Sari la conținut

Distante de franare - probe practice


misionaru
 Share

Postări Recomandate

unii ar face orice ca sa imi demonstreze ca ma insel. acum ca ne apropiem de cei 6 metri, masuram cei 60 km/h cu gps-ul, ca sa fie mai multi pe bord si cu camere multiple ca sa masuram la centimetru :) va doresc succesuri, dragi savanti. celorlalti, felicitari pentru distantele sub 10m. intr-o zi exercitiile astea or sa va foloseasca, nu ma indoiesc de asta!

 

care distante sub 10 metri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 633
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Pietricica nu te supara, un scuter cantareste mult sub un SS, ai sanse sa opresti mai repede :)

Daca e doar cearta si caterinca atunci se duce pe apa sambetei.

O sa incerc si eu in WE sa trag o tura si o filmare ceva, sper sa fie vreme buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pietricica nu te supara, un scuter cantareste mult sub un SS, ai sanse sa opresti mai repede :)

Daca e doar cearta si caterinca atunci se duce pe apa sambetei.

O sa incerc si eu in WE sa trag o tura si o filmare ceva, sper sa fie vreme buna.

nu are frane si gume mai bune de power pure scoot nu se fac pt el .. deci cam fail.. si el oricum incearca sa demonstreze contrarul ...

 

 

nu promit dar cred ca la primavara o sa pun niste supercorse sc 0 pe s1000rr si filmez din toate unghiurile , dupa care strangem banutzii de pariuri .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Neica, daca nu m-o trage nefasta in alte directii o sa incerc si eu sa vin cu trotineta mea, preparata de racing dupa cum urmeaza:

 

- gume noi noute dot 2012, din care doar doua sunt uzate, spatele la marcaj si fata tuguiata;

- placutele mai au carne cam cat o foaie de hartie

- lichid de frana galben ca mustarul si destul de scazut.

 

Nu mai zic nimic de frana spate, ca arata discul ca 2 farfurii de supa puse fund in fund

 

Ma rog, vorbind ceva mai serios e posibil sa rezolv franele fata pana atunci, insa nu e sigur...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca să opresc de la 60km/h în 6m trebuie să am o decelerare de 2.36g, într-un timp de 0.72s.

Greu.

Filmați-vă cu vitezometru si maneta de frână în acelaşi cadru si noi arbitrăm.

Sau râdem...

» Post actualizat in 23 Oct 2017 16:38

http://www.mcnews.com/mcn/technical/2013JanPerfIndx.pdf

» Post actualizat in 23 Oct 2017 16:40

60-0 în mile. Adică 96-0km/h

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt telemetrii Brembo de la zeci de curse MotoGp online unde nu se depasesc 1.7g de catre Marc Dovi and co.

 

Hai sa zicem ca cineva ultra experimentat cu un supersport usor, cauciucuri si frane tipla ar putea sa scoata 1.6g pe franare. Asta inseamna 8,67 m distanta de franare. Nu sunt formule, sunt limite fizice de aderenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru mine, ziua de ieri a fost doar o pierdere de timp, sau asa a pornit cel putin. Initial, cand am vazut ca nu a aparut nimeni de pe forum acolo, am vrut sa renunt si eu. Dupa care, m-am vazut cu cei de pe un grup de moto la Ikea si am stabilit sa mergem totusi, avand in vedere ca ii chemasem si pe ei tot pentru acelasi lucru. Creta s-a cumparat chiar atunci din Ikea.

 

Treaba acolo a fost facuta intre doua tigari (seminte n-am avut :( ). Nu s-au tras prea multe duble, iar alea trase au fost pentru noi mai mult, mai ales ca nu am avut intentia sa postez iesirea pe forum pana cand a scris goe ca stia de intalnire si de testelef acute. De aia nici nu am orientat camera sa se vada maneta, vitezometrul, etc, etc... A fost pentru mine (si pentru noi de acolo) testul si atat.

 

Stiam ca, odata scris pe forum, vor incepe si comentariile negative, ceea ce s-a si intamplat, nu ma deranjeaza ceva la care ma astept. Dar m-au surprins placut foarte multe comentarii pozitive. :) Asta inseamna ca o sansa exista sa facem ceva mai organizat.

 

Pana la urma, asta a fost scopul topicului. Sa va arat ca daca se vrea, initiativa se poate lua si de catre cei mai incepatori dintre incepatori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma, asta a fost scopul topicului. Sa va arat ca daca se vrea, initiativa se poate lua si de catre cei mai incepatori dintre incepatori.

Asta se stia deja, ca doar se latra pe aici pe forum de ceva ani, vezi topicurile de accidente unde mereu: frane-gume-asfalt-frane-gume-asfalt. Normal ca se poate lua initiativa, ca fix despre asta e vorba, ai lacune, pui burta pe carte, ca lacunele sunt ale tale nu ale aluia care stie sa franeze. Cum era aia schimbarea incepe de la tine mai intai :)

Dar vezi tu, romanii nu-s asa. La romani si daca le zici sau le dai idei sau orice, nu merge. Trebuie sa faci tu pentru ei, sa vada ei mai intai la altul ;)

Culmea acum te trezesti cu vreunul care o sa zica cum ca el nu stia de notiunea sa testezi franele si brusc acum s-a luminat. De fapt, ce-s alea frane? Numa` fraierii franeaza, restu doar accelereazaaaaaaa .. ba dum tsssssssss

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca să opresc de la 60km/h în 6m trebuie să am o decelerare de 2.36g, într-un timp de 0.72s.

Greu.

Filmați-vă cu vitezometru si maneta de frână în acelaşi cadru si noi arbitrăm.

Sau râdem...

» Post actualizat in 23 Oct 2017 16:38

http://www.mcnews.com/mcn/technical/2013JanPerfIndx.pdf

» Post actualizat in 23 Oct 2017 16:40

60-0 în mile. Adică 96-0km/h

2.362G doar în ipoteza că decelerarea e constanta. Mai corect -23.147 m/s^2.

Decelerare constanta? Cam dificil.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa ma bag si eu la asta cu 6 metri. Am franat, pe masurate, in 6 metri, la o temperatura de aproximativ 15 grade, anvelopa cu latime de 200mm pe fata (ce e drept, profil convex) si cu doua de 335mm pe spate, profil drept. Si de la 50 la 0, nu de la 60. Fara sa fac calcule, ma indoiesc ca se poate obtine aceeasi distanta cu dimensiuni ale petei de contact sensibil mai mici....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa ma bag si eu la asta cu 6 metri. Am franat, pe masurate, in 6 metri, la o temperatura de aproximativ 15 grade, anvelopa cu latime de 200mm pe fata (ce e drept, profil convex) si cu doua de 335mm pe spate, profil drept. Si de la 50 la 0, nu de la 60. Fara sa fac calcule, ma indoiesc ca se poate obtine aceeasi distanta cu dimensiuni ale petei de contact sensibil mai mici....

tztztz forta de franare nu depinde de suprafata de contact... elementar..

 

Ff = u x N

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, nu te contrazic, am zis ce imi spune intuitia, ca la calcule nu sunt asa specialist.

As fi tare curios sa vad 2 roti franand in 6m de la 50/h, in conditii relativ normale, fara sa rupa aderenta si fara sa se dea peste cap.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, nu te contrazic, am zis ce imi spune intuitia, ca la calcule nu sunt asa specialist.

As fi tare curios sa vad 2 roti franand in 6m de la 50/h, in conditii relativ normale, fara sa rupa aderenta si fara sa se dea peste cap.

o singura roata ! ca n-ai nevoie sa franezi cu spatele la motociclete sport si aderenta la o guma race e mai mare probabil decat la toate 3 gume ale tale adunate .

tu ai o guma de chiopar pe fatza si 2 de masina pe spate ... n-au nici o treaba cu o motocicleta sport (miu supraunitar)

 

franarea la moto e 50% skill 50%suspensie si 50%sistem franare si 50%cauciucuri (tm, Hagi)

Editat de superbec
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Ce-mi place este ca omu a aruncat o vorba bazata pe experinta lui personala ,cu masuratori cu pasul si viteze de pe bord ,dar tot el e mai ridicol decat toti abramburicii care nu stiu decat sa comenteze dar daca ii pui pe motoreta sunt praf si daca se mai gaseste cate unu sa schimbe banda la 20m in fata lor ,se ofilesc .

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tztztz forta de franare nu depinde de suprafata de contact... elementar..

 

Ff = u x N

S-o crezi tu. Una peste alta, nu poti fi pus la zid pentru ca in scoala ai fost invatat gresit.

Ff</= coef. frecare x apasarea normala. Legea frecarii uscate a lui Coulomb.

Este valabila cu un set de ipoteze de lucru.

Aderenta nu este frecare. Aici vorbim fineturi si da, depinde de pata de contact.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar oare N de cine depinde printre altele? :)

pai N aia e normala, care e opusul G-ului ? :D in fine.

» Post actualizat in 24 Oct 2017 09:51

S-o crezi tu. Una peste alta, nu poti fi pus la zid pentru ca in scoala ai fost invatat gresit.

Ff</= coef. frecare x apasarea normala. Legea frecarii uscate a lui Coulomb.

Este valabila cu un set de ipoteze de lucru.

Aderenta nu este frecare. Aici vorbim fineturi si da, depinde de pata de contact.

nu comentez daca aderenta n-o fi frecare (imi suna dubios , pare ca merg oarecum mana-n mana) dar cand se rupe forta de frecare ai alunecare. deci suna ca si cum frecarea aia cam exact aderenta de care zici.

cum era aia cu "e greu pana reusesti sa urnesti dulapul, ca apoi el aluneca 'mai usor', adica e mai usor de impins decat de urnit."

 

plm.

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnu', domnu', pai si suprafata de franare si bagatorii de seama unde intra? Mai puneti acolo niste procente, sa iasa dreaq asa cum trebuie. Pffff.... ;)

bagatorii de seama se impart in mai multe categorii dintre care putem observa cateva mai vehemente :

-aia care habar n-au dar au luat 6 la fizica in clasa a 9-a deci FF=u x G

-aia care habar n-au dar fac teste cu gume din 2001 touring ca sa isi fac ei o idee despre cum e cu un D 212 soft si etrieri cu mai multe pistonase pe o parte decat are toata motocicleta lui in total.

-aia care stiu ei mai bine

-aia care fac paralele cu normele politiei pentru distantele de franare la automobile

-injineri

-fizicieni

- unii care au testat, s-au antrenat, eventual facut si cursuri si/sau ceva sport de performanta pe moto, sau sunt instructori pe circuit sau safety ... astia sunt cei mai prosti pentru ca incearca sa le explice alorlalti ca iarna nu-i ca vara .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Goe, daca ne bazam pe experienta personala si masuratori cu palma calream cai potcoviti. De cand am descoeprit fizica si mecanica am trecut la era industriala....

Acuma ce vina am eu ca o avea alt chit de lant si vitezometru ii arata in balarii? Sau ca a muscat cascvalul si franat mai devreme?

Colegu ,imi pare rau dar trecerea in era industriala s-a facut datorita unor oameni care inteleg fizica si mecanica pe bune si nu are nici o legatura cu fragmentele incurcate aruncate pe aici.

De bine de rau , tot este mai aproape de adevar decat rezultatele scoase de injineri din formule torturate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai N aia e normala, care e opusul G-ului ? :D in fine.

 

In clasa a 7-a in prbleme, da modulele vectorilor N si G sunt egale si sensul opus.

 

In viata reala conteaza centre de greutate, momente, cum se distribuie greutatea pe suprafata (aka puncte si suprafete de contact), pozitia punctelor de contact fata de centrul de greutate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Colegu ,imi pare rau dar trecerea in era industriala s-a facut datorita unor oameni care inteleg fizica si mecanica pe bune si nu are nici o legatura cu fragmentele incurcate aruncate pe aici.

De bine de rau , tot este mai aproape de adevar decat rezultatele scoase de injineri din formule torturate.

 

/index.php?/topic/747439-accident-grav-botosani/page-5&do=findComment&comment=4354526

 

aia cu formulele ziceau 14 metri, zahei zicea 6

s-au facut niste teste, nu perfecte dar s-au facut

care a fost mai aproape de adevar? sa nu uitam totusi de la ce s-a pornit

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...