Nguyen Postat Decembrie 27, 2021 Share Postat Decembrie 27, 2021 (editat) La 24.12.2021 la 12:47, cuki a spus: Mie imi vine extrem de greu sa cred ca blenderu tau nu consuma cu 1.5-2l in plus in oras iarna pe -10 grade...sau vara pe +40 cand folosesti AC (daca ai asa ceva) Folosesc clima aproape in permanenta si vara si iarna, pleaca automat pe AC. Cateodata imi aduc aminte si decuplez manual AC-ul dar nu am observat o diferenta notabila si nici nu o sa stau sa fac teste cata vreme merg aproape permanent cu clima pornita. Astazi am scos consum 7.7 in loc de 8.5, o minti calculatorul sau e din cauza ca e trafic lejer? La 24.12.2021 la 12:47, cuki a spus: Este fizica de clasa a 5-a, vascozitate mare a uleiului, temperatura mica in camera de ardere...prin urmare randament scazut. Acuma ca tie ti-o placut mai mult coada vacii decat cartea, cunoastem....dar credeam ca macar calculatoru de bord sti sa-l citesti... Tu esti ca Silverache, dati pe afara de teorie dar practica va omoara pe voi. Diferenta de 25% pe care o ai tu la consum este data ori de o defectiune (termostat, senzori temperatura, debitmetru) ori de aglomeratia urbana care poate fi mai mare in perioada de toamna/iarna. O diferenta rezonabila de consum intre vara si iarna este de maxim 10% si asta o intalneai la masinile pe carburator in anumite conditii. La dieselul tau aproape ca nu ar trebui sa fie diferenta, in general motoarele diesel au variatii foarte mici de consum la temperaturi diferite, insesizabile. Acum 15 ore, GoodKat a spus: Ce face??? Lasa-l in plata Domnului, e prostovan si nu stie ce scrie. La 24.12.2021 la 13:01, ENEOS a spus: Dacă pagoda ta consumă cu 25% sau cât ai zis mai mult iarna io zâc să-i schimbi termostatul(ele)! Mai bine ar schimba piesa dintre scaun si volan, aceea e defecta. On topic: https://electrek.co/2021/12/23/tesla-owner-blows-up-model-s-dynamite-battery-replacement/ A Tesla Model S owner in Finland decided to blow up his electric car with dynamite after it needed a battery replacement, which Tesla said was going to cost $22,000. There’s not a lot of information about how much an electric car, or especially Tesla vehicle, battery replacement costs. It’s a hard question to answer since the vast majority of Tesla battery replacements have been done under warranty. Early on, Tesla offered eight-year unlimited mileage powertrain warranties for Model S and Model X. With Model S production starting in 2012 and higher volumes not coming until 2014, only recently have those vehicles started to come off their powertrain warranty. We have seen quotes from Tesla for battery pack replacements between $20,000 and $30,000. That’s a lot of money, but the good news is that Tesla’s battery packs have been known to last a long time. Editat Decembrie 27, 2021 de Nguyen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Decembrie 27, 2021 Share Postat Decembrie 27, 2021 Vorbim noi, vorbim, dar adevarul e ca banii dau tendinta in auto. Asa s-a intamplat si cu GPL-ul, erau o multime de soferi anti-GPL, care iti explicau ei cu argumente stiintifice cum ca strici motorul, ca explodeaza butelia, etc. Si acum e plin de GPL_uri (am avut si eu pe 3 masini). Asa si cu electrica. Daca eu iau o tartacuta de Spring, noua, o incarc la poarta (pentru ca stau la casa), o frichinesc prin oras, imi fac un calcul: in 5 ani fac cam 100.000 km, iar eu dau 45.000 lei pe tartacuta si 10.000 lei pe curent (normal, fac calculul ca tiganul, doar curent de la poarta mea) Un calcul identic cu un Logan 1,5 diesel ma duce la 50.000 lei Loganul si, sa zicem, 7% consum in Bucuresti (consum bun, nu spun). Adica inca 42.000 motorina. Deci, pe banii mei si la posibilitatile mele (casa, loc de incarcare), eu unul prefer sa dau in 5 ani 55.000 lei pe electrica in loc de 92.000 lei pe masina adevarata, logal diesel. Calculul e valabil si pt cei ce-si iau Tesla vs cei ce-si iau Mercedes, Skoda, BMW la prima mana. Doar pentru cumparatorii de TDI second nu se aplica, la aia nu ai cum sa le explici de ce trebuie sa dea dublu pe o masina noua care nici nu prinde suta in acelasi timp cu fumigena lor. Despre cei ce stau la bloc, da e un pic delicat. Inca. Dar eu cred ca se va rezolva si pentru ei in cativa ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Decembrie 27, 2021 Share Postat Decembrie 27, 2021 Acum 2 minute, mircea.cazachevici a spus: Deci, pe banii mei si la posibilitatile mele (casa, loc de incarcare), eu unul prefer sa dau in 5 ani 55.000 lei pe electrica in loc de 92.000 lei pe masina adevarata, logal diesel. Am scris cu ceva pagini in urma acelasi lucru, EV merita doar daca vrei sa iesi mai ieftin pe cheltuiala de combustibil (curent). In rest nu are nici un avantaj si nu e nici eco. Acum 5 minute, mircea.cazachevici a spus: iar eu dau 45.000 lei pe tartacuta Dai 45000 daca e subventionata, altfel e mai avantajos Loganul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy32 Postat Decembrie 27, 2021 Share Postat Decembrie 27, 2021 Acum 4 ore, mircea.cazachevici a spus: Vorbim noi, vorbim, dar adevarul e ca banii dau tendinta in auto. Asa s-a intamplat si cu GPL-ul, erau o multime de soferi anti-GPL, care iti explicau ei cu argumente stiintifice cum ca strici motorul, ca explodeaza butelia, etc. Si acum e plin de GPL_uri (am avut si eu pe 3 masini). Asa si cu electrica. Daca eu iau o tartacuta de Spring, noua, o incarc la poarta (pentru ca stau la casa), o frichinesc prin oras, imi fac un calcul: in 5 ani fac cam 100.000 km, iar eu dau 45.000 lei pe tartacuta si 10.000 lei pe curent (normal, fac calculul ca tiganul, doar curent de la poarta mea) Un calcul identic cu un Logan 1,5 diesel ma duce la 50.000 lei Loganul si, sa zicem, 7% consum in Bucuresti (consum bun, nu spun). Adica inca 42.000 motorina. Deci, pe banii mei si la posibilitatile mele (casa, loc de incarcare), eu unul prefer sa dau in 5 ani 55.000 lei pe electrica in loc de 92.000 lei pe masina adevarata, logal diesel. Calculul e valabil si pt cei ce-si iau Tesla vs cei ce-si iau Mercedes, Skoda, BMW la prima mana. Doar pentru cumparatorii de TDI second nu se aplica, la aia nu ai cum sa le explici de ce trebuie sa dea dublu pe o masina noua care nici nu prinde suta in acelasi timp cu fumigena lor. Despre cei ce stau la bloc, da e un pic delicat. Inca. Dar eu cred ca se va rezolva si pentru ei in cativa ani. Din calculul tau lipseste pretul de revanzare,dupa 5 ani. Asta ca sa fim corecti,zic. Pe Spring nu o sa iei nimic sau mai nimic.Bateria ajunsa la 100000 de kilometri va fi maxim la 70%. Deci cam finis.Asta in cel mai fericit caz sa nu apara probleme pe partea electrica si mai ales electronica. Bateria va costa 4-5000 ca popa.Deci ragalia va fi nevandabila sau la pret de nimic. In schimb Loganul dupa 5 ani si 100000 de kilometrii se va invartii in jurul a 6000 de euroi la revanzare. https://www.olx.ro/auto-masini-moto-ambarcatiuni/autoturisme/dacia/logan/?search[filter_float_year%3Afrom]=2016&search[filter_float_year%3Ato]=2016&search[filter_enum_petrol][0]=diesel&search[filter_float_rulaj_pana%3Ato]=100000 Parca nu mai e aceeasi jmecherie sa bagi bani in electrica. Nu mai zic ca Loganul poti sa-l ti lejer 10 ani si in jurul a 200000 de kilometrii.I-l vinzi si toyt iei 1000-2000 pe el. In 10 ani de Spring nu va mai ramane nimic.Va fi de mult casata . Sa-ti mai zic ca Loganul va ajunge unde vrei si cand vrei si la ce ora vrei.Un plin si pac ai zburat sute de kilometrii ,pe autostrada cu 120-130 lejer. Unde ciorile pot zbura ,cainii nu vor ajunge niciodata- scria pe un banner de galerie. Electricele se pot compara doar cu electricele.Nu cu benzinare,nu cu diesel nu cu gpl. Sunt segmente diferite,asa cum sunt turismele,mari ,mici, medii,SUV-uri si alte subcategorii,care se compara doar intre ele. Mere cu mere.Pere cu pere. In bagabonteala lor,conducatorii politici si producatorii au venit cu vrajeala asta de a compara cateva aspecte care le dadeau bine.Omitand sa arate si minusurile si mai ales costurile ascunse publicului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Decembrie 27, 2021 Share Postat Decembrie 27, 2021 Acum 36 minute, adiy32 a spus: Pe Spring nu o sa iei nimic sau mai nimic.Bateria ajunsa la 100000 de kilometri va fi maxim la 70%. Deci cam finis.Asta in cel mai fericit caz sa nu apara probleme pe partea electrica si mai ales electronica. Bateria va costa 4-5000 ca popa.Deci ragalia va fi nevandabila sau la pret de nimic. daca gasesti vreo electrica de 5-6 ani gratis sau aproape gratis da si tu un pont, as avea niste idei oricum, mai rau ca prima serie de logan nu are cum sa rugineasca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy32 Postat Decembrie 27, 2021 Share Postat Decembrie 27, 2021 Acum 3 ore, prafrau a spus: daca gasesti vreo electrica de 5-6 ani gratis sau aproape gratis da si tu un pont, as avea niste idei oricum, mai rau ca prima serie de logan nu are cum sa rugineasca Nu prea gasesti,dintr-un singur motiv.Nu prea erau electrice 100% acum cinci ani.Majoritatea erau hibride. Hibride care desi au bateriile moarte,inca merg pe cele termice. Producatorii au luat viteza in ultimii ani.De cand statele au inceput sa dea subventii generoase. Intra pe mobile.de si o sa vezi ce preturi se cer pe un Zoe second,masina de 33000 de euro sau pe un Mitsubishi MIV ,masina ce sarea de 50000 spre 60000.Vezi in ce stare sunt bateriile si nu la kilometrii inspaimantatori . Iar Springul este un low cost pe langa un Zoe sau Miv. Las scris aici,noi sa fim sanatosi, un Spring ajuns prin noroc la cinci ani si o suta de mii de kilometrii va costa maxim 1000 de euro.Daca se va gasi cineva interesat sa-l ia de piese. Apropo,daca te uiti pe mobile ,urmareste anunturile ceva timp ,sa vezi daca se si dau la banii ceruti. Pentru ca una e sa ceri si alta este sa primesti. Mai ales cand nu mai sunt fraieri sa plateasca subventia......ca la alea noi. Problema nu e rugina in cinci ani,ci bateriile si electrica ,electronica.Alea te seaca de bani daca cumperi asa ceva second.O baterie ajunsa la 70% ,adica inca in garantie, te pisi pe ea,ai autonomie de kakat,costurile de incarcare cresc.Stai cu ochii ,numai in bord si dupa prize sa incarci oriunde se poate. Orice problema electrica,electronica te arunca in bratele reprezentantelor.Si banuiesc ca stii ce scoruri au reprezentantele in general.Iar pe electrice o sa fie si mai rau. Nu prea stii cat de perverse sunt electricele,indifent ca sunt pe patru,trei,doua sau o roata!? Cand sunt bateriile noi,toate par misto.Apoi aflii ca autonomia este influentata de foarte multi factori. C a trebuie sa mergi ca melcul daca nu vrei sa ai tot felul de surprize neplacute. Iar cand incepe sa scada bateria si sa se prajeasca cate ceva electrice sau electronice,atunci sa vezi dans. Pentru ca te vad interesat sa iei un Spring ieftin,asteapta doi ani si o sa incepi sa le gasesti la pret de Matiz sau de Logan prima generatie. Nu o sa trebuiasca sa astepti cinci ani. Sau cumperi una dasta https://www.olx.ro/d/oferta/renault-zoe-fara-baterie-IDfBM25.html#b48522cebe si te duci si inchiriezi o baterie,era vreo 80 euro/luna plus cateva conditii contractuale.Sau o baterie noua la peste 9000 de euro pentru ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Decembrie 27, 2021 Share Postat Decembrie 27, 2021 (editat) La 26.12.2021 la 17:22, PzKpfW a spus: Motorul diesel este într-adevăr cel mai eficient. Dar să spui că este mai puțin poluant decât bezina este o exagerare. Produce mai puțin CO2, dar emite alte chestii mult mai nasoale - oxizi de azot și sulf printre altele. Tehnologia diesel-hibrid a existat, a fost comercializată și a fost abandonată, devenind o notă de subsol. Motive principale: Eficiență doar marginal mai bună față de un diesel normal, obținută cu multă tehnologie și cost Curbe de cuplu non-complementare; un hibrid cu ICE pe benzină are cuplu și putere de jos de la motorul electric și ajutor de la motorul termic sus în ture; un diesel hibrid ar avea performanță doar în ture joase Poate cel mai important: nu s-a vândut; PSA și Mercedes au avut mai multe modele diesel hibrid pe care le-au abandonat pentru că stăteau în showroom-uri Da, pentru ca au incercat sa faca un Diesel asistat electric, nu electric asistat Diesel. Cand pui un tren de rulare gandit sa functioneze predominant electric, fara cuplaj mecanic permanent, cu motorul Diesel doar pe post de generator (asta NU a facut nimeni pana acum) poti obtine teoretic o eficienta impecabila in materie de distanta parcursa vs emisii. Pentru ca un Diesel la regim are emisii relativ mici. Problemele apar cand trebuie sa ii variezi regimul, daca nu ma insel amarnic. Dar daca ai 100kW electrici, Diesel-u nu trebuie sa fie nici mare, nici de megaputere/megacuplu. Trebuie doar sa fie foarte eficient. ...si daca reusesti sa faci pe dracu in patru sa iti arda benzina, iar ai un win. Si - dupa mine - cam singurul bridge disponibil intre vremea de azi si viitorul electric, daca el exista. Dar nu, nu e zero emisii, niciodata nu va ajunge acolo. Pentru zero emisii tare mi-e ca ne mai trebuie doua generatii de pile electrice cat mai originale din punct de vedere fizic/chimic. Actualele "baterii" sunt de rasu curcilor si au o amprenta de carbon mai mare decat un Passat 1.9 TDi. Editat Decembrie 27, 2021 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Decembrie 27, 2021 Share Postat Decembrie 27, 2021 41 minutes ago, switch said: Da, pentru ca au incercat sa faca un Diesel asistat electric, nu electric asistat Diesel. Cand pui un tren de rulare gandit sa functioneze predominant electric, fara cuplaj mecanic permanent, cu motorul Diesel doar pe post de generator (asta NU a facut nimeni pana acum) poti obtine teoretic o eficienta impecabila in materie de distanta parcursa vs emisii. Pentru ca un Diesel la regim are emisii relativ mici. Problemele apar cand trebuie sa ii variezi regimul, daca nu ma insel amarnic. Dar daca ai 100kW electrici, Diesel-u nu trebuie sa fie nici mare, nici de megaputere/megacuplu. Trebuie doar sa fie foarte eficient. Așa ceva există în mediul industrial și se folosește pe anumite locomotive și vapoare. În utilizarea auto, se numește EREV (extended-range electric vehicle). Motivele pentru care nu se folosește diesel-ul în astfel de aplicații sunt multiple - unele explicate în acest studiu. Pe scurt: nivelul de poluare, complexitatea și greutatea le penalizează. În plus, regimul în care trebuie să funcționeze un range extender nu se prea pretează diesel-ului (opriri/porniri frecvente, vibrații/zgomot, disponibilitate în condiții de frig, etc.). 50 minutes ago, switch said: viitorul electric, daca el exista. Este absolut evident că este viitorul, nu cred că acest aspect se mai poate pune la îndoială. Modul de producere al energiei electrice sau/și modalitățile ei de stocare sunt singurele elemente discutabile. 54 minutes ago, switch said: Pentru zero emisii tare mi-e ca ne mai trebuie doua generatii de pile electrice cat mai originale din punct de vedere fizic/chimic. Actualele "baterii" sunt de rasu curcilor si au o amprenta de carbon mai mare decat un Passat 1.9 TDi. Cel mai probabil. Dar este mult spațiu de manevră, multe posibilități de dezvoltare. ICE-ul și-a atins limitele din acest punct de vedere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Decembrie 30, 2021 Share Postat Decembrie 30, 2021 https://www.stiridecluj.ro/social/mafie-coruptie-m-am-saturat-de-acest-oras-un-italian-stabilit-la-cluj-e-furios-ca-nu-isi-poate-incarca-autoturismul-electric-tesla-video Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy32 Postat Decembrie 30, 2021 Share Postat Decembrie 30, 2021 Am o cunostitnta,patron de restaurant in Ploiesti,care tocmai i-a luat beizadelei o Tesla.Leasing ca e pe firma. Dar a uitat sa-i ia statie de incarcare.Alearga ala mic disperat sa incarce mocca.Cica prin centru,sfatul popular ar fi o statie dasta de amarasteni.Probabil la aia inca baga curent in ele.Nu ca sarakiile alea de la Cluj. Isi ia omul Tesla sa-i bage in boala pe hipsteri/dusmani,sa se ude pitzipoancele si nu gaseste curent mocca. Urat.foarte urat. Si cand te gandesti ca asta este viitorul.Dupa cum zic unii pe aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Decembrie 30, 2021 Share Postat Decembrie 30, 2021 Acum 29 minute, goe 75 a spus: https://www.stiridecluj.ro/social/mafie-coruptie-m-am-saturat-de-acest-oras-un-italian-stabilit-la-cluj-e-furios-ca-nu-isi-poate-incarca-autoturismul-electric-tesla-video Astia cu electricele sunt toti niste zgarie-branza, suparat broscarul ca nu poate incarca gratis... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Decembrie 30, 2021 Share Postat Decembrie 30, 2021 (editat) La 28.12.2021 la 0:39, PzKpfW a spus: ICE-ul și-a atins limitele din acest punct de vedere. Cred ca asta e singura afirmatie cu care nu sunt deloc de acord din ceea ce zici tu. Mai exista multe variatiuni, hibridizari etc. Cel putin in domeniul masinilor mici. Bine ca avem de acum full electric, sa ii vedem limitarile si problemele. E nevoie sa incepi de undeva, altfel niciodata nu o sa ajungi sa faci performanta. Iar la noi la Romanica, mai e mult pana departe. Ia un cartier comunist. Sau ia un complex rezidential post-comunist. Unde sunt locurile de parcare? Unde poti pune statia de incarcare pentru "publicul general"? In UK, NL, DK, IE ... e mult mai simplu ca lumea are curti. La noi ai masina la juma de strada de blocul tau, ca acolo ai loc de parcare (in cazul fericit in care ai loc de parcare). Am vazut si cazuri in care nenea de la parter si-a tras din balcon cablu de incarcare pentru masina, insa pentru cine sa de la 2 in sus si nu scuipa fix pe masina, devine interesant. Deci o sa fie complicat cu incarcarea la domiciliu. Editat Decembrie 30, 2021 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Decembrie 30, 2021 Share Postat Decembrie 30, 2021 1 hour ago, switch said: Cred ca asta e singura afirmatie cu care nu sunt deloc de acord din ceea ce zici tu. Mai exista multe variatiuni, hibridizari etc. Cel putin in domeniul masinilor mici. Bine ca avem de acum full electric, sa ii vedem limitarile si problemele. E nevoie sa incepi de undeva, altfel niciodata nu o sa ajungi sa faci performanta. După mai bine de un secol de dezvoltare, s-a scos cam tot ce se poate din ICE. Motoarele termice actuale sunt gâtuite de normele de poluare, de catalizatoare și hărți specifice necesare pentru a respecta normele în vigoare. Poluarea produsă de electrice se va rezolva în timp. Poluarea produsă de ICE este inerentă modului lor de funcționare și va rămâne indiferent de eficientizări și modificări. Hibridizarea n-o iau în considerare, fiind un element ajutător extern. Este doar o etapă intermediară care va dispărea pe măsură ce electricele se vor dezvolta. 1 hour ago, switch said: Iar la noi la Romanica, mai e mult pana departe. (...) Total de acord. Asta nu invalidează însă faptul că (cf. titlului) "viitorul auto este electric". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Decembrie 30, 2021 Share Postat Decembrie 30, 2021 Acum 2 minute, PzKpfW a spus: Poluarea produsă de electrice se va rezolva în timp. Cum oare se va rezolva cu procesul de producție al bateriilor? Și o să vină nu peste mult timp și problema celor scoase din uz! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Decembrie 31, 2021 Share Postat Decembrie 31, 2021 Acum 1 oră, Clit Eastwood Jr. a spus: Daca ai fi știut răspunsul la întrebarea asta, probabil nu erai unde ești acum. Valabil mai pentru toți, bănuiesc. Daca s-ar fi stiuti raspunsul la intrebarea asta eram de 10 ani trecuti pe electrice tehnologia o au pentru gneratia urmatoare de baterii (inclusiv astea pe grafen) doar ca nu s-a ajuns la posibilitatea de produtie in masa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Decembrie 31, 2021 Share Postat Decembrie 31, 2021 Fara dar si poate ca societatea umana in general va fi una "electrica". In opinia mea problemele principale sunt: - gasirea unei solutii de producere sustenabila a energiei electrice care sa nu faca praf mediul inconjurator - gasirea unei solutii eficiente de stocare a energiei electrice, solutie care sa fie cu impact minim asupra mediului inconjurator atat la fabricatie cat mai ales la reciclare. Asa cum arata acuma solutiile tehnice eu cred ca in ceea ce priveste automobilele solutia cea mai eficienta este cea a masinii cu hidrogen (nu solutia cu butelie, ci varianta cu solutia de borax hidrogenat). E drept ca nu stiu ce impact are productia de borax hidrogenat asupra mediului. Probabil ca de o astfel de solutie s-ar bucura parcurile si spatiile verzi din orase avand in vedere cati vapori apa vor produce toate masinile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Decembrie 31, 2021 Autor Share Postat Decembrie 31, 2021 Pana la urma vor ajunge sa foloseasca cristalele din adancurile muntilor Bucegi, unde-s zonele alea energetice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Decembrie 31, 2021 Share Postat Decembrie 31, 2021 18 hours ago, ENEOS said: Cum oare se va rezolva cu procesul de producție al bateriilor? Pe termen scurt și mediu, electroliți solid-state din bio-polimeri. 5 hours ago, Silver Arrow said: gasirea unei solutii de producere sustenabila a energiei electrice care sa nu faca praf mediul inconjurator Eficientizarea metodelor deja existente (eoliene, celule fotovoltaice, etc.) în viitorul apropiat. În orizontul temporal 50-100 ani vor fi centrale pe fuziune nucleară care vor rezolva problemele producerii energiei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 3, 2022 Share Postat Ianuarie 3, 2022 (editat) Doar un concept care prefigurează direcția în care merg electricele: eficiența. Aduce puțin a VW XL1 ca ideologie. Editat Ianuarie 3, 2022 de PzKpfW Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Ianuarie 3, 2022 Admin Share Postat Ianuarie 3, 2022 Ce coteț sinistru! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Ianuarie 3, 2022 Share Postat Ianuarie 3, 2022 (editat) Acum 1 oră, PzKpfW a spus: Doar un concept care prefigurează direcția în care merg electricele: eficiența. Aduce puțin a VW XL1 ca ideologie. Sa fim seriosi, e doar o supa reincalzita: Noi astia care mai avem o bruma de cultura auto/moto recunoastem mizeriile astea de la o posta, au redesenat un pic si au mai adaugat o roata. Editat Ianuarie 3, 2022 de Nguyen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat Ianuarie 3, 2022 Share Postat Ianuarie 3, 2022 Din prisma materialelor (metalelor) pentru baterii si a poluarii electromagnetice. Pentru cine are rabdare si dorinta de analiza acest subiect https://www.elefant.ro/pericolele-nebanuite-ale-campurilor-electromagnetice-5g-wifi-si-telefoane-mobile_c241d5e9-71a0-4d76-977a-c9682c89864d?2pau=d79aaed64&2pdlst=Cj0KCQiA2sqOBhCGARIsAPuPK0ge1fTinmXJEoPIuWyMLbVwk92zBCxE8uDM5M0FD1gDxcUbBR3c6sMaAsOQEALw_wcB&2ptt=quicklink&2ptu=38db056eb&gclid=Cj0KCQiA2sqOBhCGARIsAPuPK0ge1fTinmXJEoPIuWyMLbVwk92zBCxE8uDM5M0FD1gDxcUbBR3c6sMaAsOQEALw_wcB . Daca ai o baza cat de cat tehnica intelegi ceva. In 10 ani in 2032 se va sparge bula reciclarii bateriilor. O sa "vina" curentul de hipstereala in care se va multumi lumea sa foloseasca bateriile automobilelor electrice pt cabane remote. Cand o sa poti merge 1000km in februarie la munte, prin tara in conditii de iarna, adica in temperaturi -10 - 0 grade Celsius, cu heating on, cu muzica, cu ecranele din tetiere pt pasageri/copii....+....daca s-ar putea incarca, hai nu in 2 minute precum 60l de motorina, dar treaca in maxim 10minute.....bai atunci ..... poate POATE daca vrei sa iti pierzi timpul si sa risti banii, cumperi o masina electrica. Bonus sa stai cu sezutul cu organele tale pe baterie, go for it. Poluare electromagnetica. Eu cred ca se va ajunge in 2032-2040 la o intoarcere catre origini. Folosirea carburantilor vegetali atat pentru motoarele cu aprindere prin scanteie cat si pentru motoarele cu aprindere prin compresie, ultimele mentionate fiind gandite din start pt a functiina cu ulei vegetal. Folosind carburanti vegetali poluarea fiind redusa drastic. Stiu o sa zica multi ca nu avem teren pt agricultura necesara, asta este o problema MULT mai mica ce poate fi rezolvata, vs reciclarea bateriilor si vanatoarea de metale rare. Am mers cu Zoe modele 2017 si 2019 (ala cu 54kwh si 130cai) Niste mizerii, automobilul electric contemporan este un produs ce restrange libertatea de circulatie, asta daca ai lua in serios ideea de a utiliza zilnic si de a te baza real pe acest vehicul. Cat timp TU trebuie sa te adaptezi la masina si NU invers....eu zic pas. Pe vremea cand eram la Romb faceam Militari-Mioveni si nu ma tinea bateria incat sa am incredere. Faceam 128km cu 86% mergand 100% legal, era limitata la 130km/h. Acest rezultat fiind realizat atat cu masini noi (50-500km) cat si cu masini ce aveau +10.000km Zoe fiind etalat cu 300km winter time si 400km summer time. O alta patanie a unei rude, om serios la 55de ani cu 640d a lasat masina la Bavaria pt o reparatie de amploare, bucsi, suspensii, frane, fiind client fidel Bavaria a primit un I3. Pe vremea cand era acea prezenta "agresiva" de I3-uri in oras 2019. Omul fiind un utilizator de masina, nu neaparat pasionat, jurist ca meserie, a luat I3-ul si l-a tratat precum o masina normala. Primul sau contact cu o masina electrica. In conditiile in care "inteligentul" de la Bavaria l-a asigurat ca poate ajunge la Sibiu daca masina este incarcata full. Pleaca cu minunea I3 din service direct la drum catre SB unde avea un eveniment de condus/prezentat. Omul si-a facut mersul normal ca si cu 640d, jurist, nu inginer mecanic, nu pasionat nu nimic. Evident nu a apucat sa ajunga in zona micilor de pe Dealul Negru ca a ramas fara baterie dupa prima portiune de circulat pe dealul negru. S-a lasat cu scandal MARE la Bavaria in 2019 cand s-a intamplat asta, era sa piarda evenimentul, a inatarziat, a luat taxiul pana la SB, a platit platforma sa duca "caruciorul asta" direct la B la Bavaria "sa se spele cu el pe cap". Imi mentin parerea ca masina electrica este o hipstereala trecatoare precum moda piercing-urilor sau cea a pletelor. iti iei masina electrica pt ca vrei tu sa fii cu mot, te crezi tu mai special, insa NU pt ca te bazezi pe ea. "Hai sa te vad" B-Tranalpina Ski Resort (Voineasa) cu Model S respectand limitele de viteza pe sectoarele de drum, nu poluand traficul cu 90km/h. Este mult mult prea riscabt si stresant sa incerci asa ceva. Sa mai luam in calcul si cata poluare se produce in tot procesul de creeare al unei baterii? Ca tot suntem ECO. Cand armata sau modelele ce participa la Dakar vor functiona exclusiv pe o baterie (nu pe baterii interschimbabile) atunci vehiculele electrice pot reprezenta o alternativa serioasa si matura. In prezent nu sunt decat niste "manele" o moda care pe unii ii prinde, sau o moda pe care si-o permit.........departe de a fi o alternativa trainica/serioasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 3, 2022 Share Postat Ianuarie 3, 2022 20 minutes ago, l.u.v said: Ce coteț sinistru! Ca automobil, probabil. Ca tehnologie a fost top când a apărut. Și și-a atins scopul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Ianuarie 3, 2022 Share Postat Ianuarie 3, 2022 (editat) 1 oră în urmă, Nguyen a spus: Noi astia care mai avem o bruma de cultura auto/moto esti iremediabil. Nu era mai bine daca o puneai pe asta? Macar asa din patriotism. 1923... Inovatii cate vrei in masina. Forma aerodinamica, prima masina cu rotile in caroserie, semnalizatoare ... Si nu are diferential (desi are 4 roti) Daca vrei poti sa o vezi la Muzeul Tehnic Dimitrie Leonida. Ai fost vreodata pe acolo? @Bigfoot un prieten a dat acuma 2 luni o tura de vreo 4000 km prin Europa. Cu o Tesla. Din momentul in care a iesit din Ro treaba a mers bine si fara griji. La plecare Buc-Sibiu dintr-un foc, apoi inca o incarcare la TM si dupa aceea fara probleme. Asa cum ai povestit a mers conform propunerilor date de masina - traseu, viteza. La intoarcere a venit prin Serbia si apoi prin Craiova-Bals-Pitesti, ceea ce nu a fost usor , nu pentru ca nu exista statii de incarcare (oricum sint doar cateva) ci pentru ca a venit seara tarziu iar concetatenii isi lasa masinile la incarcat toata noaptea, blocand statiile desi masinile sunt incarcate. In rest ai dreptate, si eu cred ca este o apucatura de moment treaba cu masina electrica. Cel putin cea din forma actuala. Cat despre armata, cred ca pentru situatiile reale de razboi, au in continuare masini clasice, fara electronica. Sunt imune la pulsul electromagnetic (EMP). Ma rog , poate or fi descoperit ceva sisteme de protectie si nu stim de ele. Editat Ianuarie 3, 2022 de Silver Arrow Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 3, 2022 Share Postat Ianuarie 3, 2022 Acum 34 minute, Silver Arrow a spus: Cat despre armata, cred ca pentru situatiile reale de razboi, au in continuare masini clasice, fara electronica. Sunt imune la pulsul electromagnetic (EMP). Ma rog , poate or fi descoperit ceva sisteme de protectie si nu stim de ele. Nope, tot cu electronică, doar că unele o au ecranată (în general cele care duc echipamente radio). Altfel f multe au ecu-uri Bosch ca orice diesel, doar cu posibilitatea de a exclude sistemul de tratare cu Ad Blue. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.