Sari la conținut

17. OR Thailand Grand Prix 2022


Kagemusha
 Share

Postări Recomandate

Pi daca le dau ignore tuturor eu cu cine ma mai contrez?! Nu de-aia intru pe forum?!

Acum 6 ore, Cavaleru a spus:

ce mai mare prostie mi se pare asta cu un singur producator, lasa nene 2-3 producatori sa-si futa nervii si resursele pe asta. fiecare echipa sa poata schimba oricand furnizorul de pneri, cu  o notificare in avans de 1-2 curse sa vedem atunci daca mai se plang astia de gume proaste..


Aaabsolut! Semnezi cu unu si pe urma constati ca e de rahan. Lasa piata sa-si faca treaba si, daca se dovedeste ca unul din ei e mult peste restu, la un moment dat o sa ia toata lumea de la el si restul o sa se retraga singuri, ca o sa moara de foame.

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

 

Nu este atât de simplu, apar mai multe probleme când vin mai mulți furnizori de pneuri:

  • costuri (cel mai important)
  • lipsă de egalitate între echipe
  • discuții interminabile despre subiect (cine are cele mai bune gume, de ce, cum, favoritism, etc.)

Astea-mi vin în minte acum repede. Iar asta cu "schimbarea oricând a furnizorului" este wishful thinking.

 

Sunt motive întemeiate pentru care FIM și FIA au câte un singur furnizor de pneuri la nivel de campionate mondiale (F1, WRC, WSBK/WSS, etc.). Singurul avantaj în a avea mai mulți funizori implicați (și deci competiție între ei) ar fi performanța.


Aia cu egalitatea mi se pare maxima! Pai atunci sa facem competitie monomarca, toti cu aceeasi mobra, aceleasi gume, aceleasi combinezoane, aceleasi casti si chiar aceiasi mecanici. Si daca se poate cu acelasi pilot, sa se dea cate 10 ture cu fiecare mobra, alea fiind identice si sa se decida castigatorul. 
Sa nu ne mai amagim aiurea, singurul motiv pentru care s-a trecut la un moment dat la un singur furnizor este BANUL! Cine plateste mai mult la Dorna devine furnizor unic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 178
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 5 ore, PzKpfW a spus:

S-au schimbat multe, nu doar electronica unificată. Aerodinamica, suspensiile, etc. Sunt alte provocări în MotoGP acum. Noi ne contrazicem pe un forum pierdut, la Michelin lucrează ingineri capabili și experimentați. Nu cred că sunt mai proști ca cei de la Bridgestone.

S-au schimbat chestii de nunata,nu a venit nici o modificare masiva dpdv tehnic gen F1/2014.

Aero adauga niste greutate la viteze mari.Dar sa pastram proportiile,acele aripioare sunt foarte finute.Suspensiile....Ohlins face fine tuning de la an la an si a adus carcase de carbon pt cutting weight nu altceva.In principal daca il pui pe "un" Marquez in deplinatatea capacitatilor pe RCV'ul din 2014 va scoate timpi foarte apropiati de cei de acum.

Nu a existat nici o schimbare masiva a motoretelor de la era Bridgestone pt a spune ca acele gume sunt depasite.Dimpotriva,Michelin au debutat depasite si dupa ani buni inca nu erau la nivelul de performanta si fiabilitate pe care le avea Bridgestone cand au iesit din competitie.

Duma asta ca "la Michelin (si orice alta companie etc) lucreaza ingineri capabili si prin urmare nu pot gresi e o prostie.

Normal ca la orice companie de renume lucreaza ingineri capabili insa asta nu inseamna ca inginerii nu fac greseli - si la Ducati lucreaza ingineri capabili si totusi au facut n greseli de-a lungul timpului si la Yamaha la fel si in F1 nu mai vorbesc cat de capabili sunt inginerii echipelor si totusi fac n si n greseli.People make mistakes.E o axioma.Nu poti justifica faptul ca daca la o companie lucreaza ingineri capabili,acea companie nu poate da balbe.

Acum 2 ore, xt600 a spus:

Functioneaza orice este prevazut in regulament. 

Aahahah,da sigur ca da :crack:

Acum 17 minute, Speedy.K a spus:

Aia cu egalitatea mi se pare maxima! Pai atunci sa facem competitie monomarca, toti cu aceeasi mobra, aceleasi gume, aceleasi combinezoane, aceleasi casti si chiar aceiasi mecanici. Si daca se poate cu acelasi pilot, sa se dea cate 10 ture cu fiecare mobra, alea fiind identice si sa se decida castigatorul. 

Sa nu ne mai amagim aiurea, singurul motiv pentru care s-a trecut la un moment dat la un singur furnizor este BANUL! Cine plateste mai mult la Dorna devine furnizor unic.

Eh,nu e vorba despre asta - chestia e ca gumele pot influenta COVARSITOR performantele,si atuni e no fair.Pt ca echipa pilotul motoreta efectiv trec pe planul 2 si nu cred ca vrea nimeni asta.

Hmm,Bridgestone nu stiu din ce motiv a plecat dar parca a plecat destul de brusc si Dorna dadea din colt in colt in a gasi un furnizor daca imi aduc eu aminte bine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, Method a spus:

Te contrazic.

Nu cred ca aceasta disciplina inregistreaza asemenea masive progrese tehnologice incat ce a facut Bridgestone in 2015 sa fie depasit acum.

Nu vad nici o justificare la ceea ce zici.

Asa de plictiseala,mai intra si mai da un ochi pe fastest laps pe circuite - cred ca au ramas inca 40-50% din ele cu recordurile din era pre-Michelin.Foarte multe le apartin ori lui Lorenzo din perioada Yamaha ori lui MM din anii 2013-2014.So...

Stiu ce o sa zici - electronica diferita vs unified software.Da.Conteaza.Insa tocmai - atunci mergeau mai tare,oricum ar fi.

Deci eu nu vad vreun motiv pt care gumele Bridgestone sa fie atat de depasite si lipsite de interes.Vad doar niste michelin'uri penibile.That's all.

Nu nu.Nu functioneaza - s-a incercat spre sf anilor2000 si la F1 si la motogp,daca ne aducem aminte.

Gumele fac asa de mare diferenta in performanta incat celelalte capitole - motor aero sasiu pilot echipa etc trec pe locul 2.Prin urmare ar influenta decisiv clasamentul.Repet,a se vedea exemple de cand s-a incercat.

Nu mai zic de faptul ca toti ar migra la cei cu gume mai bune,iar la celalt furinzor ar ramane 2-3 echipe patetice mituite su sponsorizari sa nu fuga si ei.Iar constructorul de gume cel mai slab si-ar lua niste hate'uri majore - vezi lovitura de imagine suferita de Michelin in SUA dupa cursa de F1 de la Indianapolis 2005?2006? (nu mai tin minte clar anul) si scandalul care a urmat.Au avut pierderi masive atunci.

E nenatural si nu functioneaza acest sistem cu 2 furnizori de gume.


Pai si ce e in neregula sa migreze toti la aia cu marfa de calitate si aia care fac mizerii sa si-o suga?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, Method a spus:

 - chestia e ca gumele pot influenta COVARSITOR performantele,si atuni e no fair.

Si manariile furnizorului unic de pneuri, in cardasie cu unii constructori pot influenta COVARSITOR performantele si rezultatele intrecerii. Atunci este fair? De fapt, s-au si intamplat in istoria foarte recenta a competitiei.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu țin minte că și în era Bridgestone se mergea la conservat pneuri și tot se lăsa cu gume distruse la final de cursă, deci nu-i nimeni mai breaz. Erau curse în care Lorenzo pleca glonț, se ducea la câteva secunde in față, își distrugea cauciucurile și în final pierdea primul loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, ioio_viola a spus:

eu imi amintesc ca erau discutii ca unii rideri primeau in ziua cursei gume speciale pentru anumite circutie. adaptau gumele la nevoile circuitelor/riderului.

Da, au existat acuzatii (adevarate, se pare), conform carora Rossi ar fi primit cauciucuri facute pentru el, de la furnizorul lui de pneuri. Asta se intampla in perioada in care pe grila erau mai multi producatori de pneuri. In ultimii ani ai erei Bridgestone, au fost vreo cateva situatii in care Yamaha (Lorenzo, dar si Rossi), au distrus pneul fata, de unde anumite discutii pe tema gumelor cu dedicatie pentru o anume echipa/pilot..  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, apriliacluj a spus:

acum vreo 20 de ani, la Brno, Luca Cadalora a concurat cu Michelin pe fata si Dunlop pe spate...

a luat pole-ul si locul 3 in cursa

:) :)

Noroc ca avea doar 2 roti ca daca erau 3 erau 3 producători diferiți  :laugh:

 

si eu as tinde sa zic: DA sa fie 7 producatori de cauciucuri, nu unul. Inclusiv Durex .

 

DAR sa ne gandim o secunda:

credeti ca cu aia 7 producatori brusc Taka va incepe sa castige curse? sau ... altii?

avem multi castigatori asa cum e, ceva imi spune ca nu se va schimba mare lucru.

poate doar sa fie putin haos la inceput cand unu bun cu cauciuc prost sa schimbe si el producatorul si apoi la final sa fie la fel:

 

in fata doar Q, PEco, MM, miller.

 

poate KTM sa mearga mai bine?

 

 

si sa fim seriosi, la o cursa au 3 - soft, medium, hard. nu e ca si cum le da 1 si zice "succes".

 

cat timp toti sunt pe acelasi cauciuc nu ai scuza.

si nici KTM nu are: daca toti afara de tine merg bine, tu ai o problema. 

 

 

dupa cum ziceam: q teoretic merge bine mereu(aproape mereu), peco la fel (daca nu cade), MM in plm, lipsa 2 ani si tot merge bine, nu poti sa dai vina pe cauciucuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, frigider a spus:

avem multi castigatori asa cum e, ceva imi spune ca nu se va schimba mare lucru.

 

Pai eu nici n-as vrea sa se schimbe asta. Adica sa castige (iar) vreunul coispe curse pe sezon.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 minute, frigider a spus:

DAR sa ne gandim o secunda:

credeti ca cu aia 7 producatori brusc Taka va incepe sa castige curse? sau ... altii?

avem multi castigatori asa cum e, ceva imi spune ca nu se va schimba mare lucru.

poate doar sa fie putin haos la inceput cand unu bun cu cauciuc prost sa schimbe si el producatorul si apoi la final sa fie la fel:

 

in fata doar Q, PEco, MM, miller.

 

poate KTM sa mearga mai bine?

 

Ai uitat cumva sezonu trecut sau acum 2 sezoane cand KTM a ajutat la dezvoltarea anvelopei fata testand intensiv pe circuitul redbull si au avut rezultate excelente in cursa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, TETEA. a spus:

 

Pai eu nici n-as vrea sa se schimbe asta. Adica sa castige (iar) vreunul coispe curse pe sezon.

 

da, asta e un real pericol. 

vorba aia, daca s-a intamplat deja posibil sa se repete.

bine, atunci erai blocat 1 sezon pe 1 producator.

colegu a propus sa te sucesti repede :D 

 

Acum 8 minute, Cavaleru a spus:

 

Ai uitat cumva sezonu trecut sau acum 2 sezoane cand KTM a ajutat la dezvoltarea anvelopei fata testand intensiv pe circuitul redbull si au avut rezultate excelente in cursa

da, KTM e special. am zis deja :) ei vor f tare pe fata parca.

 

dar cum am zis: cand toti se descurca afara de tine.. problema e la tine. 

 

 

problema e ca putem sa caraim noi cat vrem, nu cred ca se schimba nimic.

vorba aia - forumul a decis ca sprintul de anu viitor nu e bun, dar totusi se implementeaza :D 

Acum 13 minute, Cavaleru a spus:

 

Ai uitat cumva sezonu trecut sau acum 2 sezoane cand KTM a ajutat la dezvoltarea anvelopei fata testand intensiv pe circuitul redbull si au avut rezultate excelente in cursa

stii cumva ce rezultate au avut toti 4 ktm-isti?

sunt curios daca toti 4 au facut un salt mare.

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 50 minute, Cavaleru a spus:

 

Ai uitat cumva sezonu trecut sau acum 2 sezoane cand KTM a ajutat la dezvoltarea anvelopei fata testand intensiv pe circuitul redbull si au avut rezultate excelente in cursa

Astea se uita repede. Sau sunt bagate repede sub pres... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, Doctor X a spus:

Eu țin minte că și în era Bridgestone se mergea la conservat pneuri și tot se lăsa cu gume distruse la final de cursă, deci nu-i nimeni mai breaz. Erau curse în care Lorenzo pleca glonț, se ducea la câteva secunde in față, își distrugea cauciucurile și în final pierdea primul loc.

N-am auzit de tyre saving in era Bridgestone,sa-mi fie cu iertare.Colegii cu mai multa tinere de minte sa ne ajute dar eu nu stiu sa fi fost asa ceva.

 

Ce facea Lorenzo era trademark'ul sau - pleca avion pe gume reci si Marquez a subliniat de multe ori asta (a zis intr-o conferinta de presa ca ar vrea sa aiba abilitatea lui Lorenzo de a merge blanao pe gume reci din turul 1 ca el ) - aia tinea de pilot nu de gume - mergea in primul tur ca in tururile de quali si apoi manageria,in timp ce ceilalti aveau in primul tur cu gume reci timpi cu 2.5-3s mai slabi.Ei,in unele cazuri manageria pana la final in altele ceillati il puteau ajunge si depasi.

Nu era vorba despre tyre management acolo.

1 oră în urmă, Cavaleru a spus:

Ai uitat cumva sezonu trecut sau acum 2 sezoane cand KTM a ajutat la dezvoltarea anvelopei fata testand intensiv pe circuitul redbull si au avut rezultate excelente in cursa

Good point : KTM + mediumul acela = Love.Au castigat vreo 2 curse drept urmare,dupa aia a schimbat Michelin guma si KTM a redevenit acelasi KKTM penibil.Motoreta era la fel de incapabila,doar ca era setata perfect pt acele mediumuri.They clicked.

Acum 30 minute, xt600 a spus:

Astea se uita repede. Sau sunt bagate repede sub pres... 

true true - si cand te gandesti cum explica lumea atunci ca de fapt cadrul lor e foarte bun si ei vor ajunge pe mari culmi de civilizatie si progres si ca nu guma medie de la Michelin i-a ajutat (vremelnic) ci performanta pura si etc

 

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, frigider a spus:

oau, 1 victorie si apoi loc 4. 

blat.

si loc 6,9 clar racheta.

 

ma iei la misto?

sezonul 2021 KTM a avut doar 2 victorii, una fiind acasa, precedenta fiind a lui Oliveira, iar sezonu ala BB a terminat pe 5 campionatul

 

ce am vrut sa subliniez era vorba de combinatia, guma testata exclusiv pe KTM si circuit de casa. 

 

Adica cat de mult conteaza guma dezvoltata special pt o motoreta, d-aia mai multi producatori va insemna o diversitate benefica.

 

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, Cavaleru a spus:

 

ma iei la misto?

sezonul 2021 KTM a avut doar 2 victorii, una fiind acasa, precedenta fiind a lui Oliveira, iar sezonu ala BB a terminat pe 5 campionatul

 

ce am vrut sa subliniez era vorba de combinatia, guma testata exclusiv pe KTM si circuit de casa. 

 

Adica cat de mult conteaza guma dezvoltata special pt o motoreta, d-aia mai multi producatori va insemna o diversitate benefica.

 

Nu ție, colegului cu bagatul sub preș.

Normal ca e de așteptat sa meargă mai bine.

 

Pana la urma care a fost faza cu KTM și Michelin? Au făcut special pt ei un cauciuc?

Dacă da,de ce?

Ca aveau concesii? Atunci și Aprilia avea, au făcut cauciuc și pt Aprilia?

În acelasi timp...loc 4 cu cauciuc special pt tine?

Pai dacă aveau și ceilalți cauciucuri pt ei termina pe 10 poate  🙃

Ma refer strict la cursa din Austria 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu l-au facut special pt ei ci au dezvoltat impreuna cu ei dupa acel sezon au schimbat reteta cauciucului si s-au dus iar pe pl KTMul..

 

nu stiu sa-ti spun ce si cum s-a intamplat ca sa ajunga in situatia asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

ne agitam pe aici degeaba.

e ce e, 1 producator.

si daca cu producatorul ala Suzi a luat un camp, apoi q cu o moto "slaba", apoi se bate iar q, acum aprilia se bate si ea si ducati, mm merge bine...

 

n-au frate nimic cauciucurile, zic.

Acum 7 minute, Cavaleru a spus:

nu l-au facut special pt ei ci au dezvoltat impreuna cu ei dupa acel sezon au schimbat reteta cauciucului si s-au dus iar pe pl KTMul..

 

suna oarecum a "trisat" ca e avantajat ktm si cifrele sustin asta.

 

dar tot KTM e de vina, nu cauciucurile :D 

 

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Method a spus:

N-am auzit de tyre saving in era Bridgestone,sa-mi fie cu iertare.Colegii cu mai multa tinere de minte sa ne ajute dar eu nu stiu sa fi fost asa ceva.

 

Nu, mi era vorba de asa ceva in era Bridgestone. Conceptul de tyre management a aparut odata cu Michelin. :D Bine, lucrurile nu trebuie absolutizate, mai erau si atunci situatii, cand unii piloti terminau prematur pneurile, din varii motive, dar nu se intampla ca acum, ca intreaga strategie de cursa se invarta jurul managementului pneurilor. Lorenzo este cazul cel mai cunoscut, era capabil sa lege cele 25-27 de ture ale unei curse, intr-o marja de 3-4 zecimi. Stoner la fel. Rossi, in forma lui maxima, pleca de pe 10-11 dribla tot si castiga cursa, uneori la sec. distanta. Toate performantele astea nu se puteau obtine cu tyre saving. 

Acum 4 ore, Method a spus:

 

true true - si cand te gandesti cum explica lumea atunci ca de fapt cadrul lor e foarte bun si ei vor ajunge pe mari culmi de civilizatie si progres si ca nu guma medie de la Michelin i-a ajutat (vremelnic) ci performanta pura si etc

 

Nimeni nu a spus ca cadrul lor era foarte bun. Tu ai sustinut ca bietii de ei nu au performante pentru ca nu au cadru de CF sau macar de aluminiu. In ceea ce ma priveste, am spus mereu ca oamenii nu au habar sa faca un sasiu de GP. Pur si simplu, erau si sunt habarnisti la capitolul asta, materialul din care il fac fiind ultima lor problema. Inca confunda capra de enduro, cu galeata de GP.. ;)

Acum 2 ore, frigider a spus:

Nu ție, colegului cu bagatul sub preș.

 

Pana la urma care a fost faza cu KTM și Michelin? Au făcut special pt ei un cauciuc?

Dacă da,de ce?

Remarca nu iti era adresata tie. Te-ai simtit vizat? Sunt altii pe aici care, atunci cand se intampla vreo golanie in dreptul austriecilor sau a scuderiei rosii, au tendinta sa le bage sub pres. Deci nu prea inteleg mishtoul...

 

Nu, nu au facut pneuri special pentru KTM. Michelin scosese o noua specificatie, iar KTM inca avea voie sa testeze suplimentar. S-au inteles cu bibendumii si, in loc sa testeze cu pneurile aflate in competitie, in acel moment, au testat cu noile gume. Cand Michelin au introdus acele pneuri in competitie, surpriza: KTM a castigat exact pe circuitele pe care a testat cu ele.. ;) Aveau deja tone de date, in timp ce ceilalti faceau eforturi sa le inteleaga si sa gaseasca set up-ul potrivit pentru ele. E corect asa?

Acum 3 ore, Cavaleru a spus:

 

Adica cat de mult conteaza guma dezvoltata special pt o motoreta, d-aia mai multi producatori va insemna o diversitate benefica.

 

Foarte adevarat. Cum spuneam mai sus, sunt competitii la nivel mondial unde sunt prezenti mai multi producatori de pneuri, iar diversitatea este foarte buna pentru competitie. Sunt convins ca intrecerea ar deveni mult mai interesanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cine il mai tine minte pe Gary McCoy regele glisadelor ?

 

tin minte o cursa pe care Rossi abia a terminat-o, avand guma spate franjuri, efectiv la fiecare metru parcurs zburau bucati enorme din ea

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...