Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

Și litrul de motorină era la jumătate de preț față de litrul de benzină acum ceva ani. Iar acum e un pic mai scumpă motorina ca benzina, pentru că e cerere mare, deși e mai ieftin de obținut diesel decât benzina. Se aliniază prețurile la toate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 5 minute, l.u.v a spus:

Eu la 100 și un pic de kg, dacă mă împiedic și cad pe ea e daună totală. 

Bine, nici 19.500 de iepuroi nu-s bani, nu merită ca moft? 

În 18 ani se amortizează. 

Cat e o masina noua? un swift automat este 14000 euro.

 

comparam masini noi cu masini nou, nu includem SHul 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa-i stric petrecerea lui Edd.

In Spania cu ceva ani in urma era la moda sa instalezi panouri solare.

Eco on sus,eco in jos.Subventii peste subventii.Trai pe vatrai.

Dupa cativa anisori se trezeste statul si zice,taxe pe solare.

Si incepe sa-i arda pe spanioloi.

Acum ai verifica cu drona,sa nu faca magarii si sa aiba mai multe decat cele stiute sau declarate.

La norvegieni cu ceva ani in urma,vine statul si zice:benzinarele sunt kaka.Dieselurile sunt bun bun.

Resuceri de taxe,parcari gratuite.Trai pe vatrai si la astia.

Dupa cativa ani,taxe peste taxe si pe diesel.

Dar tot statul vine cu ideea salvatoare.Hibride.

Se repeta povestea ca la diesel.Lapte si miere la inceput ,venin dupa aia.

Acum o ard cu aceeasi tactica ,cu electricele.

Iar la cat sunt aia de prosti or sa o haleasca si pe asta.

Unora le place sa fie prostiti.La infinit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 07.12.2021 at 23:31, Edd said:

Cauta "legea conservarii energiei". Totul este pe 0 constant!

 

 

Perfect de acord cu tine pana la un punct, cand acelui "ceva" i se acorda o valoare mai mare sau mai mica in alta scala ceva nu este in echilibru. Dar de dragul "hipsterelii" hai sa fie ca tine, daca esti de acord cu faptul ca si tu esti o resursa care se va epuiza candva si te vei transforma in altceva, conform legii mai sus mentionate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, adiy32 a spus:

Hai sa-i stric petrecerea lui Edd.

In Spania cu ceva ani in urma era la moda sa instalezi panouri solare.

Eco on sus,eco in jos.Subventii peste subventii.Trai pe vatrai.

Dupa cativa anisori se trezeste statul si zice,taxe pe solare.

Si incepe sa-i arda pe spanioloi.

Acum ai verifica cu drona,sa nu faca magarii si sa aiba mai multe decat cele stiute sau declarate.

La norvegieni cu ceva ani in urma,vine statul si zice:benzinarele sunt kaka.Dieselurile sunt bun bun.

Resuceri de taxe,parcari gratuite.Trai pe vatrai si la astia.

Dupa cativa ani,taxe peste taxe si pe diesel.

Dar tot statul vine cu ideea salvatoare.Hibride.

Se repeta povestea ca la diesel.Lapte si miere la inceput ,venin dupa aia.

Acum o ard cu aceeasi tactica ,cu electricele.

Iar la cat sunt aia de prosti or sa o haleasca si pe asta.

Unora le place sa fie prostiti.La infinit.

 

si in conditiile astea tu ce conduci? mergi pe bicicleta ca aia nu e impozitata/taxata?

 

pana la urma fiecare isi vede interesul.

daca mie imi plateste statul 50% din masina de ce plm sa dau cu piciorul la oferta asta? Ca la banii astia nu cred ca poti lua decat loganul de baza, dar ala cere benzina, schimburi de ulei etc..

 

si daca am panouri solare pe care mi le-a subventionat UE cu 50-80% oare nu e bine si se pupa la fix cu masina mea electrica?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba, citind pe aici, ultimele 2 pagini, imi dau seama cat de prost am fost ca am dat azi avansul pt un Spring. 🤣

Dar na, fiecare cu calculele lui. Daca eu fac 50-80 km zilnic in Bucuresti, statul imi da la Spring jumatate din valoare in voucher, iar panourile solare de 3,4Kw sunt pe vine, sponsorizate si alea tot de UE, de ce nu? Total de acord cu Cavaleru.

 

Stau si calculez: Spring, cu toate voucherele, 9100 euro. Plus panouri solare prin programul Casa Verde, 400 euro. Am din prima si masina, si incarcare.

Versus

Logan chel, sa zicem 10.000? 12.000? Ca nu stiu preturile. Si apoi decartam la benzinarie.

 

Eu am ales, strict pentru oras. Pentru afara am alta, hibrid.

 

Si, apropos, vad ca posesorii de diesel nu prea sunt atrasi de electrice. Posesorii de benzinare s-ar duce spre un hibrid. Posesorii de hibride s-ar duce spre un full electric. O fi si asta o evolutie..

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, Kristian K a spus:

Cristi,topicul e despre viitorul AUTO electric,nu moto.

Gresesc?

Tu cand conduci in masina,esti ca pe motocicleta? :)

Nu ai ceva pretentii de la masina ce-o conduci?

 

 

sunt motociclist inainte de toate, si nu nu m-am gandit la siguranta care mi-o ofera Loganul cand l-am achizitionat.

 

masina am luat-o ca sa ma duca de la A la B cat mai economic si cu un minim de confort. 

 

daca nu ar fii masina as fi pe 2 roti, mai putina siguranta indiferent de cotetul cu care il compar.

 

ce vreau eu sa zic ca nu m-a interesat cate 3-5 stele ia masina in testele NCAP.

 

vezi ca daca faci o comparatie intre springul de 1 stea si MCVul meu de 3 stele, diferenta la siguranta adultilor este 49% vs 57% procentele sunt apropriate.

 

suzuki swift are tot 3 stele iar la siguranta ocupantilor are 83% 

 

asa ca stelele alea ncap sunt doar orientative influenta mare asupra lor au featurile de siguranta a pietonilor sau chestii de siguranta activa.

 

nu-mi iau masina cu intentia de a face distruction derby, iar daca ai ghinion poti sa il ai si intr-un tanc de masina..

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, Cavaleru a spus:

 

si in conditiile astea tu ce conduci? mergi pe bicicleta ca aia nu e impozitata/taxata?

 

pana la urma fiecare isi vede interesul.

daca mie imi plateste statul 50% din masina de ce plm sa dau cu piciorul la oferta asta? Ca la banii astia nu cred ca poti lua decat loganul de baza, dar ala cere benzina, schimburi de ulei etc..

 

si daca am panouri solare pe care mi le-a subventionat UE cu 50-80% oare nu e bine si se pupa la fix cu masina mea electrica?

 

Stiu prea bine ca a beneficiat de reduceri.Daca a intrat in programul casa verde sau cum ai zicea.De fapt cat a platit pe panouri sau bijuteria auto partea lui,ala era pretul lor real.

Subventia nu a fost pentru el ci pentru firmele producatoare sau interpuse.

Iar statul in marinimia lui nu da din banii lui ,ci ai sclavilor.

Daca se anunta ca de la anul se baga subventie 50% la auto moto ,stii ce o sa se intample.

Intr-un an se vor dubla preturile.

Iar daca e bagat in programul de subventie,tot il fwte statul.

In programul de subventie intrai doar cu  obligatia on grid.

Nu e totul asa roz .Vezi care sunt conditiile on grid.

Daca nu a intrat in program a platit pret nesimtit de mare pe panouri.Cel putin in ultimii doi-trei ani.

 

Sper ca nu e nimeni atat de credul,incat sa creada ca statul ,UE ,va renunta la uriasele accize din carburanti.

Si ca va lasa neaccizata la greu o lume plina de electrice.

Cum dealtfel nu se mai intampla in unele state cu minunatele panouri solare,eoliene .

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 32 minute, mircea.cazachevici a spus:

Ba, citind pe aici, ultimele 2 pagini, imi dau seama cat de prost am fost ca am dat azi avansul pt un Spring. 🤣

Dar na, fiecare cu calculele lui. Daca eu fac 50-80 km zilnic in Bucuresti, statul imi da la Spring jumatate din valoare in voucher, iar panourile solare de 3,4Kw sunt pe vine, sponsorizate si alea tot de UE, de ce nu? Total de acord cu Cavaleru.

 

Stau si calculez: Spring, cu toate voucherele, 9100 euro. Plus panouri solare prin programul Casa Verde, 400 euro. Am din prima si masina, si incarcare.

Versus

Logan chel, sa zicem 10.000? 12.000? Ca nu stiu preturile. Si apoi decartam la benzinarie.

 

Eu am ales, strict pentru oras. Pentru afara am alta, hibrid.

 

Si, apropos, vad ca posesorii de diesel nu prea sunt atrasi de electrice. Posesorii de benzinare s-ar duce spre un hibrid. Posesorii de hibride s-ar duce spre un full electric. O fi si asta o evolutie..

 

 

Da ai fost cum ai scris in primul rand.Sa cumperi ceva care nu are testul pietei nu te face destept.Valabil pentru orice produs cumparat in astfel de conditii.

Iar cu panourile las-o moarta . O halesc cei care habar nu au cu ce se mananca.Ce randament au si in ce conditii.Lesina habarnistii cand citesc 12 x 550 w.Si cred ca se fac 6,6 kw.h zilnic.Se fac o pwla,nici in cele mai ideeale conditii.

Nu mai zic cum si cat se incarca bateriile solare si ce randament au.

Umflativa muschii la aia care nu stiu cu ce se manca.

 

Cat despre bijuteria Spring.Mai stam de vorba intrun an ,doi.

Ne radem atunci.

 

Pentru cei care nu stiu despre asta vorbim https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_City_K-ZE

Multi inca cred ca este vorba de un Duster si ca e fabricat la Pitesti.

Editat de adiy32
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, adiy32 a spus:

Da ai fost cum ai scris in primul rand.Sa cumperi ceva care nu are testul pietei nu te face destept.

 

Nenea, nu te cunosc dar cam incepi sa jignesti. Discutam si noi civilizat sau umflam muschii?

Ai o exprimare ciudata, cine nu e de acord cu tine e prost. Vii cu afirmatii gen spaniolii sunt impozitati pe panouri solare, norvegienii  au mai fost impulsionati sa cumpere diesel-uri, chestii de care nu am auzit in viata mea si pe care tind sa nu le cred.

 

Parerea mea: esti un raspandac din ala de facebook, ce stie sa ia o informatie, sa o trunchize, sa o dea mai departe fara sa o sustina in vreun fel, si sa injure pe ala ce nu e de acord cu el.

Bafta in bula ta de aplaudaci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 7 ore, Edd a spus:

Este putin amuzant ca vorbim de sacrificarea sigurantei, in contextul in care cred ca majoritatea de aici suntem motociclisti :)

Pentru mine e puțin amuzant că nu sesizezi inadvertența, discuția este despre siguranță intr-o mașină în care îți pui familia. 

Acum 8 ore, Cavaleru a spus:

 

deci pe bune??? noi motociclistii discutam de siguranta in masini? nu crezi ca e un pic de ipocrizie aici?

Presupun că voi motocicliștii mergeți cu copilul personal de 6 luni (1 an, 3, nu contează) pe motocicleta, nu? 

Pentru că altfel nu au nicio legătură cu discuția afirmațiile de mai sus, în condițiile în care într-o mașină îmi pun toată familia si am pretenția să mă simt în confort și siguranță, iar pe motor merg singur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 8 ore, Cavaleru a spus:

masina am luat-o ca sa ma duca de la A la B cat mai economic si cu un minim de confort. 

Jos pălăria atâta timp cât recunoști și ești dispus să renunți la chestia asta! 

Ipocrizia e însă maximă când aud inepții despre cât de Eco suntem și vise despre vârfuri de tehnologie la care nu contează că pierzi 55 de miuțe de euro în X ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, l.u.v a spus:

Jos pălăria atâta timp cât recunoști și ești dispus să renunți la chestia asta! 

Ipocrizia e însă maximă când aud inepții despre cât de Eco suntem și vise despre vârfuri de tehnologie la care nu contează că pierzi 55 de miuțe de euro în X ani.

 

eu am facut un calcul mai devreme investitia in panouri se amortizeaza cu o masina electrica, mai ales profitand de mirificele vouchere pt masina si pt panouri devine investitia initiala foarte mica.

ca o sa apara taxe, ca o sa modifice legislatia, ca o sa mareasca impozitele fix la fel se poate intampla si la alea pe benzina/motorina

 

si atunci daca panourile te ajuta sa-ti reduci din cheltuieli, curent in casa, alimentare masina dc sunteti asa inversunati impotriva acestei tehnologii?

 

daca ma intrebi pe mine, daca as sta la casa fix la fel as face

 

panouri , acumulatori + masina electrica pentru naveta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, ionutpm a spus:

Nici eu nu prea credeam in economiile care se pot face cu o masina electrica dar cateva persoane cunoscute au venit cu niste exemple:

- "plinul" facut cu 20 de RON

- revizii la 150 RON in loc de 1000 RON

- mai putine defecte de reparat in timp (e.g. lipsa turbina si alte componente)

Cat despre poluare, daca stati in oras, va recomand un purificator de aer cu indicator. O sa fiti surprinsi cum isi schimba culoarea cand deschideti geamul. 

 

Ne place sau nu, electricitatea e viitorul. Din moment ce marii producatori au anuntat investitii de zeci de miliarde de euro in dezvoltarea acestora, se discuta despre dezvoltarea infrastructurii... degeaba vrem noi brum brum ca to bzzzz o sa avem. Sincer sa fie, nu ma deranjeaza deloc acest aspect de "sunet al motorului" (la auto ma refer) deoarece am diesel (EURO5 :D). 

 

Zi-mi si mie te rog cum anume faci economii?

Luam doua exemple similare:

 

1. Honda Civic 5D - 25886 euro (dupa ticket rabla aplicat - varianta Sport Plus Automata CVT

2. VW ID3 - 47966 euro (37966 dupa ticket rabla aplicat) - varianta oarecum similara cu Honda dar nu chiar toate dotarile).

 

Deci unde anume sunt economiile alea fabuloase in conditiile in care diferenta de pret intre ele este de 12000 de euro?

Am luat masini din clasa medie hatchback (nu Dacia Spring care e o jucarie, o etapa mai sus de trotineta electrica) nu premium.


Daca VW ID3 sau si Honda E ar fi avut un pret de sa zicem 27000 varianta full (17000 dupa ticket) ai zice ca fci economii si ca poti incepe sa te gandesti serios la alternativa asta.

 

Pana una alta momentan sunt niste jucarii foarte scumpe, mofturi si targetate catre asa zisii "early adopters".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, SenorPink a spus:

 mare parte din poluare vine de la basinile vacilor 🤭

Vaca de la ţară nu poluează, alea de la combinat care sut îndopate cu porumb poluează. Vaca a fost proiectată să funcţioneze cu iarbă, dacă îi dai alte prostii nu doar că strică stratul de ozon dar te şi otrăveşte cu laptele şi carnea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 28 minute, ionutpm a spus:

 

Comparatia dintre acele masini nu mi se pare tocmai reala, adica nu cred ca aceeasi masina ICE vs electrica vine cu o diferenta de pret de 22.000 EUR (ca dupa tichet sa ramana 12.000 EUR).

Iar peste x ani masina se va vinde. O masina cumparata cu 38K nu se va vinde la acelasi pret ca una cumparata cu 26K. Ca sa nu luam in considerare cererea si oferta pentru ICE peste acei ani.

 

Asadar nu pretul ar trebui sa fie o problema, cat lipsa infrastrutcturii, autonomiile relativ scazute si timpul mare de incarcare. 

Dar pentru cei care merg in oras mi se par geniale. 

Cum adica nu ti se pare reala? Sunt masini din aceeasi clasa, una pe benzina si cealalta electrica cu dotari similare si cu pretul de pe configurator? Ce e asa de necrezut? Ce e asa ireal?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 41 minute, einstein1984 a spus:

Cattle Methane Production Through Digestion As cattle digest their food (grain or grass), their ruminant digestive systems produce methane, a greenhouse gas. ... Studies have shown that grass-fed cattle produce 20% more methane in their lifetime than grain-fed cattle.

 

deci aberatii

Tot în engleză am citit şi eu ce am scris mai sus deci afirmaţia mea e la fel de adevărată.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, ionutpm a spus:

 

 

Dap, aveti dreptate. Am facut o comparatie intre Kia e-Niro (electrica) si Kia Niro HEV si diferenta de pret e de 10.000 EUR dupa reduceri. 

Tot consider ca se poate recupera diferenta in timp, dar vine la pachet cu limitarile electricelor. 

 

 

Sunt multi factori care influenteaza deplasarea cu o electrica:

de unde o incarci , din sursa proprie (solar/eolian)/de la serviciu gratuit sau platesti pentru incarcare

vara iarna influenteaza autonomia

cati km faci naveta

 

insumat sunt mai multi factori care duc la reducerea diferentei dintre cele 2.

 

si ma mai gandesc la faptul ca la pretul de revanzare pentru electrica se va pastra in continuare o diferenta substantiala fata de cea cu motor pe combustie.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 09.12.2021 la 13:17, ionutpm a spus:

 

Pe scurt, consumul la o electrica e echivalentul a 2L/100km la o ICE. De aici se pot face niste calcule in functie de consumul ICE si numarul de km mersi anual.

Daca avem 20.000 km/an:

- ICE: 1200L (echivalent la 6l/100km)

- Electrica: 400L (echivalent)

Diferenta: 800L*6RON = 5000 RON = 1000 EUR pe an.

 

Daca mai luam si revizii mai ieftine cu 200 EUR/an mai scoatem 1000 EUR in 5 ani. 

 

Comparatia dintre acele masini nu mi se pare tocmai reala, adica nu cred ca aceeasi masina ICE vs electrica vine cu o diferenta de pret de 22.000 EUR (ca dupa tichet sa ramana 12.000 EUR).

Iar peste x ani masina se va vinde. O masina cumparata cu 38K nu se va vinde la acelasi pret ca una cumparata cu 26K. Ca sa nu luam in considerare cererea si oferta pentru ICE peste acei ani.

 

Asadar nu pretul ar trebui sa fie o problema, cat lipsa infrastrutcturii, autonomiile relativ scazute si timpul mare de incarcare. 

Dar pentru cei care merg in oras mi se par geniale. 

Hai ,sa-ti fie mai usor sa faci comparatie:

Renault Zoe electric,modelul cel mai ieftin.Life chel,doar cu optiunile de baza 30 620 euro

versus Renault Clio Life 13000 euro,tot chel si el.Au scos Zoe benzinar,ca batea la ochi.Si era vreo 11000.

Acelasi model ca cel electric.Adica 11000 vs 30000.

Acum sunt baiat bun si compar una de 13000.Din clasa superioara Zoe cu cea mai ieftina Zoe electrica.

Scade si aia 10000 de euroi si tot raman 13000 vs 20000.

Tot raman 7000 de euroi diferenta.

Zoe are autonomie (in cele mai ideale conditii 300km.Clio 600 km la un consum de 7 la suta.

Timpii de incarcare vs alimentare carburant ,nu are rost sa-i comparam

Si ia in calcul ca bateria dusa inseamna multe mii de euro schimbarea ei.

Sa-ti mai zic sa iei in calcul degradarea bateriei si randamentul in scadere,nu are rost.

Si mai ia in calcul costurile de incarcare alea normale la care platesti nu doar alea de acasa la 220.Sau pomanageala.

Vezi cat costa o statie de incarcare rapida si instalarea ei la domiciliu.

Sau cat costa si ce implica incarcarea la statiile dedicate.

Iar la cum au bubuit preturile la electricitate musai sa refaci calculul.

Apropo vezi ca in Franta(mare producator de energie electrica) si tarile vecine se pune problema rationalizarii si micsorarii consumului de curent.

https://economedia.ro/analiza-ingrijoratoare-in-bloomberg-criza-energetica-europeana-se-va-inrautati-in-aceasta-iarna-consumatorii-ar-putea-fi-rugati-sa-consume-mai-putin-sau-chiar-sa-se-pregateasca-pentru-blackout.html#.YbOber1BzIV

 

Citeste si asta pentru o mai buna documentare,mai ales comentariile https://0-100.ro/2021/02/16/masina-electrica-in-2021-unde-incarc-cat-costa/ si tine cont ca preturil au urcat.Iar de la inceputul anului viitor si mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • Vizitator pinned this topic
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...