Flightaddicted Postat Iulie 5, 2017 Share Postat Iulie 5, 2017 Salut, Probabil au mai existat destul de multe topicuri pe aceasta tema, dar va cer parerea in rezolvarea unor probleme la frana fata. Eu impreuna cu un prieten avem probleme asemanatoare la frana fata. Nu reusim su nicio forma sa intarim maneta de frana. Eu am un GSX650F K8 iar el un SRAD. Am incercat urmatoarele lucuri: - dat jos etrieri, curatati si unsi - verificat daca ies toti pistonasii (nu se misca toti simultan dar ies toti) - verificat garniturile din etriere: nu curg, nu intra praf in interior, etrierul era curat in interior - schimbat kitul de pompa frana fata - schimbat lichidul de frana (motul, bel-ray) - schimbat placate de frana - aerisit franele in toate modurile pe care le-am gasit pe net: cu doua bidonase la baza si turnat lichid pana nu mai iese aer, cumparat pistol de aerisit si recirculat lichidul de 4-5 ori, aerisire clasica, batut in furtune, etriere etc. La GSX650F maneta se intareste un pic, pe cel mai ridicat nivel la maneta se opreste la jumatate dar este elastica. Dupa circa 10 minute de mers se inmoie si maneta vine peste degete. Aceasta are furtune cu inseratii metalice. La SRAD nu se intareste sub nicio forma, aceasta venind peste degete si la rece si la cald. Aceasta are Furtune originale. Ce altceva am putea sa incercam sau ce ne-a scapat? Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Iulie 5, 2017 Share Postat Iulie 5, 2017 Discuri de frana indoite sau uzate excesiv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iulie 5, 2017 Share Postat Iulie 5, 2017 Discuri de frana indoite sau uzate excesiv. ...daca pe loc frana face presiune Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flightaddicted Postat Iulie 5, 2017 Autor Share Postat Iulie 5, 2017 Discurile nu sunt nici indoite si nici uzate excesiv (nu au buza daca asta inseamna uzat). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Iulie 5, 2017 Share Postat Iulie 5, 2017 Incercati sa schimbati pompele de frana intre voi. Vedeti ce rezultate sunt - fie defectele de la o motocicleta se muta la cealalta, fie cu pompele schimbate isi pastreaza aceleasi simptome. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iulie 5, 2017 Share Postat Iulie 5, 2017 Discurile nu sunt nici indoite si nici uzate excesiv (nu au buza daca asta inseamna uzat). cum ai verificat ca nu sunt indoite? ai folosit lichid de frana nou/curat? ai folosit ceva pompa pentru amorsare si aerisire instalatie? ai verificat traseul conductei sa nu aiba ceva "bucla" in care sa ai dop de aer? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kinkey Postat Iulie 5, 2017 Share Postat Iulie 5, 2017 Problema asta am avut-o si eu cu GSXR-ul meu si cele 2 chestii care au rezolvat treaba au fost sa se aplice un kit de reparare (ceva de genul asta Kit Reparatie Master Cylinder ..dar nu sunt 100% sigur ca e exact produsul respectiv, deci nu il comanda fara sa iti confirme cineva care se pricepe) pe pompa de frana fata. Dupa asta pompa de frana tot era moale, da' nu devenea din ce in ce mai moale. Ce a rezolvat (pentru mine ) toata smecheria a fost sa pun etrieri de R1 monobloc. Dupa asta frana mea fata nu s-a mai inmuiat vreodata si e destul de ferma Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Iulie 5, 2017 Share Postat Iulie 5, 2017 Incearca un reverse bleeding(bagi lichid de frana incepand de jos,din etrier). Ai mai putea sa vezi daca nu cumva iti curge lichid pe langa banjo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flightaddicted Postat Iulie 5, 2017 Autor Share Postat Iulie 5, 2017 (editat) @florinelu07 -am folosit lichid de frana nou, atat Motul cat si Bel-Ray -am folosit un pistol de vacuum special pentru aerisit instalatia cumparat de pe un site celebru din Germania (nu stiu exact care este politica pe acest site pentru a pune linkuri cu magazine) -la pompa de frana de la GSX650F pleaca furtune separate, doua, la fiecare etrier, nu au bucle. La SRAD sunt cele originale, pleaca un singur furtun din pompa. Legat de verificarea discurilor daca sunt indoite sau nu, nu am o scula speciala pentru asa ceva, am legat pe furca o surublenita cu varful spre disc si am invartit roata. Nu am sesizat ceva iesit din comun. @Kinkey mai incercam ce se poate pana la etrier de R1 kitul despre care vorbesti, daca este cel din pompa, l-am schimbat la amble motociclete @ G B V De jos nu am incercat pana acum. Presupun ca se poate realiza cu o seringa foarte mare? Editat Iulie 5, 2017 de Flightaddicted Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iulie 5, 2017 Share Postat Iulie 5, 2017 Ai aerisit pompa, de la banjo bolt? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldgeorge59 Postat Iulie 5, 2017 Share Postat Iulie 5, 2017 La GSX650F maneta se intareste un pic, pe cel mai ridicat nivel la maneta se opreste la jumatate dar este elastica. Dupa circa 10 minute de mers se inmoie si maneta vine peste degete. Aceasta are furtune cu inseratii metalice. La SRAD nu se intareste sub nicio forma, aceasta venind peste degete si la rece si la cald. Aceasta are Furtune originale. Nu sunt un mare specialist dar iti pot povesti cum am rezolvat o problema asemanatoare la masina unei rude : desfacut conducta de la iesirea din pompa de frana si adaptat un ventil mecanic de ala de la anvelope apoi introdus aproximativ o atmosfera de aer in instalatie, apoi cu o solutie de apa si sapun ,o pensula si multa rabdare dat pe toata lungimea traseului de frana. Surpriza a fost o gaurica cat un varf de ac intr-o conducta. Inlocuit conducta = frana beton. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Iulie 5, 2017 Share Postat Iulie 5, 2017 La GSX650F maneta se intareste un pic, pe cel mai ridicat nivel la maneta se opreste la jumatate dar este elastica. Dupa circa 10 minute de mers se inmoie si maneta vine peste degete. Aceasta are furtune cu inseratii metalice. La SRAD nu se intareste sub nicio forma, aceasta venind peste degete si la rece si la cald. Aceasta are Furtune originale. Ce altceva am putea sa incercam sau ce ne-a scapat? Multumesc. Daca dupa aerisire frina este OK, si pompa face presiune cum trebuie, iar dupa utilizare (prin 10 minute de mers inteleg ca ai tot actionat frina) incepe sa se inmoaie imi sugereaza ca ar putea exista o gaurica mica de tot sau o etansare defectoasa pe la vreo conexiune furtun, buson de aerisire etc, pe unde la revenirea pompei instalatia iti trage aer. SI incet incet dupa fiecare frana aceasta se tot inmoaie. In acest caz ar trebui sa vezi pe undeva ceva urme de lichid de frina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flightaddicted Postat Iulie 5, 2017 Autor Share Postat Iulie 5, 2017 @ Cesar Da, am aerisit si pe la banjo bolt @ Silver Arrow La acelasi lucru m-am gandit. Am curatat/spalat tot si am cautat scurgeri sau alte lucruri si nu am gasit nimic. Ideea e ca atunci cand fac o mica pauza, in jur de 5-10 minute, frana se intareste ca la inceput. Este posibil ca acele bule de aer pe care le trage sa iasa in vas si acesta sa fie motivul pentru care se intareste la loc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Iulie 5, 2017 Share Postat Iulie 5, 2017 @ G B V De jos nu am incercat pana acum. Presupun ca se poate realiza cu o seringa foarte mare? Corect. Ultima data cand am facut lucrul asta,am avut o seringa pe care o luasem de la un medic veterinar.Parca avea 200ml,daca nu gresesc. Deasemenea incercasem toate operatiunile enumerate de catre tine:furtune,pompa,desfacut etrieri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Iulie 5, 2017 Share Postat Iulie 5, 2017 kit reparatie etrier sau furtun nou, alte variante nu au prea ramas... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Iulie 5, 2017 Share Postat Iulie 5, 2017 @ Cesar Da, am aerisit si pe la banjo bolt @ Silver Arrow La acelasi lucru m-am gandit. Am curatat/spalat tot si am cautat scurgeri sau alte lucruri si nu am gasit nimic. Ideea e ca atunci cand fac o mica pauza, in jur de 5-10 minute, frana se intareste ca la inceput. Este posibil ca acele bule de aer pe care le trage sa iasa in vas si acesta sa fie motivul pentru care se intareste la loc? Atunci eu mi-as indrepta atentia spre pompa. Pompa ca ansamblu, intrucat spui ca ai schimbat kit-ul de pompa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Iulie 5, 2017 Share Postat Iulie 5, 2017 Problema ta este la kitul de pompa, am patit-o de 2x.Garniturile aftermarket sunt de 1.5lei la fel si kitul de etrier 1.4lei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flightaddicted Postat Iulie 5, 2017 Autor Share Postat Iulie 5, 2017 OK, prima solutie ar fi sa incerc sa bag lichid din etrier spre pompa iar daca nu se rezolva sa incep sa schimb din nou kitul de pompa si garniturile din etriere. Daca tot nu merge pompa ca ansablu si furtunele. Merci mult. Daca mai aveti idei sunt binevenite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Iulie 5, 2017 Share Postat Iulie 5, 2017 Sau pur si simplu s-a decalibrat pompa. » Post actualizat in 05 Jul 2017 13:50Atunci eu mi-as indrepta atentia spre pompa. Pompa ca ansamblu, intrucat spui ca ai schimbat kit-ul de pompa. Asa ceva, vroiam sa zic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 5, 2017 Share Postat Iulie 5, 2017 Ce inseamna "s-a decalibrat" pompa? Adica ce-a patit, s-a facut mai mare, mai mica, a cioplit cineva din ea? Eu suspectez tot garniturile noi de la pompa sa fie problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iulie 5, 2017 Share Postat Iulie 5, 2017 De luat totusi in calcul si o greseala de montaj..zic si eu, deja doua pompe de la doua moto diferite,cam greu aceeasi problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Iulie 5, 2017 Share Postat Iulie 5, 2017 daca pompa nu elibereaza orificiul prin care intra lichid spre etriere se numeste ca ramane incarcata . poate garnituri sau poate arcul din pompa! din pacate coincidente pot fi. » Post actualizat in 05 Jul 2017 16:50am uitat! jocul intre maneta si pompa! asta e varianta scurta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gtr 1000 Postat Iulie 5, 2017 Share Postat Iulie 5, 2017 Salut, Probabil au mai existat destul de multe topicuri pe aceasta tema, dar va cer parerea in rezolvarea unor probleme la frana fata. Eu impreuna cu un prieten avem probleme asemanatoare la frana fata. Nu reusim su nicio forma sa intarim maneta de frana. Eu am un GSX650F K8 iar el un SRAD. Am incercat urmatoarele lucuri: - dat jos etrieri, curatati si unsi - verificat daca ies toti pistonasii (nu se misca toti simultan dar ies toti) - verificat garniturile din etriere: nu curg, nu intra praf in interior, etrierul era curat in interior - schimbat kitul de pompa frana fata - schimbat lichidul de frana (motul, bel-ray) - schimbat placate de frana - aerisit franele in toate modurile pe care le-am gasit pe net: cu doua bidonase la baza si turnat lichid pana nu mai iese aer, cumparat pistol de aerisit si recirculat lichidul de 4-5 ori, aerisire clasica, batut in furtune, etriere etc. La GSX650F maneta se intareste un pic, pe cel mai ridicat nivel la maneta se opreste la jumatate dar este elastica. Dupa circa 10 minute de mers se inmoie si maneta vine peste degete. Aceasta are furtune cu inseratii metalice. La SRAD nu se intareste sub nicio forma, aceasta venind peste degete si la rece si la cald. Aceasta are Furtune originale. Ce altceva am putea sa incercam sau ce ne-a scapat? Multumesc. Aerisire incorecta sau insuficienta . Cel mai sigur , aerisirea se face cu pompa special conceputa pentru asa ceva . Defapt un agregat hidraulic care foloseste lichid de frana . Dar se poate face si in felul urmator , fara agregate si scule speciale : slabite aerisitoarele si tras furtunase pe capetele tip stut . Capatul liber al fiecarui furtunas se scufunda intr-un recipient (pahar de cafea de exemplu ) cu lichid de frana . Capacul rezervorului de lichid al pompei de frana demontat . Se pompeaza continuu pana nu mai iasa bule de aer pe aerisitoare . In acest timp se urmareste sa nu ramana pompa de frana fara lichid in rezervor .Cand se considera ca este suficient aerisita instalatia , se strang aerisitoarele . IN acest fel se si schimba lichidul de frana din instalatiile de franare/ambreiaj . La sistemele cu ABS este necesara pompa hidraulica (agregat hidraulic) pentru schimbat lichidul, aerisit ,etc . Bine inteles si aparatele de diagnoza , dar asta doar pentru profesionisti . Sunt curios daca ai facut chestia cu furtunase si pahare cu lichid ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Flightaddicted Postat Iulie 5, 2017 Autor Share Postat Iulie 5, 2017 daca pompa nu elibereaza orificiul prin care intra lichid spre etriere se numeste ca ramane incarcata . poate garnituri sau poate arcul din pompa! din pacate coincidente pot fi. » Post actualizat in 05 Jul 2017 16:50 am uitat! jocul intre maneta si pompa! asta e varianta scurta! La una din motociclete kitul de pompa a fost schimbat in cautarea unei solutii la problema. » Post actualizat in 05 Jul 2017 19:11 Aerisire incorecta sau insuficienta . Cel mai sigur , aerisirea se face cu pompa special conceputa pentru asa ceva . Defapt un agregat hidraulic care foloseste lichid de frana . Dar se poate face si in felul urmator , fara agregate si scule speciale : slabite aerisitoarele si tras furtunase pe capetele tip stut . Capatul liber al fiecarui furtunas se scufunda intr-un recipient (pahar de cafea de exemplu ) cu lichid de frana . Capacul rezervorului de lichid al pompei de frana demontat . Se pompeaza continuu pana nu mai iasa bule de aer pe aerisitoare . In acest timp se urmareste sa nu ramana pompa de frana fara lichid in rezervor .Cand se considera ca este suficient aerisita instalatia , se strang aerisitoarele . IN acest fel se si schimba lichidul de frana din instalatiile de franare/ambreiaj . La sistemele cu ABS este necesara pompa hidraulica (agregat hidraulic) pentru schimbat lichidul, aerisit ,etc . Bine inteles si aparatele de diagnoza , dar asta doar pentru profesionisti . Sunt curios daca ai facut chestia cu furtunase si pahare cu lichid ! Am facut ceva asemnator, furtune transparente trase din aerisitoare puse in niste sticle de plastic umplute cu lichid proaspat astfel incat sa nu existe aer pe acel furtun. Am pompat pana nu a mai iesit aer pe acele furtunase. O sa incercam si metoda descrisa de tine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iulie 5, 2017 Share Postat Iulie 5, 2017 fa presiune in instalatie si elibereaza la fiecare din surburile furtunelor, exact cum faci aerisirea, incepi de sus in jos. la fiecare surub de imbinare pentru furtune. 3-4 manete, eliberezi usor surubul cat sa vezi ca tzasneste cu presiune lichidul. alta posibilitate, uzura pompei pe interior sau garniturile de dimensiuni gresite Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.