Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

Acum 23 minute, SONYC a spus:

Da, cred ca asta era, am apasat click-urile in dezordine 🤣

Nu trag aer in piept, am vazut eu "dupa net" o stire cum ca s-ar impozita.

Iti las ultimul cuvant, n-as vrea sa nu dormi impacat la noapte.

 

Aici trebuia sa recunosti ca ai plecat pe fenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

https://lege5.ro/gratuit/ge2dknrxgi3dm/hotararea-nr-1215-2023-privind-aprobarea-strategiei-pe-termen-lung-a-romaniei-pentru-reducerea-emisiilor-de-gaze-cu-efect-de-sera-romania-neutra-in-2050

 

Tradatorul covrigar de la Buzau angajeaza Romania in delirul wokist al schimbarii clismatice, carbon neutral pana in 2050. Contrasemneaza celalalt tradator, Burduja organizatorul puciului de la 10 august.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Penetru a spus:

Legile au enunțuri alambicate tocmai ca să nu pricepem noi ce ne așteaptă.

 

Nu, legile au enunturi exhaustive si clare, care sa elimine maximul de ambiguitate. Dar cand analfabetismul functional e pe la 40-50% pot parea alambicate. Si atunci apare manipularea, fiindca ii poti vinde ce vrei unui om care nu poate citi un text de lege. Apoi problema devine ca trebuie sa-si recunoasca greseala si prostia ca sa accepte adevarul, dar o sa fie impiedicat de trufie. Asa apare sonyc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 12.12.2023 la 15:28, mircea.cazachevici a spus:

Vezi ca maine-poimaine isi iau si @ENEOS sau @Nguyen cate una.😄

 

Da, exact asta imi doream, o furgoneta de trei tone... iti dai seama ce agil e pe curbe? :crack:

Ah, si sa se noteze in calendar, am dat de un electrificat cu Tesla pe Valea Oltului care o alerga de parca era pe benzina...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca de pr0sti cu spume sau de ticalosi unii de-aici ignora elefantul din camera. 

Pentru cei cu creierul inca la ei: da, e pe bune, vedeti HG 1215 / 07 decembrie 2023 prin care Romania a fost angajata de tradatorii de la putere in scenariul "Romania neutra".

Detaliile sint destul de putin mediatizate in presa miluita,  https://jurnalul.ro/special-jurnalul/anchete/transport-rutier-emisii-co2-950845.html

HG aici https://lege5.ro/gratuit/ge2dknrxgi3dm/hotararea-nr-1215-2023-privind-aprobarea-strategiei-pe-termen-lung-a-romaniei-pentru-reducerea-emisiilor-de-gaze-cu-efect-de-sera-romania-neutra-in-2050

Acum 2 ore, pinnochio a spus:

Si-n Germania s-a taiat subventia le electrice,sau urmeaza s-o taie.Vazut ceva la stiri.Apoi...cine vrea electrica,deja si-a luat.

La noi se taie subventia la fotovoltaice insa Sebastian Burduja le face un cadou de 160 mil eur sub forma de ajutor de stat baietilor destepti din distributie. Pare ca e deja prea mult curent produs de prosumatori (in zilele insorite 1/6 din energie o fac prosumatorii, aproape cat centrala de la Cernavoda, desi e mereu in curs blabla-ul cu distributia deficitara care nu tine pasul cu prosumatorii). 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este amuzant cum se sesizează "opinia publică" despre lucruri pe care nu le înțelege - cum ar fi evoluția transportului în următoarele decenii. Ca o referință interesantă în acest sens, românul anilor '90 fugea intens de motoarele diesel pentru că "sunt de tractor" și de cutiile automate pentru că "sunt nefiabile și consumă mult". După 30 de ani, marea majoritate a aceluiași mândru popor român visează pasional la un suv pe motorină cu 2 pedale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 16.12.2023 la 16:54, prafrau a spus:

Nu, legile au enunturi exhaustive si clare, care sa elimine maximul de ambiguitate. Dar cand analfabetismul functional e pe la 40-50% pot parea alambicate. Si atunci apare manipularea, fiindca ii poti vinde ce vrei unui om care nu poate citi un text de lege. Apoi problema devine ca trebuie sa-si recunoasca greseala si prostia ca sa accepte adevarul, dar o sa fie impiedicat de trufie. Asa apare sonyc.

 

Iti multumesc pentru compliment, esti un baiat fin. N-ai inteles mare lucru, dar e ok, atat timp cat esti fin nu ma pot supara. E o situatie in care imi doresc, nu pentru mine, ca mi-s batran, dar pentru ceilalti care sunt mai tineri, sa ma insel 100%.

 

I pup you!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 18.12.2023 la 12:15, MaxMusterman a spus:

Nu sariti la fente...2050...inca 26 de ani!. Orice HG se poate ratifica, sau chiar si anula.

Nu se va anula nicio mizerie care e venita via PNRR de la Bxl

"Până în 2035, 98% din obiectiv va fi fost atins."

 11 ani parca nu mai pare asa mult.

La 18.12.2023 la 13:21, PzKpfW a spus:

Este amuzant cum se sesizează "opinia publică" despre lucruri pe care nu le înțelege - cum ar fi evoluția transportului în următoarele decenii. Ca o referință interesantă în acest sens, românul anilor '90 fugea intens de motoarele diesel pentru că "sunt de tractor" și de cutiile automate pentru că "sunt nefiabile și consumă mult". După 30 de ani, marea majoritate a aceluiași mândru popor român visează pasional la un suv pe motorină cu 2 pedale.

Nu-i nimic de inteles aici, Europa imbecililor de la BXL baga pe gat propriilor populatii niste mizerii inutile si nesustenabile pe care nicio alta putere politica a lumii nu le adopta. 

La treaba asta nu e nimic de inteles, e ca la viol stai cu vaselina alaturi sau lupti. USA indeamna la sodomizarea EU, Rusia sustine, China aduce uneltele, Africa isi vede de ale ei in vreme ce tarile arabe trec in BRICS si vand petrol in timp ce conduc COP28. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 19.12.2023 la 12:12, adrianm a spus:

Romanul a fost mereu bine orientat in ce priveste masinile

 

Românul este în marea lui majoritate un țăran lipsit de cultură, un parvenit notoriu fără educație financiară sau gusturi, un animal de turmă care se lasă influențat de senzaționalisme pentru că sunt mai accesibile înțelesului lui limitat decât logica și bunul simț. Dar la mașini este într-adevăr o referință. Sunt pline drumurile patriei de Passat-uri și SUV-uri diesel - cât mai mari. Marca unui distins rafinament în domeniul auto.

 

La 19.12.2023 la 12:12, adrianm a spus:

primele automate chiar au fost mizerabile iar acum nu mai e cazul

 

Înlocuiește "automate" cu "electrice" în propoziția de mai sus și vei avea discursul mândrului român din viitor.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, adrianm a spus:

Nu se va anula nicio mizerie care e venita via PNRR de la Bxl

"Până în 2035, 98% din obiectiv va fi fost atins."

 11 ani parca nu mai pare asa mult.

 

Sezi bland, realitatea nu e cum si-au imaginat-o unii. Eu nu am multi ani, dar am destui incat sa-mi amintesc cum debitau politicienii acuma 20-30 ani, despre cum se va trai acuma. Inafara de progresul tehnolgic realizat de companiile private si transportul aerian low-cost, mare lucru nu s-a schimbat. 

 

Legat de electrice, tot Bxl (ca sa te citez) s-a bazat ca da subventie cumparatorului, dar si producatorului, iar intr-un termen anume se ajunge ca masina electrica sa fie competitva si automat, sau organic, sa incline balanta. 

S-au pompat la bani, fara ca rezultatul sa fie cel asteptat. Apoi mai are grija Zele si inca cativa sa destabilizeze un pic economiile mondiale, si uite cum deja vestul incepe sa taie din subventie, incepe sa bage taxe pe electrica, fara sa mai aiba consideratie fata de progresul inregistrat si munca ramasa. 

 

De bine de rau, un ICE inseamna pentru stat automat o cheltuiala in minus (0 subventie) iar apoi pe durata exploatarii, statul tot incaseaza. Nu vorbesc de industria adiacenta (service-uri, industria petroliera etc.) 

Electrica, cheltuiala pentu stat iar ulterior pierdere, cel putin fata de un ICE deorece 0 taxe, industrii conexe slabutze. 

 

In DE au ras subventia acuma vreo 2-3 zile si deja se vorbeste in presa de dezastru economic pentru producatorii auto. Nu s-a mai vandut aproape nimica in ultimele zile, multi care aveau avans dat, si-au retras comenzile, iar liniile de productie lucreaza intr-un schimb maxim. 

 

image.thumb.png.be4ec4c3871bf700877d3461a6c94803.png

 

Se vede clar cat este de influentata piata din Germania de subventie. Nici nu vreau sa imi inchipui cum arata in Romania, unde subventia e dubla fata de DE.

 

Eu cred ca s-a impis artificial un pic pe devreme si la scara prea mare. Nici climatul economic mondial nu a ajutat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

La 19.12.2023 la 14:00, MaxMusterman a spus:

Eu cred ca s-a impis artificial un pic pe devreme si la scara prea mare. Nici climatul economic mondial nu a ajutat

 

Just. Pentru că Grupul VW era în pom după Dieselgate, pentru că UE este importator de petrol și pentru a nu permite chinezilor (și americanilor) să ia avans față de industria auto europeană. Unii înțeleg. Alții sunt descoperitorii miezului din dodoașcă.

Editat de Kristian K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Uite o idee.

https://autoblog.md/fondatorul-nio-a-testat-personal-noua-baterie-ssb-de-150-kwh-autonomia-inregistrata-in-12-4-ore-de-calatorie/

 

Deci e "pe vine" bateria de 1000km autonomie. Iar un serviciu de "inchiriere" a bateriilor, adica sa schimbi bateria cu totul in 3 minute si sa mai mergi inca 1000 km, e si ala pe vine.

Spuneau cativa mai demult ca si-ar cumpara electrica daca s-ar incarca in 3 minute si ar avea autonomie decenta, nu? Un viitor e posibil pentru aceasta idee, chiar daca deocamdata nu ajuta nici infrastructura si nici pretul. 

 

Apropos, nu-i inteleg pe aia ce au ceva impotriva greutatii mai mari a electricelor. Ce treaba are ca masina are 2,5 tone, atata timp cat merge absolut decent, consumul e infim iar stabilitatea e mai buna datorita centrului de greutate mai coborat? 

Editat de Kristian K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, mircea.cazachevici a spus:

Ce treaba are ca masina are 2,5 tone

??? Păi virează mai greu - mai ales la evitări gen testul elanului -, se oprește mai greu și chiar la accelerațiile alea fulminante care vă plac vouă consumă energie mai multă. Inerție gen, dar ce contează dacă ai numărul scris cu verde... :moron:

Plus alte aspecte cum ar fi solicitările asupra anvelopelor și câteva nimicuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu eu foarte multe despre masini, sunt doar un utilizator, dar tot ce spui tu tine de "ciclistica" masinii. A privi ciclistica doar din punctul de vedere al greutatii e o abordare atat de simplista incat e gresita.

 

Cat despre "consuma mai multa energie".....ma faci sa rad. La mine, cel putin, energia consumata e din soare. Si se pare ca asta e tendinta, de a se folosi din ce in ce mai multa energie solara. Cum poti compara asta cu consumul clasic  de 7-10 litri/100km?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Electrificatii de astazi sunt de fapt dizelistii de alta data. Alde @foxbat isi lauda dizelu' inainte sa aiba electrica (parca o Panda), deci totul se rezuma la lovele si nicidecum la cat de minunata e masina electrica. Daca de maine va fi mai ieftin sa mergi cu un car cu boi o sa vedeti cum toti devin crescatori de vite si devin experti in tractiune balegaroasa.

1 oră în urmă, mircea.cazachevici a spus:

Spuneau cativa mai demult ca si-ar cumpara electrica daca s-ar incarca in 3 minute si ar avea autonomie decenta, nu? Un viitor e posibil pentru aceasta idee, chiar daca deocamdata nu ajuta nici infrastructura si nici pretul. 

 

Problema e ca se pare ca pretul nu se duce in jos, din ce am citit pare ca se duce in sus. Da, o autonomie rezonabila si un timp de incarcare comparabil cu alimentarea la ICE va inclina in mod clar balanta catre EV pt ca majoritatea populatiei nu cauta fineturi ci o troaca cu care sa mearga ieftin si daca mai e si cool si in trend e gata reteta. Se trezise si nevasta-mea ca poate cumparam o electrica... instantaneu mi-a crescut pulsul dar m-am tinut calm numai ca sa vad de unde i-a venit ideea.

Acum 56 minute, ENEOS a spus:

??? Păi virează mai greu - mai ales la evitări gen testul elanului

 

Astia care merg la consum nu au treaba cu frane si testul elanului, si dubele sau camioanele franeaza si au 'nspe tone dar cand mergi ca melcul nu te afecteaza greutatea. Acceleratia la EV e o gluma proasta, daca mergi tare prin oras 10 minute ai ramas fara baterie si incingi si franele de le ia dracu. Asa ca toti merg incet, se bucura ca au panouri pe casa, merg ieftin si astfel ajung la concluzia gresita ca EV e cea mai tare masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Csf, ncsf, eu sunt deformat de la curse unde mașini de 1100 kg chiar dacă au 800 CP își iau bătaie (rău) de la cașcarabete cu motoare 🏍 de 200-230 CP care au ~500 kg. Masa mai mică reprezintă mereu un avantaj, chiar dacă raportul kg/cp e favorabil monștrilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...