Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cum o fi aia să scoţi norma 7 pe care nimeni n-o poate respecta iar apoi să te miri, voila, nu merge.

Înainte de a trînti nişte norme aberante poate ar fi trebuit găsite soluţii, iar astea erau deja pe tapet cu mai multă telemuncă, teleşcoală iar trecerea la o maşină "curată" să se fi făcut judicios la viteză rezonabilă şi nu la repezeală, fără termice după 2025 şi doar electrice pînă în 2035.

S-a mai întîmplat vreodată în istorie să inventăm maşinăria dar să nu avem carburantul specific? Cum ar zice românul să pui carul înaintea boilor. S-or fi gîndit ăştia la impact? La pierderea a milioane de locuri de  muncă (recîştigate de chinezi), pierderea suveranităţii, a unor simboluri chiar.

Cum s-a ajuns aici? Foarte simplu, cînd cel mai prost din curtea şcolii aleargă năuc şi-şi spune ainştain trebuie să-i pui o cămaşă albă şi s-o închizi la spate în loc să întorci privirea sau să-l votezi primar

 

Editat de adrianm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atenţie, conţinut cu puternic impact emoţional (asta la aneta3 înseamnă "lume, lume, hai s-o vezi pe femeia cu barbă şi piticul cu trei mîini şi doo capete") nu vreau să mă frecaţi la cap că sînt dujmanul poporului sau al progresului, citiţi în linişte fiecare pt el.

 

Densitatea energetică a bateriei este 7MJ/kg, a benzinei 45-48MJ/kg motorina are 48MJ/kg, hidrogenul 120MJ/kg. Judicios ar fi să punem baterii pe bicle şi troti, să lăsăm restul aşa (eventual să facem EV doar mobre sau maşini urbane gen Spring sau şi mai mici) şi să punem hidrogen pe camioane.

Un prof de la o univ din Liège a publicat un calcul pe care media l-a retras urmare a atacurilor naziştilor mediului.

În fapt omul nu se opune EV ci mentalităţii "mă plimb cu EV de 2 tone pe şosea şi gîndesc că sînt climate warrior"

 

Omul recunoaşte beneficiile EV dar spune că procesul întreg de fabricaţie poluează infinit mai mult iar asta vine în principal din fabricarea bateriilor.

http://blogs.ulg.ac.be/damien-ernst/voiture-electrique-697-612-km-devenir-verte-vrai-faux/

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vai, iar folosesti cifre pe care nu le intelegi? Ia zi tu care e densitatea de energie volumica a hidrogenului? ca nu mergi cu cisterna in fata semiremorcii...

asta ca sa nu mai zic de eficienta, ca din 45MJ de benzina scoti poate 12 MJ de lucru mecanic. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Ala a fost un experiment esuat de mai bine de 5 ani...dar se mai trezeste cate unul sa creada ca este ceva nou sau de viitor.

 

Destul de ironic faptul locatia este vis-a-vis de aeroportul Frankfurt ... ala da poluator...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Da mah ,o gluma rasuflata de ani de zile ...pfff

 

Cea mai mare gluma legata de faza aia este sa vezi cu ochii tai portiunea aia de drum cat de scurta este ...

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hyundai a livrat deja 10 camioane electrice cu hidrogen Elveţiei şi urmează încă 1600 pînă în 2025, autonomie 400km.

https://www.h2-mobile.fr/vehicules/camion-hydrogene/hyundai-xcient/

Începînd de anul ăsta Safra face autobuze (1500 buc ) cu baterii pe hidrogen făcute la Lyon de Symbio.

https://www.decisionatelier.com/Safra-et-Symbio-developpent-1-500-bus-a-hydrogene,15747

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
La 15.04.2021 la 22:08, adrianm a spus:

Hyundai a livrat deja 10 camioane electrice cu hidrogen Elveţiei şi urmează încă 1600 pînă în 2025, autonomie 400km.

https://www.h2-mobile.fr/vehicules/camion-hydrogene/hyundai-xcient/

Începînd de anul ăsta Safra face autobuze (1500 buc ) cu baterii pe hidrogen făcute la Lyon de Symbio.

https://www.decisionatelier.com/Safra-et-Symbio-developpent-1-500-bus-a-hydrogene,15747

 

Povești, tot la cal și căruță ajungem, că dacii. 

 

:crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce credeati, ca nu-s suficienti imbecili care incearca sa foloseasca ev-s ca ICE? ... ce dracu e asa de greu sa pastrezi o masina pe benzina pt drumurile lungi si sa-ti faci toate drumurile scurte-medii cu ev-u ... Am de aproape 10 luni ID3-u si nu am avut nevoie pana acum sa incarc pe undeva , facut aprox 8k km , cel mai mai lung drum 250km dus-intors ... fara probleme fara viteza de tir pe autostrada si costuri ZERO , salvat 1000L benzina ... aprox 2k Euro , nu e mult la prima vedere dar inmultiti cu 10 si deja devine interesant ev-ul

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merge asta in orasele din vest cu zone suburbane extinse. 

Imagineaza-ti ca toata populatia din Ro care locuieste la bloc va avea 2 sau 3 masini/ familie in fata scarii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, TETEA. a spus:

toata populatia din Ro care locuieste la bloc va avea 2 sau 3 masini/ familie in fata scarii...

Asta merge la mașini de 1-2000€, electricele sunt (încă) prea scumpe ca să-și ia țărănușii la snop. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O exista o electrică la care să se scoată uşor bateria? Mă interesează să încarc bateria ziua de la panouri solare în timp ce sînt plecat cu maşina cu cealaltă baterie.

La Kangoo ze (care e foarte ieftină, 1200e din 2015, maşini foste ale Poştei) e complicat iar convertizorul e parte integrantă a bateriei

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Tesla se poate face foarte usor: https://i.imgur.com/73UY2is.gifv (glumesc)

Ideea nu e deloc rea, dar nu cred ca se poate la vreo masina fiind probabil "legate" cumva de sasiu (ma gandesc). Si daca s-ar putea, ar fi probabil foarte dificil. 

In plus, pretul foarte mare al bateriilor ar face ineficienta achizitionarea unui set auxiliar. 

Viitorul pare incert si cu aceste baterii: https://finance.yahoo.com/news/global-ev-battery-industry-will-be-sold-out-by-2025-bof-a-201302540.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, adrianm a spus:

O exista o electrică la care să se scoată uşor bateria? Mă interesează să încarc bateria ziua de la panouri solare în timp ce sînt plecat cu maşina cu cealaltă baterie.

La Kangoo ze (care e foarte ieftină, 1200e din 2015, maşini foste ale Poştei) e complicat iar convertizorul e parte integrantă a bateriei

 

fluence electric era gandit pentru quick drop de baterie. Insa ma indoiesc ca ai tu suficiente panouri solare sa o incarci la 10kW......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 16.08.2021 la 8:16, einstein1984 a spus:

fluence electric . Insa ma indoiesc

Nu-mi place fluence, e maşină de fiţe(cu porcării gen diagnoză să schimbi plăcuţele de frînă), mai bine iau două kangoo ţărăneşti, le vopsesc zebra şi le folosesc pe rînd. Ies şi mai ieftin, 2500e

Am 12kw dar în curînd o să schimb cu noi panouri hibrid duale care fac simultan electricitate (375w/panou) şi apă caldă https://dualsun.com/fr/

Am şi baterii dar nu vreau să încarc ziua cele 40 baterii  x 42AH (12v) ca să le descarc noaptea într o altă baterie

Revenind la topicul cu viitorul electric

 

Doctrina progresismului ecologist este să nu mai avem maşini (printre alte lucruri pe care n-o să le mai avem gen casă) de niciun fel, nu să avem toţi maşini electrice cum greşit au înţeles unii.

Ni s-a oferit o perioadă de tranziţie până în 2035, poti folosi o ice încă 15 ani (cât este limita legală verde) dacă-ţi permiţi să plăteşti carburantul tot mai scump.

Ei au înțeles că în 15 ani dispare generația asta îndărătnică și că abia apoi se va putea lucra cu copiii de azi ajunși adulți eco responsabili în 2035.

În concluzie soluția lor nu stă în utopica tranziție electrică (ăla e praf în ochi pt noi, catîrii) ci în generațiile care se formează acum și care deja acceptă ce li se interzice.

Practic noi sîntem ultima generație care a trăit normal. Cînd zic noi sînt foarte generos pe baze de frăţie motociclistă însă văd bine că e plin deja de fascişti care o dau  cu "ca să ai maşină trebuie să meriţi, să munceşti mai mult" adică micuţii se aliniază la supt benevol chiar.

Ăştia de îşi spun cu emfază esenţialii sau echipa cîştigătoare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu fi asa sigur,nu la toti le plac electricele... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 40 minute, Edd a spus:

Sunt sigur ca nu tuturor le-a placut trecerea de la locomotivele cu abur, la cele electrice, de dragul obisnuintei, romantismului, etc. Insa, mai devreme sau mai tarziu, lumea progreseaza.

Si mai sunt sigur ca majoritatii celor carora nu le plac electricele, nu au condus electrice niciodata, in special motociclete. ;)

Intotdeauna vor fi si pasionatii de a conduce un autovehicul,asa zisi petrolheads,carora le place sa schimbe vitezele,sa simta/auda motorul cum se tureaza,miros,etc,chestii d-astea ce n-au legatura cu cei ce se deplaseaza de la a la b si atat.Si au condus electrice,d-aia is mai pasionati acum,mai petrolheads... :)

Comparatia cu trecerea de la locomotiva cu abur la cea diesel-electrica si apoi la electrica,nu prea e fondata,aburul nu se compara cu benzina.

Editat de Kristian K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea de electrică îmi repugnă doar prin faptul că nu văd niciun progres comparabil cu nimic din istorie în ideea că procesul de producţie al bateriilor poluează monstruos (adică dacă încălzirea globală chiar ar exista, ei bine asta ne-ar afunda în rahat şi mai rău). Nu doar că nu e niciun progres, sîntem luaţi de proşti şi împinşi de-a valma în regres ca apoi să vadă cine scapă.

Gîndiţi-vă doar că tot ce înseamnă énergies renouvelables merge numai cu subvenţii de la stat iar asta în toate componentele şi în toate etapele proceselor, inclusiv la cumpărător.

Ca şi cealaltă magie, bitcoiu, care trăieşte doar dacă îi dai (mult) curent şi prosteală pe burse.

Aia cu plăcerea condusului...mi se rupe royal de maşini de orice fel. Pt mine sînt fix umbrele cu roţi, plăcerea de a face diferenţa între o maşină echilibrată gen bemve, merţan sau o beşină franţuzească "totul în faţă" (care te-ar duce 1 mil km dacă n-ai da cu ea în şanţ după 100kkm) mi se pare nimic faţă de mersul cu cea mai leşinată moto(fie şi electrică).

 

Progresul electricelor izvorăşte din acelaşi loc cu propaganda la vakseen: trebuie să-ţi dea statul bani ca să-ţi dai seama de valoarea lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...