Jump to content

Recommended Posts

CVC-ul e o simplă hartie, o faci oriunde. Dacă nu exista un model obligatoriu in Spania, scrii pur si simplu de mână: subsemnatul Ion Popescu, rezident in Spania (si treci datele lui de acolo: act de identitate, adresa etc), vand motocicleta cutare, înmatriculată in Spania, lui Gigel Ionescu (cnp, adresa etc), contra sumei de xxxx euro. Si aia e tot, e un CVC valabil.

Mai verifica totusi sa nu existe in Spania vreo procedura speciala de radiere pentru export.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 2 minute, XaeL a spus:

CVC-ul e o simplă hartie, o faci oriunde. Dacă nu exista un model obligatoriu in Spania, scrii pur si simplu de mână: subsemnatul Ion Popescu, rezident in Spania (si treci datele lui de acolo: act de identitate, adresa etc), vand motocicleta cutare, înmatriculată in Spania, lui Gigel Ionescu (cnp, adresa etc), contra sumei de xxxx euro. Si aia e tot, e un CVC valabil.

Mai verifica totusi sa nu existe in Spania vreo procedura speciala de radiere pentru export.

Multumesc, asa o sa fac. Pai, a vorbit acolo si i-au zis ca o sa-i informeze cei de la RAR de aici din RO, sau daca nu RARul o sa-mi dea o hartie pe care o sa o depuna el acolo.

Link to post
Share on other sites
16 hours ago, CristiaNNNw0w said:

Multumesc, asa o sa fac. Pai, a vorbit acolo si i-au zis ca o sa-i informeze cei de la RAR de aici din RO, sau daca nu RARul o sa-mi dea o hartie pe care o sa o depuna el acolo.

De informat ii informeaza automat cei de la DRPCIV, cand proceseaza dosarul de inmatriculare.

Vezi ca tot acolo predai si actele de Spania, si numerele de Spania. Daca nu vrei sa stai cu ea fara numere cateva zile, pune-i numere rosii.

Link to post
Share on other sites
Acum 12 minute, XaeL a spus:

De informat ii informeaza automat cei de la DRPCIV, cand proceseaza dosarul de inmatriculare.

Vezi ca tot acolo predai si actele de Spania, si numerele de Spania. Daca nu vrei sa stai cu ea fara numere cateva zile, pune-i numere rosii.

Ideal asa ar fi, sa pot pleca cu ea de acolo. Banuiesc ca daca las actele si nr. de Spania la RAR, pot lua numerele rosii inainte sa merg acolo, astfel incat sa pot pleca cu ea de acolo?

Imi poti spune cam care sunt pasii pentru obtinerea numerelor rosii?

Multam!

Link to post
Share on other sites
Acum 20 minute, Ro_ger a spus:

Pentru numere rosii ai nevoie de actele motocicletei din Spania,si actul de vanzare cumparare.

 

 

Multumesc mult! 

Link to post
Share on other sites
Acum 5 minute, john17 a spus:

Nu lasi nimic la rar, non capisci? (știu că nu e în espanol). 

Le las la polis? :( nici asta nu e in spaniola, e de la minoritate haha

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Am înmatriculat săptămâna asta o motocicletă adusă din Germania și, având în vedere hățișul birocratic care nu e explicat nicăieri în totalitate, m-am gândit să descriu procedura pe care am urmat-o eu. Din câte știu, SRPCIV sunt stat în stat, așa că e posibil ca procedura să fie puțin nuanțată pe județe; ce scriu mai departe e valabil sigur doar pentru CL, unde încă am domiciliul. O să subliniez anumite nelămuriri pe care le-am văzut repetate pe forumuri.

Vorbim deci despre motocicletă SH adusă din UE pe platformă (relevant mai târziu).

Eu am primit odată cu moto factură, certificatul de înmatriculare (Fahrzeugbrief) și talonul (Fahrzeugschein) proprietarului actual neamț, certificatul de înmatriculare anterior anulat (ungültig) al dealerului de la care a fost luată moto de nouă (anularea e menționată și în certificatul curent) și scrisoarea de transport (CMR) cu mențiunea că numărul de înmatriculare a rămas în țara de origine.
Mă rog, am primit și certificat de conformitate, TÜV, manuale etc., dar astea nu sunt relevante pentru înmatriculare.

Una dintre întrebările pe care le-am văzut pe forumuri e dacă trebuie să prezinți la SRPCIV și contractul dintre proprietarul străin și dealerul care îți vinde bunul, în ideea că tu primești o factură între tine și dealer, deși actele nu sunt pe numele dealerului. Răspunsul e nu.

Primii pași sunt programarea la SRPCIV (pentru că la mine cel puțin erau ocupate toate locurile pentru următoarele trei săptămâni), programarea la RAR și traducerea facturii (toate se pot face online), în orice ordine.
Nu am fost personal la RAR, deci nu știu exact procedura, dar în principiu au fost suficiente actele de mai sus. RAR eliberează cartea de identitate a vehiculului (CIV), certificatul de autenticitate și certificatul de inspecție tehnică periodică.
Taxa pentru operațiunile RAR e 460 lei.
Traducerea am făcut-o la traduce.re foarte rapid și profi.

O întrebare aici e dacă trebuie traducere legalizată. Răspunsul e nu, doar autorizată.

Următorul pas e mersul la primăria de domiciliu, la impozite și taxe locale pentru înscrierea în REMTII. Sunt necesare:

  • declarație fiscală model 2016 ITL - 005 și fișă de înmatriculare (ambele disponibile online, se pot completa cu un typewriter PDF);
  • copie după buletin;
  • copie după CIV;
  • copie după factură și traducerea facturii ÎN ORIGINAL și oricâte copii după traducere vrei (în principiu două sunt suficiente).

Copiile după traducere se semnează conform cu originalul, una rămâne la ITL, una la tine, iar originalul trebuie pentru SRPCIV.
Deci de la primărie primești înapoi traducerea în original, o copie conform cu originalul (sau câte ai cerut) și fișa de înmatriculare, toate cu ștampila și numărul REMTII.
Mi s-a părut cam aiurea că dovada proprietății se face cu o traducere, factura fiind doar anexă, dar mă rog.

O întrebare importantă care apare în faza asta pentru achiziții intercomunitare e dacă trebuie mers la ANAF pentru certificatul de atestare a plății TVA, care apare în lista de documente necesare la SRPCIV. Răspunsul e: pentru motociclete nu, ceea ce găsesc extrem de ciudat ca criteriu, dar mă rog.

Ultimul pas e deplasarea la SRPCIV cu:

  • cererea de înmatriculare (disponibilă online la DRPCIV ca PDF interactiv);
  • fișa de înmatriculare cu ștampila REMTII (se înapoiază; și se aruncă probabil, deci de mare utilitate);
  • buletin, original și copie;
  • RCA, copie (se poate face online);
  • factură (copie) și traducerea ÎN ORIGINAL cu ștampila REMTII (nici nu sunt sigur dacă trebuie copia după factură, dar mie mi-a oprit-o și pe aia că era capsată cu traducerea);
  • CIV, original și copie;
  • certificat de autenticitate;
  • documentele de înmatriculare străine, original;
  • CMR;
  • certificat ITP (se înapoiază);
  • taxă certificat de înmatriculare (49 lei la BCR, CEC sau poștă), taxă plăcuțe de înmatriculare (pentru moto 17 lei la Trezorerie) și, opțional, taxă de număr preferențial (45 lei la Trezorerie) (toate se pot plăti online prin transfer).

Eu am avut preventiv traducere și după certificatul de înmatriculare nemțesc valabil, dar nu e necesară că verifică doar seria de șasiu. De asemenea, deși a reținut toate documentele de înmatriculare străine, s-a uitat cam lung la certificatul anulat, deci tind să cred că nici ăla nu e necesar.
CMR e o variantă mai simplă de a evita să dai declarație în care să explici unde e numărul de înmatriculare.

De la SRPCIV primești CIV completat cu datele tale, număr de înmatriculare și dovadă înlocuitoare a certificatului de înmatriculare pe 15 zile. Talonul vine prin poștă ulterior.

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, joby_toss a spus:

Hmm...urmeaza sa inmatriculez o rabla (cu 4 roti) din Germania...mi-ai stricat seara... :( 

 

In Bucuresti exista firme care se ocupa cu operatiuni cu masini.

Eu am tot lucrat cu una dintre ele pentru diverse operatiuniu inclusiv cu masinni aduse din UE: Delta Inmatriculari.

Le duci actele asa cum le ai, semnezi o procura pentru ei la notariat (chestie de 5 minute) si te cheama cand sa treci sa iei talonul si numerele.

La RAR m-am dus personal pentru ca eram interesat sa aflu daca masina sau mobra are ceva probleme.

Pretul era undeva in jur de 250 Lei.

 

Referitor la CMR: am adus Goldwing-ul pe camion si cand am prezentat CMR-ul nu stia militianul ce sa faca cu el asa ca mi l-a dat inapoi. 🤣

Mai exista o varianta in locul CMR-ului: Spui ca ai adus-o pe remorca moto si anexezi la declaratia pe propire raspundere o copie dupa un talon de remorca moto.

Link to post
Share on other sites

Iar - în București cel puțin - toate taxele (certificat și numere, preferențiale au ba) se achită la ghișeu la depunerea actelor. În schimb nu am cunoștință de proceduri diferite pt moto față de auto privitor la țidula de la anaf, mie mi-a trebuit la moto, dar nu am mai înmatriculat recent moto din import. 

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, john17 said:

Iar - în București cel puțin - toate taxele (certificat și numere, preferențiale au ba) se achită la ghișeu la depunerea actelor....

Se mai poate plati la ghiseu doar taxa aferenta placutelor de inmatriculare, dar nu si cea a certificatului de inmatriculare. TAXE DRPCIV

Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, vlad.alexandru said:

Se mai poate plati la ghiseu doar taxa aferenta placutelor de inmatriculare, dar nu si cea a certificatului de inmatriculare. TAXE DRPCIV

 

Confirm, am platit eu vineri seara pentru o inmatriculare, am avut noroc ca vis-a-vis de DRPCIV este cladirea SERICO care are la intrare un robotel de plati diverse printre care si taxa certificatului de inmatriculare. Se poate plati cu cardul sau numerar dar atentie ca aparatul nu da rest, 49 lei taxa plus 6 lei comision.

Link to post
Share on other sites

Va intreb si pe voi ca sunt in dubii...

Inmatricularea definitiva a unei masini aduse din Germania, dar avand deja numerele rosii scoase la Cluj, mai necesita ANAFul?

Link to post
Share on other sites

Nu stiu de ce zice colegul ca nu trebuie tidula pentru plata TVA, eu am avut factura care zicea ca s-a platit TVA la marja de profit de dealerul care a adus mobra in tara (din italia, pe platforma). i ala a fost de ajuns. 

Link to post
Share on other sites
La 03.11.2020 la 10:49, Georgica_Popescu a spus:

Da ! 

Si atentie ca-ti trebuie si fiscalul de la cel care a scos numerele 😁

 

 

Am fost ieri la inmatriculari. Nu au solicitat actul. Nici fiscalul acela.

 

In plus fusesem la ANAF si mi-a transmis doamna de acolo ca daca contractul este cu persoane avand domiciliul in Romania, nu e necesara scoaterea documentului de catre mine. 

Link to post
Share on other sites

Poate ajuta pe cineva aceasta informatie: Motocicleta mea a fost adusa din afara si a venit cu o firma de transport colete, iar pentru taxe reduse nu a fost facut CMR. Asta inseamna ca am mers pe premisa ca proprietarul a venit cu ea pe roti din tara de origine(pentru ca nu aveam act de transport, doar un AWB sifonat care nu cred ca ajuta). La ghiseul de la DRPCIV unde am lasat toate actele, politistul s-a uitat de multe ori pe acte, si cu greu m-a "crezut" ca proprietarul a venit cu motocicleta, 3500km in luna Oct 😁

Edited by CristiaNNNw0w
Link to post
Share on other sites

Sigur, si care e informatia? Ca nu stii sa legi 2 cuvinte ca sa scrii o chestie clara, se poate confirma. 

Edited by AdrianB1
Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, CristiaNNNw0w a spus:

Poate ajuta pe cineva aceasta informatie: Motocicleta mea a fost adusa din afara si a venit cu o firma de transport colete, iar pentru taxe reduse nu a fost facut CMR. Asta inseamna ca am mers pe premisa ca proprietarul a venit cu ea pe roti din tara de origine(pentru ca nu aveam act de transport, doar un AWB sifonat care nu cred ca ajuta). La ghiseul de la DRPCIV unde am lasat toate actele, politistul s-a uitat de multe ori pe acte, si cu greu m-a "crezut" ca proprietarul a venit cu motocicleta, 3500km in luna Oct 😁

Dragul meu, chiar nu stii despre ce vorbesti.

CMR a facut soferul ca altfel o beleste daca il prinde cu marfa nedeclarata. Si nici nu trebuie sa il scotoceasca: il suie pe cantar si verifica masa marfii din acte cu ce se vede la cantar. Si crede-ma ca la 180-200 Kg ''se sesizeaza organul''.

 

Macar poti sa ne luminezi si pe noi: despre ce taxa redusa este vorba? De nu ti-a facut CMR?

 

Macar ai habar ce inseamna AWB si CMR? AWB-ul este document de transport. La fel precum este si CMR-ul.

AWB= Air Way Bill. Se utilizeaza la transport aerian dar a fost preluat de catre toti transportatorii gen DHL, TNT, FAN, CARGUS etc, chiar daca nu se transporta mereu pe calea aerului.

CMR vine din franceza Convention relative au contrat de transport international de Marchandises par Route  si este specific transportului rutier. Pe romaneste i se mai spune scrisoare de trasura.

La transportul naval se foloseste Conosamentul.

Si toate au in spate niste tratate privind raspunderea transportatorului.

Pentru info: documentul de transport indica proprietarul marfii, nu factura.

 

Daca mobra ar fi fost venita pe roti, omul de la ghiseu iti cerea tablele de inmatriculare. Fie cele provizorii pe care le gasea in actele de radiere, fie pe cele originale.

In plus daca venea pe roti cu numere originale, nu figura scoasa din evidenta in tara de unde a plecat si atunci era buba mare.

 

Alte povesti din seria 1001 de nopti mai ai?

Link to post
Share on other sites
Acum 7 minute, Silver Arrow a spus:

Dragul meu, chiar nu stii despre ce vorbesti.

CMR a facut soferul ca altfel o beleste daca il prinde cu marfa nedeclarata. Si nici nu trebuie sa il scotoceasca: il suie pe cantar si verifica masa marfii din acte cu ce se vede la cantar. Si crede-ma ca la 180-200 Kg ''se sesizeaza organul''.

 

Macar poti sa ne luminezi si pe noi: despre ce taxa redusa este vorba? De nu ti-a facut CMR?

 

Macar ai habar ce inseamna AWB si CMR? AWB-ul este document de transport. La fel precum este si CMR-ul.

AWB= Air Way Bill. Se utilizeaza la transport aerian dar a fost preluat de catre toti transportatorii gen DHL, TNT, FAN, CARGUS etc, chiar daca nu se transporta mereu pe calea aerului.

CMR vine din franceza Convention relative au contrat de transport international de Marchandises par Route  si este specific transportului rutier. Pe romaneste i se mai spune scrisoare de trasura.

La transportul naval se foloseste Conosamentul.

Si toate au in spate niste tratate privind raspunderea transportatorului.

Pentru info: documentul de transport indica proprietarul marfii, nu factura.

 

Daca mobra ar fi fost venita pe roti, omul de la ghiseu iti cerea tablele de inmatriculare. Fie cele provizorii pe care le gasea in actele de radiere, fie pe cele originale.

In plus daca venea pe roti cu numere originale, nu figura scoasa din evidenta in tara de unde a plecat si atunci era buba mare.

 

Alte povesti din seria 1001 de nopti mai ai?

Nu stiu ce frustrari ai dezvoltat si care este motivul din cauza caruia iti expui in asa fel ideile si ... sincer nici nu este problema mea. 

Multumesc pentru explicatia referitoare la AWB, respectiv CMR.

 

Ca sa te luminez:

1) transportul era cu 100-150€ mai scump daca firma de transport imi facea CMR (din ce mi-au zis ei). AWB a fost facut pentru ca era mai ieftin(nu am cunostinte in domeniu, asta e ce mi-au spus ei)... am actul in fata, dar daca stii mai bine, felicitari. 

2)Aveam placuta de inmatriculare din tara de origine, pentru ca de acolo se radiaza dupa ce o inmatriculez eu, deci am lasat placuta de numar din tara de origine.

 

Seara faina

 

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...