Jump to content

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Recommended Posts

1 oră în urmă, l.u.v a spus:

 

 

PS: navigația originală de pe una dintre mașini - Made In Japan.😏

În afară de China, Pakistan, India sau Vietnam se mai știe altceva astăzi? 

IMG_20211120_143339.jpg

Da - Romania, masiv.

 

Se fac in Ro chestii pe care nu ti le imaginezi.

 

Automotive - mult din ce vezi intr-o masina este autohton.

Echipamente de IT, echipamente de masura (industriale), echipamente medicale, audio de inalta performanta, pluguri de zapada pentru tarile scandinave.... si lista continua - toate locale.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 815
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 2 ore, l.u.v a spus:

Nu au nicio importantă standardele actele cu ce se fabrica atunci. 

Adică nu are nicio logică comparația, am explicat mai sus de ce. 

"Lipsite de confort după standardele actuale" zici tu🤣😅

Dacă ești din București și ai câteva ore îți dau doua vechituri la alegere să mergi și vezi cum stai în ele. 

Să vezi de pildă cum stai în spate ca pasager și pe urmă compari cu multe mașini actuale. 

Confortul cuprinde multe paliere, poate fi fizic, auditiv, observabil etc. 

Dacă pentru tine confort vizual înseamnă o tabletă, lumini ambientale, plastic lucios și si butoane colorate este ok. 

Dar overall confort înseamnă - pe lângă cele de mai sus - o multitudine de factori: ergonomie interioara, unde sunt amplasate comenzile, spatiile de depozitare etc. 

 

 

PS: navigația originală de pe una dintre mașini - Made In Japan.😏

În afară de China, Pakistan, India sau Vietnam se mai știe altceva astăzi? 

IMG_20211120_143339.jpg

Omule, eu sunt mort dupa masini vechi si am avut norocul sa merg in niste masini destul de rare (Mercedes 300SL, Rolls Royce Corniche, BMW E31).

Dar am mers si in prezent cu S500AMG, Bentley Flying Spur, Bentley Bentayga si da, cele vechi erau wow pt vremurile lor, insa nu are rost in nici un fel sa le comparam cu masini noi, in special la capitolul confort.

Nu sunt la garaj acum, dar mi-ar fi placut sa-ti fac o poza cu cruise control-ul vacuumatic de pe golful meu din '81 ;)

 

Cat despre China, etc... Si mie mi-a picat fata cand am vazut ca toate geamurile laterale de la BMW-ul meu de generatie noua sunt facute in China, dar aia e. Business...

Acum 19 minute, PzKpfW a spus:

Au început chiar să delocalizeze din China spre România, fiind mai ieftin și mai rapid să producă aici. Deocamdată.

Se produc foarte multe piese pentru marci cu renume, in Romania si asta de mult timp. Si nu ma refer doar la nimicuri ci si turbine, navigatii, etc.

Link to comment
Share on other sites

Acum 35 minute, PzKpfW a spus:

Au început chiar să delocalizeze din China spre România, fiind mai ieftin și mai rapid să producă aici. Deocamdată.

Transportul este problema cea mai mare (14-16 saptamani / 15keur pe container) la pachet cu flexibiliatea de a produce specific pe cerinta.

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 ore, PzKpfW a spus:

 

 

 

Total de acord. Spre electrice se tinde, soluții se vor găsi. În Norvegia 80% din mașinile noi sunt electrice, și nu-i văd să plângă după curent sau să construiască centrale nucleare. Pe termen mediu se vor găsi soluții de înlocuire ai actualilor acumulatori. Pe termen lung (un secol sau mai mult) o mare parte din energia consumată la nivel global va fi produsă în reactoare de fuziune nucleară.

La ce populatie are  si ce parc auto,nu este exemplul cel mai bun.Populatia este blocata in orasele si oraselele lor.Se misca putin ,mai ales in lunile lungi de iarna.

Ei au cu ce sa faca curent,petrol,gaze,vant,peste necesar.Majoritatea statelor nu au norocul asta.

 

Vorbesti cu mare usurinta de acumulatori,desi de mai bine de douazeci de ani se tot joaca cu ei.Si rezultatul este mult sub nevoile actuale.Atentie ,actuale.Intr-un viitor plin de electrice ,lucrurile nu suna prea bine.Cu actualele baterii.

Cu nuclearele e greu in fapt.Multi arunca vorbe.Vorbele nu costa.

In realitate e greu cu nuclearele.Bani multi,riscuri mari de contaminare cu reziduri.Riscuri mari de securitate.

Este mult mai complicat decat pare.

In fapt este praf in ochii pwlimii sa acepte noile impuneri in domeniul auto,al incalzirii ,al vietii de zi cu zi.

,,Stati linistiti,o sa avem curent cacalau,eco si ieftin".Cand?..In viitor,cu noile tehnologii,pe care nu le avem,dar o sa le avem.Pana atunci insa interzis auto diesel/benzina,interzis caldura fosili,gaze."

Poate nu ai fost atent.Stapanii vor sa implementeze noua ordine,acum sau cat mai repede.Nu peste 50 de ani sau secolul viitor.

Nu atunci cand am avea nucleare la coltul strazii si baterii R3 cu 1kw capacitate sau statii mega,ultra rapide de incarcare.

Ei vor acum,repede nu conteaza ce si cum.

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, adiy32 said:

Nu atunci cand am avea nucleare la coltul strazii si baterii R3 cu 1kw capacitate sau statii mega,ultra rapide de incarcare.

Energia se măsoară în KWh, Ws (Watt-secundă) sau J (Joule).

Puterea (W, KW, MW) este altceva.

Bateriile au capacitatea de a înmagazina energie.

Puterea lor la descarcare /încărcare este însă limitată.

Altfel ar exploda.

Sau ar fierbe, dacă nu sunt elemente etanşe.

Încărcările "rapide" însă nu asigură "umplerea" cu energia maximă corespunzătoare capacităţii nominale a bateriei, tocmai din cauza limitărilor termice (limita de explozie).

Au şi ele un timp de "digestie" :D

Asta rămâne o problemă, poate mai puţin la biciclete /motociclete unde masa redusă a bateriei permite înlocuirea ei cu o dublură pre-încărcată cu timp disponibil.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, adiy32 said:

Vorbesti cu mare usurinta de acumulatori,desi de mai bine de douazeci de ani se tot joaca cu ei.Si rezultatul este mult sub nevoile actuale.Atentie ,actuale.Intr-un viitor plin de electrice ,lucrurile nu suna prea bine.Cu actualele baterii.

Cu nuclearele e greu in fapt.Multi arunca vorbe.Vorbele nu costa.

In realitate e greu cu nuclearele.Bani multi,riscuri mari de contaminare cu reziduri.Riscuri mari de securitate.

Este mult mai complicat decat pare.

 

Acumulatori auto se dezvoltă pe scară largă de vreo 10 ani încoace și la modul serios doar de vreo 6 (post-Dieselgate). Au progresat destul de bine. Iar bateriile solid-state sunt tangibile, cu producție în masă prevăzută în următorii 1-2 ani.

 

La reactoare nucleare faci confuzie: te referi la cele clasice care produc energie prin fisiune nucleară. Eu vorbeam despre reactoarele de fuziune nucleară (proces similar cu cel care produce energie în nucleul stelelor) și al căror singur "deșeu" este heliul.

Link to comment
Share on other sites

Acum 14 ore, PzKpfW a spus:

 

Comparațiile pe care le insinuez sunt între modele echivalente, te asigur. W202 față de W205. B5 față de B8. E39 față de E60 sau F10. Exemplele pot continua, dar nu-mi doresc să continui discuția fără sens. Ai o altă părere și ți-o respect.

 

Imi pare rau daca ai avut experiente nasole cu modelele noi. Eu cu W205-ule actual nu am avut nici cea mai mica problema (115.000km are acuma masina). Cand e curata/spalata arata ca iesita de pe linia de fabrica. Intradevar, mai are multi ani...

Plus ca "tirajul" unitatiilor fabricate este diferit...

 

Mai era o chestie pe vremuri: "Nu cumpara masina produsa luni sau vineri" - era o zicala. Asta avea un adevar in spate, productiile aveau o compententa umana mai mare decat azi, prin urmare luni muncitorii erau mahmuri si fara chef de munca, iar vineri se fuserau ca sa-si atinga cotele :) 

 

Iti dau dreptate in ceea ce priveste design-ul + elementele care mai sunt si azi manufacturate.

Acum 14 ore, l.u.v a spus:

Ai mai dat exemple de genul, dar mă miră că scapi din vedere un lucru esențial. Și anume că oferta era fix pe cererea de atunci. Ca să fac o analogie, normal că în 2021 ți se par penibili pantalonii evazați, cămășile cu guler fluture și ciocatele care se purtau în anii 70-80. Dar asta nu înseamnă că materialele respective erau mai proaste decât cele de astăzi.

 

Hai no, compari tehnologia cu moda. La masini se oferea ce se putea produce atunci, exista o limitare tehnologica...asa cum si azi este in multe privinte. Noi vom sti ce vrem, odata ce va fi inventat si va fi gasita o metoda de producere in masa.

Comparatia cu moda poti sa o faci in ceea ce priveste designul masinii eventual...dar si azi lumea care umbla cu acele haine enumarate de tine, cauta un pic de crom si bling bling.

Acum 14 ore, l.u.v a spus:

Și da, Golfurile, Renaulturile si Audi 80 din anii aceia îți ofereau fix ce se cerea atunci. Cu un plus pe partea de fiabilitate, pentru că întotdeauna simplitatea este durabilă. 

 

Oferau ce putea produce atunci in banii aia. Pe vreme acelor masini existau deja airbaguri, climatic, incalizire in scaune, geamuri electrice, ABS etc. si o gramada de alte chestii pe partea de motorizare...dar le vedeai in Golf Renault si Audi 80? NU

Acum 14 ore, l.u.v a spus:

Cu un plus pe partea de fiabilitate, pentru că întotdeauna simplitatea este durabilă. 

 

Iar pe partea de fiabilitate, glumesti. Se stricau masiniile extrem de des, iar de multe ori fara nicio avertizare (azi sunt pline de sezori si de multe ori se evita prin asta daune majore). Iti dau insa dreptate la un singur aspect, erau mai simplu de reparat, piesele de schimb erau mai "simple" si mai ieftine. 

Sti faza asta? De fiabile ce erau masiniile erau neceseare cunostiinte tehnice avansate? :D 

image.thumb.png.4f2a2628a3293ad8b0e494eb8e0751e2.png

Acum 14 ore, l.u.v a spus:

In aceeași bani astăzi am Toyota Corolla Hybrid.

Da, consumă mai puțin în oraș, motorul e silențios (stai să vedem cât ține!!), franele sunt ok si am un căcat de tabletă pe bord cu grafice si tot felul de ecrane bune să provoace erecție unui millenials. Că tot radio, clima și telefonul sunt de bază. 

Adică fix ce am și eu pe navi aftermarket Android pe care le-am montat ambelor mașini 😏

În schimb în ea peste 130 km/oră strigi unul la altul din cauza insonorizării lipsă, auzi amortizoarele la 20 km/oră cum lucrează, pute a plastic de la vinilinul mușama (piele Eco) de pe scaune si volan și am consolele din plastic oribil lucios.

 

 

+ Siguranta si confort

Motorul e unul dintre cele mai fiabile la ora actuala...

Cat despre insonorizare, ma friend tu esti prea carcotas. Tu ti-ai antifonat Mercedesuriile, care oricum erau mult mai bine antifonate decat acea corola...asa ca odata obisnuit cu liniste de mormant, iti pare ca suna.

 

Ia fa azi o tura intr-un Golf 1/2 sau Audi 80 (cele enumerate de tine)...sa vezi cum te simti la 130. 

Dar noi comparam masiniile alea cu Daciile Ladele si Skodele in Romania post comunista...

 

Acum 14 ore, l.u.v a spus:

În afară de China, Pakistan, India sau Vietnam se mai știe altceva astăzi? 

 

Daaa...Romania de ex. :) Cutiile de viteze de ex. 

Btw. vazusem un raport anul trecut legat de noua fabrica din Africa de Sud Mercedes. Masiniile produse acolo si vandute in Europa, au avut cu 25-30% (nu mai retin exact) mai putine interventii in garantie decat cele produse in DE.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Acum 32 minute, cuki a spus:

Cat despre insonorizare, ma friend tu esti prea carcotas. Tu ti-ai antifonat Mercedesuriile, care oricum erau mult mai bine antifonate decat acea corola...asa ca odata obisnuit cu liniste de mormant, iti pare ca suna.

Nu le-am antifonate, era un gând. Nici nu ar fi fost corect să compar după ce le antifonam.

Acum 33 minute, cuki a spus:

Hai no, compari tehnologia cu moda.

Nu compar nimic. Era un exemplu pe logica ta legat de tehnologie și anii aceia. 

Acum 34 minute, cuki a spus:

+ Siguranta si confort

Siguranță da. 

Confort pa 😊

E o troacă plină de mușama, cu scaune tip sport inconfortabile.

Ce confort să ai dacă pe autostradă vâjâie curentul pe lângă ea? 

In rest ok, motor și restul. 

Link to comment
Share on other sites

Este "Model S"-ul celor de la Mercedes. Sau S klasse electric. Vitrină tehnologică cu care te atrag în showroom pentru a-ți vinde apoi un EQC sau EQE. Alte modele și mai ieftine vor urma (pe modelul Tesla). Multe dintre tehnologiile de pe EQS se vor regăsi pe mașini mid-range în vreo 10 ani.

Edited by PzKpfW
Link to comment
Share on other sites

Acum 8 minute, PzKpfW a spus:

Este "Model S"-ul celor de la Mercedes. Sau S klasse electric. Vitrină tehnologică cu care te atrag în showroom pentru a-ți vinde apoi un EQC sau EQA. Alte modele și mai ieftine vor urma (pe modelul Tesla). Multe dintre tehnologiile de pe EQS se vor regăsi pe mașini mid-range în vreo 10 ani.

Pt ce ofera, nu mi se pare mult 142.000eur, pretul de vanzare cu tva in Romania.

Link to comment
Share on other sites

Chiar acum, PzKpfW a spus:

...Și la fel ca și S klasse-ul, se va devaloriza cu 50% în 5 ani.

Depinde cum privesti lucrurile.

Eu, daca as avea finante suficiente, l-as cumpara chiar acum. Azi!

Spun asta in contextul in care pt mine 5 ani de mers intr-o masina/sau orice vehicul aflat in varful tehnologiei, valoreaza mai mult de 52.100eur. Mult mai mult.

La fel ma tot indeamna sotia: "Ia-ti acum R1M-ul ala la care te tot holbezi, sau V4S-ul, pt ca in 5 ani, nu stii daca te vei mai bucura de ele!"

Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Acum 1 oră, Edd a spus:

Spun asta in contextul in care pt mine 5 ani de mers intr-o masina/sau orice vehicul aflat in varful tehnologiei, valoreaza mai mult de 52.100eur. Mult mai mult.

În ce sens? 

Adică ce plus valoare aduce o baracă din asta din plastic, cu ecrane multe și lumini ambientale de bordel?

Sunt puțin acid pentru că-mi displac profund ecranele si luminile alea, dar întrebarea este serioasă. 

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

...Și la fel ca și S klasse-ul, se va devaloriza cu 50% în 5 ani.

În 5 ani? 

20% pierde doar când ai dat plasticele jos de pe scaune și ieși pe poarta showroomului.😏

Peste 5 ani îți iei maxim 30% pe el.

Asta dacă nu e dat la topit și împrăștiat în doze de Fanta și Cola worldwide.. 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 minut, l.u.v a spus:

În ce sens? 

Adică ce plus valoare aduce o baracă din asta din plastic, cu ecrane multe și lumini ambientale de bordel?

Sunt puțin acid pentru că-mi displac profund ecranele si luminile alea, dar întrebarea este serioasă. 

Pentru mine, 5 ani de folosit tehnologie de varf in deplasarile de zi cu zi, 5 ani de siguranta si confort asigurate de aceste tehnologii, valoreaza mai mult de 52.100eur

Eu sunt adeptul tehnologiei de varf si probabil de aceea imi plac, dar treaba este subiectiva.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Foarte subiectivă.

De fapt este vorba despre orgoliu, nimic mai mult 😏

Mă gândeam că îmi spui ceva cuantificabil, în sensul că pierdeai x% din nu știu ce acțiuni dacă mergeai cu o mașină elegantă dar normală în dauna informației pe care ți-o oferă vârful tehnologiei auto. 

Deși un telefon de 500 euro face fix aceeași treabă din acest punct de vedere. 😊

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +31 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17200 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...