Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

1 minute ago, MaxMusterman said:

Si daca conducatorul X nu se stie cu electrice si ajunge sa coboare un deal/munte...distractie

 

Frânarea regenerativă (i.e., magnetică, în motor) este acționată când apeși pedala de frână oricum. Frânele "termice" sunt acolo mai mult ca să ajute. La mașinile mici, lente pe care se va folosi probabil așa ceva nu se va simți nicio diferență. Nu vor pune tamburi pe Taycan sau Model S.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 1 minut, PzKpfW a spus:

 

Frânarea regenerativă (i.e., magnetică, în motor) este acționată când apeși pedala de frână oricum. Frânele "termice" sunt acolo mai mult ca să ajute. La mașinile mici, lente pe care se va folosi probabil așa ceva nu se va simți nicio diferență. Nu vor pune tamburi pe Taycan sau Model S.

 

Eu stiam ca ea poate fi setata pentru one pedal driving, dar cand o scoti pentru coasting, ma gandeam ca in momentul in care apesi frana, sa fie activata doar cea mecanica. Chiar daca le-am avut nu am fost niciodata interesat de chestia asta, e drept ca mai mereu stateam in costing mode, deorece nu prea imi place sa franze masina cand iau piciorul de pe acceleratie.

Probabil insa sa ai dreptate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E cum a spus @PzKpfW, frana regenerativa e mereu actionata prima cand calci pedala de frana. E foarte ciudat o zi doua pana te obisnuiesti cu one pedal driving, mai ales dupa 20 ani si 6-700.000 km la volanul masinilor termice in cazul meu. Apoi devine foarte intuitiv si la mers in oras sunt zile intregi cand nu calc pedala de  frana decat in manevrele de parcare cand treci din D in R si invers.

 

Acum e extrem de ciudat invers, cand trec pe termica si nu am regen :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, MaxMusterman a spus:

 

Eu stiam ca ea poate fi setata pentru one pedal driving, dar cand o scoti pentru coasting, ma gandeam ca in momentul in care apesi frana, sa fie activata doar cea mecanica. Chiar daca le-am avut nu am fost niciodata interesat de chestia asta, e drept ca mai mereu stateam in costing mode, deorece nu prea imi place sa franze masina cand iau piciorul de pe acceleratie.

Probabil insa sa ai dreptate

La Kona, chiar daca ai masina pe coasting (adica fara frana regenerativa cand lasi pedala de acceleratie), cand apesi frana ea mai intai franeaza regenerativ, iar doar daca franezi mai tare franeaza si mecanic.

Singura varianta ca sa franeze doar mecanic, e sa pui "cutia de viteze" in modul N, sa o scoti la liber, cum ar veni :))

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca e iarna.. aproape.. am lasat mobra in garaj si imi dau cu parerea pe acest topic, va rog sa nu aruncati cu pietre.

 

1. Punctul de plecare e faptul ca sunt sarac, prin urmare nu-s strugurii acri, ci pur si simplu nu imi permit o masina electrica.

2. Daca punctul 1 nu ar exista, as achizitiona o masina electrica? Raspunsul e nu. De ce? Imi place sa ma plimb (a se citi alerga ca nebunul intre obiective) si confortul pe care cele cateva minute cat dureaza sa alimentez masina/mobra mi-l ofera, e important pentru mine. Nici la casa nu locuiesc, vezi punctul 1, sunt sarac, prin urmare nu ma vad aruncand cablul de la etaj pentru a alimenta masina, asta daca reteaua electrica ar suporta "abuzul" asta.

3. Contribui pe cat posibil la reciclare si la asa-zisa salvare a planetei, dar trebuie sa fie un efort la o scara globala, ori acest lucru nu se intampla. Nu-s un om atat de plimbat pe cat mi-as dori, dar cel mai recent exemplu pe care il pot oferi este Egiptul, tara din care abia m-am intors. Nivelul de poluare este.. de nedescris, asta in conditiile in care locuitorii ocupa doar 10% din suprafata totala. Norme euro? Nu exista asa ceva, tot ce misca (motorizat) polueaza in ultimul hal. Croaziera pe Nil? O gaura in stratul de ozon. 80% din vapoare lasa nori atat de negri incat nu se mai vede cerul, iar pe Nil "circula" sute de vapoare dus-intors.

4. Pretul de achizitie e unul foarte ridicat. Intuiesc ca nici costurile de intretinere nu-s tocmai pentru buzunarul oricui. Intr-o tara in care vezi pe strada masini de sute de mii de euro cu anvelope Matador tip "slick" si dot 2010, incepi sa intelegi ca oamenii nu-si prea permit intretinerea. Masina mea, un batran diesel din 2007, are anvelope premium. Galeria de admisie? Da, e curatata in mod regulat.

5. Timpul este o resursa limitata. Stiu ca atunci cand intampin o problema la masina, o pot rezolva relativ rapid, in maxim cateva zile. Se intampla acelasi lucru si la cele electrice? Sigur, depinde si de natura problemei, dar intervalul programarilor e mai lung.

6. Autonomia de pe foaie nu corespunde cu realitatea. Sigur, acelasi lucru se intampla si in cazul celor termice, dar cifrele sunt ceva mai apropiate. Vreau sa plec la Auschwitz in primavara. Ce traseu aleg? Cel default pe care Google Maps/Waze mi-l ofera, cel pe care il vreau eu astfel incat sa bifez cat mai multe obiective, sau cel pe care trebuie sa il aleg pentru simplul fapt ca are pompe de alimentare? Cati km pot parcurge pe zi raportat la aceleasi ore alocate? Care este viteza de croaziera? Daca drumul/legislatia imi permite, cu a mea batranica pot mentine 180 de km/h sute de km, pot face acelasi lucru cu o electrica?

7. Pompe de alimentare? Mult prea putine, nu pot sublinia suficient de mult acest aspect.

8. Imi doresc o masina mai moderna? Sigur ca da, dar in acest moment din timp, tinand cont de toate aspectele de mai sus, as alege o masina hibrida. Simt ca impac, cumva, ambele lumi. Din punctul meu de vedere, o masina full electrica in Romania nu-si gaseste inca locul.

 

Nu-s fan nici termice, nici electrice, nici hibride.. sunt fan calatorii, atat. Nu caut sa impresionez colegii de la serviciu, vecinii sau domnisoarele/doamnele prin bolidul pe care il detin. Nu fac afirmatia asta intamplator, nu intr-o lume in care oamenii inca isi pun cheile de la masina si telefonul de ultima generatie pe masa, ca sa le vada ceilalti "valoarea".

 

E doar parerea unui om, nu caut sa conving pe nimeni de nimic. Fiti blanzi ✌️

Editat de SONYC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@SONYC - electrica este bună într-un anumit context. Dacă faci mult naveta de exemplu și ai unde s-o încarci (acasă sau la destinație) este perfectă. Contrar cu ceea ce spui este mai ieftină la întreținere și exploatare decât o mașină cu motor termic. Și prețurile de achiziție încep să devină "normale" (la mașini noi): un Golf sau un Civic sar de 30k, preț la care practic îți iei un Model 3. Iar prețurile vor continua să scadă.

 

La plimbări, depinde. Dacă vrei doar să ajungi undeva, este foarte bună. Stațiile de încărcare nu mai sunt o problemă nici în România pe drumurile principale (plata este altceva, acolo nu stăm așa bine). Spre vest, cu atât mai puțin. Dacă vrei însă să ieși de pe drumurile circulate și să te plimbi liber pe unde te taie capul, poate deveni ceva mai complicat și vei avea nevoie de ceva planificare înainte.

 

Pe scurt: electricele (sub o formă sau alta) sunt viitorul și vor deveni majoritare în 10-15 ani. Este o idee bună să-ți iei așa ceva acum? Depinde de context și de modul în care folosești mașina. În absolut este încă devreme. Mulți utilizatori de EV mai au și o termică sau hibridă pe lângă.

 

57 minutes ago, SONYC said:

intr-o lume in care oamenii inca isi pun cheile de la masina si telefonul de ultima generatie pe masa

 

Îmi pare rău, dar nu te învârți prin cercurile care trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca ai înțeles ce a zis omu, o mașină dizel de prin 2007 e o mașină de 3-5000euro deci pana la mașină ta electrică ieftina mai e ceva. Și în situația omului sunt cam 80%? din Ro. Deci tezla aia ieftina mai are de așteptat pana sa devina mașina românului de rând. 

Bine, nu 80% din mașinile din Ro sunt de 3-5000euro dar sunt mult sub prețul tezlei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mașini noi adică 0km sunt foarte puține și multe dintre ele sunt mașini de firmă iar cele ce le vezi sunt mașini de câțiva ani care deja sunt bine sub 20000euro.Insa oricum mașinile de "3-5000" e majoritară. 

Clasa de mijloc cea cape predomina în tarile mai bogate gen D, Fr, NL, etc la noi e aproape inexistenta, adică cei ce-și permit o mașină nou la fiecare 3-4-5ani. 

Mulți nu-și permit nici măcar o mașină de 10000euro din câștigul din Ro și recurg la chestii de genul :merg 6 luni în Germania sa fac bani de o mașină. 

Editat de danypop
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Locuințele se vând în continuare fără probleme (multe achitate direct) deși prețurile devin nejustificat de mari iar terasele/restaurantele sunt pline deși prețurile sunt ca în vestul Europei. Nu-mi mai fac probleme legate de lipsa de bani a românilor. Câteva sute de euro/lună pentru o rată la mașină pare să aibă toată lumea, mai ales când văd mașini de zeci de mii cumpărate cu banii jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

Îmi pare rău, dar nu te învârți prin cercurile care trebuie.

 

Nu-mi dadeam prietenii drept exemplu, ci doar ce se vede cu ochiul liber, indiferent de "categoria" restaurantului/terasei. Suntem un popor sarac, dar pentru a pastra aparentele de oameni "realizati", unii fac credite si pentru chilotii pe care ii poarta. Cu putina educatie financiara pe care o am, zic ca ceea ce descriu mai sus nu e sanatos, dar fiecare e liber sa decida ce este mai bine pentru el, fara doar si poate.

 

Cat despre batranul meu diesel, ati fost generosi cu bugetul. Maxim 2500 de euro mai face masina mea, asta in conditiile in care mecanic/electric are service-ul la zi. Cu toate astea, pentru ca imi permit sa o intretin, bat mii de km dintr-o bucata fara a avea vreun stres. Cum s-ar spune: "apa, paie si bataie"

 

Din nou, nu caut sa schimb opinii, sunt oameni mult mai calificati sa vorbeasca despre subiectul asta decat mine, e doar parerea mea ca Romania inca nu este pregatita pentru masini full electrice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, SONYC said:

Romania inca nu este pregatita pentru masini full electrice.

 

În funcție de modul de utilizare, poate fi. Cunosc personal oameni care conduc (doar) electrice și sunt mulțumiți. Fac drumuri în țară și în afară, se descurcă fără probleme. Dar din nou, depinde de context.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, PzKpfW a spus:

Fac drumuri în țară și în afară, se descurcă fără probleme. Dar din nou, depinde de context.

 

P70, un drum din Ucraina pe care am avut "norocul" de a-l parcurge in urma cu ceva ani si pe care il voi tine minte toata viata. Nu erau gropi, ci cratere de-a dreptul. Am fost nevoit sa merg pe el mai mult de 15 km. Am intalnit doar 2 masini, una de politie pe sensul opus si una pe acelasi sens cu mine. Din cand in cand mai oprea si se uita in spate, zic eu optimist fiind, sa se asigure ca nu imi las masina cu totul intr-o groapa din aia.

 

Cat are garda la sol o Tesla? Intreb pentru ca nu toate drumurile sunt ca in palma, drept urmare povestea de mai sus. N-am tinut sa merg special pe acolo, ci astea au fost indicatiile Google Maps-ului. Din experientele proprii pot afirma ca multe din drumurile astea secundare au ascuns locuri/peisaje si obiective foarte frumoase, obiective pe care mi-ar fi parut rau sa le ratez.

 

Am intrebat de Tesla pentru ca asta e marca pe care ai mentionat-o, dar banuiesc ca si celelalte sunt foarte apropiate de Terra. Intr-o lume ideala multe lucruri s-ar face altfel, dar.. asa cum stii si tu prea bine, nu este cazul in anul 2023.

 

Nu in ultimul rand, tin cont si de ceea ce am mentionat anterior. Care este viteza de croaziera si care sunt km pe care ii poti parcurge in acelasi interval orar? Cu siguranta Tesla duce bine peste 200 km/h fata de 192 km/h cat poate a mea, cum ramane insa cu autonomia? Cand rezervorul meu se goleste, in 5 minute e din nou plin, la electrica cat dureaza sa o incarc la 100%?

 

Pentru mine lucrurile astea conteaza, asa cum pentru altii nu, ceea ce este absolut normal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 33 minute, PzKpfW a spus:

Fac drumuri în țară și în afară, se descurcă fără probleme. Dar din nou, depinde de context.

Asta cu "se descurcă" e trasă de păr rău. Eu dacă mă trezesc la noapte și vreau sa merg pana în Germania iar mașina mea electrică e cu bateria goala, ce fac? Îți spun eu ce fac dacă mașina mea pe benzina e cu rezervorul gol: merg la benzinărie, 3-4 minute ii fac plinul și plec unde vreau când vreau. Mă amuza unii cand spun ca nu acceptam progresul, tocmai am dat exemplu cum e cu progresul la electrică. 

@SONYCMasinile electrice în general au garda la sol mai ridicata decât cele clasice deci din acest punct de vedere nu o sa ai probleme 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 minutes ago, danypop said:

Asta cu "se descurcă" e trasă de păr rău. Eu dacă mă trezesc la noapte și vreau sa merg pana în Germania iar mașina mea electrică e cu bateria goala, ce fac? Îți spun eu ce fac dacă mașina mea pe benzina e cu rezervorul gol: merg la benzinărie, 3-4 minute ii fac plinul și plec unde vreau când vreau.

 

Nu este tras de păr nimic. Au încărcător acasă, mașina stă la încărcat tot timpul acolo. Unii au încărcare și la destinație/locul de muncă. Șansele să ai nevoie de mașină iar bateria să fie goală sunt mici. Iar dacă se întâmplă, cu un încărcător rapid treci de la 5-10% la 85% în 15-20min. Este mai lung decât la benzinărie? Evident. Dar sunt situații excepționale. Iar toți acești factori (cum folosești mașina, unde, ce drumuri faci, cum mergi, ce așteptări ai, etc.) fac parte din acel context.

 

Pentru unii (nu foarte mulți) electrica este o soluție viabilă și acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tehnologia/inovațiile sunt menite sa ne sporească confortul, da? Eu vin acasă cu mașina, nu știu cata benzina am și nici nu-s curios, o "arunc" in garaj și îmi vad de treabă. Când nu mai am benzina trag 5 minute la benzinărie care apropo is de 100000 nai multe decât prizele, bag plinul și îmi vad de treaba. Deci tu zici să fiu tot timpul cu mașina în priză dar asta pentru mine este un disconfort și nu doar pentru mine. Repet, tehnologia, progresul e pentru a-mi face viata mai ușoară, pentru a-mi lăsa mai mult timp liber pentru mine/familie și nu sa ma facă electrician sa umblu tuată ziua cu firele după mine. 

Personal sunt pasionat de mașini și am 3 mașini clasice în devenire strict pentru plăcerea de a conduce, iar mașina de zi cu zi nu ma interesează cu ce se alimentează. Dacă în viitor o sa apară o mașină cu "umplere a rezervorului" precum cea pe care o am acum, nu am nici o treabă. Deci da, ma vad posesor de electrică însă doar cu acele condiții. Dacă mașina electrică îmi creează un disconfort fără de cea pe care o am acum atunci nu e pentru mine. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 56 minute, danypop a spus:

@SONYCMasinile electrice în general au garda la sol mai ridicata decât cele clasice deci din acest punct de vedere nu o sa ai probleme 

 

Mersi de informatie, nu am stiut. La prima vedere, cel putin astea de la Tesla mi s-au parut foarte joase.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, danypop said:

Tehnologia/inovațiile sunt menite sa ne sporească confortul, da?

 

Confortul vine de la faptul că îți poți alimenta vehiculul acasă, în timp ce dormi - sau la lucru, cât timp ești acolo. Nu trebuie să mergi undeva pentru asta. Iar prețul va fi mai mic (câteodată gratuit). Sau faptul că-ți poți controla mașina de la distanță (știu, și unele termice fac asta, dar nu la același nivel). Sau de la mentenanța mai rară și mai redusă. Eventual de partea de "performanță" dacă te interesează aspectul ăsta.

În momentul de față, doar partea cu alimentarea este (discutabil) mai problematică la electrice. Altfel, pentru un utilizator generic de automobil, sunt doar avantaje.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, PzKpfW a spus:

Sau faptul că ți se poate controla mașina de la distanță (știu, și unele termice fac asta, dar nu la același nivel)

Fixed!

Acum 11 minute, PzKpfW a spus:

Eventual de partea de "performanță"

Care performanță?? Accelerația? Că altceva nu au! M-am jucat cu mai multe electrocare, unele de top și f scumpe, și în afară de faptul că accelerează ca metroul, aproape la fel ca motocicleta mea dar nu chiar, performanța e 0 barat! Nici una nu frânează și nu schimbă direcția ca o mașină sportivă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, PzKpfW a spus:

În momentul de față, doar partea cu alimentarea este (discutabil) mai problematică la electrice. Altfel, pentru un utilizator generic de automobil, sunt doar avantaje.

 

Care este viteza de croaziera si care sunt km pe care ii poti parcurge in acelasi interval orar? Cu siguranta Tesla duce bine peste 200 km/h fata de 192 km/h cat poate a mea, cum ramane insa cu autonomia? Cand rezervorul meu se goleste, in 5 minute e din nou plin, la electrica cat dureaza sa o incarc la 100%? Si odata incarcat, cati km poti parcurge tinand cont de datele mentionate mai sus?

 

Chiar sunt curios de raspunsul tau, te asigur ca nu sunt rau intentionat. Mi se par niste puncte destul de pertinente pe care ai ales sa le ignori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, SONYC a spus:

 

Care este viteza de croaziera si care sunt km pe care ii poti parcurge in acelasi interval orar? Cu siguranta Tesla duce bine peste 200 km/h fata de 192 km/h cat poate a mea, cum ramane insa cu autonomia? Cand rezervorul meu se goleste, in 5 minute e din nou plin, la electrica cat dureaza sa o incarc la 100%? Si odata incarcat, cati km poti parcurge tinand cont de datele mentionate mai sus?

 

Chiar sunt curios de raspunsul tau, te asigur ca nu sunt rau intentionat. Mi se par niste puncte destul de pertinente pe care ai ales sa le ignori.

Cat dureaza incarcarea si cat merge pe o incarcare gasesti pe orice articol despre orice masina electrica. Chiar trebuie sa iti raspunda PZkpfw ca sa nu te simti ignorat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 35 minute, SONYC a spus:

 

Care este viteza de croaziera si care sunt km pe care ii poti parcurge in acelasi interval orar? Cu siguranta Tesla duce bine peste 200 km/h fata de 192 km/h cat poate a mea, cum ramane insa cu autonomia? Cand rezervorul meu se goleste, in 5 minute e din nou plin, la electrica cat dureaza sa o incarc la 100%? Si odata incarcat, cati km poti parcurge tinand cont de datele mentionate mai sus?

 

Chiar sunt curios de raspunsul tau, te asigur ca nu sunt rau intentionat. Mi se par niste puncte destul de pertinente pe care ai ales sa le ignori.


Eu am mers in August Sinaia - Viena 1050Km in 13h, din care o ora stat la vama la Nadlac si 4 pauze de incarcat (Sibiu, Timisoara, Szeged, Gyor). Mult putin nu stiu, pentru mine e ok pentru o distanta atat de mare intr-o zi.

 

Locatiile de incarcare mi le-a sugerat masina. Am incarcat de obicei in intervalul 20-80%, durata 20-25 minute. Aici ai mare avantaj cu Tesla cu reteaua de Superchargere foarte extinsa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

58 minutes ago, ENEOS said:

Care performanță?? Accelerația?

 

Pe unii chiar îi interesează/excită partea asta. În plus ar putea fi și un eventual element de siguranță acolo, unii nu prea știu să depășească.

 

1 hour ago, ENEOS said:

Nici una nu frânează și nu schimbă direcția ca o mașină sportivă.

 

Asta este cu totul altceva. Electricele sunt "sportive" doar în capul celor care nu înțeleg conceptul.

 

57 minutes ago, SONYC said:

Cand rezervorul meu se goleste, in 5 minute e din nou plin, la electrica cat dureaza sa o incarc la 100%? Si odata incarcat, cati km poti parcurge tinand cont de datele mentionate mai sus?

 

Cam toate electricele actuale au autonomie de câteva sute de kilometri. În România, asta se traduce prin câteva ore bune de mers, după care faci o pauză de o jumătate de oră (aproximativ, în funcție de nivelul de încărcare) pentru alimentare. Este mai mult decât acceptabil/decent. Bineînțeles, dacă ai neapărat de făcut 1000km pe autostrăzi în 10h nu cred că vei reuși, dar din nou revenim la contextul ăla de folosire despre care tot vorbesc.

 

Nu am ignorat nimic, am făcut echivalență între "autonomie" și "alimentare", pentru că despre asta este vorba de fapt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...