Jump to content

Ce ai mesterit azi la motocicleta ta?


Recommended Posts

1 hour ago, GoodKat said:


Frumos modelul! Imi place! De cand o ai si cati km estimezi ca ai umblat cu ea?

Pff ... sunt peste 30 de ani de când o am (și pe asta).

A fost ”abandonată” de un vechi prieten (a fost motocicleta tatălui lui) într-o boxă de subsol de bloc pentru că s-a uzat excesiv dantura de la sectorul de pornire (semiluna și pinionul pereche de la carcasa de ambreiaj) și lanțul primar intern care deja freca cu zgomot în carcasă, iar arcul spiral s-a rupt și nu se găseau aici niciun fel de piese de schimb în vremurile acelea.

Eu mai aveam (de la al meu MZ) pe undeva un lanț și un sector de pornire (uzate și ele dar nu chiar în halul ăsta) ba chiar și ceva plăci de ambreiaj plus un motor recuperat de la fier vechi (fără dinam, fără cilindru, chiulasă, piston). Așa că l-am cumpărat la preț simbolic și reparat grosso-modo pentru o tipă, ca material didactic. Motocicleta a rămas cu mine, tipa ... nu :)

Ulterior l-am pus la punct, progresiv, cu de toate. A rulat (cu mine) cam 150.000 de km (dar numai cu adaos de ”vitamine” /PTFE /Slick 50) și a mers pâna s-a topit (și blocat) rulmentul din ochiul mare al bielei. Avea joc radial de cam 1 mm și tot mergea :D  Cu ceva bătăi /zgomot perceptibil dar tot mergea. Nah ... s-a ”țăcănit” :crack:

Din toamna lui 2020 are set nou (”scobit” pe evacuare și transfere, piston cu fusta scurtată pe admisie și supracomprimat) și ambielaj nou (aștepta în vaselină, pe raft, în garaj, de zeci de ani).

Plus ceva electronică reglabilă (doi tranzistori în esență și o diodă dublă Schottky de putere) în loc de releu conjunctor - regulator electromagnetic. Și meerge ...

 

Pistonul e Almot - polonez, foarte bun doar că au uitat de ovalitate și suficientă conicitate așa că a trebuit să îl ”frec” cu șmirghel, manual, până la dimensiunile și jocurile corecte pentru că în rodaj avea tendința de gripare (și urme vizibile). Nah ... aliajul Si20 Almot are coeficient de dilatare mai mare decât aliajul original nemțesc. Am aflat asta după ... dar e ok acum.

Suta șa oră la sfert de gaz, monopost, bagaje transportabile 80 kg, 2,15-3l /100km.

(la oră, nu șa oră)

85 kg ”uscat”

 

Cât despre piesele de schimb de site-uri, majoritatea sunt ”replica” adică imitate în China, Taiwan sau India.

Spre exemplu, sectorul de pornire (se găsește) are forma corectă (mai puțin primul dinte de angrenare) însă nu este cementat /carburat în cuptor și sună a tablă (nu cling de clopoțel).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 1 oră, patrick1 a spus:

Pff ... sunt peste 30 de ani de când o am (și pe asta).

A fost ”abandonată” de un vechi prieten (a fost motocicleta tatălui lui) într-o boxă de subsol de bloc pentru că s-a uzat excesiv dantura de la sectorul de pornire (semiluna și pinionul pereche de la carcasa de ambreiaj) și lanțul primar intern care deja freca cu zgomot în carcasă, iar arcul spiral s-a rupt și nu se găseau aici niciun fel de piese de schimb în vremurile acelea.

Eu mai aveam (de la al meu MZ) pe undeva un lanț și un sector de pornire (uzate și ele dar nu chiar în halul ăsta) ba chiar și ceva plăci de ambreiaj plus un motor recuperat de la fier vechi (fără dinam, fără cilindru, chiulasă, piston). Așa că l-am cumpărat la preț simbolic și reparat grosso-modo pentru o tipă, ca material didactic. Motocicleta a rămas cu mine, tipa ... nu :)

Ulterior l-am pus la punct, progresiv, cu de toate. A rulat (cu mine) cam 150.000 de km (dar numai cu adaos de ”vitamine” /PTFE /Slick 50) și a mers pâna s-a topit (și blocat) rulmentul din ochiul mare al bielei. Avea joc radial de cam 1 mm și tot mergea :D  Cu ceva bătăi /zgomot perceptibil dar tot mergea. Nah ... s-a ”țăcănit” :crack:

Din toamna lui 2020 are set nou (”scobit” pe evacuare și transfere, piston cu fusta scurtată pe admisie și supracomprimat) și ambielaj nou (aștepta în vaselină, pe raft, în garaj, de zeci de ani).

Plus ceva electronică reglabilă (doi tranzistori în esență și o diodă dublă Schottky de putere) în loc de releu conjunctor - regulator electromagnetic. Și meerge ...

 

Pistonul e Almot - polonez, foarte bun doar că au uitat de ovalitate și suficientă conicitate așa că a trebuit să îl ”frec” cu șmirghel, manual, până la dimensiunile și jocurile corecte pentru că în rodaj avea tendința de gripare (și urme vizibile). Nah ... aliajul Si20 Almot are coeficient de dilatare mai mare decât aliajul original nemțesc. Am aflat asta după ... dar e ok acum.

Suta șa oră la sfert de gaz, monopost, bagaje transportabile 80 kg, 2,15-3l /100km.

(la oră, nu șa oră)

85 kg ”uscat”

 

Cât despre piesele de schimb de site-uri, majoritatea sunt ”replica” adică imitate în China, Taiwan sau India.

Spre exemplu, sectorul de pornire (se găsește) are forma corectă (mai puțin primul dinte de angrenare) însă nu este cementat /carburat în cuptor și sună a tablă (nu cling de clopoțel).

 

Frumoasa poveste! Stiu sigur ca am mai citit pe forum (banuiesc ca tot postare de a ta) despre teflonul minune pus in motor.

 

Am inteles totusi ca solutia respectiva era foarte toxica, mai ales ca la motoarele in 2T nu ai ambielajul in baie separata de ulei. Banuiesc ca adaugai o cantitate anume in amestecul benzina-ulei, nu?

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 ore, GoodKat a spus:

o cantitate anume in amestecul benzina-ulei, nu?

Nu știu dacă nu cumva Slick 50 se turna direct în carburator cu motorul pornit... 🤔

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, ENEOS a spus:

Nu știu dacă nu cumva Slick 50 se turna direct în carburator cu motorul pornit... 🤔


Tot nu imi dau seama ce efect ar avea la motoare in 2T avand in vedere ca in permanenta vine un flux de benzina cu ulei care spala ambielajul. Chiar asa aderenta era solutia aia?

Am cautat pe Google, te duci bou si vii vaca, cum s-ar zice. Doua variante diferite.

image.thumb.png.c052f84ca41940ac87ebc95cd9338d29.png

Edited by GoodKat
Link to comment
Share on other sites

La 11.02.2022 la 8:54, GoodKat a spus:


Tot nu imi dau seama ce efect ar avea la motoare in 2T avand in vedere ca in permanenta vine un flux de benzina cu ulei care spala ambielajul. Chiar asa aderenta era solutia aia?

Am cautat pe Google, te duci bou si vii vaca, cum s-ar zice. Doua variante diferite.

image.thumb.png.c052f84ca41940ac87ebc95cd9338d29.png

Acuma 24 de ani am pus si eu Slick intr-un motor de Dacia 1410 break.

Masina am vandut-o la 150.000 Km si nu avea nevoie de "complectare" ulei intre schimburi.

Nu stiu daca am avut eu o masina bengoasa sau a ajutat  Slick. Cam ca la vaccinu' guvid 😂.

Era o poveste despre oamnii de stiinta americani care au constatat ca nu stiu cum se lipeste teflonu' de fer la temperatura mai mare (sai mai mica 😂) si face o pelicula cu miu mic si scade frecarea si protejeaza ferul si etc.

Cert este ca motorul s-a comportata excelent. Si din cei 150.000 km vreo 50.000 km au fost facuti prin Germnia, Austria si Elvetia. Iar in Germania mergeam cam la 4.500 rot/min cu motorul (vred ca avea vreo 150 km/h), sute de km fara intrerupere.

Cum nu putem suspecta Dacia ca baga materiale de calitate in fiarele din anii '90 (pana sa vina Louis Schweizer)m, putem suspecta ca Slick a ajutat.

Nu imi dau seama cum s-ar comporta Slickul la motoarele 2T.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Silver Arrow a spus:

Acuma 24 de ani am pus si eu Slick intr-un motor de Dacia 1410 break.

Masina am vandut-o la 150.000 Km si nu avea nevoie de "complectare" ulei intre schimburi.

Nu stiu daca am avut eu o masina bengoasa sau a ajutat  Slick. Cam ca la vaccinu' guvid 😂.

Era o poveste despre oamnii de stiinta americani care au constatat ca nu stiu cum se lipeste teflonu' de fer la temperatura mai mare (sai mai mica 😂) si face o pelicula cu miu mic si scade frecarea si protejeaza ferul si etc.

Cert este ca motorul s-a comportata excelent. Si din cei 150.000 km vreo 50.000 km au fost facuti prin Germnia, Austria si Elvetia. Iar in Germania mergeam cam la 4.500 rot/min cu motorul (vred ca avea vreo 150 km/h), sute de km fara intrerupere.

Cum nu putem suspecta Dacia ca baga materiale de calitate in fiarele din anii '90 (pana sa vina Louis Schweizer)m, putem suspecta ca Slick a ajutat.

Nu imi dau seama cum s-ar comporta Slickul la motoarele 2T.


Interesant! Tata schimba un set motor cam pe la 60-80,000 km la 1310. Unchiul unui prieten avea un 1310 cu aproape 150,000 km pe setul original. Cum? Pai simplu, lucra undeva unde avea acces la ulei de motor la liber. Asa ca facea un schimb pe saptamana cand se plictisea. Aparent schimbul des si faptul ca uleiul nu avea timp sa se degradeze, a ajutat. 

Link to comment
Share on other sites

Motoarele mai vechi au intervale de service mai dese (la mașini 10-15.000 km, la moto 5-6.000 km), uleiul se schimbă des. La cele noi, rar sub 15.000 km, foarte des 30.000 km. Ok, o să ziceți că a evoluat tehnologia și sunt materiale mai bune, iar uleiurile suportă o uzură accentuată. Strict dpmdv, la mașină nu aș lăsa uleiul peste 10.000 (a mea are interval dublu), și asta având în vedere că mă costă doar uleiul cam 250 lei bidonul de 4 litri (deși mulți spun că merge și cu ulei de 25 lei litrul). 

De apreciat domnul care făcea schimburi dese, indiferent că îl costa sau nu acest lucru.

Link to comment
Share on other sites

Acum 12 minute, Lucian_M a spus:

Motoarele mai vechi au intervale de service mai dese (la mașini 10-15.000 km, la moto 5-6.000 km), uleiul se schimbă des. La cele noi, rar sub 15.000 km, foarte des 30.000 km. Ok, o să ziceți că a evoluat tehnologia și sunt materiale mai bune, iar uleiurile suportă o uzură accentuată. Strict dpmdv, la mașină nu aș lăsa uleiul peste 10.000 (a mea are interval dublu), și asta având în vedere că mă costă doar uleiul cam 250 lei bidonul de 4 litri (deși mulți spun că merge și cu ulei de 25 lei litrul). 

De apreciat domnul care făcea schimburi dese, indiferent că îl costa sau nu acest lucru.


Masina mea are interval de 15,000 intre schimburi. Fac schimbul intre 8 si 10,000. 15,000 mi se pare exagerat. De motoare cu ulei la 30,000 cred ca in interiorul lor este vraiste dupa 3 schimburi la 30,000, mai ales daca acei 30,000 sunt facut in oras.

Link to comment
Share on other sites

Suntem în asentiment. 

Și mai sunt și alte chestii care merită schimbate înainte de termen sau măcar verificate des sau cu atenție. Fiecare cum are noroc de mașină, mie îmi place să mă ocup de ea, ca să nu mă lase în drum. Jetta diesel a tatei are interval de service 15.000 km, costă cam 300 lei uleiul și i-l schimb eu la 10.000 (îi fac reviziile de când a ieșit din garanție, adică de vreo 10 ani, cred).

Link to comment
Share on other sites

On 2/11/2022 at 1:01 AM, GoodKat said:

Am inteles totusi ca solutia respectiva era foarte toxica, mai ales ca la motoarele in 2T nu ai ambielajul in baie separata de ulei. Banuiesc ca adaugai o cantitate anume in amestecul benzina-ulei, nu?

Cam 0,5-1 cmc, în uleiul de amestec, la fiecare alimentare, ca ”doză de întreținere”.

 

On 2/11/2022 at 5:43 AM, ENEOS said:

Nu știu dacă nu cumva Slick 50 se turna direct în carburator cu motorul pornit... 🤔

Da, tratamentul inițial (după rodaj) este prin picurare (la ”rece”) în fluxul de aer admis în carburator (cu racordul la filtrul de aer detașat) a unei cantități adaptate cilindreei.

Apare un fum alb, foarte ”toxic”, în sensul că nu trebuie inhalat în plămâni pentru că nu se mai ”spală” cu nimic (deși substanța este inertă chimic).

 

Altfel ... tigăile uzuale acoperite cu PTFE (teflon) pe interior nu sunt cu nimic mai toxice pentru omleta praparată în ele.

Doar că necesită foarte puțin ulei (la gătit) sau deloc :D

image.thumb.png.9007c8e87bd7a3359215abcd78ef4bd9.png

Și nicio problemă.

On 2/11/2022 at 8:54 AM, GoodKat said:

Chiar asa aderenta era solutia aia?

Da. Reacționează la rece și aderă la metale. Motorul 2T are carter separat de cutia de viteze care (cutie) conține de obicei și un ambreiaj ”umed” care nu va fi prea încântat de teflon în ulei (va patina mai ușor).

Aderă în special pe aluminiu.

Polimerizare ...

https://www.makeitfrom.com/compare/6061-AlMg1SiCu-3.3214-H20-A96061-Aluminum/Polytetrafluoroethylene-PTFE

Teoretic, aluminiul ar trebui anodizat prealabil depunerii de teflon.

Nu știu însă dacă anodizarea prealabilă (sau eloxarea) pistonului ar fi o treabă inspirată cu privire la stabilitatea dimensională. Aliajul Si20 oricum ”crește” în timp (cristalele sunt ”vii”).

 

Nu aș fi crezut asta până când nu am luat din ”stocuri” un piston rusesc (K125, diametru 52,43 mm, R1) după care a fost rectificat cilindrul de rezervă (în urmă cu cca.25 de ani).

Pistonul (care atunci intra perfect și aluneca ușor și încet sub propria sa greutate în cilindrul rectificat) nu mai încape (acum) în cilindru (același) decât cu calota și asta până la nivelul de canal al primului segment.

Fusta? Nici poveste.

Poate că așa se explică și ”lipirea” șuruburilor și prezoanelor în carterele de aluminiu, unde după o vreme se înțepenesc.

Și prin posibilă aliere la rece (prin presiune) între oțel și aliminiu/siliciu, ”fenomen” pe care încerc să îl evit prin ungerea filetelor (la montaj) cu un strat subține de vaselină grafitată.

Pe vremuri, inginerii recomandau și rodaj cu suspensie de grafit coloidal în uleiul de amestec (la 2T).

 

Oricum ... e ”Zeitmaschine” :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Posted (edited)

Azi i-am înjurat de două ori pe cei de la Honda.

S-a rupt parțial ghidajul de lanț (chain slider) care protejează bascula spate, plasticul a devenit casant și se fărâmițează.

Originalul (nu are inserție cu fibre de cord)

  image.thumb.png.02738354eb42b58253099ff19b8a2490.png

și costă vreo 50$ plus vreo 40$ transportul, plus timpul ... :angryfire:

https://www.ebay.com/itm/231951398269

 

Chinezii oferă și ei ceva de toate culorile

image.thumb.png.c4124f5e309ee71a17f4018f210cfdad.png

dar cică ar fi ... ”hand guard” și OEM :moron: (ALIExpress)

Ăștia chiar mă cred tâmpit?

https://www.aliexpress.com/item/32997094277.html

însă nu e sigur că se și potrivesc dimensional și nici că rezistă plasticul lor la uleiul care mai picură de pe lanț.

Plasticul pare ordinar cel puțin ca matriță de injecție, probabil și compoziția /rezistență mecanică.

Așa că ... am găsit o curea dințată uzată însă cu inserție cu fibră de cord și am confecționat un ”chain slider” mai bun decât originalul.

Iaca 5 ore, alergătură după cautat materialul, demontare, curățare, măsurători, prelucrarea găurilor ovale cu setul de potricale, decuparea capetelor cu dalta și montaj.

E ok! Mai bun decât originalul (cel fără inserție).

Asta a fost prima înjurătură la adresa fabricantului.

A doua înjurătură a fost pentru că am rămas în aparentă ”pană a prostului” cu benzină în rezervor (1,5l rezerva).

Spre deosebire de MZ RT 1-3 (mașinărie serioasă și fiabilă) rezervorul de Honda (cel puțin acest model) nu are prevăzută o conductă de comunicare între cele două jumătăți de rezervor și sub anumit nivel ai benzină în jumătatea dreaptă a rezervorului (auzi clipocitul la balansare) însă nu ai și în jumătatea stângă unde e robinetul :finger: 

Rezervorul e opac (nu vezi în el) conducta de la robinet nu e transparentă (e neagră) ... FTLMC! (adică fu....)

Soluția este (dacă și după ce îți dai seama ce se întâmplă pe acolo) să ridici binișor la cam 30 de grade fața motocicletei (dacă ai unde) și să o înclini (aproape culcată) pe stânga ca să treacă benzina din jumătate dreaptă în cea stângă. Altfel rămâi acolo și obosești ”pedalând” degeaba pe kickstarter.

FTLMC!

 

P.S. I-am înlocuit conducta opacă cu una transparentă și am montat pe ea și un filtru de benzină microporos și transparent.

image.thumb.png.b304d01a3183f3f8410fc6e63bae0017.png

Că nici asta nu avea.

 

 

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

Acum 9 ore, patrick1 a spus:

....... rezervorul de Honda (cel puțin acest model) nu are prevăzută o conductă de comunicare între cele două jumătăți de rezervor și sub anumit nivel ai benzină în jumătatea dreaptă a rezervorului (auzi clipocitul la balansare) însă nu ai și în jumătatea stângă unde e robinetul :finger: .......

pffff...., nasol, hahahaha 

asta da injinerie!!

Link to comment
Share on other sites

Acum 13 ore, patrick1 a spus:

Azi i-am înjurat de două ori pe cei de la Honda.

S-a rupt parțial ghidajul de lanț (chain slider) care protejează bascula spate, plasticul a devenit casant și se fărâmițează.

Originalul (nu are inserție cu fibre de cord)

  image.thumb.png.02738354eb42b58253099ff19b8a2490.png

și costă vreo 50$ plus vreo 40$ transportul, plus timpul ... :angryfire:

https://www.ebay.com/itm/231951398269

 

Chinezii oferă și ei ceva de toate culorile

image.thumb.png.c4124f5e309ee71a17f4018f210cfdad.png

dar cică ar fi ... ”hand guard” și OEM :moron: (ALIExpress)

Ăștia chiar mă cred tâmpit?

https://www.aliexpress.com/item/32997094277.html

însă nu e sigur că se și potrivesc dimensional și nici că rezistă plasticul lor la uleiul care mai picură de pe lanț.

Plasticul pare ordinar cel puțin ca matriță de injecție, probabil și compoziția /rezistență mecanică.

Așa că ... am găsit o curea dințată uzată însă cu inserție cu fibră de cord și am confecționat un ”chain slider” mai bun decât originalul.

Iaca 5 ore, alergătură după cautat materialul, demontare, curățare, măsurători, prelucrarea găurilor ovale cu setul de potricale, decuparea capetelor cu dalta și montaj.

E ok! Mai bun decât originalul (cel fără inserție).

Asta a fost prima înjurătură la adresa fabricantului.

A doua înjurătură a fost pentru că am rămas în aparentă ”pană a prostului” cu benzină în rezervor (1,5l rezerva).

Spre deosebire de MZ RT 1-3 (mașinărie serioasă și fiabilă) rezervorul de Honda (cel puțin acest model) nu are prevăzută o conductă de comunicare între cele două jumătăți de rezervor și sub anumit nivel ai benzină în jumătatea dreaptă a rezervorului (auzi clipocitul la balansare) însă nu ai și în jumătatea stângă unde e robinetul :finger: 

Rezervorul e opac (nu vezi în el) conducta de la robinet nu e transparentă (e neagră) ... FTLMC! (adică fu....)

Soluția este (dacă și după ce îți dai seama ce se întâmplă pe acolo) să ridici binișor la cam 30 de grade fața motocicletei (dacă ai unde) și să o înclini (aproape culcată) pe stânga ca să treacă benzina din jumătate dreaptă în cea stângă. Altfel rămâi acolo și obosești ”pedalând” degeaba pe kickstarter.

FTLMC!

 

P.S. I-am înlocuit conducta opacă cu una transparentă și am montat pe ea și un filtru de benzină microporos și transparent.

image.thumb.png.b304d01a3183f3f8410fc6e63bae0017.png

Că nici asta nu avea.

 

 

Ce model este Honda asta proiectata de Dorel San? 🤦‍♂️

Link to comment
Share on other sites

Nu-i de azi, e de luni, am frecat 3 ore la utilaj, că arăta indezirabil. Am făcut câteva poze și am împins pe Facebook pastila că e pregătită de vânzare, a pus lumea botul. N-o vând. 🤣

IMG_20220516_181845.jpg

IMG_20220516_181807.jpg

IMG_20220516_181757.jpg

IMG_20220516_181745.jpg

IMG_20220516_181731.jpg

IMG_20220516_181656.jpg

IMG_20220515_184037.jpg

IMG_20220515_184031.jpg

IMG_20220515_152209.jpg

IMG_20220515_152204.jpg

IMG_20220515_152156.jpg

Link to comment
Share on other sites

Din experiența proprie sunt ocazii cu care nu te mai întâlnești. Găsești repede altă 🏍️ pe care ți-o pui la punct. 

Link to comment
Share on other sites

N-am nici timp, nici dispoziție, nici răbdare, nici chef să o iau de la capăt. Oricum are multi km și lumea strâmbă din nas. Dacă o fi să crape ceva la ea, crapă motorul, ăla se ia cu cca 1000 euro. N-am chef să mai pun 3000 euro acum pentru altceva (tot 650 mi-aș lua, dar cu ABS). Repet, nu o dau.

Link to comment
Share on other sites

Sunt cam in aceeasi situatie. Astea intretinute bine dar cu multi km se dau mai mult intre prieteni si cunoscuti. Pe OLX rad toti retarzii de tine, iti faci nervi de pomana. 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +32 400 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17400 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...