Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

 

La 20.12.2023 la 17:16, ENEOS a spus:

Nu neapărat sport/distractivă, în general prefer să nu car prea multe kg după mine, nu e eficient

 

Tu nu prea ești român. Dacă nu cari o sufragerie după tine când mergi la mol, nu prea te identifici cu conaționalii.

Editat de Kristian K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 3 minute, PzKpfW a spus:

stai pe motocicletă la semafor în spatele turmelor

Cu 🏍 nu se stă în spatele turmei!

Acum 4 minute, PzKpfW a spus:

Dacă nu cari o sufragerie

Am decât un dric (break, negru, urât). :what:

"Phaetonul" Lupo era perfect pt mine, doar că nu încăpeau cumpărături și în vacanță puteam merge doar cu bancheta rabatată. La o firmă de la care aveam company car m-am luptat asiduu să nu-mi dea suv. 😖

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 56 minute, mircea.cazachevici a spus:

ID4 a lui finu a scazut ca si autonomie de la 480km la 360-400km, cu caldura setat pe 20 grade. Zona Brasov, deci mai frigut. Eu zic ca e rezonabil.

A, nu vrea să facă soc termic când se dă jos? La mine se topesc papucii daca uit ventilatorul pe treapta a doua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 hours ago, danypop said:

 

Când văd astfel de articole de la moldoveni, îmi dau seama cât de mulți bani au început să bage chinezii în marketing. Prezentările lor seamănă cu cele pe care le făceau americanii la produse electronice acum 10-15 ani. Un băiat îmbrăcat frumos pe o scenă care vorbește despre gimmick-uri și cifre pe care majoritatea nu le înțeleg.

 

Dacă interesează pe cineva, o scurtă analiză obiectivă a ceea ce a prezentat Nio dincolo de marketingul ieftin:

  • Se încarcă ultra-rapid la stații de 600kW care practic nu există. Majoritatea stațiilor de încărcare oferă până în 100kW, cele rapide trec sensibil de 200kW.
  • Încărcătoare răcite cu lichid. Impresionant. Există de câțiva ani deja.
  • Autonomie de 250km în 5min - având în vedere autonomia totală (720km), asta se traduce printr-o încărcare de la 0 la 33% în 5 minute. Primii 30-35% ai bateriei se încarcă tot timpul la putere maximă, deci foarte rapid. Electricele actuale au nevoie de 8-10min pentru același nivel de încărcare la 200-250kW. La același tip de încărcător, ET9 are nevoie probabil de și mai mult timp, datorită bateriei mai mari.
  • Rigiditate torsională de 52.600 Nm/grad - da, este mult. Însă o mașină care cântărește de la 2.4t în sus are nevoie de așa ceva. Cu cât o mașină este mai mare și mai grea, cu atât trebuie să fie mai rigidă. Ca referințe, Audi A8 2017 era pe la 45.000, automobilele sport de stradă sunt pe la 30.000 iar monoposturile de competiție, pe la 10-15.000.
  • Am încercat să aflu mai multe despre sutele de "patente" despre care vorbesc - fără succes. Personal nu am văzut nimic ieșit din comun. De notat aici că practica producătorilor chinezi de automobile electrice s-a schimbat și a devenit mai subtilă: copiatul 1:1 nu poate funcționa pe piețele vestice, așa că fac reverse-engineering la tehnologiile oferite de alți producători, schimbă câteva elemente (hardware sau software) și le patentează la rândul lor.

Lista poate probabil continua, dar producătorul nu a dat multe date în afară de cele care sună bombastic. Partea tristă este că marea majoritate a clienților nu înțeleg și nu se vor documenta despre elemente. Vor vedea doar cifre mai mari ca la alți producători și un preț mai mic.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, danypop said:

 

Titlul este senzaționalist. "Robotul" în cauză este de fapt doar un braț robotizat care manipulează piese auto pentru montajul automobilelor la linie. Acei roboți nu sunt produși de Tesla (ci de firma germană Kuka, cel mai probabil) și se folosesc de zeci de ani pe liniile de asamblare. Urmează o rutină pre-programată și nu au niciun fel de "IA".

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Minunata masina electrica:  https://forum.softpedia.com/topic/1234066-cu-masina-electrica-in-napoli-tesla-model-3lr/

Daca facem calcule o sa ajungem la 100euro pentru 566km parcursi. Asta in conditile in care am incarcat so la slow, nu numai la fast. Iar pe autostrada nu am alergat cu mai mult de 110km/h, viteza medie exclusiv pe autostrada cred ca a fost de vreo 90km/h.

Ce parere aveti, vi se pare in regula?
Eu consider ca este foarte mult. O masina cu benzina ar fi consumat la fel de mult, si n-ar fi fost nevoie de sase ore de incarcare.
Nu ma intelegeti gresit, mi-a placut masina si toata treaba asta, dar daca scoatem din context toata treaba asta si avem o discutie aplicata, cum analizam situatia de fata? Unde este marele avantaj de cost pe care l-a propovaduit toata suflarea pe planeta asta? I-ati electrica si o sa iti spoti pretul maisnii din diferenta de cost pentru combustibil…  Probabil ca vom ajunge la paritate KWh = 1L benzina, iar asta este foarte nasol pentru toata lumea.


:lool:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, si acelasi om spune despre experienta condusului electric, la masina lui personala plugin hibrid:

 

"Imi place sa merg pe electric. Masina mea pare mult mai usoara, reactioneaza instant, produce foarte putin zgomot in habitaclu… per total experienta de utilizare este mult mai buna. Aceeasi masina este mult mai buna in reigm electric, asta e foarte clar pentru mine, pentru ca o vad zilnic"

 

Asta ca sa intelegeti si voi, astia de sunteti impotriva electricelor fara a conduce vreodata una, de ce e "addicting".

 

In rest, daca o incarci preponderent acasa, iesi mai ieftin, la sfert de pret. Daca o incarci doar la chargere, iesi la fel cu o benzinara economica.

E si normal, eu dau acasa 0.7 lei/kwh, iar la chrgerele de pe la noi e 2,5-3 lei/kwh.

 

 

A, si alta problema expusa mia sus. Vai, ca unul cu Tesla de 140.000 euro s-a suparat ca bateria trebuie schimbata dupa 10 ani si costa 26.00 euro. 

Eu stiu pe cineva de a cumparat un Mercedes S400 hibrid, tot de vreo 10 ani, si in 2 luni i-a cazut bateria hibrida. Pret de reprezentanta: 15.000 eurp pe o baterie de 5 ori mai mica din punct de vedere al capacitatii. De, astea sunt preturile de reprezentanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 02.01.2024 la 0:06, mircea.cazachevici a spus:

OK, si acelasi om spune despre experienta condusului electric, la masina lui personala plugin hibrid:

 

Pai tocmai de aceea am pus si link-ul, ca sa vedeti ca nu este o persoana care este impotriva electricelor. Omul e pro electrice dar a aratat ca nu prea e economica masina daca nu stai la casa ca sa poti incarca mai ieftin.

Eu cu 100 euro cred ca trec de 1000km si asta fara sa-mi tataie cwrul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un articol decent dpmdv:

https://www.moise.ro/2024/01/03/despre-masini-electrice-cu-sinceritate/?fbclid=IwAR3x2Hysa3dTjWa42jFpYfCfwyl6XdVs7QaFpzKcD-QuoQzOyU_njqR8CU4

 

Și un pasaj relevant (tot dpmdv) din acest articol:

"În altă ordine de idei, dacă nu ai stația ta acasă (sau una rezidențială, aproape), ești mâncat! Nu-ți lua EV! Trebuie să o poți încărca atunci când vrei, chiar dacă o să ai nevoie să o încarci mai rar decât crezi. "

 

Acum fanboy-i electrificării sa-mi răspundă cinstit la o intrebare: cât % din posesorii de autoturisme îndeplinesc condiția din pasajul citat mai sus?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, oameni buni, aveti dreptate. Deocamdata nu e o afacere sa iei EV daca nu ai propria ta priza de incarcare.

 

Tin sa mentionez din nou ca totusi condusul unei electrice creeaza dependenta. Uite ce spune si Moise:

 

"De fapt, n-am înțeles luni de zile, în care am avut aceeași obsesie legată de autonomie pe care o ai și tu, cel care te gândești să-ți iei un EV, dar încă nu-ți rezultă. Însă, după câteva luni, creierul meu s-a adaptat, filozofia de condus s-a schimbat, iar acum îmi pare rău că am luat o a doua mașină hybridă, în loc să iau două electrice."

 

Cat despre prize proprii de incarcare, deocamdata suntem avatajati doar noi, cei care stam la casa. Plus cativa norocosi ce stau la blocuri noi si au parcare subterana, fiecare loc dotat cu o priza casnica, normala.

 

Insa am scris acum vreun an si ceva despre o situatie. S-a interesat un prieten ce sta intr-un bloc vechi, comunist, daca poate sa-si traga o priza in parcarea inchiriata din fata blocului. I s-a raspuns ca actele se pot face pentru un racord nou, conexiunea se poate face din casa scarii de la parter. Deci, teoretic, el ar fi putut sa-si faca un racord propriu pana in gradina din fata blocului, eventual sa ajunga pana la primele locuri de parcare de langa bloc, singura conditie ar fi fost sa lucreze cu electricieni autorizati.

Daca in teorie asa ceva e posibil, nu ma indoiesc ca in viitor se vor gasi oameni care sa puna asta si in practica. Si, incetul cu incetul, sa apara prize proprii si in parcarile de resedinta de la blocuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, mircea.cazachevici a spus:

Insa am scris acum vreun an si ceva despre o situatie. S-a interesat un prieten ce sta intr-un bloc vechi, comunist, daca poate sa-si traga o priza in parcarea inchiriata din fata blocului. I s-a raspuns ca actele se pot face pentru un racord nou, conexiunea se poate face din casa scarii de la parter. Deci, teoretic, el ar fi putut sa-si faca un racord propriu pana in gradina din fata blocului, eventual sa ajunga pana la primele locuri de parcare de langa bloc, singura conditie ar fi fost sa lucreze cu electricieni autorizati.

 

Sa zicem ca 15 masini vor fi puse la incarcat la 10 seara la acelasi bloc, ce se va intampla cu restul consumatorilor din bloc? Va palpai lumina ca in filmele de groaza...

 

EV e asa de bun ca @foxbat a plecat cu Duster-ul in Turcia, pun pariu ca e diesel. :wink:

 

De citit cu atentie, se recunaoste ca fara subventie de la stat EV-ul nu ar exista: https://www.rfi.ro/special-paris-162874-franta-bonus-ecologic-de-pana-la-7000-de-euro-pentru-achizitionarea-unei-masini

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e laudă, dar am fost până în Estonia, Tallinn. Vreo 4700 km dus-intors, cu o panaramă de Fiesta. Griji pentru carburant - aproape zero. Mașini electrice văzute prin Ungaria, Slovacia, Polonia, Lituania, Letonia și Estonia - prea puține. Câte golfuri 4 am văzut pe la ei? La unguri vreo 3-4 și la poloni maxim două. Parc auto relativ recent, cu foarte multe mașini noi. Fără 5 metri de fum în spate. Ce vreau să spun e că nordicii nu se dau în vânt după electrice. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, mircea.cazachevici a spus:

Tin sa mentionez din nou ca totusi condusul unei electrice creeaza dependenta. Uite ce spune si Moise:

 

Creeaza dependenta este mult spus, dar e altceva. In cazul meu ID3 nu a fost deloc spectaculos, poate si din cauza ca is destul de obisnuit cu tractiune spate si cuplu mare de la diesel, dar la Tesla a fost un pic diferit. Eu am trecut repede prin 3 stari. Entuziasmul de inceput, cu accelerari violente, apoi starea de matematician, fiecare talpa cat ma costa si dupa problemele avute cu masina, am avut stari anxioase de fiecare data cand indrazneam sa "fortez" un pic. 

 

Acuma vreo 10 ani, am trecut exact prin aceste stari cu o masina italiana, multi cai, frumoasa foc. 

Acum 2 ore, Nguyen a spus:

Sa zicem ca 15 masini vor fi puse la incarcat la 10 seara la acelasi bloc, ce se va intampla cu restul consumatorilor din bloc? Va palpai lumina ca in filmele de groaza...

 

Ceea ce nu ai tu in vedere, aceste masini electrice nu sunt "resouri". Daca sunt minime fluctuatii de tensiune nu incarca. Prin urmare e cam greu sa ajungi cu ele sa faci un "snowball effect". Mai degraba, pui 15 la incarcat la 10 seara si daca apar minime fluctuatii se opresc toate 15 din incarcat. 

 

 

Acum 2 ore, Kristian K a spus:

Si instalatia se va incalzi si va face poc.Li s-a mai spus ca nu e ok,dar n-ai cu cine...

Nu mai spun vara cand se pornesc si aparatele de clima din blocuri. :)

 

Nu se incalzeste nimica si nu face nimica poc. Aici nu vorbim de resouri, ci de chestii destul de high tech. 

 

Pe langa asta, fiecare vine pe bransament separat cu tot ce inseamna sigurante si protectii. Cum am spus mai sus, nu sunt indempliniti niste parametri optimi, masina nu incarca. Punct. Nu ramane nimeni cu sarmalele in cuptor nefacute sau cu tembelizoru oprit. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, Kristian K a spus:

Discut de instalatiile actuale din blocuri,nu de instalatii noi,nu mai fa pe nestiutoru'... Crezi ca banii de instalatii noi stau pe garduri?

 

Reciteste te rog ce am scris eu. Nu vorbeam de nou/vechi. Masina electrica are nevoie de o anumita tensiune/intensitate precum si minime fluctuatii pentru a incarca. Daca ele nu sunt obtinute, nu incarca. Daca ele se schimba pe parcusul incarcarii, se intrerupe instant incarcarea. 

 

Pe langa asta nestiutor este tu, pentru ca oricum daca locuiesti in bloc nou sau vechi, nu iti tragi prelungitor de la etajul 4 sa iti incarci masina. Tot vei avea nevoie de statie de incarcare la locul de parcare, care vine cu bransament separat. 

 

Inteleg ca haterii compara masina electrica cu resouri, dar chiar nu is identice 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...