Sari la conținut

Mașinile și motocicletele care produc zgomote peste 96 decibeli vor fi interzise noaptea în București. Amenzi drastice – proiect de hotărâre


christian
 Share

Postări Recomandate

50 minutes ago, Doctor X said:

Nu prea ar avea sens dacă s-ar măsura doar la relanti.

 

Pai de ce? Are dreptul organul sa-mi accelereze motorul? 

Intram in niste treburi legale foarte usor de contestat...de accea se iau valorile declarate de producator, valori care se fac conform unor masuratori standard.

Pui toba AF, teoretic trebuie sa vina cu niste valori idem masurate conf. stasului. Dai jos DB-Killer te pot pupa undeva. Nu cred ca exista in romania aparatura care sa poata masura la marginea drumului un nivel de DB, care sa fie si certificate metrologic. Daca trece un tir in momentul respectiv?

O masina normala, la 100km/h are un zgomat de rulaj provocat de anvelope si frecarea cu aerul, sigur mai mare decat orice motocicleta in relanti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 68
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 23 minute, sasesase a spus:

Are dreptul organul sa-mi accelereze motorul? 

man, pe cadrul moto e o placuta unde scrie cati decibeli sunt la ex. 4000 de ture.

te opreste si o accelereaza la turele alea cat scrie si vede daca sunt cati decibeli scrie acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, sasesase a spus:

Este facut, deorece in Austria sunt multe zone e o singura zona unde exista limitare fonica, doar pentru motocicletepe 2 sectoare de drum national si pe 3 de drum regional/„judetean“ care delimiteaza/strabat zona.

There you go

 

Dar da, limita e luata de acolo si a aparut in urma unui studiu dubios care a concluzionat ca … 95

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, steph said:

Mai merge treaba cu omologarea photoshopata? Intreb pentru un prieten. 😉

 

Nu va mai fi relevantă în cazul de față. Poți să ai tobă stoc, dacă depășește limita, amendă direct. Aia poate fi utilă doar în cazul unui control RAR normal - dar nici acolo nu cred. Se vor lua de absolut orice. Seria de omologare trebuie să fie pentru România și să apară atât pe hârtia respectivă cât și ștanțată pe evacuare. Nu are nimeni așa ceva.

 

Aici este vorba despre un control legat de zgomot, unde dacă depășești limita de decibeli între orele respective (și presupunând că motocicleta este legală în rest) îți iei doar amendă de la Poliție, nu-ți ia certificatul de înamtriculare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte bine! doar nu o sa raman printre singurii fraieri ce si-au luat atenuator de zgomot ca sa l montez pe termignoni.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar trebui să verifici dacă toba aia a ta este sub limită, chiar și cu amortizor de zgomot.

 

Pe de altă parte nu prea văd sensul să-ți iei o evacuare sport serioasă (nu vorbesc de burlanele chinezești sau de răgăliile găurite și tăvălite), care face motorul să sune frumos, te scapă de câteva kg de catalizator și arată frumos, și s-o anulezi cu un silencer. Toată treaba asta este despre mers cu bun simț.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu sunt de acord. exact cum zice colegul mai sus, treaba asta e de bun simt si atat. ca de obicei, noi cautam nod in papura ca sa ocolim regulile ca suntem "schmekeri", asta e altceva. vad ca deja ne punem intrebari : si cum face, cum se intampla etc numai ca sa gasim noi calea de scapare sau sa acuzam politia de abuz fata de motociclisti, ca au ei ceva cu noi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 minutes ago, Asimplu said:

Daca exista, nici nu apareau astfel de propuneri de legi.

Ceea ce se intampla este doar reactia oamenilor si implicit a autoritatilor la lipsa de bun simt a unora.

 

Exact.

 

15 hours ago, Asimplu said:

 

Nu văd norme de aplicare aici, pot testa nivelul de zgomot la ce turație vor ei :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, Asimplu said:

La ITP nu-ti accelereaza motorul, testeaza franele, noxele etc? Toate acele lucruri le pot face in teorie si cei de la RAR, daca te opresc. Spun "in teorie", pentru ca nu intotdeauna au toate sculele omologate pentru toate testele (ex: stand de testat frane)

 

Frane si Noxe se pot testa si la marginea drumului. Zgomotul mai greu. Sunt drumuri unde se depaseste acea valoare doar din cauza traficului care ruleaza cu peste o anumita viteza. 

3 hours ago, frigider said:

man, pe cadrul moto e o placuta unde scrie cati decibeli sunt la ex. 4000 de ture.

te opreste si o accelereaza la turele alea cat scrie si vede daca sunt cati decibeli scrie acolo.

 

Eu la a mea nu am asa ceva, dar stiu ca exista. 

Oricum sunt multe moto care nici macar nu au turometru, asa ca fix pix valoarea care e trecuta acolo. 

Chiar si daca ai turometru, spui ca nu merge bine...nu este componenta a carui buna sau proasta functionare sa fie motiv de retinere a certificatului. 

Prin urmare.....politia trece, curvele raman...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Mariusik85 said:

si eu sunt de acord. exact cum zice colegul mai sus, treaba asta e de bun simt si atat. ca de obicei, noi cautam nod in papura ca sa ocolim regulile ca suntem "schmekeri", asta e altceva. vad ca deja ne punem intrebari : si cum face, cum se intampla etc numai ca sa gasim noi calea de scapare sau sa acuzam politia de abuz fata de motociclisti, ca au ei ceva cu noi...

 

Nu e chiar asa, pentru ca valoriile respective descalifica multe motociclete standard. Asa ca treaba cu bunul simt cam pica. 

Problema si sentimentul meu de voma fata de "organe", consta in rahaturi de masuri fara cap. 

Opreste motocicletele si verfica tobele. Nu sunt standard sau omologate, mersu pe jos face picioru frumos.

Se circula cu viteze, pune radare, fixe si mobile.

Dar toate asta necesita munca pe teren din partea "organului" care prefera mai bine sa stea la caldurica, sa legifereze ineptii ca apoi sa creeze niste situatii penibile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, PzKpfW said:

 

Din cauza celor fără bun simț s-a ajuns la măsura asta.

 

Defineste bunul simt? Faptul ca deranjezi 1% este lipsa lui de ex.? Sau trebuie sa deranjezi pe toata lumea? In mod cert, multi nu sunt afectati sau nu au nicio treaba cu zgomotul.

In pandemie a fost bun simt? Ceea ce faceau organele? 

 

Sunt niste legi, de ce nu sunt aplicate? O motocicleta cu toba fie si ea sport omologata, la viteze de 50km/h-70km/h cat ar trebui sa ai in oras, nu cred ca deranjeaza. 

Se circula fara tobe, se fac liniute, se merge cu viteza excesiva...care din astea vor fi limitata de acea ineptie de masura?

 

Dar in ziua de azi, merge pe mana USR-istiilor progresisti, care numa sa interzica stiu. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Știu câțiva cioparisti ale căror hardughii scot niște sunete demne de un poligon de artilerie. Și le ambalează când pleacă, zici că fac drag-race. Sunt curios ce părere or să aibă dacă sunt opriți. Din fericire, ei merg puțin și foarte puțin. 🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 31 minute, sasesase a spus:

 

Sunt niste legi, de ce nu sunt aplicate? O motocicleta cu toba fie si ea sport omologata, la viteze de 50km/h-70km/h cat ar trebui sa ai in oras, nu cred ca deranjeaza. 

Se circula fara tobe, se fac liniute, se merge cu viteza excesiva...care din astea vor fi limitata de acea ineptie de masura?

 

exact ce ziceam, cautam sa ducem problema in alta parte in loc sa ne asumam. cine are un pic de bun simt nu merge cu viteza excesiva, nu face liniute, nu face zgomot aiurea etc. nu da vina pe politie ca nu-si face treaba, ci el insusi aplica reguli de bun simt fata de ceilalti si aia e. nu asteapta sa fie sanctionat, asta daca e prins... adica, hotul neprins e negustor cinstit, nu ? politically correct ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e ca aia cu fumatul în locuri publice. N-a murit nimeni din asta, dimpotrivă. Te puteai duce și tu la cârciumă liniștit fără să înoți prin vălătucii de fum. Eu cred că ține mai mult de motociclist decât de motocicletă. Și eu am db killere pe 2 mobre cu Akrapovic pentru că nu-mi place să bubuie și noaptea chiar încerc să nu merg ca nesimțitul să bârâie mai ales printre blocuri. Dar cum stau aproape de Petricani, vai mamă, ce rateuri pe retrogradări și accelerații în limitare-mi aud urechile noaptea. Și mai nou, astea-s pe mașini, dar au rămas și destui motocicliști oligofreni...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, sasesase said:

O motocicleta cu toba fie si ea sport omologata, la viteze de 50km/h-70km/h cat ar trebui sa ai in oras, nu cred ca deranjeaza. 

 

Depinde cum mergi cu ea. Dacă-ți place limitatorul, devine repede deranjantă. De unde treaba cu bunul simț. Și asta o spun eu, care am (și am avut) tobe ilegale la toate motocicletele.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

17 hours ago, SenorPink said:

Parca prea se începe cu multe constrângeri. Parca vad ca o sa se înceapă ca la Elvețieni- nu ai voie sa tragi apa noaptea ca deranjezi vecinii și depășești nivelul de db. Sau și mai bine hai o lege sa nu ai voie sa dai parturi cu zgomot, doar silențioase 🙄

Înțeleg sa oprești burlanele goale dar altfel? 

daca ai vreun nebun in bloc nu mai e nevoie de lege, zic din proprie experienta, s-a plans unul la 112 ca miorlaie pisica prea tare.

cat despre lege, ar fi bine sa scoata limita in dB fixa si sa se refere la dB specificati de producatorul vehicolului sau al sistemului de esapament omologat, astfel nu mai monteaza nimeni tevi de calorifer in loc de esapament si nici nu mai scot killer-ul din Dambovita.

1 hour ago, GoodKat said:

 

Si ce te faci daca nu ai turometru la motocicleta? Sunt multe care nu au.

cauti pe aliexpress "rpm meter" si iti pui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...