Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 2 ore, Silver Arrow a spus:

 

Am discutat ieri cu un prieten care are asa ceva , in sistem ON-GRID, si mi-a spus ca este pe teava varianata de decontare 1:1.

 

Asadar @adiy32 daca vrei sa iesi bine dpdv financiar cu instalatia, lucrezi cu ea on-grid, si livrezi energie electrica patriei de cate ori este soare, indiferent ca esti sau nu acasa, ca ai sau nu ceva consumatori.  Si atunci ca sa spunem asa ''se merita''.

 

Exact.

Uite aici articol unde se spune de o ordonanta de urgenta ce da paritatea curent produs-consumat pana in 2030.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/energie/prosumatorii-vor-fi-compensati-pentru-cantitatea-de-energie-livrata-in-retea-guvernul-a-adoptat-o-ordonanta-de-urgenta-in-acest-sens-1785685

 

Asadar, daca traiesti in civilizatie si pui fotovoltaice, nu-ti mai trebuie baterii. Folosesti reteaua de curent si ce produci ziua iti iei inapoi cand ai nevoie. Cel putin pana in 2030. Asta inseamna costuri mult mai mici, fara baterii. Dupa 2030, mai vedem, dar pana atunci clar fotovoltaicele vor fi amortizate.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca antipatia generala 100% justificata in opinia mea, legata de mijloacele de trnasport electrice este legata de constragerile bateriei atat ca autonomie cat si ca timpi de incarcare.

Sa zicem ca o baterie ar rezista 200km la mers serios nu mers pe burta cu 70-80km/h, domne daca s-ar incarca in 20secunde, OK electricele astea ar putea fi o alternativa.

Dar.....pe banii mei.....sau dau 30-60k si sa stau ca prostul (in opinia mea raportat la stilul meu activ de viata) sa astept o incarcare 1h (daca ai fast charger) si apoi..... tot pe banii mei sa stau cu grija ca nu ajung la destinatie pt ca nu merg pe burta si pt ca am incalzirea pusa......NU MERSI. Nu as face asa ceva nici daca as primi GRATIS masina electrica.........dar sa mai dau si $ pe ea.

Consumatorul trebuie sa domine produsul, nu invers......daca tot dai bani pe acel produs.

 

In ceea ce priveste hybridele, mare idiotenie din punct de vedere tehnic reprezinta. Sunt gandite din start a fi produse de unica folosinta, degeaba iti consuma 6-7% in B daca dupa o varsta ai de intretinut sistemul termic cat si sistemul electric.

●Ca masina de prima mana ok. Ca SH.....nu este o optiune smart, decat daca esti taximetrist. In rest o iei sh mergi cu ea cat mergi cu 6-7% in oras si cand se strica sistemul electric, bateria, daca iei in calcul bateria si manopera schimbului, tot la 12% vei ajunge ca si consum.

●Cat despre exemplul colegului Ploiesti-Predeal 7% dus si 3% intors....nu cred ca a mentionat viteza de rulare.

■Pot sa dau si eu un exemplu de masina economica pe un traseu similar. Magarusul meu de facut treaba, SUV compact Euro6 1.5dci, la mers incet noaptea (fara a incurca traficul) pe DN1 cu 80km/h B-Campina am 3.4/3.6% iar Campina-B tot pe DN1 am 3.0% pana la Ikea Baneasa.

La mers relativ legal tinuta tot drumul 90-110km/h am la dus 4.6% respectiv 4.0% la intoarcere.

■Magarusul meu scoate la urcare B-Campina 7% daca il tin 180km/h pe A3 si 130-140km/h pe DN1 Ploiesti-Campina, cu multe regimuri tranzitorii, frana/acc/frana/acc.

Urban in B consumul maxim fiind 7% (asta daca ai "sansa" sa ajungi la 7%).

 

==> Mmmmdeci asta cu "les voitures hybrides"........este fasaita rau in opinia mea, mult marketing si nimic mai mult.

Ai niste reduceri de taxe ca persoana juridica vezi Doamne pt ca flota ta auto (pe hartie doar) are o amprenta de CO2 mai redusa......pai bo$$ cu CO2-ul procesului de realizare a bateriilor ce facem? Da cu reciclarea lor ce facem?

○Asta este problema viitoarelor generatii de fraieri. Fraieri pt ca inghitim din inertie cam orice informatie noua/nestudiata in totalitate, primita fara a ne pune problema de a verifica macar acea informatie. Nu. Luam totul de bun. Mai departe o sa vada copii nostri cum se descurca, daca se recicleaza sau nu bateriile. Acum suntem ocupati cu "diesel hate" pt ca 😃polueaza 😀, asta pt ca stim clar ce efecte are SI PT CA a atins perfectiunea/apogeul in materie de tehnologie, fiind extraordinar de eficiente ca randament, aici e "beleaua".

540d Euro6 consuma 6% B-Campina-B la un mers...sa ii spunem "relativ" legal. Fara a merge pe burta cu 80-90km/h. Masina avand 260.000km, un "gunoi" cum ar spune cei obsedati de masini sub-mediocre noi.

O pocnitoare (noua) pe benzina Euro6 1.0t-2.0t sau o masina hybrida pe acelasi traseu la acelasi stil de mers sub 8% NU are ce discuta cu tine.......asta fara sa aibe +300cai si +600nm .........dar HEY suntem ECO, avem downsizing (ar trebui sa fie rightsizing) si "logic" punem la zid dieselul pt ca este "nociv"....serios? 😄🤣 

Mai urat, efectiv stupid este faptul ca un 3.0d Euro6 este impozitat cu 2400ron iar 1.4i-2.0i (indiferent ca e Euro4 sau Euro6) care prin prisma rezervelor de cuplu si putere inferioare, polueaza mai mult, tehnic vorbind. Dar iarasi HEY nu sunt diesel. 

Luam ca fraierii informatiile, intre Euro4/5 si Euro6 diesel este o evolutie enorma ca sisteme antipoluare.....dar fuck it.....nea Sandel cu 1.6i 16v Euro4 are 58ron impozit care consuma mai mult extraurban-urban vs un 3.0d Euro6. Cel mai trist stupid este ca hybridele au reducere de impozit......cand ele inca nu reprezinta o tehnologie matura, ma refer la reciclarea bateriilor aici.

Iarasi ia Toyota Hybrid Pitesti- Sibiu si ia 1.5d sau 3.0d, hybrida va consuma clar mai mult (indiferent ca se merge minim legal sau sportiv), deci va polua mai mult, insa HEY ii reducem impozitul, #salvamplaneta.

 

 

La electrice, o ardem pe "new technology" si ne ingradim singuri, obiceiurile, stim ca salvam planeta asa. Vrei sa fii "eco", cand e soare, mergi cu bicicleta la supermarket, nu electricele iti salveaza tie viitorul, in materie de reducere a poluarii in aria transportului personal.

 

Trenurile electrice se alimenteaza din mers cu acea talpa pe cablurile de alimentare, unde nu este infrastructura electrica se foloseste locomotiva diesel (motorul diesel fiind generator de curent), nu pe benzina sau hybrid.

Daca era asa de mare "smecheria" apareau trenurile industriale electrice pe baterii sau alte mijloace industriale de transport pe baterii.

 

Avantajele fiscale trebuie oferite rational in functie de "handicapul" pe care tu il produci societatii cand folosesti o anumita tehnologie.

Tehnologie perfectionata despre care se stie tot (motoare cu ardere interna)  sau tehnologie in curs de developare (nici macar maturizare) masina electrica/hybrid.

Ai Euro 4 indiferent ca e diesel sau benzina, te-am ars ia de aici 3000ron impozit

Ai Euro 5 inca te toleram. Aceasta tehnologie avand 12ani. Te taxez pe cat poluezi, nu pe cilindree.

Ai Euro 6 ultima tehnologie te taxez modic raportat la cantitatea de compusi nocivi emanati pe esapament si nu raportat la cilindree.

Firea nu gandea rau, din punct de vedere rational, atunci cand se gandea la vignieta pt B.

 

Aaaaa dar stai ca noi avem 10% -50% vehicule electrice (irelevant cat %) si in paralel Euro 4 are voie sa mearga pe strada? Aoleu. Unde este ecologia? Thinking forward-ul?

Aaa si avem si impozit de 200 ron la 2.0 Euro 2 3 4 5 6. Aha. Iar unu cu tehnologie Euro6 si motor mai mare 3.0 2400ron impozit sau 4.4t 6400ron impozit.

Paiii....4.4t Euro6 polueaza real mai putin decat un Golf GTI 2.0t Euro4.

Impozitul ar trebui sa fie exact pe cat poluezi si sa te descurajeze sa folosesti vehicule cu tehnologii vechi. Ma refer la tehnologii antipoluare.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, Bigfoot a spus:

   

 

In conditiile in care transportul in comun este varza vigneta este furt. Este talharie in plina strada. Traficul din Bucuresti ar fi la fel daca de maine s-ar introduce o taxa suplimentara. Nu taxele vor goli orasul de masini, ci o infrastructura decenta de transport in comun. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 59 minute, therocketscientist1 a spus:

In conditiile in care transportul in comun este varza vigneta este furt. Este talharie in plina strada. Traficul din Bucuresti ar fi la fel daca de maine s-ar introduce o taxa suplimentara. Nu taxele vor goli orasul de masini, ci o infrastructura decenta de transport in comun. 

Taxa aia se plătește și tot se poluează.

Referitor la infrastructura, când mergeam spre sud, trebuia să traverseze Bacăul. Un chin și o jale, aglomerație, gropi etc. De anul trecut s-a dat in folosință centura orașului, o autostradă. E mina de aur, bag a cincea la 110 și scot din viteză la giratoriul de la ieșire. Abia ăla e progres și dovada că s-a făcut ceva cu banii. Vinieta e furt pe față, dar la noi e ieftin cca 130-140 lei pe an, la bulgari e 40 lei pe săptămâna, iar drumurile lor sunt mult mai proaste comparativ cu cele românești.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, l.u.v a spus:

Exact. 

Parcări cu preț și abonamente decente organizate de primarii pe la terminalele de metrou ca să-și lase oamenii mașinile ar fi un prim pas. 

Salutare!

ERROR 404 🤣

Ia sa vedem Park&Ride Straulesti:

Parcarea ajunsese in 2019 la ''fabuloasa'' suma de 0,50 Lei /ora, adica vreo 5 sau 6 lei/zi. Ocupare: o medie de 19 masini/zi  din 660 locuri libere

Acuma parcarea este moca pentru cei care au abonament de metrou. Nivel de ocupare cam la fel.

 

Daca nici 5 lei/zi nu este un pret decent fata de 5-10 lei/ora in parcarile cu plata din oras, ce sa mai spunem .....

 

Pe de alta parte cum sa isi bage un grup de 3-4 muncitori zilieri masina la parcare si sa plece cu metroul cu sculele in brate?

 

Solutia este una combinata: sosea de centura cu 3-4 benzi pe sens si iesiri spre oras din km in km. (nu mizeria actuala), transport in comun organizat cum trebuie, descurajarea plimbarii cu masina prin oras prin taxe de parcare dureroase (oriunde in oras), sistem eficient si rapid de ridicat masinile parcate aiurea ''doar un minut'' si care incurca traficul.

 

Intrebarea este: vrem noi asa ceva? Vrem tarife mari la parcare sau lasam totul asa cum este si  ''ne descurcam noi cumva''?  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, Lucian_M a spus:

Aceleași cazane iau ITP cu șpagă, azi mă înecam în oraș după un clio diesel vechi. S-ar îmbunătăți notabil calitatea aerului dacă ITP s-ar obține corect, nu băgând pe gât electrica pe post de salvare a naturii.

 

true 👍

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Lucian_M a spus:

Taxa aia se plătește și tot se poluează.

Referitor la infrastructura, când mergeam spre sud, trebuia să traverseze Bacăul. Un chin și o jale, aglomerație, gropi etc. De anul trecut s-a dat in folosință centura orașului, o autostradă. E mina de aur, bag a cincea la 110 și scot din viteză la giratoriul de la ieșire. Abia ăla e progres și dovada că s-a făcut ceva cu banii. Vinieta e furt pe față, dar la noi e ieftin cca 130-140 lei pe an, la bulgari e 40 lei pe săptămâna, iar drumurile lor sunt mult mai proaste comparativ cu cele românești.

Eu ma refeream la taxarea in plus printr-o vigneta care are ca scop descurajarea utilizarii masinilor proprietate presoanala in Bucuresti.

 

Altfel, nu ma pricep la a face o comparatie intre sistemul de taxare din Romania si cel din Bulgaria, nu stiu cum si pe ce au accize, de exemplu. Faptul ca in Bulgaria oamenii platesc mai mult si primesc mai putin nu este deloc un argument care sa ma convinga.

Acum 2 ore, Silver Arrow a spus:

Salutare!

ERROR 404 🤣

Ia sa vedem Park&Ride Straulesti:

Parcarea ajunsese in 2019 la ''fabuloasa'' suma de 0,50 Lei /ora, adica vreo 5 sau 6 lei/zi. Ocupare: o medie de 19 masini/zi  din 660 locuri libere

Acuma parcarea este moca pentru cei care au abonament de metrou. Nivel de ocupare cam la fel.

 

Daca nici 5 lei/zi nu este un pret decent fata de 5-10 lei/ora in parcarile cu plata din oras, ce sa mai spunem .....

 

Pe de alta parte cum sa isi bage un grup de 3-4 muncitori zilieri masina la parcare si sa plece cu metroul cu sculele in brate?

 

Solutia este una combinata: sosea de centura cu 3-4 benzi pe sens si iesiri spre oras din km in km. (nu mizeria actuala), transport in comun organizat cum trebuie, descurajarea plimbarii cu masina prin oras prin taxe de parcare dureroase (oriunde in oras), sistem eficient si rapid de ridicat masinile parcate aiurea ''doar un minut'' si care incurca traficul.

 

Intrebarea este: vrem noi asa ceva? Vrem tarife mari la parcare sau lasam totul asa cum este si  ''ne descurcam noi cumva''?  

Cand locuiesti in nordul orasului si vrei sa ajungi in Pipera, de exemplu, schimbi metroul de vreo 3 ori (cred) daca iti lasi masina la Straulesti. Asta nu inseamna transport in comun decent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, l.u.v a spus:

Exact. 

Parcări cu preț și abonamente decente organizate de primarii pe la terminalele de metrou ca să-și lase oamenii mașinile ar fi un prim pas. 

Unde există nu parchează nimeni (Străulești)... 

Acum 20 ore, adiy32 a spus:

Povesti.Eu nu l-am schimbat de cand l-am luat si i-am pus ulei.

"întreținut maniacal" :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, Lucian_M a spus:

Concediile noi ni le facem în special pe afara, mergem de nebuni pe unde ne taie capul, nu pe unde avem stații de încărcare. Azi am făcut vreo 480 km fără stres, mai am aproape jumătate de rezervor, fără să stau nicio secundă cu gândul că rămân în pană. Mă rog, fiecare cu posibilitățile lui. Sau ale mașinii, dar eu nu-mi schimb stilul pentru o electrică, poate fi și de la Porsche.

 

Eu nu imi mai propun mai mult de 500km pe zi. Am fost viteaz in tinerete, mergeam noaptea mii de km, Austria, Italia, sudul Greciei, rupeam autostrazile si soselele. Zmeu ca si tine. Asta pana cand era sa ma rastorn pe autostrada, nu din cauza vitezei ci a oboselii. Prima data nu m-a impresionat. A doua oara m-a pus pe ganduri. A treia oara am adormit la volan in Bulgaria si m-am trezit in mijlocul unei intersectii pline cu masini claxonand langa portiera mea.

De atunci am zis pas. Ma opresc, dorm, mananc, ma simt bine. 500km sunt prea multi.

 

Sunteti probabil mai tineri ca mine insa tineti minte, orice cal ajunge gloaba. Asa ca oricat combateti acum, tot ca mine o sa ajungeti. Nu cu EV neaparat, ci cu aia 500km/zi maxim 😜

 

Ca sa nu mai spun depre concediile in afara mai incolo, peste cativa ani ....

 

Acum 20 ore, Silver Arrow a spus:

Am discutat ieri cu un prieten care are asa ceva , in sistem ON-GRID, si mi-a spus ca este pe teava varianata de decontare 1:1.

 

- varianta 3  locuiesti intr-o zona cu linie de alimentare  cu energie electrica dar din cand in cand ''se ia corentu'' si atunci ai si niste acumulatori cu instalatia electrica aferenta ca sa nu ramai in bezna. Posibil ca varianta cu generator sa fie mai buna, nu am studiat problema.

 

Cred ca exista si varianta sa consumi direct din ce produci si doar surplusul sa intre in reteaua nationala, avand un contor bidirectional.

 

 

Ordonanta de compensare s-a dat anul trecut, asteptam normele de aplicare, posibil sa dureze ceva ani pana la publicarea lor.

ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 143 din 28 decembrie 2021, pentru modificarea și completarea Legii energiei electrice și a gazelor naturale nr. 123/2012, precum și pentru modificarea unor acte normative
 

Varianta 4 exista, asa functionez eu. Consumul actual din retea este de 2-4kWh/zi maxim (sunt doua grafice pentru ca am doua invertoare).

 

image.thumb.png.9aac4e01a22ef9d1d82cab0449420948.pngimage.thumb.png.97b4e7e980d5191321743c89e26d841a.png

O instalatie cu panouri solare este foarte usor de intretinut (deocamdata) pentru ca majoritatea elementelor sunt pasive (daca nu socotim ventilatoarele de la invertoare). Nu au nevoie de mentenanta si in plus  diagnosticarea se poate face online.
Garantia invertoarelor, cel putin a marcii pe care o am eu este pana in 2034 respectiv 2036 😜. Ati citit bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Lucian_M a spus:

Aceleași cazane iau ITP cu șpagă, azi mă înecam în oraș după un clio diesel vechi. S-ar îmbunătăți notabil calitatea aerului dacă ITP s-ar obține corect, nu băgând pe gât electrica pe post de salvare a naturii.

Corect. Te prind prima oara in trafic cu RAR-ul ca dai fum sau ca faci zgomot peste nivelul omologat, primesti avertisment iar daca dupa 30de zile calendaristice, iarasi esti prins (mai exact seria de sasiu, nu neaparat conducatorul auto), direct se confisca masina.

Scurt si la obiect, eficient si de bun simt.

Daca se comenteaza pe langa confiscare vehicul (auto sau moto) primesti si amenda. Nu iti convine poti scrie asta la alte mentiuni, fara scandal, urmand sa se "rezolve" in instanta.

Daca s-ar proceda asa, strazile si aerul din orase ar fi mai curat iar service-urile auto ar dudui. Bonus piata auto/moto SH ar avea alte valori/standarde.

Statul ar castiga oricum bani din TVA-ul pieselor si manoperei. In cazul masinilor confiscate statul tot va castiga prin valorificarea acestor vehicule.

Un asemea cadru legislativ ar curata nu doar aerul ci si obiceiuri provenite din lipsa de educatie/bun simt.

In prezent se confisca talonul se primeste o amenda (mare rahat vs confiscare) revii la RAR si aia e. Poti repeta asta, punand costul amenzilor la "cheltuieli".

Acum 10 ore, Contabil a spus:

@Bigfoot Impozitul se rapoteaza la valoare, nu la poluare. :)

On: Electricele vor fi viitorul ... dar mai avem de asteptat.

Depinde de tara in ceea ce priveste impozitul auto.

Cu ce ajuta familia ta sau a mea faptul ca impozitul auto se pune pe valoare si nu pe poluare. Este stupid.

Ii dai in cap unuia care are 3.0-4.4 Euro 6 in schimb nea Sandel cu Euro4 cu maxim 2.0 polueaza triplu. Not very smart at all.

 

Plus ca daca avem impozit pe valoare.... de ce 3.0t hybrid are impozit scazut iar 3.0t are full impozit 2400ron.

 

Corect ar fi ca orice este cu o generatie in minus fata de actuala norma EURO sa fie pus la zid. In speta orice este acum sub Euro5.

Ai Euro 4 3 2 si esti tu "smecher" ca nu vrei sa schimbi masina cu una mai actuala ca norma de poluare. Ok.

Smecheria "retrograda" se plateste, cu o vignieta considerabila pe zi sau pe an, adica sa nu vina "desteptii" care za inmatriculeze masina pe numele bunicii din alt judet si sa o foloseasca zilnic in B(sau alt oras mare) .

 

Aerul se "imparte" la toti indiferent de starea sociala/economica......iar un Euro5 din 2010 pt a-ti face treaba costa cat 3x Iphone-uri, in cazul in care se vor plange unii ca nu sunt bani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema nu este ca avem vehicule "euro4" ci ca ele nu mai corespund normelor euro4....

 

Toate tigaile vestice sunt la putere in Ro.

 

Cand merg la ITP cu Multivanul, ma cauta aia intens la noxe ca prea iese Euro4-ul. Masina are DPF din fabrica, dar Doreii de la RAR nu s-au sinchisit sa il treaca in CIV....

Morala povestii este ca poti sa fii si mic poluator daca esti cu fierul la zi si nu musai cu electrica.

 

Nivelul veniturilor nu sustine migrarea parcului auto la soluti "eco". Nici macar in vest - este enorm si pentru Hans sa dea 30keur pe o electrica banala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, TheHuskyCrobats a spus:

 

Eu nu imi mai propun mai mult de 500km pe zi. Am fost viteaz in tinerete, mergeam noaptea mii de km, Austria, Italia, sudul Greciei, rupeam autostrazile si soselele. Zmeu ca si tine. Asta pana cand era sa ma rastorn pe autostrada, nu din cauza vitezei ci a oboselii. Prima data nu m-a impresionat. A doua oara m-a pus pe ganduri. A treia oara am adormit la volan in Bulgaria si m-am trezit in mijlocul unei intersectii pline cu masini claxonand langa portiera mea.

De atunci am zis pas. Ma opresc, dorm, mananc, ma simt bine. 500km sunt prea multi.

 

Sunteti probabil mai tineri ca mine insa tineti minte, orice cal ajunge gloaba. Asa ca oricat combateti acum, tot ca mine o sa ajungeti. Nu cu EV neaparat, ci cu aia 500km/zi maxim 😜

 

Ca sa nu mai spun depre concediile in afara mai incolo, peste cativa ani ....

 

Depinde de masina ca si clasa, nu numai de varsta ta.

Una e sa faci B-Moldova Noua cu un Kadjar/Tucson/Spprtage si alta e sa faci acelasi drum cu o masina nemteasca highend super bine dotata. Ma refer la confort, izolare fonica si starea generala de bine/rasfat maxim de la volan. Nu ma refer neaparat la putere....desi conteaza si asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Corect, și eu zic la fel. 

Plus ITP la sânge. 

Ale mele sunt euro 4 cu dpf activ și în parametri, nu scot un gram de fum, dar sunt băgat în aceeași oală cu toți bombardierii care au dpf off. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, Bigfoot a spus:

Depinde de masina ca si clasa, nu numai de varsta ta.

Una e sa faci B-Moldova Noua cu un Kadjar/Tucson/Spprtage si alta e sa faci acelasi drum cu o masina nemteasca highend super bine dotata. Ma refer la confort, izolare fonica si starea generala de bine/rasfat maxim de la volan. Nu ma refer neaparat la putere....desi conteaza si asta.

 

Daca imi spui ce masina imi pot lua la 30k euro "nemteasca highend super bine dotata", pot spune sa sunt de acord cu tine. Trebuie sa specific, fara SH, cum voi aveti prioritatile voastre, le am si eu pe ale mele 🙂

 

In ceea ce priveste impozitarea, eu cred ca ar trebui impozitate si electricele, pentru ca folosesc cauciucuri care se dezintegreaza la contactul cu asfaltul, astfel polueaza si ele.

Acum 10 ore, Kristian K a spus:

Asta ca si o paralela vechi versus nou...masini de unica folosinta.

 

In famile mai avem si o Elantra din 2001, motor de 1.6, benzina. A trecut si trece toate ITP-urile fara probleme, habar nu am ce fel de Euro este. E considerata cazan sau scula?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Kristian K a spus:

Electricele nu polueaza,doar producerea curentului de la retea cu care se incarca.Sau aia nu se pune,ca nu e facut/polueaza in centrul orasului unde te dai?Daca polueaza "acolo" e ok?Poi suntem ecologisti sau nu?Sau doar ipocriti dupa nevoie?

 

fiecare cu parerea lui, cata vreme ramane ca parere si nu o ia pe aratura 

 

centralele electrice au eficienta cu aproximativ 50% mai buna ca o masina (masinile sunt intre 20% si 35% in orice regim, centralele sunt pe la 30% alea vechi)

aici adaugi captare la sursa mult mai buna fiindca nu esti limitat ca greutate si spatiu la un catalizator/filtru de particule mic si teoretic ajungi oricum la cifre mult mai bune legat de poluare, cel putin pe termen scurt pana gasim solutii mai bune

 

la fel si ideea cu "nu avem destul curent pentru masini electrice", am avea nevoie de o crestere cu 30-40% (https://www.forbes.com/sites/jamesmorris/2021/11/13/electricity-grids-can-handle-electric-vehicles-easily--they-just-need-proper-management/?sh=1a72c5697862) a capacitatii de generare de energie electrica - si asta in vremuri normale, nu in pandemie

 

raman statiile de incarcare (ok daca ai casa, altfel nu), distanta cu un plin si reciclarea bateriilor (care momentan nu e fezabila fiindca materia prima e mai ieftin de exploatat din mina decat din deseuri)

 

personal am nevoie de o masina de circuit in 2 locuri si de un offroader in 2 locuri asa ca nu ma vad cumparand prea curand o electrica, dar daca iti faci calculele si iese mai bine cu electrica, mai ales daca poti sa-ti mai recuperezi din taxele platite statului folosind programele rabla si sisteme fotovoltaice, foarte bine

orice pot face legal sa platesc mai putin statului e binevenit, macar pana se prinde sa accizeze mai mult curentul

 

gpl-ul merge pe aceeasi idee, taxe mai mici dar consum mai mare, rezervor mai mic si statii mai rare, cata vreme decide cineva ca ii convin compromisurile foarte bine

 

mereu vor fi cate unii care tin neaparat sa se pise contra vantului, totul e sa nu stai langa ei

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, Bigfoot a spus:

Corect. Te prind prima oara in trafic cu RAR-ul ca dai fum sau ca faci zgomot peste nivelul omologat, primesti avertisment iar daca dupa 30de zile calendaristice, iarasi esti prins (mai exact seria de sasiu, nu neaparat conducatorul auto), direct se confisca masina.

Scurt si la obiect, eficient si de bun simt.

 

Bun simt in RO nu o sa vezi. Jmecheria este la putere.

 

Nici un avertisment si 30 de zile. De ce sa mai ramana un cazan sursa de poluare sau un pericol public pentru inca o luna?

 

Masina se presupune ca a trecut un test RAR anual. Greu de crezut ca o masina apta pentru circulatie a ajuns ghena de gunoi in 10-15.000 Km.

RAR are baza de date: verifica ce noxe avea cazanul  la ultimul ITP si cat are la momentul verificarii, inclusiv cati km a circulat. Dupa care va urma si o vizita la statia ITP.

Cand am fost cu RAV4 la ITP mi-a spus omul ca masina este la limita cu noxele si probabil ca trebuie un catalizator nou. L-am inlocuit si gata. Cati fac asta?

 

Drept urmare: daca la controlul in trafic masina nu corespunde tehnic - noxe, frane sau alte elemente de siguranta -, se iau numerele de inmatriculare si talonul, iar masina va pleca pe platforma. 

Dupa ce se remediaza problemele, masina va trebui sa treaca iarasi ITP. O mica ajustare la softul RAR, si cum apare la ITP o masina cu talon suspendat, automat se blocheaza masina pe rampa si vine RAR-ul sa verifice ca s-a facut ITP pe bune.

 

In acest fel luatul pe platforma va avea urmatorul efect: costul transportului va fi in multe cazuri comparabil cu valoarea masinii si de cateva ori mai mare decat spaga la service. Asadar degeaba se gandeste romanul descurcaret ca are el un prieten la service si ''ca se descurca'',  pentru ca platforma trebuie platita.

Atacul la pusculita formeaza in timp  si bunul simt.

 

Evident ca exista problema spagii inclusiv la cei care fac verificarea in trafic, dar probabil ca daca faci lucrarea cu multe institutii la un loc: RAR, politie, ISU, astia cu drumurile, DSP, Protectia Copilului :crack:,  nu conteaza cine, important sa fie cat mai multi care au treaba cu siguranta rutiera si sanatatea populimii, si care sa  trebuiasca sa semneze pe o hartie cam masina este buna/cazan. In aceasta configuratie  spaga devine prohibitiva fata de valoarea masinii.

Daca sunt doar doi gusteri de la RAR, lucrarea este esuata.

 

Doar ca ceea ce am scris mai sus inseamna vointa, multi dintre cei care ar trebui sa faca o astfel de lege poate au chiar ei cazane, sau prietenii/neamurile lor,  asa ca e greu de crezut ca se va reusi.

Este nevoie de un om gen Funeriu, care sa aiba tupeul sa atace afacerile si profiturile unora (mai tineti minte disperarea ministresei Andronescu PSD cand au ramas facultatile private fara clienti pentru ca s-a injumatatit promovarea la BAC, dar uite ca lucrarea a reusit), si sa puna in opera o astfel de lege.

 

@prafrau GPL-ul nu mai este de mult o problema in privinta alimentarii. Practic orice benzinarie are si GPL. Pana si in tari precum Germania sau Austria poti gasi GPL in mod rezonabil.

Consumul este 10% in plus fata de benzina.  Rezervorul - depinde cat de mare doresti sa iti pui.

Compromisul se refera la spatiul pierdut (in portbagaj) prin instalarea buteliei.

La Mercedesul W126 aveam o butelie de 120 L, in care alimentam 100 L GPL. In regim extraurban insemna o autonomie de circa 800 Km , in regim urban cam 550 Km.

Daca ai o masina mica (adica nu o barca pe roti) la care nu poti ocupa tot portbagajul cu butelia, atunci ai varianta rezervorului toroidal in locul rotii de rezerva. Acesta are normal un volum de circa 45 L in care poti alimenta 36 L, cu care poti circula extraurban 4-500 Km, ceea ce mi se pare suficient.

Alimentarea cu GPL dureaza 3-4 minute si mai mergi 400 Km, la masina electrica alimetarea dureaza 30-40 min (daca gasesti statie zdravana) si mai mergi .... aici nu stiu pentru ca nu am probat electrica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, prafrau a spus:

la fel si ideea cu "nu avem destul curent pentru masini electrice", am avea nevoie de o crestere cu 30-40% (https://www.forbes.com/sites/jamesmorris/2021/11/13/electricity-grids-can-handle-electric-vehicles-easily--they-just-need-proper-management/?sh=1a72c5697862) a capacitatii de generare de energie electrica - si asta in vremuri normale, nu in pandemie

 

 

Tu citezi din Forbes, si noi vorbim de Romania :)))

Care Romania a cam somat in ceea ce priveste extinderea si modernizarea retelei de transport. Fun fact, potential de energie verde inca este enorm. Momentan e frana din 2 motive-lipsa certificatelor verzi, si problema transportului-distributiei. Se cam atinge potentialul, si trebuie investit masiv in linii de inalta-foarte inalta, pentru transport, statii transformare, etc etc.

Faceti un exercitiu de imaginatie:

BUCURESTI-1,4 mil vehicule. Sa presupunem ca 20% este obiectivul, sa fie buleftrice. 280.000 masini. Sa zicem ca simultan, doar 10% dintre acestea se vor incarca la statii publice-nu private-acasa in curte, sau la birou. Deci 28.000 de porturi de incarcare. Le vrem  fast charge? pai da, le vrem, ca vrem pentru o masina electrica tipica de 24kWh ca acumulatorul sa poata fi incarcat in 20 minute până la 80 % din capacitate. Adica probabil 120-150KW, bransament MEDIE TENSIUNE. ADICA TRAFO. 

Sa zicem ca facem o statie la care punem un trafo de 600 cu 4 porturi incarcare . 

28.000 porturi/4=7000 de astfel de statii.

Cost statie: trafo de 600, cca 80.000 euro. cu lucrari conectare si altele, plus platforma, sa zicem 100.000 euro.

Statia incarcare e cca 25.000 euro bucata ,pana la 40.000 euro-functie de putere, vorbim de fast charge, sa zicem ca se negociaza la volum. ROtunjim l 30.000 euro.

 

Deci total per o statie cu 4 porturi: 100,000+4x40,000=260,000 euro. 

Vrem 7,000 bucati: 1,820,000,000 EURO.  Da, 1,8 MILIARDE EURO. NU LEI!

Atentie, RETEAUA DIN BUCURESTI nu suporta probabil 7,000x600 =4,200,000 KW, sau 4,200 MW, adaugati asa, din zbor, fara modernizari retea. Nici nu vreau-si nici nu pot sa imi imaginez costuri pentru asa ceva.

 

BOoon, deci noi speram ca elecetricele sunt viitorul. EU spun ca nu. NU in RO.  Calculul de mai sus pleaca de la numar parc auto, din care doar 20% ar fi electrice, din care electrice doar 10% se incarca simultan. Sa zicem ca restul se incarca pe acasa , la munca, etc.

 

Acum sa imi spuneti voi daca e fezabila sau nu toata povestea, la SCARA NATIONALA. 

Avem 9 mil de masini. Calculul de mai sus este valabil pentru 1,4mil. Inmultiti cu 6.42 costurile, si aveti 11,55 MILIARDE EURO. VEDETI ROMANIA in stare sa investeasca aproape 12 miliarde euro , in infrastructura de incarcare buleftrice? Eu nu.

Initiativele private exista desigur, se investeste in infrastructura de incarcare buleftrice, fiindca exista linie de finantare UE. Renovatio este un astfel de investitor. Dar acesta investeste cateva milioane-zeci, pe an. Noi vorbim de o SCARA a miliardelor. 

SI nu am luat in calcul terenul, lucrarile rutiere, si tot asa. PANA FACEM NOI IN RO ASTA, masinile or sa zboare. LA fel ca si cu autostrazile este.

UTOPIE!

Da, masinile electrice sunt foarte misto, si sunt utile pentru naveta-drumuri prvizibile, pentru cei care stau la casa, si isi permit o statie simpla de incarcare, cu timp de 8-10 ore. Lasi masina peste noapte si aia e. Dimineata pleci unde ai treaba, si iti ajunge un plin pana seara.

Dar ce sa vezi, in ro , cetatenii se inghesuie in cutiile comuniste. Avem o densitate a populatiei foarte mare in orase-ne inghesuim ca serdelele in blocurile comuniste. Sau mai nou, in blocurile MARILOR DEZVOLTATORI IMOBILIARI, ce sunt si mai meschine decat cele comuniste.

 

NU, NU CRED IN SCALAREA VEHICULULUI ELECTRIC LA NIVEL NATIONAL IN RO. NU in viitorul APROPIAT-URMATORII 10 20 ani. Poate intre timp, se mai schimba tehnologia-baterii SSD pentru masini, cu timp redus de incarcare si stocare mai eficienta, si atunci sa putem incarca tot intr o ora, dar de la o statie de putere mai mica-scalarea costurilor de mai sus se reduce, la fel si impactul asupra retelei energetice.

AR fi interesant daca am avea un coleg care lucreaza la Transelectrica de exemplu, sa ne spuna cum sta reteaua nationala de transport-distributie, ca si incarcare. Afirmatiile mele sunt supozitii, avand insa de-a face cu subiectul la scarbici-bransamente pe medie tensiune, de 250KW, 25 pe an. Vad costurile, si dificultatile de care se lovesc cei ce realizeaza aceste lucrari. 

 

Editat de Adrian M.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

România a atins în 2020 obiectivul de 24% din consumul de energie total provenit din surse regenerabile. Pentru 2030, noul obiectiv stabilit de guvernul român este de 30,7%, realizabil prin adăugarea a 7GW în capacitate regenerabilă.

În ceea ce privește consumul de energie, conform datelor Eurostat, în 2019, puțin peste 24% din consumul de energie a provenit din surse regenerabile de energie, plasând România pe locul 10 în UE și peste nivelul mediu al Uniunii.

În 2020, producția de energie electrică din România provenea în proporție de 12,4% energie eoliană, 3,4% din panouri solare fotovoltaice și 27,6% din hidroenergie. În total, producția de energie regenerabilă (eoliană, fotovoltaică și biomasă) a reprezentat 16% din total.

Emisiile de gaze cu efect de seră ale României au scăzut cu peste 50% față de nivelurile din 1990 datorită unei reduceri semnificative a cererii de energie și a activității industriale, creșterii eficienței energetice și conformării treptate la standarde de mediu mai restrictive. În prezent, energia reprezintă încă sursa principală de emisii, reprezentând 2/3 din emisiile naționale de gaze cu efect de seră, urmate de agricultură și industrie.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic
  • l.u.v unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...