Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

13 hours ago, Edd said:

Conceptul caroseriei va ramane acelasi si la electrice, iar daca intr-o lume in care va exista cerere pt electrice, tu oferi o alternativa la 1/4 din una noua, se va vinde garantat.

 

Conceptul de caroserie pentru o electrica este diferit structural de o clasica sau o hibrida, plus diverse componente. Aia de fac masini ii doare la banana ca nu ai tu bani sa cumperi cotetele lor, tot ei pun presiune pe guverne pentru a obliga fraierii sa fie eco, iar ei sa-si rotunjeasca portofelul vanzand niste solutii partial viabile.

Cand o electrica va avea autonomie de +700 km si timp de incarcare 100% de 3-4 ore atunci va fi si pentru mine o optiune demna de luat in seama. Si la ce infrastructura avem nu vreau sa ma gandesc cat ar costa un bransament de incarcare suficient de puternic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Clit Eastwood Jr. a spus:

întreba cineva de conversie. Îl cunosc pe tipul care l-a făcut, un IT-st isteț :)

Ori nu a trecut cu el pe la RAR pentru omologare individuala.Ori e trecut pe neveu.

Nu trecea sigur din cauza franelor.

Au mai facut si altii cu ani in urma.Au fost respinsi rapid pe motiv de siguranta in trafic.

Poti sa cresti puterea dar intrun procent maxim(nu-l mai tin minte) ,peste, se fac teste,musai modificari la sistemul de franare.Mai pe scurt,nu modifici o masina de 30 de cai si pui 100.Si gata e ok.

Si la motociclete,scutere este la fel.

 

Am citit la comentarii,nu e omologat,cica urmeaza.

Atunci sa vezi dans.

Dar cred ca nici nu o sa se bage la omologare.E mai mult de imagine.

 

Acum 1 oră, ENEOS a spus:

Like! 

Ce crezi John,tine cutia aia cica originala la cuplul asta nou?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mă așteptam ca o caroserie de electrică să fie mult diferită, să fie bine izolată termic pentru că nu are căldură la discreție și să aibă geamurile foarte bine izolate și cu un sistem de umbrire ca să nu consume mult climatizarea pe timpul verii. Efectul de seră este criminal vara, consumi de rupi cu aerul condiționat când bate soarele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, Penetru a spus:

Eu mă așteptam ca o caroserie de electrică să fie mult diferită, să fie bine izolată termic pentru că nu are căldură la discreție și să aibă geamurile foarte bine izolate și cu un sistem de umbrire ca să nu consume mult climatizarea pe timpul verii. Efectul de seră este criminal vara, consumi de rupi cu aerul condiționat când bate soarele.

Are si caldura si aer conditionat la discretie.Baiul e ca mananca din autonomie.

Uite un articol aici https://0-100.ro/2017/01/18/iarna-cu-masina-electrica-cum-influenteaza-gerul-autonomia/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, l.u.v a spus:

 

Nu are legătură cu electrice, dar să vedeți că sunt pe acolo când spun că sunt de plastic 😊

https://autolatest.ro/stiri/culmea-economiei-renault-vinde-masini-in-2021-cu-baie-de-ulei-din-plastic/

Este și la Ford, din ce știu. Prin nu știu ce minune, Fiesta mea are baie de tablă. Prost concepută scurgerea, dar totuși materialul este feros.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Filetul de la bușon, în primă instanță. Și posibilitatea de a găuri baia în caz de obstacol, la tablă fiind ceva mai rezistent materialul. 

Și nu vreau să am din metal, chiar am din metal. Ce nu-mi place e locul unde e plasat bușonul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concluzia mea, dupa ce am citit cateva pagini din topic. Avem un posesor de electrica total multumit, cativa care balesc si ei la o electrica (si eu printre ei), cativa care hulesc electrica si prefera confortul psihic al unui diesel old-school, plus cativa care sunt adepti ai teoriilor conspiratiei, pentru care producatorii de electrice sunt in spatele tuturor politicilor mondiale de ecologizare.

 

Stau si-mi amintesc toate tranzitiile din lumea auto pe care le-am prins eu:

Trecerea de la carburator la injectie, privita cu neincredere de old-school, cum ca la un carburator ii mai poti sufla in jiglere dar la injector nu ai ce sa-i faci. 

Trecerea de la masina clasica ce benzinea si scanteia, la cea controlata in totalitate de calculator. Si anti-progresistii auto, care spuneau ca ei prefera o clasica in locul celei ce nu mai porneste din cauza de un senzor defect.

Trecerea de la masina cu motor cu combustie la hibrid. Si cei ce spuneau ca hibridul nu e bun, ca te legi degeaba la cap cu tehnologie suplimentara, ca consuma la fel cu una pe benzina si nu au niciun avantaj, etc.

 

Prin prisma acestor experiente, pot sa spun ca sigur viitorul apropiat e electric. Ca suntem la inceput, nu avem infrastructura de incarcare sau ca la un pret decent nu poti sa iei o masina cu autonomie de 400km, si asta e adevarat.

 

Eu sunt insa dispus sa incerc macar pentru oras o astfel de masina. Asa cum e ea, ieftina, cu autonomie limitata, cu necesitatea de a o incarca in fiecare seara.

 

Si pun pariu ca daca s-ar pune si la noi prize in stalpii de iluminat stradal, asa cum sunt in Londra, multi dintre cei ce stau la bloc s-ar gandi de 2 ori daca sa-si ia electrica sau benzinara.

 

 

Erata. Mai sus unde am scris "tranzactii", a se citi "tranzitii". Ca nu mai pot edita, si am scris in graba.😄

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trecand peste inocenta evidenta,peste multii de ,,daca",peste increderea intr-un viitor luminos dar indepartat de prezent,de unde ai tras tu concluzia ca Renault Kwid.rebrenduit Dacia Spring este o masina ieftina?

Ca are in pret dublu ,cel putin,fata de tara de origine,China.Ca platesc fraierii toti taxa pe smecherie a producatorilor si a unora ca tine.

Cand vreodata ar fi cumparat cineva o ragalie ca asta cu 19000-20000 de euro?

Cand vreodata ar fi meritat mizeria asta banii astia?

Faceti figuri pe banii luati cu japca de statul roman,fraierilor ca mine.

La 19000 nu mai aveai obraznicia sa zici ca e ieftina si sa ne ti morala .Nici tu,nici altii ca tine.

La 19000 radeau si copiii de tine,cand te vedeau cu noul Lastun.

Aud tot felul de tampitei ,,la 9000 de euro ,este ieftina".

La 9000 de euro iei un Logan care pe langa ca e mai masina ca noul Lastun ,va ingropa trei-patru ragalii dastea,pana-si va da ostescul sfarsit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ingenium.thumb.jpg.b95a887732c716d4511cd72e1ecc0ae2.jpg

Cam asa arata trendul eco, motor cazut la nici 100000 km, an 2016,2.0 diesel euro 6, cu interval de service la 30000 km, ca la carte, cum zice producatorul. Motor testat doar pe calculator si ulterior pe banii clientilor si care cu greu prinde a4-a revizie ca la carte. Nu mai vorbesc de solutiile constructive pentru accesibilitate/mentenanta. De aceleasi metehne sufera si varianta pe benzina dezvoltata tot pe aceeasi structura.

Cu electricele este cam aceeasi Marie cu alta palarie.

 

Editat de DKW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 19.000 nu as mai fi cumparat Spring. Dar m-as fi uitat la un electric SH, asa cum ma uit si balesc la un BMW i3 de vreo 2 ani.

Sau mai sunt unele mai vechi, gen Mitsubishi i-miev. E tot asa, o tartacuta fabricata intre 2011-2015, cu baterie de 16Kwh, adica abia atingi 100km in oras in conditii normale. Dar le gasesti la 5000 euro, si nu sunt chinezarii.

 

Insa am prieten ce si-a luat acum vreo 2 ani Zoe, e supermultumit de el. Am prieten care si-a comandat deja Kona electric, plateste aproape 30.000 pe el. 

Deci lumea nu se opreste la Spring, insa tendinta e clara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fără tichet rabla își mai lua trotinetă electrică? 

Ca o paranteză, nu mi-aș lua motocicletă electrică nici amenințat. Da, știu, n-am condus, iar strugurii sunt acri, sunt clasic și nu agreez tehnologia. Am să o agreez când o să aibă autonomie de 1000 km (cât aveam la fosta mașină), să îi fac plinul în câteva minute și care să nu mă rupă la bani. Cât ar costa o astfel de mașină, echivalentă cu o Skoda Octavia 2 combi? Întreb, pentru că sunt familii care nu-și permit combi pentru plimbări și tirifleasca pe patru roți "pentru oraș sau pentru navetă". Poate nu au destui bani pentru două mașini sau nu dispun de două locuri de parcare (unii zic bogdaproste și pentru un loc, nu toți au baftă de așa ceva sau locuiesc la casă și au curte/garaj). Deocamdată e multă hipstereala, așa văd eu situația în multe cazuri (disclaimer: n-am zis "în toate"), ceva gen "trebuie să-mi iau smartwatch, că e cool". Unii au nevoie de așa ceva, altora le ajunge un smartphone. Desigur, unii au rămas la telefon cu butoane, nu-i nimic rău.

Da, voi trece și eu într-o zi pe electrică, împins de situație. Va fi ceva de maxim 4 metri, obligatoriu hatchback, poate chiar vreo Dacie, în caz că va avea un minim de confort, dar și minim 3-4 stele, că totuși vreau să am ceva șanse în caz de accident. Da, știu, motocicleta nu are niciuna, discuție lungă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masina sa stii ca nu e un lucru obligatori de detinut. Iti permiti sa o cumperi, platesti impozite, sa ii faci reviiile, sa ai un loc de parcare, sa pui combustibil? Da atunci iti poti lua masina. Nu? Atunci se poate si fara masina. Si asa suntem cimitirul de rable al Europei si e plin de cazane tdi pe toate drumurile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper sa se dezvolte extrem de rapid serviciile de genul celor oferite de Spark astfel incat sa nu mai fie nevoie sa imi cumpar masina. Spark pentru fâțâială in oras si pe langa, inchiriat masina pentru concedii in cazul in care nu merg pe moto. De cand cu lucratul de acasa am parcurs 10% din km pe care ii parcurgeam inainte.

Inainte de pandemie era usor sa vezi in Bucuresti cate masini sunt cu adevarat necesare de fiecare data cand ningea. Stateau o gramada de masini ingropate in zapada pana aceasta se topea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este greu sa participi la o discutie pe internet fara sa se ajunga extrem de rapid la discutii ideologice. Exista argumente si pro si contra atat pentru a avea masina, cat si pentru a nu avea.

Inainte de pandemie ideologia la care aplicasem eu era ca mai bine fac 30 de minute cu masina proprie decat sa fac 100 de minute cu transportul in comun. N-are nicio legatura cu fibra de estica sau gena de dac frate cu celtii. Daca ajungeam la birou in 30-40 de minute folosind transportul in comun nu foloseam masina proprie. Simplu. Asa si cei care tin masina in fata blocului si nu o folosesc atat de des, daca ar putea sa inchirieze o masina la un pret rezonabil cred ca ar face pasul nu neaparat spre a-si vinde imediat propria masina, ci cand i-ar veni sfarsitul, nu ar mai inlocui-o cu alta nou (chiar noua sau sh).

Editat de therocketscientist1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 27 minute, Edd a spus:

Romanul si in general oamenii din ex-URSS, inca isi masoara succesul in viata prin numarul de masini din parcare si nr de case/apartamente.

Oarecum adevărat, dar asta la tot ce înseamnă bunuri, nu numai case și mașini. 

Iar vesticii și nordicii ăia nu au case în proprietate dintr-un motiv simplu, nu și le permit, nu ca nu ar vrea să fie 99% proprietari. 😏

E o diferență de nuanță. 

E capitalism pur, ai un punctaj, faci credit la bancă, îți îei casă sau mașină și ești sclav câte zile ai! 

Am prieteni plecați care încotro care tânjesc după un motor sau o mașină cu motor de 3 litri, dar îi împiedică asigurările și taxele enorme! 

Și nu discutăm de clasă de jos, ci oameni cu studii, doctorate și masterate, dar care au 2 copii și trebuie să se gândească si la ziua de mâine. 

Deocamdată hai să ne bucurăm de ce avem, pentru că (încă) suntem în situația să discutăm de mofturi și vise despre pierderea a 50.000 euro în 5 ani pe vârfuri de tehnologie, dar mergem iarna cu mașina ce se numește - ironic - Spring.😏

 

Vorba aia, mănânci ce ai și te gândești la ce-i bun. 👍

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, Kristian K a spus:

Deci trebuie sa recunosti ca esti doar pe jumatate "nostalgic". 😀

La fel si eu astept sa termin leasing-ul la una dintre masini,ca sa o vand si ever sa nu-mi mai iau masina noua.

Cristi, omul așteaptă să iasă mașină din garanție, cică e motiv de vânzare. Ciudat motiv.

Deși am băgat bănuți în ultimele două mașini, luate sh, nu mă încântă să dau o gălăgie de bani pe o mașină nouă (am avut, cunosc senzația). Mașina nouă are avantajele ei, de acord, totuși unii se mulțumesc și cu un pic mai puțin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Pai calculele sunt ok, odată ieșite din garanție, mașinile noi sunt predispuse la defecțiuni și costuri enorme. 

Toată lumea știe asta, service-urile sunt pline de plastice ordinare cumpărate cu bani mulți. 

Este ideal să cumperi una noua, o ții cât iese din garanție, apoi alta si tot așa. 

Dar trebuie să ai banii să-ți iei ce-ți place, și puțini au situația materială să-și ia mașina care-i place (nu la care visează). 

Și @cukipropovăduia Mercedesul W213 pe care îl are de 4-5 ani că e superb și arată că nou, dar acum vrea să scape de el din cauza costurilor. 

Zău? 

Pai nu citeam 5 pagini mai în spate că mori cu ele de gât de fiabile ce sunt? 😂

Și cât de găini suntem restul, care întreținem mașini vechi? 

 

Astea cu două la primărie si trei la prefectură sunt de Radio Erevan, fumate de mult. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eeeee, lumea mai bea cate ceva, o ia pe ulei, se plictisește, apoi debitează pe forumuri.

 

.

În completare...

Nu-mi permit câteva sute de milioane pe un branșament trifazic, nici stația de încărcare aferentă, cu premisa că devin verde, iar încărcarea costă puțin. Dar nu plătesc nicio rată, nicio chirie, nici leasing la nimic. Am o datorie de 100 lei la un prieten, dar a zis că are de umblat la mobra și mă achit cu manopera.

Cu încărcarea- asta e o chestiune relativă, mă repet, ca în cazul motorinei. Mai așteptați câțiva ani, să vedeți distracție.

Și nu ne mai comparați cu nordicii, că nu avem nici conștiința lor, nici cultura sau salariile lor. A fost recent o cunoștință pe acolo și mi-a povestit diverse. Aveam pretenția că sunt un pic umblat, dar am impresia că nu m-am plimbat destul.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • Vizitator pinned this topic
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...