Sari la conținut

Probleme frane frata


Postări Recomandate

Salut,

 

Probabil au mai existat destul de multe topicuri pe aceasta tema, dar va cer parerea in rezolvarea unor probleme la frana fata.

Eu impreuna cu un prieten avem probleme asemanatoare la frana fata. Nu reusim su nicio forma sa intarim maneta de frana. Eu am un GSX650F K8 iar el un SRAD.

Am incercat urmatoarele lucuri:

- dat jos etrieri, curatati si unsi

- verificat daca ies toti pistonasii (nu se misca toti simultan dar ies toti)

- verificat garniturile din etriere: nu curg, nu intra praf in interior, etrierul era curat in interior

- schimbat kitul de pompa frana fata

- schimbat lichidul de frana (motul, bel-ray)

- schimbat placate de frana

- aerisit franele in toate modurile pe care le-am gasit pe net: cu doua bidonase la baza si turnat lichid pana nu mai iese aer, cumparat pistol de aerisit si recirculat lichidul de 4-5 ori, aerisire clasica, batut in furtune, etriere etc.

 

La GSX650F maneta se intareste un pic, pe cel mai ridicat nivel la maneta se opreste la jumatate dar este elastica. Dupa circa 10 minute de mers se inmoie si maneta vine peste degete. Aceasta are furtune cu inseratii metalice.

La SRAD nu se intareste sub nicio forma, aceasta venind peste degete si la rece si la cald. Aceasta are Furtune originale.

 

Ce altceva am putea sa incercam sau ce ne-a scapat?

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 80
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Incercati sa schimbati pompele de frana intre voi. Vedeti ce rezultate sunt - fie defectele de la o motocicleta se muta la cealalta, fie cu pompele schimbate isi pastreaza aceleasi simptome.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Discurile nu sunt nici indoite si nici uzate excesiv (nu au buza daca asta inseamna uzat).

cum ai verificat ca nu sunt indoite?

 

ai folosit lichid de frana nou/curat?

ai folosit ceva pompa pentru amorsare si aerisire instalatie?

ai verificat traseul conductei sa nu aiba ceva "bucla" in care sa ai dop de aer?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema asta am avut-o si eu cu GSXR-ul meu si cele 2 chestii care au rezolvat treaba au fost sa se aplice un kit de reparare (ceva de genul asta Kit Reparatie Master Cylinder ..dar nu sunt 100% sigur ca e exact produsul respectiv, deci nu il comanda fara sa iti confirme cineva care se pricepe) pe pompa de frana fata. Dupa asta pompa de frana tot era moale, da' nu devenea din ce in ce mai moale. Ce a rezolvat (pentru mine ) toata smecheria a fost sa pun etrieri de R1 monobloc.

Dupa asta frana mea fata nu s-a mai inmuiat vreodata si e destul de ferma :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@florinelu07

-am folosit lichid de frana nou, atat Motul cat si Bel-Ray

-am folosit un pistol de vacuum special pentru aerisit instalatia cumparat de pe un site celebru din Germania (nu stiu exact care este politica pe acest site pentru a pune linkuri cu magazine)

-la pompa de frana de la GSX650F pleaca furtune separate, doua, la fiecare etrier, nu au bucle. La SRAD sunt cele originale, pleaca un singur furtun din pompa.

 

Legat de verificarea discurilor daca sunt indoite sau nu, nu am o scula speciala pentru asa ceva, am legat pe furca o surublenita cu varful spre disc si am invartit roata. Nu am sesizat ceva iesit din comun.

 

@Kinkey

mai incercam ce se poate pana la etrier de R1 :)

kitul despre care vorbesti, daca este cel din pompa, l-am schimbat la amble motociclete

 

@ G B V

De jos nu am incercat pana acum. Presupun ca se poate realiza cu o seringa foarte mare?

Editat de Flightaddicted
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La GSX650F maneta se intareste un pic, pe cel mai ridicat nivel la maneta se opreste la jumatate dar este elastica. Dupa circa 10 minute de mers se inmoie si maneta vine peste degete. Aceasta are furtune cu inseratii metalice.

La SRAD nu se intareste sub nicio forma, aceasta venind peste degete si la rece si la cald. Aceasta are Furtune originale.

 

Nu sunt un mare specialist dar iti pot povesti cum am rezolvat o problema asemanatoare la masina unei rude : desfacut conducta de la iesirea din pompa de frana si adaptat un ventil mecanic de ala de la anvelope apoi introdus aproximativ o atmosfera de aer in instalatie, apoi cu o solutie de apa si sapun ,o pensula si multa rabdare dat pe toata lungimea traseului de frana. Surpriza a fost o gaurica cat un varf de ac intr-o conducta. Inlocuit conducta = frana beton.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La GSX650F maneta se intareste un pic, pe cel mai ridicat nivel la maneta se opreste la jumatate dar este elastica. Dupa circa 10 minute de mers se inmoie si maneta vine peste degete. Aceasta are furtune cu inseratii metalice.

La SRAD nu se intareste sub nicio forma, aceasta venind peste degete si la rece si la cald. Aceasta are Furtune originale.

 

Ce altceva am putea sa incercam sau ce ne-a scapat?

 

Multumesc.

Daca dupa aerisire frina este OK, si pompa face presiune cum trebuie, iar dupa utilizare (prin 10 minute de mers inteleg ca ai tot actionat frina) incepe sa se inmoaie imi sugereaza ca ar putea exista o gaurica mica de tot sau o etansare defectoasa pe la vreo conexiune furtun, buson de aerisire etc, pe unde la revenirea pompei instalatia iti trage aer. SI incet incet dupa fiecare frana aceasta se tot inmoaie. In acest caz ar trebui sa vezi pe undeva ceva urme de lichid de frina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Cesar

Da, am aerisit si pe la banjo bolt

 

@ Silver Arrow

La acelasi lucru m-am gandit. Am curatat/spalat tot si am cautat scurgeri sau alte lucruri si nu am gasit nimic.

Ideea e ca atunci cand fac o mica pauza, in jur de 5-10 minute, frana se intareste ca la inceput. Este posibil ca acele bule de aer pe care le trage sa iasa in vas si acesta sa fie motivul pentru care se intareste la loc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ G B V

De jos nu am incercat pana acum. Presupun ca se poate realiza cu o seringa foarte mare?

Corect.

Ultima data cand am facut lucrul asta,am avut o seringa pe care o luasem de la un medic veterinar.Parca avea 200ml,daca nu gresesc.

Deasemenea incercasem toate operatiunile enumerate de catre tine:furtune,pompa,desfacut etrieri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Cesar

Da, am aerisit si pe la banjo bolt

 

@ Silver Arrow

La acelasi lucru m-am gandit. Am curatat/spalat tot si am cautat scurgeri sau alte lucruri si nu am gasit nimic.

Ideea e ca atunci cand fac o mica pauza, in jur de 5-10 minute, frana se intareste ca la inceput. Este posibil ca acele bule de aer pe care le trage sa iasa in vas si acesta sa fie motivul pentru care se intareste la loc?

Atunci eu mi-as indrepta atentia spre pompa. Pompa ca ansamblu, intrucat spui ca ai schimbat kit-ul de pompa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, prima solutie ar fi sa incerc sa bag lichid din etrier spre pompa iar daca nu se rezolva sa incep sa schimb din nou kitul de pompa si garniturile din etriere. Daca tot nu merge pompa ca ansablu si furtunele.

 

Merci mult. Daca mai aveti idei sunt binevenite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau pur si simplu s-a decalibrat pompa.


» Post actualizat in 05 Jul 2017 13:50

Atunci eu mi-as indrepta atentia spre pompa. Pompa ca ansamblu, intrucat spui ca ai schimbat kit-ul de pompa.

Asa ceva, vroiam sa zic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce inseamna "s-a decalibrat" pompa? Adica ce-a patit, s-a facut mai mare, mai mica, a cioplit cineva din ea? :mellow:

 

Eu suspectez tot garniturile noi de la pompa sa fie problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca pompa nu elibereaza orificiul prin care intra lichid spre etriere se numeste ca ramane incarcata . poate garnituri sau poate arcul din pompa! din pacate coincidente pot fi.


» Post actualizat in 05 Jul 2017 16:50

am uitat! jocul intre maneta si pompa! asta e varianta scurta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Probabil au mai existat destul de multe topicuri pe aceasta tema, dar va cer parerea in rezolvarea unor probleme la frana fata.

Eu impreuna cu un prieten avem probleme asemanatoare la frana fata. Nu reusim su nicio forma sa intarim maneta de frana. Eu am un GSX650F K8 iar el un SRAD.

Am incercat urmatoarele lucuri:

- dat jos etrieri, curatati si unsi

- verificat daca ies toti pistonasii (nu se misca toti simultan dar ies toti)

- verificat garniturile din etriere: nu curg, nu intra praf in interior, etrierul era curat in interior

- schimbat kitul de pompa frana fata

- schimbat lichidul de frana (motul, bel-ray)

- schimbat placate de frana

- aerisit franele in toate modurile pe care le-am gasit pe net: cu doua bidonase la baza si turnat lichid pana nu mai iese aer, cumparat pistol de aerisit si recirculat lichidul de 4-5 ori, aerisire clasica, batut in furtune, etriere etc.

 

La GSX650F maneta se intareste un pic, pe cel mai ridicat nivel la maneta se opreste la jumatate dar este elastica. Dupa circa 10 minute de mers se inmoie si maneta vine peste degete. Aceasta are furtune cu inseratii metalice.

La SRAD nu se intareste sub nicio forma, aceasta venind peste degete si la rece si la cald. Aceasta are Furtune originale.

 

Ce altceva am putea sa incercam sau ce ne-a scapat?

 

Multumesc.

Aerisire incorecta sau insuficienta . Cel mai sigur , aerisirea se face cu pompa special conceputa pentru asa ceva . Defapt un agregat hidraulic care foloseste lichid de frana . Dar se poate face si in felul urmator , fara agregate si scule speciale : slabite aerisitoarele si tras furtunase pe capetele tip stut . Capatul liber al fiecarui furtunas se scufunda intr-un recipient (pahar de cafea de exemplu ) cu lichid de frana . Capacul rezervorului de lichid al pompei de frana demontat . Se pompeaza continuu pana nu mai iasa bule de aer pe aerisitoare . In acest timp se urmareste sa nu ramana pompa de frana fara lichid in rezervor .Cand se considera ca este suficient aerisita instalatia , se strang aerisitoarele . IN acest fel se si schimba lichidul de frana din instalatiile de franare/ambreiaj . La sistemele cu ABS este necesara pompa hidraulica (agregat hidraulic) pentru schimbat lichidul, aerisit ,etc . Bine inteles si aparatele de diagnoza , dar asta doar pentru profesionisti . Sunt curios daca ai facut chestia cu furtunase si pahare cu lichid !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca pompa nu elibereaza orificiul prin care intra lichid spre etriere se numeste ca ramane incarcata . poate garnituri sau poate arcul din pompa! din pacate coincidente pot fi.

» Post actualizat in 05 Jul 2017 16:50

am uitat! jocul intre maneta si pompa! asta e varianta scurta!

 

La una din motociclete kitul de pompa a fost schimbat in cautarea unei solutii la problema.

» Post actualizat in 05 Jul 2017 19:11

Aerisire incorecta sau insuficienta . Cel mai sigur , aerisirea se face cu pompa special conceputa pentru asa ceva . Defapt un agregat hidraulic care foloseste lichid de frana . Dar se poate face si in felul urmator , fara agregate si scule speciale : slabite aerisitoarele si tras furtunase pe capetele tip stut . Capatul liber al fiecarui furtunas se scufunda intr-un recipient (pahar de cafea de exemplu ) cu lichid de frana . Capacul rezervorului de lichid al pompei de frana demontat . Se pompeaza continuu pana nu mai iasa bule de aer pe aerisitoare . In acest timp se urmareste sa nu ramana pompa de frana fara lichid in rezervor .Cand se considera ca este suficient aerisita instalatia , se strang aerisitoarele . IN acest fel se si schimba lichidul de frana din instalatiile de franare/ambreiaj . La sistemele cu ABS este necesara pompa hidraulica (agregat hidraulic) pentru schimbat lichidul, aerisit ,etc . Bine inteles si aparatele de diagnoza , dar asta doar pentru profesionisti . Sunt curios daca ai facut chestia cu furtunase si pahare cu lichid !

 

Am facut ceva asemnator, furtune transparente trase din aerisitoare puse in niste sticle de plastic umplute cu lichid proaspat astfel incat sa nu existe aer pe acel furtun. Am pompat pana nu a mai iesit aer pe acele furtunase.

O sa incercam si metoda descrisa de tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fa presiune in instalatie si elibereaza la fiecare din surburile furtunelor, exact cum faci aerisirea, incepi de sus in jos. la fiecare surub de imbinare pentru furtune. 3-4 manete, eliberezi usor surubul cat sa vezi ca tzasneste cu presiune lichidul.

 

alta posibilitate, uzura pompei pe interior sau garniturile de dimensiuni gresite

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...