Moderatori Kristian Postat Aprilie 19 Moderatori Share Postat Aprilie 19 Chiar acum, Patrick_M a spus: Nu e cea originala, dar multumesc. Poza ei pare una generica,nu e cea reala ce se vinde,cel putin asa vad io. Da-le un e-mail si cere-le poze exact cu piesa ce o vand. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Aprilie 19 Share Postat Aprilie 19 30 minutes ago, Kristian said: Poza ei pare una generica,nu e cea reala ce se vinde,cel putin asa vad io. Da-le un e-mail si cere-le poze exact cu piesa ce o vand. Asa o sa fac. Sarbatori fericite Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Aprilie 19 Moderatori Share Postat Aprilie 19 Acum 20 minute, Patrick_M a spus: Asa o sa fac. Sarbatori fericite Multamn fain,la fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Aprilie 21 Share Postat Aprilie 21 Cum am mai povestit, m-am apucat anul trecut de curatat carburatorul la Suzi Intruder 125 (de fapt sa vad pe unde curge benzina) si am ajuns de am facut mobra bucati. Anul trecut am fost cam ocupat si mare lucru nu am mai facut. Asa ca anul asta am luat-o din loc. @Lup69 dupa ce am pilit si slefuit cu vata , am decis sa schimb spitele cu totul. Am facut treaba la roata din spate. Iata cum arata comparativ cu roata fata care are inca spitele vechi: Urmeaza sa imi vina un comparator cu suport magnetic ca sa le si centrez cum trebuie. Am vazut la demontarea spitelor, ca roata din spate avea obada prost montata. Spitele de pe o parte ieseau mai greu, depasind gaurile cu circa 0,5-1 mm, semn ca obada nu era pus in acelasi plan cu centrul butucului. Asa ca acuma o sa o centrez cum trebuie. Inca mai caut plumbi de echilibrare , din aia care se pun pe spita. Am gasit pe un siste lincos.ro, dar nu au decat de 15 gr. Aveti careva idee unde gaesc greutati din astea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Aprilie 22 Share Postat Aprilie 22 Acum 11 ore, Silver Arrow a spus: Inca mai caut plumbi de echilibrare , din aia care se pun pe spita. Cam greu de gasit, se vand la set: https://www.romimoto-piese.ro/ro2/category/12005010300/ Poti folosi plumbi care se lipesc pe janta, e un pic inestetic dar isi fac treaba, am mai vazut si la altii. Uite aici: https://gmoto.ro/greutăți-de-echilibrare-a-roților-motocicletei,1242/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Aprilie 22 Share Postat Aprilie 22 Am reușit și eu sâmbătă (sau era vineri?!) să montez proiectoarele, ulterior am făcut un efort să pun și scutul. Toate astea după vreo jumătate de an... Tot jumătate de an a durat să lipesc și protecția de rezervor, a ieșit pe o parte. Fuck! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Aprilie 22 Share Postat Aprilie 22 La 16.03.2025 la 6:45, ENEOS a spus: Vedeți, de aia nu semnalizează lumea, ca să nu li se topească firele! După ~350 km (~300 am făcut ieri, mai mersesem nițel joi) declar reușită intervenția asupra oalei mele de ambreiaj. Am scăpat de huruitul Yamaha, nu mai simt vibrații în scărițe, schimbările de viteze sunt mai smooth, chiar și cele fără ambreiaj. ce exact i-ai facut? inlocuit niturile cu suruburi? am gasit scutericiu pocnit peste bot si aripa fata sparta, asa ca a trebuit sa o dau jos ca harjaia de roata. CocaB0$$ cu A6 pe Bulgaria a dat cu spatele, a facut poc si a fugit. A vazut un vecin incidentu dar nu a ajuns sa-l opreasca sau sa-i ia numaru.. Aia e nu am stat sa-mi bat capu ca nu rezolvam nimic cu asigurarea lui mai ales ca nu am decontare directa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Aprilie 22 Share Postat Aprilie 22 Acum 7 minute, Cavaleru a spus: ce exact i-ai facut? inlocuit niturile cu suruburi? am gasit scutericiu pocnit peste bot si aripa fata sparta, asa ca a trebuit sa o dau jos ca harjaia de roata. CocaB0$$ cu A6 pe Bulgaria a dat cu spatele, a facut poc si a fugit. A vazut un vecin incidentu dar nu a ajuns sa-l opreasca sau sa-i ia numaru.. Aia e nu am stat sa-mi bat capu ca nu rezolvam nimic cu asigurarea lui mai ales ca nu am decontare directa. Degeaba aveai decontare directa. Se aplica doar daca masina care te loveste este inmatriculata in Romania. Cu decontare directa este bine sa faci cand ai pe piata societati de asigurare neplatitoare / in faliment. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Aprilie 22 Share Postat Aprilie 22 (editat) Acum 9 minute, Ruginel a spus: Degeaba aveai decontare directa. Se aplica doar daca masina care te loveste este inmatriculata in Romania. Cu decontare directa este bine sa faci cand ai pe piata societati de asigurare neplatitoare / in faliment. aha, ms de lamurire deci oricum tre sa ma descurc :)) PS nasoala treaba ca tre sa dai roata jos sa poti sa desfaci aripa ca are niste suruburi puse bine fix in dreptul talonului.. Editat Aprilie 22 de Cavaleru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Aprilie 22 Share Postat Aprilie 22 Acum 1 oră, Ruginel a spus: Degeaba aveai decontare directa. Se aplica doar daca masina care te loveste este inmatriculata in Romania. Cu decontare directa este bine sa faci cand ai pe piata societati de asigurare neplatitoare / in faliment. Corect. Insa decontarea directa este utila si cand firma de asigurare a vinovatului face nazuri (in cazul meu Groupama). Mie a vrut sa imi plateasca jumatate de crash-bar, adica doar jumatatea stricata si imi propunea o manopera de vreo 20 de lei pentru inlocuirea tuturor plasticelor sparte Dupa ce l-am amenintat ca daca ma mai enerveaza bag moto la reprezentanta cu decontarea directa a platit rapid tot ce trebuia schimbat. Nu aveam timp de alergat , ca asa mi-as fi bagat moto la reprezentanta Honda.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Aprilie 22 Share Postat Aprilie 22 Acum 25 minute, Silver Arrow a spus: Corect. Insa decontarea directa este utila si cand firma de asigurare a vinovatului face nazuri (in cazul meu Groupama). Mie a vrut sa imi plateasca jumatate de crash-bar, adica doar jumatatea stricata si imi propunea o manopera de vreo 20 de lei pentru inlocuirea tuturor plasticelor sparte Dupa ce l-am amenintat ca daca ma mai enerveaza bag moto la reprezentanta cu decontarea directa a platit rapid tot ce trebuia schimbat. Nu aveam timp de alergat , ca asa mi-as fi bagat moto la reprezentanta Honda.... Sunt niste lepre. Nu ma asteptam ca Groupama sa faca nazuri din astea. Eu de fiecare data cand am avut un incident (din fericire cu masina, si alea light) am compus de la inceput un mail destul de bine structurat, cu elementele listate cu pretul reperelor date de reprezentante si cu articolele de lege care specificau conditiile (ca poti sa faci evaluarea la orice service autorizat RAR) etc. De fiecare data au platit fara discutii fara sa se targuiasca prea mult si in termenul specificat de lege. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Aprilie 22 Moderatori Share Postat Aprilie 22 Acum 2 ore, Silver Arrow a spus: .. Mie a vrut sa imi plateasca jumatate de crash-bar, adica doar jumatatea stricata si imi propunea o manopera de vreo 20 de lei pentru inlocuirea tuturor plasticelor sparte .... Nu-s plastice,is plasticuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Aprilie 22 Share Postat Aprilie 22 Acum 8 minute, Kristian a spus: Nu-s plastice,is plasticuri. Niciodata nu am fost priceput la gramatica limbii romane. Eu stiam ca plural nominativ al substantivului neutru PLASTIC is PLASTICE. De aici si genitivul plural Plasticelor. O fi bine, a fi gresit, nu stiu. Dar m-ai facut curios si am cautat si nu am gasit forma plasticuri. Am gasit genitivul Plasticului / Plasticelor. M-am gandit ca o fi o chestie specifica de moto, si am dat o cautare.... Unii sunt cu plastice altii cu plasticuri. Pana la urma astia m-au bagat in ceata de tot: E si plastice si plasticuri, sa fie tot clientul multumit Din pacate nu mai traieste Alexandru Graur ca sa ii punem o intrebare la radio..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Aprilie 22 Share Postat Aprilie 22 sau Pruteanu.... -------------- artele or fi plastice, ca si Facultatea de Arte Plastice dar substantivul plastic la plural as zice ca sunt plasticurile my2c Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Aprilie 22 Share Postat Aprilie 22 Țineți minte fabrica de mase plastice? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Aprilie 22 Share Postat Aprilie 22 Acum 1 oră, Lucian_M a spus: Țineți minte fabrica de mase plastice? Tinem, doar ca aici cred ca ''plastice'' e adjectivul lui ''mase'', desi in cultura populara ''mase plastice'' este varianta mai intelectuala a lui ''plastice''. Complicata lucrare. Deja caut daca am vreun prieten absolvent de litere ..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Grigore1 Postat Aprilie 22 Share Postat Aprilie 22 Acum 10 ore, Ruginel a spus: Degeaba aveai decontare directa. Se aplica doar daca masina care te loveste este inmatriculata in Romania. Cu decontare directa este bine sa faci cand ai pe piata societati de asigurare neplatitoare / in faliment. Salutare , din fericire te pot contrazice din experienta personala. Masina lovita in parcare de catre o masina inmatriculata i BG, Soferul , roman , a lasat bilet. Facut acte , apoi , intrucit firma lui de asigurare din BG nu avea corespondent aici la noi , am fost la BARR si in 387 de pasi cu termenele cuvenite , am fost despagubit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat Aprilie 23 Share Postat Aprilie 23 (editat) Acum 12 ore, Grigore1 a spus: Salutare , din fericire te pot contrazice din experienta personala. Masina lovita in parcare de catre o masina inmatriculata i BG, Soferul , roman , a lasat bilet. Facut acte , apoi , intrucit firma lui de asigurare din BG nu avea corespondent aici la noi , am fost la BARR si in 387 de pasi cu termenele cuvenite , am fost despagubit. Salutare! Nu are legatura speta ta, a fost implicat BAAR, deja se schimba apele. Acestea sunt conditiile conform legii. Editat Aprilie 23 de Ruginel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat Aprilie 26 Share Postat Aprilie 26 S-a amanat sau anulat evenimentul 2 Roti Istorice, ca atare am avut timpul necesar sa mai fac cate ceva la M72. Schimburi de ulei la motor, cutie si grup: Ulei motor ALCO 20W50, o marca nemteasca banala, il tin 1000km. Pt transmisie am folosit 75W140. Curatat filtrul de aer, spalat cu motorina, clatit bine si uns cu ulei. Gume noi pentru scarite: Am pus si cablul de kilometraj, pana acum am mers fara kilometraj: Cablul este chinezesc dar este NOS, deci are un minim de calitate. Cand l-am cumparat am fost uimit sa aflu ca si chinezii au piese NOS. Am renuntat la robinetul de benzina original si am pus unul de Jawa 250 pt ca este mult mai accesibil si foarte usor de actionat. Cel de M72 desi inchide bine merge din ce in ce mai greu. Si o sa mai am de lucru, trebuie sa refac cablul de ambreiaj, sa revizionez furca care desi e noua (chinezeasca) a pierdut mult ulei, trebuie sa curat frana pe spate pt ca a inceput sa-i scada eficienta, frana fata nu franeaza suficient de bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raikk Postat Iunie 4 Share Postat Iunie 4 Am schimbat intinzatorul lantului de distributie, intinzator problematic pentru modelele pre-2014, care dupa mai multi sau mai putini km exista riscul ca lantul sa sara dinti si sa distrugi motorul. Intrucat stiu ca am avut un coleg in oras cu un super tenere din 2014 si auzisem ca a incercat sa schimbe intinzatorul (nu stiu daca s-a bagat si la supape) si a gresit pe undeva, motorul ajungand in cele din urma pe la Iasi la service. Nu l-am mai vazut prin oras de multa vreme. Experienta mea suna cam asa: - tacanit metalic pentru 2-3 secunde la pornire la rece in ultimii 2 ani. - incercat la diverse service-uri si mecanici pentru rezolvare. Multi au spus ca nu se baga, ca trebuie diagnoza (aici e alta poveste pt ca multi nu cunosteau faptul ca modelele pre-2014 nu au mufa diagnoza; diagnoza se face din bord), dar toti care au auzit-o au confirmat: intinzatorul. - mersi userului @bogdan harea cu ajutorul caruia, dupa cateva sapaturi si sincronizari, am reusit sa ajung la motodynamics Otopeni, la mecanicul Alex si colegul sau, pe care chiar daca i-au pus sefii sa se ocupe mai mult de vanzari si nu au timp, stiu meserie si incearca sa te ajute. - am adunat know-how suficient ca sa fiu 100% convins ca pot face operatiunea in siguranta. Deci pentru detinatorii de Super Tenere 2010-2013 cu probleme la intinzator: Am ridicat rezervorul, desfacut capacul lateral pentru acces lant, rotit manual motorul ca sa ajunga in repaus. Am pus cele 4 coliere de plastic pe lant pentru a-l tine tensionat + bucata aia neagra în locasul din stanga tijei pe care ruleaza lantul, înainte să scot vechiul întinzător. După ce l-am scos, l-am pus pe cel nou și am îndepărtat bucata neagra, lăsând tija libera. Sunt 3 chestii care merita mentionate: A durat ceva pana am prins miscarea de a ghida aricii ca să prinda lantul - doar indoi putin varful si il introduci de sus. Intra perfect in bucla. Spatiul era limitat pentru unul dintre suruburile intinzatorului, dar se poate scoate cu putina dexteritate si imbusuri potrivite. Dupa ce montezi intinzatorul nou, dupa manualul oficial, trebuie sa impingi tija cu o surubelnita mare pana detensionezi intinzatorul nou. In cazul meu, n-am reusit sa-l eliberez cu surubelnita. Am folosit o cheie, am facut parghie pe crashbar si am apasat pana am auzit un fasait. Am verificat tija si era tensionata. Am scos aricii, am verificat inca odata lantul sa fie tensionat. Am pus totul la loc si am pornit motorul. Absolut niciun zgomot la pornirea la rece. Atentie la garnituri, sa nu se deterioreze – atat la intinzator, cat si la capac. In mod normal ar fi trebuit scos si capacul de la valve pentru a lega lantul de pinioanele alea, sa ai confirmare vizuala ca lantul nu sare dinti. Nu am scos capacul de la supape. Aricii isi fac treaba perfect. N-am ales intinzator manual, ci tot intinzatorul automat updatat, care n-ar trebui sa mai aiba probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristian C. Postat Iunie 4 Share Postat Iunie 4 @raikk poate se merita dublarea efortului si pentru verificarea jocului supapelor, adica mie mai groaza îmi e sa umblu la întinzător decat la capacul axelor În altă ordine de idei eu am montat și handguard-urile pe motor astăzi. În rest.. are pe ea tot ce se putea, protectii, accesorii, samd. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raikk Postat Iunie 4 Share Postat Iunie 4 Posibil sa fi meritat o verificare. Dar. If it ain't broke, don't fix it, desi s-a cam depasit termenul. Oricum n-am cunostinte suficiente sa ma apuc, iar daca trebuie ajustate, treaba e destul de complexa, cel putin la mine. N-as deschide-o doar sa aflu daca da sau nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin46p Postat Iunie 5 Share Postat Iunie 5 Salut ! Zilele trecute i-am schimbat farul original cu unul de KTM (EXC 2019) CRF-ului meu, a durat ceva pana am facut placutele adaptoare, dar mie mi se pare ca arata mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat ieri la 06:39 Share Postat ieri la 06:39 (editat) Din lipsa de timp nu am mai apucat sa postez, dupa ce am lucrat la mobra mea Aprilia Mana 850 m-am trezit cu o problema, eroare in bord lipsa presiune de ulei inca de la prima pornire. Stiind ca e aproape imposibil ca acest lucru sa fie adevarat am facut verificarile de rigoare, am controlat presiunea de ulei cu un manometru si aveam patru bari la relanti cu motorul rece. Am verificat senzorul de presiune de ulei dar functiona si asta corect si totusi l-am schimbat cu unul nou OEM, am verificat firul sa nu dea la masa pe undeva si era in regula si asta. Toate bune dar aveam aceasta eroare de lipsa presiune de ulei care imi bloca si motocicleta deoarece intrase in safe mode din cauza faptului ca are bord digital care lucreaza impreuna cu ECU si TCU. De aici a inceput o intreaga serie de trial and errors pana am reusit sa gasesc informatiile necesare pentru a rezolva problema. Am cumparat o diagnoza fiind convins ca voi rezolva situatia stergand eroarea cu diagnoza, bordul are self diagnostic dar nu stergea singur eroarea din bord, stergea doar erorile de bord (DSB) eu avand codul de eroare DSB07 iar codul ECU10 care este pt lipsa presiune ulei se inregistreaza in calculator si poate fi sters doar cu diagnoza. Ok, dupa trei saptamani de asteptare ca sa vina scula am pus diagnoza avand mari sperante ca rezolv situatia dar nu am rezolvat nimic. Dupa ce am reverificat tot mi-am dat seama ca imi lipsesc niste informatii pe care ori trebuie sa le gasesc ori trebuia sa duc mobra la reprezentanta Aprilia pt un diagnostic cu tester dedicat Aprilia. Rascolind forumul de Aprilia am gasit ca Aprilia Mana 850 are o hiba putin cunoscuta si care a facut ca acest model sa aiba un renume foarte prost pe care nu il merita. Aceasta hiba este calculatorul de transmisie (TCU) in care se inregistreaza valorile de transmisie a CVT-ului dar si... aceasta eroare de lipsa presiune de ulei. In acest TCU exista un chip eeprom care dupa un numar de scrieri se strica in sensul ca nu mai poate fi scris cu informatii noi. Din fericire un om destept detinator de Mana 850 a patit acelasi lucru si fiind electronist a reusit sa determine care este problema reala de fapt si a inlocuit acest chip eeprom si a descris pe forumul Aprilia si procedura exacta. Astfel ca am inlocuit eeprom-ul conform procedurii si am salvat astfel TCU-ul si am eliminat acest defect. Acest eeprom este responsabil si de alta problema des intalnita, la inlocuirea curelei de transmisie trebuie facuta o resetare cu diagnoza pentru ca TCU sa stie ca s-a montat curea noua si sa functioneze cu setarile corecte. Daca ai eeprom-ul defect te duci cu mobra in stare buna de functionare la service, aia iti inlocuiesc cureaua iar cand baga diagnoza pentru resetarea transmisiei la sfarsit apare un mesaj de eroare si mobra e kaput... iti trebuie TCU nou sau sh dar bun. Dupa ce am aflat asta am cumparat eeprom de la www.tme.eu, am cumparat scule de citire/scriere eeprom iar aici am avut noroc pt ca am un frate care are cunostinte destul de avansate in domeniu iar dupa rescriere (se copiaza eeprom-ul vechi) am dus TCU-ul la un service de reparatii electronice sa-mi lipeasca eeprom-ul nou pe placa. Mai jos o imagine cu eeprom-ul nou, cel incercuit cu rosu: Editat ieri la 06:43 de mobiletron Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ilarionciobanu Postat 21 ore în urmă Share Postat 21 ore în urmă Salutare! Apelez la experienta celor care mesteresc mai des. M-am apucat sa asamblez un set de incuietori (cutii laterale / side cases) care se seteaza pentru cheia de contact. Am urmat instructiunile si un pas este ca, inainte de a introduce cilindrul in carcasa, sa “apply grease slightly on the surface of the Key Cylinder”. Recomandarea este sa folosesc “water resistant grease EP2”. In lipsa de asa ceva, care sunt riscurile daca folosesc alt tip de lubrifiant? La indemana am ulei pentru lant bicileta si WD40 (folosit in trecut inclusiv pentru “intretinere” la incuietorile de la usile casei, de exemplu). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.