Sari la conținut

3. Red Bull Grand Prix of the Americas 2023


B.B.
 Share

Postări Recomandate

Foarte bune cursele de la moto3 si moto2.

Plictiseala cursa de motogp. Ramane statistica rezultata din numarul de cazaturi.

AF37 puncteaza bine. RF25 inca se lasa asteptat. Cam mare prapastia intre atitudine si rezultate, dar urmarim ce se intampla si pe circuitele europene.

Pare ca s-au calmat spiritele, nu prea s-au intamplat grozavii, dar ceva imi spune ca etapa urmtoare iar vor aparea.

Cei doi centi pentru revenirea lui EB23: nu cred ca o sa faca mai mult decat FB1. Este un hype in jurul sau care deocamdata nu este confirmat sau infirmat de rezultate. Nu mai merge cu motocicleta setata deja de altcineva, iar acum trebuie sa si dezvolte in putinul timp de dinainte de fiecare cursa.

Bine ca au plecat intregi de acolo. Majoritatea. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 298
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 23 minute, B.B. a spus:

Mie filozofia Ducati mi se pare greșită si sunt de acord cu japonezii care nu vor sa investească atat in acest "aero".

Motivul e simplu si am aflat asta de la mr Haralambie, tot ce e R&D legat de aero nu va avea niciodată aplicabilitate in construcția de motociclete de stradă. 

Japonezii sunt pragmatici si eu le dau dreptate, doar nu va închipuiți ca vreodata vor merge pe strada motociclete cu bot de rechin ciocan si creasta de dinozaur pe codiță, sa fim serioși.

Sper sa se interzică de tot aceste tâmpenii.

E clar ca aerodinamica unei motociclete e in general ca a unui topor aruncat spre copac, ce rost are sa investești aiurea sa compensezu asta cu invenții care de care mai bizare.

In curand o sa-i puna lui Peco vreun eleron pe cocoasa si mustati pe casca.. wtf

 

Pai sa vedem niste poze de la motoare care le oei din magazin.

toti au inceput sa puna aero pe strada, timid la inceput, dar o sa vina cu chestii din ce in ce mai complicate.

 

la fel au zis japonezii si cu electonica, pana au scos cei de la bmw imu pe 6 axe pe S1000RR. Si abia prin 2015 a venit yamaha cu primul model cu electronica.

 

724F0C35-B712-4E57-8BBC-AAB0EE35DEBC.jpeg

34482331-7DF5-4DE3-97EF-395CDD20BC1C.jpeg

946A752E-EFEE-4012-8724-939664A6DCE7.jpeg

Acum 23 minute, B.B. a spus:

 

 

 

 

 

 

 

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, Method a spus:

 

Pecco o da in "Vinalisme" - nu intelege nu e vina lui.................. - Ducati ala ii face 70% din treaba,mi se pare unfair)

 

 

Toate mobrele dupa 2012 sunt asistate pana peste cap de electronica, chiar ma astept la o filmare in care o mobra din motogp sta pe loc fara stander.

Talentul pilotului tine foarte mult de rezistenta fizica si psihica, restul de 29% este managementul cauciucului.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, frigider a spus:

 

Pe curbe q nu se apropia de marini .. deci dubios rău Yamaha aia.

 

E ciudat cum omul poate să facă așa o diferență când îi place circuitul.

 

Asta se intampla pe final de cursa, cand pneurile erau duse. In plus, Q a gandit ca un loc trei este mai bun decat nimic si nu a mai riscat. Practic, dupa depasire nu a incercat nici o revenire. 

 

Sigur ca este un circuit care ii place mult, dar, sa fim seriosi, fara o motocicleta cat de cat decenta, nu castigi o cursa, indiferent cat de mult iti place circuitul. Deci, suspectez ca nici mobra aia nu este chiar asa jalnica cum o vad unii. In mana unui pilot care incepe sa o inteleaga, poate deveni redutabila, macar pe anumite circuite. Mult mai grava mi se pare situatia la Yamaha. 

Acum 3 ore, Method a spus:

 

Daca nu se da penalizarela JM inseamna ca se judeca cu 2 masuri - e double standard.Nu e ok ce se intampla.

 

Nu e corect ca atunci cand MM loveste pe cineva sa sara toata opinia publica sa ceara penalizare,dar cand loveste altcineva cu aceleasi consecinte ,sa nu se intample nimic.

Accidente total diferite, masuri diferite. Reia inregistrarile ambelor si ai sa te convingi singur. 

 

MM are in "palmares" zeci de intrari la rupere, soldate cu accidente si accidentari ale altor piloti. In cateva putea sa iasa urat de tot, cu toate acestea nu i s-a dat nici o penalizare. Despre ce vorbim? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 59 minute, xt600 a spus:

Asta se intampla pe final de cursa, cand pneurile erau duse. In plus, Q a gandit ca un loc trei este mai bun decat nimic si nu a mai riscat. Practic, dupa depasire nu a incercat nici o revenire. 

 

Sigur ca este un circuit care ii place mult, dar, sa fim seriosi, fara o motocicleta cat de cat decenta, nu castigi o cursa, indiferent cat de mult iti place circuitul. Deci, suspectez ca nici mobra aia nu este chiar asa jalnica cum o vad unii. In mana unui pilot care incepe sa o inteleaga, poate deveni redutabila, macar pe anumite circuite. Mult mai grava mi se pare situatia la Yamaha. 

Accidente total diferite, masuri diferite. Reia inregistrarile ambelor si ai sa te convingi singur. 

 

MM are in "palmares" zeci de intrari la rupere, soldate cu accidente si accidentari ale altor piloti. In cateva putea sa iasa urat de tot, cu toate acestea nu i s-a dat nici o penalizare. Despre ce vorbim? 

Lasa pe MM ca acolo a fost altceva.

dar daca comparam cu LLP-ul lui Mir de la Portimao ? care-i diferenta?

sau de ce Marini nu  a luat.

Adica, ori penalizezi orice abatere(ar fi total aiurea si ar omora spectacolul), ori penalizezi doar fortarile peste limite....cam ce facea MM. 

Si aici apare intrebarea? cand este peste limita? 

Cert e ca in momentul asta, dupa parerea mea sunt 2 masuri diferite, sima gandesc la Marini/Mir si sa vedem ce decizie o sa fie cu Martin...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, nike a spus:

Toate mobrele dupa 2012 sunt asistate pana peste cap de electronica, chiar ma astept la o filmare in care o mobra din motogp sta pe loc fara stander.

Talentul pilotului tine foarte mult de rezistenta fizica si psihica, restul de 29% este managementul cauciucului.

 

Pilotul frânează,el deschide gazu,el da de ghidon.

Acum 37 minute, ilarionciobanu a spus:

Ai mai spus asta. La care an te referi?

Anu trecut n au fost 5?

Stiu ca erau 5 dar a ajuns la 6 pe final?

Acum 2 minute, damager a spus:

si sa vedem ce decizie o sa fie cu Martin...

Nimic probabil.

Nici n a apărut "to be reviewed"

Sau nu am văzut eu?

E racing incident și aia e.

Și AM a dărâmat pe alții,aia e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, xt600 a spus:

MM are in "palmares" zeci de intrari la rupere, soldate cu accidente si accidentari ale altor piloti. In cateva putea sa iasa urat de tot, cu toate acestea nu i s-a dat nici o penalizare. Despre ce vorbim? 

Despre dubla măsură!

Da' vezi că mm a stat acasă,  comentează la subiect că altfel te bagă doctorul - ăla chix, nu #46 - la ignore, da?!? :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 47 minute, damager a spus:

Adica, ori penalizezi orice abatere(ar fi total aiurea si ar omora spectacolul), ori penalizezi doar fortarile peste limite....cam ce facea MM. 

Si aici apare intrebarea? cand este peste limita? 

Cert e ca in momentul asta, dupa parerea mea sunt 2 masuri diferite, sima gandesc la Marini/Mir si sa vedem ce decizie o sa fie cu Martin...

 

ca in f1, daca ai intrat in curba la rupere cu 20 km/h in plus fata de viteza ta medie de intrare in virajul ala esti penalizat, fiindca stiai exact cum o sa se termine

daca ai intrat cu 3 km/h in plus ai fortat putin si e incident de cursa

 

greu de explicat asta publicului larg totusi, asa ca o sa planga ca favoritul lor e atacat de oculta reptiliana, dar aia in general au memoria mai scurta de 7 zile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 50 minute, prafrau a spus:

 

ca in f1, daca ai intrat in curba la rupere cu 20 km/h in plus fata de viteza ta medie de intrare in virajul ala esti penalizat, fiindca stiai exact cum o sa se termine

daca ai intrat cu 3 km/h in plus ai fortat putin si e incident de cursa

 

greu de explicat asta publicului larg totusi, asa ca o sa planga ca favoritul lor e atacat de oculta reptiliana, dar aia in general au memoria mai scurta de 7 zile


asta clar.

eu cred totusi ca lasa asa in zona gri ca sa poate sa decida in functie de interes. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, B.B. said:

Mie filozofia Ducati mi se pare greșită si sunt de acord cu japonezii care nu vor sa investească atat in acest "aero".

Motivul e simplu si am aflat asta de la mr Haralambie, tot ce e R&D legat de aero nu va avea niciodată aplicabilitate in construcția de motociclete de stradă. 

Japonezii sunt pragmatici si eu le dau dreptate, doar nu va închipuiți ca vreodata vor merge pe strada motociclete cu bot de rechin ciocan si creasta de dinozaur pe codiță, sa fim serioși.

 

Pe lângă ce a arătat @damager, a intrat și Honda în joc de câțiva ani.

 

image.thumb.png.1937c54e177148022ed575efe5807e62.png

 

Iar Puig oferă chiar un pachet aero separat adițional (i.e., există cerere).

 

image.thumb.png.d5aeaa96027e6c41cdd48bb0e11e6538.png

 

Iar următorul CB1000R vine cu coadă aero și aripi pe față.

 

image.thumb.png.a7b7848e63e4dc8f385620db6d885e15.png image.thumb.png.83068868270aefd101508f04e28c7806.png

 

6 hours ago, B.B. said:

Sper sa se interzică de tot aceste tâmpenii.

 

Prea târziu. S-a încercat deja asta acum câțiva ani, tot la cererea japonezilor. Fără mare succes.

 

6 hours ago, B.B. said:

E clar ca aerodinamica unei motociclete e in general ca a unui topor aruncat spre copac, ce rost are sa investești aiurea sa compensezu asta cu invenții care de care mai bizare.

 

Nici aerodinamica din F1 (de exemplu) nu are aplicabilitate pe stradă. Și totuși mănâncă cea mai mare parte a bugetelor echipelor.

 

6 hours ago, B.B. said:

In curand o sa-i puna lui Peco vreun eleron pe cocoasa si mustati pe casca.. wtf

 

Aprilia a patentat deja costume aerodinamice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, damager a spus:

asta clar.

eu cred totusi ca lasa asa in zona gri ca sa poate sa decida in functie de interes. 

 

in general li se lasa comisarilor de cursa putina libertate in interpretare, tocmai fiindca fiecare caz are alte circumstante (blocat fata din cauza denivelarilor si obligat sa lase frana, incomodat de alt pilot, e prima curba si e haos)

dar teoriile conspirationiste suna mai atragator, cam ca centuristele ieftine, d-asta au si acelasi succes la acelasi public

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 32 minute, prafrau a spus:

 

in general li se lasa comisarilor de cursa putina libertate in interpretare, tocmai fiindca fiecare caz are alte circumstante (blocat fata din cauza denivelarilor si obligat sa lase frana, incomodat de alt pilot, e prima curba si e haos)

dar teoriile conspirationiste suna mai atragator, cam ca centuristele ieftine, d-asta au si acelasi succes la acelasi publi

 

 

 

si cand au success la public, genereaza audienta. De aia e mai bine asa nu?:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, damager a spus:

Lasa pe MM ca acolo a fost altceva.

dar daca comparam cu LLP-ul lui Mir de la Portimao ? care-i diferenta?

sau de ce Marini nu  a luat.

Adica, ori penalizezi orice abatere(ar fi total aiurea si ar omora spectacolul), ori penalizezi doar fortarile peste limite....cam ce facea MM. 

Si aici apare intrebarea? cand este peste limita? 

Cert e ca in momentul asta, dupa parerea mea sunt 2 masuri diferite, sima gandesc la Marini/Mir si sa vedem ce decizie o sa fie cu Martin...

Method a facut trimitere la MM.  In ceea ce il priveste pe J. Martin, revenim la discutia de principiu: penalizezi eroarea de pilotaj sau o fapta produsa cu intentie/comportament iresponsabil? Din punctul meu de vedere, lui Martin nu ar trebui sa i se dea vreo penalizare.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, xt600 a spus:

Method a facut trimitere la MM.  In ceea ce il priveste pe J. Martin, revenim la discutia de principiu: penalizezi eroarea de pilotaj sau o fapta produsa cu intentie/comportament iresponsabil? Din punctul meu de vedere, lui Martin nu ar trebui sa i se dea vreo penalizare.  


si eu am aceeasi parere. Dar, de ce a luat Mir la Portimao? De aia zic ca e dublu standard.

daca tot ii dai lui Mir, atunci ii dai si lui Marini si lui Martin.

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, damager a spus:


si eu am aceeasi parere. Dar, de ce a luat Mir la Portimao? De aia zic ca e dublu standard.

daca tot ii dai lui Mir, atunci ii dai si lui Marini si lui Martin.

Da, este dublu standard. Si tocmai de aceea lasa regulamentul in zona gri, ca sa poata sa il suceasca cum le convine. 

 

In ceea ce priveste elementele aero la SBK de strada,  au aparut pe acele modele pe care constructorii vor sa le introduca in competitiile gen WSBK, EWC, etc. Vor sa le omologheze cu acel fairing, ca sa il poata folosi si in campionate. Muritorul de rand nu are nevoie de asa ceva ca sa se dea pe Cheia. Iar kit-urile se adreseaza tot celor care vor sa foloseasca mobra in racing. @PzKpfW normal ca exista cerere, la cate fairinguri se vor face tandari.. ;) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Francesco Bagnaia

I’m sure that the potential and the performance of the GP23 is incredible. Incredible. The best bike I’ve ever ridden. But… for the race we have to understand what is happening. Maybe have too much ‘filter’ because it’s so stable. Maybe we have to lose a bit of this stability to lose a bit of ‘filter’. I have a lot of confidence in my bike, but… it’s too stable, maybe. And this is something that – you can call me crazy for saying that. But in this moment I prefer to have more advice [feedback].

 

Înțeleg ce zice, în același timp i se întâmplă de mult (din 2020 cel puțin), cam des și doar lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, PzKpfW a spus:

 

Înțeleg ce zice, în același timp i se întâmplă de mult (din 2020 cel puțin), cam des și doar lui.

Dubuile astea o sa l tina treaz noaptea,o sa îl macine de fiecare data când conduce etc.

(Dacă e sincer)

 

Dacă nu fuge repede la psiholog de curse nu l vad bine deloc.

*îndoielile asta 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, xt600 a spus:

Da, este dublu standard. Si tocmai de aceea lasa regulamentul in zona gri, ca sa poata sa il suceasca cum le convine. 

 

In ceea ce priveste elementele aero la SBK de strada,  au aparut pe acele modele pe care constructorii vor sa le introduca in competitiile gen WSBK, EWC, etc. Vor sa le omologheze cu acel fairing, ca sa il poata folosi si in campionate. Muritorul de rand nu are nevoie de asa ceva ca sa se dea pe Cheia. Iar kit-urile se adreseaza tot celor care vor sa foloseasca mobra in racing. @PzKpfW normal ca exista cerere, la cate fairinguri se vor face tandari.. ;) 

 

cum sa nu aibe nevoie☺️. Se numeste marketing☺️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am vazut si eu cursa de moto 2, destul de smechera.

dar cica au probleme cu electronica , se opreste moto din senin si cu cutiile de viteze ca o dau in N in loc de 1 destul de des.

 

nu m-ar deranja sa fie topic separat de moto 2 ca se mai spoilereste treaba pe aici.

 

cam evita lumea vibratoarele la moto 2, nu mai stiu la GP daca le foloseau?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A fost si o reluare, parca de la 2, cu unul din ei care a ratat viteza si a ramas in N inainte de un viraj , ceea ce, evident, l-a scos de pe trasa rau. Ma si gandeam ca e ciudat sa faca asa eroare pilot de nivelul ala. Am inteles ca motoarele sunt de la Triumph acum...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt deja la al 5-lea sezon cu motorul de la Triumph (3 în linie, 765cc).

 

35 minutes ago, Speedy.K said:

A fost si o reluare, parca de la 2, cu unul din ei care a ratat viteza si a ramas in N inainte de un viraj

 

A fost chiar câștigătorul Acosta, dar impactul a fost destul de redus.

 

Pentru cine vrea să revadă cursele:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...