele 10 mil plătite lui Vinales Super idee oricum - aerul întra prin admisia frontaala (probabil) și e evacuat prin Sducts : downforce baban fără aripioare fără un mare drag...smart smart smart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cavaleru Posted February 6 Share Posted February 6 La 04.02.2023 la 15:39, PzKpfW a spus: Este clar că taica Valentino își dorește să rămână în istorie drept un pilot Yamaha. De-asta se distrează și acum, când nu mai are niciun fel de obligație contractuală, pe un R1. De-asta Desmosedici-ul cu "46" este probabil singurul care lipsește din muzeul Ducati. in 2016 cand am fost la muzeul Ducati, nu era pe nicaieri 46ele lui Rossi. am stat sa caut in pozele de atunci, si GPuri si SBKuri ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.