Sari la conținut

BMW G650 Xchallenge ABS 2007, yuhuu!


AlexAB
 Share

Postări Recomandate

12 minutes ago, cozmino said:

Eu merg asa: Baba Novac->Mihai  Bravu->prin pasaj Obor->Dreapta pe Lizeanu->Maica Domnului->Grigore Moisil->Gheorghe Titeica->Barbu Vacarescu->Fabrica de Glucoza si imediat stanga pe Gara Herestrau->Dimitrie Pompeiu.

De regula fac intre 20-25 de minute, plecand de pe str. Foisorului.

 

Hai ca ne vedem luni atunci :D

A mea suna rotund dar a ta cu siguranta suna mai bine (cu Akrapovicescul acela), sunt chiar curios.

 

Eu ma gandeam sa mai iau un cablu de ambreiaj nou sa-l am cu mine, asa cum am patit-o cu Dominatorul, sa fiu asigurat ca am rezerva daca se rupe departe de orase.

Multam fain!

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 127
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ne vedem luni, ai nr meu.

Evacuarea mea suna bine. Am avut-o si pe cea originala dar nu as mai pune-o la loc :) .

 

Eu mi-am luat un set, cablu de ambreiaj si cablu de acceleratie, de rezerva. Ieftine nu sunt, vreo 200+ RON bucata. Desigur, iti poti lua un kit de reparatie ceea ce probabil ar fi o decizie mai inteleapta,  din  punct de vedere financiar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 18.03.2019 at 11:26, AlexAB said:

Vitezele se schimba precis, dar inca trebuie sa-i invat neutrul, l-am cautat de cateva ori prin oras.

On 18.03.2019 at 21:11, cozmino said:

Cu selectarea neutrului trebuie sa fii foarte gentil, insa te obisnuiesti cu timpul.

 

Azi dimineata am facut o plimbare de vreo ora prin Bucuresti, si nu a existat stop sau incercare sa nu ii gasesc neutrul din prima (ieri spre/dinspre munca m-am chinuit de mai multe ori).

E treaba 100% de invatat șpilul.

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alex, din cite stiu modelul asta are pinionul de atac in axul basculei, simti vreo diferenta fata de solutia "clasica" de la Honda in ceea ce priveste "reactivitatea" transmisiei?

Bine ca ai scapat de logo-ul ala de pe carena frontala a lui Domi, in unele tari ai fi putut fi invinuit de propaganda neonazista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Flex! 

 

Din ce-am vazut pinionul de atac nu e pe bascula nici la Xchallenge ci in aceeasi pozitie fix (se vede in poză ca lipsește aparatoarea de pe el) 

 

Ca diferenta in acceleratie, da, sunt destul de mari, pleaca mai repede, cu siguranta are potentialul de a se ridica mult mai usor pe o roata, avand fata mai usoara, are rezerve de depasiri si de la 120km/h in sus, reactioneaza foarte prompt.

 

Nu e o bestie ca si KTM690, sau multe alte mobre care depasesc suta de cai, dar tinand cont de raportul putere/greutate (in carte are 53cp (60 nm) la 7000 de ture din 7500 si 156 kg), pot sa concluzionez in mod complet stiintific.. ca merge mai bine decat Dominatorul :))).

 

Serios acum, sunt bucuros ca am petrecut un sezon pe Dominator, care desi potent si el pentru un incepator, era mai bland.

IMG_20190310_121135.jpg

IMG_20181003_120842.jpg

Later edit:

Ca si completare, am dat comanda pentru un cablu de ambreiaj. Se pare ca se găsește doar OEM si într-adevăr e cam 220 lei (comparat cu 80 lei la Dominator). 

 

Am o presimțire ca e la capătul vieții, cursa imi pare ca s-a scurtat, ca s-ar simți un pic mai lung cablul și parcă e forțat sa ajungă la capăt cu maneta stransa. Si am simțit si niște mici pacaneli in maneta, ca si cum ar ceda unele firișoare metalice.. M-am uitat la cablu si e foarte murdar pe sub manson. Toate simptomele astea sunt asemănătoare sau imi aduc aminte de tura cu Domi pe niște dealuri, la 30km de Sofia când am rămas fără ambreiaj. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Am primit cablul de ambreiaj OEM, am luat suportul de telefon de la RAM cu prindere in șurubul ghidonului, e genial, si o baterie noua, Toplite Yuasa TTZ10S. 

 

Diseară o sa încerc prima activare, am înțeles de la un prieten ca aceștia ar fi pașii:

 

- desfac capacul de la recipient, care va deveni capacul de la baterie

- desfac tipla de la baterie care acopera gaurelele

- iau recipientul, il infig invers pe baterie

- las sa se scurga, eventual apas usor

- dau recipientul la o parte si astept 30-40 min pana nu mai bolboroseste

- apoi pun capacul initial de pe recipient pe baterie si teoretic din acest moment e încărcată 50%.

 

Orice alt sfat e binevenit. 

Îmi urez baftă :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, AlexAB said:

- desfac capacul de la recipient, care va deveni capacul de la baterie

- desfac tipla de la baterie care acopera gaurelele

- iau recipientul, il infig invers pe baterie

- las sa se scurga, eventual apas usor

- dau recipientul la o parte si astept 30-40 min pana nu mai bolboroseste

- apoi pun capacul initial de pe recipient pe baterie si teoretic din acest moment e încărcată 50%.

 

 

Asta e procedura, confirm. Pe scurt torni lichidul in baterie :D

 

1 hour ago, Silver Arrow said:

@AlexAB Ai grija cum pui recipientii: nr.1 la gaura 1, nr.2 la gaura 2 etc.....  ca sa nu iasa polaritatea invers la acumulator !!

 

 

Pentru o secunda chiar m-am gandit la treaba asta... :crack:

Editat de RedRat
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@AlexAB: citeste cu atentie ce scrie pe hartiile alea ale acumulatorului. Eu am lasat acumulatorul vreo ora si apoi am masurat cu multimetrul. In hartii scria ca daca, dupa 1 ora, are sub 12,5 V sa o pun pe redresor. Daca are peste, sa o montez direct pe mobra. Dupa o ora avea 13.1 V, deci a mers direct pe agregat. ;)

 

Adica 50% mi se pare foarte putin.....

Bafta!

Editat de The_Sin_Eater
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi Silver, Red si Sin.

Nu am nici multimetru nici redresor..

 

Daca sunt sanse sa o stric mai bine iau un tramvai pe culoar unic pana la un service unde știu ce fac. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

 

Am vazut ca vrei sa rezolvi problema schimbatorului de viteze :

https://www.louis.de/artikel/louis-schalthebel-mit-gelenk-schwarz/10046090

 

Asta este foarte ieftin, constructia e buna, se potriveste la nr de caneluri si are capatul pliabil, va trebui un pic reindoit ca sa nu loveasca in motor.

 

Vad ca Domi-ul ala era altoit cu KTM si de asemenea am vazut ca aveai bordul de la vapor. 

De curiozitate, l-ai montat singur ?

Am gasit si toba:

 

https://leovince.co.uk/BMW-G650-X-CHALLENGE-COUNTRY-MOTO-LEOVINCE-X3-ENDURO-SLIP-ON-EXHAUST_A1V22N.aspx

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, AlexAB a spus:

Nu am nici multimetru nici redresor..

 

Daca sunt sanse sa o stric mai bine iau un tramvai pe culoar unic pana la un service unde știu ce fac. 

 

Nu strici nimic, nu e ceva complicat. Respecta doar instructiunile de pe hartia bateriei, daca vreunul din bidonasele cu acid inceteaza sa mai curga trebuie ciocanit usurel pana incepe sa se goleasca din nou, si aia e tot. 

Cel mai bine ia-ti si redresor si multimetru, sunt doua aparate de baza. Nu e nevoie de ceva scump, un multimetru e 30 de lei la dedeman sau 15 lei pe olx. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti faci prea multe griji. Toarna lichidul in baterie (trebuie sa intepi in partea de sus recipentul - la fiecare canal - ca sa curga lichidul), dupa aia pui capacul, il fixezi bine, pui bateria pe mobra si mergi minim 30 de min. Nu complicati inutil operatiunea, lasa redresoarele si multimetrele.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai sa stiti ca a fost super simplu, intr-adevar.

Am ales sa nu fiu viteaz cu degetele arse pe balcon si-am apelat la prietenii din service.

Se rupe fâșu, se toarna lichidul, se lasa 30 min, se sigileaza.

De acum sunt expert, pot sa-mi deschid service de activat baterii :)))).

IMG_20190424_181725.thumb.jpg.3fb693d844b969b97dd24773d084ea61.jpgIMG_20190424_181735.thumb.jpg.efa04437706ba8dd4356b8fcfda02bdc.jpg

 

Partea cea mai superba e ca a fost prima oara cand mi-am dat jos carena si mi-am schimbat singur bateriaaaaa, yuhuuu!!!

Si nu mi-a luat decat vreo 20 de minute :)). Si a si pornit motocicleta fara sa scurtcircuitez ceva.

Mai intai decuplat masa, apoi pozitivul. Iar la bateria noua mai intai pozitivul, apoi masa fu ordinea firelor. Parca. Am urmat ce ziceau in manual.

 

IMG_20190424_212927.thumb.jpg.3107b8a1d691290cb1afd2d5aa177f5c.jpgIMG_20190424_213859.thumb.jpg.ff72772c397d508834d9a08add0eae3f.jpgIMG_20190424_214435.thumb.jpg.3333e890df9bbc5ab10f5a3af82bc6c5.jpg

 

Toate urmate de o tura de noaptea cartilor deschise, si un mic show de lumini pe arcul de triumf.

 

Salutari colegilor din trafic! 

IMG_20190424_231004_111.thumb.jpg.062c8c95becedad1d69bb7ccc618f9e4.jpgIMG_20190424_221509.thumb.jpg.e3cbeaaa2d4f3ce83f2ebb37ce35b53d.jpg

 

6 hours ago, ERU said:

Salut.

 

Am vazut ca vrei sa rezolvi problema schimbatorului de viteze :

https://www.louis.de/artikel/louis-schalthebel-mit-gelenk-schwarz/10046090

 

Asta este foarte ieftin, constructia e buna, se potriveste la nr de caneluri si are capatul pliabil, va trebui un pic reindoit ca sa nu loveasca in motor.

 

Vad ca Domi-ul ala era altoit cu KTM si de asemenea am vazut ca aveai bordul de la vapor. 

De curiozitate, l-ai montat singur ?

Am gasit si toba:

 

https://leovince.co.uk/BMW-G650-X-CHALLENGE-COUNTRY-MOTO-LEOVINCE-X3-ENDURO-SLIP-ON-EXHAUST_A1V22N.aspx

 

Mersi frumos, o sa incerc sa comand unul de pe louis prin kronau.

Bordul Vapor de pe Domi a fost montat de fostul proprietar impreuna cu Jumba. Eu abia acum explorez mai mult tainele mesteritului la motociclete, nici vorba de montat un bord singur :).

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aia e ordinea corecta la orice baterie, cand ai bateria conectata cu ambele borne nu pui mana decat pe minus, masa nu-ti face nimic cand o atingi chiar daca ai curent in circuit. Plusul nu il atingi decat dupa ce intrerupi circuitul. Altfel daca incepi sa umbli intai la plus si ai si minusul conectat poti sa faci din greseala un scurt atingand cadrul cu surubelnita si te trezesti cu o flama de toata frumusetea. Am topit un varf de surubelnita acum niste ani, cand desfaceam o baterie de Oltcit si eram habarnist :D Ideea e sa intelegi logica din spatele procedurii din manual si o sa stii cum sa conectezi cablurile daca o sa ai vredata o urgenta gen pornit mobra cu curent de la alta baterie si n-ai manualul langa tine.

 

Legat de multimetru si redresor nu e nici o complicatie, cum am zis si mai sus sunt doua aparate de baza pe care orice mobrist ar trebui sa le aiba in casa, costa putin si sunt super utile. Prima chestie pe care o poti face cu un multimetru e sa iti masori releul de incarcare, mai ales daca nu ai mobra de multa vreme, ca sa stii ca nu ramai in drum pe undeva cu bateria descarcata de o tensiune prea mica sau facuta praf de o tensiune prea mare. Masuratoarea asta ti-o fac si baietii de la garantia bateriei, dar parca e mai bine cand stii sa iti faci singur niste verificari elementare. Si cel mai bine e ca inveti un pic si cum functioneaza partea electrica intr-o mobra, chestie care o sa-ti prinda bine cu siguranta intr-un viitor oarecare ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc frumos @fuchsia, am inteles acum si logica. Mi-am pus pe lista multimetrul, de redresor nu sunt convins ca o sa-l folosesc ca vine caldura si merg des, dar ma mai gandeam la un compresor. de fapt nu, ca am o pompa cu indicator de presiune.

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, AlexAB a spus:

 

 

 

Mersi frumos, o sa incerc sa comand unul de pe louis prin kronau.

Bordul Vapor de pe Domi a fost montat de fostul proprietar impreuna cu Jumba. Eu abia acum explorez mai mult tainele mesteritului la motociclete, nici vorba de montat un bord singur :).

Ma gandeam eu. Am vazut motoreta, la Jumba in garaj, acum niste ani. 

Acum 7 ore, fuchsia a spus:

 

 

Legat de multimetru si redresor nu e nici o complicatie, cum am zis si mai sus sunt doua aparate de baza pe care orice mobrist ar trebui sa le aiba in casa, costa putin si sunt super utile. Prima chestie pe care o poti face cu un multimetru e sa iti masori releul de incarcare, mai ales daca nu ai mobra de multa vreme, ca sa stii ca nu ramai in drum pe undeva cu bateria descarcata de o tensiune prea mica sau facuta praf de o tensiune prea mare. Masuratoarea asta ti-o fac si baietii de la garantia bateriei, dar parca e mai bine cand stii sa iti faci singur niste verificari elementare. Si cel mai bine e ca inveti un pic si cum functioneaza partea electrica intr-o mobra, chestie care o sa-ti prinda bine cu siguranta intr-un viitor oarecare ;)

Mobra asta are voltmetru incorporat, care se plate afisa pe bord in timp real. 

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vaporul ăla are și indicator de tensiune. Dar probabil îl vei da cu tot cu Dominator. Redresorul e bun oricând. Nu știi când rămâne vreun consumator în tensiune peste noapte. E bine să verifici dacă-ți pleacă mobra la împins, fără curent în baterie... ca să nu mai decartezi atâția bani pe la service pt mici căcaturi... Apropo' de activarea bateriei. Dacă era atât de complicat nu lăsau ăștia pe piață să se vândă. Pe vremuri era un singur recipient și turnai pe rând în fiecare celulă până la semn. Ce a făcut Yuasa cu sistemul ăla de umplere e aur :D

 

 

La 01.04.2019 la 20:02, cozmino a spus:

Flex, la BMW G450x pinionul este in axul basculei.

Pinionul de atac fiind concentric cu axul basculei permite lanțului să stea mai fix, nefiind nevoie de acea "săgeată" strict necesară celorlalte mobre cu pinionul în fața axului basculei, distanța între pinion și axul roții fiind variabilă în funcție de poziția la un moment dat a basculei. Sigur "lagul" între frână de motor și accelerație va fi mult mai mic, se va simți aproape ca un cardan. Sigur nu va sări lanțul de pe foaie (pare ciudat ce zic, dar eu am pățit-o cu SuperTenere), și se va simți pe denivelări că ai lanțul mai întins. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, AlexAB a spus:

Multumesc frumos @fuchsia, am inteles acum si logica. Mi-am pus pe lista multimetrul, de redresor nu sunt convins ca o sa-l folosesc ca vine caldura si merg des, dar ma mai gandeam la un compresor. de fapt nu, ca am o pompa cu indicator de presiune.

Ramai noaptea in pana - am patit asta - si am lasat avaria pornita. Cine umbla noaptea pe la 12 la mecanicul cooperativei din sat sa bag zeama in baterie .....

Nu sunt prea mari incarcatoarele astea electronice.

In loc de compresor poti iti iei butelii mici de aer comprimat, eventual un set de pana cu snur care are si 2-3 butelii. E bine sa le ai la drum.

Pompe gasesti la benzinarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Impresii dupa prima iesire in off mai serios cu motocicleta. Cu ocazia asta am implinit si 1300 km cu ea din Martie.

  • Protectiile de manete sunt extrem de solide, nici nu s-au clintit. Ghidonul a ramas drept.
  • Se sprijina in protectii, scarite (pliabile) si roata din spate. Dupa Pasti dau comanda de pedala de ambreiaj de pe louis. Are un pic de joc pedala de frana spate, o s-o strang la loc.
  • Suspensia ferma dar previzibila, adica mi s-a parut ca asa cum intuiam ca se va comporta pe gropile din fata, asa se comporta. Na n-am mers nici eu extrem, dar am trecut prin niste rape si gropi.
  • Pozitia in picioare mi se pare in continuare uimitor de comoda si naturala. Am reusit o data sa schimb viteza stand in picioare, intentionat :D.
  • M-am bucurat de lipsa carenelor si a parbrizului la urcarile abrupte pe care pentru prima data tot in scarite le-am facut.
  • Au zis baietii ca tine prea sus ambreiajul, ce am inteles eu din asta e ca trebuie strans mult si cu putere, dar ma rog, o sa mai invat sa-l mai patinez.
  • Imi place ca nu curge benzina si nu se ineaca dupa culcatura.
  • Ma intrebam daca sa mut senzorul de cric sub sa, in ideea in care mi-ar afecta pornirea de la zgaltaieli sau vreo culcatura.
  • O sa pliez oglinzile inainte de off road de acum incolo, din piulita de pe suport.
  • Am in gand niste caramele mai serioase, gen Mitas E-09.
  • E superb sa mergi pe serpentine, apoi sa urci pe munte, si la final sa te dai din nou pe asfaltul serpuit.

 

On 24.04.2019 at 10:48, Silver Arrow said:

Pune te rog o poza cu suportul de telefon.

 

Il tin pe vertical pentru sosea ca sa nu cobor privirea si sa-mi iau ochii de la drum, si pe orizontal pe off.

IMG_20190427_160837.thumb.jpg.00b5ea5af5605c9da050e230d5ee8e19.jpg IMG_20190427_160756.thumb.jpg.1143bfeb6991bdeb795d83041c3f5d2e.jpgIMG_20190427_102901.thumb.jpg.3134118a394afd43ab999fdc3ecd6208.jpg

Editat de AlexAB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sfatuit de colegii din ultima tura si pofta dechisa de @Flower-Power, am fost azi in poligon la Ilioara sa exersez mersul in scarite.

 

O ora de 8uri in picioare, echilibrat la viteza mica in scarite, si schimbat viteze tot din stand in picioare:

0:00 - 8-uri in scarite

2:30 - echilibrat si mers incet in scarite

 

Urmeaza sa fac treaba asta si in off, undeva pe pamant, poate weekendul viitor.

 

 

Salutari colegului cu Kawasaki:

IMG_20190505_141006.thumb.jpg.f3df011bf0ca9b9adb2eb372c76e95dc.jpg

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...