Jump to content
Sign in to follow this  
misionaru

Curs moto defensiv Academia Titi Aur

Recommended Posts

Deschid acest topic cu dorinta si recomandarea mea personala si nu numai, de a face un curs de perfectionare moto, indiferent la ce nivel de cunostinte si kilometri moto te situezi.

 

Cursul se desfasoara pe circuitul de la Academia Titi Aur, pe DN1A, dupa Crevedia pe sensul spre Ploiesti si costa 1200 RON.

 

Acest curs are ca scop mersul defensiv si tehnici de supravietuire in jungla urbana. Nu are nicio legatura cu mersul racing, mersul si abordarea virajelor strict pe circuit, etc. Nu confundati faptul ca se desfasoara pe un circuit, acolo este mediul ideal si sigur de a testa limitele proprii, ale motocicletei si a invata tehnici de supravietuire.

 

Asadar, mai multe date sunt aici, pentru cursul urmator: https://www.facebook.com/events/1696702800378289/

 

O sa dau un c/p la descrierea de pe Facebook:

 

PROGRAM CURS:
ZIUA 1
Prezentarea fiecarui cursant si a motocicletei
Pozitie, atitudine, echipament
Evaluarea personala
Efectuarea de exercitii de indemanare specifice
Exercitii de echilibru si control al motocicletei
Franari: de urgenta, in curba, cu evitare
Abordare viraje
ZIUA 2
Exercitii de echilibru si consolidare a pozitiei pe motocicleta
Franari pe suprafete diferite: asfalt, ciment, piatra cubica, asfalt cu valurire
Exersarea pozitie pe viraje pe o suprafata special conceputa
Sesiunea nr. 1 de anduranta
ZIUA 3
Evaluarea cursantilor a exercitiilor efectuate pana atunci
Consolidarea abordarii virajelor
Franari in toate modurile executate pana atunci
Initiere in off road (unde este cazul)
Condusul motocicletei cu pasager
Schimbarea traselor pe circuit prin inversarea sensului de rulare.
Sesiunea nr. 2 de anduranta

 

Parerile mele personale:

 

Cursul merita facut, indiferent de nivelul la care esti, fie ca vorbim de experienta in ani sau kilometri. Bineinteles ca daca ai mai multi ani in spate, unele lucruri le vei cunoaste deja. Insa nu pe toate, niciodata nu poti sti tot.

Dar vei avea ocazia sa te evaluezi, mai ales la tipuri de franari, si sa primesti sfaturi si tehnici de finete pe care tu, probabil, ca nu le stiai. Nici eu nu le stiam pe toate. Nici Hrubaru care a facut odata cu mine cursul, nu stia ca dupa 12 ani de moto (sper sa tin minte corect), a reusit sa tina frigiderul de motocicleta cu un deget in echilibru, sau ca a aflat in sfarsit ca ABS-ul nu e doar pe hartie, ci chiar intervine atunci cand iti depasesti limitele psihice.

In plus, ai ocazia sa mergi 3 zile pe circuit, destul de mult timp, asta inseamna ca te vei perfectiona si la abordarea virajelor de multe tipuri, desi la curs nu iti va explica virajele de circuit, pentru ca nu e despre asa ceva. Oricum, vei vedea ca pe circuit, abordarea curbelor va fi mai ok si vei putea testa diferite lucruri intr-un cadru sigur.

Orice mers facut pe circuit sporeste capabilitatile fizice si psihice ale rider-ului, e un bonus care vine automat :)

Edited by misionaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce inseamna "sesiunea nr. 1&2 de anduranta" ?

 

Chestia aia cu tinutul motocicletei in echilibru cu un deget am facut-o si noi la Rider Academy, la fel si franari (cu spatele, cu fata, cu ambele), evitari, jaloane, etc. Cam toate exercitiile astea o sa le uiti daca nu le repeti de cateva ori pe sezon.

 

Pe circuit se face ceva legat de viraje ? Gen alegere trasa pentru a prinde corect apexul, control acceleratie, trail braking, pozitie corp pe moto. Pe mine m-ar interesa asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce scrie in descriere, nu pare sa abordeze chestiile astea, se axeaza specific pe "road safety". Pentru viraje mai este RideX - Cornering Experience care se tine la Motorpark. Asta pare sa se axeze pe mersul pe circuit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce inseamna "sesiunea nr. 1&2 de anduranta" ?

Chestia aia cu tinutul motocicletei in echilibru cu un deget am facut-o si noi la Rider Academy, la fel si franari (cu spatele, cu fata, cu ambele), evitari, jaloane, etc. Cam toate exercitiile astea o sa le uiti daca nu le repeti de cateva ori pe sezon.

Pe circuit se face ceva legat de viraje ? Gen alegere trasa pentru a prinde corect apexul, control acceleratie, trail braking, pozitie corp pe moto. Pe mine m-ar interesa asa ceva.

 

Anduranta inseamna mersul timp de mai multe zeci de minute pe circuit, in anumite conditii. Nu voi detalia foarte mult pentru ca voi strica din surpriza cursului si nu vreau asta.

 

Pe circuit nu se vor abodra viraje sau tot ce ai descris tu mai sus. Exista un curs special pentru asta, nu numai la Motorpark, ci si la ATA, unde se tine cursul de mers defensiv. Chiar sunt mai multe cursuri de acest gen, pre-racing, racing, super-moto, astea sunt cateva din cate imi aduc aminte.

 

Circuitul este, pentru acest curs, doar un mijloc de a testa capabilitatile rider-ului si motorului intr-un cadru sigur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Cursul merita facut, indiferent de nivelul la care esti, fie ca vorbim de experienta in ani sau kilometri. Bineinteles ca daca ai mai multi ani in spate, unele lucruri le vei cunoaste deja. Insa nu pe toate, niciodata nu poti sti tot.

Tu ce ai la afacerea asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Experienta.

 

Tu ce ai la postarea asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Experienta.

 

Tu ce ai la postarea asta?

Is prea obosit ca sa zic mwie...asa ca ma abtin :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

un curs binevenit mai ales la inceput de sezon

dar PIPERAT GOGULE!!!!!

1200 ron ////// 255 😱😱😱Euro

sincer nu si merita banii

Edited by ianachim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa vezi cat costa la Raduta cel de enduro...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate merge linistit la amkart cu 20 de lei pe sesiune de 10 min, sunt baieti foarte priceputi si foarte de treaba pe acolo, inveti abosolut toate chestiile de care spui tu mai sus.

Bineinteles trebuie sa mergi de mai multe ori nu doar odata. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bineinteles. Intr-o sesiune de 10 minute e mai putin decat m-as da intr-o cursa de ponei. Dar e ok, trebuie sa mergi mai multe sesiuni a cate 20 de lei. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tare cursul ! Si cind te gindesti ca termini o academie in doua etape de trei zile ....e ceva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bineinteles. Intr-o sesiune de 10 minute e mai putin decat m-as da intr-o cursa de ponei. Dar e ok, trebuie sa mergi mai multe sesiuni a cate 20 de lei. :)

Stai linistit ca de 400 de lei maxim inveti toate chestiile astea la amkart, fata de 1200 de lei sau cat era e o diferenta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cursul e tinut de Trancanici. Un baiat fin si un profesor excelent.

Amckart-ul e una si cursul ala e altceva. Doua lucruri total diferite, fara nici o legatura intre ele.

Edited by adidas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io m-am saturat de atata de fensiva.

Un curs de condus OFENSIV cand facem si noi? Ca cea mai buna aparare e atacul, se stie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era unu care ținea cursuri dinastea pe forum cu oglinzi rupte și bătăi, ceva cu supapa ii zicea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate merge linistit la amkart cu 20 de lei pe sesiune de 10 min, sunt baieti foarte priceputi si foarte de treaba pe acolo, inveti abosolut toate chestiile de care spui tu mai sus.

Bineinteles trebuie sa mergi de mai multe ori nu doar odata. ;)

vara trecuta era 20 lei o intrare de 2 (DOUA) minute. de unde ai scos 10?

baietii priceputi trebuie sa si fie acolo. joia dimineata cand puteam eu, nu era nimeni.

» Post actualizat in 17 Apr 2018 02:41

Cursul e tinut de Trancanici. Un baiat fin si un profesor excelent.

Amckart-ul e una si cursul ala e altceva. Doua lucruri total diferite, fara nici o legatura intre ele.

Sigur mai e pe amc kart? parca scria lumea pe forum ca se mutase...

Share this post


Link to post
Share on other sites

vara trecuta era 20 lei o intrare de 2 (DOUA) minute.

» Post actualizat in 17 Apr 2018 .

Dude, era bine ce zicea colegu .Doua minute este doar putin peste o tura...

Pretul la Amk este 20ron/10min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

scuze, e prea devreme pt mine, confund chestii :((( e ca voi, ms goe pt lamurire

Share this post


Link to post
Share on other sites

scuze, e prea devreme pt mine, confund chestii :((( e ca voi, ms goe pt lamurire

Bine ca te-ai trezit, cum drq sa aberezi asa ceva...20lei -2 minute lol

Am fost in wkd, pretul e acelasi

Edited by Ribo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum dracu ați ajuns să discutați prețul? Aveți toți aceleași salarii sa cântăriți daca e scump sau nu? Cei care l-au făcut să zică daca merita sau nu, sau macar sa ne dam cu părerea la ce se face acolo. Majoritatea aveți gadgeturi nefolositoare cumpărate cu dublul sumei. Nu fiți ipocriti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum dracu ați ajuns să discutați prețul? Aveți toți aceleași salarii sa cântăriți daca e scump sau nu? Cei care l-au făcut să zică daca merita sau nu, sau macar sa ne dam cu părerea la ce se face acolo. Majoritatea aveți gadgeturi nefolositoare cumpărate cu dublul sumei. Nu fiți ipocriti

+1 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trancaniciu e din cei mai vechi in bransa, a cochetat si cu stunt-ul la un moment dat, sigur are 20 de ani experienta pe moto si stie sa invete niste incepatori mult peste ce au invatat la scoala moto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cursurile moto (defensiv, ofensiv si para...) sunt bine-venite pentru orice motociclist. Sunt lucruri, pentru unii, la mintea cocosului, pe care ti le amintesti, pe care le pui in practica intr-un cadru placut, cu trainer langa tine care iti spune ce faci bine si ce mai ai de corectat. Nu in ultimul rand, cunosti oameni noi cu care poate vei mai iesi la plimbari, la o bere etc.

 

Mai jos link cu Jeremy Iron la un training bmw:

 

Desi fenomenul moto nu este la noi de amploarea unor tari ca Germania, Anglia, Italia etc, iata ca avem oameni pasionati (nu vorbesc doar de cei din acest topic, mai este si Matei si Marius si multi altii pe care nu-i cunosc) care investesc timp si bani in acest fenomen si pentru a face mersul pe moto mai sigur, mai placut.

 

Nu stiu motociclist care sa fi urmat un curs moto la noi si sa regrete acest lucru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e mentalitatea la noi, primul lucru care se discuta e pretul. Probabil motivul pentru care Ro este in starea care este.

Vin investitori straini sa ne faca autostrazi (ca noi nu suntem in stare), primul lucru care se intreaba (probabil) este "mie cat caș imi iese?". Nu ce beneficii, nu ce timp economisit, oameni care ar putea sa nu mai moara, etc, nu! La noi e banu', bo$$, si apoi restu'!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...