Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

Acum 37 minute, PzKpfW a spus:

Asta este cu totul altceva. Electricele sunt "sportive" doar în capul celor care nu înțeleg conceptul.

 


Am avut Golf R modificat la aprox 400hp cu suspensie si frane schimbate, Audi S4 si E92 335i.

 

Model 3 Performance schimba directia mai rapid decat toate cele 3, fara dar si poate. Feedbackul din volan e mai slab decat la BMW si VW, dar masina e clar mai agila la schimbarile bruste de directie. Franele sunt mai slabe intr-adevar.

 

Vedeti campionatul intern de Autoslalom de anul asta, la vreo 3 etape un model 3 dual motor, nici macar performance a iesit pe primul loc la general, nu la electrice. 

 

 

Editat de thesaw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Discutia o putem duce la nesfarsit, pentru puristi nici masinile sport actuale nu sunt suficient de sport fata de generatia '80-'90, pentru altii nici alea nu sunt sport pur fata de generatia anterioara cu carburatie, racire cu aer etc.

 

Pentru mine pe drumurile publice o masina sport e una care e suficient de rapida in acceleratie si cu care poti aborda un drum virajat de munte cu suficient aplomb incat sa fie distractiv. In momentul de fata sunt masini electrice la vanzare care se achita cu brio de sarcinile astea si oricat de purist sau snob ai fi nu ai cum sa nu te distrezi conducandu-le.

 

Pentru altii definitia sportivitatii este stiu masa redusa, motor aspirat, putere mare, cutie manuala, implicare mai mare in interactiunea sofer-masina. Sunt de acord dar asta nu inseamna ca este o conditie exhaustiva pentru a considera o masina "sport". 

Editat de thesaw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, Pop Mihai Lucian a spus:

Cat dureaza incarcarea si cat merge pe o incarcare gasesti pe orice articol despre orice masina electrica. Chiar trebuie sa iti raspunda PZkpfw ca sa nu te simti ignorat?

 

Prefer date reale de la utilizatori versus informatii generice oferite de producator. Are cine sa ma bage in seama, nu-mi purta de grija, eu voiam doar informatii, repet, reale.

 

Acum 13 ore, thesaw a spus:

Eu am mers in August Sinaia - Viena 1050Km in 13h, din care o ora stat la vama la Nadlac si 4 pauze de incarcat (Sibiu, Timisoara, Szeged, Gyor). Mult putin nu stiu, pentru mine e ok pentru o distanta atat de mare intr-o zi.

 

Locatiile de incarcare mi le-a sugerat masina. Am incarcat de obicei in intervalul 20-80%, durata 20-25 minute. Aici ai mare avantaj cu Tesla cu reteaua de Superchargere foarte extinsa.

 

Iti multumesc pentru raspuns ✌️

 

Acum 12 ore, PzKpfW a spus:

Cam toate electricele actuale au autonomie de câteva sute de kilometri. În România, asta se traduce prin câteva ore bune de mers, după care faci o pauză de o jumătate de oră (aproximativ, în funcție de nivelul de încărcare) pentru alimentare. Este mai mult decât acceptabil/decent. Bineînțeles, dacă ai neapărat de făcut 1000km pe autostrăzi în 10h nu cred că vei reuși, dar din nou revenim la contextul ăla de folosire despre care tot vorbesc.

 

Nu am ignorat nimic, am făcut echivalență între "autonomie" și "alimentare", pentru că despre asta este vorba de fapt.

 

In regula, iti multumesc pentru raspuns ✌️

Editat de SONYC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, thesaw a spus:

Pentru mine pe drumurile publice o masina sport e una care e suficient de rapida in acceleratie si cu care poti aborda un drum virajat de munte cu suficient aplomb incat sa fie distractiv. In momentul de fata sunt masini electrice la vanzare care se achita cu brio de sarcinile astea si oricat de purist sau snob ai fi nu ai cum sa nu te distrezi conducandu-le.

Eu n-am găsit încă electrica aptă de schimbări de direcție decente atunci când le faci în scurt, stânga-dreapta, dar sunt deschis la informații noi!

Cum însă văd zilnic oameni care plătesc - nu puțin - pt câteva ture de circuit cu niște mașini cât de cât sportive și pt care excitația maximă e atunci când bagă piciorul pe linia dreaptă, virajele abordându-le târ-târ-târ oricât le-ai explica unde și cum să frâneze, trase și alte bazaconii, nu mă mir că pt mulți electrocarele sunt the ultimate shit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, ENEOS a spus:

Eu n-am găsit încă electrica aptă de schimbări de direcție decente atunci când le faci în scurt, stânga-dreapta, dar sunt deschis la informații noi!

 

 nu mă mir că pt mulți electrocarele sunt the ultimate shit.

 

Tesla model 3 si Taycan se comporta excelent pe schimbarile bruste stanga-dreapta. Ca si paranteza aici conteaza mult cauciucurile, daca faci testul cu EcoContact sau alte opinci orice masina vireaza nasol. Pe masina am Pirelli P Zero si pe Taycan am testat Michelin PilotSport si ambele se comporta excelent la viraje lente luate agresiv.

 

La viteze mici la care faci slalom brusc, sub 60-70 Km/h masinile electrice nu sunt asa mult dezavantajate de masa ridicata dar sunt avantajate de centralizarea masei si a centrului de greutate coborat si de lipsa greutatii in fata axului rotilor. 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, SONYC a spus:

 

Prefer date reale de la utilizatori versus informatii generice oferite de producator. Are cine sa ma bage in seama, nu-mi purta de grija, eu voiam doar informatii, repet, reale.

 

Pai asta e problema, vrei info reale de la utilizator. Dar acele date s-ar putea sa fie irelevante pt tine pt ca sunt prea multe variabile: la ce priza incarca utlizatorul, cat de des, ce distante parcurge, cu ce viteza, ce masina are, ce incarcare suporta masina, unde locuieste si foloseste masina acel utilizator. Tu vrei exact acelasi model de masina, o vei incarca acasa la 220 peste noapte sau? O sa faci doar oras sau doar autostrada? E irelevant ce iti spune alt utilizator, parerea mea. La fel de bine poti sa iei info din articole de teste facute despre modelul care te intereseaza iar experienta ta va fi oricum diferita. Ca la termice, singurul lucru in comun intre utilizatori este cat timp le ia sa umple rezervorul, in rest, cat de tare calca fiecare pedala si unde foloseste masina e diferit. Eu pe termica scot intre 7.5 si 10 in oras si intre 5.2 si 7.5 afara. Deci cat consuma masina?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Momentan cea mai mare problema la electrice in ceea ce priveste patrunderea in pietele second hand, este clar reducerea autonomiei. 

Individul, sau familia care in ziua de azi nu-si permite (sau nu doreste) sa aloce unei masini un buget mai mare de 7-10k, nu are alternativa electrica. 

ICE-ul de bine de rau nu este afectat in asa mare masura de ani/km precum o masina electrica. Si chiar daca e nevoie de interventii, deobicei ele se rezuma la piese care sunt destul de accesibilie, dar si la service-uri inca accesibile. 

In ceea ce priveste electrica piata second este problematica. Aici nu ma refer la ex. Model 3 de 2-3 ani si 30k km care este clar peste bugetul amintit mai sus, dar ceva asemantaor. 7-10 ani vechime, +150k km. Asta la un Diesel/benzina nu sunt atat de problematice precum degradarea bateriei. 

Ori o baterie in momentul de fata costa enorm, plus ca nici service-uri nu prea gasesti. Iar Tesla cu modelul lor "totul inhouse" e mai descurajator. Va spune unu care s-a lovit de probleme cu Tesla si stiu cum este sa nu ai alternativa. Doar un magazin de piese, doar o platforma prin care poti sa semnalezi problemele si doar cateva service-uri care pot si au uneltele specifice pentru a repara masina. Deci monopol total pe tot ce inseamna post vanzare. 

 

Probabil in X ani problemele de mai sus se rezolva, pana atunci masina electrica are sens daca o iei in leasing operational, sau daca o tot schimbi la 2-3 ani. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, SONYC a spus:

Prefer date reale de la utilizatori versus informatii generice oferite de producator. Are cine sa ma bage in seama, nu-mi purta de grija, eu voiam doar informatii, repet, reale.

 

Pe tine nu are ce sa te intereseze masina electrica. Nu ai buget pentru asa ceva, si nu ai stilul de viata care sa se plieze. Eu am avut sa zicem bugetul (le-am luat pe leasing operational, basically un fel de long term rental), doar ca pana la urma nici eu nu avem stilul de viata care sa se muleze. 

 

Asta este valabil in tot ceea ce inseamna piata auto. Iti iei combi daca ai famile si cari chestii, asa cum daca ai avea familie etc. nu ti-ai lua un Seria 3 coupe. Adica vorbim de alegeri firesti. 

Pentru electrica, trebuie sa stai la casa (daca ai panouri e mai grozav) sa ai drumuri regulate dar intr-un radius care sa iti permita autonomia iar pentru concedii, ori sa accepti inconvenientul mersului cu o electrica, sau sa mai detii o masina cu ICE sau sa inchiriezi una pe durata nevoii. 

Nu indeplinesti conditiile, trebuie sa faci compromisuri. Daca esti capabil sa le faci, e ok...daca nu...stay away

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, thesaw said:

Pentru mine pe drumurile publice o masina sport e una care e suficient de rapida in acceleratie si cu care poti aborda un drum virajat de munte cu suficient aplomb incat sa fie distractiv. In momentul de fata sunt masini electrice la vanzare care se achita cu brio de sarcinile astea si oricat de purist sau snob ai fi nu ai cum sa nu te distrezi conducandu-le.

 

Nu este vorba despre snobism/elitism, ci despre modul în care te face să te simți. O mașină sport nu va fi compromisă de dimensiuni, eficiență, practicalitate, dotări, confort, etc. Va fi o mașină dedicată plăcerii de a conduce, te va speria, te va face să o respecți și să muncești pentru a o controla și a scoate performanța din ea. Iar asta se traduce prin câte pârghii de control îți pune la dispoziție prin tracțiune, frâne, direcție, etc. S-a abordat și discutat subiectul pe un topic dedicat.

 

Descrierea ta se potrivește în cel mai bun caz unui GT, nu unei mașini sport. Doar pentru că "trage bine" și nu sare de pe drum în curbe nu este o mașină sport. 

 

14 minutes ago, MaxMusterman said:

Individul, sau familia care in ziua de azi nu-si permite (sau nu doreste) sa aloce unei masini un buget mai mare de 7-10k, nu are alternativa electrica. 

 

Nu este pentru chiar toată lumea, dar cine are 7-10k € să achite cash pentru o mașină SH, are bani și să finanțeze o electrică de 20-30k pe câțiva ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 58 minute, PzKpfW a spus:

Nu este pentru chiar toată lumea, dar cine are 7-10k € să achite cash pentru o mașină SH, are bani și să finanțeze o electrică de 20-30k pe câțiva ani.

 

Da si nu. Una este sa dai 7-10k pe masina, o ti 2-3 ani, o vinzi cu 2-3k pierdere pe care ii compensezi la urmatoarea masina. Alta este sa pui 7-10k avans, apoi sa ai leasing pe 20k, care inseamna in Romania un cost de aprox. 400-500 €/luna plus casco, inca cam 100€/luna. 

 

Deci pe langa avans, mai trebuie sa ai disponibilitatea sa platesti aprox. 500-600€/luna timp de aprox. 60luni, ca apoi sa vinzi masina cu aprox 15.000€, daca ai noroc. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

26 minutes ago, MaxMusterman said:

Da si nu. Una este sa dai 7-10k pe masina, o ti 2-3 ani, o vinzi cu 2-3k pierdere pe care ii compensezi la urmatoarea masina. Alta este sa pui 7-10k avans, apoi sa ai leasing pe 20k, care inseamna in Romania un cost de aprox. 400-500 €/luna plus casco, inca cam 100€/luna. 

 

Deci pe langa avans, mai trebuie sa ai disponibilitatea sa platesti aprox. 500-600€/luna timp de aprox. 60luni, ca apoi sa vinzi masina cu aprox 15.000€, daca ai noroc. 

 

O spui simplist și are sens. Majoritatea gândesc și calculează așa. Dacă faci însă un calcul pe termen lung, este foarte probabil să fie mai ieftină electrica.

 

S-a obosit un băiat să facă un calcul al costului de utilizare al unui Hyundai Kona EV (aici). Pe 120.000km, a ajuns la un cost total (deținere + mentenanță + exploatare) de 100 și ceva de lei/100km. La un diesel echivalent, doar carburantul sare de 50 lei/100km. Și asta la drum extraurban.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 55 minute, PzKpfW a spus:

 

O spui simplist și are sens. Majoritatea gândesc și calculează așa. Dacă faci însă un calcul pe termen lung, este foarte probabil să fie mai ieftină electrica.

 

S-a obosit un băiat să facă un calcul al costului de utilizare al unui Hyundai Kona EV (aici). Pe 120.000km, a ajuns la un cost total (deținere + mentenanță + exploatare) de 100 și ceva de lei/100km. La un diesel echivalent, doar carburantul sare de 50 lei/100km. Și asta la drum extraurban.

 

Pe langa faptul ca ceva acolo e subred

(Valoarea de achiziție a mașinii a fost de 38345,37 EUR. La achiziționarea Konei am decis să optez pentru un tichet Rabla+, casând o mașină mai veche. Valoarea de plată rămasă la dealer a fost de 137224 RON. Această sumă am finanțat-o printr-un leasing auto. Ceea ce a presupus un cost inițial de achiziție de 32150,53 RON și apoi o rată lunară de 413 EUR.)

In tabelul lui apare 71.978 RON la achizite. Presupun ca a calculat avansul 25%+ratele platite pana la cei 120.000km facuti. Normal ar fi fost sa puna tot pretul deorece el a facut acei km in 2 ani de leasing, alti poate il fac in 4, ceea ce creste clar costul/km.

 

Baiatul a mai omis ceva si care de multe ori inclina cel mai tare balanta. REVANZAREA. 

 

De ce spun asta, pentru ca omu este foarte meticulos si pune inclusiv economia fata de diesel, nu orice diesel, cel premium. Dar hai sa stam in calcule: 35.655lei, deci 6000 Euro. 

Fara ticket rabla inca mai avea 4000 Euro pana la break even, deci aprox. inca 50.000-60.000km parcursi. 

Doar ca intre diesel si electric mai este o diferenta. Preturi pentru 2020 nu gasesc, dar actual e 28.000 un diesel (tiriac da un discount de 800euro, deci spre 27.200), cel electric e 29.200 in varianta cu finantare.


Deci cu tot cu tichet rabla a econimisit 2000euro fata de un diesel (alimentat cu motorina premium), iar daca scoatem rabla din ecuatie, inca ar mai avea 8000 euro pana la break even

 

Cat despre revanzare, iara nebuloasa. Depinde mult garantia ramasa, starea bateriei etc. Aici poate inclina balanta in ambele parti, nu stiu piata automobilelor electrice cu un numar asa de mare de km, chiar daca inca au garantie. Daca tine mai bine valoarea ca si diesel, atunci se inclina balanta. Poate insa si invers

 

Editat de MaxMusterman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu m-am uitat pe economii față de diesel și alte prostii variabile și neverificabile. Am rămas doar la asta:

 

56 minutes ago, PzKpfW said:

Pe 120.000km, a ajuns la un cost total (deținere + mentenanță + exploatare) de 100 și ceva de lei/100km. La un diesel echivalent, doar carburantul sare de 50 lei/100km. Și asta la drum extraurban.

 

Costul efectiv per 100km, care (pe termen lung, 120k km în cazul ăsta) este cel mai probabil mai mic decât la un vehicul diesel SH.

 

Ceea ce vreau să spun este că mulți și-ar permite dacă ar face un calcul pe termen lung și o comparație între cele două variante.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, MaxMusterman a spus:

Doar ca intre diesel si electric mai este o diferenta. Preturi pentru 2020 nu gasesc, dar actual e 28.000 un diesel (tiriac da un discount de 800euro, deci spre 27.200), cel electric e 29.200 in varianta cu finantare.

 

Prea multe teorii

 

kona motorina varianta ieftina - Pret remat: 28.070 € (https://www.tiriacauto.ro/hyundai/kona/7913)

kona electrica varianta ieftina - Pret cu Programul Rabla: 27.864 € (https://www.hyundaitimisoara.ro/auto-noi/hyundai-kona-electric-preturi/)

 

Legat de scos rabla din ecuatie, daca nu iti place sa iei bani inapoi de la hoti am eu o schema sigura cu bitcoini pentru tine.

 

Momentan valorile reziduale ice vs electrice par similare.

Nu sunt la fel de convins ca colegul tanc ca e per total mai ieftina o electrica decat o masina ice second momentan, cred ca depinde foarte mult de exploatare. Adica, cred ca trebuie sa mergi 50k km/an ca sa merite, ceea ce putini fac. Altfel, deprecierea te rupe daca tu pierzi 60% din valoarea initiala in 5 ani, in conditiile in care pe tine te costa exploatarea 3000 de euro pe an la 10k km (o mie motorina, o mie taxe, impozite, vignete, cauciucuri si o mie turbina/filtrul de particule/anulare dpf+egr).

 

Deci parerea mea e ca electricele sunt pentru oamenii care oricum voiau sa-si ia o masina noua, stau la casa si sunt la fel de pasionati de masini ca de frigidere. Iar daca mai faci si uber e deja clar.

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, PzKpfW a spus:

Nu m-am uitat pe economii față de diesel și alte prostii variabile și neverificabile. Am rămas doar la asta:

 

 

Costul efectiv per 100km, care (pe termen lung, 120k km în cazul ăsta) este cel mai probabil mai mic decât la un vehicul diesel SH.

 

Ceea ce vreau să spun este că mulți și-ar permite dacă ar face un calcul pe termen lung și o comparație între cele două variante.

 

Natura meseriei ma face sa verific, iar tot din experienta, cu cat mai detaliat un raport, cu atata e mai "masluit". E o vorba, sa nu crezi nici un raport pe care nu l-ai masluit tu 🤣.

 

Costul efectiv e mai mare decat la un diesel SH, deorece acolo nu ai valori de achizitie asa de mari iar la revanzare perzi extrem de putin. Iti spun din proprie experienta, am avut in trecut masini in germania, luate cu 6-7k€, care le foloseam 1 an, 20-30k km si am vandut vreo 2 aproape la acelasi pret. Celelalte 2 pe care le-am avut, le-am vandut in pierdere, dar ceva nesemificativ. Oricum departe de pierderea pe care o ai cu o masina noua, sau cat de cat noua.

 

 

Acum 17 ore, prafrau a spus:

 

Prea multe teorii

 

kona motorina varianta ieftina - Pret remat: 28.070 € (https://www.tiriacauto.ro/hyundai/kona/7913)

kona electrica varianta ieftina - Pret cu Programul Rabla: 27.864 € (https://www.hyundaitimisoara.ro/auto-noi/hyundai-kona-electric-preturi/)

 

Legat de scos rabla din ecuatie, daca nu iti place sa iei bani inapoi de la hoti am eu o schema sigura cu bitcoini pentru tine.

 

Momentan valorile reziduale ice vs electrice par similare.

Nu sunt la fel de convins ca colegul tanc ca e per total mai ieftina o electrica decat o masina ice second momentan, cred ca depinde foarte mult de exploatare. Adica, cred ca trebuie sa mergi 50k km/an ca sa merite, ceea ce putini fac. Altfel, deprecierea te rupe daca tu pierzi 60% din valoarea initiala in 5 ani, in conditiile in care pe tine te costa exploatarea 3000 de euro pe an la 10k km (o mie motorina, o mie taxe, impozite, vignete, cauciucuri si o mie turbina/filtrul de particule/anulare dpf+egr).

 

Deci parerea mea e ca electricele sunt pentru oamenii care oricum voiau sa-si ia o masina noua, stau la casa si sunt la fel de pasionati de masini ca de frigidere. Iar daca mai faci si uber e deja clar.

 

Forumul e pentru teorii :) 

Eu m-am uitat la variante identice de echipare, de aia am expus acele preturi.

Asta cu piata second inca e nebuloasa, intradevar tin aprox. la fel, dar din ce vad pe piata de second sunt masini electrice relativ noi, mai toate inca in garantie. E normal, nu circula in numar mare de prea multi ani. Cat de tare pierde una de 8 ani de ex nu prea stim. La ICE stim aprox. care sunt criteriile de devalorizare.

 

Cu ultima afirmatie sunt perfect de acord. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

22 hours ago, prafrau said:

Deci parerea mea e ca electricele sunt pentru oamenii care oricum voiau sa-si ia o masina noua, stau la casa si sunt la fel de pasionati de masini ca de frigidere. Iar daca mai faci si uber e deja clar.

 

Absolut de acord, mai puțin la partea cu "stat la casă". Poți să stai și la rezidens, parcare subterană cu fir de încărcare tras. Vei plăti mai mult decât cel care stă la casă și are panouri solare, dar tot mai puțin decât ai plăti la pompă.

 

5 hours ago, MaxMusterman said:

am avut in trecut masini in germania, luate cu 6-7k€, care le foloseam 1 an, 20-30k km si am vandut vreo 2 aproape la acelasi pret. Celelalte 2 pe care le-am avut, le-am vandut in pierdere, dar ceva nesemificativ. Oricum departe de pierderea pe care o ai cu o masina noua, sau cat de cat noua.

 

Pentru acest caz, da, clar este mai ieftin. Dar câți fac ca tine? Oamenii țin de obicei o mașină cel puțin câțiva ani. Alte costuri, alte cheltuieli. Cum am mai spus, și cum a spus și @prafrau - context.

 

La mașina nouă ai pierderea cea mai mare, idiferent de tipul de motor. Vine însă și cu ceva avantaje: garanție, mai puține griji, tehnologie și confort, și posibilitate de finanțare. Ultimul aspect este relevant mai ales la mașinile mai scumpe (de la 50k în sus).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intre timp, pe straduta mea de vreo 30 de case, a aparut si o Tesla pe langa spring-urile mele.

Intre timp, pe langa incarcatorul de la Penny de la 200m de casa mea (2 posturi), plus alt incarcator la Mega la vreo 300m (4 posturi), a mai aparut un Penny cu incarcator la vreo 500-600m, plus un incarcator la Fan Courier, tot la 500-600m. 

 

Lucrurile se misca, oamenii in general sunt multumiti de electrice, incarcatoarele apar ca ciupercile dupa ploaie. Cel putin in zona mea, nu ar mai fi un capat de tara nici daca ai avea o electrica la bloc, ai unde sa o incarci seara de seara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, mircea.cazachevici said:

Lucrurile se misca, oamenii in general sunt multumiti de electrice, incarcatoarele apar ca ciupercile dupa ploaie. Cel putin in zona mea, nu ar mai fi un capat de tara nici daca ai avea o electrica la bloc, ai unde sa o incarci seara de seara.

Lucrurile se misca in orice directie, daca exista suport. In general oameni sunt multumiti de ele, altfel nu le mai cumparau, dar daca ar fi fost foarte multumiti de tot ''pachetul'' electric probabil ca am fi vazut mai multe pe strazi.

Pentru mine un EV este cam fara sens pana nu va ajunge sa indeplineasca toate criteriile necesare mie, daca va ajunge in acel punct nu o sa zic nu unui EV decent. Pana atunci nu se justifica financiar achizitia unui EV.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, mircea.cazachevici a spus:

incarcatoarele apar ca ciupercile dupa ploaie

Și totuși în weekend n-ai loc să intri în parcarea mall-ului de coada formată de teslașii care își petrec ziua acolo ca să-și încarce răgăliile... Zici că sunt la benzinărie înainte de '89.

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect. Cam asta e diferenta intre a pune la dispozitia clientilor combustibil gratuit(cum face Tesla) si a incarca normal, cu bani, cum fac restul conducatorilor de EV.

Eu unul, neavand Tesla, nu imi fac griji. Incarc acasa si, din an in paste, la vreun incarcator normal, daca ma aventurez prea departe. Si niciodata nu am stat la vreo coada intr-un an jumatate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, mircea.cazachevici a spus:

Corect. Cam asta e diferenta intre a pune la dispozitia clientilor combustibil gratuit(cum face Tesla) si a incarca normal, cu bani, cum fac restul conducatorilor de EV.

Eu unul, neavand Tesla, nu imi fac griji. Incarc acasa si, din an in paste, la vreun incarcator normal, daca ma aventurez prea departe. Si niciodata nu am stat la vreo coada intr-un an jumatate.

Nu mai e gratis incarcarea la Tesla din primavara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...